Róma 1,16-17.
16 Mert nem szégyellem a
Krisztus evangéliumát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek üdvösségére,
zsidónak először meg görögnek.
17 Mert az Istennek igazsága
jelentetik ki abban hitből hitbe, miképpen meg van írva: Az igaz ember pedig
hitből él.
Nem szégyellem.
1./ Elmondom. Kihirdetem.
2./ Ahol lehet, továbbadom.
Mert tudom, hogy az evangélium ment meg.
3./ Úgy mondom el, ahogy az
megtörtént. Mert az evangélium: TÖRTÉNT. Az evangélium VÉGBEMENT. Az evangélium
TÖRTÉNELMI TÉNY. Valóság.
a./ Isten elküldte a
történelem egy bizonyos időpontjában, az emberiség egy bizonyos népéből és
népéhez, s meghatározott földrajzi helyen az Ő Fiát. Isten emberré lett. Az Ige
testté lett. Egy bizonyos családban. Egy ponton a történelemben. Az evangélium
történelmi tény.
b./ Isten Fia itt élt
közöttünk, emberek között. Izráel földjén – földrajzilag pontosan
meghatározható helyeken járt – a történelem pontosan meghatározható
időszakában, lefixálható uralkodók, vezetők, személyiségek korszakában, és
közöttük. Letagadhatatlanul. Nyomot hagyott – ezrek ismerték, tízezrek
hallottak Róla, saját korában, megfoghatták, megismerkedhettek Vele,
hallgathatták, láthatták, átélhették szerető csodáit, hatalmát, amivel a
halottakat feltámasztotta (sohasem titokban, mindig emberek szeme láttára).
Leellenőrizhető személyisége, cselekedetei és szavai itt, ezen a földön, a
történelem egy bizonyos időszakában, meghatározott személyek között, szemtanúk
jelenlétében hatottak.
c./ Annyira valóságosan itt
volt, mint te vagy én. És annyira valóságosan bizonyította teljes lényével –
szavaival, viselkedésével, bátorságával, az embereknek a gonosz szellemektől
való megszabadítással, halottak nyilvános feltámasztásával, gyógyíthatatlan
betegségek – csonkaságok, vakság és lepra okozta elnyomorodások – emberek szeme
előtt való egyértelmű, orvosilag igazolható meggyógyításával, hogy hazugságnak
semmiképpen nem lehetett bélyegezni. Legfeljebb azt mondhatták, hogy „az
ördögök fejedelmével teszi” mindezt – de letagadni lehetetlen volt. Nyilvánvaló
volt ezrek és ezrek előtt. A saját korában. Saját kortársai között. Szemtanúk
ezrei előtt. Letagadhatatlan. Történelmi tény.
d./ De mivel a vallási status
quót (a beállt vallási rendet) zavarta ez a tény – mármint, hogy a Messiás
eljött, itt volt az emberek között, cselekedett, és a kor megszokott vallási
rendjét nem követte mindenben (pl. szombat napokon is meggyógyította az
embereket, visszament Mózes első könyvéig, hogy az életre szóló útmutatásokat
megadja, szemben a kor vallási tanítóival, akik felmentést találtak maguknak
bibliamagyarázatokban, stb.) – és mivel nem tudták félretenni, de a nép vallási
vezetői féltették tekintélyüket, hatalmukat, jövőjüket: eljutottak odáig, hogy
„elhallgattatják”. Sem hazugság, sem vád, sem megfélemlítés nem hatott. A
gyógyulások, a halottak feltámadása, nyilvánvaló volt, tömegek látták és
hallották a Messiás cselekedeteit és tanítását, és tömegek kezdték felismerni,
hogy Ő a várva-várt személy, Izráel (és minden ember) Megváltója. Valamit
tenniük kellett – úgy érezték. Így kerestek lehetőséget arra, hogy egy
koncepciós per során, koholt vádak alapján elítéltessék a római helytartóval,
és kivégeztessék a római katonákkal.
e./ Az Örökkévaló Isten az
emberek – Őellene – elkövetett bűnét (bűneit) nem tudta másként eltenni az
Őhozzá (vissza)vezető útból, csak úgy, ha Ö Maga elhordozza ezeknek a bűnöknek
a következményét. Magát a bűnt kellett felvennie, és saját, örökkévaló életét
odaadnia, letennie azért, hogy ez a bűn, ezek a bűnök, kiengesztelést, és
megbocsátást nyerjenek. Erről beszélt évszázadokon át az a sok áldozati állat,
amit Isten Igéjének rendelése alapján az emberek vittek bűneik bocsánatáért, de
amelyek, vérükkel, nem tudták eltörölni a bűnt, hiszen a bűn súlyához nem
voltak mérhetők. Erről beszélt évszázadokon át az Isten Igéje, Mózes első
könyvétől Ézsaiásig, és Dánieltől keresztelő Jánosig, írásban és szóban. Amikor
János azt mondta: „Íme az Isten Báránya, aki elhordozza – elviszi – a világ
bűneit” – erről a jövendő áldozatról, az Isten Fiának, tulajdon testében
bemutatott engesztelő áldozatáról beszélt. Isten elküldte a Fiát – „Isten
megjelent testben” – hogy életét adja Ellene fellázadt teremtményeiért. Ezért
engedte át Fiát a „sötétség órájának”. Ez az evangélium része. Isten oda akarta adni életét az
elveszettekért. Meg akarta váltani őket. És meg is tette. A történelem egy
bizonyos pillanatában. Fent a golgotai kereszten. Kimondta – saját szájával,
emberi testben – „Elvégeztetett”. A megváltás végbement. Az Isten Fia meghalt.
Teljességgel. Úgy, ahogy a bűn miatt minden embernek meg kellett halnia.
Véglegesen. A bűn számára, és a bűnért – ahogy a Római levélben olvasod. Azért,
hogy a bűn pusztító erejét semlegesítse. Megváltson a bűn és a halál törvényétől.
5./ Az, amit a vallási
vezetők – összekapcsolódva a politikai vezetéssel – véghezvittek, a kivégzés,
egy régóta várt kijelentés – prófécia – beteljesítése volt: felhasadt a
világosság. Az Isten Fia eljött, hogy megváltson bennünket, életét letette,
odaadta a bűneinkért, és ezzel elgördítette az akadályt az Istenhez vezető
útról. Ismét édesapád lehet az
Örökkévaló Isten. Ez a tény a feltámadásban lett megpecsételve. Mivel az
Isten Fiában nem volt bűn, (jóllehet a bűnt felvette, elhordozta, és eltette az
útból azzal, hogy megváltott bennünket tőle), nem maradt a halálban. A halál a
bűn – lázadás, engedetlenség, Istentől való elfordulás – következtében jött be
erre a világra. Minden ember, aki testben megszületett, meghalt egyszer. Az
Isten Fia, aki testben szintén megszületett, szintén meghalt – de nem saját
bűneiért – Neki nem voltak bűnei. Teste tekintetében Ádámtól származott – „az
asszony magva volt” – de természete tekintetében Isten Fia volt, akinek nem
voltak bűnei. Megkísértették a bűnök, ugyanúgy, ahogy mindenkit, aki testben
él, de nem követett el egyetlen egyet sem. Őbenne nem lehetett megtalálni
semmit sem, ami az ördöghöz kötötte volna. „Jön értem e világ fejedelme, de
énbennem nincsen semmije” – mondta elfogatása és a koncepciós per kezdete előtt
közvetlenül a Megváltó. Nem volt benne bűn. Nem saját bűneiért halt meg. S
mivel meghalt, de nem volt benne bűn, a HALÁL NEM TARTHATTA FOGVA.
A halál nem egy biológiai
folyamat csupán. Amiről itt az Ige beszél, a halál egy szellemi hatalom, egy
hatalmas uralkodó, aki fogságban tart. De Jézus Krisztust nem tarthatta fogva.
Nem tarthatta vissza attól, hogy feltámadjon. És a Megváltó harmadnapra – ahogy
a Szentírásban előre megmondták a próféciák – feltámadt a halálból. Saját
testében. Ez is történelmi tény. Természetesen mindent megpróbáltak a kor
vallási vezetői, hogy eltussolják ezt, lepénzeléssel, hazugsággal,
fenyegetéssel, elhallgattatással, üldözéssel, kivégzésekkel, amit tudtak
megtettek ennek érdekében, de többé nem lehetett eltűntetni az emberek szeme
elől. Jézus Krisztus, az Isten Fia, feltámadt a halálból, a kivégzés sebeit
kezein, lábain és oldalában ott hordozta, hatalmas volt, megjelent a
tanítványok között, annak ellenére, hogy be voltak zárva az ajtók, evett
előttük, és meg lehetett tapogatni, bizonyítandó, hogy teste van, csontjai és
húsa, izmai és bőre, valósággal a saját testében támadt fel. Történelmi tény.
Nem csak a halála, de a feltámadása is. Bizonyíték amellett, hogy a megváltás
végbement.
6./ Jézus Krisztus
feltámadása pecsét. Pecsét amellett, hogy az Úr Jézus igaz – tiszta – volt. Nem
maradt a sírban. De ha meghalt – és nem a saját bűnei miatt – akkor megváltott
bennünket. Eleget tett minden feltételnek és követelménynek – tiszta és
ártatlan bárány volt – és megváltott. Sőt, a halál többé Rajta nem uralkodik. Ő
maga győzte le a halált. A bűn és a halál törvénye le van győzve. És ezt
továbbadta tanítványainak. Rájuk lehelt: „vegyetek Szent Szellemet”. Lehetővé
tette a bűnök bocsánatát. Az új teremtést. Azt, hogy ha befogadod Őt, hatalmat
kapj arra, hogy Isten gyermekévé legyél. Fiává, aki örököse is. Vele együtt
örökölsz. Élő örökséged van. Olyan, ami egész életedre kihat. Soha nem hagy el.
Az örökkévalósághoz, Isten országához, Isten családjához tartozol. Vele együtt
élsz most – és örökké. Nem lehet senki, aki elválaszt téged Őtőle. Vele élsz,
és vele végzed az Ő megmentő munkáját. Továbbadod az Evangéliumot. Továbbadod,
és mented így az embereket az ördög hatalma alól, a bűn alól, az Isten nélküli
állapotból. Ez az az evangélium, amiről az apostol beszél: a „Krisztus
evangéliuma”, amit nem szégyell. Amit bátran hirdet. Ami mellett kiáll. Ami
megmentő evangélium. Amitől minden más lesz. A régiek elmúlnak, és íme újjá
lesz minden. Amiért érdemes élni. Ami küldetést ad neked és nekem. Ami elkísér
egész életedben. Amiről szóltak a művészek kétezer év óta, és amit kifejezni,
teljességgel, még senki nem tudott. Amire soha nem lehet ráunni, és ami
mindenkor elegendő életet fog jelenteni a szabadításra.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.