A bűnre csábítás
eredményéről pedig így szól az Úr Jézus: „Aki
pedig megbotránkoztat (eltántorít, bűnre visz, bűnre csábít) (csak) egyet (is) ama kicsinyek közül, akik én bennem hisznek, jobb annak, ha malomkövet
kötnek a nyakára, és a tengerbe vetik. És ha megbotránkoztat téged a te
(egyik) kezed, vágd le azt: jobb néked
csonkán bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a
megolthatatlan tűzre. És ha a te
(egyik) lábad botránkoztat meg téged,
vágd le azt: jobb néked sántán bemenned az életre, mint két lábbal vettetned a
gyehennára, a megolthatatlan tűzre. És
ha a te (egyik) szemed botránkoztat
meg téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint
két szemmel vettetned a tüzes gyehennára” (Márk. 9,42-43.45.47)
A Szent Szellem
kifejti, hogy mik azok a cselekedetek, amelyek halálba visznek, és mit kell
tenni velük: „Öldököljétek meg azért a ti
földi tagjaitokat (vagyis: öljétek meg tehát tagjaitokban azt, ami csak
erre a földre irányul), paráznaságot,
tisztátalanságot, bujaságot (szenvedélyt), gonosz kívánságot és a fösvénységet (kapzsiságot), ami bálványimádás. Melyek miatt jő az Isten haragja az engedetlenség fiaira. Melyekben ti is jártatok régente (mert
ti is ezeket tettétek egykor), mikor
éltetek azokban. Most pedig vessétek el magatoktól ti is mindazokat; haragot,
fölgerjedést (indulatot), gonoszságot
és szátokból a káromkodást (az istenkáromlást) és gyalázatos beszédet. Ne hazudjatok egymás ellen (és egymásnak), mivelhogy levetkeztétek amaz ó (vagyis
régi, az ádámi) embert, az ő
cselekedeteivel együtt. És felöltöztétek amaz új embert, melynek újulása van
Annak ábrázatja szerint való ismeretre, aki teremtette azt” (Kol. 3,5-10)
„(És) paráznaság… és akármely (vagy bármiféle)
tisztátalanság vagy fösvénység (nyerészkedés)
ne is neveztessék (még szóba se
kerüljön) ti közöttetek, amint szentekhez
illik (és méltó); Sem undokság
(vagy szemérmetlenség), vagy bolond
(és ostoba) beszéd, vagy trágárság
(és kétértelműség), melyek nem illenek:
hanem inkább hálaadás. Mert azt jól tudjátok, hogy egy paráznának is, vagy
tisztátalannak, vagy fösvénynek (vagyis nyerészkedőnek), ki bálványimádó, nincs öröksége a
Krisztusnak és Istennek országában. Senki titeket meg ne csaljon (meg ne
tévesszen) üres beszédekkel; mert ezekért
jő az Isten haragja a hitetlenség (és engedetlenség) fiaira. Annakokáért ne legyetek részesei ezeknek (Ne vegyetek tehát
részt ezekben)” (Eféz. 5,3-7) Ezek mind a hústest indulatai: „Mert a (hús)test (kívánsága) a Szellem
ellen törekedik, a Szellem pedig a (hús)test
ellen; ezek pedig egymással ellenkeznek (viaskodnak), hogy ne azokat cselekedjétek (és tegyétek), amiket akartok (és szeretnétek). Akik pedig Krisztus Jézuséi, a (hús)testet megfeszítették indulataival (szenvedélyeivel) és kívánságaival együtt” (Gal. 5,17.24)
„Mert, ha (hús)test [kívánata] szerint éltek, meghaltok [és minden bizonnyal be fog következni a
halálotok] de ha a (hús)test cselekedeteit
[vagyis tetteit] a Szellem által
megöldöklitek, [és a halálba viszitek; halálra juttatjátok] éltek. [Más fordítás: de ha a Szellemmel
azt, amit a hús művel, megölitek, élni fogtok]” (Róm. 8,13)
„Avagy nem tudjátok-é, hogy igazságtalanok [és gonoszok; hamisak] nem örökölhetik Istennek országát? [Istennek királyságát]. Ne tévelyegjetek; [és ne ámítsátok, és
ne csaljátok meg; ne ejtsétek tévedésbe) magatokat; ne vezessenek félre
titeket]. Se paráznák, [g.(pornosz): egy (férfi) prostituált (mint
megvásárolható); parázna (buja, fajtalan) férfi; kicsapongók; cédák] se bálványimádók [(eidólolatrész): kép- (szolgáló vagy) imádó (szó szerint
vagy átvitt értelemben)]. Se
házasságtörők, se pulyák, [malakosz): tisztátalanok; bujálkodók;
kéjencek; homoszexuális férfiak, vagy nők]. Se férfiszeplősítők, [(arszenokoitész): fajtalankodó férfi; a
saját neme iránt természetellenes nemi vonzódást érző, gyakorló, homoszexuális
férfi; kéjencek; férfiakkal paráználkodó (közösülő; háló)]. Se lopók, [tolvajok] se telhetetlenek, [kapzsi; fösvény;
nyerészkedő; haszonlesők] se részegesek,
[iszákosak] se szidalmazók.
[átkozódó; rágalmazó; gyalázkodó; káromkodó; gúnyolódó] se ragadozók
[rabló; harácsoló; zsaroló; aki erőszakkal eltulajdonít; aki a zsákmányt
gyors, hirtelen mozdulattal elragadja és elviszi, mint a farkas a zsákmányát]
nem örökölhetik Isten országát. [nem részesülhetnek Isten királyságába]” (1
Kor. 6,9-10)
„Ha tehát valaki magát ezektől tisztán tartja (vagy megtisztítja), tisztességre való (és megbecsült) edény lesz, megszentelt, és hasznos a gazdának (az Úrnak, és), minden jó cselekedetre alkalmas” (2 Tim. 2,21)
Mert: „Senki sem szolgálhat két úrnak. Mert vagy
az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti; vagy az egyikhez ragaszkodik, és a
másikat megveti…” (Mát. 6,24)
Ezért: „Azt írtam néktek ama levelemben, hogy paráznákkal [(pornosz): prostituáltakkal, és buja,
fajtalan, lányfuttató férfiakkal] ne
társalkodjatok. [Ne barátkozzatok (és ne érintkezzetek) romlott emberekkel;
ne keveredjetek össze többé egy társaságba a cédákkal; nem szabad kapcsolatot
tartani velük]. De nem általában
[vagyis nem általánosságban írtam, hogy] e
világ paráznáival, [kicsapongóival; cédáival] vagy csalóival, [fösvényeivel; nyerészkedőivel; kapzsijaival;
haszonlesőivel; telhetetlenjeivel] vagy
ragadozóival, [rablóival; harácsolóival; zsarolóival] vagy bálványimádóival; [ne keveredjetek össze] mert hiszen így ki kellene e világból mennetek. [és szöknötök] Most azért azt írom néktek, hogy ne
társalkodjatok azzal, [ne érintkezzetek; olyannal ne keveredjetek (többé
egy társaságba) össze] ha valaki atyafi
létére [akit bár testvérnek neveznek] parázna.
[kicsapongó; céda; (pornosz):
parázna, fajtalankodó férfi]. Vagy
csaló, [kapzsi; fösvény; nyerészkedő; haszonleső; telhetetlen; harácsoló,
ezért egy csaló] vagy bálványimádó. [vagy kép- (szolgáló vagy) imádó (szó
szerint vagy átvitt értelemben)], vagy
szidalmazó, [átkozódó; rágalmazó; gyalázkodó; sértegető; becsmérlő;
káromkodó] vagy részeges, vagy ragadozó.
[rabló; zsaroló; kapzsi] Az ilyennel még
együtt se egyetek. [ne is étkezzetek együtt; vagyis ne éljetek közösségben
velük] Mert mi közöm ahhoz, hogy a
kívülvalókról is ítéletet tegyek? [És nem is tartozik rám, hogy bíráskodjam; ítélgessem] avagy ti nem a belüllévők fölött tesztek-é ítéletet [azok fölött, akik a közösséghez tartoznak]?
A kívül valókat pedig majd az Isten ítéli
meg elválaszt, megkülönböztet;
(ki)válogat, meghatároz]. Vessétek ki
[távolítsátok el, emeljétek (és irtsátok) ki] azért a gonoszt [(ponérosz): a nyomorúságos, nehéz;
szűkös; tökéletlen, alkalmatlan; beteg; káros, veszélyes, ellenséges;
züllötteket] magatok közül” (1
Kor. 5,9-13)
„Ha pedig valaki nem engedelmeskedik a mi levél által való beszédünknek,
azt jegyezzétek meg; ne tartsatok vele kapcsolatot, hogy megszégyenüljön” (2 Thess. 3,14)
Figyelmeztettünk már benneteket, hogy: „Öljétek meg tehát tagjaitokban
azt, ami csak erre a földre irányul: a paráznaságot, a tisztátalanságot, a
szenvedélyt, a gonosz kívánságot és a kapzsiságot, ami bálványimádás, mert ezek
miatt haragszik Isten” (Kol. 3,5-6)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.