„Én ugyan vízbe merítelek be titeket; de eljő [valaki], aki nálamnál erősebb [hatalmasabb],
akinek nem vagyok [elég] méltó, hogy
sarujának kötőjét [saruszíját]
megoldjam [kifűzzem]: az majd bemerít
titeket Szent Szellembe és tűzbe:
Kinek szórólapátja [(ptüon): gabona szórására,
vagyis a gabonaszem és a pelyva elkülönítésére használták] kezében van, [hogy rendet teremtsen szérűjén] és [teljesen] megtisztítja szérűjét; és a
gabonát [a búzát] az ő csűrébe [magtárába] takarja [gyűjti], a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.
És még sok [más
tanítással hirdette a népnek az üdvösséget] egyebekre is intvén [buzdította; bátorította; tanította]
őket, hirdetve az Evangéliumot [a győztes
hadvezér érkezésének örömhírét] a
népnek* (Luk. 3,16)
János apostol
bizonyságtétele Bemerítő Jánosról: „És ez a János tanú(bizony)ságtétele [tanúsága], amikor a zsidók [júdeaiak] papokat és Lévitákat küldöttek
Jeruzsálemből, hogy megkérdezzék őt: Kicsoda vagy te? És [erre] megvallá és nem
tagadá; és megvallá, hogy: Nem én vagyok a Krisztus [a Messiás]. Felele nékik János, mondván: Én [csak] vízbe merítek be; de köztetek van [áll
az], akit ti nem ismertek. És én nem ismertem őt; de aki elkülde engem,
hogy vízbe merítsek, az mondá nékem: Akire látod a Szellemet leszállani és
rajta megnyugodni, Ő az, aki bemerít Szent Szellembe. És én láttam, és bizonyságot (tanúságot) tettem (arról), hogy ez
(Ő) az Isten Fia” (Ján. 1,19-20.26.33-34)
A feltámadott Úr parancsa a
tanítványainak: „És velük összejővén (és
együtt volt velük), meghagyá
(megparancsolta) nékik, hogy el ne
menjenek (ne távozzanak el) Jeruzsálemből,
hanem várják be az Atyának ígéretét, melyet úgymond, hallottatok tőlem: Hogy
János ugyan vízbe merített be, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni
nem sok nap múlva (nemsokára). És
vesztek erőt, minekutána a Szent Szellem eljő reátok: és (azután) lesztek nékem tanúim úgy Jeruzsálemben,
mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső határáig” (Csel. 1,4-5.8)
És ez így következett be: „És mikor a pünkösd napja eljött, mindnyájan
egy akarattal együtt valának (ugyanazon a helyen). És lőn nagy hirtelenséggel az égből mintegy sebesen zúgó szélnek
zendülése (hirtelen hatalmas szélrohamhoz hasonló zúgás támadt az égből), és eltelé (amely betöltötte) az egész házat, ahol ülnek vala. És
megjelentek előttük kettős tüzes nyelvek és üle mindenikre azok közül (majd
valami lángnyelvek jelentek meg előttük, amelyek szétoszlottak, és leszálltak
mindegyikükre). És megtelének mindnyájan
Szent Szellemmel, és kezdének szólni (beszélni) más (különféle) nyelveken,
amint a Szellem adta nékik szólniok” (Csel.
2,1-4).
És a Szent szellembe való
bemerítés pünkösdtől kezdve folyamatosan történik. Pál apostol így prédikál
Bemerítő Jánosról: „Minekutána előbb
János az ő eljövetele előtt a megtérésnek bemerítését prédikálta (hirdette)
Izráel egész népének. És mikor be akará végezni János az ő tisztét
(pályafutását), monda: Kinek gondoltok
engem? Nem én vagyok az, hanem ímé én utánam jő, kinek nem vagyok méltó
megoldani lábainak saruját” (Csel.
13,24-25)
Az apostol Efézusban talált
tizenkét hívőt, és így beszélt hozzájuk: „Monda
pedig Pál: János, amikor bemerített, megtérést követelt, azt mondván a népnek, hogy
aki ő utána jövendő, abban higgyenek, tudniillik a Krisztus Jézusban. Mikor
pedig ezt hallák, bemerítkeztek az Úr Jézusnak nevébe. És mikor Pál reájuk
vetette (rájuk tette) kezét, szálla a
Szent Szellem ő reájuk; és szólnak vala (különböző) nyelveken, és prófétálnak vala. Valának pedig a férfiak összesen
mintegy tizenketten” (Csel. 19,4-7)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.