Ragyogó mosolya
felejthetetlenné tette. Csaknem extázisban volt, mikor felém jött, és én
tudtam, hogy valami csodálatos történt.
Aaron Jacobs afrikai, akinek
valódi neve Haruhah Yakubua s a politikai tudományok instruktora Ahmadu Bello
egyetemen Zariában, Nigeriában. 1966-ban egyike volt annak a két küldöttnek,
akik csereként az USAba jöttek, hogy a pittsburghi egyetemen politikai
tudományos előadásokat hallgassanak. Kevéssel Nigériába való visszatérése után
feleségének, Joannenak fia született, Emmanuel.
1901-ben a szudáni belmisszió
Patigi faluba küldött (nyugati Nigéria) valakit, hogy az afrikaiaknak Jézusról beszéljen.
Ez a misszionárius, akinek Láng volt a neve, felvette a munkát a nagyobb részt
muszlim lakosság közt, akik azonban mind ellenségek voltak. Száz mérföldekre ő
volt az egyedüli tanúja Krisztusnak.
Senki se tudja biztosan, hány
évig dolgozott ezen a terméketlen talajon, mielőtt visszatért az Egyesült Államokba
és meghalt.
Nehéz volt a magvetés a
szántatlan talajon, be nem fogadó szívekbe. A nagyapám egyike volt azoknak,
akik megtalálták Krisztust Láng tiszteletes Istenbe vetett hite által. Nagyapám
hirdetője lett az evangéliumnak. Dacára, hogy meghalt, mikor én ötéves voltam,
élénken emlékszem, hogy gyakran ment a vad vidékre, hogy prédikálja a megváltás
üzenetét. Hajmeresztő
históriákkal tért vissza a
bush-népek és vadállatok közül. De nemcsak a bushok között prédikált, otthon is
bizonyságot tett. Teljes családja, beleértve apámat és annak fivérét,
keresztyén volt.
Nigériában tradíció volt,
hogy a legöregebb fiú a nagybátyjával él együtt. Így az idősebb testvérem
halála után én örököltem az idősebb fiú jogait és elmentem hazulról, hogy
nagybátyám farmján éljek Patigi környékén. A nagybátyám nagyon szeretett engem
és utánajárt, hogy felvegyenek az egyetemre. Ott politikai tudományokat
tanultam, majd ösztöndíjasként kiküldtek az USA-ba, hogy Pittsburghban egyetemi
tanulmányokat végezzek.
Nagyon örültem, hogy
Amerikába jöhetek nemcsak a tanulmányi alkalom miatt, hanem mert nagyon magasra
értékeltem Amerika szellemi életét. A misszionáriusok, akik Láng tiszteletes
után jöttek, mély szellemi életet éltek. Ők tanítottak engem Jézus Krisztusra
és a családom szellemi életét is alkalmatos módon szolgálták. Azt hittem, hogy
az amerikaiak mind olyanok, mint a misszionáriusok voltak. Nagy reményekkel készültem
ide jönni, ahol milliónyi mélyen vallásos keresztyén él.
Az a nap, mikor feleségemmel
együtt megérkeztünk az Egyesült Államokba, életem legboldogabb napja volt. Mint
a politikai élet tudósa, a nemzet haladását tanulmányoztam kezdettől fogva.
Ismertem az alapító atyák történeteit, a zarándoklásokat, akik ezekre a
partokra jöttek vallásos meggyőződéssel, hogy
szabadságban és igazságban
szolgáljanak. Tanulmányoztam az okmányokat, amelyek a nemzet uralmát szabályozták
– a függetlenségi nyilatkozatot, a konstitúciót. Olvastam a nagy termekről,
amelyekben tudást szerezhet az ember merész felfedezésekről és meghatott, hogy
a pénzérmékbe ez van vésve: Istenben bízunk.
Olvastam Amerika nagy
prédikátorairól, megtudtam, hogy az egyetemek először az istenség tanulmányozására
lettek alapítva, hogy fiatal prédikátorokat képezzenek ki bennük. Milyen
buzgósággal jöttem én ide tanulni, ilyen keresztyén atmoszférába. Innen már
csak a mennyország következik.
Nem tudtam, hogy Amerika
mindettől már nagyon messze távolodott. A szabadságból kicsapongás lett, a világiasságot
jobban becsülik, mint a szentséget. Materializmus, érzékiség és erkölcstelenség
uralkodik az életben. Hamar felfedeztem, hogy álbölcselkedéssel igyekeznek
természetes magyarázatot adni minden jelenségre, ami Istent emberré és az
embert Istenné teszi. Kevés alapot találtam, ami Istenre támaszkodik, és kevés
felebaráti szeretetet. Álmaim és reményeim az agnoszticizmus és ateizmus
kovakemény sziklájába ütköztek.
Tény az, hogy egyik se volt
az az út, amit én feltételeztem. A professzoraim és a körülöttem levők
legtöbbje éppen nem voltak az a típus, amivel én Amerikában találkozni akartam
és bizony egyik se volt olyan, mint a misszionáriusok, akiket Afrikában
megismertem. Krisztust sem nem fogadták el, sem nem becsülték. Az
erkölcstelenség nyíltan
virágzott és a templomok inkább mauzóleumok voltak, mint az élő Isten
imádásának szentelt központok. Szellemileg elszigetelve éreztem magam. Röviden,
nagyon kiábrándult voltam. Miért nem figyelmeztettek engem erre a
misszionáriusok? Vissza szerettem volna menni Afrikába, mert aki nincs hozzászokva,
éppen annyira van egy anyagias és fejlett, felvilágosult nép között, mint egy
dzsungeljáró gépkocsi az elmaradott és primitív körülmények között. Úgy
gondoltam, ha pogányok között kell lennem,
inkább az otthoniak közt
lennék.
Néha így imádkoztam: Istenem,
miért engedted, hogy ebbe az országba jöjjek?
Isten tudta, mit csinál, én
nem. Írtam misszionárius barátaimnak Afrikába és megírtam, mennyire csalódtam. Nem
sokkal ezután látogatót kaptam Pittsburghban, egy keresztyén férfit. Ő
összeköttetésben volt a
misszionáriusokkal, és
kérték, látogasson meg engem, hogy megtudjam, van valaki, aki törődik velem, és
azzal, ami velem történik. Körülbelül ebben az időben egy hölgy Joannenak egy
példányt adott a „Hiszek a csodákban” c. könyvből. Elolvasta és nagy hatást
tett rá. Ez olyan hely, ahová nekünk el kell mennünk – mondta, és a Carnegie
Hallban tartott szolgálatokra gondolt.
Komolyan elleneztem. Nyolc
hónapig ellenálltam Joanne kívánságának, hogy elmenjünk a csodaszolgálatra. Végül
mégis beleegyeztem. Talán ott megtalálom a megelevenítő erőt, ami hiányzik a
szellemi életemből.
Megtaláltam. A szolgálat
közepén miss Kuhlman pontosan a mi környékünkre mutatott és azt mondta: Van ott
két személy, akik éppen most meggyógyultak. Az egyiküknek a háta beteg.
Fogadják el gyógyulásukat Jézus Krisztus nevében. Hirtelen visszaemlékeztem.
Rólam volt szó. Olyan régen, hogy már el is felejtettem, illetve már hozzá is
szoktam, megsérült a hátam egy futballmeccsen még Nigériában. Tizennégy év óta
egyik kórházból a másikba mentem, hogy gyógyulást találjak állandó fájdalmamra.
Az orvosok azt mondták, hogy meg kell tanulnom ezzel együtt élni, és ettől
fogva sohase voltam fájdalommentes. Hozzászoktam, hogy állandóan jelen van. Rá
se gondoltam addig, míg miss Kuhlman azt nem mondta, hogy valaki meggyógyult. Nevetséges.
Nincs azonnali gyógyulás, és nem tudom elképzelni, hogy éppen velem történne
meg ilyen – gondoltam. Különös forróságot éreztem a gerincemben. Nem – mondtam
magamban – nem lehetséges, hogy a Szent Szellem ereje legyen. Egy bizonyos
alakja a hipnózisnak. Végül is nem tudtam többé ellenállni. Olyan volt, mintha
egy hang szólna hozzám: te vagy, te vagy. Az Úr meggyógyított téged. És mielőtt
tudatában lettem volna, máris talpon voltam és az emelvény felé mentem. A
fájdalom, ami évek óta állandó kísérőm volt, elmúlt. Akkor megértettem, hogy az
egyedüli mód, amely által az Úr ki tudja nyilatkoztatni
magát számomra, az hogy
megérintette a testemet.
Tudta, hogy első kapcsolatom hitetlenekkel
volt. Tudta, mennyire csalódott voltam. Tudta, hogy elbátortalanodtam,
megüresedtem, beteg voltam. Most érzem, hogy az Úr azért hozott ebbe az
országba és engedte, hogy csalódásokon menjek keresztül, hogy pontosan ezt éljem
át. Mert nemcsak a hátam gyógyult meg, hanem új perspektívát nyertem Isten
hatalmas erejéről.
Ezután visszatértem
Nigériába, ahol az egyetemen tanítok. Az én népemnek többre van szüksége, mint politikai
tudásra. Ebben a háborúktól dúlt országban, ahol testvér testvér ellen harcol
és zsoldos katonák pénzért gyilkolnak, meggyőződtem, hogy csak Isten hatalma
menthet meg bennünket.
Ezrek, milliók vannak, akik sohase
hallottak a megmentő kegyelemről. Bárcsak eljönne népünkhöz, országunkba
Kathrin Kuhlman, nagyon nagy szükségünk volna arra, amit nekünk adhat, Jézus
Krisztusra! S ha nem tudna eljönni megígértem az Urnak, hogy nagyapám
nyomdokaiba lépek és az evangéliumot, Jézus Krisztust elviszem népemnek, mert
ez az ő egyedüli reménységük és biztonságuk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.