Az Úr Jézus az: „Aki
adta, és feláldozta önmagát a mi bűneinkért, azaz a mi céltévesztésünkért, és tévedéseinkért, hibáinkért.
Hogy kiszabadítson, kiragadjon, kimentsen, kivegyen, kiemeljen minket magának e
jelenvaló gonosz* káros, veszélyes, ellenséges
züllött világból, a jelen világ gonoszságából, ebből a gonosz korszak létkorából
az Istennek és a mi Atyánknak akarata, rendelése, elhatározása szerint**(Gal. 1,4)
*Gonosz (ponérosz):
nyomorúságos, nehéz; szűkös; tökéletlen, alkalmatlan; beteg; káros, veszélyes,
ellenséges; züllött.
**A Szent Szellem
újra - és újra kijelenti, hogy mit tett Isten Krisztusban értünk: „Ki a mi
bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért”„aki
önmagát adta értünk, hogy megváltson minket minden gonoszságtól, és
megtisztítson minket a maga népévé, amely jó cselekedetre törekszik (Tit. 2,14; Róm. 4,25)
A próféták is erről a
szabadításról prófétáltak: „Bízzál Izráel
az Úrban, mert az Úrnál van a kegyelem, és bőséges nála a szabadítás! Meg is szabadítja
ő Izráelt minden ő bűnéből” (Zsolt.
130,7-8)
A szabadítás átvételének
feltételeiről is szólnak a próféciák: „Mostan
azért ha figyelmesen hallgattok szavamra és megtartjátok az én szövetségemet,
úgy ti lesztek nékem valamennyi nép közt az enyéim; mert enyim az egész föld.
És lesztek ti nékem papok birodalma és szent nép. Ezek azok az igék, melyeket
el kell mondanod Izráel fiainak” „Mert az Úrnak, a te Istenednek szent népe
vagy te; téged választott az Úr, a te Istened, hogy saját népe légy néki,
minden nép közül e föld színén” (2 Móz.
19,5-6; 5 Móz. 7,6)
Péter apostolon keresztül
jelenti ki a Szent Szellem, hogy Krisztusban beteljesedett az ígéret, így
szólva Krisztus népéről: „Ti pedig
választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép
vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, aki a sötétségből az ő
csodálatos világosságára hívott el titeket. Akik hajdan nem nép voltatok, most
pedig Isten népe vagytok; akik nem kegyelmezettek voltatok, most pedig
kegyelmezettek vagytok” (1 Pét. 2,9-10.)
És hogy még világosabb legyen
a kijelentés, megismétli János apostolon keresztül is az Úr Jézus: „János a hét gyülekezetnek, amely Ázsiában
van. Kegyelem néktek és békesség attól, aki van, aki vala és aki eljövendő; és
a hét Szellemtől, amely az ő királyiszéke előtt van. És a Jézus Krisztustól,
aki a hű tanúbizonyság, a halottak közül az elsőszülött, és a föld királyainak
fejedelme. Annak, aki minket szeretett, és megmosott bennünket a mi bűneinkből
az ő vére által, És tett minket
királyokká és papokká az ő Istenének és Atyjának: annak dicsőség és hatalom
mind örökkön örökké..” (Jel. 1,4-6).
„Övé legyen a
dicsőség, a fényesség,
ragyogás, hírnév, tekintély, tisztesség mindörökkön örökké, vagyis most,
és az eljövendőben! Ámen*(Gal. 1,5)
*Mert: „Bizony, tőle,
általa és érte van, mert Belőle jött elő, rajta keresztül megy és Őfelé halad minden, és
Beléje torkollik a mindenség: övé a dicsőség mindörökké, vagyis
most, és az eljövendőben. Mert a dicsőség, a fényesség, ragyogás, hírnév, tekintély, tisztesség
Neki jár az örökkévalóságban is. Ámen” Hiszen: „...Őbenne
teremtetett minden, ami van a mennyekben és a földön, láthatók és
láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, felsőbbségek,
hatalmasságok, akár
fejedelemségek, kormányzatok, birodalmak. Mindenek
Őáltala és Őreá nézve, és őérte teremtettek. A mindenség rajta keresztül, és Beléje torkollóan teremtetett. És Ő előbb
volt mindennél, és minden Őbenne áll fenn, és illeszkedik
egybe. És Ő a feje a testnek, az egyháznak, vagyis eklézsiának, a kihívottak közösségének: aki a kezdet, vagyis az eredet,
elsőszülött, azaz az új emberiség elsőszülöttje, első példánya, a LEGELŐSZÖR ELŐHOZOTT a halottak közül; hogy mindenekben Ő legyen az első,
és hogy Övé legyen az elsőség mindenben. Mert tetszett az Atyának, vagyis az egész Teljességnek, hogy Őbenne lakozzék.
[Más fordítás: minthogy az Atya úgy látta
helyesnek, hogy benne lakozzék mindaz, ami a teremtést betölti]” (Róm. 11,36; Kol. 1,16-19).

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.