2013. április 8.

Dr-Kováts György: AZ ÉLET SZELLEMÉNEK TÖRVÉNYE 1-6


Róm 8:1 Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint.
Róm 8:2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
Róm 8:3 Mert ami a törvénynek lehetetlen vala, mivelhogy erőtelen vala a test miatt, az Isten az ő Fiát elbocsátván bűn testének hasonlatosságában és a bűnért, kárhoztatá a bűnt a testben.
Róm 8:4 Hogy a törvénynek igazsága beteljesüljön bennünk, kik nem test szerint járunk, hanem Lélek szerint.

Ez a valódi státusod. Ez vagy Jézus Krisztusban. Ezt jelenti a megváltás.

Róm 8:1 Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk (katakrima – kedvezőtlen ítélet, elítélés, kárhozat) azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, kik nem test szerint járnak, hanem Lélek szerint.

A múlt és a jelen, a jelen és a jövő. Együtt egy igeversben.

1./ VOLT kárhoztató ítélet ellened. Mielőtt megismerted az Urat. Mielőtt Krisztus Jézusban lettél volna – újjászülettél volna.

2./ Hogyan kerültél Jézus Krisztusba? Úgy, hogy befogadtad Őt. Innentől Őbenne vagy, és Ő pedig benned. Újjászülettél. Ez a Szellemtől és Víztől (Igétől) való újjászületés. Ez az új élet benned – ami által átkerültél a sötétség világából a világosságba, Jézus Krisztusba. El vagy rejtve együtt a Krisztussal az Istenben. Egy új státus. Az újjászületés által.

3./ Két feltétel – ami szorosan összefügg, egymástól elválaszthatatlanul.
a./ Krisztus Jézusban vagy.
b./ Szellem szerint jársz (peripateó – éled az életed, viselkedsz, napról-napra, hétköznapi életedben ezt az életfolytatást követed).
c./ Nem jársz – élsz, viselkedsz, döntesz – a hústest szerint, nem engeded érvényesülni az életedben, akármit vet is fel, nem választod.

4./ Ebben az esetben – és ez az alapeset újjászületésed után – nincs ellened kárhoztató ítélet. Nem vagy kárhozatban. Nem vagy elítélés alatt. Nem vagy Isten jogos és igazságos ítélete alatt. (Helyetted az Úr Jézus szenvedte el ezt az ítéletet.) Más szóval: fel vagy szabadítva ez alól az állapot alól. Meg van bocsátva minden. Ki vagy szabadítva. Van jövőd. Lehetőséged van a boldog életre. Nem vagy állandó bűntudat alá kényszerítve. Nincs félelem. Isten a barátod lehet. Az Örökkévaló, igazságos, ítélő Isten, mint Édesapád, szeret, megváltott, megmentett, és Magához von – odaemel, beenged a közelségébe – téged.

„És mi van, ha vétkezel?” – kérdezik tőled. Sokan ezzel már azonnal vissza akarnak húzni téged a kárhoztatás alá. „Nincs senki, aki ne vétkezne! Te se gondold magadat tökéletesnek – biztos, hogy vétkezel, és akkor nem mondhatod, hogy nincs ellened kárhoztató ítélet!”
Vigyázz, mindkettőre:
1./ Tényleg vétkezünk. (De nem adjuk meg magunkat a bűnnek. Nem maradunk a bűn alatt. Nem a bűnös állapotba való belenyugvás lesz ránk jellemző, hanem az, hogy felvesszük a fegyvert a bűn ellen. Megbánjuk, megvalljuk, igénybe vesszük a bűnbocsánatot, és újat kezdünk a mi Urunkkal, a hit által.)

2./ De, ha vétkeztél, akkor sincs ellened kárhoztató ítélet. Ezt az ítéletet elhordozta, elszenvedte, és elvette rólad az Úr Jézus Krisztus a golgotai kereszten. Isten minden haragvó ítélete Őt sújtotta. Mindenki bűnéért. Végbement az ítélet fenn a kereszten. Egyszer, s mindenkorra. Azokért, akik ezt elfogadták, mindent elhordozott. Tehát, ha most, éppen ebben a percben vétkeztél is, akkor sincs ellened kárhoztató ítélet – az Úr Jézus hordozta el – fel vagy szabadítva. Ez a sorsod, ez a helyzeted, ez a valóság – csak vedd igénybe. Hogyan veszed igénybe? Bocsánatkéréssel, és a kegyelem, a megbocsátás hit általi átvételével. Más szóval: megbízol az Úrban, hogy megbocsát.

3./ Ha vétkeztél, akkor tehát valami mindenképpen következik: az, hogy bocsánatot kérsz. És az, hogy megköszönöd, hogy Ő előre meghalt ezért a bűnödért is. Az, hogy megbánod, amit tettél, amit mondtál, és megvallod, hogy elhatárolod magad ettől. Nem választod, nem maradsz meg a bűnben, hanem felveszed a harcot ellene. Ha ezt megteszed, megbocsátja bűneidet – már előre megbocsátotta, és most kihat rád ez a megbocsátás – és megtisztít minden hamisságtól. Ez hozzátartozik. (1Jn 3,1-3. „És akiben megvan ez a reménység Őiránta, az mind megtisztítja önmagát, amiképpen Ő is tiszta.”)

4./ Ez is itt olvasható: „Szellem szerint…”. Akiket Isten Szent Szelleme vezérel, azok Istennek fiai. A Szent Szellem pedig SZENT, és mindig a bűn ellen fog vezetni. Mindig arra vezet, hogy határold el magad a bűntől. Mindig arra fog vezetni, hogy „öldököld meg” a régi természetedet (a „hústestet) a Szellemmel. Más szóval: ne vidd véghez a bűn indíttatásait, és ha megtettél bármit is belőle, kérj bocsánatot, határold el magad a cselekedettől, (szótól), és kezd újat, tudatosan. Mindezt a Jézus Krisztusban való teljes bizalommal, (hogy Ő megbocsát, és új kezdést ad), a Szent Szellem vezetése alatt, mint igaz (megigazított) gyermeke Istennek. (Róma 8,12-13: „Annakokáért, atyámfiai, NEM VAGYUNK ADÓSOK a testnek, hogy test szerint éljünk – mert, ha test szerint éltek, meghaltok! De, ha a test cselekedeteit a SZELLEMMEL MEGÖLDÖKLITEK, éltek. Mert akiket Isten Szelleme vezérel, azok Istennek fiai.”)

Itt két törvényről van szó. Két törvény összeütközéséről. Két törvény harcáról. Arról, hogy az egyik legyőzi a másikat. Arról, hogy mindkettő kihatott rád, és most az egyik fölébe kerekedett a másiknak, és ő lett a meghatározó. Ez pedig az élet Szellemének törvénye.

Ha te Jézus Krisztusban vagy, ha újjászülettél, az élet Szellemének törvénye a meghatározó az életedben. Ez az élet Jézus Krisztusban jelent meg. Jézus Krisztusban törte át a bűn és a halál törvényének erejét. Jézus Krisztusban győzte le a Benne való élet, és annak Szelleme, s a Szellem törvénye a bűn és a halál törvényét.

1./ Úgy is, hogy az Úr Jézus Krisztus legyőzte a bűnt, a saját életében. Egyetlen egyszer sem tudta maga alá gyűrni a bűn, mindenkor elparancsolta Magától.

2./ Sőt, Ő volt, aki megbocsátotta – megbocsáthatta – e földön (is) a bűnöket. Joga volt hozzá. Hatalma volt rá. (Mk 2,10.)

3./ És a végén felvitte, saját testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván – az Ő teste által – az igazságnak éljünk. Tehát fenn a Golgotai kereszten is legyőzte a bűnt, méghozzá úgy, hogy bűntelen lévén, mégis, magára vette azt, és kifizette az árát. Meghalt. A mi bűneinkért. És ezzel egyszer s mindenkorra elintézte a kérdést. (1Pét 2,24.)
Rámutatott a bűnre: a./ nem tudta sem becsapni, sem rávenni, sem elfoglalni Őt; b./ elhordozta, bűnné lett értünk; c./ s miután kifizette az árát, meghalt – feltámadt, mert a halál nem tarthatta fogva, nem volt benne bűn. Kárhoztatta a bűnt a testben. Elítélte. (Róma 8,3.)
Rámutatott, kikerülhetetlenül bűn lett a bűn az Ő jelenlétében, kimagyarázhatatlan, egyértelmű, és ugyanakkor bebizonyította, hogy hatalma van felette, és hogy nincsen alávetve neki, és így legyőzte azt. (Jn 8,1-12.)

4./ Sőt, győztessé teszi tanítványait is a bűn felett. Saját életével, amivel megajándékozta őket. Azzal az élettel, ami Őbenne van, és aminek Szelleme, (s e Szellem törvénye), szabaddá teszi őket a bűn és a halál törvényétől.

A Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye.
1./ A Jézus Krisztusban való élet – ez az örök élet. Ez a mennyei élet, ami életet adott ennek a világnak. „Én vagyok az Út, az Igazság és az Élet” – mondja Isten Fia, és aki hisz Őbenne, örök élete van. „Valakik pedig befogadták Őt, HATALMAT adott azoknak, hogy ISTEN FIAIVÁ legyenek, akik az Ő nevében HISZNEK. Akik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatából (csupán biológiailag), hanem ISTENTŐL SZÜLETTEK.” (Más szóval: újjászülettek. Kaptak egy életet „fentről” is, a mennyből, megkapták az Úr Jézus Krisztus életét, az örök életet.)
Jn 14,6. 1,12-13.

2./ Ez az élet a Szellem élete. Szellemi élet – más szóval: nem pusztán biológiai, fizikai élet, nem „csak” testi élet, hanem szellemi. (Ez nem lenézés a biológiai élettel, a fizikai élettel, a „testtel” kapcsolatban, hiszen azt is Isten teremtette, őrzi, védi, táplálja, gondozza, fejleszti, segíti mindenkor. Szereti, mert teremtményeit az Örökkévaló Isten szereti, és életét ezért az életért is odaadta. A teremtett világért is, minden élőlényért is meghalt, hogy ne éljen a romlandóság rabsága alatt. Róma 8,19-22.)
Amikor Isten Szent Szellemére gondolsz, az Élet Szellemére gondolsz. Arra, Aki az életet leheli, Aki lebegett a vizek felett, Isten leheletére, Aki ihlette (lehelte) az Isten Igéjét, ami (az Úr Jézus beszéde) Szellem és élet. „A Jézus Krisztusban való élet Szellemének törvénye…”

3./ Ennek az életnek – az Isten Szellemének – törvénye van. Ez az élet törvénye. A feltámadásé. Birtokba vette azt, ami az Övé. Jézus Krisztus teste ott feküdt a sírban. Halott volt – de rothadást nem látott. Visszatért bele az élet. Jézus Krisztus, saját testében feltámadt. Ez az élet Szellemének törvényéből fakadt. Legyőzte a bűn és a halál törvényét. A fizikai törvényeket is. A biológiaiakat is.
Ahogy ezen a világon vannak fizikai, biológiai, sőt, társadalmi törvények (törvényszerűségek), ugyanúgy az Élet Szellemének is vannak törvényei (törvényszerűségei), amik Rá jellemzőek.
És ez a törvény, az „Élet Szellemének törvénye” legyőzi a bűn és a halál törvényét.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.