2012. június 7.

Egy keskeny út


1986. január 3-án a körzeti nőgyógyász beutalt az egyik budapesti klinikára, mert a terhesség első hónapjaiban szokásos, kötelező rákszűrés, eredménye'' P4-es citológiai lelet lett.

A klinikán az első hét alapos kivizsgálással telt el. Izgatottan és mégis reménykedve vártam a laboratóriumi eredmények megérkezését.
Tizenegyedikén, amikor hozzám értek, a professzor anélkül, hogy bármi mást mondott volna, megkérdezte, hogy hány élő gyermekem van? Olyan oda nem illőnek látszó és rosszat sejtető volt ez a kérdés, hogy nem is tudtam hirtelen válaszolni. Vizit után behívtak a professzor szobájába, az osztályos orvossal várt rám. Közölték, hogy rosszindulatú daganatom van, és ezért azonnali közbeavatkozásra, operációra van szükség.

- Nem áltatjuk Önt. Látnia kell a helyzete súlyosságát, mert ha jobbnak hinné, mint amilyen, akkor esetleg a gyerek megszületése utánra akarná halasztani a műtétet. Márpedig nincs idő a halogatásra. Ha napokon belül eltávolítjuk a méhét - ami természetesen egyúttal a terhesség megszakítását is jelenti - még lelsz esélye a túlélésre, különben nem.
Nem tudtam visszatartani a könnyeimet. Csak azt hajtogattam:
- De ez a gyerek már él, mozog.
A két orvos egymást támogatva próbált meggyőzni:
Számoljon asszonyom! Mi több, a négy vagy az egy? Magának már van négy élő, egészséges gyermeke, ha nem egyezik bele, nem tudja felnevelni őket. Rájuk kell gondolnia! Anyára van szükségük és nem egy sírra, ahová virágot vihetnek.
Iszonyú érzés volt szembekerülni ezzel a rettegett betegséggel és azzal a helyzettel, hogy az életem ára: megöletni a gyermekemet.

Attól kezdve nem volt nyugalmam, gyötört ez a választási kényszer. Egyik megoldást sem találtam elfogadhatónak. Nem akartam, hogy elvegyék tőlem ezt az ötödiket, ugyanakkor hatott rám az is, amit az orvosok és az egész kórházi légkör, a nővérek és a betegek sugalltak. Nehéz anyagi körülmények között éltünk és alig több mint ötven négyzetméteres lakásban, a legidősebb gyermekünk is csak kilencéves volt, rokonainkra nem számíthattunk. Ilyen helyzetben talán tényleg felelőtlenség itt hagyni a férjemet öt vagy négy kicsivel. Ezt mondta az eszem, a szívem azonban azt, hogy nem szabad egy másik ember élete árán meggyógyulni. Kinek van joga megmondani, hogy nem szabad egy másik ember élete árán meggyógyulni. Kinek van joga megmondani, melyikünk élete a fontosabb? A napok közben teltek egymás után és már nem lehetett tovább halogatni a döntést. Az orvosok tapintatosan, de érezhető türelmetlenséggel sürgették a beleegyező nyilatkozat aláírását.

Nyugtalanságomban a folyosókat járva gyakran láttam, amikor mentősök rohantak be inkubátorban egészen kis babát hozva. Lám, az emberi tudás őket már valószínűleg képes lelsz életben tartani, bárcsak az én kicsimnek is legalább annyi esélye lenne, mint egy ilyen koraszülöttnek! A végső döntés előtt magamra maradtam, rá kellett döbbennem: nincs ember, aki segíteni tudna! És abban a pillanatban, ahogy ezt felismertem, megérkezett a segítség! A tudatom alól, a lelkem mélyéből megvilágosodott bennem az ő neve, az Övé, akire gyermekkorom óta még csak nem is gondoltam.
- Uram, olyan vagyok, mintha keresztre feszítettek volna. Kérlek, segíts!
Bementem a kórterembe és a kimerültségtől elaludtam. Álmomban egy férfihang szólt hozzám: Ne öld meg a gyermekedet! Én adok erőt.'' Hetek óta először ébredtem derűsen, aggodalom nélkül.

A nővér éppen akkor jött be a bébidoppal. Ezzel a műszerrel az anyák naponta meghallgathatták a méhükben lévő baba szívhangját. Ezt nálam a tervezett beavatkozás miatt eddig elhagyták. Most én is magamhoz hívtam a nővért:
- Kérem, jöjjön ide is, hallgassuk meg a baba szívét!

Értetlenül, zavartan nézett rám.

Kérem, jöjjön, nem lesz műtét!

Bennem ezután minden lerendezetté vált, ugyanakkor a klinikán igen nehéz lett a helyzetem. A bébidoppos vizsgálat után az osztályos orvos hamarosan üzent, hogy keressem fel. Valósággal magán kívül volt, már értesült a döntésemről. Kiabált:
- Ennek az egésznek semmi értelme. A huszonnyolcadik hétnél tovább úgysem tudja kihordani a terhességét, és ha akkor esetleg meg is születik egy körülbelül egykilós gyermek, még mindig kérdés, hogy életben marad-e? Maga viszont minden esélyét elveszti, a daganat is fejlődni fog, kezelhetetlen lesz és a szülés után áttételek jelentkeznek majd. Eddig azt hittem, azért van négy gyereke, mert szereti őket, de már tudom, hogy csak felelőtlenségből. Már nem is magát sajnálom; majd eltemetik, megeszik a kukacok és kész, de mi lesz a gyermekeivel, azok anya nélkül fognak felnőni. Azt hiszi, hálásak lesznek ezért? Téved, utálni fogják az árvaságukért.
Megsajnáltam, nagyon rosszul nézett ki. Talán eszébe jutott az a több száz vagy ezer magzatelhajtás, amit addig csinált, hogy talán mégis emberek voltak, nem pedig egyszerűen csak megszületendő problémák. Hallgatott egy kicsit, aztán csendesebben folytatta.

- Elismerem, nehéz napjai lehettek, a rák valóban félelmetes betegség, nem csoda, ha már nem képes helyes döntést hozni. Pedig higgye el, egy gyors operációval még meggyógyíthatnánk.

A nővérek és a betegtársaim eddig sajnáltak. Itt valamennyien veszélyeztetett terhességgel feküdtek. Sokuknak talán pont azért vált kétségessé a kívánt gyermek, mert korábban a nem kívántakat elvetették. Most, mikor megtudták, hogy a betegségem ellenére sem egyezem bele az abortuszba, becsmérlő szavakat használva támadtak rám. Ebben a helyzetben jutott eszembe a férjemnek egy régebbi munkatársa, akit személyesen ugyan nem ismertem, de tudtam róla, hogy katolikus keresztény hitét megvallva és vállalva él.
Telefonon kerestem meg, ő volt az első ember, aki megértette a problémámat. Még aznap elment a férjemhez - akivel én csak látogatáskor tudtam volna beszélni, mert otthon nem volt telefonunk, és segítségét is felajánlva tájékoztatta a döntésemről. Férjem gyermekkorától ateista környezetben élt, meggyőződéses materialista volt, csak később tudtam meg, hogy évek óta kérte imában az általa csak ,,feltételesen'' elfogadott Istentől a hit kegyelmét.

Lélekben tehát arra is fel kellett készülnöm, hogy nem fogja elfogadni a választásomat, de nem így történt. Mikor megtudta tőlem, ki adott és ad erőt, hit töltötte el, és ő is megtért.

l986. március 1-jén a gyülekezetben is házasságot kötöttünk, és ugyanazon a napon részesült négy gyermekünkbemerítésbe. Június 6-án áldott állapotom kilencedig hónapjában 4,30 kg testsúllyal megszületett Gábor fiam.
A műtétre csak a szoptatási időszak befejezése után, l987. áprilisában került sor.
Gábor - akinek az emberi tudomány szerint meg sem lett volna szabad születnie - ma már három és fél éves és esténként együtt imádkozik velünk, szüleivel és testvéreivel Urunkhoz Istenünkhöz.


kiálcs az Urnak : Keresztény dícséret : ( Rupa Testvérek)

Ravasz László: Gondolatok


A gyermek nem fényűzés: ő maga a gazdagság.

Kenneth & Gloria Copeland: Állítsuk le a szóbeszédet



És kinyújtá Mózes az ő kezét az ég felé, és sűrű sötétség lett egész Egyiptom földjén három napig… de Izrael minden fiának világosság volt az ő lakhelyében. – 2 Mózes 10:22-23

A sátán évekkel ezelőtt elindított egy szóbeszédet. Azt mondta néhány kereszténynek, hogy úgy kell élniük, mint a világ – osztozniuk kell azokban a szerencsétlenségekben, kudarcokban és abban a szegénységben, amiben a világ. Nos, a pletyka elterjedt. Valószínűleg te is hallottad már. De azt mondom neked, ez egy alattomos hazugság.

Isten Igéje azt mondja a Zsoltárok 91:10-ben, hogy a gonosz nem közelíthet a házadhoz, ha Őbenne élsz.

A János 16-ban maga Jézus mondja, hogy megfosztotta a világot az erejétől, amivel árthatna neked. A 2 Mózes 10:23-ban pedig azt olvashatod, hogy amikor sűrű sötétség vette körül az egyiptomiakat, Izrael gyermekeinek világosság volt a lakhelyükön.

Ezekben és más igeversekben láthatod, hogy Isten soha nem akarta, hogy megtapasztald azt a sok rosszat, amitől a világ szenved. Ő mindig azt akarta, hogy a gyermekei ezek fölött éljenek, és világosság legyenek a sötét világban.

Az Ószövetségben Isten azokról a csodákról volt híres, amiket a gyermekeiért tett. Így kellene lennie a mi életünkben is. Dicsőítenünk kellene Istent a természetfeletti módon győztes életünkkel. Az embereknek olyanokat kellene mondaniuk nekünk, hogy „hallottam, Isten meggyógyított,” „hallottam, a gyermekeid megszabadultak a kábítószerektől,” vagy „hát, Isten tényleg kihozott téged abból az anyagi nehézségből.”

Látod már, hogy a sátán miért terjesztette azt a pletykát, és miért akarta, hogy elhidd, a világgal együtt kell szenvedned, ahelyett, hogy győztesként élnél fölötte? Mert nem akarja, hogy emberek kérdezgessék tőled, hogy honnan van az erőd, a békességed, az egészséged, a bővölködésed.

Isten viszont pontosan ezt akarja. Tehát alkalmazd az Ő Igéjét, és merd elfogadni az áldásokat, amelyeket megígért neked. Isten erejének világossága az életedben állítsa le az ördög sötét szóbeszédeit!

Igei olvasmány: Filippi 2:1-16

A szeretet határai..


"Míg egy férfi új autóját fényezte, a kisfia felvett egy követ és vonalakat karcolt az autó oldalára.  Haragjában, a férfi megfogta a gyermek kezét és többször ráütött, nem ismerve fel, hogy a francia kulccsal üti.

 A kórházban a gyermek elveszítette az összes ujját a törés miatt. Mikor a gyermek meglátta az apját, szemében fájó tekintettel kérdezte: "Apa mikor fognak visszanőni az ujjaim?"
 Az apa felismerve tettének súlyát, szólni sem tudott.
 Visszament az autójához és többször belerúgott.
 Saját cselekedetétől feldúlva leült az autó elé és a karcolásokat nézte.
 A gyermek azt írta:"SZERETLEK APA!"

 A tárgyak használatra vannak, az emberek szeretetre! A probléma a mai világban az, hogy az EMBEREK VANNAK HASZNÁLVA ÉS A TÁRGYAK SZERETVE!

 Legyünk óvatosak és tartsuk emlékezetünkben ezt a gondolatot:
 A tárgyak azért vannak, hogy használjuk, az emberek pedig hogy szeressük őket!
 Légy ura érzelmeidnek:
 - vigyázz a gondolataidra, szavak lesznek belőlük,
 - vigyázz a szavaidra, cselekedetek lesznek belőlük,
 - vigyázz a cselekedeteidre, megszokások lesznek belőlük,
 - vigyázz a megszokásaidra, szenvedély lesz belőlük,
 - vigyázz a szenvedélyedre, rabsággá és végzeteddé válhat!

 A harag és a szeretet nem ismernek határt. Válaszd a szeretetet, hogy szép és kedves életed legyen!"


Lory B.- A kocka el van vetve.

Spurgeon idézet


Készítette: Szivárványblog
"Ha Isten könnyet helyez a szemedbe, az csak azért van, mert a szívedben szivárványt akar kifeszíteni." Spurgeon

A TROMBITA, BILL BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel
Őrködj a körülményeid fölött! Vigyázz az ellenség betolakodásai miatt! Csendesedj és ismerd meg, hogy Én vagyok az Isten, és vigyázva figyeld, amit Én tanítok neked, ahogy a körülményeidben munkálkodom. Csak higgy! Ezeknek a próbáknak a legnehezebbjei a tökéletesség helyére visznek téged. Olyan helyre juttatnak el, ahol még soha nem jártál. Ezek teljes mértékben megszilárdítanak téged az Én királyságomban, mondja az Úr, az Én isteni uralmam alatt való életben. És ebből az uralomból fog származni az a dicsőség, amit a Bennem való hitetek és bizalmatok következtében hordozok és szórok szét.

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Szeretteim, hívlak titeket a hitnek egy még magasabb és még szilárdabb szintjére, ami a tevékenységetek és a kitartásotok alapját fogja adni. A szellemi működéseitek közül sokat a reménység töltött fel eddig, és nem a Bennem való hit és bizalom, mondja az Úr. Azt szeretném, hogy jöjjetek a valóságos hívésnek a szintjére, az Én akaratom és céljaim szerint.
János 16:23 És azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek.

Forditotta: Országh György


Amen! Halleluja!
Gyonyoru profeciak, Gyuri Naplojabol! Aldasokban tularado, gyozedelmes hetet kivanok mindenkinek, a Krisztusban!


Forras: http://ft111.com/
http://gyurinaploja.blogspot.com/


FELTÁMADOTT klip.wmv

2012. június 6.

Ige: A testvér figyelmeztetéséről


 „Ha pedig a te atyádfia [ a te testvéred] vétkezik [mert megbántott, és bűnt követ el] ellened, menj el [és menj oda hozzá] és dorgáld [vagyis intsd, és fedd meg, figyelmeztesd, és győzd] meg őt négyszem között [vagyis kizárólag csak egyedül; és mutass rá a tévedésére, tárd fel előtte]. ha hallgat rád [és megérti], megnyerted  a te atyádfiát; [testvéredet]  [segítettél hogy megmaradjon mint testvéred];

Ha pedig nem hallgat rád, végy magad mellé még egyet vagy kettőt [vagyis egy vagy két testvéredet], hogy két vagy három tanú vallomásával erősíttessék minden szó [minden vallomás; hogy két vagy három száj tanúvallomásán megállhasson minden beszéd, mert minden dolgot két vagy három tanú szavával kell igazolni].         

Ha azokra nem hallgat [és elengedi a füle mellett, figyelmen kívül hagyja, és azoknak sem engedelmeskedik], mondd meg [és jelentsd]  a kihívott gyülekezetnek [az eklézsiának]. Ha [pedig] a kihívott gyülekezetre [az eklézsiára] sem hallgat [és azt is elengedi a füle mellett, figyelmen kívül hagyja, és azoknak sem engedelmeskedik], legyen előtted olyan, mint a pogány [és tekintsd olyannak, mint a nemzetekből valót] és a vámszedő

 [Más fordítás: akkor úgy kell vele bánni, mint egy pogánnyal vagy vámszedővel]” (Mát. 18,15 -17)


És hirdetni kell neki a minden kegyelem istenét, az ŰÚr Jézus Krisztust, és megtérésre hívni.

Ige: Az Úr Jézus és az eltévelyedett bárány


 „Mit gondoltok [mi a véleményetek]? Ha valamely embernek száz juha van, és egy azok közül eltévelyedik [mert eltéved; elkóborol, elcsatangol, mert eltévelyítették, félrevezették, eltérítették, becsapták]: vajon a kilencvenkilencet nem hagyja-e ott [a hegyekben], és a hegyekre menvén, nem keresi-e azt, amelyik eltévelyedett [elveszett; eltévedtet]?

És ha történetesen megtalálja azt, bizony mondom néktek, inkább örvend azon [és jobban örül neki], mint a kilencvenkilencen, amely el nem tévelyedett [és amelyik nem tévedt el].

Ekképpen [ugyanígy] a ti mennyei Atyátok sem akarja, hogy egy is elvesszen [és elpusztuljon, tönkremenjen, megsemmisüljön] e kicsinyek közül” (Mát. 18,12-14)

Lukács bizonyságtétele így hangzik: „Ő pedig ezt a példázatot beszélé nékik, mondván: Melyik ember az közületek, akinek ha száz juha van, és egyet azok közül elveszít, nem hagyja ott a kilencvenkilencet a pusztában, és nem megy az elveszett után, mígnem megtalálja azt? És ha megtalálta, felveti az ő vállára, örülvén. És haza menvén, egybehívja barátait és szomszédjait, mondván nékik: Örvendezzetek (és örüljetek) én velem, mert megtaláltam az én juhomat, amely elveszett vala. Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogysem kilencvenkilenc igaz emberen, akinek nincs szüksége megtérésre” (Luk. 15,3-7)

Ige: A kulcsok


Péter apostol kijelentést kap az Úr Jézus személyéről, s az Úr ezt mondja neki, és az egész eklézsiának:  „De én is mondom néked, hogy te Péter vagy, és ezen a kősziklán [ezen a sziklaszirten, kőszálon] építem fel az én anyaszentegyházamat [kihívott gyülekezetemet, eklézsiámat], és a pokol [a láthatatlan ország (a Hádész, az alvilág)] kapui sem vesznek rajta [erőt], és diadalmat [és a halál erői sem lesznek képesek legyőzni].

És néked adom a mennyek országának [a mennyek Királyságának; az Egek (Istene) Királyságának] kulcsait. És amit megkötsz [(deó): megkötözöl] a földön, a mennyekben  is kötve lészen. és amit meg/feloldasz [(lüó): Itt: elenged= a bűnöst feloldozza] a földön, a mennyekben [az egekben is] is oldva lészen.

>Más fordításban: „Ha bármit kijelentesz, hogy meg van kötve ezen a földön, az a mennyben is meg lesz kötve. Ha bármit kijelentesz, hogy fel van oldva itt a földön, az a mennyben is fel lesz oldva”>” ( Mát. 16,18-19)

A feltétel, és amit megkötni vagy feloldani kell: „Ismét monda azért nékik Jézus: Békesség néktek! Amiként engem küldött vala az Atya, én is akképpen küldelek titeket. Ezt mondván, rájuk lehelt, és így folytatta: „Vegyetek Szent Szellemet! Akiknek megbocsátjátok a bűneit, azok bocsánatot nyernek, akikéit pedig megtartjátok, azoknak a bűnei megmaradnak” (Ján. 20,21-23)

Megkötözni pedig a Gonoszt kell előbb, mert csak azután lehet kezéből kimenteni az embereket, hiszen: „Nem rabolhatja el [nem foszthatja ki, nem dúlhatja fel] senki az erősnek [az erős harcosnak, a hatalmasnak] kincseit [a javait, vagyonát, holmiját]. Bemenvén [nem hatolhat be, és nem törhet be] annak házába, hanemha elébb az erőset [az erős vitézt] megkötözi, és azután rabolja [és azután foszthatja] ki annak házát” (Márk. 3,27)

Casting Crowns - Praise you in this storm

J. Meyer Isten írányítása

Idézetek


"A jó házasság nem azzal kezdődik, hogy ismerjük egymást, hanem azzal, hogy ismerjük Istent"

Imádság:


Én Uram, és Én Istenem!

Milyen jó, hogy mindig tanítasz! Van, amikor keményebben  szólsz, és igazítasz meg, de van, amikor halk hívó szavad is elég. Legyen neked hála, és dicsőség ezért. Köszönöm, hogy tart még a kegyelmi idő, és ezzel élve hadd kérjelek meg most minden szerettemért, ismerősömért, hogy nyújtsd ki hozzájuk könyörülő kezedet, és vezesd be őket is a te országodba! Ámen. (S.A.)

A nap gondolata:


A hit lerántja a megpróbáltatás arcáról a fekete álarcot és angyalt fedez fel alatta. (Spurgeon)

A szomorúságról


Mert az Isten szerinti szomorúság megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre, a világ szerinti szomorúság pedig halált szerez. (2Kor 7:10)

A mai Bibliai szakaszban kétféle szomorúságról olvasunk, mert ezt a nagyon sokféle emberi érzésünket az Ige két alapvető csoportba foglalja. Ez tükrözi is a Szentírás szomorúsághoz való hozzáállását és ezzel az élő Isten elgondolását erről. Ez sokat segíthet nekünk viszont abban, hogy feldolgozzuk és próbáljunk gyógyírt keresni ezen érzéseinkre.

Az Igében arról olvasunk, hogy az egyik része a szomorú érzéseknek a világ szerinti szomorúság. Mióta a világba bekerült a bűn, az első emberpár vétke miatt, az ördög a szomorú érzésekkel fogva akar tartani. El akarja venni az örömünket, el akarja rabolni a reménységünket. Ki akarja semmizni az embert.

Megjelenhet ez úgy is, hogy valaki nincs mélyen érzelmileg, de mégis közömbös. Nem érdekli semmi. Végzi a rutinszerű tennivalóit, de nincs igazi örömérzése. A közömbösség is egyik változata a szomorúságnak, amikor nincsenek különösebb céljai valakinek az életben és közömbös az emberi kapcsolataiban, de Istennel kapcsolatosan is.

Nem érez késztetést az imádságra, az Ige nem üzen neki semmit, közömbös az Úr iránt a szíve. A világ szerinti szomorúság keserűvé tesz. A világ szerinti szomorúság, írja itt Pál apostol, végső formájában halált szerez, mert nem az életről beszél. (Berencsi Balázs)

Te vagy az élet.

20120603 - Te lettél a Szent Sátor - Kubinyi Károly

Spurgeon: Mindig meghallgat


...meghallotta az Úr hangos sírásomat! Meghallgatta könyörgésemet az Úr, imádságomat elfogadta az Úr!" (Zsolt 6,9-10).

   Ez az én tapasztalatom is. Pecsétet üthetek rá, hogy Isten ígérete igaz. Sok-sok alkalommal csodálatosan meghallgatta szolgája imádságát, és most is meghallgatja könyörgéseimet, nem fordítja el fülét tőlem. Áldott legyen érte szent neve!

   Annyi bizonyos, hogy a zsoltáros bizalmában rejtőző ígéret nekem is szól. Hadd tegyem magamévá hittel: imádságomat elfogadta az Úr".

Elfogadja, nem felejti el, és úgy és akkor teljesíti majd, ahogy és amikor szerető bölcsessége ezt a legjobbnak tartja. Szegényes kis imámat a nagy Király elé viszem, Ő pedig meghallgat, és kegyelmesen elfogadja kérésemet. Ellenségeim nem hallgatnak meg, de az én Uram meghallgat. Azok kigúnyolják könnyes imáimat, de az én Uram nem. Ő meghallgatja és szívén viseli könyörgéseimet.

   Micsoda fogadtatás ez. Mi elfogadjuk Krisztust, az Úr pedig - Fia érdeméért - elfogad minket és imáinkat.  Áldott legyen ez a drága név, amely szabad utat biztosít imáinknak még
az arany kapun át is.

   Uram, taníts engem imádkozni. Hiszem, hogy meghallgatod könyörgésemet. Ámen.

Idézet


Az Istentől jövő látás nagy dolgokra késztet


  „Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki az előtte lévő öröm helyett – a gyalázattal nem törődve – vállalta a keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült.” (Zsidókhoz írt levél 12:2)  

Azt hiszem a legkiemelkedőbb jellemzője annak, ha egy látást kapunk az, hogy megváltoztatja a gondolkodásunkat, ami pedig megváltoztatja az azt, ahogyan élünk.

Az úszó olimpikon kibírja, hogy minden nap, órákon keresztül a medence alját bámulja, mert a várt aranyérem lebeg a szeme előtt.

Az édesanya kibírja, a gyermekszülés fájdalmait, mert az újszülött baba képe segít neki kitartani.

És a négyéves gyerek kibírja a küzdelmet, hogy még két hétig  nagyon-nagyon jó fiú legyen, mert a karácsonyfa alatt remélt ajándékok gondolata motiválja őt.

A látás egy olyan erőforrás, amely motivál bennünket arra, hogy nagy dolgokat tegyünk meg, nagy dolgokat adjunk, és mindenkor szeressünk. Segít továbbmennünk, amikor nem látszik semmilyen más érv arra, hogy még mindig törekedjünk a célunk elérésére.

Jézus kibírta a kereszthalált látása – „az előtte lévő öröm” – miatt (Zsid. 12:2).

Oswals Chambers szerint, ami előre visz minket tovább Isten felé még akkor is, amikor körülöttünk minden széthullik, az a Róla való látásunk, nem pedig elvek vagy kötelezettségek felé való elkötelezettségünk.

Ez az Istenről való látás amikor ezt tesszük: „Az odafennvalókkal törődjetek, ne a földiekkel” (Kolossé 3:2).

Kérd Isten, hogy adjon neked látást Önmagáról. Kérd, hogy mutassa meg neked, hogy a te saját célod hogy lehet az ő szívének és gondolatainak a kiterjesztése. Aztán pedig fuss „egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Jézus Krisztusban adott jutalmáért” (Filippi 3:14).

Jon Walker, 2011. október 1. Daily Hope

Mi Atyánk

Idézetek a szeretetről


Mikor egy családban szeretet és bűn összetalálkoznak, ha a szeretet igazi, a kettőnek kereszteződése fájdalmat szül, – és adva van a kereszt. (Stanley)

A gyermekkor vége


„amíg mindnyájan el nem jutunk a hitnek és Isten Fia megismerésének egységére és meglett emberré nem leszünk, Krisztus teljességének mértékében. Akkor nem leszünk többé éretlenek, akiket a megtévesztő emberi tanítás és a tévedésbe ejtő álnokság minden szele ide – oda hány és tovasodor. Inkább igazságban fogunk élni és szeretetben teljesen egybe fogunk nőni a fővel: Krisztussal.”
Efézus 4,14-15
Magam is érintett lévén könnyes szemmel, mégis boldogan néztem a ballagó diákok hosszú sorát. Vállukon tarisznyával, kezükben virágcsokorral, egymásba kapaszkodva sétáltak el előttünk, vendégek előtt. Volt, aki meg volt illetődve, volt, aki komolyan szemlélődött, de a legtöbben mosolyogva búcsúztak az iskolától. Tudták, a gyermekkoruk immár hivatalosan is véget ért, de az életük még csak most kezdődik. A tarisznya útravalói – a forint, a pogácsa, az emléklap – jelképesen mindent tartalmazott, amit az iskola útravalóképpen adhatott. Eszköz a megélhetéshez a megszerzett tudás, amiről számot is kell adni az érettségi vizsgán. A gondoskodó szeretet élménye és az emlékek. Ezek kísérnek utunkon.
A hitben is gyermekek voltunk egykor, és itt is fel kell nőnünk. Ahogy a világi életben az iskola, úgy a hitéletben gyülekezetünk nevelésünk, oktatásunk színtere. Itt tanultuk meg követni a mintát; jó esetben itt tanultunk meg krisztusi emberré válni – mert az első keresztényeket is krisztusi emberek nevezték. Kinőttünk már abból, hogy egymás példáit másoljuk, véleményünket megtanultuk keresztény módon megvitatni, hogy önállóak lehessünk, hogy egyedüli támaszunk már ne hitbeli apánk, anyánk, hanem Krisztus legyen.

Ettől kezdve hitünk a gyakorlati életben vizsgázik, és a megszerzett tudást tudnunk kell alkalmazni próbáink során. Gyermek-bűneink, botlásaink már a múlté, a felnőttkor akadályai új kihívásokkal, hol kudarcokkal, hol sikerekkel várnak. Ahogy az életben a legnagyobb érdem értelmes, értékes, sőt a társadalom számára hasznos embernek lenni, úgy érdem a hitben igazként szeretni és szolgálni minden ránk szorulót.


C. H. Spurgeon : Vigasztalás, biztonság, megelégedettség


„Nem ilyen-e házam az Isten előtt? Hisz örök szövetséget szerzett
velem, benne elrendezett és biztosított mindent. Minden javam, minden
örömem belőle sarjad" (2Sám 23,5).

   Ez az Ige nem egy ígéret csupán, hanem ígéretek gyűjteménye - egész
doboz tele drágagyönggyel. Isten velünk kötött szövetsége pedig a
kincstár, amely mindezeket a drágaságokat tartalmazza.

   Dávid utolsó szavai ezek, de legyenek ma az enyémek. Először is a
sóhaj: a dolgok nem úgy mennek nálam és az enyéimnél, ahogyan
szeretném; próbák, gondok és bűnök gyötörnek, mindezektől kemény a
párnám. 

   Azután a vigasztalás: „örök szövetséget szerzett velem". Isten
elkötelezte magát mellettem, és Krisztus vérével megpecsételte a
szövetséget. El vagyok kötelezve Istennek, mert Ő elkötelezte magát
nekem.

   Ez nagy biztonságot ad, mert Isten szövetsége örök, bölcsen
eltervezett és megcáfolhatatlan. Nem kell attól félnem, hogy az idő
múlásával Isten szövetségének valamely pontja feledésbe merül, a
dolgok természetszerű bizonytalansága következtében. Ez a szövetség
sziklaszilárd, erre építhetek mind életemben, mind halálomban.

   Végül megelégedett leszek: nem kell más az üdvösséghez és a
boldogsághoz. Istené vagyok és ez a legfőbb örömöm.

   Én lelkem, fordulj ezen a mai napon is Krisztushoz, akiben
kegyelmes Istenünk újszövetséget kötött veled. Fogadd be Krisztust,
hogy Ő legyen a mindened!

C. H. Spurgeon  "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből

Életcseppek


Bővített szomjas volt egy cseppre:
...
´Az aggodalom olyan, mint a hintaszék teszel valamit, de nem jutsz el sehová.´
/Linda Dillow/

A 10 nagy szabadság


Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Egy kisfiútól megkérdezték egyszer: „Mi a keresztyén vallás?”

Erre ő így válaszolt: „A keresztyén vallás az, amikor azt mondják, hogy nem szabad.”
Sokan vannak akik így gondolkodnak.

És ha megkérdezzük, miért viselkednek ilyen különös módon, akkor a Tízparancsolatra hivatkoznak:
”Abban mindegyre azt mondják, ne tedd ezt, vagy ne tedd azt!”
Óriási tévedés!
Isten nem kényúr, hanem szabadító. Ő megszabadította Izraelt, az Ő népét az egyiptomi rabságból.
Majd elvezette őket a Sínai hegyhez. S a Sínai hegyen világosan elmagyarázta nekik, milyen nagy szabadságban élhetünk Istennel.
Tíz mondatban közölte ezt velük.
A tízből nyolc tagadó mondat, kettő pedig állítás. De a tízből egy sem tiltó mondat!
Hanem ahelyett mindegyik így kezdődik:
”Én, az Isten, és te, az ember, mostantól kezdve egymáshoz tartozunk. És ha együtt maradunk, akkor így fog kinézni az életed:
Nem lesznek idegen isteneid.
Tisztelni fogod az én nevemet.
Nem fogod magad halálra hajszolni.
Családod körében emberséges életet fogsz élni?”
És így tovább.
A tízparancsolat az Istentől megnyert nagy szabadság tíz mondata.

1. Első parancsolat

Én az Úr vagyok, a te Istened: ne legyenek más isteneid!
Nincs szükséged arra, hogy félelmek között élj!
Nem kell félned sem a csillagok hatalmától, sem az emberek hatalmától;
Nem kell féltened sem pénzedet, sem szórakozásaid örömét. ha félve csüggesz ezeken, rabszolgájuk leszel.
Én, a mindenható Isten, a te segítőtársad akarok lenni.
Igazodj énhozzám, és akkor szabad leszel.

2. Második parancsolat

Én az Úr vagyok, a te Istened: ne alkoss magadnak képet énrólam!
Nincs szükséged arra, hogy neked bármit bemeséljenek -
sem hamis prédikátorok, sem a világnézetek apostolai, sem a mindenkori világmegváltók, sem a gátlástalan egoisták.
Ezek mindnyájan hamis képet alkotnak maguknak Istenről, a világról és önmagukról.
Én, a mindenható Isten, a te tanító mestered akarok lenni.
Igazodj az én beszédemhez, mert az én igém igazság.

3. Harmadik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: ne élj vissza az én nevemmel!
Nincs szükséged arra, hogy segítségemet kikényszerítsd -
sem kegyes teljesítményeiddel, sem ostoba foglalkozásokkal, sem álszent fecsegéssel, sem önző céljaidnak keresztyén köntösbe bújtatásával.
Mert mindez azt jelenti: csalétekként használod az én nevemet.
Én, a mindenható Isten, önként vagyok a te barátod.
Igazodj én hozzám, és a te imádságod nem hangzik hiába.

4. Negyedik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: az ünnepnapot szenteld meg!
Nincs szükséged arra, hogy halálra hajszold magad -
sem a megállás nélküli munkával, sem az élvezetek szüntelen hajszolásával, sem aggodalmaskodással, sem azzal az örökös félelemmel, hogy „jajj le ne késsek!”
Mert mindez csak betegesen görcsössé tesz és megfoszt az élet minden örömétől.
Én, a mindenható isten, a te mestered vagyok.
Igazodj énhozzám, és életed teljességre jut.

5. Ötödik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: tiszteld atyádat és anyádat.
Nincs szükséged arra, hogy örökösen ellenkezz és lázongj -
sem szüleid ellen, sem tanítóid ellen, sem a fennálló erkölcsök ellen.
Az élet jó rendjei elleni lázadás éppen úgy megfoszt szabadságodtól, mint a vak engedelmesség.
Én, a mindenható Isten, a te mennyei Atyád vagyok.
Megengedheted magadnak azt, hogy a szeretet rendjébe illeszkedj és így nyerd el a szabadságodat.

6. Hatodik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: ne ölj!
Nincs szükséged arra, hogy embertársadat konkurenciának tekintsd -
akit minden áron meg kell előznöd, akit szakmailag, politikailag vagy személy szerint „ki kell nyírnod”.
Az ilyen magatartás nem arról fog tanúskodni, hogy erős és belevaló vagy, hanem arról, hogy gyenge vagy és gyáva.
Én, a mindenható isten, a te oltalmazód vagyok.
Megengedheted magadnak, hogy embertársadat élni segítsd.

7. Hetedik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: ne paráználkodj!
Nincs szükséged arra, hogy „kitombold magad” -
sem ocsmány beszéddel, sem fülledt, nappali álmodozással, sem önkielégítéssel, sem úgy, hogy másokat saját ösztöneid kielégítésére kihasználsz.
Ne foszd meg magad a szerelem karikatúrái által a szerelem tiszta örömétől!
Én, a mindenható Isten, a te boldogságod szerzője vagyok.
Megengedheted magadnak, hogy várj arra a társra, akit én rendelek neked.

8. Nyolcadik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: ne lopj!
Nincs szükséged arra, hogy becstelen úton gazdagodj meg -
sem lopás által, sem üzleti csalás által, sem azzal, hogy akár felebarátodat, akár az államot „átejted”.
Amennyit ilyen úton szerzel, ugyanannyit veszítesz is önbecsülésedből és békességedből.
Én a mindenható isten, gondoskodom rólad.
Megengedheted magadnak, hogy adj, ahelyett, hogy végy.

9. Kilencedik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: ne hazudj!
Nincs szükséged arra, hogy az igazságtól eltérj -
sem azért, hogy embertársadat befeketítsd, sem azért, hogy kudarcodat leplezd, sem önnön kényelmed érdekében, sem pedig azért, mert mások úgy óhajtják. A hazugság az emberi együttélést hosszú távon pokollá teszi. Én, a mindenható Isten, bízom benned. Megengedheted magadnak, hogy te is bízz másokban, és bizalmat ébressz bennük.

10. Tizedik parancsolat

Én az úr vagyok, a te Istened: ne irigykedj!
Nincs szükséged arra, hogy irigykedj -
sem a mások vagyonára, sem a mások tudására, sem a mások jóságára, sem a mások sikereire.
Ha a másét irigyeled, megfosztod magad attól, hogy örülj a sajátodnak.
Én, a mindenható Isten, minden jónak adományozója vagyok.
Megengedheted magadnak, hogy örülj annak, ami a másé.

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel
Terjeszkedj! Olyan idők vannak, amikor növekedned kell a szellemi tudatosságban és felfogásban. Ne stagnálj a halott, száraz vallásos hagyományokban. Tudod jól, hogy leragadtál a vallásos gyakorlatok szélcsendes zónájában, amikor a Szellemben való életed már csak egy emlék, és nem a mai tapasztalatod. Kelj életre! Gerjeszd fel magad mindaddig, amíg meg nem mozdít a jelenlétem ereje, mondja az Úr, és amíg tudatossá nem válik benned, hogy a Szellemben való élet a te üzemanyagod.

2 Péter 1:2-4 Kegyelem és békesség adassék néktek bőségesen az Istennek és Jézusnak, a mi Urunknak megismerése által. Mivelhogy az Ő isteni ereje mindennel megajándékozott minket, ami az életre és istenfélelemre való; az Ő megismerése által, aki minket a saját dicsőségével és hatalmával elhívott, Amely által a megígért igen nagy és becses áldásokkal ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon.

Forditotta: Országh György


Aldasos, szep napot kivanok mindenkinek, a Krisztusban!


Forras: http://ft111.com/
http://gyurinaploja.blogspot.com/


Ma csak álmodom arról - Bolyki Brothers - Reménység Fesztivál 2012

Szeráf - Szivem telve van Veled !

Jesus Culture - Dance Live - Budapest 2011 Ez az a nap! Hungary (HD)

2012. június 5.

Amíg élek (Dobner Illés)

Kenneth Hagin Oldjátok el 1-4 rész





Boldog, aki hisz


 „És boldog az, a ki hitt; mert beteljesednek azok, a miket az Úr néki mondott.”
(Lukács evangéliuma 1. fejezet 45. vers)

Két ember szemlélte egy kiállításon a jerikói vak meggyógyításáról szóló festményt.
- Maga mit lát kiemelkedőek ezen a képen? - kérdezte az egyik.
- Ó kérem, - volt a válasz - ez a festmény csodálatos. Minden mesterien ki van dolgozva. Krisztus alakja, az emberek csoportjai, az arckifejezések. Minden, nézze csak, minden tökéletes.

- És látja ott a kép szélén azt az eldobott botot? Ahhoz mit szól?
- Valóban. Mit gondol, mit keres ott az a bot?
- Én úgy gondolom, az az otthagyott bot a hit kifejeződése.
- Hogyhogy?
- Ez az ember ott ülhetett az útfélen, de mikor meghallotta Jézus közeledését, kiabálni kezdett. Mikor Jézus magához hívta, a botját hátrahagyva ment a Mesterhez. Ezzel is kifejezve a gyógyításban való hitet, hiszen a botra már úgysem lesz szüksége.

Igen, ez az igazi kifejeződése a hitnek. Mikor még a teljesülés előtt eldobod a mankót, odabotorkálsz Jézushoz és várod az ígéret teljesülését.

Mégis, mily sokszor Tamás módjára csak a szemünknek és kezünknek hiszünk. Saját magunk próbálunk emberi mankókkal, emberi eszünk szerint végigbotorkálni életünk útján és persze ugyanakkor szeretnénk ebből kigyógyulni, de nem merjük teljesen Istenre bízni magunkat, hogy az Ő kérései szerint éljünk.

Pedig ez a hit a valódi boldogság kulcsa. Jézus ezt mondja a mai lelki vakoknak és Tamásoknak is; „boldogok, akik nem látnak és hisznek.” (Ján.20:29)

Dobd el tehát a mankót! Kelj fel és járj Jézus elvei szerint!


Imádság:


Urunk, köszönjük szeretetedet és kegyelmedet. Legsötétebb óráinkban mutass nekünk ösvényt. Emelj fel minket, hogy láthassuk csodálatos tetteidet. Ámen (T.M.)

A nap gondolata:



A hit a gyengeségben megerősít, a szegénységben meggazdagít, és a halálban megelevenít. (Spurgeon)

You Raise Me Up

34-es ZSOLTÁR

Spurgeontól gondolatok


Segíts magadon és Isten is megsegít (?) Jézus azokon segít, akik nem tudnak magukon segíteni és senki másnál nem találnak segítséget. 

Ravasz László: Gondolatok


Széppé válik az életed, csak titokzatos szépségeit ne pusztítsd ki belőle.

Műanyag gyöngysor


Írta: Ismeretlen

Egy anyuka elment vásárolni 5 éves kislányával. Bejárták az egész bevásárlóközpontot, és amikor elindultak haza, útközben megálltak egy utcai árusnál. A kislány meglátott egy ragyogóan szép gyöngynyakláncot.

- Kérlek, anya! Megkaphatom? Légyszi, légyszi...

Anyukája gyorsan megnézte, hogy mennyibe kerül. Csak 890 Ft volt.

- Kislányom, ha rendben tartod a szobádat egy hétig és rendesen a helyére pakolod a játékaidat, a következő héten megveszem neked, amikor erre járunk.

A kislány izgatottan várta a jövő hetet. A szobájában azelőtt soha nem látott rendet tartott, annyira vágyott arra a nyakláncra. Végül eltelt egy hét, és eljött a nap, amikor ismételten vásárolni mentek. Az anyuka nagyon megdicsérte kislányát, hogy milyen szép rendet tartott egész héten, és megvette neki a nyakláncot. Végtelen nagy öröm volt a kislány szívében. Nagyon szerette azt a nyakláncot. Mindig hordta, vasárnapi iskolában, óvodában még lefekvés előtt sem vette le. Csak amikor muszáj volt, fürdésnél, és amikor az uszodába ment, amúgy mindig rajta volt.

A kislány édesapja nagyon szerette a lányát. Bármi egyéb dolga volt is, lefekvés előtt mindig felolvasott neki egy mesét. Az egyik este, amint befejezte az egyik történetet, ezt kérdezte a lányától:

- Kislányom szeretsz engem?

- Ó, apa, tudod, hogy nagyon szeretlek!

- Akkor kérlek, add nekem a nyakláncodat.

- Jaj, apa, azt ne! Inkább odaadom a kedvenc babámat, vagy az egyik lovacskát, amit tőled kaptam szülinapomra. – válaszolta a kislány.

- Értem, kicsim. Apa szeret téged. Jó éjszakát! – és adott egy jó éjt puszit a homlokára.

Egy héttel később a mese után az édesapja ismét ezt kérdezte a kislányától:

- Szeretsz engem? Akkor add nekem a nyakláncodat.

- Jaj, apa, azt ne. Inkább a babaházat vagy a kedvenc fésűmet. – kérlelve válaszolta a kislány.

- Rendben kicsim. Tudod, apa szeret téged.

És gyengéden átölelte. Pár nappal később este, amikor az apa ment felolvasni a mesét, és belépett a szobába látta, hogy kislánya pityeregve ül az ágyán.

- Kislányom, mi a baj? Mi történt?” – kérdezte szelíd hangon.

Pár perc hallgatás után, remegő kézzel, odanyújtotta a nyakláncot édesapjának:

-Tessék, apa, neked adom.

Az apuka elvette és utána elővett a jobb zsebéből egy kis dobozt.

- Ez a tied, egyetlenem.

A kislány megszeppenve vette el, és nyitotta ki a kis dobozt. Egy eredeti igazgyöngyökből álló nyaklánc volt benne, mely ezerszer csillogóbb és gyönyörűbb volt, mint az előző. Minden este az apuka zsebében volt, aki arra várt, hogy kislánya odaadja neki a nyakláncot, hogy még jobbat, még szebbet adhasson neki.

Ilyen a mi szeretett Jézus Krisztusunk! Sokszor ragaszkodunk bűnös, szürke, reményvesztett életünkhöz, amit szinte lehetetlennek érzünk feladni. De az Úr mégis azt kéri tőled, hogy hagyj fel ezzel az élettel!

Sokszor nem látjuk, mi van Jézus zsebében, de hinnünk és bíznunk kell benne, mert Ő soha nem vesz el úgy, hogy ne adna helyette valami sokkal jobbat.


Gyere áldjuk együtt nagy Királyunkat

Morzsák az élet kenyeréből Összegyűjtötte: Vida Sándor


Hogy mekkora hited van, kitűnik abból, hogy milyen könnyen csüggedsz.

A TROMBITA, BILL BURNS:


Az Úr azt mondja, hogy bátorodj fel! Nem vagy legyőzve. Akár tudsz róla, akár nem, a győzelem a tiéd lesz ebben az időszakban. Ugyanis ez már el lett határozva a Szent tanácsában. Az Öregkorú most felkelt, és a bíróság elfoglalta a helyét. Ő meghozott egy határozatot, egy rendeletet és egy ítéletet, a szenteknek kedvezőt, hogy a királyság az övék, és a győzelem is az övék.

Még ma...


Közöltem négyéves ikreimmel, hogy ha televíziót akarnak nézni, előbb el kell pakolniuk játékaikat.
Megmutattam nekik, hogy hol áll majd az óra nagymutatója, amikor a gyerekeknek szóló műsor kezdődik.
Egy időre magukra hagytam őket, de amikor visszatértem, még mindig nem fejezték be a rendrakást.

A lányom mosolyogva fordult hozzám, és közölte:
- Semmi baj anyu!  
Kivettem az elemet az órából, hogy nyerjünk még egy kis időt.

Sokan szeretnének időt nyerni, az idő múlását megállítani, de ha az óra meg áll, és nem méri az időt, az idő azért csak halad tovább, és minden ember számára elkerülhetetlenül eljön az utolsó óra, utolsó perc, utolsó másodperc, és utánna........

Azt mondja a Biblia : ".....nékünk mindnyájunknak meg kell jelennünk a Krisztus ítélő széke
előtt...2 Kor.5.10. 

Ma még van lehetőséged, hogy elfogadd Jézus hívását, és jóra forduljon sorsod.

Azt mondja Jézus: "....úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." Ján. 3 . 16....Nem kell elveszned...

Uram, áldlak!

Keresztelő Srácok- A fenséges árnyékában

A mester érintése

Készítette: Győzedelmes Gyülekezet

Ütött-kopott volt, s az árverező Úgy hitte, fáradni kár. Mégis kezébe vette a vén hegedűt, S mosolyogva mutatta fel.
– Hölgyeim és uraim, figyelmet kérek! Lássuk, a licitálást ki kezdi?
Egy dollár, ott hátul, kettő, igen! Csak kettő? Ki ad hármat? Három dollár először, és másodszor is...
Már koppant volna a kalapács, de mégsem, A terem végéből ősz hajú férfi lépett közelebb, s felemelte a vonót; letörölte a port az ódon hangszerről.

Felhangolta a megereszkedett húrokat. Tiszta és édes dallam kelt szárnyra, akár egy égi angyal éneke.
Elhallgatott a muzsika, s az árverező Furcsán fojtott hangon szólt:
– Ki ad többet a régi hegedűért? Felmutatta a hangszert és a vonót.
– Ezer dollár, ki ad érte kettőt? Kétezer dollár! Ki ad hármat?
Háromezer először, háromezer másodszor, háromezer harmadszor!

Tapsolt a terem, de valaki bekiabált:
– Nem értem, mitől ez a hirtelen értéknövekedés?
Nem váratott magára a válasz:
– A mester érintésétől.

Sok emberélet, akár a lehangolt húr, Ütött-kopott, vétkektől szennyes. Megkaphatja bárki olcsón, bizony, mint az avítt hegedűt. Egy tál lencse, pohár bor, perdül a kocka – és sodródik tovább. Az ára szinte semmi, s kis híján koppan már a kalapács. Ám jő a mester, s a tudatlan tömeg nem érti, mitől a hirtelen változás, a lélek értékét megezerszerezi.
Pedig egyszerű: a mester érintésétől.

Profecia 2012. 06.01. Elaine Tavolacci: A korai és a késői eső


Készítette: Lisa Szanyel
Az utóbbi napokban a Szent Szellem erőteljesen fokozódó jelenlétét érzem. Olyan, mintha egy duzzasztógát átszakadt volna, és megnyíltak a menny vízáradatának a kapui. Jézus elkezdte elküldeni az Ő esőjét túláradóan. Az Úr valami nagyon komoly dolgot mutatott nekem. Jóel a korai és a késői esőről prófétál a második fejezetben. A korai eső pünkösd napján valósult meg a felsőházban, a késői eső pedig az, amire minden Szellemmel telt hívő vágyakozva vár. A Bibliában Izrael esős időciklusai a Szent Szellem kiöntetésének és a lelkek aratásának a prófétai előképei. A korai eső héber szava az "ömlő", "yoreh", ami egy eláztató, elárasztó esőre utal. A késői eső héber szava az "aratási eső", "malqoesh". Ez a szó egy zuhogó, nagyon erős esőzésre utal. Prófétai szemmel, a korai eső a pünkösdöt vetítette előre, a késői eső pedig még el kell, hogy jöjjön. Sőt, a Biblia szerint az utolsó napokban az Úr elküldi a korai esőt is és a késői esőt is. Készüljetek fel arra, hogy a késői eső áradata hatalmas folyókat fog fakasztani, és ezzel együtt soha nem látott számban fognak bejönni az emberek a végidők aratásába.

Az Úr azt mondja, hogy még egyszer kiküldöm a dicsőségemet a földre. Amikor látjátok, hogy elkezd esni a késői eső, ne féljetek belelépni. Ez nem természetes eső. Ez az eső hatalommal jön. Ez az eső erővel jön. Ez az eső valóságot hordozva jön. Ez az eső bőséggel jön. Ez az eső kitartóan jön. Ez az eső mindazoké, akik szomjasak. Mindazoké, akik készek elengedni a hagyományaikat, és belépnek annak az újdonságába, amit számotokra készítettem. Ez az eső folyókat fog fakasztani, és ezek a folyók hamarosan emelkedni fognak. Amint beléptek a folyóba, mindazt, ami nem Tőlem van, elmossa a víz. Minden, ami kiszáradt és töredezett, helyre fog állni. Minden, ami beteg, rendbe jön. Ebben a folyóban olyan kijelentést fogtok kapni, ami ámulatba fog ejteni. Ebben a folyóban a békesség áradatait fogjátok találni. Engedd, hogy mélyebbre vigyelek ebben a folyóban. Azokat keresem, akik nem félnek kilépni a komfort zónájukból. Azokat keresem, akik nem félnek kievezni a mély vízre. Munkásokat keresek erre a nagy aratásra, ami most fog kezdődni.

Mindenhol, ahol az Én folyóm árad, életet hoz. Az az ádáz harc, ami ellened dúlt mindez idáig, el fog törpülni a szemedben, amint belépsz ebbe a folyóba. Többé nem fognak megfélemlíteni a sötétség ellened támadó erői. Ez a folyó pajzsként fog védeni minden rád irányított tüzes nyíltól. Sokan jelentős mértékben fognak áttöréseket átélni, amint belépnek ebbe a folyóba. Nagy csodák fognak kapcsolódni ehhez a kiáradáshoz. Ami embereknek lehetetlennek tűnt, természetes jelenséggé lesz. Ne bátortalanodj el, amikor meglátod a sötét felhőket. A sötét felhők hordozzák a késői esőket. Az esőből lesznek ezek a folyók. Ahogy megmondtam az Én igémben, olyan dolgot cselekszem a ti napjaitokban, amelyet nem hinnétek, ha valaki mondta volna nektek. Ne bátortalanodjatok el, amikor azt látjátok, hogy a víz csak bokáig ér. Ez még csak a kezdet, mivel a folyó emelkedni kezd majd a következő napokban, először bokáig, térdig, derékig, majd túláradó mértékben, amikor már özönlik, mondja az Úr.

Ezékiel 47:2-9
És kivitt engem az északi kapu útján, és elhordoza engem a kívül való úton a külső kapuhoz, mely napkeletre néz, és ímé, a víz ott forr vala ki a jobb oldal alól. Mikor kiméne az a férfiú napkelet felé, mérőzsinórral a kezében, mére ezer singet; és átvitt engem a vízen, a víz bokáig ér vala. És mére ismét ezret, és átvitt engem a vízen, a víz pedig térdig ér vala. És mére ismét ezret és átvitt engem s a víz derékig ér vala. És mére még ezret, s volt olyan folyó, hogy át nem meheték rajta, mert magas volt a víz, megúszni való víz, folyó, mely meg nem lábolható. És monda nékem: Láttad-é, embernek fia? És visszavezete engem a folyó partján. És mikor visszatértem, ímé, a folyó partján igen sok fa volt mindkét felől. És mondá nékem: Ez a víz a keleti tájékra folyik ki, és a lapácra megyen alá, és a tengerbe megyen be, a tengerbe szakad, és meggyógyul a víz. És lészen, hogy minden élő állat, amely nyüzsög, valahova e folyam bemegyen, élni fog; és a halaknak nagy bőségük lészen, mert ez a víz bement oda, és azok meggyógyulnak, és él minden, valahova e folyó bement.

Habakkuk 1:5
Nézzetek szét a népek között, vizsgálódjatok és csodálkozással csodálkozzatok, mert oly dolgot cselekszem a ti napjaitokban, mit el sem hinnétek, ha beszélnék!

Zakariás 10:1
Kérjetek esőt az Úrtól a késői eső idején! Az Úr villámlást szerez, és záporesőt ad nékik, és kinek-kinek füvet a mezőn.

Jakab 5:7
Legyetek azért, atyámfiai, béketűrők az Úrnak eljöveteléig. Ímé, a szántóvető várja a földnek drága gyümölcsét, béketűréssel várja, míg korai és kései esőt kap.

Forditotta: Országh György


Amen! Halleluja!
Gyonyoru profecia Gyuri Naplojabol! Aldasos, csodaszep vasarnapot kivanok, mindenkinek, a Krisztusban!


Forras: http://gyurinaploja.blogspot.com/
http://www.awordinseason.info/Home.html


2012. június 4.

KOCSIS TIBOR-Mit ér egy hang?

Ige: Jézus a megmentő


Mert az embernek Fia nem azért jött, hogy elveszítse az emberek lelkét (vagyis életét), hanem hogy (megmentse), és megtartsa….” (Luk. 9,56)

Mert azért jött az embernek Fia, hogy megkeresse és megtartsa, ami elveszett” (Luk. 19,10)

„Mert nem azért küldte az Isten az ő Fiát a világra/ba, hogy kárhoztassa (hogy elítélje) a világot, hanem hogy megtartassék (és üdvözüljön) a világ általa.” (Ján. 3,17)

A farizeusokhoz pedig így szól: „Elmenvén pedig tanuljátok meg, mi az: Irgalmasságot [könyörületet] akarok és nem áldozatot. Mert nem az igazakat [nem az Isten jogrendjéhez igazodó, megigazultakat] hívogatni jöttem, hanem a bűnösöket [a céltévesztetteket] a megtérésre [vagyis a gondolkodásmód megváltoztatására, hogy visszatérjenek, visszaforduljanak Isten felé]” (Mát. 9,13)

Ige: Az Úr védelme


 „Az Úr angyala tábort jár az őt félők körül és kiszabadítja őket (Más fordítás: Az ÚR angyala őrt áll az istenfélők mellett, és megmenti őket)” (Zsolt. 34,8)

Mikor Péter apostolt Heródes börtönbe záratja, és ki akarja végeztetni, Isten angyalt küld a kiszabadítására: „És Péter magához térve monda: Most tudom igazán, hogy az Úr elbocsátotta (elküldte) az ő angyalát, és megszabadított (és kimentett) engem Heródes kezéből és a zsidók népének egész várakozásától” (Csel. 12,11)

Ige: A megbocsátás


 „Ekkor hozzámenvén  (Jézushoz) Péter, monda: Uram, hányszor lehet az én atyámfiának ellenem vétkezni [mulasztást elkövetni, hibázni], és [hányszor kell] néki megbocsátanom? Még hétszer is? Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer [vagy hetvenszer hétszer] is.  (Mát. 18,21-22)

Így folytatódik a kijelentés: „És ha egy napon hétszer vétkezik ellened, és egy napon hétszer te hozzád tér, mondván: Megbántam; megbocsáss néki” (Luk. 17,4)

„Mert ha megbocsátjátok [vagyis elengeditek] az embereknek az ő vétkeiket [botlásaikat; és Ha elengeditek az embereknek eleséseiket hibás lépéseiket, botlásaikat, baklövéseiket, melléfogásaikat], megbocsát [és elengedi] néktek is a ti mennyei Atyátok [azokat]. Ha pedig meg nem bocsátjátok [de ha ti nem engeditek el] az embereknek az ő vétkeiket [botlásaikat, eleséseiket, hibás lépéseiket, baklövéseiket, melléfogásaikat], a ti mennyei Atyátok sem bocsátja meg [Ő sem fogja elengedni] a ti vétkeiteket [botlásaitokat; eleséseiteket]” (Mát. 6,14-15)

Az Úr Jézus által tanított ima is ezt jelenti ki: „És bocsásd meg a mi vétkeinket, [és engedd el tartozásainkat, adósságainkat]  miképpen [és amint]  mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek [és ahogy mi is elengedtük azokat a nekünk tartozóknak]” (Mát. 6,12)

A megbocsátás feltétele az ima meghallgatásnak is: „És mikor imádkozva megálltok, bocsássátok meg (engedjétek el), ha valaki ellen valami panaszotok van; hogy a ti mennyei Atyátok is megbocsássa (és elengedje) néktek a ti vétkeiteket (botlásaitokat, hibás lépéseiteket, baklövéseiteket, melléfogásaitokat). Ha pedig ti meg nem bocsátotok (el nem engeditek), a ti mennyei Atyátok sem bocsátja meg (és nem engedi el) a ti vétkeiteket (botlásaitokat, hibás lépéseiteket, baklövéseiteket, melléfogásaitokat)” (Márk. 11,25-26)

Hát ezért ti is: „Legyetek pedig egymáshoz jóságosak, irgalmasok, megengedvén (és bocsássatok meg) egymásnak, miképpen az Isten is a Krisztusban megengedett (megbocsátott) néktek” (Eféz. 4,32)

„Öltözzetek föl azért, mint az Istennek választottai, szentek és szeretettek, könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést (türelmet); Elszenvedvén (viseljétek el) egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna; miképpen a Krisztus (az Úr) is megbocsátott néktek, akképpen (úgy tegyetek) ti is” (Kol. 3,12-13)

És hogy ezt meg tudjátok tenni, előbb: „… öltözzétek fel az Úr Jézus Krisztust…” (Róm. 13,14)

Ugyanis:Aki gyűlöli (utál, undorodik valamitől, ellenszenvet érez; megvet, semmibe sem veszi) az ő atyjafiát (a testvérét), mind embergyilkos az: és tudjátok, hogy egy embergyilkosnak sincs örök élete, ami megmaradhatna őbenne” (1 Ján. 3,15)

Mert aki gyűlöl, az még mindig az ördögöt – a sátánt – szolgálja. Hiszen: „… az ördög, … embergyilkos volt kezdettől fogva…(Ján. 8,44)



Örömöt adtál a szívembe

Carl Eichhorn: Erõt adó öröm


 Az Úrnak öröme a ti erõsségtek. (Nehemiás 8, 10)

Nagy különbség az, hogy az öröm érzése természetünkbõl ered, vagy pedig a Szentlélek munkálta azt bennünk. Igen gyakran sok természeti adottság is vegyül az öröm érzésébe. A csupán természeti érzések olyanok, mint a futó homok, nem lehet rá építenünk. Minél inkább szétválasztjuk magunkban a természeti és a kegyelem által kapott adottságokat, annál tisztább és csendesebb lesz bennünk az örvendezés. Egyre jobban a hit öröme lesz, mely olyan állandó, mint maga a hit. Az Úrban való örvendezés lesz ez. -

Amikor a tanítványok bizonyságtételük miatt fogságba kerültek és kihallgatták õket, azt olvassuk, hogy "mikor pedig látták Péternek és Jánosnak hitvalló bátorságát ... csodálkoztak" (Csel 4, 13). És amikor Pált és Barnabást kiûzték Antiochiából, "a tanítványok megteltek örömmel és Szentlélekkel" (Csel 13, 52). Örömük az Úrban és mindabban, amit általa kegyelmi javakban kaptak és megtapasztaltak, olyan nagy volt, hogy ez ellenállhatatatlan bizonyságtevõ erõvé vált bennük. Az öröm olyan erõssé tette õket, hogy a Jézusért elszenvedett szorongattatásokat kitüntetésnek látták. Ez a szent öröm egyben erõ is; a levertség és csüggedés gyöngeség és erõtlenség. Ebbõl az örömbõl tettek származnak, mert a szellembõl fakadó érzések mindig alkotók. Minden Isten dicsõségét szolgáló erõteljes tevékenység és az embereknek való szolgálat örvendezõ szellembõl fakad.

Igen nehéz dolog az, ha valakinek feladatai vannak és közben nyomott kedélyû. Hogyan tud az ilyen ember Isten dicsõ tetteirõl bizonyságot tenni és dicséretet mondani, amikor olyan, mintha ki volna száradva és kihalt volna benne minden? A szent öröm olyan, mint a friss forrás. Ahol hiányzik, ott minden eliszaposodik. Ezért kívánja az apostol a római keresztyéneknek. hogy az Isten töltse be õket "minden örömmel ... hit által" (Róm 15, 13). Õt ez az öröm tölti be és hozzánk is így szól: "Örüljetek az Úrban mindenkor!" A Megváltó azt mondta tanítványainak: "Kérjétek és megkapjátok, hogy a ti örömetek teljes legyen" (Ján 16, 24).

Az öröm a Szent Szellem gyümölcse. Ezt kérnünk kell. És ahol Õ megadja ezt az ajándékot, ott szeretet vonul be a szívbe, mert az öröm, ujjongó szeretet.
- Ó, Uram, ez az érted ujjongó szeretet legyen az én erõsségem is!

Carl Eichhorn: "Isten műhelyében" c. könyvéből

Oswald Chambers: A VALÓSÁG TEKINTÉLYE


"Közeledjetek az Istenhez és közeledni fog hozzátok" (Jak 4,8).

Alapvetően fontos, lehetőséget adni embereknek arra, hogy Isten igazsága szerint cselekedjenek. A felelősség mindig az egyes emberé marad; te nem helyettesítheted, neki magának önként kell határoznia: de az evangélium üzenetének mindig cselekvésre kellene ösztönöznie az embereket. Ha a cselekedni nem akarás megbénít valakit, élete megreked, de amikor végre cselekszik, más emberré lesz. Ez az a balgaság, ami százaknak útját állja, akiket már meggyőzött Isten Szelleme. Amint belevetem magam a cselekvésbe, azonnal megelevenedem. Minden egyéb csak létezés. Azokban a percekben élek igazán, amikor akaratom teljességével cselekszem.

Ha Istennek valamelyik igazságát felismerted, soha ne engedd elmenni magad mellett: cselekedd meg! Jegyezd fel magadnak tintával vagy vérrel. A leggyengébb szent is, aki Jézus Krisztus ügyében jár el, abban a másodpercben felszabadul, megerősödik, amint cselekszik. Isten mindenható hatalma segíti tovább, előre. Isten igazságáig eljutunk, meg is valljuk, hogy gonoszok vagyunk, de megint visszafordulunk. Aztán ismét eljutunk oda és megint visszamegyünk; mindaddig, amíg megtanuljuk, hogy nem kell hátrafelé mennünk. Menjünk egyenesen megváltó Urunk szavaira támaszkodva és aztán vele vigyük véghez a tetteket. Az Ő "jöjj" szava is ezt jelenti: "cselekedj!" "Jöjjetek énhozzám!" Ezt tesszük utoljára, de bárki, aki hozzá jön, tudja, hogy abban a másodpercben belé árad Isten természetfeletti életereje. Itt megtörik a világ, a test és az ördög uralma - nem a te cselekvésed következtében, hanem azért, mert cselekedeted összekapcsolt Istennel és az Ő megváltó erejével.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

Friderika - De jó, hogy itt vagy (audio, 1998)

Idézetek a szeretetről


A szeretetnek az a természete, hogy feláldozza magát mások bűnéért, bajáért. A szeretet sohasem tud semleges maradni, ha pedig beavatkozik már, is megkezdődött a szenvedése. (Stanley)

Kubinyi Károly (Az újjászületés)

Napi gondolat


A barát az első ember, aki bejön, amikor mindenki más kiment. 

Bob Gass: Ismerd meg jobban Istent!


„Felfedezheted-e Isten mélységeit?” (Jób 11:7 NAS)

Isten mélyebb megismerése életre szóló kalandot jelent. Amit eddig megtudtál Istenről, annak csillapíthatatlan étvágyat kell keltenie benned aziránt, hogy még többet megtudj róla. Soha nem lehetsz elégedett azzal, amennyit eddig tudsz róla.

 Íme négy gyakorlati haszna Isten megismerésének:

1) Áldás. Minél jobban ismered Istent, és engedelmeskedsz akaratának, annál inkább tapasztalod áldásait.

„Ha megtartod rendelkezéseit és parancsolatait, amelyeket én ma parancsolok neked, akkor jó dolgod lesz neked és utódaidnak…” (5Mózes 4:40 NLT).

2) Béke. „Kegyelem és békesség adassék néktek bőségesen az Istennek… megismerésében” (2Péter 1:2).

Minél jobban ismered Istent, annál nagyobb békességed lesz. Igen, lesznek küzdelmek és akadályok, de az Ő közelségében még olyankor is azt fogod érezni, hogy minden jól van.

3) Bölcsesség. Pál azt kérte imádságban, hogy Isten adja az efézusiaknak „a bölcsesség és a kinyilatkoztatás Szellemét, hogy megismerjétek őt” (Efézus 1:17).

A bölcsesség azt jelenti, hogy a helyes megvilágításban látjuk a dolgokat. A kinyilatkoztatás az, amikor Isten túllép elméd korlátain, és megmutat olyan dolgokat, amikről másként nem tudnál. Ahelyett, hogy egyszer s mindenkorra szóló megoldást találnál az élet problémáira, minden nap „a bölcsesség és a kinyilatkoztatás Szellemével” járhatsz.

4) Szabadság. „…amikor még nem ismertétek Istent, olyan istenek rabszolgái voltatok, amelyek lényegüket tekintve nem istenek” (Galata 4:8 NAS).

Anélkül a biztonságérzet nélkül, amely abból adódik, hogy ismered Istent, és ő látja az életedet, rabszolgájává válsz a körülményeknek, érzelmeknek vagy más emberek véleményének. Ne akarj így élni! Inkább ismerd meg jobban Istent!


2012.05.06. VasárnapEste

Idézetek


A szeretetet az egyetlen olyan "üzlet",amelynél kifizetődik ,ha az ember tékozló.
Adhatjuk,odadobhatjuk,kiüríthetjük zsebeinket ,kirázhatjuk kosarunkat,kitölthetjük korsonkat ,éa az eredmény :másnap több van belőle,mint azelőtt valaha.