„Azokban
a napokban, mivelhogy fölötte nagy volt a sokaság, és nem volt mit enniük,
magához szólította (magához hívta) Jézus
az ő tanítványait, és monda nékik: Szánakozom e sokaságon, mert immár harmad
napja hogy velem vannak, és nincs mit enniük; És ha éhen bocsátom haza őket,
kidőlnek az úton; mert némelyek ő közülük messzünnen jöttek. Az ő tanítványai
pedig (így) felelének néki: Honnan
elégíthetné meg ezeket valaki (miből tudná valaki ezeket jóllakatni) kenyérrel itt e pusztában?
És megkérdé őket: Hány kenyeretek van? Azok pedig
mondának: Hét. Akkor megparancsolá a sokaságnak, hogy telepedjenek le a földre.
És vevén a hét kenyeret, és hálákat adván, megszegé (vagyis megtörte), és adá az ő tanítványainak, hogy eléjük
tegyék. És (ők pedig) a sokaság elé
tevék. Volt egy kevés haluk is. És hálákat adván (és miután áldást mondott)
mondá, hogy tegyék eléjük azokat is.
Evének azért, és megelégednek (mert jóllaktak); és fölszedik a maradék darabokat, hét kosárral. Valának pedig akik
ettek mintegy négyezren; és (ezek után) elbocsátá
őket.
És azonnal a hajóba szálla tanítványaival, és méne
Dalmánuta vidékére (jelentése: haltorony; a környékhez tartozó)” (Márk. 8,1-10)
Az Úr Jézus
bárhová ment: „És [amikor kiszállt
(vagyis kilépett) a hajóból, (vagy a
bárkából)] kimenvén Jézus, láta nagy
sokaságot [nagy, hatalmas tömeget, és sok embert]. És megszáná [megkönyörült, részvétet érzett, megesett (megindult)
rajtuk a szíve, megsajnálta, megszánta] őket,
és azoknak betegeit [az erőtleneket, gyengélkedőket] meggyógyítá” (Mát. 14,14)
Dávid így
prófétál erről: „Nagyok az Úrnak
cselekedetei (és tettei); kívánatosak
mindazoknak, akik gyönyörködnek azokban (és kikutathatják, akiknek csak
kedvük telik benne). Dicsőség és méltóság
az ő cselekedete (munkája fenséges és ékes), és igazsága megmarad mindvégig (örökre). Emlékezetet szerzett az ő csudálatos dolgainak (emlékezetessé tette
csodáit); kegyelmes és irgalmas az Úr.
Eledelt ad az őt félőknek; megemlékezik az ő szövetségéről örökké” (Zsolt. 111,2-5)
Ézsaiás pedig így prófétál, kijelentve,
hogy ki jött el a földre, a kietlen sivár pusztaságba: „Virulva virul és örvend ujjongva (és virágba borul és vigad, és
vígan örvendezik, része lesz a Libanon (jelentése: a fehér, fehér hegy) pompájában, mert), a Libanon dicsősége adatott néki. Karmel (jelentése: gyümölcsöskert, díszkert, ültetvény) és Sáron (jelentése: síkság, sík föld) ékessége (dísze); meglátják
ők az Úrnak dicsőségét, Istenünk ékességét (és méltóságát). Erősítsétek a lankadt kezeket, és
szilárdítsátok (tegyétek erőssé) a
tántorgó (a roskadozó) térdeket.
Mondjátok a remegő szívűeknek: legyetek erősek, ne féljetek! Ímé, Istenetek
bosszúra jő (és bosszút áll), az Isten (jön), aki megfizet, Ő jő, és megszabadít titeket! Akkor a vakok szemei
megnyílnak, és a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a
sánta (és szökellni fog), és ujjong a
néma nyelve, mert a pusztában víz fakad, és patakok a kietlenben” (Ésa. 35,2-6)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.