Az Úr Jézusé – és az Ő testéé
minden hatalom: Mindent
nékem adott (át) az én
Atyám: és senki sem tudja, kicsoda a Fiú, csak az Atya. és kicsoda az Atya,
hanem csak a Fiú, és (az) akinek a
Fiú akarja megjelenteni [kijelenteni, leleplezni; akinek szeme elől a Fiú a
leplet el akarja vonni]” (Luk. 10,21-22).
Mert: „Az
Atya szereti a Fiút, és az ő kezébe adott mindent. Aki hisz a Fiúban,
(annak) örök élete van; aki pedig nem
enged (nem engedelmeskedik) a Fiúnak,
nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta” (Ján. 3,35-36).
És: „Amiként
te hatalmat adtál néki minden (hús)testen
(minden halandó felett), hogy örök életet
adjon mindennek, amit néki adtál. Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek
téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust” (Ján. 17,2-3).
Pál apostol bizonyságtétele: „Mert mindent az ő lábai alá vetett [Isten] Mikor
pedig azt mondja, hogy minden alája van vetve, nyilvánvaló hogy azon kívül [annak
kivételével], aki neki mindent alávetett.
[aki a mindenséget alá rendelte] Mikor
pedig minden alája vettetett, akkor maga a Fiú is alávettetik annak,
[Istennek] aki neki mindent alávetett,
hogy az Isten legyen minden mindenben. [amikor azonban alá fogja rendelni a
mindenséget, akkor majd maga a Fiú is alá fogja rendelni magát Annak, aki a
mindenséget alá rendelte, hogy az Isten legyen minden mindenekben]” (1
Kor. 15,27-28).
És hogy ez a hatalom – amelyet visszaad Istennek –
a Krisztusé, és az Ő testéé, vagyis az Eklézsiáé, a felkenté,– azaz a fiúé –
arról így beszél az Ige: „Sőt bizonyságot
tett valahol valaki, mondván: Micsoda az ember, hogy megemlékezel ő róla, avagy
az embernek fia, hogy gondod van reá? Rövid időre kisebbé tetted őt az
angyaloknál, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg, mindent lába alá
vetettél.” Ha ugyanis mindent alávetett neki, akkor semmit sem hagyott, ami ne
lenne neki alávetve. Most ugyan még nem látjuk, hogy minden uralma alatt áll,
azt azonban látjuk, hogy az a Jézus, aki rövid időre kisebbé lett az
angyaloknál, a halál elszenvedése miatt dicsőséggel és tisztességgel
koronáztatott meg, hiszen ő Isten kegyelméből mindenkiért megízlelte a halált” (Zsid. 2,6-9).
Erről tesz bizonyságot a Szent Szellem Dávidon
keresztül is: „micsoda a halandó - mondom
-, hogy törődsz vele, és az emberfia, hogy gondod van rá? Kevéssel tetted őt
kisebbé Istennél, dicsőséggel és méltósággal koronáztad meg. Úrrá tetted kezed
alkotásain, mindent a lába alá vetettél: Juhokat és mindenféle barmot, és még a
mezőnek vadait is; Az ég madarait és a tenger halait, mindent, ami a tenger
ösvényein jár. Ó, Urunk, mi Urunk! Mily felséges a te neved az egész földön!” (Zsolt. 8,5-10).
Hiszen
Krisztus a fej, és az eklézsia – a kihívottak gyülekezete, mely Uráról,
Krisztusról neveztetik – az Ő teste: „És
Ő a feje a testnek, az egyháznak: aki a kezdet, elsőszülött a halottak közül;
hogy mindenekben Ő legyen az első. Mert tetszett az egész Teljességnek, hogy
benne lakjék” „Mert Őbenne lakozik az
istenségnek egész teljessége testileg. és benne jutottatok el ti is
ehhez a teljességhez, mert ő a feje minden fejedelemségnek és hatalmasságnak” (Kol. 1,18-19; 2,9-10).
Ez a hatalom csak azután nyilvánul meg, ha: „… vesztek [kaptok] erőt [hatalmat], minekutána a
Szent Szellem eljő
[leszáll] reátok: és lesztek nékem tanúim
[bizonyságtevőim] úgy Jeruzsálemben, mint
az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel.
1,8)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.