„Ő
képe, képmása a láthatatlan
Istennek, minden teremtménynek előtte született. Ő a legelőször előhozott*(Kol. 1,15)
*Mert Ő „… az Isten teremtésének kezdete, (A görög szöveg szerint: Ő a teremtett világ eredete” (Jel.
3,14)
És: „mert Ő
Isten formájában lévén nem tekintette zsákmánynak, hogy egyenlő Istennel, hanem
megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és
magatartásában is embernek bizonyult; megalázta magát, és engedelmeskedett
mindhalálig, mégpedig a kereszthalálig, azaz a kínoszlopon történő haláláig” (Fil. 2,6-8)
Pedig: „Ő
Isten dicsőségének a kisugárzása és lényének képmása, aki hatalmas szavával
hordozza a mindenséget, aki miután minket bűneinktől, azaz céltévesztésünktől megtisztított, és a
mennyei Felség jobbjára ült” (Zsid. 1,3)
„Övé egyedül a
halhatatlanság, aki megközelíthetetlen világosságban lakik, akit az emberek
közül senki sem látott, és nem is láthat: övé a tisztelet és az örökkévaló
hatalom. Ámen” (1Tim. 6,16)
Mert magát: „Az
Istent soha senki nem látta; az egyszülött Isten, aki az Atya kebelében van, az
jelentette ki őt” (Ján. 1,18)
A kijelentés
pedig így hangzott, és hangzik: „Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek
vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? Aki engem látott, látta az Atyát;
mi módon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát? Én és az Atya egy
vagyunk” (Ján. 14,9;10,30)
Pál apostol így
dicsőíti Őt: „Az örökkévalóság királyának pedig, a halhatatlan, láthatatlan
egy Istennek tisztelet és dicsőség örökkön-örökké. Ámen” (1Tim. 1,17)
És hogy ki Ő,
arról saját maga tesz bizonyságot akkor, amikor János apostol elragadtatásban
látja a feltámadott Urat: „Mikor pedig
láttam őt, amikor megpillantottam),
leesém az ő lábaihoz, vagyis a lába elé rogytam, mint egy holt. És reám veté az
ő jobb kezét, és megérintett jobbjával, mondván
nékem: Ne félj; én vagyok az Első és az Utolsó,
És az Élő; pedig halott valék, és ímé mégis
élek
örökkön örökké. Ámen…”
(Jel. 1,17-18).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.