„És Jézus ismét beméne a zsinagógába, az összejöveteli helységükbe, és vala ott egy
megszáradt, egy elsorvadt, béna kezű ember.
És szemmel
tartották, figyelték, és lesik vala őt, vagyis: Jézust, hogy meggyógyítja-e szombatnapon, a nyugalom napján, a világi elfoglaltságoktól való megnyugvás napján; hogy bevádolhassák Őt,
mert okot akartak találni, hogy vádat emelhessenek ellene.
Akkor monda Jézus a megszáradt, sorvadt, a béna kezű embernek: Állj elő ide a
középre.
Azoknak pedig monda: Szabad-é, meg van-e
engedve szombatnapon jót vagy rosszat tenni, ártani, bajt vagy kárt okozni? Életet menteni, vagy kioltani, életet veszni,
pusztulni hagyni]? De azok csendben maradtak, és
hallgatnak vala.
Ő pedig haragosan
végignézett rajtuk, sajnálta őket, és
elszomorodott, szívük keménysége, kérgessége, vaksága, érzéketlensége,
és a makacsságuk miatt, és monda az embernek: Nyújtsd ki a kezedet. És
kinyújtá, és meggyógyult, helyreállt, rendbe jött a keze és éppé lőn, mint a másik.
Akkor a farizeusok* kimenvén, a Heródes pártiakkal** / vagyis a
kiemelkedően vallásos emberek, a politikát a vallással egyesítőkkel együtt / mindjárt tanakodni kezdtek, hogy hogyan végezzenek
vele; hogyan ölhetnék meg Jézust, és tanácsot tartának ellene, hogy elveszítsék őt***(Márk. 3,1-6)
*Farizeus: elkülönülő („szeparatista”), vagyis kirekesztően
vallásos (elkülönült, elzárkózó; elválasztó). Kiemelkedően kegyes férfiak zárt
csoportja, szektája.
**Heródes pártiak (héródianoi): Politikai csoport, amely a Heródes család és
a rómaiak palesztinai uralmát (azaz: a fennálló rendszert) támogatta
***Máté is
bizonyságot tesz a történtekről: „És távozván, és továbbhaladva onnan máshová méne. És bement az ő zsinagógájukba, vagyis az összejöveteli
helységükbe. És ímé, vala ott egy
elszáradt, sorvadt, egy béna kezű ember. És megkérdék őt, mondván: Ha
szabad-e, megengedett dolog-e szombatnapon gyógyítani? Hogy vádolhassák
őt, hogy vádat emelhessenek ellene.
Ő pedig monda nékik: Kicsoda közületek az
az ember, akinek van egy juha, egy
báránya, vagy birkája, és ha az
szombatnapon a verembe, vagy egy
gödörbe esik, meg nem ragadja, és nem követ el mindent hogy kihúzza, és kivonja azt? Mennyivel drágább, mennyivel értékesebb és többet ér,
fontosabb, becsesebb, és több pedig
az ember a juhnál, vagy a birkánál!
Szabad, és megengedhető tehát
szombatnapon is jót, és
nemes dolgot cselekedni. Akkor monda annak az embernek: Nyújtsd ki a
kezedet. És kinyújtá, és meggyógyult,
és olyan éppé, egészségessé lőn, mint a másik. A farizeusok pedig kimenvén, tanácsot tartának ellene, hogyan
veszíthetnék el őt, és elhatározták,
hogy végeznek vele, hogy megölik Jézust. Amikor Jézus pedig észrevévén felismerte
ezt, eltávozék onnan. És követé őt nagy
sokaság, nagy tömeg, és ő
meggyógyítja vala mindnyájukat” (Mát. 12,9-15).
De: „… a farizeusok közül néhányan ezt mondták: „Nem Istentől való ez az
ember, mert nem tartja meg a szombatot.” Mások így szóltak: „Hogyan tehetne
bűnös, azaz céltévesztett ember ilyen jeleket?” És meghasonlás támadt
köztük” (Ján. 9,16)
Már Dávid így prófétált
erről: „Mert felőlem szólnak elleneim, és
akik életemre törnek, együtt tanácskoznak” (Zsolt.71,10)
„Megátalkodottak gonosz szándékukban; megegyeztek,
hogy tőrt vetnek titkon, mondják: ki látja őket.
(Más
fordítás: Eltökélték magukat a gonosztettre, megbeszélik, hogy titokban
tőrt vetnek. Gondolják: Ki látja őket)?
Álnokságokat koholnak, és terveznek.
Titokban tartják tervüket, és a
kikoholt tervet végrehatják. mindenikük keble és szíve kikutathatatlan, mert
kifürkészhetetlen az ember bensője és szíve” (Zsolt. 64,6-7).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.