„Mert a törvényig [a törvény előtt is] vala bűn a világon; a bűn azonban nem
számíttatik be, [nem tulajdoníttatik az embernek] ha nincsen törvény.
Úgyde [mégis] a halál uralkodott [jutott uralomra] Ádámtól
[h. 'ádám magában foglalja ÉVÁT
is: a kettő együtt teszi ki az ember fogalmát] Mózesig [a vízből kihúzott]
azokon is, akik nem az Ádám esetének [elesésének]
hasonlatossága szerint vétkeztek,
[estek bűnbe] aki ama következendőnek
[Eljövendőnek] kiábrázolás [előképe, előre felvázolt, megrajzolt formája, mintája,
példa modellje]” (Róm. 5,13-14)
És Hogy miért lett
Ádám az Úr Jézus előképe, arról így szól a Szent Szellem: Isten megteremtette
az asszonyt, és odavezette Ádámhoz, (jelentése: ember): „És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és (hús)testemből való (hús)test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.
Ezért elhagyja a
férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté” (1 Móz. 2,23-24)
Az eklézsiáról, vagyis a kihívottak közösségéről így beszél
Isten Igéje: „Mert (minthogy) az Ő (a Krisztus) testének [(szóma: = a személye, lényege,
ereje] tagjai [(melosz): a test (szóma = személy) egy -
egy funkciót végző része] vagyunk, //az Ő testéből [(szarx): húsából] és az Ő csontjaiból valók:
Annakokáért (ezért) elhagyja [(kataleipó): elhagy, otthagy, hátrahagy] az
ember atyját és anyját, és ragaszkodik [(proszkollaó):
csatlakozik, tapad, ragad] az ő feleségéhez; és lesznek ketten egy
(hús)test(té)
[Más fordítás: úgyhogy a kettő egy hússá lesz]
Felette nagy titok ez:
de én a Krisztusról és az egyházról [a
(kihívott) gyülekezetről, az eklézsiáról] szólok” (Eféz. 5,30-32)
Amikor az asszony megkísértetett, elbukott, mert: „És látá az asszony, hogy jó az a fa
eledelre (és hogy jó volna enni arról a fáról). S hogy kedves a szemnek (és csábítja a szemet), és kívánatos az a fa a bölcsességért
(mert okossá tesz): szakaszt azért annak
gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és ő is evék” (1 Móz. 3,6)
Mert Ádám saját akaratából követte
asszonyát, ahogyan az Úr is tette az Ő menyasszonyáért: „És látá az asszony, hogy jó az a fa
eledelre s hogy kedves a szemnek, és kívánatos az a fa a bölcsességért:
szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is,
és az is evék” (1 Móz. 3,6)
Így folytatódik a kijelentés:
„Miután ugyanis ember által van a halál,
szintén ember által van a halottak feltámadása is. Mert a miképpen Ádámban
mindnyájan meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek” (1 Kor. 15,21-22)
Az Úr Jézusról
szóló bizonyságtétel: „...Mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné
tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne. ...Ki a mi bűneinkért
halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért” (2Kor. 5,21; Róm. 4.25
Az Írásban ugyanis
ez áll: Mert ketten lesznek, úgymond, egy
testté. [hússá]. Aki pedig az Úrral
egyesül, [ragaszkodik; tapad; tart] egy
szellem Ővele. Avagy nem
tudjátok-é, hogy a ti testetek (szóma: személyetek) [amit Istentől kaptatok] a bennetek lakozó Szent Szellem temploma,
[(naosz):
templom magva, vagyis a Szentek Szentje, a legfőbb szentély] akit Istentől nyertetek; [aki Isten
ajándékából a tietek] és nem a magatokéi
vagytok” (1 Kor. 6,17.19)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.