2013. június 23.

A SZENT SZELLEM URALMA ALATT

22 A Szellem gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, 23 szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény.
24 Akik pedig Krisztus Jézuséi, a testet megfeszítették szenvedélyeivel és kívánságaival együtt. 25 Ha a Szellem által élünk, akkor éljünk is a Szellem szerint. 26 Ne legyünk becsvágyók, egymást ingerlők, egymásra irigykedők. Gal 5,22-26.

                   A SZENT SZELLEM URALMA ALATT

Minden keserűség, indulat, harag, kiabálás és istenkáromlás legyen távol tőletek minden gonoszsággal együtt. (Ef 4,31)

A második világháborúban katonaként szolgáltam, azután pedig egy vasúttársaságnál vállaltam állást. A feladatom kezdetben az volt, hogy tüzet gyújtsak a gőzmozdonyban. Később átvehettem a kazánmester szerepét, ekkor arról kellett gondoskodnom, hogy a tüzet a megfelelő hőfokon tartsam a motor meghajtására szükséges gőzfejlesztéshez. Mialatt a szenet lapátoltam, éberen figyeltem a vízforraló tartály vízszintjét, és ügyeltem arra, hogy az ne süllyedjen túl alacsonyra. Ellenkező esetben a tartály felrobbanhatott volna.

Néha visszaemlékezem ezekre az időkre, különösen, amikor baj van a lelki egyensúlyommal. A feszültséggel terhes helyzetekben indulataim könnyen kiszabadulhatnak az ellenőrzés alól. Az önkontroll hiánya miatt a lelki "vízforraló edényem felrobban", kitör belőlem a düh, és megsértem a hozzám legközelebb állókat.

Annak idején megtanultam, hogy a gőzgépeknél rendkívül fontos a biztonságos vízszint tartása. Hasonlóképpen, az indulataim kordában tartására a legbiztonságosabb mód az önkontroll mellett, ha alávetem magam a Szent Szellem ellenőrzésének.

Imádság: Drága Istenünk, köszönjük, hogy a szereteted a szívünkbe áradt a Szent Szellem által. Micsoda ajándékot adtál nekünk ezáltal! Köszönjük, Istenünk. Ámen.

A Szent Szellemre hagyatkozva győzhetünk indulataink felett.
John Eyberg (Oklahoma, USA)

http://csendespercek.hu


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.