Frank Damazio: Isten
jelenléte utáni szenvedély
Joel Hawes, a Connecticut állambeli Harford
Első Kongregacionalista Gyülekezet
pásztora így adja meg az ébredés leírását, amely 1820-ban történt ebben a
városban:
„Két tényre szorítkozik az ébredés egész
elmélete. Először is a Szent Szellem hatására az egészséges megtérés minden
mozzanatában, másodszor pedig arra, hogy bizonyos időkben ez a hatás nagyobb
mértékben és erőben biztosított, mint egyébként. Amikor a két tényező jelen
van, ott van az ébredés is”
„A felüdülés idői” általában egybeesnek „az
ébredés időszakaival”. Ez a gondolat bizonyosan megnyitja előttünk az áldás
lehetőségeinek a távlatait és keresni fogjuk Isten jelenlétét. Tudatlanságunk
vastag felhői gyakran elrejtik előlünk ezeket a lehetőségeket.
Megújulást jelent az Úr jelenlétében való
tartózkodás. Amikor a hívők közössége bekerül az Úr jelenlétébe, és úgy tűnik,
hogy még az általunk kilélegzett levegő is csordultig tele van az Ő jelenlétének
valóságával, akkor ott elkezdődik az ébredés. Valójában – ez az ébredés.
J. Edwin Orr a „Felüdülés idői: a csodák
10.000 mérföldje” című könyvében ezt írta: „tanúja voltam Isten népe körében
számos egyéni és csoportos ébredésnek. A Szent Szellem munkája mindig meghozta
az öröm teljességét; a pohár túlcsordult, a zavar eltűnt. Amikor a szeretet, az
öröm és a békesség belépett az ajtón, a nyomorúság elfüstölgött a kéményen
keresztül, és nem maradt helye utána a széthúzásnak. Gyönyörködj az Úrban és
megadja néked szíved kéréseit”.
Az ébredés idején Isten jelenlétének
túlcsorduló valósága van jelen népe körében. „Mi volt e mozgalom legjellemzőbb
vonása?” kérdezte dr. Cammon, aki a Lewis ébredés kulcsfigurája volt az
1949-1953-as években. A válasz ez volt: „először is Isten jelenléte.” Aztán
tovább-ment és azt mondta: „nem vonakodom azt állítani, hogy Istennek ez a
jelenléte napjaink egyházának elsőrendű szüksége.”
Az 1700-as évek elején a Morva ébredés
végig söpört Anglián. Egy bizonyos találkozó, amit a szeretet ünnepének
neveztek, különösen is emlékezetes volt ebben az ébredésben. A mintegy hatvan
morva testvér mellett jelen volt nem kevesebb, mint hét oxfordi metodista,
mégpedig: John és Charles Wesley, George Whitefield, Wesley Hall, Benjamin
Ingham, Charles Kinchin és Richard Hutchins, mindnyájan az anglikán egyház
felszentelt papjaiként. John Wesley ezt írta naplójába: „reggel három óra
körül, amikor buzgón imádkoztunk, Isten ereje olyan hatalmasan szállt le ránk,
hogy sokan felkiáltottak a túláradó örömtől és földre estek. Amikor egy kissé
magunkhoz tértünk, a csodálkozásból az Ő fenségének jelenlétében, egyszerre
tört ki belőlünk: ’dicsérünk Téged, óh Isten, Úrnak ismerünk el Téged.”
Amikor a mennyből megérkezik a felüdülés
ideje, az biztos jele az ébredésnek. A felüdülésnek ezek az idői mindig
kapcsolódnak az Úr jelenlétéhez, mert az az erő képes megújítani az értelmet,
megeleveníteni az elbátortalanodott lelket és felszabadítani Isten folyóját,
amely meghozza a felüdülést.
Augusztinusz azt írta: „a magad számára
formáltál minket és nyugtalan a mi szívünk, amíg Benned meg nem nyugszik.”
Nyugtalanság van az egyházban egészen addig, amíg meg nem találja azt a helyet,
ahol kapcsolatba kerül Isten jelenlétével és belép az Ő nyugalmába.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.