Ábrahámot az Úr
körülmetéletlen állapotában fogadta el igazak, azért:
„És hogy atyja legyen a körülmetélteknek is,
azoknak, akik nemcsak körülmetélkednek, hanem követik, és lépést tartva
menetelnek is a mi atyánknak, Ábrahámnak körülmetéletlenségében tanúsított
hitének nyomdokaival* (Róm. 4,12)
*És így
folytatja az apostol:
„Mert nem az a zsidó, aki külsőképpen,
szemmel láthatóan az. Sem nem az a körülmetélés, ami a hústesten külsőképpen van, és hústesten látható: Hanem az a zsidó, vagyis az számít zsidónak, aki
belsőképpen, titkos belsejében az, és a szívnek Szellemben, nem betű
szerint való körülmetélése az igazi körülmetélkedés, amelynek dicsérete nem emberektől, hanem Istentől van.
Istentől jön, és származik. Vagy Isten kizárólag a zsidóké, vagyis a júdeaiaké? Nem a pogányoké,
vagyis a nemzeteké is? Bizony, a pogányoké, a nemzeteké is. Mert egy az Isten, aki megigazítja, vagyis megigazulttá nyilvánítja a
körülmetéltet hitből éppúgy, mint aki
a körülmetéletlent pedig hit által,
vagyis a hiten keresztül” (Róm. 2,28-30).
És így folytatja az apostol: „Előre látván pedig az Írás, hogy Isten
hitből fogja megigazítani a pogányokat, eleve hirdette Ábrahámnak, hogy: Te
benned fognak megáldatni minden népek. Ekként a hitből valók áldatnak meg a
hívő Ábrahámmal”
(Gal. 3,8-9).
„Értsétek meg, ismerjétek fel tehát, hogy akik hitből vannak, hitből
élnek, azok az Ábrahám fiai” (Gal. 3,7)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.