Az Úr Jézus: „Mikor Istennek
formájában* alakjában létezett, nem
tekintette, és nem tartotta
zsákmánynak azt, hogy Ő az Istennel egyenlő, vagyis nem tekintette olyan dolognak, amelyhez föltétlenül
ragaszkodnia kell [Más fordításban: Ő ugyanis minden tekintetben Isten volt,
mégsem ragaszkodott ahhoz, hogy Istennel egyenlő]** (Fil. 2,6)
*Forma
(morphé): - alak,
forma, megjelenés, külső. Egy test, tárgy stb. látható megjelenési formája.
Alak, külső megjelenés; képe valakinek, vagy valaminek; valódi forma (idea).
**Így
magyarázza ezt a titkot a Szent Szellem: „Kezdetben már vala az Ige, a (logosz). És
az Ige az Istenben vala, és Isten maga vala az Ige. Eredetileg Ő az Isten.
Minden, vagyis a mindenség Őáltala lett, Őáltala teremtetett, rajta keresztül
támadt, általa jött létre, és nála nélkül, Tőle különválasztva semmi sem lett,
semmi sem teremtetett, ami lett, ami teremtetett, létrejött. S egyetlen létező
sem lett Őnélküle. És az Ige, a
(logosz) hústestté lett és lakozék,
azaz itt élt, sátorozott, sátrat vert,
letáborozott mi közöttünk, vagyis közöttünk vett szállást. És láttuk,
szemléltük az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét, mint az
Atyából származó egyszülött dicsőségét. Aki teljes vala kegyelemmel és
igazsággal, aki maga vala a VALÓSÁG,
akit kegyelem és igazság tölt be. És az ő teljességéből vettünk mindnyájan
kegyelmet is kegyelemért, kegyelmet kegyelemre halmozva. Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, aki az Atya
kebelében van, az jelentette és nyilatkoztatta ki Őt. Ő jelentette ki, hirdette meg félreérthetetlenül, tette nyilvánvalóvá.
(Ján. 1,1-3.14.16.18).
A testté lett
Ige, az Úr Jézus kijelentése Önmagáról: „Én és az Atya egy vagyunk” (Ján. 10,30)
A tanítványoknak – vagyis az övéinek – ezt mondja: „Annyi ideje
veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja
az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát? Talán nem hiszed,
hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket,
amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya pedig bennem lakozva
viszi végbe az ő cselekedeteit. Higgyetek nekem, hogy én az Atyában vagyok, és
az Atya énbennem van; ha pedig másért nem, magukért a cselekedetekért
higgyetek” (Jn. 14,9-11)
Isten Őbenne vett
lakozást, ahogy most az Ő gyermekeiben: „Mert
tetszett az Atyának, az egész Teljességnek, hogy Őbenne lakozzék. [Más fordítás:
Minthogy az Atya úgy látta helyesnek,
hogy benne lakozzék mindaz, ami a teremtést betölti]. „Mert Őbenne lakozik
az istenségnek egész teljessége testileg, azaz (szómájában): énjében” (Kol. 1,19. 2,9. Kol. 1,15)
Őbenne: Aki
képe, vagyis képmása a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek
előtte született. Aki az egész teremtés legelőször előhozottja. „Aki, azaz Ő az Isten dicsőségének
visszatükröződése, kisugárzása, és az ő valóságának, az Ő lényének képmása. Aki
hatalmas szavával fenntartja, és hordozza a mindenséget. Aki minket bűneinktől
megtisztítván, üle a mennyei Felségnek
jobbjára a magasságban” (Zsid. 1,3)
„Pál apostol vallástétele: „És minden
versengés nélkül, közismerten, elismerten, bevallottan, valóban nagy a
hitnek eme titka: Isten, aki megjelent, láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté
vált, megmutatkozott hústestben. Igaznak bizonyult szellemben. Megláttatott,
megjelent, megmutatkozott az angyaloknak. Hirdettetett a pogányok, vagyis a
népek, nemzetek közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.