2012. január 27.

Watchman Nee: Krisztus minden szellemi javak összessége



KRISZTUS AZ ÉLET

.Ha valaki szellemi, belső látás és ismeret  által meghitt kapcsolatban áll az Úr személyével, akkor azt is tudja, mit jelent az, hogy Krisztus az élet. Ez az élet mélyebb, mint az érzésünk, és mélyebb, mint a gondolataink. Az Úr megismerése átalakít minket.

 A kereszténység minden dolgát lehet utánozni: létezik hamis bűnbánat, hamis bűnvallás, hamis megtérés, hamis buzgóság, mesterkélt szeretet, színlelt cselekedet, és a Szent Szellem ajándékait is lehet utánozni.

 Sok keresztény életnek nevezi, ha jól érzi magát: Ha a gyülekezet csupa langyos és lázas tevékenység, azt is életnek tartja. És ha megkérdezik, határozná meg közelebbről, mi is az élet, akkor nem tud különbséget tenni élet és érzés között. Számára az élet és az érzés egy és ugyanaz; még sohasem ismerte föl, hogy az élet sokkal mélyebb valami, mint az érzés.

Más keresztények nem tartják ugyan az érzést azonosnak az élettel, viszont összetévesztik a gondolatokat az élettel.

Ha az igehirdetés elgondolkoztatja őket, érdekes szavak és meggyőző érveket tartalmaz, akkor azt életnek tekintik.

  Ha valaki rendkívül eleven, lelkes és aktív, ez nem jelenti minden esetben, hogy élete van, ez puszta magatartás lehet, élet helyett.

Megtörténhet, hogy két különböző embertől ugyanazokat  a jó szavakat halljuk, de míg az egyiknél ezek az élet jelei, a másiknál csak a gondolatok kifejezői. Amik az egyik embernél csak felkavart érzések, azok a másiknál életet támaszthatnak.

Sokan úgy vélik, hogy ők pontosan ugyanolyanok, mint a többiek, csak azért mert ugyanazokat a szavakat használják, mint amazok. Ezek egy nagy tévedés áldozatai.

„ Én vagyok az Élet! „– mondja az Úr. Sok keresztény életnek nevezi azt, amit önmaga produkál. Az Úr azonban azt mondja, hogy én vagyok az  élet. Milyen nagy szükségünk van az Úr kegyelmére, hogy ezt meglássuk. Kérjük az Urat, hogy mutassa meg nekünk az igazi életet. Mert ha az Úr egy napon kijelenti nektek, mi az élet, akkor meg fogjátok tudni és meg fogjátok érteni az Urat.


KRISZTUS A FELTÁMADÁS

Azt, ami szembe tud szállni a halállal, és túl tudja élni azt, nevezzük feltámadásnak. Ahogy tamásnak föl kellett ismernie, hogy az Urat megsebesítették és bement a halálba, és most, íme mégis él. Az Úr testén hordozta a halál jegyeit, és mégis élt. Ez feltámadás.

 Ennek kellene megvalósulnia bennünk is. Mindenesetre sok minden van bennünk, ami még nem viseli a halál jegyeit, és ezért nem is nevezhető feltámadásnak. Feltámadás csakis az, ami a halál jegyeit hordozza, mégis él. Tehát nem szabad azt hinnetek, hogy minden rendben van, ha jó beszédkészségetek van, ha intelligensek és tehetségesek vagytok. Mindezeket  a tulajdonságokat bírhatjátok a halál jegyei nélkül. A feltámadást arról lehet felismerni, hogy a mi beszédkészségünk, okosságunk és tehetségünk a halál jegyeit hordozza.

Lehet egy testvér sok tekintetben tehetséges, végezhet jó munkát, és mindezen túl igencsak elevennek tűnhet, ugyanakkor kizárólag önmagában bízik, és meg van győződve arról, hogy semmiféle hibát nem követ el, és hogy mindaz, amit kezébe vesz, sikerül is. Ez a magatartás bizonyítja, hogy képességei nem viselik magukon a halál  jelét. Képességével együtt nagy az önbizalma és magabiztossága, de nem hordozza a halál jegyeit.

 Munkájában nem hagyatkozik önmagára, sok mindent tehet, de önbizalmát elvesztette, és saját ereje gyöngeséggé lett. Ez feltámadás.

Milyen nagy tragédia, hogy a hívők között olyan sok az erős és magabiztos ember!

 A feltámadás és a kereszt tehát elválaszthatatlanul össze vannak kötve egymással. A kereszt mindent kiolt, ami belőlünk való, nem támadhat ismét föl, ha egyszer már átment a kereszten. Az a halálban marad. A feltámadás azt jelenti, hogy valami átment a halálon, és túléli azt.
 Csak az támadhat fel, ami Istenből való. Ha megérinted a keresztet az leszállít téged. A kereszt azt munkálja, hogy sok mindentől megszabadulsz, az sok mindent elvesz tőled.

 Ha megtérésedtől kezdve mindmáig ugyanaz maradtál, ami voltál, ugyanolyan gazdag és öntelt vagy, mint azelőtt akkor ez azt bizonyítja, hogy a kereszt sohasem munkálkodott benned. Ha a kereszt valóban elvégezte benned a maga munkáját, akkor megállapítod, hogy az Úr nagytakarítást végzett benned, és alapos tisztogatást hajtott végre. Ennek következménye, hogy amit korábban megtehettél, azt többé nem teheted meg, hogy amire korábban képes voltál, arra többé nem vagy képes.

 Ami Ádámtól való, az semmiképpen nem támadhat fel, ha már egyszer a halálba ment.
 Ha valakit úgy érint meg Isten, hogy élő kapcsolatba került a kereszttel, akkor az ilyen ember többé nem mer ilyeneket mondani: „erre képes vagyok” „tehetséges vagyok „ „ ezt meg tudom tenni „

 Ami nincs a feltámadásban, annak a legkisebb köze sincs a Krisztus Testéhez. Ezért nem viheted a gyülekezetbe a saját okosságodat, a saját módszereidet sem.  A gyülekezet csak azt fogadhatja el, ami feltámadásból való. Ha valami természettől való dolog bekerül a gyülekezetbe, az többé nem gyülekezet. Ezért nem létezhet semmi a gyülekezetben, ami nincs a feltámadásban.

  A gyülekezet egyetlen problémája sem oldható meg emberi ügyesség által, vagy emberi módszerekkel. Nincs helye semminek, ami testből vagy természetből való, mert akkor az megszűnik gyülekezet lenni.

 Ha Isten egyszer alaposan és mélyen összetör bennünket, akkor ezt a fájdalmat nemcsak néhány napig vagy hónapig érezzük, hanem hordozzuk ezt a sebet egész életünkön át.

 Sok minden, ami bekerült a sírba, ott marad, mert halott. Más dolgok viszont keresztül mennek a síron, és ismét előjönnek. Akkor már a kereszt jelét viselik magukon, és ez feltámadás.

 Bárcsak az élet és a feltámadás ne puszta tanítás lenne a számunkra, hanem valóság.

KRISZTUS AZ ÉLET KENYERE ÉS AZ ÉLET VILÁGOSSÁGA


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.