2013. január 28.

Hívő leány


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Egy idősebb hívő leánytól egyszer megkérdezték, hogy tulajdonképpen mi az ő életének a titka. Mindig vidám és jókedvű volt. Nem panaszkodott soha, nem volt békétlen, elhallgatta és hordozta, ha igazságtalanság történt vele és ami különösen felhívta rá a figyelmet, alázatos és szelíd volt.

Ezért kérdezték meg tőle, mi a titka, hogy mindig olyan vidám és békés.
Így felelt: Különös? Nincs nekem semmi titkom, nem is értem tulajdonképpen, mit akartok. Amikor reggel felkelek és megmosakszom, így szólok: Amint most magam e vízzel megmosom, úgy tisztíts meg engem te is a véreddel! Fedezzen be engem a te szíved egész nap. Amikor ruhámat felveszem, azt mondom: Amint felöltözködöm ruháimba, úgy öltöztess fel engem az üdvösség ruháiba és igazságod öltönyébe. Így cselekszem mindig. Semmiféle titkom nincsen.
Ezzel azonban mégis elárulta élete titkát, mely abban állott, hogy Krisztussal kezdte a napot. Ha azt akarjuk, hogy áldott legyen a napunk és életünk, Krisztussal kell maradnunk. Sokszor előfordul, hogy vereséget kell szenvednünk egy- egy napon, mert azt nem Krisztussal kezdtük. Talán nem keltél fel mindjárt, amikor az ébresztőóra csörgött, azt gondolván, egy pár percig még fekve maradhatsz. Elaludtál: ...Hirtelen felrettenve gyorsan ki az ágyból, öltözködni szaporán. Gyorsan reggelizni, aztán neki a napi munkának. Sajnos az egész nap semmivé lesz, kisiklik, mert nem Jézussal kezdted.
Időt kell szakítanod a nap kezdetén arra, hogy egyedül légy Krisztussal. így mondom, hogy kell!
Nincs semmi mentség. Semmi kifogás. Nem szólhatsz így, hogy nincs időm, vagy fáradt vagyok. Kell, hogy legyen erre időd, mert ettől függ az egész nap, az egész élet pedig attól, hogy napjaidat hogyan kezded.
Egyetlen napon sem nyerhetsz igazi jót, amelyikbe csak úgy beleugrottál anélkül, hogy lett volna reggel Krisztussal találkozásod.
Ezért hadd kérdezzem meg tőled: Krisztussal indul-e minden napod? Mert így kell. Ez a legelső feltétele annak, hogy életed győzelmes élet lehessen.
Amikor reggel Krisztussal beszélek, gyakran elmondom neki: Uram, én nem tudom mit hoz számomra ez a nap, de azt tudom, hogy követelményeinek, feladatainak megfelelni nem tudok. De tudom azt is, hogy te meg tudod oldani feladataimat és kegyelmed a mai napra is elég lesz nekem. Azért ma is szeretnék veled járni, mindent veled tenni, vagy veled nem tenni. Szeretném magam rád és a te kegyelmedre bízni, hogy őrizz meg és töltsd be szükségemet.
Drága kegyelem az, hogy szabad nekünk naponként Jézussal járni. Tehetetlenségünk tudatában mindenre kérhetjük Őt. Ha magunkra, saját erőtlenségünkre volnánk utalva, nagyon rossz volna. De hála Istennek, erre nincs szükségünk. Szabad Jézussal elindulnunk és az Ő kíséretét kérnünk. Ő megígérte, hogy övéivel lesz minden napon a világ végezetéig. Minden napon. Hallod? Ő karja és minden nap veled akar lenni, veled akar menni. Lehet ennél nagyobb örömünk, minthogy vele járhatunk?
Szakíts ezért időt és Jézussal indulj!
Lehet, hogy megrázod a fejedet. Így szólsz: az én hívatásom és állásom nem engedi meg ezt. Valóban nem tudom, milyen állásban vagy, de szeretnék mondani valamit. Ugye minden nap reggelizel és arra van időd? A test megköveteli a maga jogait, amit meg kell adni és a lélek az éhezhet?
Nem, nem. Sőt inkább, sokkal fontosabb a lélek szükségei mint a testté. Kell idődnek lenni lelked számára. Kell időt nyerned Isten üzenetét meghallgatni, mielőtt munkába mégy. Időt kell szentelned arra, hogy Krisztussal indulhass. Mindenféle állásban vagy hivatalban megteheted ezt. Ne tekintsd elveszett időnek azt a keveset, amit Jézussal töltesz. Gazdagon megtérül az áldásokban, amit munkádra ad, a sikerekben, amelyekkel kezed munkáját koronázza, ha vele indultál. Minden munkád jobban sikerül, más lesz a hangulatod, ha Krisztussal indulsz.
Ez az elő intésem. Ez az első feltétele annak, hogy áldásokban legyen részed.
Kezd el a napot Krisztussal!

Míg végül semmid sem marad (Bis nichts mehr bleibt) - Teljes film

Míg végül semmid sem marad

Az igaz történet egy német családról szól, akiket prédaként ölel át és fon be egy magát vallásnak hirdető csoportosulás, a scientológiai egyház. Miközben a fiatalasszony képtelen elszakadni, s egyre mélyebben és szorosabban kötődik a szervezethez, a férj, aki korábban maga is scientológus volt, úgy dönt, hogy otthagyja a társaságot. Sikerül is a menekülés, ám eközben elveszíti a hitvesét és a kislányát. 
A kényes témának számító filmet titokban forgatták, mert az alkotók tartottak a scientológusok támadásaitól. A német közszolgálati televízióban való bemutatása óta azonban csak fokozódnak a film körüli feszültségek, botrányok. A németországi scientológusok szerint a tévéfilm "a türelmetlenség és a diszkrimináció légkörét alakítja ki egy vallási közösség ellen". A film készítői azonban cáfolják a vádakat, s mint hírlik, nem futamodnak .


Alázat



Keresztény bibliai lexikon (részlet): Olyan magatartás, amellyel az ember meghajol valakinek a hatalma, erkölcsi nagysága előtt, átérezve önmaga kisebbségét. Megkülönböztetendő az »alázatoskodástól«, amelyik nem őszinte magatartás, hanem pillanatnyi érdekből eredő, alázatot mutató képmutatás. Megkülönböztetendő a »szelídség«-től is, amelyik az igazi alázat egyik következménye lehet, de azért említjük itt, mert a g. B ugyanazt a h. szót egyszer »szelídség«-gel, egyszer meg »alázat«-tal fordítja.
Az ÓSZ az alázatot az ember Istennel szembeni illendő, helyzetének megfelelő magatartásnak tartja. Majdnem 300 esetben használja az »alázat«-tal kapcsolatos szócsoportot, amely a »meghajlás« jelentésárnyalata értelmében vonatkozhat ugyan az embernek a másik emberrel szembeni magatartására, maga a szócsoport azonban túlnyomóan az embernek Isten előtti megállását fejezi ki. A prófétáknál többször találkozhatunk olyan esetekkel, amikor valakin Isten, annak alázata miatt, nem hajtja végre büntető ítéletét (Ézs 54,11).
Maga Jézus is az alázat útján járt (Mt 11,29k). Jak 4,6: »Isten a kevélyeknek elleneáll, az alázatosoknak pedig kegyelmét adja«. Bibliai nevek és fogalmak: ALÁZAT. Büszkeségtől mentesség; szelídség, szerénység; tudatában lenni saját korlátainknak. A görög szótár szerint: G5011 ταπεινός (tapeinosz) lenyomott, azaz megalázott KJV: közönséges (KJV 2Kor 10:1-ben: “aki megjelenésben közönséges vagyok köztetek”), lehangolt, alázatos, alacsony (társadalmi) rangú, egyszerű (alázatos, szerény) Máté 11:29 Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.
Luk 1:52 Hatalmasokat dönte le trónjaikról, és alázatosakat magasztalt fel. Róm 12:16 Egymás iránt ugyanazon indulattal legyetek; ne kevélykedjetek, hanem az alázatosakhoz szabjátok magatokat. Ne legyetek bölcsek timagatokban. 2Kor 7:6 De az Isten, a megalázottak vígasztalója, minket is megvígasztalt Titus megjöttével. 2Kor 10:1 Magam pedig, én Pál, kérlek titeket a Krisztus szelídségére és engedelmességére, aki szemtől szemben ugyan alázatos vagyok közöttetek, de távol bátor vagyok irántatok; Jak 1:9 Dicsekedjék pedig az alacsony [sorsú] atyafi az ő nagyságával; Jak 4:6 De [majd] nagyobb kegyelmet ád; ezért mondja: Az Isten a kevélyeknek ellenök áll, az alázatosoknak pedig kegyelmet ád.
1Pét 5:5 Hasonlatosképpen ti ifjabbak engedelmeskedjetek a véneknek: mindnyájan pedig, egymásnak engedelmeskedvén, az alázatosságot öltsétek fel, mert az Isten a kevélyeknek ellene áll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ád. G5012 ταπεινοφροσύνη (tapeinophroszüné) az elme (az egész lélek) megalázása, szerénység KJV: elmebeli (egész lelki) alázatosság, (elmebeli (egész lelki)) alacsonyság. Apcs 20:19 Szolgálván az Úrnak teljes alázatossággal és sok könnyhullatás és kisértetek közt, melyek én rajtam a zsidóknak utánam való leselkedése miatt estek; Ef 4:2 Teljes alázatossággal és szelídséggel, hosszútűréssel, elszenvedvén egymást szeretetben, Fil 2:3 Semmit nem cselekedvén versengésből, sem hiábavaló dicsőségből, hanem alázatosan egymást különbeknek tartván ti magatoknál.
Kol 2:18 Senki tőletek a pálmát el ne vegye, kedvét találván alázatoskodásban és az angyalok tisztelésében, amelyeket nem látott, olyakat tudakozván, ok nélkül felfuvalkodván az ő testének értelmével. Kol 2:23 Amelyek bölcsességnek látszanak ugyan a magaválasztotta istentiszteletben és alázatoskodásban és a test gyötrésében; de nincs bennök semmi becsülni való, [mivelhogy] a test hízlalására valók. Kol 3:12 Öltözzetek föl azért mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést; 1Pét 5:5 Hasonlatosképpen ti ifjabbak engedelmeskedjetek a véneknek: mindnyájan pedig, egymásnak engedelmeskedvén, az alázatosságot öltsétek fel, mert az Isten a kevélyeknek ellene áll, az alázatosaknak pedig kegyelmet ád. G5013 ταπεινόω (tapeinoó) lenyom; megaláz (szívben vagy ilyen helyzetbe hoz) KJV: lealacsonyít, alacsonnyá tesz, megaláz (-za magát)
Máté 18:4 Aki azért megalázza magát, mint ez a kis gyermek, az a nagyobb a mennyeknek országában. Máté 23:12 Mert aki magát felmagasztalja, megaláztatik; és aki magát megalázza, felmagasztaltatik. Luk 3:5 Minden völgy betöltetik, minden hegy és halom megalacsonyíttatik; és az egyenetlenek egyenesekké, és a göröngyös útak símákká lesznek; Luk 14:11 Mert mindenki, aki magát felmagasztalja, megaláztatik; és aki magát megalázza, felmagasztaltatik. Luk 18:14 Mondom néktek, ez megigazulva méne alá az ő házához, inkább hogynem amaz: mert valaki felmagasztalja magát, megaláztatik; és aki megalázza magát, felmagasztaltatik.
2Kor 11:7 Avagy vétkeztem-é, mikor magamat megaláztam, hogy ti felmagasztaltassatok, hogy ingyen hírdettem néktek az Isten evangéliumát? 2Kor 12:21 Hogy mikor újra odamegyek, megaláz engem az én Istenem ti köztetek, és sokakat megsiratok azok közül, akik ezelőtt vétkeztek és meg nem tértek a tisztátalanságból, paráznaságból és bujaságból, amit elkövettek. Fil 2:8 És mikor olyan állapotban találtatott mint ember, megalázta magát, engedelmes lévén halálig, még pedig a keresztfának haláláig. Fil 4:12 Tudok megaláztatni is, tudok bővölködni is; mindenben és mindenekben ismerős vagyok a jóllakással is, az éhezéssel is, a bővölködéssel is, a szűkölködéssel is. Jak 4:10 Alázzátok meg magatokat az Úr előtt, és felmagasztal titeket. 1Pét 5:6 Alázzátok meg tehát magatokat Istennek hatalmas keze alatt, hogy felmagasztaljon titeket annak idején.
Egyszerűen lefordítva: az igazi alázat az ENGEDELMESSÉG. Amikor valaki Isten előtt meghajlik, és maga felett Úrnak ismeri el, ez egyúttal azt is jelenti, hogy az Ő Igéjét tekinti az egyedüli mércének, ehhez szabja az életét, ez a mérőzsinór. És nincs más. Sem az emberek véleménye, sem szervezetek hatalmi szava, sem szokások, szabályok, vagy tradíciók. EGYEDÜL AZ IGE. Tehát ha az Ige kijelent valamit, akkor azt nem csűri-csavarja-magyarázza, hanem elfogadja úgy, ahogy az megmondatott. Ha az Ige azt mondja, hogy Jézus Krisztus a bűneinket felvitte a keresztre, akkor ez „Szentírás”, ez így van. Erre csak megtéréssel és bűnbánattal, a bűnök elhagyásával lehet válaszolni.
De az Ige második fele is igaz: bűneinkkel együtt a betegségeinket is felvitte a fára, mint ahogy minden átkot. Tehát ha minden ellene esküszik, ha ezer tünet is támadja meg, tudja, és elhiszi, hogy ő Jézus sebeiben meggyógyult. Mert minden ember legyen inkább hazug, de Isten igaz. Mert Ő nem ember hogy hazudjon, és nem ember fia, hogy megváltozzon. Ha Jézus a földi életében meggyógyított, megszabadított mindenkit, aki csak hozzá ment, ez ma sincs másként. Ha az Ige azt mondja: aki nem születik újjá víztől és Szellemtől, az nem láthatja meg Isten országát – elhiszi, és bemerítkezik vízbe és Szent Szellembe, és veszi a Szent Szellem ajándékát. És Isten szerint, nyelveken is imádkozik ezentúl, hogy közbenjárjon a szentekért, és épüljön saját szentséges hitében.
Ha az Ige azt mondja, hogy Jézus Krisztus szegénnyé lett, hogy mi meggazdagodjunk, hogy Ő betölti minden szükségünket, feljebb, mint ahogy kérni vagy elgondolni tudnánk, hogy Ő a mi El Shaddai-unk – akkor ebbe nyugodjon bele az igazán alázatos hívő, és fogadja el az Úrtól az anyagi áldásokat is. Ne legyen ál-alázatos, ál-szerény, hanem dicsőítse meg az Urat szellemében, lelkében és testében is, egész valójában! Egymást különbnek tartani, egymást felemelni és nem letaglózni, szeretni ellenséget és nem csak barátot, áldani és nem átkozni, a szánkat mindenkor építésre és nem rombolásra használni, életet és nem halált (vagyis MINDENKOR Isten beszédét és nem a világ programját, nem is saját gondolatainkat) beszélni – EZ AZ IGAZI ALÁZAT!
Az igazi alázat tehát nem csúszás-mászás, hanem engedelmesség. Az Igének. Az Ige, Isten szava a legfőbb tekintély az alázatos ember életében. Isten akarata, és nem a sajátja a legfontosabb számára. A gőgös, büszke szív ellentettje az alázatos, engedelmes szellem. Ha eltértünk az engedelmesség útjáról és saját utainkra tévedtünk, íme egy ima Dáviddal együtt (részlet az 51. Zsoltárból):
Zsolt 51:12 Tiszta szívet teremts bennem, oh Isten, és az erős lelket újítsd meg bennem. Zsolt 51:13 Ne vess el engem a te orcád elől, és a te szent lelkedet ne vedd el tőlem. Zsolt 51:14 Add vissza nékem a te szabadításodnak örömét, és engedelmesség lelkével támogass engem. Zsolt 51:15 Hadd tanítsam a bűnösöket a te útaidra, hogy a vétkezők megtérjenek hozzád. Zsolt 51:16 Szabadíts meg engemet a vérontástól, oh Isten, szabadításomnak Istene! hogy harsogja nyelvem a te igazságodat. Zsolt 51:17 Uram, nyisd meg az én ajakimat, hogy hirdesse szájam a te dicséretedet. Zsolt 51:18 Mert nem kívánsz te véresáldozatot, hogy adnék azt, égőáldozatban sem gyönyörködöl. Zsolt 51:19 Isten előtt [kedves] áldozatok: a töredelmes lélek; a töredelmes és bűnbánó szívet oh Isten nem veted te meg!






Új teremtés


Hanem alávetem a testemet és szolgává teszem; hogy míg másoknak prédikálok, magam valami módon méltatlanná ne legyek. (1Korinthus 9,27.)

Keresztényként meg kell tanulnod megengedni az új, belső emberednek, hogy uralkodjon a külső emberen. A külső ember nem lett újjá. A test nem született újjá. A test továbbra is azt akarja majd tenni ezután is, amit eddig – azt, ami nem helyes.

Pál testével is így volt ez! Ennek a hatalmas apostolnak nem kellett volna a testét alávetettségben tartania, ha a teste nem akarta volna azt tenni, ami nem helyes. Ne lepődj meg hát azon, hogy a te tested is rosszat akar tenni. E világban harcunk van a hústestünkkel. Az ördög a hústesten keresztül munkálkodik. Mivel próbatételeket és kísértéseket kell kiállnunk a hústestben, az ördög azt mondja a kereszténynek: „Ha üdvösséged lenne, nem akarnál ilyesmit tenni!” A sátán azt akarja bemesélni neked, hogy te akarsz rosszat tenni, pedig az igazság az, hogy te már a belső ember vagy – az új ember – és nem akarod a rosszat cselekedni.

El akarod hagyni valamely rossz szokásodat? Szeretnél legyőzni egy régi kísértést? Tedd azt, amit Pál. Ő azt mondta: „Én nem engedem, hogy a testem uralkodjon felettem.” Ki az az én? Az „én” a belső ember. Pál nem a testét, hanem saját magát, a belső embert nevezte én-nek. Pál azt mondta: „Én alávetettségben tartom a testemet, és szolgává teszem” Kinek a szolgájává? A belső emberének!
Én sem szólhattam néktek atyámfiai, mint szellemieknek, hanem mint testieknek, mint a Krisztusban kisdedeknek. Mert még testiek vagytok; mert amikor irigykedés, versengés és visszavonás van köztetek, vajon nem testiek vagytok-é és nem ember szerint jártok-é? (1Korinthus 3,1. 3.)

Sajnos, a legtöbb keresztény nem engedi, hogy belső embere uralkodjon a külső ember felett. Ehelyett a test uralkodik a belső ember felett, és ettől válnak az emberek testi kereszténnyé. Egy fordítás így adja vissza ezt az igerészt: „test által irányított”, a „testi” helyett. Valóban, azok a testi keresztények, akiket a testük irányít. „Még testiek vagytok? és nem ember szerint jártok-é?” kérdezi Pál a korintusiaktól. Más szavakkal: úgy éltek, mint akik még nem születtek újjá.

Tetszik nekem, ahogy az Amplified Bible fordítja a 3-as verset: Mert ha még irigység és féltékenység, veszekedés és szakadások vannak köztetek, akkor ugye emberi mérce szerint viselkedtek, úgy, mint azok a közönséges emberek, akik még nem változtak meg? Te ne tedd ezt! Ne engedd meg magadnak, hogy úgy élj, mint a közönséges emberek! Úgy élj, mint egy új teremtés, mert az vagy! Határozd el, hogy megengeded a belső embernek a Krisztusban, hogy uralkodjon az egész lényed felett.




Tévedés


Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Egy fiatal nő várakozott egy nagy repülőtéren, hogy felszállhasson a repülőgépre. Mivel több órát kellet várnia, eldöntötte, hogy vásárol egy jó könyvet. A könyv mellé vásárolt egy csomag süteményt is. Leült a váróteremben egy padra, pihenni és olvasni kezdett.
A pad másik oldalán, ahol a süteményes csomag volt, egy férfi kezdte az újságját olvasni.
Ahogy a hölgy elvette az első sütit, ugyanazt csinálta a férfi is. A hölgyet nagyon ingerelte ez a magatartás, de nem szólt, csak gondolta:
“Milyen pofátlanság, kedvemre pofon ütném!”
Minden elvett süti után, a férfi is elvett egyet. Ez nagyon dühbe hozta, de nem akart jelenetet csinálni. Az utolsó sütinél ezt gondolta:
“Na most mit csinál ez a pofátlan élősködő?”
A férfi megfogta az utolsó sütit, kettétörte, és odanyújtotta a felét neki.
Ah, a jóból is megárt a sok! Magán kívül volt a hölgy! Villámgyorsan fogta a könyvét, a csomagját és kirohant, a felszállópálya felé.
Ahogy leült a repülőgépen a helyére, kinyitotta a kézitáskáját, hogy kivegye az olvasószemüvegét, és legnagyobb meglepetésére akkor veszi észre a süteményes tasakját egészben és érintetlenül.
Egyszerűen “POCSÉKUL” érezte magát. Rájött a tévedésére.
Teljesen elfelejtette, hogy a süteményes tasakját a kézitáskájába tette. A férfi megosztotta vele a süteményét minden félelem, és minden rosszérzés, rosszindulat nélkül.
Lesokkolva emlékezett, hogy miket gondolt, hogyan nem osztotta volna meg a süteményét az ismeretlennel. És most már nincs alkalma, hogy tisztázza a helyzetet, hogy bocsánatot kérjen.

Létezik pár dolog, amelyeket nem vagyunk képesek visszahozni…
A kő nyomát, miután eldobtuk.
A szót, miután kimondtuk.
Az alkalmat miután elszalasztottuk.
Az időt, ami már elmúlt.

Máté 7,12: Amit akartok azért, hogy az emberek veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal; mert ez a törvény és a próféták.

Miért rohansz?

Készítette: Az élet tanulnivalója


Szeretnél megállni, de már nem megy.
Kell a több, kell a MINDEN!
Szép a házad, de még szebb kell.
Szép a kerted, de még jobb kell.
Jó az autód, de másé még jobb.
Reggeltől estig ezért dolgozol?

Aztán észreveszed, mindened elveszett.
Pedig egyfolytában ezt gyűjtögetted.
A család széthullott, nem is emlékszel hogy valaha egy volt!
Felnőttek a gyermekek, elhagyták a fészküket.
Úgy érzed nem is ismered őket..
Testedből való test és véredből való vér,
Mégsem tudod mit szeret, miért él.

Az asszony, kicsit meggyűrődött
A férj teljesen elhidegült...
Nem így tervezted, nem ezt akartad
Mégis valahol valami elakadt.
Mit rontottál el? Miért veszítetted el,
Az álmaid, az életed?

Isten terve nem ez volt.
Jézus vére nem ezért folyt.
Ő szabadnak teremtett,
Saját magad mentél börtönbe.
A vágyaid börtönébe,
Érzelmeid kelepcéjébe.

Fordulj Istenhez, őszinte szívvel...
Ő helyre állíthat mindent.
Az igéje megtisztít,
Szent lelke megszabadít.
Nézd a teremtett világot,
Amit teremtő keze alkotott!

Ez a teremtő kéz,ha szíved kész,
Markában tart és megvéd.
Meggyógyítja összetört lelkedet,
Megújítja régi szívedet.
Megtanít szeretni,
hogy újra tudj ÉLNI!

Életre kelti, szíved
Életre kelti, lelked
Élni fog a tested
Mert Ő maga az igazi ÉLET!
Ő szeret, szeret, SZERET!

Kedvenc videók (lejátszási lista)

Kedvenc videók (lejátszási lista)

2013. január 27.

A csillagászok és a Gonosz


„Amikor pedig megszületik vala Jézus a júdeai Betlehemben [jelentése: a kenyér háza], Heródes [Jelentése: hősies] király idejében. ímé napkeletről bölcsek [mágusok, tudósok, csillagászok] jövének [érkeztek] Jeruzsálembe, [és érdeklődtek; kérdezősködtek] ezt mondván:

Hol van a zsidók [újszülött] királya, aki megszületett? Mert láttuk az Ő csillagát [amikor feltűnt] napkeleten, és azért jövénk, hogy tisztességet tegyünk néki. [hogy imádjuk Őt; (hódoljunk neki); hogy leboruljunk előtte]

Heródes király pedig ezt hallván, megháborodék [megrémült; megriadt; megrettent; nyugtalanná lett; felháborodott], és vele együtt az egész Jeruzsálem.

És egybegyűjtve minden főpapot [a papi fejedelmeket] és a nép írástudóit, tudakozódik vala tőlük [s faggatta őket], hol kell a Krisztusnak [a Messiásnak] megszületnie [világra jönni]?

Azok pedig mondának néki: A júdeai Betlehemben (jelentése: dicsőítve lesz a kenyér / Ige háza); mert így írta [jövendölte] vala meg a próféta:

És te Betlehem, Júdának földje, semmiképpen sem vagy legkisebb [legjelentéktelenebb] Júda fejedelmi [vezető] városai között: mert belőled származik [belőled támad, és jön majd elő] a fejedelem [az Uralkodó], aki legeltetni [kormányozni; pásztorként terelgetni] fogja az én népemet, az Izráelt

Ekkor Heródes titkon [magához] hivatván a bölcseket [a mágusokat; csillagászokat, a keleti tudósokat], szorgalmatosan megtudakolá tőlük a csillag megjelenésének [feltűnésének] idejét. [azt az időt mely óta az a csillag ragyog]

És elküldvén őket Betlehembe, monda nékik: Elmenvén, szorgalmatosan kérdezősködjetek [tudakozódjatok gondosan; s szerezzetek pontos értesülést] a gyermek [a kisfiú] felől, mihelyt pedig megtaláljátok, adjátok tudtomra [jelentsétek nekem], hogy én is elmenjek, és tisztességet tegyek [hódoljak] néki. [imádjam Őt; és leborulhassak előtte]” Mát. 2,1-8)

A feltámadott Úr kijelentése a csillagról, amely vezette a csillagászokat: „Én Jézus küldöttem az én angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen néktek a gyülekezetekben. Én vagyok Dávidnak ama gyökere és ága: ama fényes és hajnali csillag” (Jel. 22,16)

A mágusok, csillagászok keresték az újonnan megszületett Királyt, hogy hódoljanak Előtte.
A gonosz – aki a hazugság atyja – képviselője pedig azért tudakozódott, hogy elpusztítsa; Hiszen ő embergyilkos volt kezdettől fogva.

Énekelném örökké

37-es ZSOLTÁR.

A szent életről


"A tények korszakában a szent élet a legjobb érv Isten mellett..." (Carlyle Thomas)


Megváltottak vagyunk!


"Mert áron vétetettek meg, ne legyetek emberek szolgái" (1Kor 7,20). Megváltottak vagyunk, tehát vissza kell utasítanunk minden emberi tekintélyt, amely Krisztussal szembenáll." /E.D./


Spurgeon: A békességünk


 Az Úr Krisztus a mi békességünk: csendesedjünk el és találjuk meg benne nyugalmunkat, és legyen vége félelmünknek. 


Fiderika - Áldanám és dicsérném a neved.wmv

Fiderika - Áldanám és dicsérném a neved.wmv

A sikeres, és a sikertelen ember

Készítette: Tudatos életmód


A reményem Tőle jön


Zsolt 62,5

Találj nyugalmat én lelkem, egyedül Istenben. Az én reményem egyedül Tőle jön.
Isten folyamatosan a remény és a győzelem magvait plántálja az életedbe. Szüntelenül próbálja a hit foglalóját elhelyezni a szívedben. Gyakran, amikor idegesek, aggodalmaskodóak vagyunk, nehéz meghallanunk az Ő reménnyel, és bizalommal teli hangját. Ha azonban megállunk és lecsöndesítjük magunkat, mikor nyugalmat találunk Benne, fel fogjuk ismerni az Ő halk, reménnyel teli hangját. Meg fogod hallani Őt, amint azt mondja a szívednek: „legjobb napjaid még előtted vannak. Több vagy, mint győztes. Te fej vagy és nem farok.”
És ahogy befogadod az Ő remény-szavait, azok olyan hit alapot építenek benned, amely nőni fog a szívedben. S a Biblia azt mondja, a hit adja a reménylett dolgok valóságát. Más szavakkal a te reménységed ad valamit a hitednek, amin végre tud dolgozni. Ha e világ gondjai kiüresítettek téged, elkeseredetté és kiábrándulttá tettek, azonnal hozz egy döntést, és nyisd meg a szívedet. Engedd meg az Úrnak, hogy letétként beültesse a szívedbe az Ő reményét. Nem érdekes, milyen helyzetben vagy, hogy mi történt a múltban, Isten reményt akar adni ma. Ki akarja tölteni az áldásait életed minden területére, hogy azt a bővölködő életet éld, amit elkészített számodra.
Ima:
Atyám a mennyben, kérem a Te reményedet ma. Köszönöm Neked, hogy felemelsz mennyei helyekre, hogy Veled együtt legyek. Mutasd meg, hogyan legyek a reménynek az edénye azok számára, akik körülöttem vannak. Jézus nevében, ámen.
Fordította: Orbán Tibor

Készítette: Teológia Mennyei Maflás

A görögben a szeretetre négy szó van. Az újszövetség nyelve kifejezőbb a magyarnál.
-fileo=baráti szeretet
-sztorgeo=hazaszeretet
-erosz=szexuális szeretet, szerelem
-agapé=feltétel nélküli szeretet (Isten jellemzője)

Az eredeti szöveget figyelembe véve mélyebb értelmet nyer pl.: Jézus párbeszéde Péterrel.
Jn 21:16 Másodszor is megszólította: "Simon, Jóna fia, szeretsz-e engem?" Ő ismét így válaszolt: "Igen, Uram, te tudod, hogy szeretlek téged." Jézus erre ezt mondta neki: "Őrizd az én juhaimat!"

Jézus kérdése pontosabban ez volt: hogy szeretsz e engem feltétel nélkül (agapé). Péter válasza az volt, hogy szeretlek baráti szeretettel (fileo).

Péter azért szomorodott el, miután harmadszorra is megkérdezte Jézus, hogy szereti e őt, mert az ember nem tud feltétel nélkül szeretni, csak Isten.

HALLELU HALLELU (Tehillim/Psalm 96)

Valóság


Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

A Te Igédnek summája igazság… (ZSOLTÁROK 119,160.)

Az emberek gyakran helyettesítik a hitet valami mással, például az értelmük helyeslésével illetve intellektuális egyetértéssel. A fejükben egyetértenek azzal, hogy Isten Igéje igaz, és ezt hitnek hívják. Az Igével való egyetértés azonban még nem hit. Elméletben egyetérthetsz azzal, hogy a Biblia igaz, de addig nem lesz valóságos a számodra, amíg nem cselekszel annak alapján, amit mond. Amikor cselekszel is Isten Igéje alapján, akkor válik valósággá.
Hihetsz például a feltámadás igazságában mint egy nagy tantételben (bizonyos körökben nem is jelent mást, mint tantételt, azaz dogmát) de ez az égvilágon semmit nem segít rajtad, amíg nem tudod azt mondani: „Jézus értem halt meg.”
Jézus feltámadt, diadalmaskodott a halál, a pokol, és a sír fölött. Értem tette. Jézus feltámadt, diadalmaskodott a sátán fölött. Helyettem győzte le a sátánt. Ezért a sátánnak nincs hatalma felettem! Szabad vagyok!
A feltámadás semmit nem jelent az életedben addig, amíg ki nem tudod mondani ezeket a szavakat. Ezután a feltámadás igazsága az Igében több lesz számodra, mint puszta tantétel, dogma, teória vagy ‘hiszekegy’. Valósággá válik!
Megvallás: Én az Igének cselekvője vagyok. Megcselekszem azt, amiről az Ige azt mondja, hogy engem illet. Az Ige igaz. Tudom, hogy ez az igazság, így az igazság alapján cselekszem, és az Ige valósággá válik az életemben.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tél

Végig megálld a nagy tusát


Készítette: Keresztény szépségportál


www.keresztenyszepsegportal.hu



Végig megálld a nagy tusát,
Erőt Urad, a Krisztus ád.
Nyerd el, neked mit félretett,
a koronát, az életet.

A célra fuss, hogy mennybe juss,
Ott vár reád az égi juss.
Krisztus a cél és Ő az út,
Ki véle jár, az mennybe jut.

Ne csüggedezz, Ő elfedez,
Ő enned ád, ölébe vesz.
Ha gondodat mind ráveted,
Krisztus lesz majd az életed.

Bízzál, ne félj, a Krisztus él.
Ő megsegít, Ő benned él.
Csak higgy, Urad és Mestered
Lesz mindenekben mindened.

G.J.Elvey

Kedvenc videók (lejátszási lista)

2013. január 26.

Ige: A szellemi emberről

 „… a szellemi ember mindent megítél, [alaposan megvizsgál] őt nem ítéli meg senki. [ő maga azonban senki vizsgálata alá nem esik]


Mert ki ismerte meg [látta át; érte fel] úgy az Úr gondolatát, [értelmét] hogy őt kioktathatná? [taníthatná] Bennünk pedig Krisztus értelme van. [g: núsz: értelem, gondolkozás, megértés; gondolkozásmód, vélekedés; Itt szellemi értelem; a szív értelme. A Krisztus értelmét csak az új teremtés részesei birtokolják, de ez nem egy statikus állapot, hanem dinamikus, azaz állandó újulásra van szüksége] [Mi azonban birtokában vagyunk Krisztus értelmének]” (1Kor 2,15-16)

Pál apostol így tesz vallást az Úrról, idézve Ézsaiást: „Óh Isten gazdagságának, bölcsességének és tudományának mélysége! Mely igen kikutathatatlanok az ő ítéletei s kinyomozhatatlanok az ő útjai! Mert kicsoda ismerte meg az Úr értelmét? Vagy kicsoda volt néki tanácsosa? Avagy kicsoda adott előbb néki, hogy annak visszafizesse azt? Mert Őtőle, Őáltala és Őreá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké. Ámen”

„Kicsoda igazgatta az Úr Szellemét, és ki oktatta Őt, mint tanácsosa? Kivel tanácskozott, hogy felvilágosítsa Őt, és tanítsa Őt igazság ösvényére, és tanítsa ismeretre, és oktassa Őt az értelem útára?” (Róm. 11,33-36; Ésa. 40,13-14)

Krisztus értelme Krisztus gondolatai – értelme pedig – úgy van bennünk, hogy az Ő beszédét hallgatjuk, és befogadjuk: „Kezdetben vala az Ige, és az Ige vala az Istennél, és Isten vala az Ige. Ez kezdetben az Istennél vala. Minden Őáltala lett és nála nélkül semmi sem lett, ami lett. Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az ő nevében hisznek” (Ján. 1,1-3.12)

Az Úr Jézus imája a minden korban élő tanítványokért:  „Mert ama beszédeket, amelyeket nékem adtál, ő nékik adtam; és ők befogadták, és igazán megismerték, hogy én tőled jöttem ki, és elhitték, hogy te küldtél engem” (Ján. 17,8)


AZ ÚJ EMBER MÁS!


Hol született?
Újjászületés városának bűnbánat kerületében.
Hol nevelkedett?
Az engedelmesség iskolájában.
Hol dolgozik?
A szorgalom szakmájában, az önmegtagadás osztályán.
Milyen a ruházata?
Az alázatosság öltönyét viseli, ruhája a Krisztus igazságának szépsége.
Merre jár?
A szolgálat völgyében, de sokszor a krisztusi lelkület magas hegycsúcsain.
Mi a tápláléka?
A reggeli és a vacsora bőséges imádság. Az Ige tiszta, hamisítatlan tejét issza, de kemény eledellel is táplálkozik. Van eledele, amelyet mások nem ismernek.
Minek örül?
Annak, hogyha Krisztus növekedik és ô maga Krisztusban élhet.
Hogyan fejlődik?
Úgy, hogy a Szentlélek által naponta növekedik belső embere.
Kire hasonlít?
Krisztus képére változik el naponta.
Mi a titka?
A Krisztussal elrejtett élet az Istenben.
Hol érzi jól magát?
A kereszt alatt, az Úr közelében.

http://www.refvasvari.hu/mindenkinek-hasznos/lelekepito-irasok/

Az Új ember


„Azért ha valaki [mindenki, aki] Krisztusban van, új [ismeretlen, szokatlan, meglepő] teremtés az [új teremtmény]; a régiek [az eredeti, kezdeti, ősi] elmúltak [a régi megszűnt, tovatűnt], ímé, újjá lett minden [valami új valósult meg; új jött létre; új állt elő]” (2 Kor. 5,17).


Az Úr Jézus ígérete


„És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből” (Ján. 10,28).


Dr. John G. Lake:A NÉV HATALMA


Jézus előhívta tizenkét tanítványát és erőt és hatalmat adott nekik a démonok kiűzésére és betegek gyógyítására. Lukács 9.  Ezt utána a következő kijelentésével helyettesítette: „BÁRMIT kértek az én Nevemben, meglészen.” János 14:14

Az első korlátozott „ügyvédi meghatalmazás” volt, a második korlátlan. Ez a korlátlan „ügyvédi meghatalmazás” a keresztre feszítésénél lett aláírva, és akkor lett hathatós, amikor a Szent Szellem eljött.  Lukács 25:49, Apcsel 1:8.

Pünkösd napján ez az „ügyvédi meghatalmazás” teljesen cselekvőképessé vált. Eljött a Szellem. Először is, írásban: meg volt az Igéje. Másodszor, valóságban: elküldte a Szellemét.

Péter és János azonnal megragadták a Név jelentőségét. A templomba érkezve találkoztak egy nyomorék koldussal. 40 éves volt, és születésétől fogva sánta. Péter megparancsolta: „A Názáreti Jézus Krisztus nevében, kelj fel és járj!” A Menny villáma belecsapott az emberbe. Felugrott a lábaira, teljesen épen. 

A tömeg odaözönlött. Követelték: „Milyen névben, milyen név által és milyen hatalommal cselekedtétek ti ezt?” Páratlan Név! Az erő titka ebben volt. Amikor a Nevet használták, az erő megjelent. A Menny dinamitja felrobbant!

Pétert és Jánost a börtönbe taszigálták. A gyülekezet a „Névben” imádkozott értük. Elengedték őket. Elmentek a gyülekezetbe. Az egész gyülekezet imádkozott azért, hogy jelek és csodák történjenek. Hogyan imádkoztak? A Névben! Legálisan használták. A valóságos válasz azonnali volt. A helyet földrengés rázta meg. Hatalmas Név!

Jézus ezt parancsolta: „Menjetek el széles e világra!” Milyen célból? Kihirdetni a Nevet. Használni a Nevet. Bemeríteni a hívőket. Hogyan? A Névben (az Ő tekintélyével, ahogy parancsolta.) Csodálatos Név! Ebben koncentrálódott az Atyában, Fiúban és Szent Szellemben lakó egyesített hatalom. Mindenható Név!

Az apostolok használták a Nevet. Működött. A diakónusok Samáriában használták a nevet. A tűz leszállt. A hívőknek mindenhol, örökké, parancsolva van, hogy használják. A Név robbant, mindenütt a világban. Több Bibliát adnak el ma, mint bármely más 100 könyvet. Miért? Mert a Név van benne. Visszavonhatatlan Jézus nevéről a következő állítás: „minden név meghajol előtte és minden nyelv megvallja!” Az ima ebben a névben válaszokat kap.

A moráviaiak imádkoztak. Az addig a napig létező legnagyobb ébredés köszöntött a világra. Az emberi lélekben Isten kegyelme és szeretete megnyitja Isten természetét. Azután megkérdezték a vak embert, „Mit gondolsz róla, ki ő?” „Próféta.” Később Jézus megtalálta, és ezt mondta neki: „Hiszel az Isten fiában?” Az ember megkérdezte: „Ki az Uram, hogy higgyek benne?” Jézus ezt felelte: „Én vagyok az, aki veled beszélek.”

Évszázadok küzdelme az, hogy megszabadítsuk a lelket a hibás értelmezésektől. Jézus néha úgy állították be, mint egy kis bigottot, néha mint egy imposztort. A világ még ma is ara vár, hogy meglássa Őt olyannak, aki Ő valójában, Jézust a Csodálatost, Jézust az óriást, Jézust az irgalmast, Jézust az erőteljest, a századok csodáját.

Vegyük le a béklyókat Istenről. Engedjük, hogy megáldhassa az emberiséget korlátok nélkül.
Misszionáriusként pogányok ezreinek láttam a gyógyulását. Ez volt Krisztus szeretetének és irgalmának megnyilvánulása az elveszett világ számára.

Ez hozzásegített engem, hogy a világ Megváltójáról egy nagyobb látást kapjak, akinek kezei és szíve kitárva Isten nagy világa számára, és minden ember, szent vagy bűnös egyaránt meg van hívva, hogy lássa és szeresse Őt. Az olvasóktól kapott levek egyikében ezt kérdezik tőlem: „Miért nem minden személy gyógyul meg azonnal, mint ahogy Jézusnál?”

A levél írója tévedett, mikor azt gondolta Jézus mindig azonnal gyógyított. Erre egy példa a tíz leprás története. „Ahogy mentek, megtisztultak.” A gyógyító erő át lett adva. A gyógyulás folyamata később lett nyilvánvaló. Ugyancsak, Jézus rátette a kezeit egy vakra, és megkérdezte: „Mit látsz?” A férfi válaszolt: „Látom az embereket, mint valami járkáló fákat.” Még tökéletlen volt. Akkor Jézus másodjára is rátette a kezeit, és akkor „tisztán látott”. 

A gyógyulás, valamilyen mértékben, két feltételen alapul. Első, az átadott gyógyító erő mértéke. Második, a hit mértéke, ami működésbe hozza és erőt ad az átadott gyógyító értéknek.

„Az Ige nem használt nekik, mert nem párosították (keverték) hittel a szívükben.” (Zsidók 4:2)

Jézus csodáin évszázadokon keresztül csatároztak az emberek. Emberek arra szánták az életüket, hogy letörjék a csodákba vetett hitet. De ma többen hisznek a csodákban, mint ezelőtt bármikor.

Az áltudományok azt vallják, a csodák lehetetlenek. Ennek ellenére a tudományos világ legnagyobb emberei hisznek a természetfelettiben és tudják, hogy a csodák a felfedezése és kiaknázása mindannak, amiről a materialista tudósok semmit sem tudnak.

A csodák világa az ember természetes világa. Az ember teremtésétől fogva társa a csodatevő Istennek. A bűn letaszította ez embert a csodatevő valóságból, de kegyelem által, visszatérhetünk a saját helyünkre. Nehéz számunkra megragadni ennek a hitéletnek az alapelveit. Kezdetben az ember szelleme volt az uralkodó erő a világon. A bűnbeesés után az értelem, elme lett a domináns. A bűn letaszította a szellemet és az intellektust ültette a trónra. De a kegyelem helyreállítja a szellemet, hogy újra uralkodó helyre kerüljön. Amikor az ember felismeri ezt, erőlködés nélkül fog a természetfeletti valóságban járni.

Nem lesz többé küzdelem a hit, hanem egy normális élet Isten valóságában. A szellemi valóság odahelyezi az embert, ahol az Istennel való közösség normális megtapasztalás.

A csodák lélegzetünkké válnak. Senki sem tudja, milyen messzire képes az elme és a szellem fejlődni. Lassan jöttünk rá arra, hogy az ember szellem, és hogy a szellemi természete az alaptermészete. Azt akartuk, hogy az elmét képezzük, tanítsuk, és figyelmen kívül hagytuk a szellemit, ezért az ember egy önközpontú, önző teremtménnyé vált. Az ember elveszítette az érzékét az Isten és emberek felé való közösség, kapcsolat és felelősség felől. Ez törvénytelenné (törvényszegővé) tette. Nem hanyagolhatjuk el az ember szellemi oldalát anélkül, hogy az intellektust és a fizikumot ne nagyítanánk fel. Ezt tenni a szellem korlátja nélkül, azt jelenti, hogy szabadjára engedjük a bűnt és uralmat adunk neki az egész ember felett. Kell lennie egy fejlesztésének és ápolásának a szellemi természetnek, egy olyan pontig, ahol az ember élvezheti az Atya Istennel való közösséget. Ez az értelem felett áll, mint ahogy Isten is a természet felett. Az ember értelme tudatában van a természetfeletti erőknek, amiket nem képes megérteni. Érzékeli a szellemi valóságot és vágyakozik szabadsága és kreatív hatalma után, de nem tud belépni oda addig, amíg át nem változik az én-ből és a bűnből, hogy a szellem uralkodjon és cselekedjen inkább, mint az intellektus – a szellem legyen az elme és az anyag felett.

Isten élete, Isten Szelleme, Isten természete elégséges az ember minden szükségeire. Az Ige legmagasabb értelmezésében a valódi keresztény az, akinek teste, lelke és szelleme egyaránt Isten életével van betöltve.  A gyógyulás az emberi természet bármely területén: szellemében, lelkében vagy testében, egy cél felé mutat. A gyógyulás célja az egészség, a test, a lélek és a szellem számára. A szellem gyógyulása egyesíti az ember szellemét Istennel, mindörökre. A lélek gyógyulása kijavítja a pszichikai, lelki rendellenességeit, és képessé teszi arra, hogy Isten értelmével harmóniában tudjon működni. A test gyógyulása beteljesíti az ember Istennel való egyesülését, mikor a Szent Szellem birtokol mindent.

Fordította: Lengyel Gáborné


MI TÖLT BE TÉGED?


"Kicsoda az, aki féli az Urat?" (Zsolt 25,12)

Mi tölt be téged? Talán azt mondod: semmi! Pedig mindnyájunkat betölt valami, legtöbbször saját magunkkal vagyunk eltelve, vagy mint keresztyének - a megtapasztalásainkkal. A zsoltáros szerint Istennel kellene betelnünk. Isten töltse be a tudatunkat, ne pedig a róla való gondolkozás. Isten jelenléte töltse be teljes életünket kívül-belül. A gyermek tudata annyira anyjával van eltelve, hogy ha tudatosan nem is gondol rá, de ha valami baja támad, az anyjához tartozás érzése az, ami megmarad benne. Így élhetünk, mozoghatunk és létezhetünk mi is Istenben, láthatunk mindent Isten szemszögéből, ha mindig előtérbe nyomul bennünk az Isten-tudat.

Ha Isten betölt minket, semmi másnak nincs helye bennünk, se gondnak, se bánatnak, se félelemnek. Most értjük meg, miért mondja Urunk az aggodalmaskodást bűnnek. Hogy merünk hitetlenkedni, amikor Isten annyira körülvesz minket? Ha Istennel vagyunk betelve, biztos menedékünk van az ellenség minden támadása ellen.

"Lelke megmarad a jóban" (13) - nyomorúságban, félreértések, és rágalmak közepette is. Ha életünk el van rejtve Krisztussal együtt az Istenben (Kol 3,3), Ő megőriz minket a nyugalomban. Mi fosztjuk meg magunkat Isten állandó társaságának csodálatos kinyilatkoztatásától. "Isten a mi oltalmunk" (Zsolt 46,2). Ezen a védőfalon semmi sem törhet át.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

http://www.keresztenydalok.hu/ahitatok/chambers

Futunk és nem lankadunk

GYŐZD LE AZ ELLENÁLLÁST - 15.


Készítette: Dr Kováts György

Zsid 10:38 Az igaz pedig hitből él. És aki meghátrál (hüposztello), abban nem gyönyörködik (eudokeó) a lelkem.
Zsid 10:39 De mi nem vagyunk meghátrálás (hüposztolé) emberei, hogy elvesszünk (apoleia), hanem hitéi, hogy életet (psziché) nyerjünk (peripoiészisz).

Mondjuk, az fontos, hogy tudd, hogy amire futsz, az az Úrtól van. Más szóval: a cél, amit kitűztél, az Úrnak kedves, Őszerinte való. Mert, ha emberi, és közben jelentkezik az akadályozás, akkor OK, ez figyelmeztetés lehet az Úrtól, megállítás, hogy ne menj tovább rossz irányba.

Példa: ha Jónással vagy hajóúton, a vihar egy figyelmeztetés (megállítás), hogy jó irányba tudd folytatni az utat. De, ha Mózessel vagy Baál-Cefónnal szemközt, a tenger partján, kétoldalt a hegyoldalak,  s mögötted a rád törő egyiptomi gyorsreagálású hadtest, az előtted hullámzó Vörös tenger NEM „megállítás” az Úrtól, hogy változtass az útirányodon! Pontosan az Úr küldött téged ebbe az irányba, jó az irány, csak itt egy újabb helyzet, ahol az Ő megdicsőítheti Magát. Ami most akadálynak tűnik, a szabadulás eszközévé lesz. De ehhez hitben kell most megállnod, és kilépned, nem pedig visszafordulni, meghátrálni! Ez az egy lehetőséged.

„Az igaz pedig hitből él. És aki meghátrál, abban nem gyönyörködik a lelkem.”


Derek Prince: "Meg ne tévesszenek!" c. tanításából (részlet)


 Készítette: Tünde Guti

„Hamis próféták támadnak... Jeleket és csodákat tesznek, hogy megtévesszék még a választottakat is. Íme előre megmondtam nektek.”
Tehát lehetséges, hogy eltévelyedjünk, még a választottakat is megtéveszthetik. Ebből két fontos lecke következik.
Először is, hogy a csodás jelek nem szükségszerűen bizonyítják, hogy egy üzenet igaz. Mivel Jézus azt mondta, hogy hatalmas jeleket és csodákat fognak tenni, de tévútra vezetnek bennünket.
Nem alapozhatod egy üzenet igazságának felbecsülését pusztán arra a tényre, hogy természetfeletti jelek és megtapasztalások kísérték! Rendkívül veszélyes ez a hozzáállás!
Másodszor, Jézus azt mondta, hogy még a választottakat is megtévesztenék, ha lehetne. A választottak azok, akiket Isten kiválasztott. Miért nem lehetséges, hogy a választottak eltévelyedjenek? A válasz: azért, mert Isten kiválasztotta őket. A biztonságunk nem abban van, hogy milyen okosak vagyunk. Vagy milyen szellemiek vagyunk, hanem abban a tényben, hogy Isten kiválasztott bennünket. Ez a mi biztonságunk.

Annak érdekében, hogy elkerüljük a megtévesztést, képeseknek kell lennünk az igazság azonosítására, és a megvizsgálására Jézus vezetésével! Jézus ezt mondta: „Azért jöttem, azért születtem, hogy tanúságot tegyek az igazságról…

1. Jézus az igazság. János 14:6.
2. A Te igéd igazság. János 17:17.
3. A Szent Szellem az igazság. I. János 5:6.

Három dolognak kell a helyén lennie. Megfelel-e Jézusnak? A Biblia szerint hiteles? Benne van-e a Szent Szellem tanúságtétele? Ha ezt a három dolgot össze tudod tenni, akkor lehetsz abban biztos, hogy az igazság birtokában vagy.

II. Kor 11:3. A karizmatikusság nem mentesít a megtévesztéstől. Nem meglepő, hogy az emberek mennyire készek elfogadni a hamisat? Figyeld meg, ha más Jézusod van, más szellem él benned, és más az evangéliumod!
Jézus minden olyan bemutatása, ami nem igei, ami nincs összhangban az igével, más szellemmel jár, ami nem a Szent Szellem. Az eredmény pedig olyan evangélium lesz, ami nem az igaz evangélium.
Napjainkban az Egyházban „más Jézusok” széles választéka található. Csak hármat említek meg.
Ez a Jézus a marxista forradalmár, aki kész kimenni gépfegyverekkel, és harcolni a szegények oldalán, és felszabadítja a szegényeket az elnyomók uralma alól. Ez nagyon népszerű Dél-Amerikában, de más helyeken is. De ez nem a Biblia Jézusa. Ő nem ilyen… Ez nem a hívők módszere a szegények támogatására. Ezt felszabadító teológiának hívják, és nagyon elfogadott az egyházban, Latin-Amerikában sok katolikus magáévá tette a felszabadító teológiát, és néha a marxista mozgalmakhoz csatlakoznak.

Aztán ott van Jézus, a „keleti guru”. Az emberek büszkén vezetik vissza Buddhához, Szókratészhez és hasonlókhoz. Ezt a fajta mozgalma ma New Age-nek, Új Kor mozgalomnak nevezzük. Az ő Jézusukat felsorakoztatják a számos más guru mellé. Ő azonban nem egy guru, hanem Isten Fia, Ő a Megváltó. A New Age üzenetét hamis evangélium és más szellem kíséri. Aztán a másik Jézus, a kedves, karácsony apó, aki körbe jár, mindenkit megsimogat, és ezt mondja: „Semmi baj, ne aggódj!”
Ezt én liberális egyháznak hívom. Olyan Jézusa van, aki nem beszél a bűnről, soha nem említi az ítéletet, és azt állítja, hogy minden vallás különböző út ugyanahhoz az Istenhez. Nem kell aggódnunk, nincs mitől félni!
Ez három példa a kortárs tanításokra, ami megtévesztést hoz be más Jézus hirdetésével…

Hogyan lép be a megtévesztés?
Hiszem, hogy csak egy ajtó van, ami megengedi, beengedi a megtévesztést, és ez a büszkeség.
Hiszem, hogy minden megtévesztés mögött büszkeség áll. A büszkeség nyit meg bennünket a tévelygés előtt. Az igazi példa előttünk Lucifer, aki az összes angyalok között a legszebb és legbölcsebb volt. Azonban büszke lett a szépségére és bölcsességére, lázadni kezdett, és végül eltévelyedett.
Ha ez megtörténhet egy arkangyallal a mennyben, ahogy meg is esett, közülünk hányan mondhatják, hogy ez velünk soha nem történhet meg?
Sok szekta egyik elhajlása az a fajta hívogatás, hogy ha csatlakozol hozzájuk, egy szuper csoporthoz fogsz tartozni, úgy értem, a valódi győztesekhez. Az embereknek el kell végezni a munkát. Az Egyház hibázott a munka elvégzésében, de itt vagyunk mi, majd teljesítjük a küldetést.
Milyen hatása van ennek? Büszkeséget kelt. Így van… Közvetetten a szabadkőművességnek is ez a tanítása. Ez aztán egészen visszamegy addig, amit a Biblia A HAZUGSÁGNAK nevez, ami az első hazugság volt, amivel a Sátán az emberi nemre támadt, ez volt: „Olyanok lesztek, mint az Isten.”
És minden alkalommal, amikor meg akarja téveszteni az embereket, hasonló motivációt használ. Tehát légy tisztában azzal, hogy amikor az emberek azt mondják neked, hogy ez egy szuper csapat, amely előrébb tart, mint mások, és inkább kritikusak a keresztyének előző nemzedékével szemben, de meg kell mondanom, hogy ahogy eddig láttam, ők nem mutatják fel azokat a fajta eredményeket, amiket az előző generáció produkált.
Azt tanácsolom az embereknek, ha valaha is egy csoporthoz csatlakozol, ahol azt mondják neked, hogy ha igaz akarsz lenni, kapcsolódj be hozzánk, és úgy döntesz, hogy közéjük állsz, egy dolgot biztosan tudhatsz: tévedsz!

Példabeszédek 29:5.: „Aki a szájával hízeleg embertársának, hálót vet annak lába elé.”
Ismerd fel a hízelgést! Úgy gondolom, ez különösen a prédikátorokra vonatkozik. A prédikátorok nagyon fogékonyak a hízelgésre. Csőbe húzhatnak bennünket, amikor az emberek hízelgő meghívást adnak nekünk. Azt mondják, ha szövetkezel velünk, ajtókat nyitnak meg számodra.

Sok ember úgy gondolja, hogy ha valaha is visszautasít egy próféciát, bajba kerül. Az Újszövetség azonban nem ezt tanítja. I. Kor. 14:29. „Két vagy három próféta szóljon, a többiek pedig ítéljék meg!” I. Thess 5:19-21. „A Szellemet meg ne oltsátok, a próféciákat ne vessétek meg, mindent vizsgáljatok meg, a jót tartsátok meg! Tehát a Szent Szellemnek semmilyen megnyilvánulását ne vessük meg, de meg kell vizsgálnunk azokat! És csak azokhoz ragaszkodjunk, amik jók! …

A rosszat mondókkal való teendő


Készítette: Bata Maria
Honnan tapasztalod meg, hogy az ördög az ellenséged?
Egyre többen haragszanak rád és mondanak gonosz dolgokat rólad. Egyre több nehézséggel nézel szembe.

Hogyan reagáld le?
Ne vedd fel a kesztyűt.

Mit tegyél?
Őrizd meg a békédet és szólj szeretettel az illetőről, áld meg folyamatosan, mert lelki békéd lesz tőle, hiszen ő csak a gonosz eszközévé vált. Ki kell onnan szabadítani a szereteteddel.

♥ Lord You're Holy ♥ Worship (Karen Wheaton)

A rák egyik gyógyszere


Készítette: Kovesdi Judit

SZENZACIOSSSSSSSSSSSS ! FELTÉTLENÜL OLVASD EL!!!!!! Végre egy értelmes gyógyszer, a RAK ELLENSZERE! Kedves Barátaim! Az alábbi szöveg egy brazíliai ismerősöm révén került a birtokomba. Íme: A Santo Domingoban megjelenő Listin Diario a minap arról számolt be, hogy egy brazíliai ferences testvér, bizonyos Fray Romano felfedezte a rák ellenszerét. Egyébként az érdemes férfiú a beléni (Brazília) szeminárium professzora. Amint fény derült szenzációs felfedezésére, a sajtó legott megrohamozta a szemináriumot, ahol Romano testvér készségesen elmondta, hogy felfedezésében nincs semmi rendkívüli. Egyszerűen visszatért az ősi, a természetben fellelhető növényekre épülő gyógymódokhoz. Azokhoz, melyeket a legnagyobb gyógyító, maga a teremtő Isten bocsátott mindnyájunk rendelkezésére. Receptjéért, tanácsaiért természetesen nem kér pénzt, ahogyan Jézus sem tette. A gyógyító szer jótékony hatása már az első héten megmutatkozik, s mivel már eddig is nagyon sok ember egészségét visszaadta, receptjét Romano testvér felrakta a világhálóra is, hogy mindenki számára hozzáférhető legyen. Íme a recept:


Hozzávalók: fél vagy egy kilogramm virágméz, két nagy, vagy három kisebb levél aloe vera, három evőkanál konyak, whisky, vagy pálinka Elkészítés: Törüljük le a port és törjük le a töviseket az aloe vera levelekről (de nehogy meghámozzuk), majd késsel daraboljuk egészen apróra, aztán a mézet, az apróra vágott levéldarabokat és az italt öntsük egy mixerbe és addig mixeljük, amíg krémszerű, olajos sűrítménnyé válik. Ezt töltsük egy üvegbe, és tegyük a hűtőbe, de akár szobahőmérsékleten is tárolhatjuk. A barát szerint naponta háromszor egy-egy evőkanálnyit igyunk meg belőle, legalább negyedórával a főétkezések előtt. Egy kúra tíz napig tart. Utána célszerű orvoshoz fordulni, hogy megbizonyosodjunk arról, valóban csökkent-e a tumor. A teljes gyógyuláshoz általában négy, egyenként tíznapos kúrára van szükség. A készítmény egyetlen mellékhatásaként piros foltok jelenhetnek meg a bőrön, de ezek teljesen veszélytelenek. Bár Romano testvér kifejezetten a rák ellen dolgozta ki, a készítmény nemrég egy huszonkilenc éves, sclerosis multiplexben szenvedő apácát is meggyógyított. Mivel a segítség mindenkinek egyformán jól jön, rákbeteg embertársainknak különösképp, kérlek, ezúttal tedd félre előítéleteid, és titkos másolatként, küldd tovább ezt a levelet, hogy mások is hozzájussanak. Áldjon meg érte az Úr, és ajándékozzon meg jó egészséggel, békességgel, bőséggel és szeretetteljes élettel, hogy ne Te szorulj segítségre, hanem mindig Te legyél az, aki segítséget tud nyújtani a bajban lévőnek! (smirk)

A megbocsátásról



Készítette: Keresztény szépségportál

Ha megbocsájtasz valakinek, teljesen fel kell mentened tartozása alól.

Joyce Meyer

www.keresztenyszepsegportal.hu



Az érzéseinkről


Készítette: Keresztény szépségportál


Amikor nem látod, vagy nem érzed, hogy Isten tenne valamit, sokszor olyankor tesz a legtöbbet.

Joyce Meyer

www.keresztenyszepsegportal.hu



Az ítélkezésről


Készítette: Keresztény szépségportál

Mielőtt valakit elítélnél, állj meg egy pillanatra, és gondold végig, hogy mennyi mindent bocsájtott meg már neked Isten.

Joyce Meyer

www.keresztenyszepsegportal.hu



Te erőt adsz !

2013. január 25.

Ki az igazán fontos?


A tanítványokban újra-és újra felmerül a kérdés, akkor és azóta is, hogy ki nagyobb közöttük:  „Abban az órában menének a tanítványok Jézushoz, [és megkérdezték tőle] mondván: Vajon ki a (leg)nagyobb [a leghatalmasabb, a legfontosabb] a mennyeknek országában [az Isten királyságában]? És előhíván Jézus egy kisgyermeket, közéjük [és eléjük] állítja vala azt, És monda: Bizony mondom néktek, ha meg nem tértek [ha nem változtok meg, ha meg nem fordultok] és olyanok nem lesztek, mint a kisgyermekek, semmiképpen nem mentek be a mennyeknek országába [a mennyeknek királyságába]. Aki azért [annyira] megalázza magát [és annyira kicsivé lesz], mint ez a kis gyermek, az [lesz] a (leg)nagyobb [a leghatalmasabb, és fontosabb; nagyszerűbb] a mennyeknek országában [a mennyek, az Egek Istenének királyságában]” (Mát. 18,1-3)

Ez pedig kísértés, hogy a világ szerint gondolkozzanak, és ne tudjanak egységbe kerülni:

És amikor az Úr kijelenti, hogy szenvednie kell, őket akkor is ugyanez a kérdés foglalkoztatja: „Támada [felmerült] pedig bennük az a gondolat [okoskodás, számítgatás, fontolgatás, meggondolás], hogy ki nagyobb közöttük

[Más fordítás: a tanítványok egymás között vitatkozni kezdtek, és vetélkedés csúszott be közéjük a felől, hogy ki közöttük a legnagyobb].

Jézus pedig látván az ő szívük gondolatát [és vitaindító fontolgatását], egy kis gyermeket megfogván, maga mellé állatá azt, És monda nékik: Valaki e kis gyermeket befogadja az én nevemben, engem fogad be; és valaki engem befogad, azt fogadja be, aki engem elküldött; mert aki legkisebb [a legjelentéktelenebb] mindnyájan ti közöttetek, az lesz nagy” (Luk. 9,46-48).

Bemerítő Jánosról, aki test szerint született, így szól az Úr: „Bizony mondom néktek: az asszonyoktól szülöttek [az asszonyok magzatai] között nem támadott [és nem lépett fel] nagyobb Bemerítő Jánosnál [mert Ő a legnagyobb (legfontosabb) azok között, akik valaha is megszülettek erre a világra]; de aki legkisebb a mennyeknek országában [az Isten Királyságában], nagyobb nálánál” (Mát. 11,11)


Azt is kijelenti Isten Igéje, hogy ki a legnagyobb, és ki a leghatalmasabb, és ki igazán fontos:Aki felülről [Istentől] jött, feljebb való mindenkinél. [hatalmasabb; mindeneknek fölötte van]. Aki a földről való [a földről származik], földi az [a földhöz tartozik] és földieket szól; aki a mennyből jött, feljebb való mindenkinél. [mindeneknek fölötte van]. (Ján. 3,31-32).

Arról is bizonyságot tesz Isten Igéje, hogy hogyan lehet újjá születni: „Valakik pedig befogadák őt (az Urat, vagyis a Szent Szellemet /2 Kor. 3,17/), hatalmat [lehetőséget, jogot, jogosultságot] ada azoknak [azokat felhatalmazta arra], hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, akik az Ő nevében hisznek; Akik nem vérből, sem a (hús)testnek akaratából [ösztönéből], sem a férfiúnak indulatjából [vágyából], hanem Istentől [Istenből] születtek” (Ján. 1,12-13).

Az új teremtésről, vagyis a szellemi emberről így beszél az Úr: „Nincsen azért immár semmi kárhoztatásuk [elmarasztaló ítéletük; mert nincsen helye velük szemben, de nem is érvényesül ellenük semmiféle elmarasztaló, halálos ítélet] azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, [élnek] kik nem (hús)test szerint járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet [a természetfeletti élet] szellemének törvénye megszabadított [felszabadított a kötelékekből, és szabaddá tett] engem a bűn és a halál törvényétől (Róm. 8,1-2.).

„Azért ha valaki [mindenki, aki] Krisztusban van, új [(kainosz): ismeretlen, szokatlan, meglepő] teremtés az [új teremtmény]; a régiek [az eredeti, kezdeti, ősi] elmúltak [a régi megszűnt, tovatűnt], ímé, újjá lett minden [valami új valósult meg; új jött létre; új állt elő]” (2 Kor. 5,17).



Fejet hajt a mindenség lábaid előtt

37-es ZSOLTÁR.

A szeretetről


"A szeretet mértéke: mérték nélkül szeretni."  /Szt. Ágoston/