„És
lőn, vagyis történt egyszer, hogy szombatnapon a vetések közt, a gabonaföldeken megy vala által, mert vetésen vitt keresztül az útja, és az ő tanítványai
mentükben a búzakalászokat kezdék vala szaggatni, és tépdesni.
Ekkor a farizeusok mondának néki: Ímé,
miért művelik, miért teszik azt
szombatnapon, amit nem szabad, ami tilos?
Erre ő ezt kérdezte, és monda nékik: Soha sem olvastátok-é, mit
művelt, mit tett Dávid, mikor megszűkült, amikor szükségben volt,
ínséget szenvedett, és nélkülözött, és
megéhezett vala társaival egybe?
Mi módon ment be az Isten házába az
Abiátár főpap, azaz Abiátár papi fejedelemsége idejében és ette meg az
Istennek szánt, az Istennek felajánlott, és kitett szent kenyereket, amelyeket nem szabad megenni
csak a papoknak; és adott a társainak is?
S monda nékik: A szombat lőn, a szombat
rendeltetett az emberért, nem az ember a szombatért*(Márk. 2,23-27)
*A törvény
világosan kijelenti a szombat célját: „Hat napon át munkálkodjál, dolgozz, és végezd minden dolgodat, és mindenféle munkádat. De a hetedik nap az Úrnak, a te Istenednek
szombatja, a nyugalom napja, a heti
pihenőnap, a világi elfoglaltságoktól való megnyugvás napja. Semmi dolgot se tégy, és ne végezz azon se magad, se fiad, se leányod, se szolgád, se szolgálóleányod, se
ökröd, se szamarad, és semminemű barmod, és semmiféle állatod, se
jövevényed, aki a te kapuidon belől van, hogy megnyugodjék, és hadd pihenjen a te szolgád és szolgálóleányod, mint te magad, vagyis hozzád hasonlóan”
(5
Móz. 5,13-14)
A tízparancsolatba is
belefoglaltatott a szombatra, a nyugalom
napjára vonatkozó parancs: „Hat napon
át végezd dolgaidat, és munkáidat,
a hetedik napon pedig nyugodjál, hogy
nyugodjék, és pihenjen a te ökröd és szamarad, és megpihenjen és
lélegzethez jusson a te szolgálód fia
és a jövevény” (2 Móz. 23,12)
Az apostolon keresztül nyer
kijelentést, hogy a sabbat törvénye csak előképe a Krisztusban való életnek: „Senki
el ne ítéljen titeket ételért és italért, ünnep, újhold vagy szombat miatt. Hiszen ezek csak árnyékai az eljövendő Krisztusnak, aki a
valóság” (Kol. 2,16-17).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.