Eleve elhatározván [előre
kiszemel, előre elhatároz, eldönt] hogy
minket a maga fiaivá fogad [egy fiú
helyére helyez] Jézus Krisztus
által az Ő akaratának jó kedve szerint.
[Szeretetéből indítva azonban már eleve különválasztott
(kiszemelt) minket a maga számára a Krisztus Jézuson keresztül, avégre, hogy
fiaivá tegyen, ahogyan ezt akarata (és
jóságos tetszése) is helyeselte]
Kegyelme [amelybe befogadott, vagy amellyel megáldott
minket] dicsőségének magasztalására, amellyel megajándékozott [elfogadottá
tett, felkarolt] minket ama Szerelmesben, [az ő szerelmes Fiában]
Akiben van a
mi váltságunk [Ebben a Szerelmesben lett
ugyanis mienk a váltság, a megváltásunk] az Ő vére által [árán, az ő vérén keresztül], a bűnöknek
[félre-csúszások, botlások vagy
elhajlások] bocsánata [eltörlése, és
az elesések elengedése] az Ő kegyelmének gazdagsága szerint. [kegyelmének gazdag voltához mérten]”
(Eféz. 1,3-7)
Itt
pontosabban fordítva: egy fiú helyére helyezte. A fiúvá fogadásnak négy
alapvető törvénye volt a görög jog szerint, amelyen keresztül magyarázza el a
Szent Szellem, hogy ez gyakorlatilag mit jelent:
1.
Megváltozott a családi helyzete, egy másik család tagja lett (Az Ádám
(jelentése: földből való ember) családjából Isten családjának tagja, azaz:
mennyei /szellemi/ emberré lett).
2. Ez
névváltozással is járt (Ádámról Krisztusra változott a neve).
3. Új
otthona lett, az új család szokásait, törvényeit kellett követnie (Otthona az
Atya háza, vagyis a menny. A mennyország szokásait kell követnie, és annak
törvénye vonatkozik rá).
4. Új
felelősségek és kiváltságok birtokosa lett (Felelőssége az isteni természet /a feltétel nélküli – mentő – szeretet/ megjelenítése itt a földön,
kiváltsága: minden helyzetben és helyzet feletti: győzelem).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.