„És az Ige (logosz) (hús)testté lett és lakozék [itt (élt) sátorozott; sátrat vert; letáborozott] mi közöttünk [közöttünk vett szállást] és láttuk [szemléltük] az ő dicsőségét, mint az
Atya egyszülöttjének dicsőségét. [mint az Atyától származó egyszülött
dicsőségét].
Mert: „Mikor pedig eljött az időnek teljessége, kibocsátotta
(elküldte) Isten az ő Fiát, aki asszonytól lett (született), aki
törvény alatt (a törvénynek alávetve) lett. Hogy a törvény alatt levőket
megváltsa, hogy elnyerjük a fiúságot (hogy Isten fiaivá legyünk)” (Gal. 4,4-5)
És így küldte
el. A Názáretbeli Mária: „És szülé az ő elsőszülött fiát; és bepólyálá őt,
és helyezteté (fektette) őt a jászolba, mivelhogy nem vala nékik helyük
a vendégfogadó háznál (mivel a
szálláson nem volt számukra hely)” (Luk.
2,7)
És tette ezt Isten azért: „Mivel tehát a gyermekek (hús)testből
és vérből valók, ő is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál(a)
által megsemmisítse (működésképtelenné tegye) azt, akinek hatalma van
a halálon, tudniillik az ördögöt, És megszabadítsa azokat, akik a haláltól való
félelem miatt teljes életükben rabok valának” (Zsid. 2,14-15)
János apostol bizonyságtétele így hangzik: „Ami kezdettől fogva vala, amit hallottunk, amit
szemeinkkel láttunk, amit szemléltünk (megfigyeltünk), és kezeinkkel
(is) illettünk (megtapintottunk), az életnek Igéjéről. És (mert) az
élet megjelent és (mi pedig) láttuk és tanúbizonyságot teszünk róla és
(ezért) hirdetjük néktek (is) az örök életet, amely (azelőtt) az
Atyánál vala és (most pedig) megjelent nékünk. Amit (tehát) hallottunk és láttunk, (azt) hirdetjük
néktek (is), hogy néktek is közösségtek legyen velünk, és pedig a mi
közösségünk az Atyával és az ő Fiával, a Jézus Krisztussal” (1 Ján. 1,1-3)
„Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta,
hogy valaki hiszen Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Aki hiszen
Őbenne, el nem kárhozik (az nem jut ítéletre); aki pedig nem hisz, immár
elkárhozott (már ítélet alatt van), mivelhogy nem hitt az Isten
egyszülött Fiának nevében” (Ján. 3,16.18)
„Az által lett
nyilvánvalóvá (abban nyilvánul meg) az Isten (hozzánk való) szeretete
bennünk, hogy az ő egyszülött Fiát elküldte az Isten e világra, hogy éljünk
általa. Nem abban van a szeretet, hogy mi szerettük az Istent (Ez a
szeretet, és nem az, ahogy mi szeretjük Istent), hanem hogy ő szeretett
minket, és elküldte az ő Fiát engesztelő áldozatul a mi bűneinkért” (1 Ján. 4,9-10)
„És mi láttuk
és (mi) bizonyságot teszünk (arról), hogy az Atya elküldte a
Fiút a világ üdvözítőjéül” (1 Ján. 4,14)
És a kijelentés így folytatódik: „Aki az ő dicsőségének
visszatükröződése (kisugárzása), és az ő valóságának (lényének) képmása,
aki hatalma(s) szavával fenntartja (hordozza) a mindenséget, aki
(miután) minket bűneinktől megtisztítván, üle a (mennyei) Felségnek
jobbjára a magasságban” (Zsid. 1,3)
„És minden
versengés nélkül (közismerten, elismerten, bevallottan, valóban) nagy
a kegyességnek eme titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá, nyilvánvalóvá,
ismertté vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott (igaznak
bizonyult) lélekben (pneuma:
szellemben). Megláttatott (megjelent, megmutatkozott) az
angyaloktól/nak. hirdettetett a pogányok (népek, nemzetek) közt,
hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16)
„Isten ugyanis, aki ezt mondta: „Sötétségből világosság ragyogjon
fel”, ő gyújtott világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk
Isten dicsőségének ismerete Krisztus arcán” (2Kor. 4,6)
Beteljesült a prófécia: „És megjelenik az Úr (JHVH=Jehova) dicsősége, és minden (hús)test
látni fogja azt; mert az Úr szája szólt (Az ÚR //JHVH=Jehova// maga mondja ezt)” (Ésa.
40,5)
Aki teljes vala kegyelemmel
[(kharisz):
Isten szeretetének konkrét
cselekedetekben való megnyilvánulása] és igazsággal [(alétheia): Ige = Az, ami megegyezik, megfelel a tényeknek, maga a VALÓSÁG]; »akit
kegyelem és igazság tölt be«” (Ján. 1.14)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.