Készítette: Teológia Mennyei Maflás
A kérdés alapja: Miért vetnek az emberek keresztet, hol olvasunk csecsemő keresztségről, miért tennénk minden nap jót, miért fizettek a középkorban búcsú cédulákért, miért vannak talmudok és dogmák…stb?
Hol tért az Isten tisztelete téves útra?
Máté 158-9 Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem. Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai.
Ha jobban megnézzük ez a jelenség már a zsidóságban is meg volt.
De menjünk még messzebbre. Káin és Ábel története volt az első példa arra, hogy az ember a maga módján követi Istent vagy azon az úton, amit elrendelt Isten neki.
Az egyiptomi fogság idején Istennek egy évnél fiatalabb, hibátlan bárányt kellette bemutatni áldozatul, az első születésből. És vérével meghinteni az ajtót. Hogy amikor Isten ellene megy Egyiptomnak azoknak a családoknak maradjanak az első szülött gyermekeik életben, akiknél a bárány vére ott volt az ajtón. Ez a páska ünnep.
Később a templom idején is jelen volt a hibátlan bárány áldozat bemutatása.
Ez mind Jézus Krisztus áldozatának előképe. Isten hibátlan bárányt adott nekünk a bűneink bocsánatára. Jézus vérét adta a kereszten.
Káin a saját maga munkájának gyümölcséből adta a tizedet. Ezzel nincsen is igazán gond, de Ábel Isten szíve szerint gondolkodott…ezért volt kedvesebb áldozata Istennek.
Ilyen a vallás és a tanitványság között a különbség is. Van, aki maga útjai szerint szeretne megigazulni Isten előtt, és van, aki kinyitja a Bibliát.
Péld 3,5-6 Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden te utadban megismered őt; akkor ő igazgatja a te útjaidat.
Hol tért az Isten tisztelete téves útra?
Máté 158-9 Ez a nép szájával közelget hozzám, és ajkával tisztel engemet; szíve pedig távol van tőlem. Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai.
Ha jobban megnézzük ez a jelenség már a zsidóságban is meg volt.
De menjünk még messzebbre. Káin és Ábel története volt az első példa arra, hogy az ember a maga módján követi Istent vagy azon az úton, amit elrendelt Isten neki.
Az egyiptomi fogság idején Istennek egy évnél fiatalabb, hibátlan bárányt kellette bemutatni áldozatul, az első születésből. És vérével meghinteni az ajtót. Hogy amikor Isten ellene megy Egyiptomnak azoknak a családoknak maradjanak az első szülött gyermekeik életben, akiknél a bárány vére ott volt az ajtón. Ez a páska ünnep.
Később a templom idején is jelen volt a hibátlan bárány áldozat bemutatása.
Ez mind Jézus Krisztus áldozatának előképe. Isten hibátlan bárányt adott nekünk a bűneink bocsánatára. Jézus vérét adta a kereszten.
Káin a saját maga munkájának gyümölcséből adta a tizedet. Ezzel nincsen is igazán gond, de Ábel Isten szíve szerint gondolkodott…ezért volt kedvesebb áldozata Istennek.
Ilyen a vallás és a tanitványság között a különbség is. Van, aki maga útjai szerint szeretne megigazulni Isten előtt, és van, aki kinyitja a Bibliát.
Péld 3,5-6 Bizodalmad legyen az Úrban teljes elmédből; a magad értelmére pedig ne támaszkodjál. Minden te utadban megismered őt; akkor ő igazgatja a te útjaidat.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.