Zsolt 33,18-19. Ámde az Úr
szemmel tartja az Őt félőket, az Ő kegyelmében bízókat, hogy KIMENTSE LELKÜKET
A HALÁLBÓL, és az éhségben [is] eltartsa őket.
„Kimentse („nácal”) lelküket
(„nefes”) a halálból („mávet”).”
1./ Kimenti („nácal” –
héber.)
a./ Ezt láttuk, milyen
hatalmas, milyen vad, milyen meg nem alkuvó harcba került ez az Úr Jézus
Krisztusnak, saját vére árán, kimentett a halálból. Az ördög hatalma alól.
Kiszabadított, és áthelyezett az Isten országába.
b./ Megmentésed harcban ment
végbe. A harc – Isten országában – természetes velejárója az Isten akaratának.
Ellene állsz az ördögnek, elfut tőled, megharcolod a hit szép harcát, nem test
és vér ellen van tusakodásod (agóniáig elmenő harcod), hanem gonosz szellemi
erők ellen, akik becsapással, a körülmények és helyzetek alakításával,
egészségügyi és anyagi támadásokkal, megfélemlítéssel, depresszióval,
lehetetlenné tétellel próbálnak támadni. Mindazzal, ami akadályozhat téged
abban, hogy kibontakozhasson életedben Isten legjobb terve.
c./ A te Urad akarata az
volt, hogy az Övé legyél, szabad a gonosz hatalma alól, a bűn alól, a halál
erejétől. Ezért kimentett. Egyszer s mindenkorra.
d./ Megtette és megteszi,
ahányszor még szükség van rá. Újra és újra kiment. Amikor megragad téged,
(Zsolt 116.), körülvesz, elnyom, félelembe ejt, megbénít, reménytelenné tesz –
ismét jön a szabadítás. Igéjéből, Szent Szelleme közvetlen beavatkozásával, az
angyali hadsereg akciója útján, testvéreid imádságára, a menny egy hirtelen
fordulatával: jön a szabadítás. A te Urad: Szabadító. Ő mindig – MINDIG – meg
akar szabadítani téged. És meg is fog, ha ragaszkodsz Hozzá teljes szívedből.
(Zsolt 91,14-15.)
2./ Lelkedet („nefes” –
emberi lélek, érzelmi, értelmi, jellemedhez kapcsolódó, tudatos, dönteni képes,
emberi lelked, pszichéd. Jelenti az „életedet” is.)
a./ Az örökkévalóságra is úgy
ment meg téged, hogy TE MAGAD leszel ott Vele.
1.- Téged akar.
Személyiségeddel együtt. Ahogy te élsz, amit benned megalkotott. Akarja.
2.- Természetesen átformál,
és mindent, ami bűnből van, ami nem illik a mennyhez, Őhozzá, azt kitisztítja.
Ez természetes.
3.- És te, ha szereted az
Urat, ugyanezt akarod. A szeretet miatt nem tudsz te sem mást elképzelni, mint,
hogy rendet tesz benned.
b./ Az újjászületésben te
magad születsz újonnan. Az Úr Jézus Krisztus élete költözik be hozzád, és a te
elmédet újítja meg a megelevenítő Szent Szellem, s amit eddig éltél, amilyenné
eddig formálódtál, az lesz egy új, szent módon az Úré. Megszentel, átformál, TÉGED,
MAGADAT. Ezt azért mondom, hogy lásd: a lelkednek – érzelmi, értelmi,
gondolati, jellemedet jelentő, akaratodat formáló tudatos énednek – van
jelentősége! Az Úr szereti, megbecsüli, tiszteli, és élteti azt. Életet ad
lelkednek, megeleveníti, élettel tölti meg, saját életével, gondolkodásával
hatja át, formálja át.
c./ Ne nézd le a lelkedet.
Vannak – sajnos – olyan tanítások, amik uniformizálnák a keresztényeket,
semmibe véve az egyedi lelküket, azt, ami CSAK RÁD JELLEMZŐ, az egyéniségedet.
De az Úr nem teszi ezt. És nem tanít arra, hogy értéktelen vagy, csak sorszám,
tömegcikk, dicsőítő-sorozattermék… NEM! Ő szeret téged, saját magadat, és
megbecsül. Neki fontosak a te gondolataid, és az, amit te tudsz tenni. Nem nézi
le. Lehet, hogy a bűn megrontott sok mindent, lehet, hogy ha nem tértél volna
meg, elvesztél volna, egész személyiségeddel, értékes egyéniségeddel együtt –
de mivel fontos voltál Neki, odaadta érted az életét, hogy élhess, és
kibontakozhasson benned az új teremtés, ami megfelelő válasz a bűn leromboló
munkájára!
„Ámde az Úr szemmel tartja az
Őt félőket, az Ő kegyelmében bízókat, hogy kimentse („nácal”) lelküket
(„nefes”) a halálból („mávet”).”
d./ Ő ki akarja menteni
lelkedet – életedet, személyiségedet, egyéniségedet, gondolkodásodat,
érzelemvilágodat, emlékezési rendszeredet, döntéshozatali rendszeredet,
jellemedet – a halálból. Ki akarja menteni, és ha engeded, ki is menti.
1.- Az örök kárhozatból
kimentette Jézus Krisztus kereszthalála, és megtérésed által, amiben
elfogadtad, amit a Megváltó érted megtett.
2.- A mostani
halál-helyzetekből is ki akar menteni téged, újra és újra. Szemmel tart, mert
féled Őt, és bízol az Ő csodálatos jóságosságában, türelmében és szeretetében,
amivel újra és újra lehetőséget ad neked, és megment, kiemel, körülvesz,
bíztat, felépít és továbblendít. Ki is fog szabadítani téged.
3.- Sok halál-helyzet támad a
lelkedre – életedre. Az anyagi, a robot, a kilátástalannak tűnő élethelyzet, a
reménytelen kapcsolatok, a megoldás nélküli konfliktushelyzetek. Ezek mind
elsivárosítani, lerombolni, megbénítani, elpusztítani akarják lelkedet.
Érzéseidet, gondolkodásodat, és döntéseidet. De a te Urad igenis IGÉNYT TART
rád, lelkedre is, hozzáállásodra, döntéseidre, szavaidra, gondolataidra. Igényt
tart, és ezért MEGMENT. Kiszabadít.
e./ Kiket tud kiszabadítani?
Kinek a lelkét tudja megmenteni?
1.- Azokat, akik FÉLIK Őt –
Hozzá igazítják döntéseiket, keresik, kutatják, mi az Úr akarata, és ha
valamiben elbuktak (valami nem sikerült), azzal is Őt keresik meg, mielőbb, és
bocsánatot kérnek. Ezek azok, akik Őt félik. Hozzá igazítják életüket. Neki
akarnak „tetszeni”. Őt tartják szemük előtt. Viselkedésükben a Megváltó jelleme
köszön vissza. Fel lehet ismerni Őt – róluk. (Zsolt 34,12-15.)
2.- Azokat, akik az Ő
kegyelmében BÍZNAK. Más szóval: Rábízzák magukat. Teljesen Rá mernek
hagyatkozni. Miért? Mert megismerték, és elhitték – vagy fordítva: elhitték, és
megismerték – hogy Ő JÓSÁGOS. SZERETETTELI, MINDENHATÓ, AKI NEM HAGY ELVESZNI
TÉGED. Aki ezt felismerte, aki ilyennek ismerte meg a Megváltót, az MEGBÍZIK
Benne. Akkor tudsz BÍZNI A TE URADBAN, ha megismerted Őt. Honnan ismered meg
Őt? Az Isten Igéjéből. Minden nap, minden héten, újra és újra keresed Őt, és
meg akarod ismerni Őt. Akkor megismered. S ha megismerted – bízni fogsz Benne.
Feltámad benned a hit, a mélységes bizalom, és odaveted magad karjaiba. S Ő
megszabadít. Kiszabadítja lelkedet a halálból! Újra és újra. Ahányszor rád
támad.
3./ A halálból („mávet”).
a./ Kiszabadítja lelkedet a
halálból – a pokolból, az ördög világából. Nem hagy elveszve maradni. Megment –
újjászül, új életet ad. „Bizony, bizony mondom néktek, hogy aki az én
beszédemet hallja, és hisz Annak, aki engem elbocsátott, örök élete VAN, és NEM
MEGY a kárhozatra (halálos ítéletre), hanem ÁTMENT a halálból az életre (már
nem tartozik az ördög hatalma alá, hanem bekerült az Isten országába).
b./ Kiszabadítja lelkedet –
életedet – a halálos betegségből, a csapásból, ami azért támadt rád, hogy
elvegye életedet, életkedvedet, életlehetőségeidet. Kiszabadítja lelkedet –
életedet – a pusztulásból, a romlásból, a leépülésből, a kilátástalanságból. Ez
mind a „mávet” jelentéséhez tartozik. S vajon van-e valami alapja annak, hogy
ezt elvegyük ebből az Igéből? Hogy „csak” az „örök kárhozat és örök élet”
értelmében értsük ezt? Az Ige minden értelemben beszél a halálról – és
megígéri, hogy kiszabadítja lelkedet a halálból, ha féled Őt, és bízol az Ő
kegyelmében (jóságosságában és hűséges szeretetében).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.