Róm
8:1 Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban
vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint.
Róm
8:2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a
bűn és a halál törvényétől.
Róm
8:3 Mert ami a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test
miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a
bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
Róm
8:4 Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint
járunk, hanem Lélek szerint.
Ez
a valódi státusod. Ez vagy Jézus Krisztusban. Ezt jelenti a megváltás.
Róm
8:1 Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk (katakrima – kedvezőtlen ítélet,
elítélés, kárhozat) azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test
szerint járnak, hanem Lélek szerint.
A
múlt és a jelen, a jelen és a jövő. Együtt egy igeversben.
1./
VOLT kárhoztató ítélet ellened. Mielőtt megismerted az Urat. Mielőtt Krisztus
Jézusban lettél volna – újjászülettél volna.
2./
Hogyan kerültél Jézus Krisztusba? Úgy, hogy befogadtad Őt. Innentől Őbenne
vagy, és Ő pedig benned. Újjászülettél. Ez a Szellemtől és Víztől (Igétől) való
újjászületés. Ez az új élet benned – ami által átkerültél a sötétség világából
a világosságba, Jézus Krisztusba. El vagy rejtve együtt a Krisztussal az
Istenben. Egy új státus. Az újjászületés által.
3./
Két feltétel – ami szorosan összefügg, egymástól elválaszthatatlanul.
a./
Krisztus Jézusban vagy.
b./
Szellem szerint jársz (peripateó – éled az életed, viselkedsz, napról-napra,
hétköznapi életedben ezt az életfolytatást követed).
c./
Nem jársz – élsz, viselkedsz, döntesz – a hústest szerint, nem engeded
érvényesülni az életedben, akármit vet is fel, nem választod.
4./
Ebben az esetben – és ez az alapeset újjászületésed után – nincs ellened
kárhoztató ítélet. Nem vagy kárhozatban. Nem vagy elítélés alatt. Nem vagy
Isten jogos és igazságos ítélete alatt. (Helyetted az Úr Jézus szenvedte el ezt
az ítéletet.) Más szóval: fel vagy szabadítva ez alól az állapot alól. Meg van
bocsátva minden. Ki vagy szabadítva. Van jövőd. Lehetőséged van a boldog
életre. Nem vagy állandó bűntudat alá kényszerítve. Nincs félelem. Isten a
barátod lehet. Az Örökkévaló, igazságos, ítélő Isten, mint Édesapád, szeret,
megváltott, megmentett, és Magához von – odaemel, beenged a közelségébe –
téged.
„És
mi van, ha vétkezel?” – kérdezik tőled. Sokan ezzel már azonnal vissza akarnak
húzni téged a kárhoztatás alá. „Nincs senki, aki ne vétkezne! Te se gondold
magadat tökéletesnek – biztos, hogy vétkezel, és akkor nem mondhatod, hogy
nincs ellened kárhoztató ítélet!”
Vigyázz,
mindkettőre:
1./
Tényleg vétkezünk. (De nem adjuk meg magunkat a bűnnek. Nem maradunk a bűn
alatt. Nem a bűnös állapotba való belenyugvás lesz ránk jellemző, hanem az,
hogy felvesszük a fegyvert a bűn ellen. Megbánjuk, megvalljuk, igénybe vesszük
a bűnbocsánatot, és újat kezdünk a mi Urunkkal, a hit által.)
2./
De, ha vétkeztél, akkor sincs ellened kárhoztató ítélet. Ezt az ítéletet
elhordozta, elszenvedte, és elvette rólad az Úr Jézus Krisztus a golgotai
kereszten. Isten minden haragvó ítélete Őt sújtotta. Mindenki bűnéért.
Végbement az ítélet fenn a kereszten. Egyszer, s mindenkorra. Azokért, akik ezt
elfogadták, mindent elhordozott. Tehát, ha most, éppen ebben a percben
vétkeztél is, akkor sincs ellened kárhoztató ítélet – az Úr Jézus hordozta el –
fel vagy szabadítva. Ez a sorsod, ez a helyzeted, ez a valóság – csak vedd
igénybe. Hogyan veszed igénybe? Bocsánatkéréssel, és a kegyelem, a megbocsátás
hit általi átvételével. Más szóval: megbízol az Úrban, hogy megbocsát.
3./
Ha vétkeztél, akkor tehát valami mindenképpen következik: az, hogy bocsánatot
kérsz. És az, hogy megköszönöd, hogy Ő előre meghalt ezért a bűnödért is. Az,
hogy megbánod, amit tettél, amit mondtál, és megvallod, hogy elhatárolod magad
ettől. Nem választod, nem maradsz meg a bűnben, hanem felveszed a harcot
ellene. Ha ezt megteszed, megbocsátja bűneidet – már előre megbocsátotta, és
most kihat rád ez a megbocsátás – és megtisztít minden hamisságtól. Ez
hozzátartozik. (1Jn 3,1-3. „És akiben megvan ez a reménység Őiránta, az mind
megtisztítja önmagát, amiképpen Ő is tiszta.”)
4./
Ez is itt olvasható: „Szellem szerint…”. Akiket Isten Szent Szelleme vezérel,
azok Istennek fiai. A Szent Szellem pedig SZENT, és mindig a bűn ellen fog
vezetni. Mindig arra vezet, hogy határold el magad a bűntől. Mindig arra fog
vezetni, hogy „öldököld meg” a régi természetedet (a „hústestet) a Szellemmel.
Más szóval: ne vidd véghez a bűn indíttatásait, és ha megtettél bármit is
belőle, kérj bocsánatot, határold el magad a cselekedettől, (szótól), és kezd
újat, tudatosan. Mindezt a Jézus Krisztusban való teljes bizalommal, (hogy Ő
megbocsát, és új kezdést ad), a Szent Szellem vezetése alatt, mint igaz (megigazított)
gyermeke Istennek. (Róma 8,12-13: „Annakokáért, atyámfiai, NEM VAGYUNK ADÓSOK a
testnek, hogy test szerint éljünk – mert, ha test szerint éltek, meghaltok! De,
ha a test cselekedeteit a SZELLEMMEL MEGÖLDÖKLITEK, éltek. Mert akiket Isten Szelleme
vezérel, azok Istennek fiai.”)
Itt
két törvényről van szó. Két törvény összeütközéséről. Két törvény harcáról.
Arról, hogy az egyik legyőzi a másikat. Arról, hogy mindkettő kihatott rád, és
most az egyik fölébe kerekedett a másiknak, és ő lett a meghatározó. Ez pedig
az élet Szellemének törvénye.
Ha
te Jézus Krisztusban vagy, ha újjászülettél, az élet Szellemének törvénye a
meghatározó az életedben. Ez az élet Jézus Krisztusban jelent meg. Jézus
Krisztusban törte át a bűn és a halál törvényének erejét. Jézus Krisztusban
győzte le a Benne való élet, és annak Szelleme, s a Szellem törvénye a bűn és a
halál törvényét.
1./
Úgy is, hogy az Úr Jézus Krisztus legyőzte a bűnt, a saját életében. Egyetlen
egyszer sem tudta maga alá gyűrni a bűn, mindenkor elparancsolta Magától.
2./
Sőt, Ő volt, aki megbocsátotta – megbocsáthatta – e földön (is) a bűnöket. Joga
volt hozzá. Hatalma volt rá. (Mk 2,10.)
3./
És a végén felvitte, saját testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván – az Ő
teste által – az igazságnak éljünk. Tehát fenn a Golgotai kereszten is legyőzte
a bűnt, méghozzá úgy, hogy bűntelen lévén, mégis, magára vette azt, és
kifizette az árát. Meghalt. A mi bűneinkért. És ezzel egyszer s mindenkorra
elintézte a kérdést. (1Pét 2,24.)
Rámutatott
a bűnre: a./ nem tudta sem becsapni, sem rávenni, sem elfoglalni Őt; b./
elhordozta, bűnné lett értünk; c./ s miután kifizette az árát, meghalt –
feltámadt, mert a halál nem tarthatta fogva, nem volt benne bűn. Kárhoztatta a
bűnt a testben. Elítélte. (Róma 8,3.)
Rámutatott,
kikerülhetetlenül bűn lett a bűn az Ő jelenlétében, kimagyarázhatatlan,
egyértelmű, és ugyanakkor bebizonyította, hogy hatalma van felette, és hogy
nincsen alávetve neki, és így legyőzte azt. (Jn 8,1-12.)
4./
Sőt, győztessé teszi tanítványait is a bűn felett. Saját életével, amivel
megajándékozta őket. Azzal az élettel, ami Őbenne van, és aminek Szelleme, (s e
Szellem törvénye), szabaddá teszi őket a bűn és a halál törvényétől.
A
Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye.
1./
A Jézus Krisztusban való élet – ez az örök élet. Ez a mennyei élet, ami életet
adott ennek a világnak. „Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet” – mondja Isten
Fia, és aki hisz Őbenne, örök élete van. „Valakik pedig befogadták Őt, HATALMAT
adott azoknak, hogy ISTEN FIAIVÁ legyenek, akik az Ő nevében HISZNEK. Akik nem
vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatából (csupán
biológiailag), hanem ISTENTŐL SZÜLETTEK.” (Más szóval: újjászülettek. Kaptak
egy életet „fentről” is, a mennyből, megkapták az Úr Jézus Krisztus életét, az
örök életet.)
Jn
14,6. 1,12-13.
2./
Ez az élet a Szellem élete. Szellemi élet – más szóval: nem pusztán biológiai,
fizikai élet, nem „csak” testi élet, hanem szellemi. (Ez nem lenézés a
biológiai élettel, a fizikai élettel, a „testtel” kapcsolatban, hiszen azt is
Isten teremtette, őrzi, védi, táplálja, gondozza, fejleszti, segíti mindenkor.
Szereti, mert teremtményeit az Örökkévaló Isten szereti, és életét ezért az
életért is odaadta. A teremtett világért is, minden élőlényért is meghalt, hogy
ne éljen a romlandóság rabsága alatt. Róma 8,19-22.)
Amikor
Isten Szent Szellemére gondolsz, az Élet Szellemére gondolsz. Arra, Aki az
életet leheli, Aki lebegett a vizek felett, Isten leheletére, Aki ihlette
(lehelte) az Isten Igéjét, ami (az Úr Jézus beszéde) Szellem és élet. „A Jézus
Krisztusban való élet Szellemének törvénye…”
3./
Ennek az életnek – az Isten Szellemének – törvénye van. Ez az élet törvénye. A
feltámadásé. Birtokba vette azt, ami az Övé. Jézus Krisztus teste ott feküdt a
sírban. Halott volt – de rothadást nem látott. Visszatért bele az élet. Jézus
Krisztus, saját testében feltámadt. Ez az élet Szellemének törvényéből fakadt.
Legyőzte a bűn és a halál törvényét. A fizikai törvényeket is. A biológiaiakat
is.
Ahogy
ezen a világon vannak fizikai, biológiai, sőt, társadalmi törvények
(törvényszerűségek), ugyanúgy az Élet Szellemének is vannak törvényei
(törvényszerűségei), amik Rá jellemzőek.
És
ez a törvény, az „Élet Szellemének törvénye” legyőzi a bűn és a halál
törvényét.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.