Miután valamennyien
ettek és jóllaktak, összeszedték a maradék darabokat, tizenkét tele kosárral.
(Máté 14:20.)
Hétvégén egy családos lelki feltöltődésre mentünk egy
faluba. Úgy tűnt, hogy nem tudunk elmenni, végül azonban azt történt, hogy
szinte mindenki visszamondta, és mi elmentünk. A háziak készültek, de a ház
üres maradt. Nemcsak a ház maradt árván, hanem ott feküdt az asztalon tizenkét
kenyér. Ennyit rendeltek a vendégeknek. Azonnal eszembe jutott Jézus története,
amikor tizenkét tele kosárral szedték össze a maradékokat a kenyércsoda után.
Nálunk pedig nem volt, aki megegye a tizenkét kenyeret.
Ott az volt a kérdés, hogyan lakhat jól a szegény, ma azon
spekulálunk, hogy bundáskenyér vagy melegszendvics formájában együk meg a
maradék kenyeret. És itt nem az ennivalón van a hangsúly, hanem a bőségen.
Lelki túltengésben is vagyunk. Nem arról van szó, hogy van végre egy hely, ahol
a lelkem megtelik, ahol erőt kapok, és megyek tovább az úton, hanem van ezer
hely, ahol a legkülönfélébb módszerekkel feltupírozzák a lelkemet, én meg
válogatok a szellemi-lelki javak között is.
A megmaradt tizenkét tele kosár világát éljük. Ma nem csoda
a maradék, hanem munka. Néha egy-egy keresztény közösséget is úgy látok, mint
egy cukrászdát. Nem az a kérdés, hogy a lelkileg éhes emberek enni kapjanak,
hanem hogy a dobos torta vagy a Rákóczi túrós a kedves lelki eledelük, és minden
egyes igényt igyekeznek a lelkészek kiszolgálni. Aki magyarosan kéri az Igét,
azt is megkapja, aki az amerikai stílust szereti, az is megtalálja a magáét.
Üres a ház, de ott marad a tizenkét kenyér. Ez a fájdalmas kép mindennél élőbb
ma. (Fekete Ágnes)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.