2015. március 22.

Guti Tünde: INDEX – KONTRA

   Megdöbbenéssel hallottam majd olvastam a hírt, miszerint az Index által közzé tett interjú nem valós. Ilyen a világ… Talán ez is része annak a folyamatnak, melynek során előbb lejáratják – akár álhírekkel, akár rágalmakkal – a Krisztusban hívőket, majd később minden társadalmi rosszért felelőssé teszik őket. Volt már ilyen a korai történelemben…

   Bevallom, bennem is felborzolta a kedélyeket az a gúnyos cikk, ami miatt tollat is ragadtam. Utólag értesültem, hogy a riportban leírtak fals állítások, ezért bocsánatot kérek, nem állt szándékomban általánosítani. Azonban egy dologra mégiscsak jó volt ez a kiprovokált közfelháborodás:

   Örömmel üdvözöltem a pünkösdi és baptista ifjúsági missziók nyilatkozatait, melyekben elhatárolódnak mindenféle bulizós, partizós keresztyénségtől, felvállalva, hogy nekik (nekünk) Jézus Krisztust kell hirdetnünk és bemutatnunk az elveszetteknek, s ebben nincs szükség szórakozásra.

   Arra is lehetőséget adott ez az eset, hogy ki-ki átgondolja és eldöntse, melyik táborba tartozik. Mert bár az interjú hamisnak bizonyult, a szóban forgó jelenség sajnos nagyon is valós, világszerte.

   Mózes így szólt a tábor kapujában:
   „Aki az Úré, ide, hozzám!” II. Mózes 32:26.

Nézzünk szembe az Igével és önmagunkkal, vizsgáljuk meg a szívünket Pál tanácsa szerint:
   „Kísértsétek meg magatokat, ha a hitben vagytok-e? Magatokat próbáljátok meg.” II. Kor. 13:5.

Mivel tudjuk, hogy a hit nem csupán Isten létének elismerését jelenti, hanem az Ő engedelmes követését, át kell értékelnünk hitünk tisztaságát és mélységét, akár a történtek kapcsán is.

Emlékezzünk Jézus szavaira, aki nem kis dolgot kért tanítványaitól:
   „Legyetek azért tökéletesek, mint a ti mennyei Atyátok tökéletes!” Máté 5:48.
Legyen előttünk szüntelen az apostoli figyelmeztetés is:
   „Ne szabjátok magatokat e világhoz…” Róma 12:2.

   A keresztyénség soha nem keveredhet a világgal! Ha ez mégis megtörténik, akkor már nem igazi keresztyénség, hanem elvilágiasodott, meglangyosodott egyház, akihez így szól Jézus:
   „Akiket én szeretek, megfeddem és megfenyítem. Légy buzgóságos azért, és térj meg!” Jelenések 3:19.

A probléma gyökere nem abban keresendő, hogy a hívek kimennek abba a közegbe, ahol embereket lehet halászni. Jézus is ezt tette. A gond a módszerekkel van. Jézus sosem szennyeződött be bűnnel, és sosem alkalmazott evilági eszközöket. Élesen húzódott a határ a benne levő szentség és a megmentendők állapota között. Ha nem így lett volna, nem lehetett volna Szabadító!

   Spurgeon szerint „az egyháznak azért van olyan kicsi hatása a világra, mert a világnak olyan nagy hatása van az egyházra”.
Jézus mondja:
   „Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem elébb gyűlölt ti nálatoknál… Emlékezzetek meg ama beszédekről, a melyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet megtartották, a tiéteket is megtartják majd.” János 15:18, 20.

   Egyrészt idegenek vagyunk e világban, másrészt mégis várnak valami természetfelettire.
   „A teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.” Róma 8:19.

Szerintem nem kell csodálkoznunk az Index „hadjáratán”. Bár emberileg elfogadhatatlan, de be kell látnunk, hogy az egyház javát szolgálja, mert kezdete lehet egy elhatárolódásra késztető belső folyamatnak. Annak a szétválasztásnak, amiről Péter levelében olvashatunk:
   „Mert itt az ideje, hogy elkezdődjék az ítélet az Istennek házán: ha pedig először rajtunk kezdődik, mi lesz azoknak vége, akik nem engedelmeskednek az Isten evangéliumának?” I. Péter 4:17.

   Vagy szeretjük és beengedjük a szívünkbe a világot, vagy hátat fordítunk kérkedésének. Hitünk és Jézus iránti szeretetünk megméretése is ez. Ő mondja:
   „Szoros az a kapu és keskeny az az út, amely az életre visz, és kevesen vannak, akik megtalálják azt.” Máté 7:13-14.

   Maradjunk meg ezen a keskeny úton, amely Jézus maga!

2015. március 6.                                     Guti Tünde


http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/blog/index---kontra.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.