2012. január 29.

Csendes Percek: ÉLET, VAGY GAZDAGSÁG


Mt 19,16-22.

16 Odament hozzá valaki, és ezt kérdezte: "Mester, mi jót tegyek, hogy elnyerjem az örök életet?" 17 Ő így válaszolt neki: "Miért kérdezel engem a jóról? Csak egy van, aki jó. Ha pedig be akarsz menni az életre, tartsd meg a parancsolatokat." 18 Az megkérdezte: "Melyeket?" Jézus így felelt: "Ezeket: ne ölj, ne paráználkodj, ne lopj, ne tanúskodj hamisan,
19 tiszteld apádat és anyádat, és szeresd felebarátodat, mint magadat!"
20 Az ifjú erre ezt mondta: "Ezt mind megtartottam, mi fogyatkozás van még bennem?"
21 Jézus így válaszolt neki: "Ha tökéletes akarsz lenni, menj el, add el vagyonodat, oszd szét a szegényeknek, és kincsed lesz a mennyben; aztán jöjj, és kövess engem."
22 Amikor hallotta az ifjú ezt a beszédet, szomorúan távozott, mert nagy vagyona volt.

                       ÉLET, VAGY GAZDAGSÁG

Jézus így válaszolt neki: "Ha tökéletes akarsz lenni, menj el, add el
vagyonodat, oszd szét a szegényeknek, és kincsed lesz a mennyben; azután
jöjj, és kövess engem." (Mt 19,21)

Taxisofőrként dolgozom, és néha vannak rákbeteg utasaim is, akik orvosi
kezelés alatt állnak. Mireille, egy 53 éves asszony, a város fölé
magasodó domboldalon lakik egy gyönyörű villában, csodás úszómedencével
és pazar kilátással az óceánra.

Visszatért az iskolapadba, remélve, hogy így jobb állást kaphat, és javíthatja életminőségét. Igen sikeres lett.

Egyik alkalommal, amikor a kemoterápiás kezelésről vittem haza, elmondta, szívesen odaadná minden földi javait további 10 évért, hogy láthassa még felnőni 16 éves fiát.

Vallomása megdöbbentett. Azt gondoltam, hogy az anyagi javak boldoggá teszik, de minden földi jó ellenére Mireille nem volt boldog.

Gyötrődése fontos lecke volt számomra. A gazdag ifjú története jutott eszembe, aki megszomorodott, amikor Jézus azt kérte tőle, adja el minden vagyonát, ossza szét a szegények között, és kövesse őt. Megértettem, hogy a gazdagság nem nyújthat valódi örömöt. Egyedül Krisztus, aki felajánlja, hogy igyunk az örökélet forrásából, képes igazi boldogságot
adni.

Imádság: Drága Urunk, rád van szükségünk, hogy az általad felkínált örök életet választhassuk. Ámen.

Krisztus ismerete az igazi boldogság forrása.
André Coulon, (Var, Franciaország)

Hozzád jövök én Meváltóm.

ISTEN BÁRÁNYA (Jn 1,29)

Gyöngyszemek


A morál, ha jobban szemügyre vesszük, csak annyit jelent, hogy az egyik bűnt a másikra cseréljük, de egyáltalán nem változtatja meg a szívünket. Klaus Doughlass

Napi gondolat


A hit sosem kérdezi, merre vezetik, hanem szereti és ismeri azt, Aki vezeti. (Oswald Chambers) 

Oswald Chambers: "MENJ EL" PARANCSA FELKÉSZÜLÉSÜNKBEN


"Azért ha áldozati ajándékodat az oltárra viszed és ott megemlékezel arról, hogy testvérednek valami panasza van ellened, hagyd az oltár előtt ajándékodat, menj el, békülj meg előbb a testvéreddel és csak azután jöjj és vidd fel a te ajándékodat" (Mt 5,23.24).

Könnyű elképzelni, hogy végül csak eljutunk arra a helyre, ahol készek és mindenre hajlandók leszünk, de a felkészülés nem egy pillanat műve, hanem olyan folyamat, amelyhez állhatatosság kell. Veszélyes, ha keresztyén megtapasztalásunkban egy bizonyos állapotba belerögződünk. Felkészülés alatt vagyunk, formálódunk.

A fiatal keresztyén hajlandó az áldozatkészségre. Emberi módon szólva: Jézus Krisztus iránti vonzódásunk egyik alapja a hősiesség iránti érzékünk; de túláradó lelkesedésünket azonnal próbára teszi Urunk komoly szava: "Menj el, békülj meg előbb a testvéreddel." A "menj el" itt azt jelenti: engedjük, hogy Isten szava alaposan megvizsgáljon. Nem elég a hősies áldozatkészség átérzése. A Szent Szellem felszínre hozza bennünk azt a hajlamot, amely nem akar az Ő szolgálatában munkálkodni. Ezt a hajlamot bennünk senki sem tudja felfedezni, csak Isten. Van Őelőtte valami rejtenivalód? Ha igen, akkor engedd, hogy Isten átvilágítson téged. Ha bűn az, valld meg, ne tűrd meg magadban.

Kész vagy-e engedni Uradnak és Mesterednek, bármennyire megalázó is ez? Fel kell adnod a magadhoz való jogodat! Ha meggyőz a Szent Szellem valamelyik bűnödről, soha ne tiltakozz. Miután elég fontosnak találta, hogy erre rávezessen, ezért éppen ez a bizonyos bűn az, amit fel akar fedni. Valami nagy bűn után kutattál, hogy feladhasd, és Isten most egy jelentéktelennek látszó dologról beszél neked; de e mögött a kis bűnöd mögött van makacsságod központi erődje. "Nem akarok lemondani a magamhoz való jogomról" - pedig ezt akarja Isten, ha valaha is Jézus Krisztus tanítványa akarsz lenni.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

Hívlak Uram várlak Uram.

képes beszéd Ps. Russell Evans - "Image" magyarul (Hungarian subtitles)

képes beszéd Ps. Russell Evans - "Image" magyarul (Hungarian subtitles)

Életcseppek


"Az alázatosság nem abban bizonyul, hogy alázatosnak tartjuk magunkat, hanem abban, hogy egyáltalán nem is foglalkozunk magunkkal." /D.L. Moody/

Válogatás C.S.Lewis gondolataiból


Amit nem ajándékozol el, az soha nem is lesz a tiéd.

Bob Gass. Napi elmélkedés: Hol van a szívem?



 „Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is.” (Máté 6:21)

William Randolph Hearst a Hearst Kastélyban lakott, melynek területe több, mint 8000 m² volt, és egy százezer hektárnál is nagyobb birtokon feküdt. Egy időben az övé volt több mint 80 km Kalifornia partszakaszából. Emellett 88 éven át gyűjtögetett „mindenféle dolgokat”. Voltak 3500 éves egyiptomi szobrai, középkori flamand gobelinjei, évszázados kézzel faragott rozettás mennyezetei, és néhány minden idők legnagyobb művészeti alkotásai közül.

Miután nyolc évtizeden át gyűjtött mindenfélét, William Hearst meghalt. Most ezrével látogatják az emberek a házát, és mind ugyanazt mondják: „Hű, tényleg jó sok cucca volt!”.

Éljük az életünket, megszerzünk dolgokat, aztán meghalunk, és a dolgainkat itt hagyjuk. Mi történik velük azután? A gyerekeink vitatkoznak rajtuk. A gyerekeink, akik még nem haltak meg, átnézik a dolgainkat. Mint a keselyűk lecsapnak, és eldöntik, hogy mit akarnak elvinni az ő házukba. Azt mondják maguknak: „Ez most már az enyém”, aztán meghalnak, és újabb keselyűk jönnek.

Nemzetek háborúkat indítanak nyersanyagok miatt, családok szakadnak szét tárgyak miatt. Férjek és feleségek sokkal többet vitatkoznak tárgyak miatt, mint bármi más kérdésen. A börtönök tele vannak utcai rablótámadások elkövetőivel, és vállalatigazgatókkal, akik bűnügyekbe bonyolódtak dolgok megszerzéséért. Miért? Hiszen csak tárgyak!

Jézus ezt így fogalmazta meg: „Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, ahol a moly és a rozsda megemészti, és ahol a tolvajok kiássák és ellopják, hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket a mennyben, ahol sem a moly, sem a rozsda nem emészti meg, és ahol a tolvajok sem ássák ki, és nem lopják el. Mert ahol a kincsed van, ott lesz a szíved is” (Máté 6:19-21-
 19.

Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön, hol a rozsda és a moly megemészti, és a hol a tolvajok kiássák és ellopják;

  20. Hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket mennyben, a hol sem a rozsda, sem a moly meg nem emészti, és a hol a tolvajok ki nem ássák, sem el nem lopják.

  21. Mert a hol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is.

Nos, miután elolvastad ezeket a sorokat, tedd fel magadnak a kérdést: „Hol van a szívem?”


12 - 8 = 4 év börtön

12 - 8 = 4 év börtön

Rhema Marvanne - Hallelujah

Imádság: A helyes értékelésért


Istenem! Mennyire meg tud szépülni a múlt. Még annak számtalan nehézsége, kínja, nyavalyája is. Pedig helyén és értékén kezelni akkor tudunk valamit, ha ígéreteid fényébe állítjuk bele. Ebben kérem segítségedet! Ámen

A nap gondolata:


Az embernek szelleme van, amely hinni és repülni tud, s ez a szellem halhatatlan és farkasszemet néz a világgal. (Márai Sándor)

Napi Ige és gondolat


Ki tart jól bennünket hússal? Emlékszünk, hogy Egyiptomban olcsón ettünk halat, uborkát, dinnyét, póréhagymát, vöröshagymát és fokhagymát. Most pedig elepedünk, mert semmit sem látunk a mannán kívül.  (4Móz 11:4-6)

A mai Igében egy hátrafelé tekintő népet látunk. Izrael népe a pusztában van, az Isten ott táplálja őket mannával, a legédesebb eledellel, ami létezik. S a nép felkel és egy nagy, kollektív emlékezésbe kezd, akkor hangzik el mai Igénk. Isten népe hátratekint. De ez egy veszélyes visszatekintés. Telve van szívük felhánytorgatással az egyiptomi szabadításért, aminek máskülönben örülni kellene. Megszépült a múlt!

Ó, mennyire ilyenek vagyunk, mi emberek! Ha bánt a jelen, akkor valami fogódzót keresünk a múltban, ami a hátunk mögött van. De vajon valóban olyan jó volt Egyiptomban? Hiszen ostorozták, dolgoztatták őket, fiaikat a Nílusba dobták, népirtás volt kihirdetve ellenük. S ők azt a hitvány eledelt emlegetik, mert éppen éhesek.

Időnként a múlt nagyon meg tud szépülni! Főleg, ha nagyon erős a hiányérzete az embernek. Szinte kifordítja az embert magából. Elkeseríti, előhozza szívéből, ami igazából benne van, lázadóvá, hamis emlékezővé teszi.

Hány ilyen múltba révedő szempár van ebben a mai világban is! Nem tudnak előrefelé nézni, mert jobb napokra emlékeznek. Talán annyira elviselhetetlen a jelen, gonoszabbak az emberek, alig van jövőkép, és a múltat hívják segítségül, ami vigasztaló lehet. De biztos, hogy a múlt olyan jó volt? Most jónak mondják, de valószínű azért nem tartott örökké, mert hazugság volt az egész. Csak látszat.

Lehet ilyen látszat volt egy ember, lehet ilyen látszat volt egy politikai rendszer, bármi. Vigyázzunk: megszépülhet a múlt, de csak a gondolatainkban, csak mi érezzük így… (Berencsi Balázs)

Hogyan halljuk meg Isten hangját

A szülők munkaköri leírása


 http://www.maiige.hu/

 „Ismételgesd azokat fiaid előtt, és beszélj azokról…” (5Mózes 6:7)

Ábrahámnak volt egy unokaöccse, Lót, aki sikeres volt az üzleti életben, de elvesztette családját. Hogy lehet ez? Mert: a) rossz helyre tette a hangsúlyt – az anyagi sikereket nagyobbra értékelte a lelki sikereknél; b) rossz környezetben élt – azt hitte, hogy gyermekei Sodomában élhetnek anélkül, hogy az hatással lenne rájuk; c) téves elképzelései voltak – azt hitte, meg tudja változtatni körülményeit, ha kompromisszumokat köt; d) nem adott jó példát – azt hitte, hogy családja követni fogja utasításait, de életpéldáját követték; e) rossz kapcsolatai voltak – és csak akkor vette észre, amikor már túl késő volt, hogy mekkora hatással volt Sodoma a családjára (ld. 1Mózes 19:4-5). 

Ha azt hiszed, hogy nyugodtan élhetsz a világ szabályai szerint, de elvárod, hogy gyermekeid Isten törvényeit kövessék, önmagadat csapod be. Ne csak prédikálj azokról a cipőkről, melyekbe gyermekeidnek bele kell nőniük, járj te is azokban! Példaadással vezess!

Szülői útmutatásodon kívül négy másik hatás is befolyásolja gyermeked életét: kortársaik, az internet, a média és a zene. Mind a négy vagy veled, vagy ellened dolgozik. Azt mondod: „De én mostanában nagyon elfoglalt vagyok”. Tedd szabaddá magad! Gondold át újra a fontossági sorrendet! Gyermeked jelleme minden nap formálódik; a kérdés az, ki formálja?

Isten Igéje világosan kimondja, hogy a következő hat dolog alkotja szülőként a munkaköri leírásodat: 1) tanítsd őket (5Mózes 6:6-7); 2) neveld őket (Példabeszédek 22:6); 3) gondoskodj róluk (2Korinthus 12:14); 4) buzdítsd őket (Efézus 6:4); 5) fegyelmezd őket (1Timóteus 3:4); 6) szeresd őket (Titusz 2:4). Ennél nagyobb felelősséged nincs!

legyen ahogy Te akarod

Kihez mehetnék,ha nem az Úrhoz

2012. január 28.

Ige: A logoszról


 Az Úr Jézus az üresen maradt ház sorsáról tanít, és: „Lőn pedig mikor ezeket mondá, fölemelvén szavát egy asszony a sokaság közül [a tömegből, és] monda néki: Boldog [és szerencsés az az anya]méh, amely téged hordozott, és az emlők, melyeket szoptál, [és amelyek tápláltak].

Ő pedig monda: Sőt [még]inkább [azok az igazán] boldogok akik hallgatják [megértik, és felfogják] az Istennek beszédét [logoszát, Igéjét ], és  megtartják [és megőrzik] azt [és engedelmeskednek]” (Luk. 11,27-28)

 „Mert az Istennek beszéde (Istennek (logosza): igéje) élő és ható (működő, tevékeny, hatékony; élő energia). És élesebb (metszőbb, áthatóbb, mélyrehatóbb) minden kétélű fegyvernél (és minden kétélű kardnál). És elhat a szívnek és a szellemnek, az ízeknek és a velőknek megoszlásáig (Más fordítás: és áthatol az elme és a szellem, az ízületek és a velők szétválásáig, felosztásáig, és megosztásáig), és megítéli (vagyis döntésre alkalmassá teszi) a gondolatokat és a szívnek (vagyis a szellemi élet központjának) indulatait (és szándékait, gondolatait, nézeteit, véleményét, és gondolkodását)” (Zsid. 4,12).

„És most (ezért) fiaim, hallgassatok engemet (hallgassatok rám), mert boldogok, akik az én útjaimat (megőrzik, és) megtartják. Hallgassátok a tudományt és legyetek bölcsek, és magatokat el ne vonjátok (és ne hanyagoljátok el azt)! Boldog ember, aki hallgat engem (és aki hallgat rám), az én ajtóm előtt virrasztván (és vigyázva) minden nap, az én ajtóim félfáit őrizvén. Mert aki (megtalál, és) megnyer engem, (az életet találja meg, és) nyert életet, és szerzett (és nyert) az Úrtól jóakaratot (kegyelmet)” (Péld. 8,32-35).

Az igének pedig megtartói (és cselekvői) legyetek és ne csak hallgatói, (és be ne csapjátok) megcsalván magatokat. Mert ha valaki (csak) hallgatója az igének és nem megtartója (és cselekvője), az ilyen hasonlatos ahhoz az emberhez, aki tükörben nézi az ő természet szerinti ábrázatát: Mert megnézte (ugyan) magát és elment, és azonnal elfelejtette, milyen volt. De aki belenéz a szabadság tökéletes törvényébe és megmarad amellett, az nem feledékeny hallgató, sőt cselekedet követője lévén, az boldog lesz az ő cselekedetében (Más fordítás: De aki a szabadság tökéletes törvényébe tekint bele, és megmarad mellette, úgyhogy nem feledékeny hallgatója, hanem tevékeny megvalósítója: azt boldoggá teszi cselekedete)” (Jak. 1,22-25)

Ige: Az igazi evengélium


Az apostol megvallása arról, hogy milyen Evangéliumot hirdetett, példaként minden kor igehirdetői számára: „(Mivel)hogy a mi Evangéliumunk [az örömüzenet] ti nálatok nem áll csak szóban [nemcsak szavakban jutott el hozzátok, nem csak üres beszéd volt (logosz)], hanem isteni erőkben [erő-megnyilvánulásban, csoda(tevő erőben)] is, Szent Szellemben [a Szent Szellem kiáradásával, és meggyőző erejével] is, sok bizodalomban [és teljes bizonyossággal és sok meggyőződéssel, nagy biztonsággal] is [és annak a teljes bizonyosságával, hogy ez az igazság]; amiképpen tudjátok [láttátok], hogy milyenek voltunk [hogyan éltünk, hogyan léptünk fel] közöttetek ti érettetek [a ti érdeketekben, és hogy mindent értetek tettünk]” (1 Thess. 1,5).

Az apostolok mindenhol Isten Igéjét hirdették tisztán, vegyítetlenül: „Mert az Istennek beszéde (logosz: Igéje) élő és ható, (élő energia) és élesebb minden kétélű fegyvernél (minden kétélű kardnál), és áthatol az elme és a szellem, az ízületek és a velők szétválásáig és megítéli (kritikosz: döntésre alkalmassá teszi) a gondolatokat és a szívnek (a benső) indulatait (és szándékait)” (Zsid. 4,12)

SING FOR JOY

Ige: apostoli figyelmeztetés

Az apostol így figyelmezteti Krisztus népét, hogy aki mást tanít, mint amit az apostolok, az hamis próféta: „Kérlek [buzdítlak, intelek] pedig titeket atyámfiai [testvérek], vigyázzatok azokra, [tartsátok szemmel azokat] akik szakadásokat [egyenetlenséget; széthúzásokat; megosztást, meghasonlásokat támasztanak. Háborúságnak okai volnának] és botránkozásokat okoznak [kelepcéket készítenek; elégedetlenséget okoznak] a tudomány körül, [akik más tudományra tanítanának azon kívül; az ellenkezőjét tanítják annak] melyet tanultatok. És azoktól hajoljatok el. [kerüljétek (eltávoztassátok) őket; térjetek ki előlük] (Róm. 16,17).

„Mert az ilyenek hamis apostolok, álnok munkások, akik a Krisztus apostolaivá változtatják át magukat. Nem is csoda, mert maga a Sátán is a világosság angyalának adja ki magát. Nem meglepő tehát, hogy szolgái is az igazság szolgáinak adják ki magukat; de a végük cselekedeteikhez méltó lesz” (2 Kor. 11,13-15).

Mert: „Az ilyenek a kegyesség látszatát megőrzik ugyan, de annak az erejét megtagadják. Fordulj el, tehát ezektől” (2 Tim. 3,5).

Ezek azok, akik szakadásokat okoznak, ezért: „A szakadást okozó ember elől egy vagy két megintés után térj ki, tudván, hogy az ilyen ember kivetkőzött önmagából, bűnben él és magában hordja ítéletét” (Tit. 3,10-11).

Hiszen: Aki félrelép, és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé. Ha valaki hozzátok érkezik, és nem ezt a tanítást viszi, ne fogadjátok be a házatokba (a gyülekezetbe, amely a házatokban van), és ne köszöntsétek, (ne hirdeséétek ne is beszéljetek vele, és róla) mert aki köszönti, közösséget vállal annak gonosz cselekedeteivel” (2 Ján. 1,9-11).

Tehát: „Óvakodjatok az ebektől, óvakodjatok a gonosz munkásoktól, óvakodjatok a megmetéltektől! Legyetek követőim, testvéreim, és azokra figyeljetek, akik úgy élnek, ahogyan mi példát adtunk nektek. Mert sokan élnek másképpen: akikről sokszor mondtam nektek, most pedig sírva is mondom, hogy ők a Krisztus keresztjének (kínoszlopának) ellenségei; az ő végük kárhozat, a hasuk az istenük, és azzal dicsekszenek, ami a gyalázatuk, mert földi dolgokkal törődnek(Fil. 3,2.17-19).

Szárnyalók, járók, futók


 „…szárnyra kelnek… futnak… járnak…” (Ézsaiás 40:31)

Watchman Nee írt egy széles körben sikeres könyvet, melynek címe: A normális keresztyén élet. Miért épp ilyen címet választott? Mert csak ha megérted, mi „normális” a keresztyén életben, akkor fogod tudni felismerni, hogy milyen időszakban vagy, akkor tudod pontosan kiértékelni a körülményeket, és akkor tudsz jól alkalmazkodni. Egyszer Pál feltámasztott egy halottat; máskor viszont azt írta: „életünk felől is kétségben voltunk” (2Korinthus 1:8). A Biblia azt mondja: „Illés ugyanolyan ember volt, mint mi…” (Jakab 5:17), mégis egyik nap tüzet hívott le az égből, másnap viszont súlyos depresszióba esett és öngyilkossági gondolatai voltak. Nos, ezt nem használhatod mentségként a lelki letargiádra, de meg kell tanulnod különbséget tenni. 

A hit nem mentesít minket az élet különböző szakaszaitól, csak képessé tesz arra, hogy győztesen jussunk át rajtuk.

Tehát: 1) Ha szárnyaló vagy: Ha Isten áldásait élvezed, és természetes képességeidet felülmúló sikereket érsz el, örülj neki! De mindig emlékezz arra, hogy a szárnyalásra való képességed Istentől való, nem tőled! Ha ezt elfelejted, zuhanni fogsz!

2) Ha futó vagy: Adj hálát Istennek azért, hogy még mindig versenyben vagy! Ne hasonlítgasd magad a magasan szárnyalókhoz, különben elcsüggedsz, és ne hasonlítsd magad azokhoz sem, akik járnak, mert akkor beképzelt leszel. Csak fuss tovább, és el fog jönni a te időd!

3) Ha járó vagy: Csak tedd továbbra is egyik lábad a másik elé. Vannak napok, amikor a fájdalom, a csüggedés vagy a kimerültség lehetetlenné teszi, hogy szárnyalj vagy fuss; csak annyit tehetsz, hogy továbbmész, anélkül, hogy elalélnál, bármilyen nehéz is. Semmi baj, engedd magadnak, hogy ott legyél, ahol éppen vagy! Istennel a járás is számít! Ha ez a legtöbb, amit megtehetsz, akkor ez elég!

Vigasztalás



Egy 5 éves kislány hazajött a szomszédasszonytól, akinek a kislánya néhány napja tragikus körülmények között halt meg.
- Mit keresel ilyenkor a szomszédban? Van annak az asszonynak elég baja, még csak te hiányzol neki! - korholta a gyermekét édesanyja.
- Azért mentem át, hogy megvigasztaljam a nénit.
- Gyermek létedre, hogyan tudnád te megvigasztalni azt a bánatos asszonyt?
- Hát az ölébe ültem és együtt sírtam vele. - válaszolta együttérző szeretettel a kislány.
"Örüljetek az örülőkkel, és sírjatok a sírókkal."
Pál levele a Rómabeliekhez 12.15.

A biblia arra tanít bennünket, hogy  az emberekkel együttérzők legyünk. Az együttérzés a szeretet egyik kifejezésmódja. Amikor vigasztalod a szomorkodókat, akkor szereteted juttatod kifejezésre és Isten akaratát teljesíted, aki azt kéri tőled:
"...szeressétek egymást, mert aki a másikat szereti, betöltötte a törvényt."
Pál levele a Rómabeliekhez 13.8.

Ima és megvallás: Felöltözötten



Test, megparancsolom neked Jézus nevében, a Szellem ereje által, hogy magadra öltsd a Jézus Krisztust.

Magadra öltsd a Jézus Krisztus sebeiben kapott szellemi megváltást. Magadra öltsd a szellemi megváltás részeként jog szerint neked járó gyógyulást. Magadra öltsd a gyógyulás látható, fizikai formát öltő valóságát. Test, öltsd magadra a Jézus Krisztus sebeiben kapott gyógyulásod látható, hús-vér formában megjelenő, megtestesült valóságát.
Ahogy meg van írva, az Ige testté lett, úgy az Ige testet ölt bennem is, mert Isten szellemi törvénye szerint a látható a láthatatlanból áll elő. (Ésa. 53,4. 5. Ján. 1,14. Zsid. 11,3.)

Elme, megparancsolom neked Jézus nevében, a Szellem ereje által, hogy magadra öltsd Krisztus elméjét, mert meg van írva: Bennem Krisztus értelme van. (1Kor. 2,16.)

A világosság fia vagyok. (1Thess. 5,5.)

Ezért elvetem a sötétségnek cselekedeteit, és felöltözöm a világosság fegyvereit. Felöltözöm az Úr Jézus Krisztust, és a testet nem táplálom a kívánságokra. (Róm. 13,12. 14.)

Krisztusba keresztelkedtem meg, Krisztust öltöztem fel. Krisztust öltöztem fel, tetőtől talpig, a szellememre, lelkemre és testemre. (Gal. 3,27.) Azt az új embert öltözöm fel, mely Isten szerint teremtetett igazságban és valóságos szentségben. (Ef. 4,24.)

Felöltözöm amaz új embert, amely megújul Krisztus ábrázatára. Felöltözöm amaz új embert, melynek újulása van az Isten ábrázatához való hasonlatosságra. Így egyre jobban fel lehet ismerni bennem a Krisztust a Szent Szellem hatalmas munkája által. (Kol. 3,10. Gal. 3,5.)

Erős vagyok az Úrban, és az Ő hatalmas erejében. Felöltözöm az Isten minden fegyverét, hogy megállhassak az ördögnek minden ravaszságával szemben. Körülövezem
derekamat igazsággal, felövezem a megigazultság mellvasát. Felsaruzom lábaimat a békesség Evangéliumának készségével, mindezekhez felveszem a hitnek pajzsát, amellyel ama gonosznak minden tüzes nyilát megoltom. Fölveszem az üdvösség sisakját, és a Szellem kardját, amely az Isten Igéje. (Ef. 6,10-17.)

Felöltözöm a hitnek és szeretetnek mellvasába, és sisak gyanánt az üdvösségnek reménységébe. (1Thess. 5,8.)

Felöltöm a megigazultságot, mint páncélt, és az üdvösség sisakja van a fejemen. (Ésa. 59,17.)

Felöltöm azért, mint az Istennek választottja, szent és szeretett, a könyörületes szívet, jóságosságot, alázatosságot, szelídséget, hosszútűrést. Mindezeknek fölébe pedig felöltözöm a szeretetet, mint amely a tökéletességnek kötele. (Kol. 3,12. 14.)

Az én derekamat felövezi az Úr erővel, és megerősíti karjaimat. Erő és ékesség az én ruhám, és az én szépségem tökéletes az Úr ékességei által, amelyeket reám tett.
Örökkévaló ékességgé tett engem az Úr, és gyönyörűséggé nemzetségről nemzetségre. Az Úr az én örök világosságom, és Istenem az én ékességem. (Péld. 31,17. Ezék. 16,14. Ésa. 60,15. 19.)

Az Úr ékességet adott nekem a hamu helyett, örömnek kenetét a gyász helyett, dicsőségnek palástját a csüggedt szellem helyett, hogy igazság fájának neveztessem, az Úr
plántájának, az Ő dicsőségére. Nagy az én dicsőségem a Te üdvösséged által, fényt és méltóságot adtál reám. (Ésa. 61,3. 

I will sing

Humor


A hittan órán a becsületről tanulnak a gyerekek. A pap feltesz nekik egy kérdést:
- Gyerekek, ha én eladom a házamat, autómat, mindenemet, és a pénzt a templomnak adományozom, akkor a Mennybe jutok?
- Neeem! - felelik kórusban a gyerekek.
- És ha minden nap kitakarítom a templomot, és gondozom a kertjét, akkor a Mennybe jutok?
- Neeem! - válaszolják ismét.
- És ha szeretem az állatokat, és minden gyereknek adok édességet, és gondoskodom a családomról, akkor a Mennybe jutok?
- Neeem! - hangzik a válasz.
A pap büszkén néz a gyerekekre:
- Tehát, mondjátok meg nekem, mikor jutok a Mennybe?
Egy kisfiú rávágja:
- Ha már meghaltál!

Vida Sándor: Mézcseppek:


Isten tervét két dolog szövi át: szeretet és kegyelem.

Istenben bízom



„Mintegy csudává lettem sokaknak; de te vagy az én erős bizodalmam”
(71. Zsoltár. 7. vers)

„Csudává lettem sokaknak”, vagy, ahogy más fordítás mondja „csodálkoznak rajtam sokan.” - mondja Dávid. Mi lehetett a csodálkozás oka?

Dávid isteni csodával legyőzte a Gáthi óriást, Góliátot, több harci sikert ért el pásztorfiúként, mint a korabeli harcedzett vitézek, vagy maga Saul a király. „És énekelni kezdének az asszonyok, kik vígadozának és mondának: Megverte Saul az ő ezerét és Dávid is az ő tízezerét.” (1Sám.18:7)

Bizony, ez is lehetett volna a csodálkozás tárgya. Viszont, Dávid az igaztalan üldözés miatt vált „csudává” sokak számára. A korabeli bulvársajtó biztos tele volt történetével; A semmiből jött, hős lett, de kiderült, hogy csak a trónt akarta megkaparintani. Vérdíjat tűztek ki a fejére, de ez a ’rablófejedelem’, csodával határos módon mindig kicsúszik a hatóság kezéből...

A tömeg számára ez a skandalum volt a csoda, Dávid számára valami más. Amikor menekül féltékeny apósa gyilkos haragja elől, szabadulásában nem saját találékonyságát, ügyességét látja, hanem Isten erejének megnyilvánulását.

S hozzá hasonlóan, mi is üldözöttek vagyunk. „a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresvén, kit elnyeljen.” (1Pét.5:8)

Életünk nap, mint nap veszélyben forog. De az Úr, akiben bízunk sokszor számunkra láthatatlan módon oltalmaz meg a legnagyobb veszélytől, a kárhozat útjától.

Így ma Dáviddal együtt adjunk hálát az Örökkévalónak, hogy a lelki harcunkhoz erőt ad ma is, és az Ő érdeméért győzőként ott ülhetünk, az Ő királyi székében.

„A ki győz, megadom annak, hogy az én királyiszékembe űljön velem, a mint én is győztem és ültem az én Atyámmal az ő királyiszékében.” (Jel.3:21)


Forrás: reggelidicseret.blogspot.com

             




.

Amikor összeteszed két kezed



Amikor összeteszed két kezed
Halkan imádkozol
Hallgasson meg istened
Hozzá fohászkodol

Remény és szeretet
Töltse el szívedet
Istent hívod
Segítsen teneked

Amikor összekulcsolod két kezed
Reménykedve imádkozol
Édes isten segítsen neked
Vele könnyebb az életed

Amikor imára kulcsolod kezed
Isten is segít neked
Nem hagy egyedül árván
Szeretet ölel át,lelked simogatván

Egy percre megáll ez a rohanó világ
Nem húzza lelked lefelé az ág
Egy percre a remény látogat
Ne félj isten meghallgat

Nélküle árva a lélek
Állunk,mint kifosztott szegények
Nélküle üres az élet
Elveszted minden reményed


M.óvár.2O11.O8.26
Dáma lovag Erdős Anna


4. rész / Nicky Gumbel: Hogyan lehetek Biztos a hitemben?


4. rész / Nicky Gumbel: Hogyan lehetek biztos a hitemben? from John on Vimeo.

Imádság: Segíts előre tekinteni


Jó Atyám! Ami jó volt a múltban az azért hívogat, ami rossz, azt pedig azért nem tudom feledni. Milyen balga vagyok, amikor így teszek. Segíts nekem csak Benned bízni és hittel előre tekinteni. Ámen

A nap gondolata:


Arra kell nevelnünk eszméletünket és szemléletünket, hogy a köznapiban, a környezőben, a mindennaposban is látni tudjuk az egyszerit, a csodálatosat és a látomásszerűt.  (Márai Sándor)

Napi Ige és gondolat


 Ki tart jól bennünket hússal? Emlékszünk, hogy Egyiptomban olcsón ettünk halat, uborkát, dinnyét, póréhagymát, vöröshagymát és fokhagymát. Most pedig elepedünk, mert semmit sem látunk a mannán kívül.  (4Móz 11:4-6)

A Bibliából ismerünk egy történetet, amiben Isten arra intette Lótot, hogy meneküljön Sodomából, mert el fogja pusztítani a várost bűne miatt. Lótot és családját viszont meg akarta menteni. Intette őket, hogy „Mentsd életedet, ne néz hátra!”

Ismerjük a történetből, hogy felesége, sajnálva a házat, vagyont, mégis hátratekintett és azon nyomban sóbálvánnyá lett. Lót felesége azóta lelki archetípusa lett minden idők hátrafelé tekintgetőinek.

Mert nemcsak fizikailag lehet hátra tekinteni, de lelki értelemben is. Az is sok baj forrása lehet. Amikor nem a szemünkkel, arcunkkal, hanem gondolatainkban, lelkiállapotunkban nézünk a mögöttünk lévő dolgokra. Szinte az arcunkra is kiül, úgy megmerevedünk, mint ahogy Lót sóbálvánnyá lett felesége. Az ilyenfajta visszatekintések elrabolják a jelenhez szükséges erőt… (Berencsi Balázs)

Kirk Franklin - He Reigns

Különleges – Gloria Copeland


Nem azt kérem, hogy vedd ki őket e világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól. Nem e világból valók, amint hogy én sem e világból vagyok. (János 17: 15 – 16) 

Kiemelkedőnek lenni. Legtöbbünk nem éppen erre vágyik, igaz? Pedig vágynunk kellene rá. 
Isten arra hívott el minket, hogy különlegesek legyünk – hogy az Ő erejének és szeretetének élő tanúbizonyságaiként kitűnjünk a világból. (1Péter 2: 9) Nem azt akarja, hogy részesedjünk a világ betegségeiből, szegénységéből és kudarcaiból. Soha nem akarta ezt a népének. 

Adott nekünk Isten erre egy kézzel fogható példát. Izrael népe rabszolga volt Egyiptomban, és a fáraó nem akarta szabadon engedni a zsidókat, ezért Isten megengedte, hogy sűrű sötétség borítsa be az egész országot. Olyan mértékű volt a sötétség Egyiptom egész területén, hogy senki nem mozdult három napig. 

A 2Mózes 10: 23 szerint azonban: Izrael minden fiának világosság volt az ő lakhelyében.
Lelkesítő példája ez annak, hogy Isten milyennek szeretné az életünket. A győzedelmes életünkkel kellene Őt dicsérnünk. Folyton azt kellene hallanunk, hogy: "hallottam, Isten meggyógyított", vagy "hallottam, Isten meggazdagított, és megmentette a gyermekeidet!" 

Ne habozz! Hozd működésbe Isten Igéjét az életedben, és merd elfogadni a bőséges áldásokat, ami a hívőknek jár. Húzz határokat az Igével az életedben, rajzolj szellemi figyelmeztető jeleket az ördögnek.

Ilyenekre gondolok: "Belépni tilos! Isten Igéje szerint én már nem tartozom hozzád. A családom sem a tiéd. Az egészségem, a pénzem, és a szolgálatom felett sincs hatalmad. Én egy másik Királysághoz tartozom. Ezért ki innen!" Különlegesen hangzik? Az jó. Pontosan erre hívott el téged Isten: hogy különleges légy! 

Igei olvasmány: 2Mózes 10: 20- 29
2Móz 10:20 De az Úr megkeményíté a Faraó szívét, és nem bocsátá el az Izráel fiait.
2Móz 10:21 És monda az Úr Mózesnek: Nyujtsd ki a te kezedet az ég felé, hogy legyen sötétség Égyiptom földén és pedig tapintható sötétség.
2Móz 10:22 És kinyujtá Mózes az ő kezét az ég felé, és lőn sűrű sötétség egész Égyiptom földén három napig.
2Móz 10:23 Nem látták egymást, és senki sem kelt fel az ő helyéből három napig; de Izráel minden fiának világosság vala az ő lakhelyében.
2Móz 10:24 Akkor hívatá a Faraó Mózest és monda: Menjetek el, szolgáljatok az Úrnak, csak juhaitok és barmaitok maradjanak; gyermekeitek is elmehetnek véletek.
2Móz 10:25 Mózes pedig monda: Sőt inkább néked kell kezünkbe adnod véres áldozatra és égő-áldozatra valókat, hogy megáldozzuk a mi Urunknak Istenünknek.
2Móz 10:26 És velünk jőnek a mi barmaink is, egy körömnyi sem marad el, mert azokból veszünk, hogy szolgáljunk a mi Urunknak Istenünknek; magunk sem tudjuk, mivel szolgálunk az Úrnak, míg oda nem jutunk.
2Móz 10:27 De az Úr megkeményíté a Faraó szívét, és nem akará őket elbocsátani.
2Móz 10:28 És monda néki a Faraó: Menj el előlem; vigyázz magadra, hogy többé az én orcámat ne lásd; mert amely napon az én orcámat látod, meghalsz.
2Móz 10:29 Mózes pedig monda: Helyesen szólál. Nem látom többé a te orcádat. 

Félelemben felnőni



Gyermekkoromban félelemben nőttem fel.
Csak erre az egy érzésre emlékszem, ha visszagondolok azokra az évekre. Végig kísért 7 éves koromtól egészen 32 éves koromig a félelem érzése, bár felnőtt éveimben már "csak" annak velejárói gyötörték a lelkemet.

Kisgyerekként meg voltam győződve arról, hogy a szüleim azért vernek annyit, mert nem vagyok az édes gyerekük. 9 éves koromban aztán el is határoztam, hogy véget vetek ennek az életnek, s világgá indultam három nagy szatyorral a kezemben, amiből az egyik az iskolatáskám volt.  Merthogy az iskola volt az egyetlen hely, ahol ki tudtam kapcsolódni, ahol nem gyötörtek félelmek, ahol lekötött a tanulás és az osztálytársak, ahol nyugodtan fogyaszthattam el az ételemet, s ahol még a tökfőzeléket is örömmel megettem: mert viszonylagos nyugalom vett körül. Szerettem a napközit is, bár volt, hogy csak "lekvárszalonnás" zsemlét kaptunk uzsonnára - de jól esett.

Határozottan emlékszem arra a téli délután öt órára, amikor - már sötétben - mentem haza felé, felpillantottam emeleti lakásunk kivilágított ablakára... és görcsbe rándult a gyomrom. Tudtam, hogy egy perc múlva mosolytalan számonkérés vár, s ha véletlenül négyesnél rosszabb jegyet kaptam aznap, mi vár rám. Rosszallás, órákon keresztül tartó szitkozódás és a sötét kép taglalása a jövőmmel kapcsolatban.

Kilenc éves koromig mindig igazat mondtam a szüleimnek. Bármiről is volt szó, bárhogy is reagáltak, nem hazudtam soha. De egy kisgyermek lelke nagyon képlékeny. Hogy védje magát a felesleges rágalmaktól, titkolózásba kezd. Úgy okoskodtam, hogy ha csak évente kétszer mennek el a szüleim szülői értekezletre, az csak évi két verés...

Sírhatnékom van így felnőtt fejjel, ha arra gondolok, mennyi kisgyerek személyisége torzul el a felnőttek kények-kedve miatt napjainkban. Micsoda félelemben és bűnben nőnek fel sokan csak azért, mert nem ismerik az Igazságot. Akkor még nem tudtam, hogy az Igazság szabaddá tesz - honnan is tudhattam volna !

Egy dolgot azonban határozottan tudtam, s ez meg is fogalmazódott bennem. Ez volt az első, hogy hallottam azt a bizonyos Belső Hangot, Aki ezt mondta a szívemben, ott legbelül:
"Ha felnőtt leszek, boldog leszek."

Ez teljes eltökéltséget szült bennem olyannyira, hogy elhatároztam: a következő verésnél nem fogok még megnyikkanni sem, nemhogy sírni! És sikerült. Azt hittem, most jól megmutattam a világnak, mire vagyok képes, közben pedig észrevétlenül nőtt, csak növekedett bennem a keménység, a szeretetlenség, s mindaz, amely elválaszt egy normális, élhető élettől.

Felnőtt fejjel tértem meg. Volt már saját családom. Úgy éreztem, végre itt az idő, hogy szembe nézzek azzal, aki a félelmemnek a forrása volt. Senkinek egyetlen szóval sem mondtam, hogy mire készülök, csak kitűztem magamban egy időpontot a váratlan látogatásra. Az Úr maga készítette fel a szívemet az elkövetkező két napban, de mégis, még a fogaim is vacogtak, amikor arra gondoltam, hogy mire is adtam a fejemet. De tudtam, hogy meg kell tennem, s nem akartam megfutamodni.

Reszkető kézzel csengettem be a rég látott bejárati ajtónál. Nem volt szíves a fogadtatás, de bementem, leültem és bizonyságot tettem saját apámnak és anyámnak arról, hogy él az Úr, van kegyelem....

hajlektalan koreai fiu

Hit gyülekezete - Te jöttél

Ez az a kéz, amelyik biztosan elfogadná Tőled azt a kenyeret, amit Te másnap márnem eszel meg, mert egy kicsit is száraz !
OSZD MEG A KÉPET, ha 1 pillanatig is elgondolkoztál...

2012. január 27.

Ige: Növekedjetek a kegyelemben


„Ti azért szeretteim előre tudván mindent, őrizkedjetek, hogy az istentelenek (Isten nélkül élők) tévelygéseitől elragadtatva, a saját erősségetekből ki ne essetek; Hanem növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunknak és megtartó (üdvözítő) Jézus Krisztusunknak ismeretében. Néki legyen dicsőség, mind most, mind örökkön-örökké (az örökkévalóságban). Ámen” (2 Pét. 3,17.18)

Örvendezz, mert él az Úr.

Ige: Nem vagytok méltatlanok


Senki tőletek a pálmát [versenydíjat] el ne vegye [meg ne fosszon titeket a pályadíjtól (a győzelmi díjtól)], kedvét találván alázatoskodásban és az angyalok tisztelésében, olyakat tudakozván, amelyeket nem látott [nem tapasztalt], ok nélkül [alaptalanul] felfuvalkodván az ő (hús)testének értelmével (bölcsességével).

[Más fordításban: Senki ne mondjon benneteket méltatlannak a jutalomra, főleg az nem, aki alázatoskodásban s az angyalok tiszteletében tetszeleg magának, aki látomásokkal dicsekszik (látomásaival foglalkozik, látomások után indul), érzékies (hústesti) gondolkodásában ostobán felfuvalkodik]” (Kol. 2,8.18).   

Pál apostol a pásztorokhoz:


„Viseljetek gondot azért magatokra és az egész nyájra, melyben a Szent Szellem titeket vigyázókká (őrizővé) tett, az Isten anyaszentegyházának (eklézsiájának = a kihívottak gyülekezetének) legeltetésére, melyet tulajdon vérével szerzett.

Mert én tudom azt, hogy az én eltávozásom után jőnek ti közétek gonosz (és dühös) farkasok, kik nem kedveznek (nem kímélik) a nyájnak/at. Sőt ti magatok közül is támadnak férfiak, kik fonák dolgokat beszélnek, hogy a tanítványokat magok után vonják” (Csel. 20,28-30).

Már Ezékielen keresztül így figyelmeztet az Úr: „Elöljárói ő közepette, mint a ragadományt ragadozó farkasok: vért ontani, a lelkeket elveszteni (embereket elpusztítani), hogy nyerekedhessenek nyereséggel (nyereségvágyból).

És prófétái mázolnak nékik mázzal (mázolják a habarcsot): hiábavalóságot látnak, s jövendölnek (jósolgatnak) hazugságot nékik, mondván: Így szól az Úr Isten! Holott az Úr nem beszélt (nem szólt)” (Ezék. 22,27-28).

„Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szent Szellemtől indíttatva szólottak (az Istentől küldött és) az Istennek szent emberei. Valának pedig hamis próféták is a nép között, amiképpen ti köztetek is lesznek hamis tanítók, akik veszedelmes eretnekségeket fognak becsempészni, és (ezekkel) az Urat, aki megváltotta őket, megtagadván, önmagukra hirtelen való veszedelmet (így gyors pusztulást) hoznak.

És sokan fogják követni azoknak romlottságát (kicsapongásaikat); akik miatt az igazság útja káromoltatni fog. És a telhetetlenség miatt költött beszédekkel vásárt űznek belőletek (benneteket pedig szép szavakkal fognak kifosztani kapzsiságukban); kiknek kárhoztatásuk régtől fogva nem szünetel (ellenük már régóta készen van az ítélet), és romlásuk nem szunnyad (és nem kerülik el pusztulásukat)” (2 Pét. 1,21; 2,1-3).

Ezért: „Mindent megpróbáljatok (megvizsgáljatok); ami jó, azt megtartsátok!  Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek (a gonosz minden fajtájától tartózkodjatok)!” (1 Thess. 5,21-22).

Lukácson keresztül kerül kijelentésre, hogy a hamis próféták mit hirdetnek: „Ő (az Úr Jézus) pedig monda: Meglássátok (és vigyázzatok), hogy el ne hitessenek (meg ne tévesszenek) benneteket: mert sokan jőnek el az én nevemben, kik ezt mondják: Én vagyok; és (azt): Az idő elközelgett; ne menjetek azért utánuk. (De ti ne kövessétek őket)” (Luk. 21,8).

 Pál apostolon keresztül folytatódik a kijelentés: „Senki titeket meg ne csaljon; [ne vezessen félre; meg ne tévesszen; ne ámítson el; (g: apataó): csal, megcsal, becsap, elcsábít, vonzó kedves magatartással félrevezet] üres beszédekkel [üres hazugságokkal; hiú beszédekkel; üres fecsegéssel; (kenosz): haszontalan, hiábavaló tartalom nélküli beszéd (g: logosz): ez lehet: szó, beszéd (annak minden fajtája: kérdés, állítás, kijelentés, tanítás, prédikáció, prófécia, közmondás; üzenet; utasítás, parancs), Ige); akinek cselekedetei lehetnek látványosak, de igazi értékük nincs; alaptalan].

Mert ezekért [az ilyen dolgokért] [ilyenek miatt sújt] az Isten haragja a hitetlenség fiaira. Annakokáért ne legyetek részesei ezeknek [ne vállaljatok velük közösséget; ne legyen tehát velük semmi dolgotok] (Eféz. 5,6-7).

És minden hívőt újra-és újra így figyelmeztet az apostol: „Ne tévelyegjetek [ne hagyjátok magatokat félrevezetni]. Jó jellemet megrontanak [megfertőzik, csábítással romlásba viszik a] gonosz [rossz, romlott, züllött] társaságok. [a gonosz beszédek; tanítások, társalgások, együttlét, érintkezés, bizalmas kapcsolat]” (1 Kor. 15,33).  

Tehát: „Meglássátok [ügyeljetek rá], hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt vet [hogy valaki rabul ne ejtsen a tudományon keresztül hiú, és üres, félrevezető szavakon át]. A bölcselkedés és üres [(kenósz): céltalan; sikertelen; hiábavaló; semmit érő, megfosztott, alaptalan, haszontalan] csalás által [megtévesztéssel].

Mely emberek rendelése szerint [(paradoszisz): emberek által továbbadott hagyomány, előírás, tanítás, rendelkezés], a világ elemi tanításai szerint [a világ alapelvei], és nem a Krisztus szerint való [nem pedig Krisztushoz igazodik]. 

»Más fordításban: „Vigyázzatok, hogy senki félre ne vezessen (meg ne csaljon) benneteket (evilági) bölcselkedéssel és hamis tanítással, ami emberi hagyományokon és világi elemeken alapszik, nem pedig Krisztuson«.

Az utolsó napok .

3. rész / Nicky Gumbel: Miert halt MEG Jézus?


3. rész / Nicky Gumbel: Miért halt meg Jézus? from John on Vimeo.

S.O.S



 "Ó Isten, ne légy távol tőlem, Istenem, siess segítségemre!
Zsoltárok könyve 71:12

Sokszor érzem azt, hogy a zsoltáros szavait idézem, miközben Istenhez fohászkodom.

Mert vágyom Valaki közelségére, aki összerakja a ledőlt kockaváramat, megjavítja, amit elrontottam és felszárítja a könnyeket, vagy letörli az izzadtságot a homlokomról.

Látnom kell az égen Isten keze nyomát és éreznem kell ez életemben. Vigasztalását, ölelését, irányítását. Ezért küldöm ezeket a szavakat hozzá, mert szükségem van rá mint a levegővételre...

Isten odasiet hozzánk és segít. Érdekes utakon vezet, de igen, segít.

Vajon én csak kérek tőle, ezután is, vagy adok is neki egy szívet, életet, órákat? Sajnálom-e a neki és a szeretteinek adott időt, de elvárom, hogy a nap 24 órájában őrző-védő szolgálatot teljesítsen nekem?

Isten a mai napon is segítségedre siet, de te hol vagy ebben a folyamatban? Tovább mész, mit sem törődve a hálával, és nem mondod el neki dalban, imában, vagy szimpla szavakban, hogy SZERETLEK ISTENEM, HISZEN TE ELŐBB SZERETSZ ENGEM?

Ma ne hallgasd el, hogy mit tesz Isten!


A Fiú jön



Hideg, nyirkos decemberi este volt, nem sokkal karácsony előtt. A lelkész még egyszer elindult, hogy utolsó próbát tegyen egy házaspárnál, akik válni akartak. Hónapok óta kísérletezett, hogy kibékítse őket, de semmi eredményre nem jutott. Ma, még egyszer, utoljára megpróbálja.

Az asszony nyitott ajtót, a férj fáradtan, leverten ült az asztal mellett. Hidegen, kimérten köszöntötték egymást. A két ember 32 éve élt együtt. Néhány éve válságba jutott a házasságuk. A háború alatt elidegenedtek egymástól, s a feszültség robbanáshoz vezetett. A lelkész megpróbált szeretetről, megbocsátásról, újrakezdésről beszélni. A házaspár fásultan, közömbösen bámulta a padlót. A lelkész végül odafordult mindkettőjükhöz: - Nos, hogy döntöttek?

A férfi arca megmerevedett, alig hallhatóan mondta: - ahogy megegyeztünk. Pokol lenne a feleségemmel együtt maradni.
Mind a hárman elnémultak.
A hallgatást váratlanul az ajtócsengő hangja törte meg. Ki jöhet ilyen későn? Másodszor is csengettek. Az asszony felállt, kilépett az előszobába és behúzta maga mögött az ajtót.

Nagyot nézett, amikor megpillantotta a táviratkihordót.A táborból jött, és nyújtotta a borítékot a meglepődött asszonynak, aki úgy vette át, mintha kardcsapás érte volna. Hát a fiúnak éppen most kell hazajönni a háborúból, a fogságból, amikor kétszeresen otthontalanná válik? Egyik összeomlásból a másikba? Kábultan bontotta fel a borítékot és olvasta az örömhírt: Ma érkeztem a határra – holnap jövök – fiatok.

A férfiak némán várakoztak, míg az asszony végre belépett a szobába. Az ajtónál tétovázva megállt. Kérdően, reménykedve tekintett a férjére. Remegő ajkakkal végre kimondta: Jön a fiú! A férfi rábámult, majd akadozva ismételte a szavakat: -Jön a fiú? Az asszony bólintott és könnyek csorogtak az arcán. A férfi zokogva rejtette kezébe az arcát. Aztán újra összeszedte magát, habozva felállt, de tekintetét le nem vette az asszonyról. A két ember lassú léptekkel megindult egymás felé. Nem szóltak egy szót sem, de tekintetük mindent elárult. És végül megtörtént a csoda. A férj gyengéden megsimogatta a felesége karját. Teljesen megfeledkeztek róla, hogy egy harmadik is van a szobában.

Ez a harmadik ámulva szemlélte a fejleményeket. Amit hónapokon át nem tudott elérni, azt egy mondat, egy pillanat alatt elvégezte. – Jön a fiú! A lelkész úgy érezte, hogy itt már nincs semmi dolga, észrevétlenül elhagyta a szobát.

A szürke decemberi ködben ujjongó férfi ballagott hazafelé. -"JÖN A FIÚ!" - dobolta örömtől repesve a szíve.

Adventnek, karácsonynak is ez a fő üzenete:

„A Fiú jön!” Isten Fia eljött és újra eljön!

Bárcsak elérhetné ez az örömhír nálunk is ugyanezt a csodát!

Uram jó vagy és igaz.

Válogatás C.S.Lewis gondolataiból


A homokból sok minden szépet ki lehet formálni, de házat építeni rá nem lehet.

Ami belül van



Egy néger kisfiú nézte a léggömbárust a vásárban.
Az árus jó üzletember volt és reklámként eloldozott egy piros lufit, amely felszállt a magasba, ahová sok gyermek szempár követte, míg el nem tűnt a szemük elől. Egy sereg fiatal vásárlót vonzott oda a felemelkedő lufi látványa. Azután eloldott egy kék színűt, majd egy sárgát is az árus. Egymás után felszálltak a magasba, egyre kisebbnek látszottak, majd eltűntek.

A kis néger egy darabig álldogált a fekete lufi előtt, majd bátortalanul megkérdezte:
- Bácsi ha elengedné, a fekete lufi is felszállna olyan magasra, mint a többi?
A léggömb árus megértően mosolygott rá. Eloldotta a fekete lufi zsinegjét és miközben az felszállt a magasba, így szólt:
- Kisfiam, nem a színe számít, hanem ami belül van, az emeli magasba!

"Mert az Úr nem azt nézi, amit az ember,
 mert az ember azt nézi, ami a szeme előtt van,
 de az Úr azt nézi, ami a szívben van."
Sámuel első könyve 16,17b.

Isteni Sztorik: Spurgeon




Hogy vizet nyújthassunk a szomjazónak, ahhoz nem kell okvetlen aranykehely vagy gyöngyökkel kirakott serleg.


Charles Haddon Spurgeon (1834-1892)

Watchman Nee: Krisztus minden szellemi javak összessége



KRISZTUS AZ ÉLET

.Ha valaki szellemi, belső látás és ismeret  által meghitt kapcsolatban áll az Úr személyével, akkor azt is tudja, mit jelent az, hogy Krisztus az élet. Ez az élet mélyebb, mint az érzésünk, és mélyebb, mint a gondolataink. Az Úr megismerése átalakít minket.

 A kereszténység minden dolgát lehet utánozni: létezik hamis bűnbánat, hamis bűnvallás, hamis megtérés, hamis buzgóság, mesterkélt szeretet, színlelt cselekedet, és a Szent Szellem ajándékait is lehet utánozni.

 Sok keresztény életnek nevezi, ha jól érzi magát: Ha a gyülekezet csupa langyos és lázas tevékenység, azt is életnek tartja. És ha megkérdezik, határozná meg közelebbről, mi is az élet, akkor nem tud különbséget tenni élet és érzés között. Számára az élet és az érzés egy és ugyanaz; még sohasem ismerte föl, hogy az élet sokkal mélyebb valami, mint az érzés.

Más keresztények nem tartják ugyan az érzést azonosnak az élettel, viszont összetévesztik a gondolatokat az élettel.

Ha az igehirdetés elgondolkoztatja őket, érdekes szavak és meggyőző érveket tartalmaz, akkor azt életnek tekintik.

  Ha valaki rendkívül eleven, lelkes és aktív, ez nem jelenti minden esetben, hogy élete van, ez puszta magatartás lehet, élet helyett.

Megtörténhet, hogy két különböző embertől ugyanazokat  a jó szavakat halljuk, de míg az egyiknél ezek az élet jelei, a másiknál csak a gondolatok kifejezői. Amik az egyik embernél csak felkavart érzések, azok a másiknál életet támaszthatnak.

Sokan úgy vélik, hogy ők pontosan ugyanolyanok, mint a többiek, csak azért mert ugyanazokat a szavakat használják, mint amazok. Ezek egy nagy tévedés áldozatai.

„ Én vagyok az Élet! „– mondja az Úr. Sok keresztény életnek nevezi azt, amit önmaga produkál. Az Úr azonban azt mondja, hogy én vagyok az  élet. Milyen nagy szükségünk van az Úr kegyelmére, hogy ezt meglássuk. Kérjük az Urat, hogy mutassa meg nekünk az igazi életet. Mert ha az Úr egy napon kijelenti nektek, mi az élet, akkor meg fogjátok tudni és meg fogjátok érteni az Urat.


KRISZTUS A FELTÁMADÁS

Azt, ami szembe tud szállni a halállal, és túl tudja élni azt, nevezzük feltámadásnak. Ahogy tamásnak föl kellett ismernie, hogy az Urat megsebesítették és bement a halálba, és most, íme mégis él. Az Úr testén hordozta a halál jegyeit, és mégis élt. Ez feltámadás.

 Ennek kellene megvalósulnia bennünk is. Mindenesetre sok minden van bennünk, ami még nem viseli a halál jegyeit, és ezért nem is nevezhető feltámadásnak. Feltámadás csakis az, ami a halál jegyeit hordozza, mégis él. Tehát nem szabad azt hinnetek, hogy minden rendben van, ha jó beszédkészségetek van, ha intelligensek és tehetségesek vagytok. Mindezeket  a tulajdonságokat bírhatjátok a halál jegyei nélkül. A feltámadást arról lehet felismerni, hogy a mi beszédkészségünk, okosságunk és tehetségünk a halál jegyeit hordozza.

Lehet egy testvér sok tekintetben tehetséges, végezhet jó munkát, és mindezen túl igencsak elevennek tűnhet, ugyanakkor kizárólag önmagában bízik, és meg van győződve arról, hogy semmiféle hibát nem követ el, és hogy mindaz, amit kezébe vesz, sikerül is. Ez a magatartás bizonyítja, hogy képességei nem viselik magukon a halál  jelét. Képességével együtt nagy az önbizalma és magabiztossága, de nem hordozza a halál jegyeit.

 Munkájában nem hagyatkozik önmagára, sok mindent tehet, de önbizalmát elvesztette, és saját ereje gyöngeséggé lett. Ez feltámadás.

Milyen nagy tragédia, hogy a hívők között olyan sok az erős és magabiztos ember!

 A feltámadás és a kereszt tehát elválaszthatatlanul össze vannak kötve egymással. A kereszt mindent kiolt, ami belőlünk való, nem támadhat ismét föl, ha egyszer már átment a kereszten. Az a halálban marad. A feltámadás azt jelenti, hogy valami átment a halálon, és túléli azt.
 Csak az támadhat fel, ami Istenből való. Ha megérinted a keresztet az leszállít téged. A kereszt azt munkálja, hogy sok mindentől megszabadulsz, az sok mindent elvesz tőled.

 Ha megtérésedtől kezdve mindmáig ugyanaz maradtál, ami voltál, ugyanolyan gazdag és öntelt vagy, mint azelőtt akkor ez azt bizonyítja, hogy a kereszt sohasem munkálkodott benned. Ha a kereszt valóban elvégezte benned a maga munkáját, akkor megállapítod, hogy az Úr nagytakarítást végzett benned, és alapos tisztogatást hajtott végre. Ennek következménye, hogy amit korábban megtehettél, azt többé nem teheted meg, hogy amire korábban képes voltál, arra többé nem vagy képes.

 Ami Ádámtól való, az semmiképpen nem támadhat fel, ha már egyszer a halálba ment.
 Ha valakit úgy érint meg Isten, hogy élő kapcsolatba került a kereszttel, akkor az ilyen ember többé nem mer ilyeneket mondani: „erre képes vagyok” „tehetséges vagyok „ „ ezt meg tudom tenni „

 Ami nincs a feltámadásban, annak a legkisebb köze sincs a Krisztus Testéhez. Ezért nem viheted a gyülekezetbe a saját okosságodat, a saját módszereidet sem.  A gyülekezet csak azt fogadhatja el, ami feltámadásból való. Ha valami természettől való dolog bekerül a gyülekezetbe, az többé nem gyülekezet. Ezért nem létezhet semmi a gyülekezetben, ami nincs a feltámadásban.

  A gyülekezet egyetlen problémája sem oldható meg emberi ügyesség által, vagy emberi módszerekkel. Nincs helye semminek, ami testből vagy természetből való, mert akkor az megszűnik gyülekezet lenni.

 Ha Isten egyszer alaposan és mélyen összetör bennünket, akkor ezt a fájdalmat nemcsak néhány napig vagy hónapig érezzük, hanem hordozzuk ezt a sebet egész életünkön át.

 Sok minden, ami bekerült a sírba, ott marad, mert halott. Más dolgok viszont keresztül mennek a síron, és ismét előjönnek. Akkor már a kereszt jelét viselik magukon, és ez feltámadás.

 Bárcsak az élet és a feltámadás ne puszta tanítás lenne a számunkra, hanem valóság.

KRISZTUS AZ ÉLET KENYERE ÉS AZ ÉLET VILÁGOSSÁGA


Mózes 2.0 = Anti-Krisztus



Mózes közbenjáróként egy mérges Isten és egy bűnös nép közé állt. Ez az Ószövetség alatt működött, mert Isten mérges volt. A bűn elválasztotta az emberiséget Tőle, az ítéletet ki kellett fizetni. Így helyes dolog volt Mózestől, hogy közbenjárt. Azonban, most az Újszövetségben élünk, Jézus lett a közbenjárónk (Zsid. 7).
Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus. (1 Tim. 2:5)

Jézus örökké ott áll a Szent Isten és a szentségtelen nép között. Kifizette a bűneinket a kereszten és magára vette értünk Isten összes haragját és büntetését. Ez nem egy átmeneti időre szól, addig, amíg legközelebb vétkezel, hanem örök érvényű. Az összes bűnt kifizette – a múlt, jelen és a jövő bűneit is (Zsid. 10:10-14). Krisztus örökre kibékítette Istent és az embert, örökkévaló egységbe és harmóniába hozva őket (2 Kor. 5:18-19). Bárki megkaphatja Istentől ezt az ajándékoz. Amikor Jézus a kereszten azt mondta, hogy „Elvégeztetett”, akkor Isten haragjáról beszélt, amely a bűn és a bűnösök ellen volt (Jn. 19:30).

Ezért, ha Mózes ma felállna és azt imádkozná, hogy „Térj meg, Ó Isten, és fordítsd el rettenetes haragod,” ez antikrisztusi lenne. Azzal próbálna szemben állni és annak a helyét próbálná átvenni, amit Krisztus megtett. Mózes közbenjárói szolgálata helyénvaló volt az Ószövetség idején, mivel Jézus még nem jött el. De most, hogy Ő eljött, ha úgy imádkoznánk, „Térj meg, Ó Isten. Ne öntsd ki a haragod erre a városra, nemzetre, vagy népre. Könyörülj rajtunk!” – ez antikrisztusi lenne. Megpróbálnád átvenni Krisztus helyét és azt elvégezni, amit Ő már elvégzett.

Imádság: Segítség kérés, hogy előre nézzek


Mennyei Atyám! Bármi is történt velem a múltban, segíts nekem abban, hogy mindent a helyén kezeljek. Nem szeretnék beleragadni a múltba, mert vár a jelen és a jövendő. Ezekben is Rád tekintve szeretnék előrehaladni. Ámen

A nap gondolata:


Aki alázat nélkül szeret, nagy terhet tesz a másik vállára. (Márai Sándor)

Napi Ige és gondolat

Ki tart jól bennünket hússal? Emlékszünk, hogy Egyiptomban olcsón ettünk halat, uborkát, dinnyét, póréhagymát, vöröshagymát és fokhagymát. Most pedig elepedünk, mert semmit sem látunk a mannán kívül.  (4Móz 11:4-6)

Amikor megalkotta Isten az embert, egy érdekes irányultságot teremtett mindnyájunk földi lényébe: előre felé néző arccal ajándékozott meg, és mozgásunk, járásunk iránya is előre mutat. Hátul nincs szemünk, napunk nagyobbik részében elképzelésünk sincs, mi zajlik a hátunk mögött. Talán túlontúl lekerekített, de vehetjük úgy, hogy számunkra az a valóság, ami előttünk van. Isten így látta jónak, hogy ilyennek teremtsen bennünket. Nyílván okkal történt ez. Jelzi ez, hogy előre felé kell néznünk, ez a cselekvésünk, tervezésünk iránya és valódi életterünk az előrefelé. S ha ez felborul, jönnek a bajok.

Ki ne látott volna már olyan paródiát, amiben a főszereplő úgy akart előrefelé menni, hogy közben nekiment valami oszlopnak és összetörte magát. Annyira bámészkodott hátrafelé, hogy pórul járt. Bizony nem jó hátrafelé tekintgetni! Abból bajok szoktak származni. Persze szükség van például visszapillantó tükörre – mondjuk az autóban. A visszapillantó tükör segíti az előrehaladást. De ha valaki túl sokat bámészkodik benne, akkor a baleset ugyanúgy elkerülhetetlen… (Berencsi Balázs)

Michael W. Smith - Healing Rain

Ha megdobnak kővel...

Amaro Del - Amaro Del