Szóma (az egó) – pneumatikus (szellemi) ember – hústest
Az ember a bűnbeeséskor meghalt – a pneumatikus szóma,
pneumatikus ember meghalt, az isteni élet eltávozott belőle, az érzékszervei
megszűntek működni. Hússzíve kőszívvé változott, szómája romlandó hústestet
öltött, és a gonosz hatalma alá került. (Akinek a beszédét befogadta és
megcselekedte.)
Ezt az anyagi testet (a bűnnek a testét) azért kellett
felölteni, hogy a gonosz ne férhessen hozzá a benne levő emberhez, annak
személyiségéhez. Mert a gonosz szellemi lény, a testben levő emberhez csak
akkor tud hozzáférni, ha az engedélyt ad rá, vagyis paráználkodik, idegen
istent tisztel, okkult tudományokba merül el. Különben nem démonizálódhat, bár
a gonosz hatalma alá születik minden ember, de a bensőjébe, a személyiségéhez
nem férkőzhet. Illetve még akkor kaparinthatja meg az embert, ha az elhagyja a
testét – meghal. (Amennyiben nem született újjá.)
Isten a bűnbeesés után ígérte meg, hogy az asszony magva jön
el, és tapos a kígyó fejére. Krisztusnak ezért kellett hústestet ölteni, hogy a
halálnak a testében, a bűnnek a testében legyőzhesse a halált, és az ember ki
tudjon jönni a halálnak a testéből az életre, hogy életre keljen és újra
működni tudjanak a pneumatikus ember érzékszervei, kőszíve kicserélődjön
hússzívre.
Isten az evangélium által tudja megérinteni és feltámasztani
az ember bensejét. Ekkor – ha valaki befogadja a romolhatatlan magot -
újjászületik, feltámad (ez az első feltámadás). Újra pneumatikus ember lett!!!!
Szíve kőszív helyett hússzív lett, amelybe be van írva Isten törvénye (vagyis a
SZERETET törvénye). Ám a szóma csak az Ige által tud erősödni, megújulni. A
hústest nagyon erős, saját akarata, érzelmei,stb. van, és az elme megújulására
szüksége van ahhoz, hogy a pneumatikus ember tudja irányítani és ne a hústesti
ember irányítson. Az Ige olvasása, azon való elmélkedés tehát LÉTSZÜKSÉGLET!!!
Ha valaki nem az Igét helyezi az első helyre, a testi ember fogja irányítani,
és ekkor nem fogja tudni betölteni Istennek az életére eltervezett akaratát.
„Meghasonlott” ember lesz, aki bár bensejében tudja, hogy nem jó irányba halad,
mégsem tud erőt venni a testi természetén, hogy ezt megváltoztassa.
Az ördög hatalmat nem vehet az emberen, főleg nem keresztény
(felkent, pneumatikus) emberen, ha az a szájával nem mond ki átkot, gonosz, az
Igének ellentmondó, negatív beszédet (pl: betegségre, kudarcra, szegénységre,
bármi vagy bárki másra vonatkozó, negatív beszédet). Mindaddig az ördög
működésképtelen, amíg szóval nem engedjük meg neki, hogy cselekedjen,
romboljon. Isten ígérete is a hittel teljes beszédünkön keresztül jön be ebbe a
látható világba. A HELYES BESZÉD, a MEGVALLÁS és az IMA ezért szintén
létfontosságú! (Mondják: - Zsidó levélben az van írva -.:az Úr
működésképtelenné tette a sátánt, akkor miért működhet még? Mert megengedjük
neki... Hát ne engedjük meg!!!)
Olvasandó igék: 1Kor 9:24-27
1 Kor. 9,24 Nem tudjátok-é, hogy akik versenypályán
futnak [küzdenek], mindnyájan futnak
ugyan, de egy veszi [nyeri] el a
jutalmat? [győzelmi (verseny) díjat] Úgy fussatok, (versenyt)
hogy elvegyétek. [elnyerjétek; (katalambanó):
- buzgón (mohón) megfog, vagyis
megragad, hatalmába kerít, birtokol stb. (szó szerint vagy átvitt értelemben).
KJV: felfog, elér (megszerez), megvalósít, megért, (meg) talál, megszerez,
hozzájut, észlel (érzékel), elvesz]
1 Kor. 9,25 Mindaz pedig aki pályafutásban [küzdésben] tusakodik [versenyben vesz részt; ökölharcban küzd; (agónidzomai):
az igyekezetet gátló akadályok
leküzdése; - küzd, szó szerint (díjért versenyez), átvitt értelemben
(ellenféllel harcol, versenyez), vagy birtokos esetben (törekedik, hogy valamit
elérjen). KJV: harcol, buzgón fáradozik, igyekszik. Itt: „aki versenyen indul,
- vagy vesz részt], mindenben [minden (módon, -képpen), mindig (állandóan)]
magatűrtető; [(egkrateuomai): uralkodik
magán; megtartóztatja magát; önuralmat gyakorol mindenben (étkezés, indulatai
megfékezésében); tudja türtőztetni magát] azok ugyan, hogy romlandó [hervadó; (phthartosz): mulandó]
koszorút [koronát] nyerjenek, mi
pedig romolhatatlant. [hervadhatatlant; (aphthartosz).
nem romlandó, nem mulandó, örök; halhatatlan]
1 Kor. 9,26 Én
azért úgy futok, mint [aki] nem
bizonytalanra [céltalanul; nem csak
vaktában,]. úgy viaskodom, [öklözök;
harcolok; vívok] mint aki nem levegőt vagdos; [az ökölvívásban ütéseimet úgy irányítom, hogy nem a levegőt csapkodom; (nem
mintha a levegőt verném)] (Az itt szereplő görög szó (deró), amelynek
jelentései: Bőrrel dolgozik, vagy azzal
kapcsolatos tevékenységet végez. Átvitt értelemben: lenyúzza a bőrt valakiről,
elpáholja, ütlegeli. Gyötör, megver, megvesszőz, nyúz, megnyúz; ököllel sújt,
öklöz (a durva bántalmazás szava)
1 Kor. 9,27 Hanem megsanyargatom [megzabolázom; állon ütöm; megöklözöm; alávetem] testemet (szóma: egész lényemet ) és szolgává teszem; [és rabságba (rabszolgaságba) vetem (kényszerítem) leigázom] hogy míg másoknak prédikálok, [tanítok; hirdetem az Igét; hogy amikor másokat versenybe hívok] magam valami módon méltatlanná ne legyek. [váljak; (magam ne legyek alkalmatlanná a küzdelemre; magam valamiképpen olyannak
ne bizonyuljak, mint aki nem állja ki a próbát)]
És: „Mert noha (hús)testben
élünk, de nem (hús)test szerint vitézkedünk (hadakozunk). Mert a mi
vitézkedésünk (hadakozásunk) fegyverei nem (hús)testiek, hanem erősek az
Istennek (kezében), erősségek (erődítmények) lerontására (lerombolására);
Ezekkel rombolunk le minden okoskodást és minden magaslatot, amelyet az Isten
ismeretével szemben emeltek, és foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus
iránti engedelmességre” (2 Kor. 10,3-5)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.