„És hogy [az
Úrtól kapott különleges] kijelentések
[kinyilatkoztatások különleges] nagysága [a leleplezések túl nagy volta, rendkívülisége] miatt el ne
bizakodjam [hogy fel ne fuvalkodjam],
tövis adatott
nékem a (hús)testembe, a Sátán
angyala [követe, küldöttje], hogy
gyötörjön [hogy
állandóan ököllel verjen] engem [hogy arcul csapkodjon]. Hogy felettébb el ne bizakodjam [hogy
fel ne fuvalkodjam].
Ezért háromszor könyörögtem az
Úrnak [hívtam segítségül az Urat], hogy
távozzék el ez tőlem [hogy szabadítson
meg ettől a „tövistől”];
És ezt mondá nékem: Elég néked az én kegyelmem; mert az én erőm
erőtlenség által végeztetik el [éri el a célját, erőtlenségben lesz teljessé, gyöngeségben visz végcélba. Mert az erő a gyöngeségben
nyilvánul meg a maga teljességében]. Nagy örömest [boldogan] dicsekszem azért az én
erőtlenségeimmel, hogy a Krisztus (csodatévő)
ereje lakozzék én bennem [hogy a Krisztus hatalma sátorozhassék rajtam].
Annakokáért gyönyörködöm [a Krisztusért szenvedett] erőtlenségekben, bántalmazásokban
[(hübrisz): bántalmazás, gyalázás, erőszak; kár],
nyomorúságokban [ana(n)gké:
kényszerítések, kényszerhelyzet; szorultság, szorult helyzet], üldözésekben és szorongattatásokban
[(sztenokhória):
szorultság, szűkösség, ínség; nehéz helyzet] Krisztusért; mert amikor erőtlen vagyok, akkor vagyok erős [akkor
vagyok hatalmas].
»Más fordítás: Ezért örömmel elviselem a gyengeségeimet, amikor az emberek
bántanak, vagy rosszat mondanak rólam, amikor különböző nehézségek és bajok
vesznek körül, amikor az emberek üldöznek és rosszul bánnak velem. Mindezekben a dolgokban örömömet lelem, mert
amikor gyenge vagyok, akkor vagyok igazán erős« (2 Kor. 12,7-10)
Az apostol bizonyságtétele a hústeste gyengeségének okáról:
így ír a Galatáknak: „[Hiszen] tudjátok
pedig, hogy (hús)testem erőtlensége
[(asztheneia): gyengeség,
erőtlenség] miatt [erőtlenségében] hirdettem néktek az
evangéliumot [(euangelidzó):
győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének jó híre] először [az első alkalommal]. És megkísértetvén [(peiraszmosz): megpróbáltatás, (a
gonoszság) megtapasztalása által; kísértés] (hús)testemben, nem vetettetek meg, sem nem utáltatok meg
[nem utasítottatok el] engem,
hanem úgy fogadtatok, mint Istennek angyalát [(angelosz): hírnök, követ],
mint Krisztus Jézust.
[Más fordítás: Ti akkor arra a kísértésre, mely a húsomban kísértett (és
kiálltátok a próbatételt (hús)testi állapotom miatt), nem válaszoltatok megvetéssel (nem utáltatok meg), sem nem köptetek, engem látva, hanem úgy
fogadtatok, mint Istennek angyalát, mint magát a Krisztus Jézust]”
(Gal. 4,13-14).
És
hogy miért volt erőtlen és gyenge hústeste, arról így szól Isten Igéje. Az
apostol Listrában hirdeti az Igét, és egy béna meggyógyul: „Amikor
Listrában (jelentése: feloldó
város; LISTRA GALÁCIA EGYIK
VÁROSA) hirdette az Evangéliumot: „jövének…
Antiókhiából (jelentése: bosszúálló,
üldöző) és Ikóniumból (jelentése: képoszlop) zsidók, és a sokaságot eláltatván, megkövezék pált, és kivonszolták a
városból, azt gondolván, hogy meghalt. De mikor körülvették őt a tanítványok,
felkelvén, beméne a városba; és másnap Barnabással (jelentése: a vigasztalás fia) elméne Derbébe (jelentése: borókabokor). És miután hirdették az evangéliumot annak a városnak, és sokakat
tanítványokká tettek, visszatértek
Listrába, Ikoniumba és Antiókhiába”
(Csel. 14,19-21).
A Szent Szellem háromszoros
bizonyságot tesz arról, hogy a „tövis” az ellenség, amely üldözi Pált is: „Ha pedig nem űzitek ki annak a földnek
(országnak) lakosait a ti színetek elől,
akkor, akiket meghagytok közülük, szálkákká (tüskévé) lesznek a ti szemeitekben. És tövisekké
a ti oldalaitokban, és ellenségeitek lesznek néktek (és szorongatni
fognak benneteket azon) a földön, amelyen
lakoztok.” (4 Móz. 33,55).
„Azért igen vigyázzatok magatokra, hogy
szeressétek az Urat, a ti Isteneteket! Mert ha (mégis) elfordulván elfordultok tőle és ragaszkodtok e népek maradékaihoz,
amelyek itt maradtak ti közöttetek; és sógorságot köttök ővelük és összeelegyedtek
(és összekeveredtek) velük és ők veletek.
Bizonnyal megtudjátok majd, hogy az Úr, a ti Istenetek ki nem űzi többé e
népeket ti előletek. sőt inkább lesznek
ti néktek tőrré és hurokká (csapdává), oldalaitokban ostorrá, szemeitekben pedig tövisekké,
míglen kivesztek erről a jó földről, amelyet az Úr, a ti Istenetek adott ti
néktek” (Józs. 23,11-13).
„Csakhogy ti se kössetek frigyet
(szövetséget) ennek a földnek lakosival,
rontsátok (romboljátok) le az ő
oltáraikat; de ti nem hallgattatok az én szómra. Miért cselekedtétek ezt?
Annakokáért azt mondom: Nem űzöm el őket előletek, hanem legyenek néktek, mint tövisek a ti
oldalaitokban, és az ő isteneik legyenek ti néktek tőr gyanánt
(csapdául)” (Bír. 2,2-3)
Hogy
kik voltak az apostol ellenségei, akik mint tövis voltak az ő hústestében,
arról így tesz bizonyságot: „Zsidóktól
ötször kaptam negyven botütést egy híján. Háromszor megostoroztak, egyszer
megköveztek, háromszor hajótörést szenvedtem, éjt-napot a mélységben töltöttem.
Gyakran voltam úton, veszedelemben folyókon, veszedelemben rablók között,
veszedelemben népem között, veszedelemben pogányok között, veszedelemben
városban, veszedelemben a tengeren, veszedelemben áltestvérek között.
Fáradozásban és vesződségben, gyakori virrasztásban, éhezésben és szomjazásban,
gyakori böjtölésben, hidegben és mezítelenségben.”
„Mindenütt nyomorgattatunk, de meg nem
szoríttatunk; kétségeskedünk, de nem esünk kétségbe; üldözöttek vagyunk, de nem
elhagyottak, letipornak, de el nem veszünk”
(2 Kor. 11,24-27; 2 Kor. 4,8-9).
És
boldogan vallja az apostol hogy: „De mindezekben [mindezekkel szemben]
győzteseknél is többek vagyunk,
[felettébb diadalmaskodunk; döntő (teljes,
tökéletes, végleges, fölényes) győzelmet aratunk] Őáltala, aki minket szeretett” (Róm. 8,37).
Az Úr
Jézus figyelmezteti az övéit: „Emlékezzetek
meg ama beszédekről (arra az igékre), amelyeket
én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket
is üldöznek majd; ha az én beszédemet (igémet) megtartották, a tiéteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem
ismerik azt, aki küldött engem” (Ján.
15,20-21).
De: „Boldogok vagytok, ha szidalmaznak [csúfolnak, gúnyolnak, gyaláznak,
megszégyenítnek] és háborgatnak
[üldöznek; sőt: akik közé beépülnek; törvény/bíróság/ előtt vád alá
helyeznek] titeket és minden(féle)
gonosz hazugságot mondanak ellenetek én érettem [hazudozva minden rosszat rátok
fognak énmiattam]. Örüljetek és
örvendezzetek [ujjongjatok; vigadjatok ilyenkor], mert a ti jutalmatok [kárpótlásotok] bőséges [nagy fizetség jár nektek] a mennyekben: mert így háborgatták [üldözték; zaklatták; vádolták] a prófétákat [az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [éltek]” (Mát.
5,11-12).
De
ennek ellenére: „Bölcsességet beszél az
igaznak szája, és a nyelve ítéletet szól (igazat mond). Istenének törvénye van szívében, lépései nem
ingadoznak. Leselkedik a gonosz az igazra, és halálra keresi azt (és meg
akarja ölni); De az Úr nem hagyja azt
annak kezében (nem hagyja, hogy kezébe kerüljön), sem nem kárhoztatja (és nem engedi), mikor megítéltetik (hogy bűnösként elítéljék).
Várjad az Urat (reménykedj az Úrban), őrizd meg az ő útját (maradj az ő
útján); és fölmagasztal téged, hogy
örököld a földet; és meglátod, amikor kiirtatnak a gonoszok. Láttam
elhatalmasodni a gonoszt és szétterjeszkedett az, mint egy gazdag lombozatú
vadfa (mint egy terebélyes zöldellő fa); De elmúlt és ímé nincsen (de egyszer csak eltűnt, nem volt többé)! Kerestem, de nem található” (Zsolt.
37,30-36).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.