2013. június 3.

Ki nyerhet?

Biztos nem én. Gyerek koromban sem nyertem soha semmit. Na jó, volt egy két második, harmadik helyem, meg sok  „részt vett” oklevelem, de semmi több. Nem vagyok az a nyertes típus. A világ meg nem a sokadiknak áll, hanem az elsőnek, a nyertesnek. Úgyhogy inkább bele sem kezdek. A legjobb, ha kimaradok az egészből.

Hogy ki nyerhet? Természetesen én. Nincs nálam rátermettebb, edzettebb, jobb képességű. Senki sem dolgozott annyit a sikerért, mint én. Ezért itt az ideje, hogy megkapjam, ami jár nekem, mert engem illet, senki mást!

Sokszor gondoljuk azt, hogy csak ez a két variáció létezik a győztes-vesztes témára és ez a gondolkodás átragad a keresztény életünkre is. Hisz végül, a nagy elszámoltatáskor sem lesz több kategória, ami igaz ugyan, de sokan gondolják, hogy az elsőbe ők nem tartoznak bele. Míg mások meg azt gondolják, hogyha egyszer elfogadták Jézust személyes Megváltójuknak, már meg is van a biztos jegyük a Mennybe.

Valójában mindkét csoport nagy bajban van, mert hátra néz. Az egyiket múltjának kudarcai, hibái lehetetlenítik el, míg a másikat régi dicsősége tartja fogva. Egyiken sem tudják, hogy a lényeg a jelenben lakozik, a ma meghozott döntésükben. Mert Krisztus követése a meg nem szűnő lehetőségek vallása. Mindig van lehetőségünk arra, hogy újrakezdjük, hogy folytassuk, hogy végigcsináljuk a múltunktól függetlenül.

Nem azt mondom, hogy a múlt nem számít. Dehogynem. Tanulnunk kell belőle, építenünk kell rá, de tovább kell lépnünk oda, hová Urunk vezet minket. Egészen a célig…


„Testvéreim, én nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért.” Filippi 3,13-14

Kenneth E Hagin tanítása: A HIT EREDETE

A hit meghatározása
Mert bizony mondom néktek, ha valaki azt mondja ennek a hegynek: Kelj fel és ugorjál a tengerbe! és szívében nem kételkedik, hanem hiszi, hogy amit mond, megtörténik, meglesz néki, amit mondott. Márk 11,23.

Közvetlenül azután, hogy Jézus bemutatta az isteni fajta hitet, meg is határozta azt. A Márk 11,23-ban Ő, a hit fejedelme, így határozza meg az isteni fajta hitet:
(1) az ember hisz a szívében,
(2) majd kimondja a szájával azt, amit a szívében hisz,
(3) és az megtörténik.

Isten ezt a fajta hitet használta, amikor kezdetben megteremtette a világot. Isten hitte, hogy amit Ő mond, meg fog történni! Ezért azt mondta: Legyen föld. És lett föld. Valójában Ő mindent úgy teremtett.  A napot, a holdat, a csillagokat, a bolygókat és az állatokat, mindent, kivéve az embert, hogy hitte: az, amit Ő mond, meg fog történni. Azután kimondta. És megtörtént. Ez az isteni fajta hit.


Dr-Kováts György: ÉLŐ VÍZNEK FOLYAMAI - 4. (KIÁLTOTT... / 3.)

Jn 7, 37 Az ünnep utolsó nagy napján pedig felállt Jézus és kiáltott, mondván: Ha valaki szomjúhozik, jöjjön én hozzám, és igyon.

Az Úr Jézus Krisztus kiáltott. (Mk 15,39.)

9./ Az Úr Jézus kiáltva bocsátotta ki Szellemét– átadta, letette Atyja kezébe, TELJESEN A HIT ÁLTAL, hiszen Ő bűnné lett, és a bűn büntetését teljesen elhordozta, a teljes halálig, elvetettségig, bűnhődésig. Mindenestül. Elhordozta. Nem volt kibúvó. Szeretetből, érted és értem. És kiáltott. Nagy hanggal – fóné – és a százados a kereszt alatt hallva ezt a hatalmas hangot, kiáltást, kimondta: „Bizony, ez az ember Isten Fia volt!”.

Az Isten Fia is kiáltott hitében. Kiáltott a hit által. Kiáltott nyomorúságában. Kiáltott, amikor egyedül volt. Teljes magányban. Kiáltott, Ahhoz, aki képes megszabadítani Őt, és meg is hallgattatott Isten-félelméért. Kiáltott, kiáltott, kiáltott. Nem számított, hogy ki hogy néz rá ezután, nem számított semmi és senki – csak a mennyei Atya, aki ott volt, de nem volt érezhető, nem volt látható, nem volt „közel”, mert ez most a magányosság ideje volt.

Ez most a félelmetes, az elhagyatott idő volt. A halál árnyékának völgye. A siralom völgye. (Zs 23. 84.) De áldássá lett. Nekünk. A mi számunkra. Értünk. Kiáltott. Teljes bizalommal. Egyet tehetett – kiáltott.

És az Atya meghallgatta. Mert az Atya mindig meghallgatja a Fiút, akármilyennek látszik is a helyzet. S te Istennek fiává lettél a Megváltó által. Meghallgat téged is. Nem vagy elvetve. Nem vagy elfelejtve. Nem vagy magányosságra kárhoztatva. A Megváltó már elhordozta érted. De, ha úgy éreznéd, hogy távol van tőled a szabadítás – kiálts. Kiálts az Úrhoz – meghallgat. Meghallgatja kiáltásodat. Kivon a sáros fertőből, a pusztulás gödréből, és sziklára állítja fel lábaidat, megerősíti lépteidet.

Az Úr, a te Istened, kiáltást meghallgató Isten. Kiálts Hozzá, és megfelel neked, és nagy dolgokat mond neked, megfoghatatlanokat, amelyeket te nem tudsz. Válaszol, mondja a jövőt, hitedhez szól, megszólít, és ebből a szóból élet lesz, feltámadás, és jövő. Megfoghatatlanokat mond – amiket nem értenél, nem gondolnál, de az Úr mondja, mert Ő a jövőt szavával formálja, és ha hiszed, ha odaadod magad Neki a hitre, akkor megváltozik minden.

Nem a vallástól, nem a kiszáradt, kiszámítható, kimércézett, emberközpontú vallásosságtól, amiért besöpörnék sokan az ellenértéket, (hiszen „adtak Istennek”, most várják az „ellenszolgáltatást”) – nem. Nem ettől fog megváltozni a megváltoztathatatlan. Hanem Isten szavától. Amit kibocsát, mert meghallja kiáltásodat. És szól, és meglesz, és parancsol és előáll. (Zsolt 40. Jer 33,3. Zs 33,9.)



A bűn lényege

Készítette: Keresztény szépségportál


A bűn lényege, feldúlni a világegyetem Isten által megszabott rendjét.

Philip Yancey


www.keresztenyszepsegportal.hu



Szeretni soha sem késő - 4dUjdimenzio

J. PRINCE: MIÉRT SZENVEDNEK JÓ EMBEREK?

Áramszünet

Készítette: Győzedelmes Gyülekezet


Még mindig élénken él sokak emlékezetében az az óriási áramszünet, ami Északkelet-Amerika nagy részét érintette 1965 novemberében. Délután 5:18-kor New York városa sötétbe borult, ahogyan az állam nagy része is.

Az érintett terület csaknem 80.000 négyzetmérföldnyi volt, és hét állam legnagyobb részére kiterjedt, valamint Kanada Ontario tartományára is. Nehéz volt megállapítani, hogy az egyik generátor adott rossz frekvenciájú áramot, vagy az áramszolgáltató egyik alkalmazottja kapcsolt félre egy kapcsolót.

Mindenesetre a New York-ban és környékén élő sokmillió ember hamar rájött, hogy elektromosság nélkül maradt. A fények kihunytak, az áram elment, és sokan egész éjszakára bennragadtak valamelyik metróállomáson, liftben, vagy a Keleti folyó alatti alagutak egyikében.

Az áramkimaradás miatt körülbelül 200 gép maradt a levegőben New York Kennedy nemzetközi repülőtere fölött. Át kellett irányítani őket más államok repülőtereire, ahol égtek a kifutópályák fényei. A némely területeken 13 óra hosszáig is eltartó áramszünet következtében fellépő üzleti veszteség becsült mértéke elérte a 100 millió dollárt. Egy autógumi-cégnél például 50.000 dollár értékű gumi ment tönkre, mivel a kritikus vulkanizálási folyamat kellős közepén ment el az áram. Egy autógyártónak 50 motort kellett kihajítania, mert a nagyteljesítményű fúrók lefagytak a dugattyúlyukak fúrása közben. Csak New York pékségei 300.000-es kenyérveszteségről számoltak be, mivel a kenyerek tönkrementek az áramkimaradás miatt.

Összességében a modern civilizáció, ahogy akkoriban ismerték az amerikaiak és kanadaiak, csikorogva lefékezett azon a novemberi estén, mivel kimaradt az áramszolgáltatás, amitől függtek.

A keresztyéneknek is van egy áramforrásuk, amitől teljes mértékben függnek. Ahogy a Jn 16,8-15 rámutat, a Szent Szellem a mi áramforrásunk. A Szent Szellem vezet, irányít és erővel ruház fel bennünket. Ha azonban megszakítjuk az áramkört, mert megoltjuk a Szent Szellemet, megszűnik a tevékenysége bennünk, és testben járunk. Ahogy a New York-iak a Keleti folyó alatti sötét alagutakban és a sötét aluljárókban tapogatóztak az addig átélt legnagyobb áramkimaradás idején, az a keresztyén is, aki visszafojtja a Szent Szellem erejét az életében, szellemi erőtlenségben jár. Viszont az 1965-ös áramszünet áldozataival szemben nekünk nem kell arra várnunk, hogy valaki más visszakapcsolja az áramot. Csupán annyit kell tennünk, hogy felkattintsuk a hit és az engedelmesség nevű kapcsolókat, és lelki fényeink újra égni fognak.

Kérdések a Bibliában, 2013. május 26






2013. június 2.

Ige: A figyelmeztetésről

Az apostol arra tanít, hogy ha valakit tetten érnek valamilyen bűnben, hogyan kell figyelmeztetni: „Elég az ilyennek a többség részéről való ilyen megbüntetése.

[Elég az ilyennek az a korholás (epitimia: dorgálás), mely a többség részéről érte];

Annyira, hogy éppen ellenkezőleg; ti inkább bocsássatok meg [(kháridzomáj): szívességből (kegyelemből) elenged, azaz ok nélkül, kedvességből, (őszintén) megbocsát] néki és vigasztaljátok [(parakaleó): szó szerint: Mellé hív; magához hív és maga mellé ültet egy bensőséges, bizalmas beszélgetésre; lelkére beszél, vigasztal. Kérlel, imádkozik], hogy valamiképpen a felettébb való [a nagyon mély; a túláradó szomorúság, keserűség] bánat meg ne eméssze [(katapia(n)ó): bele ne vesszen (pusztuljon = el ne merüljön, el ne nyelje] az ilyet. [nehogy kétségbe essék]*

Azért kérlek [(parakaleó): felhív, felszólít, int szelíden; buzdítalak tehát] titeket, hogy tanúsítsatok iránta szeretetet (küroó): Itt: határozzátok el magatokat szeretetre iránta) [és bizonyítsátok az iránta való szereteteket]* (2 Kor. 2,6-8)

*Újra és újra figyelmeztet az apostolon keresztül a Szent Szellem: „Testvéreim, ha valakit tetten is érnek valamilyen bűnben, ti, akik szellemi emberek vagytok, igazítsátok helyre az ilyet szelíd szellemmel. De azért vigyázz magadra, hogy kísértésbe ne essél” (Gal. 6,1)

Mert: "Testvéreim, ha valaki közöttetek eltévelyedik az igazságtól, és megtéríti valaki, tudja meg, hogy aki megtérített egy bűnöst a tévelygés útjáról, megmenti annak a lelkét (annak énjét) a haláltól, és sok bűnt elfedez” (Jak. 5,19-20)

Ezért „Öltsetek tehát magatokra - mint Isten választottai, szentek és szeretettek - könyörületes szívet, jóságot, alázatot, szelídséget, türelmet. Viseljétek el egymást, és bocsássatok meg egymásnak, ha valakinek panasza volna valaki ellen: ahogyan az Úr is megbocsátott nektek, úgy tegyetek ti is” (Kol. 3,12-13)

És „...legyetek egymáshoz jóságosak, irgalmasak, bocsássatok meg egymásnak, ahogyan Isten is megbocsátott nektek a Krisztusban” (Ef. 4,32)

És a legfontosabb, hogy: „Mindenekelőtt az egymás iránti szeretet legyen kitartó bennetek, mert a szeretet sok bűnt elfedez” (1Pt. 4,8)

*Az intés is csak szeretetben történhet: „Minden dolgotok szeretetben menjen végbe!” (1 Kor. 16,14)

És hogy milyen az a szeretet, amelyben inteni lehet, arról így tesz bizonyságot Isten Igéje: „A szeretet türelmes, jóságos... Nem viselkedik bántóan... nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat. Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr” (1Kor. 13,4-5.7)


 Uram Jézus!

Legyen nékünk a Te beszéded szerint!!

Jehova Raffa.

Figyelmeztetés

„Legyünk éberek és józanok. (I Thess. 5,6)


Jézus az Úr!

„Gyönyörködj az Úrban, és megadja szíved kéréseit” (Zsolt. 37,4)


Joyce Meyer: A hangulatokról

Spurgeon: A hitben való életről.

Hitben élni sokkal biztonságosabb és boldogabb dolog, mint érzéseinkre támaszkodni. A szőlővesszőnek jobb a szőlőtőkén, mint ha attól elszakadva élne. Nagyszerű és szent dolog az Úr Jézushoz ragaszkodva élni.


A Biblia tudományosan pontos

"Dicsérjék őt az egek egei, még a vizek is ott fönn az égben! Dicsérjék az ÚR nevét, mert ő parancsolt, és azok létre jöttek, mindörökre helyükre állította őket, rendelkezést adott, melytől nem térnek el." (Zsolt. 148:4-6)

Lehet, hogy valaki egyszer, valamikor azt mondta neked, hogy a Biblia a tudomány szempontjából nem pontos. Annak az embernek, aki ezt mondta, nincs igaza. Soha nem tanulmányozta a Bibliát, vagy soha nem foglalkozott a tudományokkal.

Isten állította fel a tudomány alapjait; Ő biztosította magát arról, hogy az Ő Igéje ne mondjon ellent a tudomány szabályainak.

Johannes Kepler, a híres matematikus és csillagász egyszer ezt mondta: "A tudomány egyszerűen csak követi Isten gondolatait." Más szóval, Isten létrehozta a fizika szabályait, mi pedig felfedezzük őket.  

A Bibliát nem tudományos szöveggyűjteménynek szánták. Nem a Bibliát kell tanulmányozni ahhoz, hogy építhess egy rakétát. A Biblia nem használ tudományos nyelvezetet. De a Biblia sosem sugall hamis tudományt! Még az alatt az 1600 év alatt sem adott alapot hamis tudományra, amikor a Bibliát írták. Valójában mindig a tudomány előtt jár.

Néhány példa:
  • Több ezer éven keresztül az emberek úgy hitték, hogy a föld lapos. Isten azonban megmondta 2600 évvel ezelőtt az Ézsaiás 40:22-ben, hogy Isten trónja a föld pereme fölött van (angolul a Földgömb fölött - a fordító megjegyzése).

  • Több ezer éven keresztül az emberek úgy hitték, hogy valami tartja a földet. A hinduk úgy hitték, hogy egy óriási elefánt. A görögök úgy hitték, hogy Atlasz az, aki tartja a földet. Az egyiptomiak úgy hitték, hogy öt oszlop tartja a földet. A Biblia soha nem mondta sehol, hogy bármi is tartaná a bolygót.

  • Több ezer éven keresztül az emberek úgy hitték, hogy a csillagok száma véges. Jeremiás 33:22-ben azt olvassuk, hogy a csillagokat nem lehet megszámolni.

1861-ben megjelent egy híres könyv, melynek címe: 51 vitathatatlan bizonyíték arra vonatkozóan, hogy a Biblia tudományosan pontatlan. Ma nem találsz egyetlen tudóst a földön, aki egyetértene a vitathatatlan tények közül akár eggyel is. A tudomány mindegyiket megcáfolta.

A Biblia ezt mondja: "Dicsérjék őt az egek egei, még a vizek is ott fönn az égben! Dicsérjék az ÚR nevét, mert ő parancsolt, és azok létre jöttek, mindörökre helyükre állította őket, rendelkezést adott, melytől nem térnek el." (Zsolt. 148:4-6)

A termodinamika második törvénye nem ma és nem holnap működik. Mindig is működött, mert igaz volt és Isten hozta létre.

Az igazság nem változik.


http://napiremeny.blog.hu/2012/02/27/a_biblia_tudomanyosan_pontos

Imádság:

Látod, Uram, mennyit panaszkodunk!
Szidjuk önmagunkat, szidjuk a másik embert.
Bosszankodunk, méltatlankodunk, elégedetlenkedünk.

Pedig hányszor könyörültél már rajtunk!
Hányszor bebizonyítottad már kegyelmedet!
Hányszor mentettél már meg bennünket,
– legtöbbször önmagunktól …

Add, hogy tudjunk emlékezni csodáidra,
amelyekkel csendben végigkísérted eddigi életünket!
Add, hogy meg tudjuk köszönni,
hogy ahová nélküled jutottunk,
Te még ott sem hagytál magunkra minket!

Ámen 
(Hajdú Zoltán Levente)


Mikor szereted felebarátodat?

Mikor azt megfedded, ha vétkezik, táplálod, ha éhezik, tanítod, ha tudatlan.  


Szentek? Kik ők?

Erősítse meg a szíveteket és tegye feddhetetlenné a szent életben, a mi Istenünk és Atyánk színe előtt, amikor a mi Urunk Jézus Krisztus eljön minden szentjével együtt. (1Thess 3:13)

Akiket a katolikus egyház annak tart? Szent Ágoston? Assissi Szent Ferenc? Félreértés ne essék, nem támadni akarom a katolikus egyházat vagy katolikus testvéreinket ezzel a néhány sorral, de a Biblia nemcsak néhány emberre vonatkoztatja a szent kifejezést.


Azt jelenti e szó, hogy Isten számára elkülönített. Ez pedig nemcsak egy igen szűk részét érinti az emberiségnek. Ebben ugyanis benne vagy te is, és én is. Lehet, hogy alapjában véve az általánosan vett szóhasználat szerint nem tartjuk magunkat szentnek, de igei értelemben azok vagyunk, ha él bennünk a Krisztus és az Ő akaratát keresve éljük egyszerű életünket. Bízd az Úrra önmagad, engedd, hogy Ő vezessen utadon, akkor te is Jézus szentjei közé soroltatsz…

Végszükség Esetére - Ki olyan mint Ő

http://www.youtube.com/watch?v=_-66RJEb85o&list=PLC57E88AA3DDEB4BB&index=27

Joseph Prince: HOGYAN LÁTOD ISTENT?

Ahogy Jézust látod, amilyen kijelentésed van róla, az nem fogja befolyásolni, hogy Isten elfogad-e vagy sem, viszont hatással lesz arra, hogy elfogadod-e, amit Isten kirendelt a te számodra. Befolyásolja, hogy hogyan fogadod el tőle azt.

Vedd szemügyre a római századost, aki azt mondta Jézusnak: "Uram, ne fáraszd magad, mert nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, csak szóval mondd, és meggyógyul az én szolgám." (Lk 7:6-7) Hasonlítsd össze Jairussal, a zsinagóga vezetőjével, aki azt mondta Jézusnak: "Az én leánykám halálán van, jer, vesd reá kezedet, hogy meggyógyuljon és éljen. "(Márk 5:22-23)

Tudod, hogy Jézusnak nem kell a házadhoz mennie ahhoz, hogy meggyógyítson?

Akkor miért követte Jézus Jairust a házába? Jézusnak le kellett ereszkednie Jairus hitének a szintjére. Jairus hitte, hogy a lányát meg lehet gyógyítani, de csak akkor, ha Jézus odajön és ráteszi a kezét.

A százados más volt. Ő azt mondta: "Uram, nem kell neked a házamba jönnöd. Tudom, hogy ki vagy." Ez a százados hitte, hogy Jézusnak nem kell eljönnie a házába ahhoz, hogy az ő szolgája meggyógyuljon. Hitte, hogy Jézusnak elég csupán annyit tennie, hogy szóval kimondja. Azt mondta Jézusnak: "Csak szólj egy szót és a szolgám otthon meggyógyul."

Tudod, hogy kicsoda Jézus? A százados sokkal inkább tisztában volt vele, mint Jairus, a zsinagóga vezetője, pedig ő nem is volt zsidó!

Jézus megkérdezte a tanítványait: "Miért vagytok ily félénkek? Miért nincsen hitetek?" (Márk 4:40) Még azt is megjegyezte: "Ó ti, kicsinyhitűek." (Máté 6:30) De az asszonyhoz, akinek a lánya ördöngős volt, így szólt: "Óh, asszony, nagy a te hited!" (Máté 15:28) És a századosnak kijelentette: "Én nem találtam ilyen nagy hitet Izraelben sem!"

Az a vágyam rád vonatkozóan, hogy pontosan értsd kicsoda Jézus, mert amikor a Jézusról való kijelentésed nagy, akkor tisztában leszel vele mit is adott Ő neked teljesen ingyen, és ha tudod, mi a tiéd Jézus Krisztusban, akkor gazdag leszel mindenben!

„Jézus elcsodálkozott azon, amit a százados mondott. Odafordult az őt követő tömeghez, és azt mondta; Mondom nektek: Még Izraelben sem találkoztam ekkora hittel.” (Lukács 7:9 WBHU)

Joseph Prince

http://jezusneveben.5mp.eu/web.php?a=jezusneveben&o=BYUebKvMvN

                                                                                                     

Megvallás

Jézus az életem Ura. Semmilyen betegségnek és kórságnak sincs hatalma fölöttem. Bűnbocsánatot kaptam, szabad vagyok a BŰNTŐL és a BŰNTUDATTÓL. Meghaltam a bűnnek, és élek az igazságnak. (Kolosse 1:21-22)


Odaadom! Nem adom!


 „Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, ne engedjetek kívánságainak! Ne adjátok oda tagjaitokat a gonoszság fegyvereiként a bűnnek, hanem adjátok oda magatokat Istennek, mint akik a halálból életre keltetek…”
Rómabeliekhez írt levél 6:12-13.

Alkohol betegek voltak. Öccse a gondok, a fizetnivaló, az adósságok elől az öngyilkosságba menekült. Az idősebb testvér megszeppent. Ennyi? Ennyi az élet? Fiatalon – inkább a halál, mint lemondani az alkoholról? No, nem! Ezt már nem engedhetem meg magamnak gondolta, és kezdte felülvizsgálni életét. Egy darabig. Aztán „az orvos tanácsára”, ami vagy így volt, vagy nem, „csak egyetlen pohárkával” naponta. Csak egy üveg sört!  Ma – kemény alkohol-függő.

Kinek szánod oda az életedet? Kinek engeded meg, hogy uralkodjon akaratod, értelmed felett. Mert tudod, akinek odaszánod magad, annak leszel a szolgája.
Nincs abszolút szabadakarat. Vagy Isten szolgája leszel vagy a másik oldalé. Eközött a kettő között választhatsz. Nincs harmadik út. Mindkét oldalon egy hatalom áll. Egyik oldalon Isten – Jézus Krisztussal, a barátoddal, aki úgy szeretett Téged, hogy életét adta, hogy örök életed legyen. Hogy mellette lehess egy örökkévalóságon át. Hogy egészséges, boldog, örömteli és szabad életed legyen. Persze, hogy van ára! Önmagad odaszánása, teljes odaadása. Természetesen, csak ha bízol abban, hogy TÉNYLEG a javadat akarja. Ha meggyőződtél erről. Mert ha nem, akkor a két hatalom között fogsz ingázni. Ugyanis a másik hatalom – Sátán és démonai, mindent megtesznek, hogy az ő oldalukon üdvözölhessenek. Sokkal kecsegtetőbb dolgokkal próbálnak megtéveszteni.

És a vége? Örök halál! – vagy – ha Jézust választod - örök élet.
A döntés a Tiéd.
Ma még választhatsz.


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/odaadom-nem-adom.html

Guti Tünde: BÁTORÍTÁS ZARÁNDOKOKNAK

Csak menj!
Soha ne állj meg
a megtéveszteni akaró útelágazásoknál!
Ne tétovázz
a hazug szemfényvesztők bűvöletében!
Csak menj tovább!
El ne veszítsd a célt,
amikor káprázatok villannak szemedbe,
vagy sűrű köd ereszkedik lábaid elé!
Fuss, rohanj!
Mit se törődj gúnyos kacajjal,
sem illatos parfüm csábításával,
mert életed a tét!
Soha meg ne állj!
Szíved legyen bátor, lelked alázatos,
fegyelmezett hited erős, megingathatatlan!
A hegyen kapsz eligazítást,
és túl a csúcsokon meglátod majd,
amiért küzdöttél, amiért futottál,
amiért érdemes volt legyőzni
minden kísértést, akadályt
és önmagad.
A mennyei Jeruzsálem kapuja tárva nyitva.

2013. május 30

 http://www.gutitunde.eoldal.hu/cikkek/verseim/batoritas-zarandokoknak.html

Dr-Kováts György: ÉLŐ VÍZNEK FOLYAMAI - 3. (KIÁLTOTT... / 2.)

Jn 7, 37 Az ünnep utolsó nagy napján pedig felállt Jézus és kiáltott, mondván: Ha valaki szomjúhozik, jöjjön én hozzám, és igyon.

Az Úr Jézus Krisztus körül sokan kiáltottak.

6./ Kiáltott a holdkóros – démonizált – fiú édesapja is, könnyhullatás közepette, hangosan kiáltott: „Hiszek Uram, légy segítségül az én hitetlenségemnek!”. Kiáltott, mert hinni akart, mert akarta, hogy fia megszabaduljon, mert tudta, hogy Jézus az egyetlen, aki megszabadíthatja, mert szükséghelyzetben volt, mert nem törődött azzal, hogy ki mit gondol róla, mert tudta, belülről tudta, hogy Jézus képes arra, hogy megszabadítsa gyermekét, mert az apai szeretet minden egyéb körülményt félretesz, mert a szeretetnek ilyen hatalma van, mert a kiáltás Jézushoz hatolhat, mert mást tenni nem is tudott, csak kiáltott, sírt, és kimondta: „Hiszek Uram – pótold ki, ami hiányzik!”. És Jézus kipótolta.
Elég volt a hit. A kiáltó hit. A hatalmasan kiáltó, minden ellenállást legyőző, semmivel sem törődő hit. Mert a te Megváltód akarja a hitet. Akarja, hogy higgy. Keresi a hitet. Szereti a hitet. Kívánja a hitet – akarja, hogy végbemenjen a szabadítás. És ez a hit által megy végbe. Végbe fog menni. Kiálts. Ne félj. Ne törődj a körülményekkel, ha ott van Jézus, kiálts, hívd őt segítségül. Kiálts! Kiálts. Kiálts az Úrhoz. (Mk 9,24.)

7./ Kiáltottak a gyerekek is, amikor az Úr Jézus bevonult Jeruzsálembe, kiáltottak, örömmel, ujjongva, „magukon kívül”, teljes odaadással. Elhallgattathatatlanul. A Megváltó sem hallgattatta el őket. Nem volt hajlandó a vallásos rend miatt, az emberek félelme, és félreértése – tudatos eltussolási szándéka – miatt az igazsággal szembefordulni. A Megváltó mellett te is kiálthatsz. Örömödben te is kiálthatsz. Ujjonghatsz Előtte, Neki, Érte, és nem fog elhallgattatni, mert azt „nem szokták”. Nem kicsinyes, nem szűklátókörű, és nem önző. Szeret, és mindig szeretni fog. Téged, magadat, úgy, ahogy vagy. Énekeiddel, szereteteddel, imádságoddal együtt. Ha őszinte, és ha abból a hitből fakad, amit Ővele kapcsolatban kaptál a szívedbe. (Mt 21,9.16.)

8./ Ugyanígy visszhangzott a hatalmas kiáltás – ordítás, mint egy meccsen, de nem örömben, hanem gyűlöletben és őrületben – „Feszítsd meg… feszítsd meg… feszítsd meg.” Ez a tüntetés, fenyegető hangjával, rákényszerítette a helytartót – saját érdekei (vélt érdekei) védelmében – arra, hogy minden jogérzete, igazságosság-érzete, (s a szabályos bírói eljárás) ellenére, átadja a Megváltót megfeszítésre.

Ne indulj a sokasággal együtt a gonoszra – mondja az Ige. Akármennyire kiáltanak, ordítanak, fenyegetőznek – te ne félj, és ne add el az igazságot. Ha egyedül állsz ellene a gonoszság nyomásának és szorításának, akkor is győztes vagy, kerüljön, amibe kerül. A menny lát, és hall, és figyelemmel követ. És tudd, hogy Isten országa más – ott „egy fecske is csinál nyarat”. Nem jelentéktelen, hogy a többiek ordításával szemben te mást mondasz, kiállsz az elnyomott, kisemmizett, lenézett, megvetett mellett, kiállsz az igazság mellett, és vállalod az elítéltetést is, megvetést és gúnyt is. Ha szívedben kiált az igazság, ne hagy magad legyőzni mások hazug kiáltásai által.



Pásztor Anita: A Nagyobb „Te”

Készítette: Balogh Mária

Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy amaz erőnek nagy volta Istené legyen, és nem magunktól való (2 Korintus 4:7).

Az Isten dicsősége az volt elraktározva benned, de nem azt jelenti, hogy ezt el kell rejteni. Isten álma az, hogy lásson téged, kutatni az elrejtett kincsek után tebenned „agyag edénybe” a Szellemtől, nos, a tied lehet az a leleplezett
dicsőség és megnyilvánulhat a világban.

Sokan úgy halnak meg anélkül, hogy a dicsőségest lelepleznék magukban. Ők élnek és meghalnak gyengeként, külső edényként csupán. Az egész világ látta őket, amint volt egy külső burkolat, amely befedte a dicsőségest, amely bennük volt.

De van egy nagyobb „te” belül, amit senki sem lát, és Isten álma az, hogy fedezd fel Őt és engedd ki onnan. Minden siker, győzelem, és dicsőség, ami csak lehet, az már mind ott van abban a nagyobb „te”-ben, ezért engedd ki a nagyságot, amely a szellemedbe be van kapszulázva.

Szóljál az Ige vonatkozásában, János kijelentette „Az igazi világosság eljött már a világba, amely megvilágosít minden embert” (János 1:9). Isten Igéje az egyedüli világosság, amely segíteni tud abban, hogy azt a nagyobbat felfedezd magadban. Azt a világosságot, amely megmutatja néked ki vagy te igazából, az a király, akinek meg van az ereje, hogy elrendeljen egy dolgot és azt meg is erősítse azt általad.

Igen lehet, hogy te követtél el tévedéseket és csalódtál is, nos, azt hiszed, te ismered magad és a korlátaidat, de te a rossz dolgokra nézel. Vedd le a szemed ezekről a korlátokról, és tekints Isten tükrébe (az Ő Igéjébe). Amint tekinted Isten dicsőségét tükör által, át változol Isten dicsőségének képére,amelyet nézel (2 Korintus 3:18). Minél jobban nézed ezt a képmást, annál jobban átváltozol, hogy azzá válj, amit nézel.

Ez a változás naponta megtörténik veled, amint tanulmányozod Isten Igéjét, és amint nézed a tükörbe azt a képmást az Isten tükrében és elmélkedsz azon minden nap. Elég hamar, az a látszólag gyenge, félénk, hiányos, korlátolt ember, aki mindenből kimaradt, lesz belőle egy dicsőséges, sikeres, erőteljes új ember.

Kezd el ma, hogy felfedezd a nagyobb „magad” belőled az Igét, ami leleplezi őt a számodra a világodban.

Megvallás
Én vagyok Isten dicsőségének ragyogása, szépsége és kegyelme.
Nem vagyok átlagos, tudatában vagyok az Isten természetfeletti életének bennem, ezért a nagyság, kiválóság és siker a szellememben vannak! És az én beszédeimmel és cselekedeteimmel még ma, én leleplezem a dicsőséget, erényt és tökéletességet az Istenséget elraktározva az én szellemembe, az én világomba!

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Példabeszédek 25:2; 2 Korintus 3:18
1 éves biblia olvasási terv: Lukács evangéliuma 23:50-24:1-12;
II. Sámuel könyve 7-8
2 éves biblia olvasási terv: Márk evangéliuma 6:30-44;
4 Mózes könyve 3


Trónodnál - Dics-Suli 2012

2013. június 1.

Ige: Az egyetlen alapról.

 „Az Istentől nekem adott kegyelem szerint, mint bölcs [gondos] építőmester, alapot [fundamentumot] vetettem, de más épít rá. Vigyázzon azonban mindenki [nézze meg; nézzen utána; folyton ügyeljen arra], hogyan [mimódon] épít rá*

Mert más alapot [fundamentumot] senki sem vethet a meglevőn kívül, [a lerakott alapon kívül, amely egyszer vettetett; mint ami már megvan] amely a Jézus Krisztus”**(1Kor. 3,10-11)

*És így folytatja az intést az apostol: „Mivel tehát már elfogadtátok Krisztus Jézust, az Urat, éljetek is őbenne. Gyökerezzetek meg és épüljetek fel őbenne, erősödjetek meg a hit által, amint tanultátok, és hálaadásotok legyen egyre bőségesebb. Vigyázzatok, hogy rabul ne ejtsen valaki titeket olyan bölcselkedéssel és üres megtévesztéssel, amely az emberek hagyományához, a világ elemeihez, és nem Krisztushoz alkalmazkodik” (Kol. 2,6-8)

A Krisztusnak beszéde lakozzék ti bennetek gazdagon, minden bölcsességben; tanítván és intvén egymást zsoltárokkal, dicséretekkel, szellemi énekekkel, hálával zengedezvén a ti szívetekben az Úrnak” (Kol. 3,16)

**Már Ézsaiás is prófétál az „alap”-ról: „Ezért így szól az én Uram, az ÚR: A Sionra (a messze sugárzó; felállított emlékmű; jel = a gyülekezet) egy követ teszek le alapul, szilárd követ, drága sarokkövet alapul. Aki hisz, az nem menekül el!” (Ézs. 28,16)

Az apostol pedig folytatja kijelentést: „És nincsen senkiben másban üdvösség (g. szótéria: bűnbocsánat, megmenekülés (rossztól, veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből; mindenfajta problémából, bajból); megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi lényektől /démonoktól/; oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás): mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk (üdvözülnünk)” (Csel. 4,12)



Jézus Uram nem hagylak el soha

Munkálkodik énbennem

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést jókedvéből. (Filippi 2,13.)

Ennek a versnek egy másik fordítása így szól: “Mert Isten az, aki munkálkodik bennetek…”
Szeretem egyberakni a Filippi 2,13-at az 1János 4,4-el: “nagyobb Ő, aki bennetek van… [ez pedig rám vonatkozik]” — Maga Isten van bennem.
Mit tesz Isten énbennem? Ő bennem munkálkodik. Min munkálkodik Isten? Az Ő akaratán, hogy azt véghez vigye az Ő jókedvéből. Miben leli Isten az Ő jókedvét?
Abban, ha nekem megvan mindenem, amiről Isten Igéje azt mondja, hogy nekem meglehet, és abban, ha én mindent megteszek, amiről Isten Igéje azt mondja, hogy megtehetem. Ő képessé tesz engem erre! Isten bennem van, és az én szellemem örvendezik. A szívem örül, hogy felszabadíthatom Istent magamban. Én megengedhetem, hogy Istennek elsőbbsége legyen bennem, és így még nagyobb mértékben foghatom munkára Istent az életemben. Hogyan tudom ezt megtenni?
Először is azáltal, hogy hiszem a szívemben, hogy Isten ott van bent, és hogy az Ő Igéje igaz. Majd bátran megvallhatom, hogy ez így van, mert addig nem fogom élvezni annak a valóságát, amit hiszek, és amiről az Ige kijelenti, hogy az enyém, amíg meg nem vallom a számmal. A Biblia azt tanítja, hogy “…szívvel hiszünk … szájjal teszünk pedig megvallást…” (Róm. 10,10)
Megvallás: Isten bennem van. Isten bennem munkálkodik. Isten rajtam keresztül munkálkodik!

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz

A leghatalmasabb Név!

Készítette: Élő Víz


Nem érhet baleset

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Az Úr angyala tábort jár az Őt félők körül és kiszabadítja őket. (ZSOLTÁROK 34,7.)

1952 májusában, feleségemmel és gyermekeimmel együtt egy sátoros összejövetelre utaztunk Új Mexikóba.
Amikor anyám értesült az útitervemről, azt mondta: —Vigyázzatok az úton! Olyan sok a közúti baleset. Amikor úton vagytok, én egész éjjel ébren vagyok és imádkozom, hogy szerencsésen odaérjetek. Közben meg folyton azt lesem, mikor szólal meg a telefon és közlik velem, hogy baleset ért benneteket. De tudom, hogy te is végigimádkozod az utat.
— Nem, sohasem — válaszoltam.
— Most meg mi ütött beléd, fiam? — kérdezte.
— Semmi, csak az Ige — mondtam. — Jézus már kijelentette: "...Nem hagylak el, sem el nem távozom tőled." (Zsid. 13,5) Ezért, amikor úton vagyok, nem kell könyörögnöm, hogy Jézus velem legyen. Mielőtt elutazom, mindig azt mondom: "Mennyei Atyám, én olyan hálás vagyok a te Igédért. Úgy örülök, hogy Jézus velem van, hogy az Atya, a Fiú és a Szent Szellem bennem vannak."
Aztán énekelve és örvendezve útra kelek. Isten már megmondta nekem a 9l-es Zsoltárban, hogy nem illet engem a veszedelem. Ennek a résznek a svéd fordítása meg így szól: "Semmilyen baleset nem érhet téged!"
Megvallás: Jézus sohasem hagy el engem. Az angyalok tábort járnak körülöttem. Az Atya, a Fiú és a Szent Szellem bennem élnek. Semmilyen baleset nem érhet engem!

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Tavasz


E.W.Kenyon: Jézus csodálatos neve. részlet: A hit helye az Ő nevének használatában

Készítette: Élő Víz (Jegyzetek

          Aki imádkozva tanulmányozza az Igét, szembesül azzal a ténnyel, hogy Jézus sehol sem említi a hitet vagy a bizalmat, amikor nevének használatáról beszél — csupán jövő időbe teszi.

          Vegyük példaként a Márk 16:17–18 verseket:

          „Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólanak. Kígyókat vesznek föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik, betegekre vetik kezeiket, és meggyógyulnak.”

          Ennek a szó szerinti fordítása így hangzik: „A hívők ezeket a dolgokat fogják megtenni az én nevemben.”

          Magától értetődő, hogy csakis a hívőknek van meg az a joguk, hogy használják Jézus nevét. Az Ő nevének használati joga az egyházra ruházott áldás. Olyan jog, amivel Isten minden gyermeke rendelkezik.

          Nekünk négyszeres jogunk van arra, hogy használjuk e nevet.

          Először, mi beleszülettünk Isten családjába, és a név a családhoz tartozik.

          Másodszor, belekeresztelkedtünk a névbe, és mivel be vagyunk keresztelve a névbe, magába Krisztusba vagyunk bekeresztelkedve.

          Harmadszor, Jézus nekünk adományozta, meghatalmazást adott nekünk erre.

          Negyedszer, nekünk, mint követeknek, küldetésünk van arra, hogy hirdessük a nevet a nemzetek között.

          Mivel ez a hatalom ránk lett ruházva, mi Krisztus képviselőiként cselekszünk.

          Tesszük ezt először a születési jogunk alapján; másodszor azon az alapon, hogy be vagyunk keresztelve ebbe a névbe; és harmadszor, mivel törvényes joggal vagyunk felruházva, hogy használjuk ezt a nevet.

          Végül azon az alapon, hogy mint követeknek, küldetésünk van arra, hogy hirdessük ezt a nevet a nemzetek között.

          Én nem értem, miért kellene valami különleges hit ahhoz, hogy használjuk Jézus nevét, hiszen ez a név már törvényesen a miénk.

          Ha lenne ezer dollárom a bankban, nem volna szükséges semmilyen tudatos hitcselekedet ahhoz, hogy kiállíthassak egy csekket száz dollárról. Ha viszont ezeregyszáz dollárt akarnék kivenni az ezer dolláros bankbetétemről, ez esetben már hitre lenne szükségem.

          Néhányunkkal bizony megtörtént már az a kellemetlenség, hogy túlléptük a földi bankszámlánkat, Jézus Krisztus befejezett műve által viszont a mennyei bankban olyan betétünk van, amit lehetetlen túllépnünk.

          Ez már a miénk. Ez a mi áldásunk, ez örökre a miénk. Hála ezért Istennek!

          Ha te gyermek vagy, akkor Istennek örököse vagy — Krisztusnak pedig társörököse —, megvan a jogod, hogy használd Jézus nevét. A családban elfoglalt helyed adja ezt a jogot, hogy használhatod e nevet.

          Hiszem, hogy eljön az idő, amikor hívők sokasága éli majd ezt az egyszerű hitéletet. Ösztönösen, szinte napról napra, ebben a fenti világban fognak élni, ahol meglátják majd, hogy Jézus nevében ugyanannak az erőnek és hatalomnak teljességében vannak, amiben Krisztus volt, amikor itt járt a földön.

          Mi még csak a csecsemőkor állapotában vagyunk. Azzal próbálkozunk, hogy legyen hitünk, megpróbálunk hinni, és amikor összejövünk alkalmainkon, mindenki a másikat sürgeti valami olyan dolog megtételére, amit maga sem tesz meg.

          Sokszor úgy tűnik, mintha csak játszadoznánk egymást ugratva.

          Olyan igei kifejezéseket és magasztos hangzású frázisokat használunk, amik semmit sem jelentenek belső tudatunknak.

          Hála Istennek, néhányunk már kezdi meglátni ezt az új világosságot, ami azonban csak akkor jön, ha alaposan tanulmányozzuk és valóban átgondoljuk ezt a problémát.

          Túl sokan vannak, akik hallgatják a prédikátorokat, állandóan csak hallgatják őket, de sohasem emésztik meg a hallottakat, sohasem gondolkodnak önállóan — őket hívta így Jézus: az Ige hallgatói és nem megtartói.

          Abban a pillanatban, ha valaki valóban átgondolja ezt a problémát, a Krisztusban való élet egy új világába fog felemelkedni, és valóban uralkodni kezd az élet birodalmában.

          Akkor majd képes lesz szembeszállni a démonokkal és a betegségekkel, és le is fogja győzni azokat. Élvezni fogja majd Krisztus befejezett munkájának gyümölcsét, és belép az Ő örökségének a gazdagságába.

          Jézus van e névben

          Ő maga az a név.

          Mindaz ami Ő volt, mindaz amit tett, mindaz ami Ő jelenleg, és mindaz, ami Ő valaha is lesz — benne van e névben most.

          Megszerezte a gyógyulást; Ő a gyógyulás a számunkra most.

          Kielégítette az igazság követelményeit, és Ő lett a mi igazságunk — Ő a mi igazságunk most.

          Lement, át a halálon és életre kelt, Ő a mi életünk most.

          Ő adott nekünk életet — Ő maga az az élet, amit adott nekünk.

          Ő a gyógyulás, Ő az egészség, Ő a győzelem, Ő a mi mindenünk és Ő van mindenben.

          E név a gyógyulás
          És amikor megadta nekünk azt a jogot, hogy használjuk az Ő nevét a betegek gyógyításában, ez egyszerűen azért történt, hogy a név használatával előhozhassuk az Ő befejezett munkájának a teljességét, hogy a rászorult emberek megtudják, e név használatában az élő, gyógyító Krisztus van jelen.

          Nem arról van szó, hogy próbáljunk meg hinni, sem arról, hogy próbáljuk meg megszerezni a gyógyulást.

          A hit szükségtelenné válik a szó jelenlegi értelmében.

          A gyógyulás már a miénk; ez a név teszi elérhetővé számunkra.

          Ez a név a miénk, és ebben a névben található minden segítség, minden győzelem, minden erő, minden egészség.

          Ne próbálkozz; ne erőlködj — egyszerűen csak használd a nevet.

          Használd ezt a nevet olyan szabadon, ahogy a csekkfüzetedet használod.

           A pénz letétbe van helyezve; ezért a csekk kitöltéséhez nem szükséges valamiféle különleges hit; pontosabban nem vagy tudatában annak, hogy hitet alkalmazol, bár azt teszed.

           Jézus nevének használatában is hitet gyakorolsz — ez az ösztönös hit, az a fajta hit, amit olyan bizonyságok hoztak nekünk, amelyek a kétség árnyékát is kiszorítják.

          Minden másfajta hit természetellenes.

          Jézus Krisztus második eljövetelekor részünkről a hitnek semmiféle cselekedetére nem lesz szükség ahhoz, hogy elváltozzunk; semmiféle erőfeszítésre nem lesz szükségünk, hogy elfogadjuk a halhatatlanságot — egyszerűen csak halhatatlanná válunk — el fogunk változni.

          Ez benne van a tervben, Isten örök programjában.    Nem lesz szükség különleges hitre a feltámadáshoz — a feltámadás benne van a programban.

          Az Ő terve

          Ha megértenénk az Ő mának szóló programját, a betegek abban a pillanatban meggyógyulnának, amint a betegség megérinti őket.

          „Ha annak a Szelleme lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halálból, ugyanaz, aki feltámasztotta Krisztus Jézust a halálból, megeleveníti [vagyis meggyógyítja] a ti halandó testeiteket is az Ő tibennetek lakozó Szelleme által.”

          Ez itt nem a feltámadásunkra vonatkozik; ez a testünkre vonatkozik mostani állapotában (a halandó azt jelenti, ki van téve a halálnak). A mi testünk a sírban nem lesz halandó, hiszen már meghalt, sem a szellemünk nem marad a halott testben.

          Ez a terv egy része — a Szellem e célból lakik bennünk.

          Nem az egyedüli cél, de az egyik oka az Ő bennünk lakozásának, hogy meggyógyítsa a mi fizikai testünket azokból a betegségekből, amik folytonosan ránk próbálnak akaszkodni.

          Amikor megértjük ezt, nem próbálkozunk majd azzal, hogy hitet gyakoroljunk a gyógyulásunk vagy bármilyen más szükségletünk átvételekor — mert egyszerűen fel fogjuk ismerni azt a tényt, hogy a gyógyulás, a szükségleteink betöltése benne van a programban, része a programnak és elfogadjuk azt, ami már hozzánk tartozik.

          Vegyük például ezt az Igét:
          „Aki a mi bűneinket maga vitte fel testében a fára, hogy a bűnöknek meghalván, az igazságnak éljünk; akinek sebeivel gyógyultatok meg” , vagyis akinek sebeivel mi gyógyultunk meg.

          Ő vitte fel a mi bűneinket az Ő testében a fára és Ő azok miatt a bűnök miatt halt meg, mi pedig hisszük, hogy meghaltunk Ővele együtt — így nem kell újra meghalnunk a bűnnek.

          Életre keltünk

          Ő életre kelt és mi életre keltünk Vele együtt.

          Meghaltunk a bűneinknek, meghaltunk a régi természetünknek, meghaltunk a betegségeinknek, és feltámadtunk az Ő életének teljességében. Megszabadultunk régi bűnös természetünktől, megszabadultunk azoktól a bűnöktől, amiket valaha elkövettünk, és megszabadultunk betegségeinktől.

          Amint megértjük ezt, amint tudatára ébredünk annak, hogy a mi régi bűnös természetünknek semmi joga, semmi hatalma sincs arra, hogy uralkodjék felettünk, mivelhogy halott; akkor nem fogadjuk el többé a sátán hamisítványát, amit tudatlanságunk miatt próbál ránk erőltetni. Nem fogadjuk el a múltban elkövetett bűneink miatt való kárhoztatást sem, mert Krisztus azokat már elhordozta, és nekünk azokat már sohasem kell újra hordoznunk. Kárhoztatást sem kell elszenvednünk miattuk, mert Ő kárhozatra ment miattuk, és elhordozta azokat.

          Következésképpen mi már szabadok vagyunk, és nincsen azért immár semmi kárhoztatásunk nekünk, akik Krisztus Jézusban vagyunk.

          Ugyanez igaz a betegségeinkre is. „Betegségeinket Ő viselte és fájdalmainkat hordozta.” (Ésaiás 53:4)

          Őt tették beteggé miértünk, és Ő viselte el a mi betegségeinket; amikor feltámadt, a betegség uralma megszűnt. Ő pedig feltámadt, életre kelt, megszabadulván a betegség hatalmától.

          Most már semmi joga a betegségnek, hogy ránk erőltesse magát, a sátánnak pedig semmiféle joga nincs arra, hogy bármilyen betegséget helyezzen ránk.

          Szabadok vagyunk!

          Amikor jönnek ezek a betegségek és bajok, ezeket éppen úgy kell kezelnünk, ahogy a múltbéli bűneinkkel is tesszük.

          Lehet, hogy az ördög megpróbál minket kárhoztatás alá helyezni oly módon, hogy felidézi előttünk múltbéli bűneinket, mi azonban azt mondjuk neki: „Sátán, nincs nekünk már semmi kárhoztatásunk, mert mi Jézus Krisztusban vagyunk. Ő elbánt már azokkal a bűnökkel és eltörölte azokat, és te már nem tudod azokat előhozni. A bűnök fényképét előhozhatod, de magukat a bűnöket nem, mivel azok már el lettek törölve.”

          Törvényes jogaim

          Amikor az ördög megpróbál betegségeket helyezni rám, jogom van azt mondani neki: „Sátán, ezeket a betegségeket Jézus az Ő testében már elhordozta, neked nincs jogod arra, hogy előhozd ezek fényképeit és ezekkel ijesztgess engem.”

          „Azok a betegségek feltétel nélkül meg lettek semmisítve, én pedig éppúgy szabad vagyok a betegségtől, mint Jézus teste, amikor feltámadt a halálból. Mivel én Jézus Krisztusban vagyok, te nem teheted rám ezeket.”

          És ha a sátán esetleg megtámadná a testemet, nekem csak annyit kell tennem, hogy felhívom az én Atyám figyelmét a fent említett tényre, a betegségnek pedig el kell mennie, hiszen én már szabad vagyok!

          Tudom, hogy „az Ő sebeivel én meggyógyultam”.

          Ha meggyógyultam, egészséges vagyok.

          Tudom, hogy az Ő feltámadása által én megigazultam, és nincs szükségem arra, hogy újra megigazuljak. Én már igaz vagyok!

          Tudom, hogy az Ő élete által életre keltem, és én élek!

          Tudom, hogy én meghaltam Vele együtt; tudom, hogy feltámadtam Vele együtt; és tudom, hogy én Őbenne vagyok.

          Tudom, hogy az Ő sebeivel meggyógyultam, ha pedig meggyógyultam, akkor én egészséges vagyok. Hála Istennek!

          Nekem már semmit sem kell tennem a gyógyulásomért, mint ahogy semmit sem kell tennem a feltámadásomért, mert Ő az én feltámadásom! Ő az én gyógyulásom!

          Ő mondta: „Én vagyok a feltámadás és az élet!”

          Ő az én feltámadásom; Ő az én életem; Ő az én gyógyulásom; Ő az én egészségem; Ő az én győzelmem; Ő a mindenem, és Ő van jelen mindenben.

          Most egyszerűen csak elismerem azt a tényt, hogy Ő meggyógyított engem az Ő helyettesítő munkája során, és ennek köszönhetően én már meggyógyultam.

          Eljön az idő, mikor ez a fajta tudás olyan elterjedt lesz, hogy azok a férfiak és nők, akik Krisztusban vannak és Őbenne járnak, abban a pillanatban meggyógyulnak majd, ahogy megtámadja őket a betegség. Tökéletes egészségben élnek majd, testileg éppúgy, mint lelkileg és szellemileg.

          Így fognak élni, míg testük el nem használódik, és aztán elalszanak Krisztusban.

           Éppúgy nem szükséges, hogy testünkben betegséget hordozzunk, mint ahogy nem szükséges, hogy szellemünkben meg nem bocsátott bűnt hordozzunk.

          Az Ő Igéje igaz

          Abban a pillanatban, amikor megvallom bűneimet, Ő hű és igaz, hogy megbocsássa bűneimet, és amikor Ő megbocsát nekem, akkor nekem meg van bocsátva.

          Ugyanilyen alapon, amikor megvallom, hogy a sátán betegséget vagy gyengeséget tett rám, Ő hű és igaz, hogy abban a pillanatban meggyógyítson engem, és én már meg is gyógyultam!

          Ő meggyógyított engem a bűnömből, most meggyógyít a betegségemből — hisz mindkettő ugyanabból a forrásból származik.

          Nincs szükség erőlködésre, nem kell véget nem érő harcot folytatnunk a hitért.

          Nekünk birtokunkban van az írott Ige, és Isten örökkön örökké fennálló trónja kezeskedik érte.

          Az Ige éppúgy nem vallhat kudarcot, mint ahogy Isten sem vallhat kudarcot, és amikor megvallom bűneimet, bűnbocsánatot nyerek.

          Ha én ezt elutasítom, ha ezt kétségbe vonom, elutasításommal, illetve kétkedésemmel kinyilvánítom, hogy Isten hazug, hogy az Ő Igéje nem igaz, hogy mindaz amit Ő az Írásban mondott, hazugság.

          Minden hitetlenség Isten teljességének a megkérdőjelezése.

          Ez az Őbenne való újfajta hit szilárddá teszi az ember egész szellemi természetét.
          Ez a hit Isten hűségességének, és az Igében adott bizonyságoknak a megismeréséből nő ki; ezek a tények részévé váltak a szellemi ismeretnek, így amikor a hívő „hitet gyakorol”, olyan ösztönösen cselekszik, mint amikor egy olyan pénzösszegről állít ki csekket, amiről tudja, hogy megvan a bankban.

          Eztán már nem több hitre, hanem több tudásra van szüksége, ami ösztönös hitet hoz létre a mi hatalmas szerető Atya Istenünk irányában.

          A megvallás helye

          Az egyház még sohasem adott helyet tanításai között ennek az életbevágóan fontos témának, pedig a megválaszolt ima, Jézus nevének a használata és a hit teljes mértékben ettől függ.

          „Annakokáért szent atyafiak, mennyei elhívásnak részesei, figyelmezzetek a mi vallásunknak (megvallásunknak) apostolára és főpapjára, Krisztus Jézusra.” (Zsid. 3:1)

          A kereszténységet a mi megvallásunknak nevezi az Ige, és a Zsidó 4:14-ben ezt mondja nekünk: „ragaszkodjunk megvallásunkhoz” .

          A mi bibliafordításunk itt vallást ír, de ennek a görög szónak a jelentése: tanúságtétel szánk megvallásával.

          Ismerjük a Róma 10:9–10-et: „Mert ha a te száddal vallást teszel az Úr Jézusról, és szívedben hiszed, hogy Isten feltámasztotta Őt a halálból, megtartatol [azaz üdvözülsz]. Mert szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk pedig vallást az üdvösségre.”

          Láthatjuk, milyen helyet foglal el a megvallás az üdvösségben.

          Ugyanilyen helyet foglal el a hitben járásunk területén is.

          A kereszténység megvallást jelent. Nyíltan megvalljuk, hogy kik vagyunk mi Krisztusban, és hogy ki Krisztus nekünk.

          A megvallásainkkal lehet mérni a hitünket.

          A hitünk nem tudja túlszárnyalni a megvallásainkat.

          Nem a bűnmegvallásról beszélek. Itt most arról van szó, hogy megvallást teszünk a Krisztusban elfoglalt helyünkről, törvényes jogainkról, arról, hogy mit tett meg értünk az Atya Krisztusban, hogy mit végzett bennünk a Szent Szellem az Igén keresztül, valamint arról, mire képes Ő rajtunk keresztül.

          Nagyon komoly veszéllyel jár, ha kétféle megvallást teszünk.

          Az egyik megvallásunkban megerősítjük az Ige sérthetetlenségét, a másikban viszont kételyeink és félelmeink jönnek elő.

          Valahányszor megvalljuk gyengeségeinket, kudarcainkat, kételyeinket és félelmeinket, lesüllyedünk ezek szintjére.

          Lehet, hogy nagyon buzgón és elszántan imádkozunk, és imáink során meg is valljuk hitünket az Igében, ennek ellenére a következő pillanatban még azt is kétségbe vonjuk, hogy Ő meghallgatott bennünket, mivel arról teszünk megvallást, hogy nincs meg nekünk az, amiért imádkoztunk. Ez az utóbbi megvallásunk tönkretette az előbbi imánkat.

          Egyszer megkért valaki, hogy imádkozzam a gyógyulásáért. Én imádkoztam érte, az illető pedig azt mondta: „Szeretném, ha továbbra is imádkoznál értem.” Megkérdeztem, mi a kívánsága, miért imádkozzam. Így felelt: „Hát a gyógyulásomért.” Azt mondtam erre: „Nincs értelme imádkozni. Te épp most tagadtad meg Isten Igéjét.”
          Mert az Ige azt mondja: Akik hisznek, betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak; valamint hogy „akármit kértek az én nevemben, én megcselekszem azt” .

          Én a hit imáját imádkoztam, ő azonban nem fogadta el. Megvallásával érvénytelenítette az imámat, és hatástalanná tette az én hitemet.

          Megvallásodnak teljes mértékben meg kell egyeznie az Igével, és ha imádkoztál Jézus nevében, ki kell tartanod a megvallásod mellett. A negatív megvallás könnyen megsemmisítheti imád hatását.