„De te a te
keménységed, konokságod, kőszívűséged, érzéketlenséged; megátalkodottságod;
gondolkozásmód megváltoztatást nem akarásod, és meg nem tért, megátalkodott, és
új látásra térni nem akaró szíved, vagyis bensőd szerint gyűjtesz és halmozol
magadnak haragot* a haragnak és az Isten
igaz ítélete, azaz igazságos döntése kijelentésének, megnyilvánulásának,
lelepleződésének napjára.
Aki megfizet mindenkinek az ő cselekedetei, az ő
tevékenysége, eredménye, teljesítménye szerint*(Róm. 2,5-6)
*És hogy milyen
cselekedetek alapján fizet az Úr, arról így szól a Szent Szellem: „Szabadítsd
meg azokat, akik a halálra vitetnek, és akik a megöletésre tántorognak,
tartóztasd meg! Ha azt mondanád: ímé, nem tudtuk ezt; nemde, aki vizsgálja az
elméket, ő érti, és aki őrzi a te életedet, ő tudja? És kinek-kinek az ő
cselekedetei szerint fizet” (Péld.
24,11).
Elihu így szól
Istenről Jóbnak: „… Távol legyen Istentől
a gonoszság, és a Mindenhatótól az álnokság! Sőt inkább, amint cselekszik az
ember, úgy fizet néki, és kiki az ő útja szerint találja meg, amit keres.
Bizonyára az Isten nem cselekszik gonoszságot, a Mindenható el nem ferdíti az
igazságot!” (Jób. 34,10-12).
Pál apostolon
keresztül pedig kijelentést nyer az ítélet, vagyis a megfizetés: „Ne tévelyegjetek, Isten nem csúfoltatik meg;
mert amit vet az ember, azt aratja is.
Mert aki vet az ő hústestének, a hústestből arat veszedelmet; aki pedig vet a
szellemnek, a szellemből arat örök életet” (Gal.
6,7-8)
„Mert a hústest szerint valók a hústest
dolgaira gondolnak; a Szellem szerint valók pedig a Szellem dolgaira. Mert a hústestnek
gondolata halál; a Szellem gondolata pedig élet és békesség. Mert a hústest
gondolata ellenségeskedés Isten ellen; minthogy az Isten törvényének nem
engedelmeskedik, mert nem is teheti.” De mi „… atyámfiai, nem vagyunk adósok a
hústestnek, hogy hústest szerint éljünk: Mert, ha hústest szerint éltek,
meghaltok; de ha a hústest cselekedeteit a Szellemmel megöldökölitek, éltek” (Róm. 8,5-7.12-13)
A Szellem
gondolata élet: „Ha pedig az őrálló látja
a fegyvert jőni, s nem fújja meg a trombitát, és a nép nem kap intést, és eljő
a fegyver s utolér közülük valakit, ez a maga vétke miatt éretett utol, de
vérét az őrálló kezéből kérem elő. És te, embernek fia, őrállóul adtalak téged
Izráel házának, hogy ha szót hallasz a számból, megintsed őket az én nevemben.
Ha ezt mondom a hitetlennek: Hitetlen, halálnak halálával halsz meg; és te nem
szólasz, hogy visszatérítsd a hitetlent az ő útjáról: az a hitetlen vétke miatt
hal meg, de vérét a te kezedből kívánom meg. De ha te megintetted a hitetlent
az ő útja felől, hogy térjen meg róla, de nem tért meg útjáról, ő vétke miatt
meghal, de te megmentetted a te életedet” (Ezék.
33,6-9)
erőssek ezek az intések,de azért nevel bennünket az Úr a Szelleme által,eröss várrá,ércbástyává,sziklazúzó pöröllyé,hogy az ellenséget a kapujáig üzzük.,mer nem test és vérellen ,van nekünk tusakodásunk,hanem a gonosz minden,megnyílvánulása ellen.,hogy a megkötözöttekről, lehúljanak ,a bilincsek .
VálaszTörlésÁmen!
Törlés