2013. július 4.
John G. Lake: Kalandok Istennel. 2. rész
Egyszer részt vettem egy
összejövetelen Los Angelesben. Egy idősebb fekete tartotta. A legmókásabb
kifejezéseket használta, de állítom, hogy doktorok, ügyvédek és professzorok
csüggtek a szavain, olyan csodálatos dolgokat mondott.
Nem is annyira a szavai
hatottak rám. Ahogy a szelleméből a szívemhez szólt, az mutatta meg nekem, hogy
jobban ismeri Istent, mint bárki, akivel addig találkoztam. Isten élt benne, és
Ő vonzotta az embereket magához.
Egy férfi időnként felállt és
közbekotyogott. (Egyeseknek mániájuk, hogy fecsegjenek.) Az öreg fekete testvér
sokáig türtőztette magát. Egyszer csak az ember megint talpra állt, mire az
öreg rábökött az ujjával: „Jézus Krisztus nevében, üljön le!” Az illető nem ült
le. Elvágódott a földön. A barátai vitték ki onnan.
Ez csak egyike a
kereszténység lényegét adó eleven tényeknek: Jézus Krisztus isteni ereje a
Szent Szellem által betölti az emberek testét ésszellemét, és szent lángként
átlobbanva a természetükön keresztülviszi Isten akaratát.
Van egy keresztség, amely
Jézushoz tartozik, az Ő kizárólagos hatáskörébe. Sem angyal, sem ember nem
adhatja tovább. Egyedül Tőle származik.
Ő az, aki „Szent Szellemmel
keresztel”. (Jn 1:33) Tehát annak a személynek, aki Szent Szellemet akar,
magával Jézus Krisztussal kell határozott és tudatos módon kontaktusba lépnie.
Dicsőség Istennek!
Alig egy évvel az előtt, hogy
Afrikába mentem, egy éjszaka imádkozás közben az Úr Szelleme teljesen
elborított. Az Úr különböző helyeket mutatott, ahol azután öt éven át
dolgoztam, és a mennyei megvilágosodás fényében előre láttam, hogy mindegyik
területen mekkora kiterjedésű munkát végzek majd el. Utolsó színhelyként
Dél-Afrikát láttam. Miközben a földön
térdeltem akkor éjjel, hirtelen Dél-Afrikában találtam magam, egy johannesburgi
gyülekezetben, ahol egy ismerősöm volt a pásztor. Besétáltam a gyülekezet
ajtaján, teljes hosszában végigmentem a helyiségen a frontoldalig, és ott
beléptem egy kis szobába. Ott körülnéztem, és mindent megfigyeltem: a bútorokat,
magát a szobát és mindent. Mindez úgy történt, hogy közben Chicago közelében, a
szülővárosomban imádkoztam.
Egy év sem telt bele, s már
ott voltam abban a gyülekezetben - és én voltam a pásztor! Isten művelte ezt a
dolgot; nekem az egészhez semmi közöm sem volt.
Isten egy munkát kívánt
elvégezni az egész földön, s miután megvilágította számomra ennek a munkának
csodálatos kiterjedését és jellegét, hitre jutottam azzal kapcsolatosan, hogy
amit Ő megmutatott nekem, valóra fog válni - és meg is éltem a beteljesedését.
Egy este a Sátorban Isten
Szellemének ereje egyszerre csak betöltött egy Hilda nevű fiatal lányt -
tizenhat-tizennyolc éves lehetett. Felkelt a székéről, és odaállt mellém az
emelvényre. Azonnal felismertem, hogy Isten valamilyen üzenetet adott a
lánynak, tehát egyszerűen abbahagytam a prédikálást, és vártam, míg Isten
Szelleme leszáll rá.
Egyhangúan beszélni kezdett
valami ismeretlen nyelven, majd olyasféle taglejtést tett, amilyent a mohamedán
papok szoktak, miközben imát mormolnak.
A ház hátsó részében egy
fiatal kelet-indiai férfira lettem figyelmes, akit ismertem is. Teljesen
eksztázisba jött, és elkezdett közeledni a folyosón. Senki sem tartóztatta föl,
így hát egészen előrejött, és mély csodálkozással a lány arcába bámult.
Amikor az üzenet véget ért,
megszólítottam a férfit:
- Mi történt?
- Ó, ez a lány beszéli az
anyanyelvemet! - felelte.
- Mit mondott? - kérdeztem.
Ő is fellépett mellém a
pódiumra, és ismertette az üzenet velejét:
- A lány azt mondta, hogy az
üdvösség Istentől származik. Hogy megmentse az embereket, Jézus Krisztus, aki
Isten, emberré lett. Azt mondta, hogy az ember nem válthatja meg az
embertársát, és Mohamed ugyanolyan ember volt, mint bárki más; nem volt rá
hatalma, hogy bárkit is megmentsen a bűneitől. Jézus viszont Isten, akinek van
arra hatalma, hogy felruházzon a Szellemével, és Istenhez hasonlóvá tegyen.
Amikor egy héten át az egyik
dél-afrikai gyülekezetben prédikáltam, egy este egy amerikai hölgy is jelen
volt, akinek a fia Iowa államban lakott.
Mielőtt az összejövetel
elkezdődött, behívott a szolgálati helyiségbe. Elmondta, hogy éppen akkor
kapott levelet a menyétől; azt írta, hogy a hölgy fia, aki egyetemi professzor
volt, a jelek szerint tüdőbajos lett. Arra kényszerült, hogy föladja az állását,
és már igen elgyengült állapotban volt.
Ahogy az anyával
beszélgettem, láttam, ő is úgy hiszi, hogy tüdőbajos a fia, és meg fog halni,
hacsak meg nem gyógyul gyorsan.
Visszamentem a gyülekezeti
terembe, és amikor imádkozáshoz készültünk, odaléptem az anyához az emelvény
végén, és elkértem tőle a levelet. A kezembe vettem és letérdeltem, közben
minden jelenlevőt arra kértem, hogy ők is csatlakozzanak hozzám abban a hitben,
hogy Isten meggyógyítja a férfit.
Mintha az Úr felemelte volna
a szellememet, már egyáltalán nem voltam tudatában mindannak, ami körülöttem
zajlott.
Egyszerre csak ott álltam a
fiatalember otthonában, Johannesburgtől közel tízezer mérföldre. Egy szénkályha
mellett ült, az ölében egy két év körüli kisfiúval. Alaposan szemügyre vettem. „Az
arcod kemény - mondtam magamban -, a lelki érettség vagy a szellemi élet nyomai
nem láthatók rajta, de ahogy a fiadhoz ragaszkodsz, az javít a képen.”
A felesége vele átellenben
ült az asztalnál, és egy magazint olvasott. „No, veled aztán törököt fogott” -
jegyeztem meg magamnak, őt figyelve.
A férfi mögött állva kezemet
a fejére tettem, és csendben imádkoztam, hogy Isten járja őt át gyógyító
kenetével, és állítsa helyre az egészségét - hogy maga is áldásul lehessen, és
az édesanyja szíve megvigasztalódjon.
Nem tudom, hogyan tértem
vissza. Egy pillanat alatt tudatosult bennem, hogy ott térdelek a pódiumon a
gyülekezetben. Hallhatóan imádkoztam, és Isten Szellemének sűrű jelenléte
nyugodott az embereken.
Úgy hat héttel később hírét
vettük, hogy a fiatalember egészen jól van. Felépülése pontosan abban az időben
kezdődött el, amikor tízezer mérfölddel távolabb a gyülekezetünkben imádkoztunk
érte.
Guti Tünde: PALÁNTÁK SZÉLVIHARBAN
Kis
„birtokunk” él és virul az erkély alatt és a virágládákban. Igaz, meg sem
közelíti a családi házak kertjét, de legalább van némi kapcsolatunk a zölddel.
Cseresznye- és barackfa kandikál be a korlát fölött, a konyhaablak előtt pedig
diófa álldogál.
Muskátli, paprikavirág és brazilrózsa között
jól megférnek a paradicsompalánták is. Szépen fejlődnek, és a sok, apró sárga
virág között már akad néhány kis zöld paradicsom. Karókkal kellett
megtámasztani magasba nyúló szárukat.
Múltkor nagy vihar volt. Olyan erős szél
fújt, hogy még a vastag törzsű fák is hajlongtak…
Másnap szomorú látvány fogadott. Legkisebb
palántánk derékba tört. Valószínű, ő volt a leggyengébb is… Haldokolva tűrte,
hogy felegyenesítsem, összeillesztgessem, és újra karót szúrjak le mellé. „Ki
kellett volna kötnünk” – villant át a fejemben, s bizony fájt a mulasztás!
Mára fonnyadtan, teljesen élettelenül lógott
a karó mellett…
Mennyi vihar szaggatja, cibálja a nemrég
megtért keresztyén „palántákat”! S hányszor felejtünk el milliónyi fontos
dolgunk mellett melléjük állni karóként, hogy ki ne dőljenek a szélvészben! Nem
stabilizáljuk őket a gondoskodó szeretet kötelével, így a hirtelen támadt
fergetegben tehetetlenül eltörnek, még mielőtt gyümölcsöt teremhettek volna…
Azonban kellő védelem mellett megerősödnek, mélyre eresztik gyökereiket, és
ellenállóvá válnak.
Ne várjuk meg a szíveket tépő, viharos
nehézségeket! A megpróbáltatások így is, úgy is megérkeznek! Idejében
ellenőrizzük a szeretetteljes „kötéseket”! Törődjünk egymással, bátorítsunk,
vigasztaljunk, intsünk, tanácsoljunk, legyen mindenkinek embere, hogy Krisztus
Testéből egyetlen tag se vesszen el!
Spurgeon: Akinek érzékeny a lelkiismerete
„...igazságot teszek bárány és bárány között!" (Ez 34,22).
Vannak, akik természetüknél fogva erősek, és ezért kíméletlenek a
gyengékkel szemben. Ez súlyos bűn, és sok szomorúságot okoz. A
szeretetlen tolakodás, a gyengék és betegek félreállítása sajnos
előfordul még a hitvallók gyülekezetében is. Az Úr azonban látja ezt a
büszke és kegyetlen magatartást, és nagyon haragszik miatta, mert Ő
szereti a gyengéket.
Vannak, akik természetüknél fogva erősek, és ezért kíméletlenek a
gyengékkel szemben. Ez súlyos bűn, és sok szomorúságot okoz. A
szeretetlen tolakodás, a gyengék és betegek félreállítása sajnos
előfordul még a hitvallók gyülekezetében is. Az Úr azonban látja ezt a
büszke és kegyetlen magatartást, és nagyon haragszik miatta, mert Ő
szereti a gyengéket.
Kedves olvasóm, te is a gyengék között vagy? Azok között, akik
szomorúak a tolakodás miatt, és akiket megbélyegeztek érzékeny
lelkiismeretük miatt? Kemény szívűek hozzád a testvérek? Ne neheztelj
rájuk viselkedésükért, és főleg ne akard nekik visszaadni a tolakodást
és a könyöklést. Tedd ügyedet az Úr kezébe". Legyen Ő a bíró! Miért is
avatkoznál a dolgába? Sokkal jobban és igazságosabban tud elintézni
mindent, mint mi. Ő a legmegfelelőbb időben ítél, miért is siettetnénk?
A kemény szívű elnyomó pedig reszkessen! Még ha úgy látszik is,
hogy most büntetlenül léphet másokon keresztül, minden büszke és bántó
szava fel van jegyezve és mindegyikért számot kell majd adnia a Nagy
Bíró ítélőszéke előtt.
hogy most büntetlenül léphet másokon keresztül, minden büszke és bántó
szava fel van jegyezve és mindegyikért számot kell majd adnia a Nagy
Bíró ítélőszéke előtt.
Légy türelemmel, én lelkem! Az Úr ismeri szomorúságodat, és
meglátod, megsegít.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
Meghallgat az Úr!!
Készítette: Bölcsesség Biblia
Szeretem az Urat,
mert meghallgatja esedezéseim szavát.
Mert az ő fülét felém fordítja,
azért segítségül hívom őt egész életemben.
Körülvettek engem a halál kötelei,
és a pokol szorongattatásai támadtak meg engem;
nyomorúságba és ínségbe jutottam.
És az Úrnak nevét segítségül hívám:
Kérlek Uram, szabadítsd meg az én lelkemet!
Az Úr kegyelmes és igaz, és a mi Istenünk irgalmas.
Az Úr megőrzi az alázatosokat;
én ügyefogyott voltam és megszabadított engem.
Térj meg én lelkem a te nyugodalmadba,
mert az Úr jól tett teveled.
Minthogy megszabadítottad lelkemet a haláltól,
szemeimet a könyhullatástól és lábamat az eséstől:
Az Úr orczája előtt fogok járni az élőknek földén.
(Zsoltárok 116:1-9 KAR)
mert meghallgatja esedezéseim szavát.
Mert az ő fülét felém fordítja,
azért segítségül hívom őt egész életemben.
Körülvettek engem a halál kötelei,
és a pokol szorongattatásai támadtak meg engem;
nyomorúságba és ínségbe jutottam.
És az Úrnak nevét segítségül hívám:
Kérlek Uram, szabadítsd meg az én lelkemet!
Az Úr kegyelmes és igaz, és a mi Istenünk irgalmas.
Az Úr megőrzi az alázatosokat;
én ügyefogyott voltam és megszabadított engem.
Térj meg én lelkem a te nyugodalmadba,
mert az Úr jól tett teveled.
Minthogy megszabadítottad lelkemet a haláltól,
szemeimet a könyhullatástól és lábamat az eséstől:
Az Úr orczája előtt fogok járni az élőknek földén.
(Zsoltárok 116:1-9 KAR)
2013. július 3.
Ige: Bizonyságtétel Ábrahámról, és az ő MAGVÁRÓL
István (jelentése: megkoronázott, vagyis a kenet alatt lévő) bizonyságot tesz a
vallási vezetők előtt:
Csel. 7,1 Monda pedig a főpap: Vajjon [csakugyan]
így vannak-é hát ezek [a dolgok]?
Csel. 7,2 Ő pedig monda: Férfiak, atyámfiai [testvéreim]
és atyák, halljátok, és [(akúó): értsétek] meg! A dicsőségnek [(doxa): a fény, a ragyogás]
Istene megjelenék a mi atyánknak, Ábrahámnak [jelentése: sokaság Atyja], mikor Mezopotámiában [Jelentése: két folyó közt] vala, minekelőtte [(prin):
aki korábban] Háránban [jelentése: napégette, száraz hegyen] lakott, [(katoikeó): tartózkodott]
Csel. 7,3 És monda néki: Eredj ki a te földedből és a te nemzetséged [(szüggeneia):
családod, és rokonaid] közül, és jer
[menj] arra a földre, amelyet mutatok néked.
Csel. 7,4 Akkor kimenvén a Káldeusok földéből, [letelepedett,
és] lakozék Háránban [jelentése: napégette,
száraz, hegy]: és onnét, minekutána megholt az ő atyja, kihozta [és Isten áttelepítette] őt e földre,
amelyen ti most laktok
Csel. 7,5 És nem adott néki abban örökséget [örökrészt]
csak egy lábnyomnyit is [vagyis még egy
talpalatnyit sem]: és azt ígérte, hogy néki adja azt birtokul [(kataszkheszisz):
visszatartás, feltartóztatás, halasztás,
halogatás, másik jelentése a szónak: elfoglalás, birtokbavétel] és az ő
magvának ő utána, holott [még] nem
vala néki gyermeke*
*Ez pedig így
történt: Az Úr szólt Ábrámnak, aki: „És felvevé Ábrám (jelentése:
felmagasztalás, felemelés atyja) az ő
feleségét Szárait (jelentése: fejedelmi nő), és Lótot (jelentése: lepel, fátyol, takaró; elrejtettség; sötét
színű; égés), az ő atyjafiának (az ő
testvérének) fiát, és minden
szerzeményüket, amelyet szereztek vala, és a cselédeket, akikre Háránban
(út, utca; hegyes vidék) tettek vala szert,
és elindulának, hogy Kanaán (jelentése: lapály, mélyföld; megalázás,
leigázás) földére menjenek, és el is
jutának a Kanaán földére. És általméne (átvonult) Ábrám a földön mind Sikhem (jelentése: hegyhát) vidékéig (a sikemi szenthelyig), Móréh (korai eső, tanító;
termékeny; hajító, íjász; engedetlen, ellenálló) tölgyeséig. Akkor Kananeusok valának azon a földön. És megjelenék az
Úr Ábrámnak, és monda néki: A te magodnak adom ezt a földet. És Ábrám oltárt
építe ott az Úrnak; aki megjelent vala néki” (1 Móz. 12,5-7).
Amikor elvált Ábrám Lóttól,
megismételte az Úr az ígéretet: „Az Úr
pedig monda Ábrámnak, minekutánna elválék tőle Lót: Emeld fel szemeidet
(tekintetedet) és tekints arról (és
nézz szét) a helyről, ahol vagy, északra,
délre, keletre és nyugotra. Mert mind az egész földet, amelyet látsz, néked
adom, és a te magodnak örökre. És olyanná tészem a te magodat, mint a földnek
pora, hogyha valaki megszámlálhatja a földnek porát, a te magod is
megszámlálható lesz. Kelj fel, (és indulj) járd be ez országot hosszában és széltében: mert néked adom azt. Elébb
mozdítá azért sátorát Ábrám, és elméne, és lakozék Mamré (Hebronban) tölgyesében, mely Hebronban (jelentése:
a szövetség helye) van, és oltárt építe
ott az Úrnak” (1 Móz. 13,14-18).
Majd később Isten újra
megerősítte az ígéretet: „Mikor Ábrám
kilenczvenkilencz esztendős vala, megjelenék az Úr Ábrámnak, és monda néki: Én
a mindenható Isten vagyok, járj én előttem (az én színem előtt, az én
jelenlétmben), és légy tökéletes (és
légy támím:
feddhetetlen ép, fogyatkozás nélküli, hibátlan, ártatlan). És megkötöm az én szövetségemet én közöttem és te közötted: és felette
igen megsokasítlak téged. És arcára borúla (arcára esik) Ábrám; az Isten pedig szóla őnéki, mondván:
Ami engem illet, imhol az én szövetségem te veled, hogy népek sokaságának
atyjává leszel. És ne neveztessék ezután a te neved Ábrámnak, hanem legyen a te
neved Ábrahám, mert népek sokaságának atyjává teszlek téged. És felette igen
megsokasítalak téged; és népekké teszlek, és királyok is származnak tőled. És
megállapítom az én szövetségemet én közöttem és te közötted, és te utánad a te
magod között annak nemzedékei szerint örök szövetségűl, hogy legyek tenéked
Istened, és a te magodnak te utánad.
És adom tenéked és a te magodnak te utánnad a te bujdosásod (a te
vándorlásod) földét, Kanaánnak egész
földét, örök birtokul; és Istenök lészek nékik” (1 Móz. 17,1-8).
Az apostolon keresztül
jelenti ki a Szent Szellem, hogy ki az Ábrahám magva: „Az ígéretek pedig Ábrahámnak adattak [Ábrahámnak lettek kijelentve] és az ő magvának. Nem mondja: És a
magvaknak, mint sokról; hanem mint egyről. És a te magodnak, aki a Krisztus”
(Gal.
3,16).
És a pogányokból
(nemzetekből) megtérteknek is így szól az Úr: „Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva vagytok, és ígéret
szerint örökösök” (Gal. 3,29).
Ezért: „Nincs [többé] zsidó, sem
görög [hellén, azaz: pogány]; nincs
(rab)szolga, sem szabad; nincs férfi, sem
nő; mert ti mindnyájan egyek vagytok [eggyé lettetek] a Krisztus Jézusban” (Gal. 3,28).
„Ha pedig Krisztuséi vagytok, tehát az Ábrahám magva
vagytok, és ígéret szerint örökösök” (Gal.
3,29).
Az apostolon keresztül az is
kijelentést nyer, hogy a hit hősei soha nem nyerték el az ígéretet: „Hit által engedelmeskedett Ábrahám, mikor
elhívatott, hogy (induljon el, és) menjen
ki arra a helyre, amelyet örökölendő vala, és (elindult, és) kiméne, nem tudván, hová megy. Hit által (költözött
át, és) lakott az ígéret földén, mint
idegenben, sátorokban lakván Izsákkal és Jákóbbal, ugyanazon ígéretnek örökös
társaival. Hitben haltak meg mindezek, nem nyerve meg az ígéreteket, hanem csak
távolról látva és üdvözölve azokat, és vallást tevén arról, hogy idegenek és
vándorok (és jövevények) a földön” (Zsid. 11,8-9.13).
Istenünkről:
Mert Istenetek, az ÚR,
istenek Istene és uraknak Ura. Ő a nagy, erős és félelmes Isten, aki nem
személyválogató, és akit nem lehet megvesztegetni” (5 Móz. 10,14-17)
Abraham Lincoln: jobb hallgatni…
“Jobb csendben maradni, és
hagyni, hogy azt gondolják buták vagyunk; mint megszólalni, és minden kétséget
elolszlatni e felől”
Megvallás
Részlet: Charles Capps: Isten
gyógyszere
Ahogy Mózessel Isten vele
volt, ugyanúgy velem is velem van. A látásom nem homályosodik el, és az
életerőm sem fogyatkozik meg. Szemeim áldottak, mert látnak, és áldottak a
füleim is, mert hallanak. (5Mózes 34:7)
Unos-untalan
„A hitetleneknek útjára ne
menj, se ne járj a gonoszok ösvényén.” Példabeszédek 4,14
Ha van valami, amit minden
ember un, ha van valami, amit mindenki gyerekkorától már ezerszer is hallott,
az ez. „Ne tedd ezt! Ne tedd azt! Ez így nem helyes, másképp kellene! Hallgass
rám! …” Mégis olykor a legnagyobb, a legfontosabb igazságok a legelcsépeltebbek
is egyben.
Miért kell Istennek állandóan
csak figyelmeztetni bennünket? Miért van tele a Biblia azzal, hogy ne legyünk
rosszak, hogy kerüljük a gonoszságot? Sokan gondolják, hogy ez már nagyon
unalmas, és nem akarják többet hallani. Tegyük fel, hogy Isten valóban az,
akinek mondja megát: Mindannyiunk csodálatos mennyei Apukája, aki nagyon, de
nagyon szeret bennünket. Annyira, hogy képes volt értünk adni az életét. Vajon
miért mondja akkor mindig ezeket nekünk? Miért van tele a nekünk írt levele
mindezzel? A válasz szerintem egyértelmű: mert szükségünk van rá!
Vagyis mi emberek,
mindannyian bűnösek vagyunk és hajlamosak vagyunk inkább a helytelen dolgokat
megtenni, mint a helyeset. Nézzünk néhány példát! Mit választanál: Egy
csokifagyis kelyhet a legfinomabb krémes öntettel, vagy egy tál epret? Inkább
megnéznéd a legújabb szuperprodukciót a moziba, vagy elmennél meglátogatni
néhány öreget az öregotthonba. Na ugye! Nem azt mondom, hogy mindig a rosszat
tesszük, hanem azt, hogy arra hajlunk inkább. Arra vágyunk, arra csábulunk,
amelyikről tudjuk, hogy rossz. Még a párkapcsolatok esetében is izgalmasabbnak
látjuk a rosszfiút, vagy az úgynevezett belevaló csajt. Ilyenkor mindig
szükségünk van arra, hogy a józan eszünkre hallgassunk. Nem árulok el nagy
titkot, ha elmondom, hogy ez a józan ész legtöbb esetben komoly
összeköttetésben áll Isten akaratával. Mindazokkal a figyelmeztetésekkel,
melyekkel Isten szeretne óvni bennünket.
Te unod, vagy engeded?
http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/unos-untalan.html
A hit látja a szivárványt
"Amikor felhőt borítok a
földre, és feltűnik az ív a felhőn..." (1Móz 9,14).
Felhő most is van bőven, de
nem félünk attól, hogy a világot özönvíz pusztítja el. Elég gyakran látjuk a
szivárványt ahhoz, hogy ne legyenek ilyen aggályaink. A szövetség, amelyet az
Úr Nóéval kötött, szilárdan áll, és mi nem kételkedünk benne. Akkor hát miért
gondoljuk, hogy a bajok felhői, amelyek most elhomályosítják életünk egét,
végül is romlásunkat tudnák okozni? Hagyjunk fel az ilyen alaptalan és
méltatlan gondolatokkal!
Ahol földi érzékeink csak a
nyomorúság felhőit látják, ott a hit mindig látja a szövetség ígéretének
szivárványát. Istennek van olyan íja, amelyből a pusztulás nyilait lőhetné ki;
de íme, az íj most fölfelé van irányítva. Nincs húrja és nincsenek nyílvesszői;
olyan íj, amelyet csak nézni kell, nem hadakozásra való. Sok színből áll,
örömet és gyönyörűséget fejez ki, nem vérvörös a mészárlástól, nem fekete a
haragtól. Ezért bátorodjunk fel! Isten soha nem sötétíti el felettünk úgy az
eget, hogy ne adná szövetségének tanújelét, de még ha meg is tenné, akkor is
bízzunk benne, mert Ő nem változik, nem hazudik és semmi meg nem akadályozhatja
abban, hogy békessége szövetségét megtartsa.
C. H. Spurgeon "Isten
ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
http://keresztenydalok.hu/ahitatok
Max Lucado: A Gyógyító ismeri a fájdalmainkat
New York, 1921. február 15. A
Kane Summit Korház műtője. A sebész vakbélműtétet végez.
Dr. Evan O’Neill Kane hajtja
végre a műtétet. Harminchét éves sebészi múlttal rendelkezik, és már majdnem
négyezer vakbélműtétet végzett. Így, két dolgot leszámítva, teljesen
rutinműtétnek mutatkozik az esemény.
Az egyik újdonság az, hogy a
műtétet helyi érzéstelenítésben végzik. Dr. Kane úttörő ezen a területen.
Szerinte a helyi érzéstelenítés sokkal biztonságosabb, mint az altatás. Sok
kollégája egyetért vele elméletben, de ahhoz, hogy a gyakorlatban is egyet
tudjanak érteni, látniuk kell a teória alkalmazását.
Dr. Kane egy önkéntest keres,
aki hajlandó alávetni magát a műtétnek. Nincs könnyű dolga. Sokan rosszul vannak
attól a gondolattól, hogy ébren legyenek az operáció alatt. Mások pedig attól
tartanak, hogy túl hamar elmegy az érzéstelenítő hatása.
Végül, mégis sikerül egy
vakbélgyulladásos pácienst találni. Kezdetét veszi az új korszakot nyitó műtét.
A beteget betolják a műtőbe. Dr. Kane rutinos mozdulatokkal végrehajtja az
operációt. A páciens a műtét után hamar felgyógyul, sőt két nap múlva haza is
mehet. Dr. Kane bebizonyította, hogy az elmélete a gyakorlatban is működik.
Hála a bátor önkéntesnek, Dr. Kane bemutathatta, hogy a helyi érzéstelenítés
igenis járható út, sőt jobb alternatíva.
De az elején azt mondtam,
hogy két különös dolog van ebben az operációban. Az elsőt már említettem: a
helyi érzéstelenítés. A második pedig a páciens. A bátor jelentkező Dr. Kane
műtétjére maga Dr. Kane volt. Azért, hogy a teóriáját alátámassza, saját magát
operálta meg!
Azonban a saját magát operáló
orvos története, aki önmaga páciense volt, nem is hasonlítható ahhoz a
történethez, amiben Isten emberré vált. Jézus megtette. Azért, hogy te és én
elhiggyük, hogy a Gyógyító ismeri a fájdalmainkat, önként egy lett közülünk. A
mi bőrünkbe bújt. Elszenvedte a fájdalmainkat és átélte a félelmeinket.
Elutasítás? Volt benne része.
Kísértés? Ezt is megtapasztalta. Magány? Átélte. Halál? Megízlelte. Na és a
nyomás, a stressz? Könyvet írhatna róla.
Miért tette mindezt? Egy oka
volt. Azért, hogy amikor fájdalmad van, Őhozzá menj – az Atyádhoz és az
Orvosodhoz – és hagyd magad meggyógyítani.
Max Lucado
Magyar fordítás: ahitatok.hu
http://www.ahitatok.hu/max-lucado/347-a-gyogyito-ismeri-a-fajdalmainkat.html
John G. Lake: Kalandok Istennel. 1-ső rész
Már gyerekkoromban
megtaláltam Istent, így évek óta - csaknem ötven esztendeje - isteni
világosságban járok. Tudom, mit jelent közösségben élni Vele, és az Ő hangjára
hallgatok.
Fel akarom hívni a
figyelmeteket néhány olyan dologra, amiket a keresztények élveznek, mások
azonban elszalasztanak.
Egy kedves ember halálos
autóbalesetet szenvedett Beavertontól nem messze. A halála utáni napon
meglátogattam néhány barátomat Beavertonban; tőlük hallottam az esetről. A
látogatás után a feleségemmel bementünk a városba autóval. Amint az országúton
haladunk, egy hang ezt mondja: „Húzódj le az út bal oldalára, és állj meg!”
Nem ismered ezt a hangot,
drága testvérem? Olyan gyakran hallom, hogy a feleségemnek meg sem szoktam
említeni. Persze az út bal oldalára nem mehetsz át, megsérted a közlekedési
szabályokat, ha így teszel. Csakhogy olyan sok éve hallgatom már ezt a hangot,
hogy a legtöbb esetben megtanultam engedelmeskedni neki.
Jézus ezt mondta: „Az én
juhaim hallják az én szómat.” (Jn 10:27)
(Drága barátaim, csak azt
próbálom megértetni veletek, hogy milyen értékes dolog ismerni az Urat, és hogy
az Istennel való közösség mit jelent. Az üdvösség nem csupán olyan valami,
amivel Isten a halálod után akar megáldani - már most élvezheted miatta az Úr
jelenlétét. A keresztények számára Isten ígérete a Szent Szellem útmutatása és
vezetése)
Az út bal szélére húzódtam,
közvetlenül az árok mellé, és megálltam. Ekkor már hallottam is a kanyarban
közeledő teherautó csikorgását. Addig nem láttam a járművet, amely nem annak
rendje s módja szerint jött, hanem a menetirány szerinti bal oldalon, negyvenöt
fokos szögben. A vezetője elvesztette fölötte az uralmát, és a jármű az egész
utat lefedte keresztben! Ha az én sávomban haladok, lesöpört volna az útról, és
akkor jó harmincméteres zuhanás vár rám! Így viszont az út másik oldalán
voltam, amikor elzúgott mellettem. A jármű húsz-harminc méterrel mögöttem
egyenetlen útszakaszra jutott, és ott rendbe jött a pályája. A sofőr
visszanyerte uralmát fölötte, és tovább hajtott.
Drága barátaim, azokat az
embereket, akikről Isten Igéje ír, az Úr hangja vezette. Ő szólt hozzájuk. Ez
az igazi keresztény megtapasztalás belső valósága; ez az ok, ami miatt az Úr kegyelme
által az emberek arra törekszenek, hogy belépjenek magába Isten szívébebe egyenesen
Jézus Krisztus szívébe -, arra a helyre, ahol Ő benned él, és a hangja a
szívedben szól.
Egy nap a DeValera család
otthonában voltam a dél-afrikai Krugersdorpban, amikor megérkezett egy férfi,
aki beutazta az egész országot. Mindenhol a nyomomban járt, próbált utolérni
engem. Ez az ember napszúrást kapott, ami kihatott az elmeállapotára is,
azonfelül nagy rákos daganat fejlődött ki rajta.
Bejött a házba, és kiderült,
hogy a család barátja.
Kis idő múltán egy hatéves
kislány, aki addig a közelemben üldögélt, keresztülment a szobán, fölmászott a
férfi térdére, rátette a kezét a tumorra az arcán, és imádkozni kezdett.
A rák a szemem láttára
száradt el. Fél órán belül eltűnt az egész. A seb még ott éktelenkedett, de pár
nap alatt az is begyógyult.
Miután a gyermek a fejére
tette a kezét, a férfi felállt és ezt mondta: „Ó, az agyamban az a tűz elmúlt!”
- az elméje is rendbe jött.
„Az erő az Istené.” (Zsolt
62:12) A legegyszerűbb lélek is megérintheti Istent, és magának Istennek a
jelenlétében és erejében élhet.
Számomra elszomorító, hogy az
embereknek csodálkozniuk kell Isten erejének hétköznapi, kézzelfogható
bizonyítéka láttán.
Egyszer eljött egy asszony a
Gyógytermekbe; nagyobb tumor volt benne, mint egy teljesen kifejlődött magzat.
Az a kórság a bolondját járatta az orvosokkal, mert azt hitték, hogy a nő
terhes, amíg a természetes idő le nem telt. Akkor számukra is eldőlt a kérdés,
hogy valami másnak kell lennie.
Szóval ez az asszony eljött a
Gyógytermekbe, és én beszélgetni kezdtem vele. Ezt mondta:
- Lake úr, több orvosi
véleményt is hallottam. Mind más és más, de azt mindenki lehetségesnek tartja,
hogy gyermekem van. Igen ám, csakhogy túlléptem az időt, és már nem tudják, mit
mondjanak.
Egy pillanatra rátettem a
kezemet.
- Asszonyom - mondtam -, ez
nem gyermek, hanem tumor.
Leült és sírva fakadt.
Elkísérte az ápolónője is. A hölgy lelkileg földúlt állapotban volt, és nem
gyógyult meg.
Egy másik délután is eljött,
hogy imát kérjen, majd másnap is visszatért, fűzőt viselve.
- Azért jöttem - mondta -,
hogy megmutassam magam önnek. Tökéletesen jól vagyok! Amikor tegnap este tízkor
nyugovóra tértem, még semmi jele sem volt annak, hogy bármi történt volna, azt
leszámítva, hogy könnyebben éreztem magam, és megszűnt a fulladás. Amikor
viszont fölébredtem, már a testméretem is normális volt.
- Folyadék formájában
távozott? - kérdeztem tőle.
- Semmiféle külső jelet sem
találtam - felelte.
Szeretteim, mi történt azzal
a tumorral?
Anyagtalanná vált, feloldódott.
Hogy mi a csoda? Annak
kézzelfogható bizonyítéka, hogy Isten Szelleme az anyag minden jellemzője és
formája fölött tökéletes ellenőrzést gyakorol.
Szeretteim, az ilyenfajta
esemény ereje, egy ilyen tett és jel azt mutatja számotokra és számomra, hogy
az Isten Szellemével való élő, tényleges érintkezés révén minden lehetséges.
Áldott legyen az Ő neve!
Munkába állított hit (3)
...hited megtartott
téged." (Lukács 17:19)
Lukács feljegyzi: Amikor...
Samária és Galilea között haladt át... szembejött vele tíz leprás férfi, akik
távol megálltak, és kiáltozva kérték: »Jézus, Mester, könyörülj rajtunk!«
Amikor meglátta õket, így szólt hozzájuk: »Menjetek el, mutassátok meg
magatokat a papoknak.« És amíg odaértek, megtisztultak." (Lukács
17:11-14).
Az Úr Jézus idejében a
leprások a társadalomból kitaszítottak voltak, ezért éltek együtt egy
csoportban. A gond csak az, hogy senki sem fog meggyógyulni, ha ugyanolyan
nyomorultakkal van körülvéve, mint õ. Ezért kell a problémát Jézushoz hozni.
Figyeld meg, Jézus nem ment be a lepratelepre, bár a közelben vezetett az útja.
Mit teszel olyankor, amikor
elhagy az egészséged, elveszted a családodat, az örömödet, a vagyonodat,
akármit, és úgy tûnik Jézus nem is figyel oda, egészen másfelé néz?
Elõfordulhat, hogy csalódott és keserû leszel, mert úgy érzed, mindenki mást
megáld, csak téged nem, és azon tûnõdsz: Uram, mikor következem már én?
Hûségesen szolgáltalak, mégis úgy látszik, hogy mindenki másra jobban figyelsz."
Ilyenkor itt az ideje így kiáltani: Jézus, könyörülj rajtam!"
Félre az udvariassággal és az önérzettel!
Kétségbeesett emberek kétségbeesett imákat mondanak, és Isten válaszol az
imáikra. Figyeld meg, amikor a leprások Jézussal találkoztak, nem azt kiáltották:
Tisztátalan!" - pedig ezt írta elõ a törvény. Nem, õk most megtörték az
elõírást.
Amikor nehéz helyzetben vagy,
elõfordul, hogy ki kell törnöd ahhoz, hogy áttörhess. Azt kell tenned, amit
Dávid is tett: Hangosan kiáltok az Úrhoz, és õ meghallgat szent hegyén"
(Zsoltárok 3:5).
Rajta, ha választ akarsz,
állítsd munkába a hitedet!
http://www.maiige.hu/
Dr-Kováts György: VEZETÉS… - 2. A SZERETET MEGMARAD… (1Kor 13,13.)
Kaptam egy levelet, melyben
csúnya szavak szerepeltek. Olyan embertől kaptam, akivel már vagy 15 levelet
váltottam, és nem gondoltam, hogy ezt fogom kapni tőle. Sokat segítettem neki,
bizalmat szavaztam neki. De rá kellett jönnöm, hogy amit rábíztam, azzal nem
bízhatom meg tovább. Ilyeneken járt az eszem, s közben a szeretet szerint
igyekeztem eljárni.
Nem ismerjük egymást
valójában, csak e-mail kapcsolat. Igazából azokat a dolgokat, amiket nekem
leírt, nem tőlem tudja. Hogy honnan hallott róla? Az egész levél olyan lezáró,
mint amit férj, feleség szokott írni válás előtt.
Ilyenkor figyelj a Szent Szellem
vezetésére: meg fogja mondani, mit mond a szeretet. A szeretet ilyen helyzetben
is mindent elfedez, mindent remél, mindent hisz, mindent eltűr. És soha el nem
fogy.
Úgy tanultam az Úr Jézustól,
hogy a szeretet az ilyen nehéz helyzetekben is szeret. Ha szeretsz, semmit nem
veszíthetsz! A szeretet olyan vetés, amiből mindig lesz aratás. Ha a földön
nem, akkor a mennyben igen.
Azok az emberek, akik így viselkednek,
általában sok sérelmet szenvedtek az életben, és arra készülnek, hogy most is
ez fog velük történni. Az ilyen embernek csak az segít, ha szeretik őket. Ez a
hosszú távú befektetés.
Ezt jó sok évvel ezelőtt
értettem meg.
Ebben meg is erősített egy
olvasmány. Egy református testvér leírta a korábbi iszákos-mentő
tapasztalatait. Egy amerikai missziós házról írt, ahol MINDIG visszafogadták az
embereket. AKIK MEGRABOLÁK ŐKET, azokat is. Sokan rászorultak erre a
hozzáállásra: odavetődtek nyomorult állapotban, mocskosan, betegen, éhesen,
kiszolgáltatottan. Helyrehozták őket. S utána, néhány nap józanság után
eltűntek, s voltak, akik néhány értékes dolgot is magukkal vittek a misszióból.
Egy pár munkatárs a rendőrséghez fordult volna, de a vezető kapott egy látást
Istentől, és azt mondta: „hagyjátok…, úgyis itt fognak ismét felbukkanni.
Máshová hova mehetnének?”
Az ellopott dolog eladása,
árának eliszogatása után az az ember újra nyomorult állapotba került, nem volt
hova mennie, mint vissza, ebbe a missziós házba, ahol tiszta ruhát kapott,
ellátást stb. Lehet, hogy még egyszer lopott, de hosszabb-rövidebb idő után
ezek az emberek megtértek, és belőlük váltak a misszió igazi oszlopos tagjai.
Ne oszd meg magad!
Jorsits Attila,
A Biblia szerint egy, egységes az az ember, aki azonosulni tud végső céljával, aki megfelel a róla és neki szóló isteni tervnek.
“Egy szolga sem szolgálhat két úrnak, mert vagy az egyiket gyűlöli, és a másikat szereti, vagy az egyikhez ragaszkodik, és a másikat pedig megveti. Nem szolgálhattok Istennek és a mammonnak.” (Lk 16,13)
A kettősség a Bibliában olyan jelenség, amely mindegy, hogy kisebb vagy nagyobb mértékben jelenik meg, mindig problémát okoz. A fenti igét leginkább Isten és a pénz szeretetének ellentéteként szoktuk értelmezni, ami helytálló, bár a mammon nem csak pénzt, hanem tágabb értelemben vett vagyont is jelent. Az igazi problémaitt is a kettősség. Nem az a gond, amikor egy hívőnek vagyona van, hanem az, amikor valaki Istent és a mammont egyaránt szolgálni akarja, egyformán fontosnak tartja. Ezt Jézus nem pusztán két különböző, hanem két tökéletesen ellentétes (anyagi és szellemi) célként írja le. Ez és az ehhez hasonló kettősségek tehát ellentétek,amelyek Istennél nem férnek össze egymással.
“Illés pedig odalépett az egész nép elé, és így szólt: Meddig sántikáltok kétfelé? Ha az Úr az Isten, kövessétek őt, ha pedig a Baal, akkor őt kövessétek!” (1Kir 18,21)
Isten egy, és ezt nem csak lényére, személyére értjük, hanem úgy is, hogy Őbenne nincs kettősség és önellentmondás. Ez nem mondható el az emberről; tele vagyunk kettősségekkel, amelyekhihetetlen rombolást végeznek az életünkben.
“Ugyanabból a szájból jön ki az áldás és az átok. Testvéreim, nem kellene ennek így lennie. Vajon a forrás ugyanabból a nyílásból árasztja-e az édes és a keserű vizet? Avagy teremhet-e, testvéreim, a füge olajbogyót, és a szőlő fügét? Sós forrás sem adhat édes vizet!” (Jak 3,10-12)
Jakab apostol nagyon egyértelműen világít rá, hogy a kettősségek mennyire ellehetetlenítik a hívő ember életét és istenkapcsolatát. Isten művében
működésképtelenné, rendeltetését betölteniképtelenné válik a kettős természetű ember, mert amelyik forrásból sós víz folyik, az nem tud édes vizet adni.
A kettősség nem csak a hitben, hanem az ember életvezetéseszempontjából is zsákutca. A média ma azt sugallja, hogy bármit megtehetünk és bármivé válhatunk. Annyi utat és célt jelölhetünk ki maguknak, amennyit csak akarunk, és csak döntés kérdése, hogy mivé leszünk – de ez nem igaz. Az igazán komoly célok közülcsak egyre tehetjük fel az életünket. Vagy annak megvalósításába fektetjük minden energiánkat – ezzel együtt a többiről lemondva –, vagy csak szétmorzsolódunk a lehetőségek tengerében. A kettősség, az önellentmondás minden területen rombol és pusztít. Isten egy, és minket is arra teremtett, hogy egységben legyünk önmagunkkal és Vele. Nem azért, mert mindenáron irányítani akar minket, hanem azért, mert tudja, hogy csak így jutunk valamire az életben, és csak így válhatunk Hozzá hasonlóvá.
2013. július 2.
Ige: A megbocsátás szükségessége
Azért szükségszerű,
hogy mindenkinek megbocsássunk:
„hogy meg ne
csaljon minket
[be ne hálózzon; rá ne szedjen; túl ne
járjon az eszünkön] a sátán [hogy a
sátántól el ne foglaltassunk; (hogy
még nagyobb nyeresége ne legyen belőlünk)]; mert jól ismerjük [tudjuk] az ő szándékait [mesterkedéseit; fondorkodásait; törekvéseit]”* (2 Kor. 2,11)
*A sátán
gondolatait így mutatja be Isten Igéje: „Holott
te ezt mondád szívedben: Az égbe megyek fel, az Isten csillagai fölé helyezem
ülőszékemet, és lakom a gyülekezet
hegyén messze északon. Felibük hágok a magas felhőknek, és hasonló leszek a
Magasságoshoz” (Ésa. 14,13-14)
Ezt tudva int a Szent Szellem: „Józanok legyetek, vigyázzatok; mert a ti ellenségetek, az ördög, mint
ordító oroszlán szertejár, keresvén, kit elnyeljen: Akinek álljatok ellen,
erősek lévén a hitben...”
És: „Végezetre,
atyámfiai, legyetek erősek az Úrban, és az ő hatalmas erejében. Öltözzétek föl
az Isten minden fegyverét, hogy megállhassatok az ördögnek minden ravaszságával
(mesterkedéseivel) szemben.
Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek
ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a
gonoszság szellemei ellen, melyek a magasságban vannak” (1 Pét. 5,8-9; Eféz. 6,10-12)
Az Úr Jézus kijelentése a sátánról – aki az ördög – és
az ő természetéről: „…az ördög … emberölő
volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen őbenne
igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság
atyja” (Ján. 8,44)
Az igazmondó Istenről
„Izráel fenséges Istene nem
hazudik, és nem is bán meg semmit, mert nem ember ő, hogy megbánjon valamit”
(1Sám. 15,29).
Hogyan alkalmazd az Igét
Semmi sem lesz dinamikus
addig, amíg nem válik egyedivé. Ezért van szükség arra, hogy amikor Isten
Igéjét olvasod, akkor próbáld megérteni, hogy mit akar ez számodra ma,
jelenteni - ez az alkalmazás.
Nagyon jó szokássá
fejleszteni azt, hogy miután elolvastad az Igét - írsz egy mondatot arra nézve,
hogyan alkalmazhatnád az olvasottakat. Ez segíthet, hogy az ige hallgatójából -
annak cselekvőjévé válj.
Mitől lesz jó egy alkalmazás?
Itt van négy gyakori jellemzője:
Személyes. Nem írhatsz alkalmazást más számára. Ne arról
szóljon, hogy mit kellene tennie a világnak, a férjednek vagy éppenséggel a
gyerekeidnek. Arról szóljon, amit neked kell megtenned.
Gyakorlatias. Az alkalmazásod olyasmiről szóljon, amit te magad is
képes vagy megtenni, vagy el tudod tervezni a véghezvitel módját. A nagy
általánosságok és sablonok itt nem lesznek a segítségedre. Éppen ellenkezőleg,
semmire sem motiválnak és tehetetlennek érzed majd magad.
Kivitelezhető (lehetséges, véghezvihető). Ha nem vagy képes arra,
hogy véghezvidd a kitűzött célt - az idővel csüggedéshez vezet. Ha az a célod,
hogy öt órát imádkozz minden nap, biztosan nem fogod tudni teljesíteni. Ne
kezdd el a napot imádság nélkül - már sokkal kivitelezhetőbb. A napi öt óra
imádság már nem az.
Bizonyítható (számon kérhető). Szükséges megszabnod a teljesítés
határidejét is. Ha ezt nem teszed meg, akkor nem tudod majd számon kéri magadon
a kitűzött célod teljesülését. Így álom marad csupán.
Minden egyes Bibliai szakasz
olvasásánál elvégezheted ezt az alkalmazást. A Biblia azt mondja: Legyetek
az igének cselekvői, ne csupán hallgatói, hogy be ne csapjátok magatokat.
http://napiremeny.blog.hu/2012/03/05/hogyan_alkalmazd_az_olvasottakat
Imádság:
Drága Mennyei Atyám!
Köszönöm az új reggelt, új
napot. Köszönöm, hogy ma is velünk vagy, helyet kérsz az életünkben. Maradj
velünk, oltalmazz bennünket, áldásod kísérje lépteinket, tetteinket! Add Uram,
hogy jobban szerethessek, Rád figyelhessek! Használj fel a Te akaratod
szerint! Ámen. (Bné.H.E.)
A megváltásról
„Én vagyok az
út…” (János 14:6)
A judaizmus úgy tekint a
megváltásra, mint ítéletnapra, amikor is a döntés az erkölcsösségen alapul. A
hinduk többszöri újjászületést várnak, amely során lelkük bejárja a
világmindenséget. A buddhisták a Négy Nemes Igazság és a Nemes Nyolclépcsős Út
szerint vezetik életüket. A muzulmánok a Hit Öt Oszlopa alapján érdemlik ki
útjukat Allahhoz. Sok filozófus a halál utáni életről úgy vélekedik, hogy az
rejtett és ismeretlen, „egy nagy ugrás a sötétbe”.
Vannak, akik Jézust egy kalap
alá veszik Mózessel, Mohameddel, Konfuciusszal és más vallási tanítókkal. Jézus
viszont ezt mondta: „Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem
mehet az Atyához, csakis énáltalam” (János 14:6).
Sokan tiltakoznak. „Minden út
a mennybe vezet” – mondják. De hogy lenne ez lehetséges? A buddhisták a
nirvánát várják, ami nem kevesebb, mint 547 reinkarnáció után érhető el (És a
vége a teljes megsemmisülés).
A keresztyének egy életben és
egy halálban hisznek, és egy Istennel töltött örökkévalóságban. A humanisták
nem ismerik el az élet Teremtőjét. Jézus azt állítja, hogy Ő az élet forrása. A
spiritiszták a tenyeredből olvasnak. A keresztyének a Bibliát kérdezik.
A hinduk többistenhívők és
személytelen istenségben gondolkodnak. Krisztus követői hiszik, hogy „…csak egy
Isten van” (1Korinthus 8:4 NLT). Minden nem keresztyén vallás azt mondja: „Meg
tudod váltani magad”. Jézus azt mondja: „Kereszthalálom vált meg téged”.
Nem vezet minden út Rómába,
nem minden hajó megy Ausztráliába, és nem minden repülő landol Londonban. Nem
minden út vezet Istenhez. Jézus megjelölt egy egyedülálló utat, érvénytelenné
téve az önmegváltást. Világosan megmutatott egy különleges ösvényt, melyet nem
az emberi erőfeszítés kövezett ki. Egyetlen különleges meghívást kínál,
amelyben Ő végzi a munkát, mi pedig bízunk Benne, Ő meghal, és mi élünk. Ő hív,
és mi hisszük, hogy: „Az az Istennek tetsző dolog, hogy higgyetek abban, akit ő
küldött” (János 6:29).
(Forrás: www.maiige.hu)
Csapatmunka
Egyszer volt, hol nem volt,
volt egyszer négy ember, név szerint: Mindenki, Valaki Bárki és Senki.
Egy szép napon szóltak
Mindenkinek, hogy akadt egy fontos munka, sürgősen meg kell csinálni. Mindenki
biztos volt benne, hogy Valaki megcsinálja. Bárki megcsinálhatta volna, viszont
Senki se csinálta meg! Valaki dühös lett emiatt, mivel ez Mindenki dolga lett
volna. Mindenki úgy gondolta, hogy Bárki megcsinálhatná, és Senki nem vette
észre, hogy Mindenki kerüli a munkát.
Végül Valaki lett, akit
Mindenki okolt, amiért Senki nem csinálta meg azt, amit Bárki megtehetett
volna.
http://csendespercek.gportal.hu/gindex.php?pg=2199&nid=3256977
Az Ő hűsége -- erőlködés helyett!
Megígérem -- elbukok --
megbánom -- megígérem -- elbukok -- megbánom.
Nos, van egy jó hírem számodra, és szeretném tudatni veled, hogy nem te vagy az egyetlen, aki ezzel küszködsz.
Az én életemben is volt egy ilyen időszak. A gyülekezetben nem tanították nekem Isten kegyelmét és felemelését a Szent Szellem ereje által, csak a
Nos, van egy jó hírem számodra, és szeretném tudatni veled, hogy nem te vagy az egyetlen, aki ezzel küszködsz.
Az én életemben is volt egy ilyen időszak. A gyülekezetben nem tanították nekem Isten kegyelmét és felemelését a Szent Szellem ereje által, csak a
10-parancsolatot és az ehhez
hasonló "tedd-netedd" társait.
És persze én akartam is ezeket követni, de sose sikerült. Mindig volt, amiben elbuktam. És persze ilyenkor mindig szörnyen éreztem magam, és tudtam, hogy nem jó, így hát megbántam. És elkezdtem szabadkozni ésmegígérni Istennek, hogy nem fogom csinálni.
És persze csak annál rosszabb lett, mert... úgy hittem, amikor újra elbuktam, hogy ezzel most jól becsaptam szegény Istent. És erre jött még több szabadkozásé és újabb ígérgetések...
És sose sikerült...
Egy idő múlva elegem lett az egészből, és azt mondtam: "Istenem, én nem tudok Neked megfelelni, kérlek, szabadíts meg Te engem, és akkor sikerülni fog."
És ekkor el tudtam engedni a problémát. Már nem féltem Istentől, mert beismertem, hogy én tehetetlen vagyok, és hogy Ő változtasson meg. És rájöttem, amikor Ő emel fel, akkor még csak erőlködnöm sem kell az adott kísértéssel szemben!
És bármi is történjék, most már tudom, hogy Istennel való kapcsolatom nem az én jóságomtól függ, hanem kizárólag az Ő hűségétől!
Tehát arra bátorítalak, hogy amikor megbánod a bűnödet, ne kövesd el azt a hibát, hogy "megtérek (én) és megígérem (én), hogy jó leszek (én)".
Ehelyett imádkozz így: "Mennyei Atyám, kérlek, szabadíts meg (Te), újítsmeg (Te), tölts be (Te), adj erőt (Te) Jézus nevében, az Ő vére által!"
Fontos a vér. A vérben van az élet, és mivel Jézus vére érted folyt, így az Ő élete lüktet benned, amennyiben kéred az Ő vérét. Az erőforrásod nem te vagy, hanem Jézus vére!
Ő az Út és nem a te megfelelésed.
Ő az igazság és nem a te szíved (az csalárdabb mindennél).
Ő az élet és nem a te erkölcsösséged.
Jézus nem azt mondja, hogy maradj jó, hanem azt, hogy maradj Őbenne.
Aki akarja, olvassa el Pál apostol esetét a törvénnyel, ahogy igyekezett betartani, de sose sikerült neki: Róma 7. Önmagáról itt 44x ír. Önmaga körül forgott: én, én, én majd jobb leszek. De végül erre jutott: "Énbennem semmi jó nincs." S végül: "Ki szabadít meg engem? Hála Istennek, az Úr Jézus Krisztus által [szabadulok meg]". És ezután jön a Róma 8, aholmár Pál nem is önmagáról beszél, sem az ő erőlködéséről, hanem aSzent Szellem erejéről, méghozzá 20x.
Az erőlködős 7. és a felszabadulás 8. részeit ez a mondat választja el egymástól:
És persze én akartam is ezeket követni, de sose sikerült. Mindig volt, amiben elbuktam. És persze ilyenkor mindig szörnyen éreztem magam, és tudtam, hogy nem jó, így hát megbántam. És elkezdtem szabadkozni ésmegígérni Istennek, hogy nem fogom csinálni.
És persze csak annál rosszabb lett, mert... úgy hittem, amikor újra elbuktam, hogy ezzel most jól becsaptam szegény Istent. És erre jött még több szabadkozásé és újabb ígérgetések...
És sose sikerült...
Egy idő múlva elegem lett az egészből, és azt mondtam: "Istenem, én nem tudok Neked megfelelni, kérlek, szabadíts meg Te engem, és akkor sikerülni fog."
És ekkor el tudtam engedni a problémát. Már nem féltem Istentől, mert beismertem, hogy én tehetetlen vagyok, és hogy Ő változtasson meg. És rájöttem, amikor Ő emel fel, akkor még csak erőlködnöm sem kell az adott kísértéssel szemben!
És bármi is történjék, most már tudom, hogy Istennel való kapcsolatom nem az én jóságomtól függ, hanem kizárólag az Ő hűségétől!
Tehát arra bátorítalak, hogy amikor megbánod a bűnödet, ne kövesd el azt a hibát, hogy "megtérek (én) és megígérem (én), hogy jó leszek (én)".
Ehelyett imádkozz így: "Mennyei Atyám, kérlek, szabadíts meg (Te), újítsmeg (Te), tölts be (Te), adj erőt (Te) Jézus nevében, az Ő vére által!"
Fontos a vér. A vérben van az élet, és mivel Jézus vére érted folyt, így az Ő élete lüktet benned, amennyiben kéred az Ő vérét. Az erőforrásod nem te vagy, hanem Jézus vére!
Ő az Út és nem a te megfelelésed.
Ő az igazság és nem a te szíved (az csalárdabb mindennél).
Ő az élet és nem a te erkölcsösséged.
Jézus nem azt mondja, hogy maradj jó, hanem azt, hogy maradj Őbenne.
Aki akarja, olvassa el Pál apostol esetét a törvénnyel, ahogy igyekezett betartani, de sose sikerült neki: Róma 7. Önmagáról itt 44x ír. Önmaga körül forgott: én, én, én majd jobb leszek. De végül erre jutott: "Énbennem semmi jó nincs." S végül: "Ki szabadít meg engem? Hála Istennek, az Úr Jézus Krisztus által [szabadulok meg]". És ezután jön a Róma 8, aholmár Pál nem is önmagáról beszél, sem az ő erőlködéséről, hanem aSzent Szellem erejéről, méghozzá 20x.
Az erőlködős 7. és a felszabadulás 8. részeit ez a mondat választja el egymástól:
"Nincs tehát
immár semmiféle kárhoztatás [vádlás, önvádlás] azok
ellen, akik Krisztus Jézusban vannak, mivel az Élet
Szellemének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál
törvényétől."
A bűn és a halál lefelé húzó
törvényét (mint a gravitációt) felváltotta az Élet Szellemének felfelé húzó
törvénye (az aerodinamika, a repülés törvénye). A madárra repülés közben a
lefelé ható gravitációt az aerodinamika felhajtóereje felülmúlja. Csak
egy törött szárnyú madarat tart a földön a gravitáció. De mindenki,
aki elfogadta a megváltást (ez egy egyszeri pont az
életünkben) szárnyakat kapott Istentől:
"De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek,mint
a sasok, futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!"
Ézsaiás 40:31
S végül ezzel zárnám:
"Ne félj, mert megváltottalak, neveden hívtalak téged, enyémvagy!
Mikor vizen mégy át, én veled
vagyok, és ha folyókon, azok
el nem borítnak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng meg nem perzsel
téged. Mert én vagyok az Úr,
a te Istened, Izráelnek
Szentje, a te megtartód, ... Mivel kedves vagy az
én szemeimben, becses vagy és én szeretlek ... Ne félj, mert én veled vagyok."
Ézsaiás 43:1-5
Ha Isten hűségében és nem a magad erejében bízol, akkor nyugodt lesz az életed.
http://nyugodtleszazeleted.blogspot.hu/2010/12/az-o-husege-erolkodes-helyett.html
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)