„Pál,
Isten szolgája, és Jézus Krisztus meghívott apostola, hogy Isten választottjait
hitre és az igazi istentisztelet ismeretére vezesse.
Ez a felismerés az örök (a természetfeletti) élet reménységén alapul, melyet az idők kezdete előtt megígért az az Isten, aki nem hazudik.
Megjelentette [és láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté tette, és
kijelentette] pedig a maga idejében [vagyis az elrendelt
alkalmas, és megfelelő időben, amikor
elérkezett a meghatározott idő], az ő
beszédét [az
Ő (logoszát) = Igéjét] az [igehirdetés], és a prédikálás által, amely reám
bízatott a mi megtartó [üdvözítő, vagyis: megváltó, szabadító, megtartó, megmentő, segítő, gyámolító, gyógyító] Istenünknek
parancsolata [és határozata, és
felhatalmazása] szerint.
Titusnak [jelentése: tiszteletreméltó, tisztelt], a
közös hit szerint való igaz [vagyis hamisság nélküli] fiamnak” (Tit. 1,1-3)
A Rómabelieknek így ír elhívásáról, és
megbízatásáról, kijelentve azt is, hogy az elhívás, egyben elválasztást is
jelent a világi dolgoktól: „Pál,
Krisztus Jézus (rab)szolgája, meghívott [és elhívott] apostol, akit az Isten kiválasztott [és
elválasztott; elkülönített, vagyis külön választott a világi, tisztátalan,
szentségtelen dolgoktól] evangéliumának
[vagyis: Örömhírének; győzelmi
hírének; a győzelmes hadvezérről szóló jó hírnek] hirdetésére, [és
prédikálására]” (Róm 1,1).
„Melyet eleve [és előre] megígért az ő
prófétái által a szentírásokban” (Róm. 1,2).
„[Mert úgy tetszett neki, hogy] megismertetvén velünk az ő akaratának titkát az ő jó kedve [és
jóságos tetszése] szerint, melyet eleve [elhatározott],
és elrendelt magában, [és amelyet kijelentett Őbenne]” (Eféz. 1,9).
„Nem az
igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő
irgalmasságából tartott meg (vagyis
üdvözített) minket újjászülő és megújító
fürdője a Szent Szellem által. Akit kitöltött reánk bőséggel (vagyis
gazdagon) a mi megtartó (és a mi
Üdvözítőnk) Jézus Krisztusunk által; Hogy
az ő kegyelméből megigazulván, örökösök legyünk az örök élet reménysége
szerint” (Tit. 3,5-7).
Amelyet: „… az Isten, kiválóbban (és még teljesebben) meg akarván mutatni az ígéret örököseinek az ő végzése változhatatlan
voltát, esküvéssel lépett közbe (és esküvel vállalt kezességet). Hogy két változhatatlan tény által, melyekre
nézve lehetetlen, hogy az Isten hazudjon, erős vigasztalásunk (és erős
bátorításunk) legyen minékünk, mint akik
oda menekültünk, hogy megragadjuk az előttünk levő reménységet, (és
belekapaszkodjunk). Ez a reménység
lelkünknek (vagyis egész lényünknek) biztos
és erős horgonya, amely behatol a kárpit mögé” (Zsid. 6,17-18).
Erről tesznek bizonyságot az
apostolok, és: „Ez a bizonyságtétel pedig
az, hogy Isten örök életet adott nekünk, és ez az élet az ő Fiában van. Akié a Fiú, azé az élet: akiben nincs meg az Isten Fia, az élet
sincs meg abban. Ezeket (azért) írtam
néktek, akik hisztek az Isten Fiának nevében, hogy tudjátok meg, hogy örök
életetek van, és hogy higgyetek az Isten Fiának nevében. (1 Ján. 5,11-13).
Maga az Úr Jézus
kijelentette, hogy: „… Én vagyok… az
élet” (Ján. 14,6).
És hogy: „Az
pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit
elküldtél, a Jézus Krisztust” (Ján.
17,3).
És az apostol boldogan
hirdeti, hogy: „De tudjuk azt is, hogy az
Isten Fia eljött, és értelmet adott nékünk arra, hogy megismerjük az igazat, és
hogy mi az igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban vagyunk. Ő az igaz Isten
és az örök élet” (1 Ján. 5,20).
Pál apostolon keresztül pedig kijelentést nyer,
hogy ki jött el hústestben: „És minden versengés nélkül (közismerten,
elismerten, bevallottan, valóban) nagy a kegyességnek (vagyis a hitnek)
eme titka: Isten (aki) megjelent (láthatóvá, nyilvánvalóvá, ismertté
vált; megmutatkozott) (hús)testben. megigazíttatott (igaznak bizonyult)
szellemben, Megláttatott (és megjelent, megmutatkozott) az
angyaloknak. Hirdettetett a pogányok (vagyis a népek, nemzetek) közt,
hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe” (1 Tim. 3,16).
„Azért szerelmes [és szeretett] atyámfiai
[testvéreim] erősen álljatok,
mozdíthatatlanul [és legyetek szilárdak, rendíthetetlenek, állhatatosak,
kitartók], buzgólkodván az Úrnak dolgában
[munkájában] mindenkor, tudván, hogy a ti
munkátok [és fáradozásotok] nem
hiábavaló az Úrban” (1 Kor. 15,58).
És így folytatódik a
kijelentés: „Ha ugyan megmaradtok a
hitben alaposan (és szilárdan) és
erősen (és egyenesen), és el nem
távoztok (el nem tántorodtok) az
evangélium reménységétől, amelyet hallottatok, amely hirdettetett minden
teremtménynek az ég alatt; amelynek lettem én, Pál, szolgájává” (Kol. 1,23).
Hiszen: „… ezekben az időkben nincs békessége (és biztonsága) sem a kimenőnek (vagyis az eltávozónak),
sem a hazajövőnek, mivelhogy nagy a
nyomorúsága mindazoknak (mert sok gyötrelem szakadt mindazokra), akik e földön laknak. Annyira, hogy egy
nemzetség (vagyis egyik nép) a másik
nemzetséget (a másik népet megtámadja) és
egyik város a másik várost elpusztítja (és szétzúzza); mert az isten (azaz: e világ istene) gyötri őket minden sanyarúsággal (és nyomorúsággal). Ti azért bátorságosok (és erősek) legyetek, kezeiteket le ne eresszétek
(és ne lankadjatok el), mert a ti
munkátoknak (és tetteiteknek) jutalma
van” (2 Krón. 15,5-7).
És amit Isten megígért, azt Ő
meg is cselekszi, mert: „Nem ember az
Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék (vagy, hogy
bármit megbánjon). Mond-é ő valamit, hogy
meg ne tenné? Igér-é valamit, hogy azt ne teljesítené? (4 Móz. 23,19)
És aki kiválasztott
annak az a feladata, hogy hirdesse: „A boldog
[és boldogító] Isten dicsőségének
[fényességének, ragyogásának] Evangéliuma
[vagyis dicsőségéről szóló
evangélium, örömüzenet] szerint, mely reám bízatott [amelyre én kaptam megbízást]” (1 Tim. 1,11)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.