Fil. 3,7. De amelyek nékem
egykor nyereségek voltak, azokat a Krisztusért kárnak ítéltem.
Pál apostol arról beszélt,
AMIRE ISTEN ELŐTT TÁMASZKODOTT, vagy próbált támaszkodni. Olyan értékekről,
amelyek birtokában biztonságban tudhatta magát, “vallási értelemben”. Amelyek
birtokában jövőjét nem kellett féltenie, amelynek birtokában számíthatott Isten
elismerésére és igazságára. Olyan vonásokra és hozzáállásra, amikre, mint
teljesítményekre hivatkozhatott Isten előtt. Olyan tényekre az életében,
amelyek vallási önértékelésének alapjai lehettek.
Az előbb felsoroltak – (Jó
fellépés, társasági elismertség, származás. Iskolázottság, jó állás, kereset.
Barátok és ismerősök köre. Jól-informáltság (mindig mindent elsőnek tudsz meg,
és ha valamiről hallani akarnak mások, hozzád fordulnak). Versenybeli sikerek.
Magas szintű szaktudás vagy tapasztalat. Végzettségek, diplomák. Jó alak, szép
külső. Jó ruhák. Ízlésesen berendezett lakás, utazások, művészeti, illetve
egyéb kulturális ismeretek. Hobbik, amikkel kérkedhettél. Mindaz, amire az
önértékelésedet és személyes biztonságodat építheted.) – vajon ilyen alapot
jelentenek valaki életében? Isten előtt, az ítéletben, vajon ilyenekre
támaszkodnál?
HA IGEN, akkor mint korábbi
nyereségeket, kárnak és szemétnek kell ítélned az Úr előtt ezeket is, ha a
Filippi 3,7-14 szellemében akarod életedet élni.
HA PEDIG NEM ILYENEK, -
vagyis nem jöhetnek számításba, amikor Isten előtti önértékedről alakítod ki
véleményedet, amikor az ítéletről, mennyről, bűnről és tisztaságról, vagy más
szóval: Isten előtti igazságról gondolkodol, - akkor “ADIAFORON” dolgok, vagyis
erkölcsi kérdésben SEMLEGES terület. Nem kell kárnak és szemétnek ítélned, nem
kell velük foglalkoznod, nem kell sem aggódnod miattuk, sem bánkódnod, hogy ott
voltak, vagy vannak életedben.
HA AZONBAN ISTEN ORSZÁGÁBAN
AKADÁLYT jelentenek, visszatartanak az Úrnak hozott áldozattól – például félted
a társaságbeli megítélésedet azért, mert egy evangélizáción szolgálnál, vagy
elhívnál valakit a baráti körből, és tartasz attól, hogy kibeszélnének – akkor
működnie kell az értékváltásnak. Ekkor már nem “adiaforon” dologról van szó,
hanem igenis lényeges Isten országa szempontjából is.
UGYANÍGY az utazás, a hobbi
és más időt, vagy pénzt igénylő tevékenység. Nem mondom, hogy bármelyik bűn
ezek közül önmagában, hogy bármelyiket kárnak és szemétnek kell ítélned az
Isten országa mérlegén – de ha felmerül, hogy valamit AZÉRT nem tennél meg az
Úr számára, hogy ezeket a fentieket megtehesd, akkor már nem tekinthetsz el
felettük oly nagy nyugalommal, mint korábban tehetted. Lehet, hogy bizonyos
teljesítményekre soha nem hivatkozol társaságban, mert a büszkeség és
hivalkodás bűnével kísértene. Ilyenkor a dolgot, teljesítményt, eredményt
önmagában nem tekinted kárnak és szemétnek, de azt a hozzáállásodat, amivel
korábban ecsetelted ezeket, igenis annak tekinted. Nem kovácsolsz belőle
társasági tőkét, nem pótlod önértékelésed hiányosságait ilyen területek
felsorolásával, hanem elrejted ezt a területet Krisztusban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.