2012. augusztus 12.

Jim Sanders: Az Evangelium dióhéjban c. könyv részlet: ELFELEJTENI A MÚLTAT: HAGYD MAGAD MÖGÖTT A MÚLTADAT!


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Pál a filippibeli gyülekezetnek írott levelében — többek között —
figyelmeztet bennünket:
 1) felejtsük el a múltbelieket,
2) az elõttünk
állókkal foglalkozzunk.
FILIPPI 3,12–14.

Nem mondom, hogy már elértem, vagy hogy már tökéletes
volnék; hanem igyekezem, hogy el is érjem, amiért meg is ragadott
engem a Krisztus Jézus. Atyámfiai, én magamról nem
gondolom, hogy már elértem volna. De egyet cselekszem,
azokat, amelyek hátam mögött vannak, elfelejtvén, azoknak
pedig, amelyek elõttem vannak, nékik dõlvén, célegyenest
igyekszem az Istennek a Krisztus Jézusban onnét felülrõl való
elhívása jutalmára.
Ahhoz, hogy Istennel együtt tudjunk járni—el kell felejtenünk
a múltat, bármi is áll mögöttünk! Nézzük meg, Pál apostol hogyan
tekint a múltjára:
1TIMÓTHEUS 1,12–16.
És hálát adok annak, aki engem megerõsített, a Krisztus
Jézusnak, ami Urunknak, hogy engemhûnek ítélt, rendelvén
a szolgálatra, ki elõbb istenkáromló, üldözõ és erõszakosko-
dó voltam: de könyörült rajtam, mert tudatlanul cselekedtem
hitetlenségben. Szerfelett megsokasodott pedig a mi Urunknak
kegyelme a Krisztus Jézusban való hittel és szeretettel.
Igaz beszéd ez és teljes elfogadásra méltó, hogy a Krisztus
Jézus azért jött e világra, hogy üdvözítse a bûnösöket, akik
közül elsõ vagyok én. De azért könyörült rajtam, hogy Jézus
Krisztus bennem mutassa meg legelõbb a teljes hosszútûrését,
példa gyanánt azoknak, akik hisznek majd Õbenne az
örök életre.
Hálát ad Istennek, hogy a kegyelme elérte õt. Ahhoz, hogy sikeresek
legyünk a keresztény életünkben, meg kell tanulnunk elfelejteni
a múltat. Pálnak önmagát is emlékeztetnie kellett erre. Ha
Isten nem emlékszik meg róla, nekünk miért kellene?
ÉSAIÁS 43,25.
Én, én vagyok, aki eltörlöm álnokságaidat önmagamért, és
bûneidrõl nem emlékezem meg!
ZSIDÓ 8,12.
Mert megkegyelmezek álnokságaiknak, és az õ bûneikrõl és
gonoszságaikról többé meg nem emlékezem.
Amikor Isten trónja elé, az Õ jelenlétébe lépsz, hogy imádkozz
(Zsid. 4,16)—az ördög megpróbál mindenféle vádat felhozni ellened
a múltadból. Ez az ördög egyik gyakran használt kártyája. Azt próbálja
elhitetni veled, hogy nem vagy elég jó arra, hogy Isten meghallgasson
a szükséges idõben. Ha sikerül neki újra és újra emlékezetedbe
juttatni a múltban elkövetett hibáidat, vétkeidet vagy bûneidet,
akkor annak ellenére, hogy Isten már megbocsátott és nem
emlékezik vissza rájuk — mert az elfelejtés tengerébe vetette azokat—,
a te szívedet még mindig a bûntudat fogja nyomni. Ez pedig
azért káros, mert amíg a szíved elítél, addig a hited nem tud mûködni.
A hitünkre viszont szükség van, mert Isten valamennyi áldását
csak hitben lehet elfogadni. Az ördög hitkiüresítõ csellel jön.
Próbálkozik.Mint egy fényképet, felhozza a múltadat, és azt mondja:
ilyen múlttal nem állhatsz Isten elé az imakéréseiddel. Ne feledd,
hogy ez is, mint minden más, ami az ördögtõl ered, hazugság.
A múltad csak egy kép, ami nem létezik többé Isten szemében. Csak
az ördög próbál emlékeztetni rá, azért hogy elmerülj a múltadba,
ne Isten ígéreteire összpontosítsd a figyelmedet. Ne tépelõdj, ne
bánkódj a múltad miatt. Bármi volt, ha Istenhez fordulsz, Õ gyõzelemre
visz, mert Isten Szelleme hatalmasabb bármilyen körülménynél,
helyzetnél, vagy problémánál. Nézz elõre, és lásd meg hitben,
hogy Isten Szelleme által minden utad végén gyõzelem vár. Legyen
tehát hited abban, hogy Isten már megbocsátotta a múltban elkövetett
hibáidat; hiszen a bûnbocsánatot is csak hit által tudjuk elfogadni.
Ugyanilyen fontos, hogy te is meg tudj bocsátani magadnak
és másoknak is, mert ez része a teljes szabadságodnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.