2012. március 16.

Idézetek


"A természet gyönyörűséges templomában, láthatod a nagy Isten keze nyomát. De ha Istent a szíveddel akarod látni, Krisztus keresztje alatt kell megállnod."

Bölcs mondások: Szeretet


Az Isten szeretetéhez nincsen más járható út, mint amely az emberek iránti szereteten vezet át.

Ima és megvallás anyagi áldásért


Atyám, a Te Fiadnak, Jézusnak szent nevében megvallom
a Te Igédet a mai napon. Ahogy ezt megteszem, kimondom
a számmal és hiszem a szívemben, hogy a Te Igéd nem
tér Hozzád üresen, hanem megcselekszi azt, amiért
küldted. (Ésa. 55,11.)

Ezért én hiszem, hogy minden szükségemet betöltöd a Te
gazdagságod szerint dicsőségesen a Krisztus Jézusban,
a Filippi 4,19 igevers szerint, Jézus nevében. Hiszem, hogy
mivel én is adtam a szükséges időben, nekem is adatik;
jó mértéket, megnyomottat és megrázottat, színig teltet
adnak az emberek az én ölembe. Mert azzal a mértékkel
mérnek nekem, amellyel én mértem. (Luk. 6,38.)

Atyám, megvallom az Igéd szerint, a Márk 10,29–30 ige-
vers alapján százannyit kapok vissza ebben az időben,
a jövendő világon pedig örök életet.

Atyám, Te megszabadítottál a sötétség hatalmából, és
általvittél a Te szerelmes Fiadnak országába. (Kol. 1,13.)

Atyám, hiszem, hogy elfoglaltam a helyem Nálad, mint a
Te gyermeked, Te az én Atyám, én pedig a Te fiad lettem.
(2Kor. 6,18.) Ezért, mint szeretett fiadnak, gondomat viseled,
képessé teszel arra a Te Szellemed által, hogy a Te szere-
tetedben, bölcsességedben és áldásodban járjak.

Mennyei Atyám, Jézus nevében kiküldöm a szolgáló szelle-
meket, az angyalaidat, akiket megbíztál és a szolgálatomra
adtál, hogy meghozzák a számomra szükséges anyagiakat.
(Zsid. 1,14.) Atyám, megvallom, hogy igen biztos és értékes
segítség vagy a bajban. Erőd és hatalmad sokkal hatalma-
sabb, mint amennyire szükségem van. (Zsolt. 46,1.)



Atyám, a Te mindenható kegyelmed és gazdagságod által
megáldasz engem mindenben, minden földi szükségemben.
Amire szükségem van, megadod nekem bőségesen bár-
milyen körülmények között is, így nem szenvedek hiányt
semmiben. Köszönöm Neked Atyám, Jézus nevében.

Drága Mennyei Atyám, Te hatalmas vagy arra, hogy rám
áraszd minden kegyelmedet; hogy mindenben, mindenkor
teljes elégségben legyek, minden jótéteményre bőségben
legyek. (2Kor. 9,8.) Ámen.


Pintér Béla - Igazi Király a Menny Királya.wmv

Derék asszony – Példabeszéd 31,10-31


10 Derék asszonyt kicsoda találhat? Értéke sokkal drágább az igazgyöngynél.
11 Ura szívből bízik benne, vagyona el nem fogy.
12 Egész életén át javát munkálja urának, nem kárát.
13 Szerez gyapjút és lent, és jókedvűen dolgozik kezével.
14 Hasonló a kereskedők hajóihoz: távolból is hoz eledelt.
15 Fölkel még éjjel, ételt ad háza népének, és rendelkezést szolgálóinak.
16 Ha az a szándéka, mezőt vásárol, keze munkájával szőlőt telepít.
17 Megkeményíti derekát, megfeszíti karjait.
18 Érzi, milyen hasznos tevékenysége, éjjel sem alszik el mécsese.
19 Ügyesen kezeli a guzsalyt, tenyerében tartja az orsót.
20 Tenyere nyitva van a nyomorult előtt, kezét nyújtja a szegénynek.
21 Nem félti háza népét a hóeséskor sem, mert egész háza népe meleg ruhába öltözött.
22 Színes szőtteseket készít magának, lenvászon és bíbor az öltözete.
23 Férjét jól ismerik a városkapukban, ahol az ország véneivel ül együtt.
24 Finom inget készít, és eladja, övet is ad el a kalmárnak.
25 Erő és méltóság árad róla, és nevetve néz a holnap elé.  26 Szája bölcsességre nyílik, és nyelve szeretetre tanít.
27 Ügyel háza népe dolgaira, nem kenyere a semmittevés.  28 Fölkelnek előtte fiai, és boldognak mondják, ura pedig így dicséri:
29 Sok nő végez derék munkát, de te felülmúlod mindegyiket!  30 Csalóka a báj, mulandó a szépség, de az URat félő asszony dicséretre méltó.
31 Hadd élvezze munkája gyümölcsét, dicsérjék tetteiért minden helyen!

2012. március 15.

Ige: A kegyelmi ajándékról


„...  a kegyelmi ajándék nem úgy van, mint a bűneset  [A kegyelemmel azonban nem úgy áll a dolog, mint a bukással, a  félre-csúszással, (botlás illetve elhajlással]. Mert ha amaz egynek esete [bukása; (mellélépése)] miatt sokan haltak meg, az Isten kegyelme és a kegyelemből való ajándék, mely az egy ember Jézus Krisztusé, sokkal inkább [bőségesebben] elhatott [kiáradt] sokakra

És az ajándék sem úgy van, mint egy vétkező által; [És az sem igaz, hogy a kegyelmi ajándék ugyanolyan, mint az első ember elbukása; elesése] mert az ítélet egyből lett kárhozattá [egyik oldalon az ítélet egy elesés alapján vált kárhoztató (elmarasztaló)  ítéletté] az ajándék pedig sok bűnből van igazulásra. [a kegyelem pedig sokak elbukásából megigazulásra vezet]

Mert ha az egynek bűnesete [elbukása; elesése] miatt uralkodott [uralkodóvá lett] a halál az egy [ember] által: sokkal inkább az életben [az élet hatalmával] uralkodnak az egy Jézus Krisztus által azok, kik a kegyelemnek és az igazság [megigazulás] ajándékának  bővölködésében részesültek. [kapták és (elfogadták)]

Bizonyára azért, miképpen egynek bűnesete [elesése] által minden emberre elhatott a kárhozat [minden emberre kedvezőtlen ítéletet hozott]: azonképpen egynek igazsága által minden emberre elhatott az életnek megigazulása. [ugyanúgy egynek üdvösséget szerző tette minden emberre kiárasztotta az életet, a természetfeletti életet; az életnek egy más létezési formáját adó megigazulást]

Mert miképpen egy embernek engedetlensége [figyelmetlensége] által sokan bűnösökké [céltévesztők]  lettek: [sok  embert a céltévesztés állapotába döntötte] azonképpen egynek engedelmessége [szófogadása, szolgálatkészsége] által sokan igazakká lesznek [meg is igazultak](Róm. 5,15-17)

Ige: A bűnről


Azért nem számítja fel a bűnt Isten, mert: „... ahol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet sincsen” (Róm. 4,15)

Ige: Az Úr Jézus megvallása


„Az Úr Isten (Uramnak, az Úrnak) Szelleme van (és nyugszik) énrajtam azért, mert fölkent engem az Úr, hogy a szegényeknek örömöt mondjak (hogy az alázatosaknak elnyomott, szerencsétlen, nyomorultaknak örömhírt, és győzelmi hírt vigyek, és mondjak). Elküldött, hogy bekössem a megtört szíveket, hogy hirdessek a foglyoknak szabadulást, és a megkötözötteknek megoldást (és szabadon bocsátást); Hogy hirdessem az Úr jókedvének (és kegyelmének) esztendejét, és Istenünk bosszúállása napját; megvigasztaljak minden gyászolót; hogy tegyek Sion gyászolóira (fejdíszt),  adjak nékik ékességet a hamu (és gyászfátyol) helyett. Örömnek kenetét (és illatos olajat) a gyász helyett, dicsőségnek palástját (és öröméneket) a csüggedt szellem helyett, hogy igazság fáinak neveztessenek, az Úr plántáinak (az ÚR ültetvényének), az Ő dicsőségére (akik őt ékesítik)!” (Ésa. 61,1-3)

Halála előtt kijelentette, hogy mindezt elvégezte: „Mikor azért elvette Jézus az ecetet, monda: Elvégeztetett! És lehajtván fejét, kibocsátá (kilehelte) Szellemét (Ján. 19,30)

Halleluja dicsérd Istent.

Imádság:


Köszönöm Atyám, hogy néped tagjai közé tartozom. Csatlakoztam a tieidhez. Áldalak értük. Tudom, hogy nem egy bűntelen, tökéletes csapat vagyunk, de megváltott, Neked élő, Rád tekintő, megigazított emberek lehetünk. Add, hogy a félénkek, a keresők is merjenek csatlakozni hozzánk, vagy lakóhelyük közösségéhez. Ámen

A nap gondolata:


Jézus Krisztus Simon Péternek először az otthonába lépett, aztán az imaházába, végül a csónakba is. Úr lett a családi, vallási és üzleti élete felett. (Stewart)

Napi Ige és gondolat


 Akik pedig hittek a beszédének, megkeresztelkedtek, és azon a napon mintegy háromezer lélek csatlakozott hozzájuk. (ApCsel 2:41)

          A jeruzsálemi gyülekezet 120-ról 3120-ra, azaz pontosan huszonhatszorosára emelkedett. Bűnbocsánatot és Szent Szellemet kaptak úgy, hogy vélhetően nem kísérte természetfeletti jel. Viszont követte kimondhatatlan sok csoda. Nekem az egyik leglenyűgözőbb újra és még egyszer az, hogy „azon a napon mintegy háromezer lélek csatlakozott hozzájuk.” Ebben a szóban erő van.

Nem gondolkodott, nem mellébeszélt, nem magyarázkodott, nem ígérgetett, hanem csatlakozott. Aki már szeretett volna maga, vagy egy ügy mellé állítani embereket, az tudja, hogy embereket „csatlakoztatni”, azaz döntésre, kiállásra hívni nagyon nehéz. Legyen szó kirándulásról, ünnepi koszorúzásról, főzőversenyről, vagy takarításról, az emberek olyan szinten visszahúzódtak csigaházaikba, hogy onnan alig lehet őket előhívni. Le kell győzni azokat a személyes akadályokat, azaz úrrá kell lenni azon, hogy jó nekem egyedül is, jó nekem otthon is. Aki csatlakozik, az nem akar egyedül maradni. Aki csatlakozik, az nem akar otthon maradni, hanem OTT akar lenni.

         Az Isten gyermeke is csatlakozhat! Ez a csatlakozás kézzelfogható és látható alakot öltött ott Jeruzsálemben. És nálunk? Mi, templomba járók vagyunk ennek a reklámfelületei. Nézőpontváltással, Isten dicséretével és gyermeki hittel vigyük a gyülekezetnek és a gyülekezet Urának csodáját! (Lovász Krisztián)




Szemeimet a hegyekre emelem.

Spurgeon idézetek


"Amely szívben őszinte a hála, abban teljes az engedelmesség."


Életcseppek


"Egyetlen függőség van, ami sosem ártalmas; a Krisztustól való elszakadhatatlanság." /Daphne Wolsey/

Oswald Chambers: A KÜLDETÉS NYITJA


"Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön. Menjetek el azért, tegyetek tanítványokká minden népet..." (Mt 28,18-19).

A missziói parancs alapja Jézus Krisztus tekintélye, nem pedig a pogányok (népek) rászorultsága. Hajlamosak vagyunk arra, hogy Urunkat úgy tekintsük, mint aki segítség az Istenért végzett vállalkozásainkban. Urunk teljhatalmú Úr a tanítványai felett. Ő nem mondja azt, hogy a pogányok elvesznek, ha mi nem megyünk közéjük. Egyszerűen ezt mondja: "Menjetek el és tanítsatok minden népet", menjetek, az én korlátlan hatalmam kijelentése alapján, tanítsatok és hirdessétek az Igét a velem való élő megtapasztalás alapján.

"A tizenegy tanítvány pedig elment... a hegyre, ahova Jézus rendelte őket" (16). Ha meg akarom ismerni Krisztus egyetemes és korlátlan hatalmát, ismernem kell Őt magát és tudnom kell, hogyan lehetek vele egyedül; rá kell szánnom az időt, hogy imádhassam azt, akinek a nevét viselem. "Jöjjetek énhozzám!" (Mt 11,28). Ez az a hely, ahol találkozunk az Úr Jézussal. Fáradt vagy és meg vagy terhelve? Istennek milyen sok szolgája van így! A világ egyetemes, fenséges Urának ezeket a csodálatos szavait száműzzük az utó-összejövetelek kereteibe. Ezeket Jézus a tanítványainak mondta. "Menjetek el ezért..." A "menj" egyszerűen azt jelenti: "élj". A Cselekedetek 1,8-ban írja le, hogyan menjünk. Nem azt mondta: "Menjetek Jeruzsálembe és Júdeába és Samáriába", hanem "lesztek nekem tanúim" mindezeken a helyeken. Elvállalja, hogy Ő építi ki útjainkat.

"Ha énbennem maradtok és az én beszédeim bennetek maradnak..." (Jn 15,7) - így kell "mennünk" személyes életünkben. Mindegy, hogy hova helyez. Isten tervezi el az utakat.

"De semmivel sem gondolok..." (Csel 20,24). Így járjuk az utat mindaddig, míg hazaérünk.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


Te vagy az Úr Te vagy a Szent

Idézetek


"A reggeli imádság határozza meg a napot. Az elpazarolt idő, amely miatt szégyenkezünk, a kísértések, melyekben elesünk, a rendetlenség és az illetlenség a gondolatainkban és a többi ember iránti bánásmódunk gyakran az elhanyagolt reggeli imádság következményei." (Dietrich Bonohoeffer)

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


 Az a vágyam, mondja az Úr, hogy a gyermekeim hagyják abba a verekedést az észrevett hiányosságok és kudarcok miatt. Bármilyen helyzet következményénél fontosabb az, hogy te megtedd a tőled telhető legjobbat azzal, amid van; és fordulj Hozzám bölcsességért, vezetésért és útmutatásért; hogy a szíved az Enyém legyen. Azt szeretném, hogy teljesen vesd Belém a bizalmadat, hogy majd Én helyrehozom azokat a dolgokat, amiket te nem tudsz. Ne feledd, hogy végső soron minden összedolgozik a jóra. Te drága vagy Nekem!

Róma 8:28 És mi tudjuk, hogy minden összedolgozik azoknak a javára, akik szeretik Istent, azoknak, akik az Ő rendeltetése szerint elhívottak.

http://gyurinaploja.blogspot.com/

EGY FELSZABADÍTÓ LECKE


Mk 12,41-44.

41 Amikor Jézus leült a templomi persellyel szemben, nézte, hogyan
dobja a pénzt a sokaság a perselybe. Sok gazdag sokat dobott bele, 42
egy szegény özvegyasszony pedig odamenve beledobott két fillért, azaz
egy krajcárt. 43 Jézus odahívta tanítványait, és ezt mondta nekik:
"Bizony, mondom néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél
többet dobott a perselybe. 44 Mert mindannyian fölöslegükből dobtak, ő
azonban szegénységéből mindazt beledobta, amije csak volt, az egész
vagyonát."

                      EGY FELSZABADÍTÓ LECKE


Bizony mondom néktek, hogy ez a szegény özvegyasszony mindenkinél
többet dobott a perselybe. (Mk 12,43)

Az őszi idő beálltával gyülekezetünk általában közös vacsorát szervez.
Nem határozzuk meg a vacsora árát, hanem önkéntes felajánlásokat kérünk.
Az adományokat pedig olyan helyi szervezetekhez juttatjuk, amelyek a
városban élő rászorulókat segítik élelemmel, ruházattal vagy fűtésszámla
rendezésével.

Az elmúlt ősszel, a vacsora alatt, azon kaptam magam, hogy figyelem, ki
mit dob az adománygyűjtő kosárba. Voltak, akik csekket írtak, mások
papírpénzt dobtak be. Néhányan azonban csak egy-két érmét adtak. Ez
bosszantott. Úgy éreztem, hogy ezek az emberek kihasználnak minket, és
csak egy ingyen ételt akarnak. Odamentem a lelkipásztorhoz, hogy
elmondjam észrevételeimet és megkérdeztem: "Nem kellene javasolnunk egy
konkrét összeget az ételért?"

Ezt válaszolta: Rá se kellene néznünk a kosárra. Az adomány azt
jelenti, hogy az embereknek szabadságuk van annyit adakozni, amennyire
indítást éreznek. Talán éppen annyira szükségük van a közösségre, mint
egy tál levesre.

Felszabadítóak voltak szavai. Az özvegyasszony történetére
emlékeztetett, aki mindenét odaadta. Amikor felszolgálok egy tál levest,
eszembe jut a lecke, amit akkor tanultam: Nem az én tisztem megítélni
másokat, hogy mennyit adakoznak.

Imádság: Istenünk, segíts, hogy szabadon tudjunk adakozni, és ne
ítélkezzünk mások cselekedetei felett. Ámen.

Az legyen az én gondom, amit én adok, nem amit mások.
Maureen Reeves Horsley (Iowa, USA)




 Isten kell, hogy felkenjen egy szolgálót a szolgálatra. Ha azzal dicsekszik valaki, hogy melyik országban micsoda felkenetése volt, az nagy baj. Jézust hirdesd, ne magadat reklámozd! A te kezed mindig Jézusra mutasson, soha ne magadra! Lehet hogy téged az államokban vagy ki tudja hol, nagy felhajtással szolgálónak kentek fel, de ha nem az Úr tette, nem érsz semmit a nagy banzájoddal. Ne azt hirdesd hogy te így imádkoztál így tetted a kezed egy betegre, hanem azt hirdesd hogy Jézus Krisztus él és Ő nem változik tegnap, ma és mindörökké ugyan az és Ő ma is gyógyít! Minden szavad minden tetted Őrá mutasson ne rád. A dicsőség és hírnév és hála és köszönet az Úré, nem a tied! Ne a magad királyságát akard építeni, építsd Isten királyságát! A tiéd össze fog dőlni, az Úré mindörökké áll! Ámen!
Készítette: Leleszi Balázs Károly


Az Úr megmentett engem(Igen él az Úr) -Faith Church Hungary

Skóciai ébredés

Az Atya Szerelmes Levele

The 1980s strike back.


The 1980s strike back.

Készítette: George Takei

Friderika - Egyre csak mélyül

2012. március 14.

Ige: Az Úr Jézus előképéről


 „Mert a törvényig [a törvény előtt is] vala bűn a világon; a bűn azonban nem számíttatik be, [nem tulajdoníttatik az embernek] ha nincsen törvény.

Úgyde [mégis] a halál uralkodott [jutott uralomra] Ádámtól [h. 'ádám magában foglalja ÉVÁT is: a kettő együtt teszi ki az ember fogalmát] Mózesig [a vízből kihúzott] azokon is, akik nem az Ádám esetének [elesésének] hasonlatossága szerint vétkeztek, [estek bűnbe] aki ama következendőnek [Eljövendőnek] kiábrázolás [előképe, előre felvázolt, megrajzolt formája, mintája, példa modellje]” (Róm. 5,13-14)

 És Hogy miért lett Ádám az Úr Jézus előképe, arról így szól a Szent Szellem: Isten megteremtette az asszonyt, és odavezette Ádámhoz, (jelentése: ember): „És monda az ember: Ez már csontomból való csont, és (hús)testemből való (hús)test: ez asszonyembernek neveztessék, mert emberből vétetett.

Ezért elhagyja a férfiú az ő atyját és az ő anyját, és ragaszkodik feleségéhez: és lesznek egy testté (1 Móz. 2,23-24)

Az eklézsiáról, vagyis a kihívottak közösségéről így beszél Isten Igéje: „Mert (minthogy) az Ő (a Krisztus) testének [(szóma: = a személye, lényege, ereje] tagjai [(melosz): a test (szóma = személy) egy - egy funkciót végző része] vagyunk, //az Ő testéből [(szarx): húsából] és az Ő csontjaiból valók:

Annakokáért (ezért) elhagyja [(kataleipó): elhagy, otthagy, hátrahagy] az ember atyját és anyját, és ragaszkodik [(proszkollaó): csatlakozik, tapad, ragad] az ő feleségéhez; és lesznek ketten egy (hús)test(té)

[Más fordítás: úgyhogy a kettő egy hússá lesz]

Felette nagy titok ez: de én a Krisztusról és az egyházról [a (kihívott) gyülekezetről, az eklézsiáról] szólok” (Eféz. 5,30-32)

Amikor az asszony megkísértetett, elbukott, mert: „És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre (és hogy jó volna enni arról a fáról). S hogy kedves a szemnek (és csábítja a szemet), és kívánatos az a fa a bölcsességért (mert okossá tesz): szakaszt azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és ő is evék” (1 Móz. 3,6)

Mert Ádám saját akaratából követte asszonyát, ahogyan az Úr is tette az Ő menyasszonyáért: „És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kívánatos az a fa a bölcsességért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és az is evék(1 Móz. 3,6)  

Így folytatódik a kijelentés: „Miután ugyanis ember által van a halál, szintén ember által van a halottak feltámadása is. Mert a miképpen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek” (1 Kor. 15,21-22)

 Az Úr Jézusról szóló bizonyságtétel: „...Mert azt, aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi Isten igazsága legyünk őbenne. ...Ki a mi bűneinkért halálra adatott, és feltámasztatott a mi megigazulásunkért” (2Kor. 5,21; Róm. 4.25

Az Írásban ugyanis ez áll: Mert ketten lesznek, úgymond, egy testté. [hússá]. Aki pedig az Úrral egyesül, [ragaszkodik; tapad; tart] egy szellem Ővele. Avagy nem tudjátok-é, hogy a ti testetek (szóma: személyetek) [amit Istentől kaptatok] a bennetek lakozó Szent Szellem temploma, [(naosz): templom magva, vagyis a Szentek Szentje, a legfőbb szentély] akit Istentől nyertetek; [aki Isten ajándékából a tietek] és nem a magatokéi vagytok(1 Kor. 6,17.19)

Ige: Pál apostol megvallása:


: „Igaz beszéd ez és teljes elfogadásra méltó, hogy Krisztus Jézus azért jött e világra, hogy megtartsa (üdvözítse) a bűnösöket, akik közül első vagyok én” (1 Tim. 1,15).

Már a próféta így dicséri az Urat: „Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt, és elengedi népe maradékának büntetését? Nem tartja meg haragját örökké, mert abban telik kedve, hogy kegyelmet ad” (Mik. 7,18).

//Ö az Üdvözítő, ami azt jelent: a görög szótéria szavak (amelyek pontosan megfelelnek a héber jásá; jesuá jelentésének) tartalmazzák a bűnbocsánatot, megmenekülést (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből. Mindenfajta problémából, bajból); megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás;//

Ige: Az Úr Jézus bizonyságtétele küldetéséről:


„Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az én beszédemet (az én igémet) hallja és hisz abban, aki engem elbocsátott (elküldött), örök élete van; és nem megy a kárhozatra (ítéletre), hanem általment a halálból az életre.” (Ján. 5,24).

„Az pedig annak az akarata, aki elküldött engem, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz Őbenne, örök élete legyen; és én feltámasszam azt az utolsó napon. Bizony, bizony mondom néktek: Aki énbennem hisz, örök élete van annak” (Ján. 6,40.47).

De: „… ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz (és nem tartja meg azokat), én nem kárhoztatom (nem ítélem el) azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam (elítéljem) a világot, hanem hogy megtartsam (hogy megmentsem) a világot. Aki megvet (elvet) engem és nem veszi be (és nem fogadja el) az én beszédeimet, van annak, aki őt kárhoztassa (annak van ítélő bírája): a beszéd (az az ige), amelyet szólottam, az kárhoztatja (ítéli el) őt az utolsó napon” (Ján. 12,47-48).

„Mert az embernek Fia nem azért jött, hogy elveszítse az emberek életét, hanem hogy megtartsa (hogy megmentse)” (Luk. 9,56).

„Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett (az elveszettet)” (Luk. 19,10).

Friderika - Ne félj

Ami az Istené


Márk ev. 12: 13-17. Elküldtek hozzá a farizeusok és a Heródes-pártiak közül néhányat, hogy szóval csalják tőrbe. Odamentek tehát, és így szóltak hozzá: “Mester, tudjuk, hogy igaz vagy, és nem tartasz senkitől, mert nem veszed figyelembe az emberek tekintélyét, hanem az igazsághoz ragaszkodva tanítod az Isten útját. Szabad-e adót fizetni a császárnak, vagy nem? Fizessük-e, vagy ne fizessük?”  Ő pedig ismerve képmutatásukat, ezt mondta nekik: “Mit kísértetek engem? Hozzatok nekem egy dénárt, hogy megnézzem.”  Hoztak egyet, és akkor Jézus megkérdezte: “Kié ez a kép és ez a felirat?” Ők pedig így feleltek: “A császáré.”  Ekkor Jézus ezt mondta nekik: “Adjátok meg a császárnak, ami a császáré, és az Istennek, ami az Istené.” És igen elcsodálkoztak rajta.

Ebből a történetből megérthető mi a császáré. Amin a császár képmása van, az a császáré. Oda kell adni. Csak ennyi mondanivalója van Jézusnak erről?
Ami viszont az Istené, azt Istennek kell adni.
Mi az Istené? Mi mást tehetnék (vagy teszek) azzal, ami az Istené? Hát nem minden Istené?! Mit adjak én Istennek? Vagy: mit adhatok én Istennek?

1 Mózes 1: 27. Megteremtette Isten az embert a maga képmására, Isten képmására teremtette, férfivá és nővé teremtette őket.

Isten képmása van az emberen. Rajtam is. …akkor amin Isten képmása van, az az Istené. Neki kell adnom… magamat. Mert csak úgy lesz jó… nekem. Saját terveim, kedvteléseim, az én időm, az én életem, az én jövőm, az én…, az én…, az én…

Félek, hogy lemaradok valami jóról, ha átengedem életem irányítását…  Kinek is? Annak Aki tulajdon fiát nem kímélte, hanem mindnyájunkért odaadta, hogyne ajándékozna Vele együtt mindent minekünk… Ez az egyetlen ‘alternatíva’.

Idézetek


Jobb a helyes úton sántikálva haladni, mint szilárd léptekkel téves irányba tartani.  Szent Ágoston idézet

Bob Gass: Amikor gondterhelt vagy (1


„Semmiért se aggódjatok!” (Filippi 4:6--Semmi felől ne aggódjatok, hanem imádságotokban és könyörgéstekben minden alkalommal hálaadással tárjátok fel kívánságaitokat az Isten előtt.)

Az aggodalom úgy kezdődik, mint egy kis szivárgás, amely aztán csatornát váj az elménkbe, és ezen keresztül elkezdenek áradni a gondolataink.

A legtöbb aggodalom három kategóriába tartozik:

1) Aggódunk olyan dolgok miatt, amelyekkel minden embernek szembe kell néznie: ilyen az öregedés, erőnk fogyatkozása, nyugdíjazás, magányosság, anyagi bizonytalanság, balesetek, betegségek, egy szerettünk elvesztése és a halál.

2) Aggodalom olyan dolgok miatt, amit senki sem kerülhet el: döntéseket hozni, kapcsolatokat kezdeményezni és lezárni, leadni a súlyunkból, pályát módosítani, hibázni.

3) Olyan aggodalmak, melyek gondolatvilágunkat tükrözik. Ezek az aggodalmak elárulják, hogy mit gondolunk arról, hogy mennyire vagyunk képesek kezelni a dolgokat.

 Például az elutasítástól való félelem minden kapcsolatodra kihathat az életben. Hogy elkerüld a fájdalmat, kizárod az embereket az életedből, a világod egyre jobban beszűkül, és a személyes fejlődésed lehetőségei egyre korlátozottabbak.

Sok aggodalmunkat le lehet redukálni egyetlen kérdésre: „Mi lesz, ha nem tudok megbirkózni vele?” Az elméd a csatatér, ahol a győzelem vagy vereség eldől.

Ezért kérdezd meg magad: „Akkor is aggódnék, ha biztosan tudnám, hogy bármi jönne is, képes lennék kezelni?”

A válasz: nem, akkor nem aggódnék. Az aggodalom nem tud megbénítani, és nem tudja ellopni az örömödet, ha tudod, hogy bármi történik is, képes vagy kezelni.

Azt mondod: „Ez túl egyszerűen hangzik”. Az is, ha engeded, hogy Isten is bejöjjön a képbe! Íme két nagyszerű aggodalom-megsemmisítő ige, amelyekre nehéz időkben támaszkodhatsz:

 1) „Mindenre van erőm a Krisztusban, aki megerősít engem” (Filippi 4:13).

2) „Semmiért se aggódjatok, hanem imádságban és könyörgésben mindenkor hálaadással tárjátok fel kéréseiteket Isten előtt; és Isten békessége, mely minden értelmet meghalad, meg fogja őrizni szíveteket és gondolataitokat a Krisztus Jézusban” (Filippi 4:6-7).


Ó Istenem köszönöm neked....wmv

Isten élvezettel tölti be szükségeinket


Ha tehát ti gonosz létetekre tudtok jó ajándékokat adni gyermekeiteknek, mennyivel inkább ad jókat a ti mennyei Atyátok azoknak, akik kérik tőle?” (Máté 7:11)

Melyik szülő utasítaná vissza gyermekeit, vagy gyermekei szükségeit? Ha gyermekeid lennének, akkor vajon nem táplálnád őket? Nem viselnél gondot rájuk? Ha étel kérnének vajon mérget adnál nekik? Természetesen nem. Ez a lényege Jézus mondandójának.
Isten a szeretet (1. János 4:8)Az Ő felénk való szeretete pedig végtelenül hatalmasabb minden földi szeretet kapcsolatnál. Ezt az igazságot Isten szeretetéről alkalmazhatjuk valamennyi parancsolatra vagy példára, melyeket Isten Igéjében találunk, ahol Isten kapcsolatokkal összefüggő mércéjét fedi fel. Legyünk biztosak abban, hogy Ő maga sokkal inkább betölti ezt a mércét.

Mindez magabiztosságot ad nekünk, hogy amiképpen szeretettel reagálunk gyermekeink és más szükségben lévő emberek szükségleteire, a mi Istenünk, aki a szeretet, ugyancsak szeretettel fog reagálni felénk. Isten hűséges, mindig gondoskodni fog azokról a dolgokról, melyekre szükségünk van.

Ma, engedd, hogy az Úr felemelkedjen az életedben, ahogy a Zsoltár 35:7mondja: “Ujjongjanak, örüljenek, akik igazamat kívánják! Beszéljék mindenkor, hogy nagy az ÚR, aki szolgája javát akarja. ” Istent hatalmas élvezettel tölti el, amikor feléd szolgálhat. Engedd, hogy öröm töltse el Istent ma azzal, hogy betölti a szükségeidet. Nincs nektek, mert nem kértek (Jakab 4:2.) Isten azt akarja, hogy kérj, hogy kaphass tőle (János 16:24). Bízzál Istenben. Ő élvezi azt, amikor kérsz Tőle.

A bűn nem állíthatja meg Isten kegyelmét!


 Mikor a végrehajtó hatalom egy tagját korrupcióval vádolják, vagy egy egyházi szolgálót házasságtörésen kapják, valószínűleg hallani fogod , hogy „kiestek a kegyelemből” (elvesztették a kegyelmet). Azt hisszük, hogy amikor valaki bűnbe esik, akkor kiesik a kegyelemből. 

De Isten szeretné, ha tudnánk, hogy mikor valaki bűnbe esik nem esik ki a kegyelemből – hanem valójában kegyelembe esik!
Hála Istennek, kegyelme újra talpra állítja az embert.

A Biblia mesél olyan prostituáltakról és korrupt adószedőkről – bűnösökről – akik Isten kegyelmébe estek és újra talpra álltak. Ha az életükben levő bűn meg tudta volna állítani Isten kegyelmét, akkor soha nem tudták volna elfogadni az Ő kegyelmét, hogy meggyógyuljanak és erejük legyen helyesen élni. 

Fontos megértened, hogy Isten gyűlöli a bűnt, mert az tönkreteszi életünket, kapcsolatainkat és testünket. A bűn gonosz! A bűnt nem fogja legyőzni az, ha csak beszélünk róla, sőt az akaraterőnkkel sem tudjuk legyőzni. Isten kegyelme tudja lerombolni a bűnt.

Valójában, amikor az Ő kegyelme alatt vagy, akkor nem tud uralkodni rajtad a bűn. "A bűn nem fog uralkodni többé rajtatok, hiszen nem a Törvény, hanem a kegyelem uralma alatt éltek." (Róma 6:14 WBTC)

Akkortól nincs rajtad hatalma a bűnnek, amikortól meglátod, megérted és elfogadod az Ő kegyelmét.

Ezt Jézuson, az Ő fián keresztül kaphatod meg. Ő azért halt meg, hogy elvegye a bűneidet és örökre igazzá tegyen. 

Az ördög azt mondja neked: „Azt hiszed, még várhatod Isten áldásait azok után amit reggel műveltél?” Ilyenkor emlékeztetned kell magad, hogy egyedül Krisztus a tökéletességed és igazságod. Mindannyiunknak vannak hibái, botlásai. Egyikünk sem érdemli meg Isten áldásait, de Ő annyira szeret minket, hogy így érdemtelenül, jogosulatlanul is kegyelmet ad nekünk.

A bűn nem tudja megállítani semmilyen módon Isten kegyelmét. Ha ez megtörténhetne, akkor Jézus soha nem jött volna megmenteni minket, hiszen mind szörnyű bűnösök voltunk. De dicsőség Istennek „ahol megnövekedett a bűn, ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem”!
Isten kegyelme hatalmasabb, mélyebb, szélesebb és erőteljesebb, mint a világ minden bűne együttvéve. 

Fogadd el az Ő kegyelmét most, hogy gyengeséged vagy gonosz, rossz szokásod felett teljes győzelemben járhass!
Róma 5:20

Isten adta a Törvényt, és ez csak tovább szaporította a bűnöket. De ahol elszaporodott a bűn, ott Isten még több kegyelmet ad.
Modern Fordítás

A törvény pedig bejött, hogy a bűn megnövekedjék; de ahol megnövekedik a bűn, ott a kegyelem sokkal inkább bővölködik.
Károli Gáspár fordítás

Joseph Prince

The song of Moses and the Song of the Lamb

Oswald Chambers : HA AZ EGYÉNISÉG BÁTORSÁGÁT VESZTI, A SZEMÉLYISÉG MEGNŐ


 "Mózes kiment testvéreihez és látta az ő nehéz munkájukat..." (2Móz 2,11).

Mózes látta népe elnyomatását, biztosra vette, hogy ő az egyetlen, aki megszabadíthatja őket - és saját szellemének igazságos felháborodásában nekilátott, hogy megtorolja az igazságtalanságot.

Miután Mózes Istenért és a jogosságért síkraszállt, Isten megengedte, hogy teljesen elriadjon attól, amit tesz és hogy ez a legnagyobb csüggedésbe kergesse őt. Elküldte a pusztába negyven évre juhokat őrizni.

Ennek az időszaknak a végén Isten megjelent és megmondta Mózesnek, hogy induljon el és vigye ki az Ő népét, és Mózes ezt felelte: "Ki vagyok én, hogy engem küldesz?" Eleinte Mózes úgy látta, hogy ő a nép szabadítója, de Istennek először rá kellett őt erre nevelnie, kiképeznie.

 Igaza volt egyéni látásában, de nem volt erre a munkára való ember addig, amíg meg nem tanult Istennel közösségben lenni. Lehet, hogy van látásunk Istenről és nagyon világosan megértettük, mit kíván Ő. Bele is kezdünk, de aztán jön valami, ami hasonlít a pusztai negyven évhez, mintha Isten az egész ügyet semmibe venné. Amikor már teljesen elvesztettük a bátorságunkat, akkor jön Isten vissza és megismétli a hívást és mi remegve kérdezzük: "Ó, ki vagyok én?"

Meg kell tanulnunk Istennel megtenni az első nagy lépést: "A VAGYOK AKI VAGYOK küld téged."

Meg kell tanulnunk, hogy egyéni fáradozásunk Istenért vakmerőség. Egyéniségünknek az Istennel való személyes kapcsolat izzó tüzében ki kell égnie (Mt 3,11).

Mi egyéni szempontból nézzük a dolgokat, van látásunk: "Ez az, amit Isten akar velem", de lépéseinkkel nem igazodunk Isten lépéseihez. Ha a csüggedés idejét éled, akkor Ő személyiségedet készül megerősíteni a tűzben.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


Vida Sándor: Mézcseppek:


Péternél közbeszól - az Atya - a megdicsőülés hegyén - a Fiú - a templomadó fizetésénél - a Szent Szellem - Kornéliusznál (csel. 10)

Imádság:


Látod, Uram, a választásaimban választ keresek.
De milyen gyakran tévesztem el az irányt, a célt!
Mert minden égető élet-kérdésemben Te vagy a válasz.

 Ámen

(Hajdú Zoltán Levente)

A nap gondolata:


Nem az a fontos, hogy valaki mit, hanem az, hogy miként szenved. Ugyanabban a tűzben az arany ragyog, a polyva pedig füstölög. Ugyanaz a cséplő a szalmát összetöri, a gabonaszemet megtisztítja. (Augustinus)

Napi Ige és gondolat


Vesd az ÚRra terhedet, és ő gondot visel rád! Nem engedi sohasem, hogy ingadozzon az igaz. (Zsoltárok 55:23)

Mennyi terhet hordozunk feleslegesen, ahelyett, hogy letennénk az Úr elé. Az alábbi történet is erre tanít:

Két szerzetes zarándokútja során egy sekély folyóhoz ért. Partján egy fiatal hölgy állt, aki nem szerette volna, ha megázik az új ruhája. Az egyik szerzetes gondolkodás nélkül felkapta a hátára a nőt és átgázolt a vízen és letette a túlparton. Aztán folytatták útjukat. Körülbelül egy óra múlva a társa kifakadt:

- Nem helyénvaló megérinteni nőt, a parancsolatok tiltják! Áthágtad a szabályokat!

A másik csendesen megjegyezte:

- Én már egy órája letettem a folyónál, Te miért hurcolod most is magaddal?

Törekedjünk arra, hogy mihamarabb megszabaduljunk minden olyan gondolattól, ami a lelkünket nehézzé teszi.

Amint vagyok

2012. március 13.

Ige: Akiben hiszünk


„Az által lett nyilvánvalóvá (abban nyilvánul meg) az Isten (hozzánk való) szeretete bennünk, hogy az ő egyszülött Fiát elküldte az Isten e világra, hogy éljünk általa. Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent (Ez a szeretet, és nem az, ahogy mi szeretjük Istent), hanem hogy ő szeretett minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért” (1 Ján. 4,9-10).

János apostol bizonyságtétele: „És mi láttuk és (mi) bizonyságot teszünk (arról), hogy az Atya elküldte a Fiút a világ üdvözítőjéül” (1 Ján. 4,14).

Pál apostol is Isten szeretetéről tesz bizonyságot: „Az Isten pedig a mi hozzánk való szerelmét [agapéját, isteni természetét] abban mutatta meg, [azzal bizonyítja] hogy [abban az időben] mikor még bűnösök [céltévesztők] voltunk, Krisztus [már akkor] érettünk meghalt” (Róm. 5,8).

És: „Aki hisz a Fiúban, örök élete van; aki pedig nem enged [nem hisz; nem engedelmeskedik] a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,36).

Aki hisz az Isten Fiában, bizonyságtétele van önmagában. Aki nem hisz az Istennek, hazuggá tette őt; mert nem hitt abban a bizonyságtételben, amellyel bizonyságot tett Isten az Ő Fiáról. És ez az a bizonyságtétel, hogy örök életet adott nékünk az Isten és ez az élet az ő Fiában van. Akié a Fiú, azé az élet: akiben nincs meg az Isten Fia, az élet sincs meg abban” (1 Ján. 5,10-12).

És ismét: „Aki hisz a Fiúban, örök élete van; aki pedig nem enged [nem hisz; nem engedelmeskedik] a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,36).

Ige: Isten szeretete


„Mert úgy szerette [(agapaó): Ez azt jelenti: magát teljesen odaadni, átadni, teljesen összekötni magát, eggyé válni. Vagyis teljesen odaszánni, feloldódni a szeretetben] Isten e világot [(koszmosz): univerzum, a világegyetem, beleértve a lakóit is], hogy az Ő egyszülött [egyetlen] Fiát adta, hogy valaki hiszen Őbenne [a Fiúban], el ne vesszen [el ne pusztuljon], hanem örök élete legyen [(ekhó): birtokol].

Mert nem azért küldte az Isten az Ő Fiát [erre] a világra [(koszmosz): univerzum, a világegyetem, beleértve a lakóit is], hogy kárhoztassa [elítélje] a világot [az embereket], hanem hogy megtartassék [üdvözüljön; megmeneküljön] a világ általa [hanem azért, hogy megmentse őket általa].

Aki hiszen [(piszteuó): hitre jut] Őbenne, el nem kárhozik [nem esik ítélet alá, vagyis nem marad a kárt hozó a (sátán) hatalma alatt]. Aki pedig nem hisz [(piszteuó): nem jut hitre, vagyis végleg elutasította Őt], immár elkárhozott [már ítélet alatt van; marad a kárt hozó a (sátán) hatalma alatt], mivelhogy nem hitt [(piszteuó): nem jut hitre, vagyis végleg elutasította Őt] az Isten egyszülött Fiának nevében [Isten egyetlen Fiában]” (Ján. 3,16-18)

Erről így prófétál Ézsaiás, kijelentve azt is, hogy ki a mi Atyánk: „Mert egy gyermek születik nékünk, fiú adatik nékünk, és az uralom az ő vállán lészen, és hívják nevét: csodálatosnak, tanácsosnak, erős Istennek, örökkévalóság atyjának (Örökkévaló Atyának), békesség fejedelmének! Uralma növekedésének és békéjének nem lesz vége a Dávid trónján és királysága felett, hogy fölemelje és megerősítse azt jogosság és igazság által mostantól mindörökké. A seregek Urának buzgó (féltő) szerelme mívelendi (viszi véghez) ezt! Beszédet (egy igét) küldött az Úr Jákóbnak, és leesett Izráelben (eljutott Izráelhez)” (Ésa. 9,6-8).

Ez az Ige: …(logosz) (hús)testté lett és lakozék [itt (élt) sátorozott; sátrat vert; letáborozott] mi közöttünk [közöttünk vett szállást] és láttuk [szemléltük] az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét. [mint az Atyától származó egyszülött dicsőségét]. Aki teljes vala kegyelemmel [(kharisz): Isten szeretetének konkrét cselekedetekben való megnyilvánulása] és igazsággal [(alétheia): Ige = Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek, maga a VALÓSÁG];

»Más fordítás: akit kegyelem és igazság tölt be«” (Ján. 1.14)

Ige: A Szabadító


„Ímé, az Isten az én szabadítóm! Bízom, és nem félek (és nem rettegek); mert erősségem és énekem az Úr, az Úr, és lőn nékem szabadítóm! S örömmel merítetek vizet a szabadító kútfejéből” (Ésa. 12,2-3)

 „És vezérel téged az Úr szüntelen, (kopár földön is jól tart téged, és) megelégíti egész lényedet nagy szárazságban is, és csontjaidat megerősíti, és olyan leszel, mint a megöntözött kert, és mint vízforrás, a melynek vize el nem fogy (Ésa. 58,11)

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Vigyázz, mit mondasz el másoknak. A szavaid vagy építenek vagy rombolnak mindenkit, aki hallja. Ha az aggodalmaidat, a csüggedésedet és a haragodat fejezed ki, annak az lesz az eredménye, hogy beszennyezed a körülötted levő embereket, és számon leszel kérve minden negatív és hiábavaló kimondott szóért. (Mt 12:36) Állíts fel magadnak egy új mércét, hogy csak úgy fogsz beszélni, ahogy a Szellem vezet, és nem leszel hajlandó rágalmazni, pletykálni, kritizálni, ítélgetni és az embereket rombolni. Egy új szellemi szintre hívlak benneteket, az Én Gyülekezetemet, ahová csak igazságosság és feddhetetlenség által lehet eljutni. Ne szalasszátok el az arra adódó lehetőségeket, hogy eljuthassatok ezekre a nagyobb magaslatokra, mondja az Úr.

Jakab 3:6 A nyelv is tűz, a gonoszság egész világa. Olyan a nyelv tagjaink között, hogy egész testünket beszennyezi, és lángba borítja egész életünket, miközben maga is lángba borul a gyehenna tüzétől.

http://gyurinaploja.blogspot.com/

Imádság:


Uram! Magasztallak Téged, mert nehéz útjaimon is mellettem vagy, ha megfáradok, Te felemelsz, ha elcsüggedek, Te erősítesz. Napról napra segíts Rád tekintenem! Ámen

A nap gondolata:


 A hit nem látható, de a cselekedetek által láthatóvá kell válnia.

Napi Ige és gondolat


Jertek menjünk fel az Úr hegyére, Jákób Istenének házához, hogy megtanítson minket az Ő útaira, és mi járjunk az Ő ösvényein! (Ézs 2:3.)

Az ember vonzódik a hegyekbe. Nemrég egy nagyon magas, több ezer méteres csúcsra másztunk fel. Ahogy bandukoltunk, többször is megfogalmazódott bennem, az életnek a jelképe egy kicsit ez a túra. Elindulásunkkor például néhány gyerek rögtön az elejére szaladt. Mikor nekem már szinte lógott a nyelvem, ők büszkén közölték, nem is fáradtak el. De a túra felénél ők lettek a legutolsók, és meg-megállva könyörgőre kellett fogni a szót, hogy menjünk már tovább, mert ránk esteledik. Arra gondoltam, az életben is sokszor előre szaladunk, mindent meg szeretnénk kapni hamar. Sikeresnek gondoljuk azokat, akik az élen vannak. Aztán kiderül, hogy éppen azok lettek boldogtalan emberek. És akik nem álltak egykor a dobogón, akik nem szaladtak előre, azoknak az élete teljesedett ki. Isten vándorlásra hívott minket. Nem szaladásra, nem vágtázásra, hanem arra, hogy a magunk tempójában célba érjünk.

A hegymászásban az igazán szép, a visszatekintés. Amikor egy-egy szirtre érünk, és lenézünk, a megtett útra mintha valami királyok lennénk, lenézünk, erőt érzünk magunkban: "Képes vagyok rá. Itt vagyok, és ezt a gyönyörűséget mind láthatom, amit onnan lentről sose láthattam volna." Az ember szeretne örök fiatal lenni. Szeretnénk megállítani az időt, és egy-egy rossz futó gondolattal talán még gyerekeinket is kisbabának tartanánk meg a legszívesebben, hogy soha ne nőjenek meg. De ez nem lehetséges. És jó is, hogy ez így van, mert az igazi szépség az, amit utólag látunk. A visszatekintő összegzés az, ami olyan élményt ad, amit semmi más. Fáradsággal, lihegve megyünk fel életünk hegyére, de megéri, mert ez segít bennünket valami olyan átlátásra, megértésre, amire másként soha nem jutnánk.

Gyertek, menjünk föl az Úr hegyére - hangzik Ézsaiás próféta felhívása. Nem véletlen, hogy a hegyre vezető út az, ami megtanítja, milyen az Úr ösvényein járni. (Fekete Ágnes)

Mert Te Uram fenséges vagy.

Élet a síron túl kábszer túladagolás2

Nem felejt el az Úr


"Megfeledkezik-e csecsemőjéről az anya, nem könyörül-e méhe gyermekén? Ha mások megfeledkeznek is, én nem feledkezem meg rólad!"
Ézsaiás 49:15

Voltál már olyan helyzetben, mikor úgy érezted, gondoltad, hogy elhagyott az Isten? Bármilyen képtelen dolog, de Izrael népe épp ezt hangoztatta, magyarán Istent okolta saját hűtlenségének következményeiért: "De Sion ezt mondta: Elhagyott engem az Úr, megfeledkezett rólam az én Uram!" (14.v.)

Istennek bőven lett volna oka magára hagyni a kemény nyakú népét. Mégsem tette. Velük volt, vezette, elhordozta őket, és bevezette az Ígéret Földjére gyermekeit. Emberi eszünkkel fel sem fogjuk, mit vállalt Isten népéért, mikor negyven éven át személyesen vezette őket a pusztaságban tűz-, és felhőoszlopban. A végletekig hű maradt szövetségéhez, ígéreteihez.

A mai igénk üzenete nagyon szívhez szóló, hiszen melyik anyáról tudnánk elképzelni, hogy elfeledkezik gyermekéről. Bár hallunk elhagyott, eldobott gyermekekről, de nem ez a jellemző, nem ez a normális magatartás. Isten azt mondja: soha, de soha nem leszünk egyedül. Mellénk áll, kitart mellettünk. Mi mit teszünk vele? Viszonozzuk-e hűségét?


A megértés hallgatással kezdődik


 "Örüljetek az örülőkkel és sírjatok a sírókkal." Róma 15:12

Annak érdekében, hogy szeressük felebarátainkat, meg kell értenünk a fájdalmukat. A Biblia ezt mondja: "Egy úton lévő samaritánus pedig , amikor odaért hozzá és meglátta, megszánta." Lukács 10:33

Ha az érzékenység a szemeiddel kezdődik, ahogy tegnap erről szó volt, akkor az odafigyelés a füleiddel. Az őszinte együttérzés titka: megtanulni meghallgatni. Minél jobb hallgatóvá válsz, annál együttérzőbb leszel.

A Biblia ezt mondja: " Örüljetek az örülőkkel és sírjatok a sírókkal." Róma 15:12 Más szóval, lépjünk be az érzelmi világukba és érezzük, amit ők éreznek. Hogyan tegyük ezt?
Kezdd az odafigyeléssel. Nem úgy értem, hogy adj tanácsokat és próbálj meg megoldásokat ajánlani. Egyszerűen csak hallgasd meg. A figyelmes hallgatás két alapvető szükségletünkből áll:szükségünk van arra, hogy megértsenek és arra, hogy az érzéseink megerősítést nyerjenek.
A Biblia ezt így fogalmazza meg: "Egymás terhét hordozzátok: és így töltsétek be a Krisztus törvényét." Galata 6:2.

Mi Krisztus törvénye? Ezt hívjuk a Nagy Parancsolatnak: "Szeresd Istent teljes szívedből és szeresd felebarátodat, mint önmagadat."

Szereted, ha megértenek? Persze, hogy szereted. Szereted, ha az emberek együtt éreznek veled, amikor érzelmi vagy fizikai fájdalmad van? Persze, hogy igen. Jézus azt mondja, hogy tégy ugyanígy másokkal is.

Daily Hope, 2011. november 21., Rick Warren

Hálával áldozom Neked

Kubinyi Károly (Minden nehézség a javunkra válik)

Idézetek


A Biblia azt tanítja: "Szeresd felebarátidat, mint tenmagadat. " Ez azt jelenti, hogy először önmagunkat kell tudnunk szeretni, és önmagunknak kell tudnunk megbocsátani, hogy azután valóban szeretni tudjuk felebarátinkat. szerző: Haich Erzsébet idézet

Spurgeon: Az Isten jótetszésének jele


Boldog ember az, aki a kísértés idején kitart, mert miután kiállta a próbát, elnyeri az élet koronáját, amelyet az Úr megígért az őt szeretőknek" (Jak 1,12).

Igen, boldog, még a kísértés ideje alatt is. Ezt azonban csak az veszi észre, akinek mennyei gyógyító írral" kenték meg a szemét. De el kell tűrnie a kísértést, mégpedig úgy, hogy közben nem lázadozik Isten ellen, sem a jó útról nem tér le. Áldott az az ember, aki már átment a tűzön, de a tűz nem emésztette meg, mint a pelyvát.

Mikor a próbatételnek vége, jön Isten jótetszésének jele: az élet koszorúja". Ez annyi, mintha az Úr azt mondaná: Hagyjátok élni, mert megméretett a mérlegen, és nem találtatott könnyűnek. A jutalma élet, mégpedig nem csupán létezés, hanem szent, boldog, igazi élet, Isten velünk való szándékának a megvalósulása. Már most egy magasabb rendű szellemi élet és öröm koszorúzza meg azokat, akik győzelmesen mentek át a legnagyobb kísértéseken is.

Az Úr azoknak ígéri az élet koszorúját, akik Őt szeretik. A kísértések tüzében ugyanis csak az Urat szeretők tudnak megállni, a többiek elsüllyednek, elkeserednek vagy visszatérnek a világba. Nos, én szívem, szereted az Urat? Szereted Őt igazán, mélyen és teljesen? Ha igen, akkor szereteted próbatétel alá fog kerülni, de ne félj, nem sodor el a próbák legmélyebb árja sem.

Uram, táplálja a Te szereteted az enyémet mindvégig!

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

Oswald Chambers: TARTS LÉPÉST ISTENNEL


"Énok Istennel járt..." (1Móz 5,24).

Egy ember hívő életének és jellemének nem az a próbája, amit az élet kivételes pillanataiban cselekszik, hanem amit rendes körülmények között tesz, amikor nem történik semmi nagy vagy izgató dolog. Egy ember értékét a megszokott dolgokkal szemben tanúsított magatartása méri le, amikor nincs színpadi megvilágításban. Nehezünkre esik lépést tartani Istennel; azt jelenti, hogy szellemileg kifulladsz. Amíg nem tanultunk meg Istennel járni, mindig nehéz az Ő lábnyomába lépni, de amikor erre rátaláltunk, akkor ennek egy jellemző bizonyítéka van: Isten élete bennünk. Az egyéniség eltűnik az Istennel való személyes egyesülésben és kizárólag Isten járása és hatalma lesz nyilvánvalóvá.

Nehéz Istennel lépést tartani, mert alighogy elindulunk vele járva, ráébredünk, hogy túlhaladt rajtunk, mielőtt még három lépést tettünk volna. Ő másképpen végez el dolgokat mint mi, ezért minket nevelnie kell ezekre a módszerekre. Jézusra vonatkozik az Ézsaiás 42,4: "Nem téved és nem csügged el" (ang. ford.), mert soha nem munkálkodott a saját, egyéni látása, hanem mindig az Atya álláspontja szerint, és nekünk meg kell tanulnunk ugyanezt. A szellemi igazságot a szellemi légkör által fogjuk fel, nem értelmi okoskodás útján. Isten oly módon változtatja meg a légkört, hogy a dolgok lehetségessé kezdenek válni, noha addig soha nem láttuk lehetségesnek. Isten nyomdokában járni, azt jelenti, hogy vele egységben vagyunk. (Nem maradunk le, de nem is előzzük meg.) Sok időbe kerül, mire ide eljutsz, de maradj benne! Ne add meg magad csak azért, mert talán éppen most annyira nehezedre esik lépést tartani vele. Menj vele tovább! Csakhamar úgy találod, hogy új látásod és új célod van.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből


Reggeli ima



jöjj uram és ma is általad igazuljunk meg a jézus hatalmas nevében ámen
Készítette: Julcsi Tóthné