„Boldog ember az [makariosz): a
gondoktól és bajoktól mentes az élete, ez jelenti a hiánytalanság és
hibátlanság állapotát, mely az anyagi jólétet is magában foglalja], aki a kísértésben [[(peiraszmosz): kísértés; amikor megpróbálják elcsábítani
bűnre, vagyis céltévesztésre, aki kísértés idején] kitart
[aki a kísértésben megáll]. Mert miután [(dokimosz): a kísértés alapján igazinak, valódinak
bizonyult], elveszi [mert
elnyeri] az életnek koronáját [az élet győzelmi koszorúját], amit az Úr [vagyis az Isten] ígért az őt
szeretőknek, [azoknak, akik (agapaó): teljesen odaadják, átadják, teljesen összekötik magukat Istennel, eggyé
válnak vele]* (Jak.
1,12)
*A kísértés –
melynek célja Istentől való elszakadásra bírni a hívőket – csapások, szeretteink
elvesztése, elszegényedés, betegség, üldözés, és ezek okozója a sátán, ahogy
ezt Isten igéje bemutatja: „Például vegyétek, atyámfiai, a szenvedésben
és béketűrésben (és türelemben) a
prófétákat, akik az Úr nevében szólottak. Ímé, boldogoknak mondjuk a tűrni
tudókat, (azokat, akik tűrni tudtak a szenvedésekben). Jóbnak tűrését (és állhatatosságát) hallottátok, (és láttátok, hogyan intézte a sorsát az Úr) és az Úrtól való végét láttátok, hogy igen
irgalmas az Úr és könyörületes. Szenved-é valaki köztetek? Imádkozzék. Öröme
van-é valakinek? Dicséretet énekeljen”
(Jak. 5,10-11.13).
És hogy mindezekben miért
kell az Urat dicsérni, azt a Pál apostollal és Silással történteken keresztül
mutatja be az Úr. Ők hirdették az Evangéliumot, és démont űztek, amiért
üldözést szenvedtek Filippiben: „És
odavezetvén őket (az elöljárók elé) a
bírákhoz, mondának: Ezek az emberek zsidó létükre megháborítják (és
felforgatják) a mi városunkat, És olyan
(szokásokat), és szertartásokat
hirdetnek, melyeket nem szabad nékünk bevennünk (vagy átvennünk, sem
követnünk), sem cselekednünk, mivelhogy
rómaiak vagyunk. És velük egyben feltámada a sokaság ő ellenük (és rájuk
támadt. Az elöljárók, és) a bírák pedig
letépetvén ruháikat, megvesszőzették (vagyis megbotoztatták) őket. És miután sok ütést mértek rájuk,
tömlöcbe (vagyis börtönbe) veték
őket, megparancsolva a tömlöctartónak, (vagyis a börtönőrnek) hogy gondosan őrizze őket. Ki (mivel) ilyen parancsolatot vévén, veté őket a belső
tömlöcbe, (a belső börtönbe) és
lábaikat kalodába szorítá (kalodába zárta). Éjféltájban pedig Pál és Silás imádkozván, énekkel dicsőíték (és
magasztalták) az Istent. A foglyok pedig
hallgatják vala őket. És (ekkor) hirtelen
nagy földindulás lőn (nagy földrengés
támadt), úgyannyira, hogy
megrendültek a tömlöc fundamentumai (vagyis alapjai); és azonnal (hirtelen) megnyílának az ajtók mind, és mindnyájuknak
a bilincsei feloldódnak (és
mindegyikükről lehulltak a bilincsek)” (Csel. 16,20-26).
És így bátorít a Szent Szellem: „Semmit ne félj (és ne ijedj, ne rémülj,
és ne riadj meg,) azoktól, amiket
szenvedned (paszkhó:
amiket át kell élned, meg kell tapasztalnod; el kell viselned, és tűrnöd kell).
(melló:
ami készül, ami elkerülhetetlenül meg fog történni, és ami még körül fog
venni): Ímé a Sátán (diabolosz:
vádló, rágalmazó, uszító, hibáztató, félrevezető, ellenség, ellenálló) egynéhányat ti közületek a tömlöcbe
(vagyis börtönbe) fog vetni, hogy
megkísértsen (peiradzó): megkísérel rávenni arra, hogy elszakadj
Istentől, megpróbál elcsábítani bűnre,
vagyis céltévesztésre). És lesz tíz napig
való nyomorúságtok (thlipszisz: nyomás, szorongattatás,
gyötrés, gyötrődés, szorongás, kínzás, üldözés, baj). Légy hív (vagyis hű) mindhalálig,
és néked adom az életnek koronáját (vagyis az ÉLET győzelmi koszorúját). Akinek van füle, hallja (meg), mit mond a Szellem a gyülekezeteknek. Aki
győz, annak nem árt a második halál”
(Jel. 2,10-11)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.