2012. május 8.

Kenneth E. Hagin: Az ember teste


Készítette: Lisa Szanyel


Fontos felismerni, hogy mivel a tested nincs újjászületve, a testeden keresztül - az öt fizikai érzékszerved által - érintkezel e világgal, ahol sátán az isten (2 Kor. 4:4). Ezért kell neked, a belső embernek tenned valamit a saját testeddel. Ha hagyod, hogy a tested azt tegyen, amit akar, és az elméd azon gondolkodjon, amin akar, az ördög bejuthat az elmédbe és testedbe és uralhat téged. Gondolkodj el ezen.
Nem akar a tested helytelen dolgokat tenni?
Természetesen akar. Mindannyiunk teste akar, nem számít, mióta vagy megváltva, vagy mennyire vagy szellemileg fejlett, mivel a tested még nem lett megváltva. Van egy ígéretünk a testünk megváltására (1 Kor. 15:53). De ebben az életben nekünk kell tennünk valamit saját testünkkel, különben sátán kihasznál minket a testünkön keresztül. Az Írások utasítást adnak arról, hogy mit kell tenned a testeddel:

Fel kell ajánlanod a tested élő áldozatul Istennek (Róm.12:1).
Meg kell feszítened a testet,vagyis meg kell öldökölnöd a test cselekedeteit (Kol.3:5).
Tested a szellemi embered - a belsőember -, a valódi ember alá rendelve kell tartanod (1Kor.9:27).

Tiéd a tested feletti ellenőrzés, tehát képes vagy arra, hogy visszatartsd a tested attól, amit tenni akar. Isten azt mondta, hogy meg tudod tenni. Nem kell megengedned sátánnak, hogy testedet a hamisság fegyveréül használja (Róm.6:13).

Emlékezz, a Kolosse 1:12 azt mondja, hogy Isten "alkalmassá" vagy képessé tett minket a szentek örökségében való részvételre a világosságban. Ez azt jelenti, hogy járhatunk a Szellemben, nem pedig a test szerint. Ez azt jelenti, hogy nem kell megnyitnunk magunkat az ördög kísértéseinek a testi természetünkön keresztül.

Ahhoz, hogy megértsd, hogyan engedelmeskedj Isten Igéjének a testeddel kapcsolatban, fel kell ismerned, az Írások különbséget tesznek az ember teste - a külső ember - és szelleme – a valódi, a belső ember - között.

Az ember testét "háznak" nevezi az Ige

Az Ige sokszor "háznak" nevezi az emberi testet. Tudnod kell ezt, mert gonosz szellemek lehetnek egy személy házában - a testében -, azonban legteljesebb értelemben a gonoszszellemek nem a személyben - nem a szellemében - vannak. Ez azért van így, mert az ember szellem, nem pedig test. 

Például, ha olyan házban laknál, melyben termeszek vannak, ez nem jelentené azt, hogy termeszek vannak benned. A ház csak az, ahol laksz, de neked magadnak nincsenek hangyáid.
Tehát, egy gonosz szellem megpróbálhatja kínozni a testedet, de ez nem azt jelenti, hogy gonosz szellem van benned - a szellemedben. 

Az Ige megerősíti azt a tényt, hogy az ember testét gyakran a "házának" nevezik. Amikor az ember fizikailag meghal, a teste hal meg, ő azonban még mindig él. Pál úgy utal a testre mint "földi sátorházra".

2 KORINIHUS 5:1,2,4.
1. Mert tudjuk, hogy ha e mi földi sátorházunk (az ember teste) elbomol, épületünk van Istentől, nem kézzel csinált, örökkévaló házunk (az emberszelleme) a Mennyben.
2. Azért is sóhajtozunk ebben, óhajtván felöltözni erre a mi mennyei HAJLÉKUNKAT;
4. Mert akik e SÁTORBAN (a testben) vagyunk is, sóhajtozunk megterheltetvén; mivel hogy nem kívánunk levetkőztetni, hanem felötözni,hogy ami halandó, elnyelje azt az élet.

A Biblia itt belső emberről és külső emberről beszél. A külső ember a földi házunk, a test. De van egy belső ember is, egy nem kézzel készített ház, az ember szelleme, ami örökkévaló. Pál beszél a külső ember és a belső ember közötti különbségről.

2 KORINIHUS 4:16:
Azért nem csüggedünk; sőt ha a mi külső emberünk megromol is, a belső mindazáltal napról napra újul.

A szellemi ember vagy belső ember ugyanaz, mint a "szívnek elrejtett embere".

1 PÉTER 3:3,4.
3. Akiknek ékessége ne legyen külső (a külső ember vagy test ékesítése), hajuknak fonogatásából és aranynak felrakásából vagy öltözékek felvevéséből való;
4. Hanem a SZÍVNEK ELREJTEIT EMBERE (a belső ember), a szelíd éscsendes szellem romolhatatlanságával, ami igen becses az Isten előtt. Pál szavaiból megérheted, hogy az ember teste különbözik a belső embertől.
1 KORINTHUS 9:27: (KJV)
Hanem megfékezem a testem és alávetem .AZT (a testemet), hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlanná ne legyek.

Pál "az"-nak nevezi a testét. Akkor ki az "én", aki a testét alávetettségben tartja? Ez a belső ember, aki új teremtéssé vált Krisztusban! Pál határozottan különbséget tesz az "az' - a teste - és az "én" - a valódi, a belső embere - között.
Pál nem azt mondta, hogy önmagát - a belső emberét - kell alávetnie, hanem azt, hogy a belső emberének kell uralnia a testét.
Az egyik fő terület, ahol a hívők - anélkül, hogy tudnának róla hozzáférési lehetőséget adnak sátánnak az életükhöz: az, hogy engedetlenek ennek az Igének.
Sátán kap egy talpalatnyi helyet az emberek életében azáltal, ha megengedik, hogy testük uralja őket; ahelyett, hogy lehetővé tennék az újjáteremtett szellemük számára, hogy uralkodjon és irányítsa a hústestüket.


Reszlet KENNETH E. HAGIN: GYŐZEDELMES GYÜLEKEZET c. konyvebol

Folyatatasa kov:
Tartsd tested a szellemed alá vetve

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.