2015. október 28.

Ige: Krisztusban, és az Ő testében – az eklézsiában – van Isten teljessége

 „Mert - Isten - úgy látta jónak, hogy Őbenne lakozzék az egész teljesség* (Kol. 1,19)

*Isten Őbenne vett lakozást, ahogy most az Ő gyermekeiben: „Mert Őbenne lakozik az isteni mivolt egész teljessége testileg az Ő személyében” (Kol. 2,9)

 Őbenne: Aki képe, és képmása a láthatatlan Istennek, minden teremtménynek előtte született. Ő az egész teremtés elsőszülöttje, / LEGELŐSZÖR ELŐHOZOTT-ja / (Kol. 1,15)

Aki, mikor Istennek formájában vala, nem tekintette zsákmánynak azt, hogy ő az Istennel egyenlő, hanem megüresítette önmagát, szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett, és magatartásában is embernek bizonyult” (Fil. 2,6-7)

Így magyarázza ezt a titkot a Szent Szellem: „Kezdetben már vala az Ige, a (logosz. És az Ige vala az Istenben, és Isten maga vala az Ige. Ő kezdetben az Istenben vala. A mindenség Őáltala lett, Őáltala teremtetett, rajta keresztül támadt, általa jött létre, és nála nélkül, Tőle különválasztva semmi sem lett semmi sem teremtetett, ami létrejött; s egyetlen létező sem lett Őnélküle. És az Ige (logosz): hústestté lett és lakozék, itt élt, és sátorozott, sátrat vert, letáborozott mi közöttünk, vagyis közöttünk vett szállást. És láttuk, és szemléltük az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét. Aki teljes vala kegyelemmel és igazsággal, azaz VALÓSÁGGAL vagyis: Igével; akit kegyelem és igazság tölt be.  És az ő teljességéből vettünk mindnyájan, mert mindannyian abból kaptunk, akivel Ő volt tele kegyelmet is kegyelemért,kegyelmet kegyelemre halmozva. Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, aki az Atya kebelében van, az jelentette, és nyilatkoztatta ki Őt. Ő jelentette ki, hirdette meg félreérthetetlenül, tette nyilvánvalóvá (Ján. 1,1-3.14.16.18)

A testté lett Ige, az Úr Jézus kijelentése Önmagáról:  „Én és az Atya egy vagyunk” (Ján. 10,30)

A tanítványoknak – vagyis az övéinek – ezt mondja: „Annyi ideje veletek vagyok, és nem ismertél meg engem, Fülöp? Aki engem lát, látja az Atyát. Hogyan mondhatod te: Mutasd meg nekünk az Atyát? Talán nem hiszed, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van? Azokat a beszédeket, amelyeket én mondok nektek, nem önmagamtól mondom; az Atya pedig bennem lakozva viszi végbe az ő cselekedeteit. Higgyetek nekem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem van; ha pedig másért nem, magukért a cselekedetekért higgyetek” (Jn. 14,9-11).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.