„[kaptok, és] vesztek erőt [és hatalmat], minekutána a Szent Szellem eljő [leszáll]
reátok: és lesztek nékem tanúim [bizonyságtevőim]
úgy Jeruzsálemben, mint az egész Júdeában és Samariában és a földnek mind végső
határáig*(Csel. 1,8)
*Az Úr Jézus szenvedése előtt már megígéri
az övéinek a Szent Szellemet, és feladatát: „És én kérem az Atyát, és más vigasztalót (és
másik Pártfogót, Bátorítót, Szószólót) ád
néktek, hogy veletek maradjon mindörökké.
Az igazságnak ama Szellemét: akit a világ be nem fogadhat (akit a világ nem kaphat meg), mert
nem látja őt és nem (is) ismeri őt;
de ti ismeritek őt, mert nálatok lakik, és bennetek marad. Nem hagylak titeket
árvákul; eljövök ti hozzátok.
Ama vigasztaló (Pártfogó, Bátorító, Szószóló) pedig, a Szent Szellem, akit az én nevemben
küld az Atya, Ő mindenre megtanít
majd titeket, és eszetekbe juttatja
mindazokat, amiket mondottam néktek”
(Ján. 14,16-18.26)
És: „… mikor
eljő Ő, az igazságnak Szelleme, elvezérel majd titeket minden igazságra
(a teljes igazság útján vezet titeket). Mert
nem önmagától szól, hanem azokat szólja, amiket hall, és a bekövetkezendőket
megjelenti néktek (és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek).
Ő engem dicsőít majd, mert az enyémből vesz (merít), és megjelenti néktek (és azt jelenti ki nektek)” (Ján.
16,13-14)
„Mikor pedig eljő majd a Vigasztaló (a
Pártfogó, Bátorító, Szószóló), akit én
küldök néktek az Atyától, az igazságnak Szelleme, aki az Atyától származik, Ő tesz majd én rólam bizonyságot. De ti
is bizonyságot tesztek; mert kezdettől fogva én velem vagytok„ (Ján. 15,26-27)
Ézsaiás prófétán keresztül már így hangzik az
ígéret: „Ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr; és szolgám, akit
elválasztottam (és szolgáim, akiket kiválasztottam), hogy megtudjátok (és megismerjetek) és higgyetek nékem (bennem) és
megértsétek, hogy én vagyok, előttem Isten
nem alkottatott, és utánam sem lesz! Én, én vagyok az ÚR, rajtam kívül nincs
szabadító.
Én hirdettem (és én mondtam meg), és megtartottam, és megjelentettem (hogy
megszabadítalak, nem valamelyik idegen isten), és nem volt idegen isten köztetek, és ti vagytok az én tanúim, így szól az Úr, hogy én Isten vagyok.
Mostantól fogva is én az leszek (ezután is csak én leszek), és
nincs, aki az én kezemből kimentsen (kiragadjon); cselekszem, és ki változtatja (ki másíthatja meg) azt meg? Így szól (ezt mondja) az Úr (JHVH = Jahve), a ti megváltótok, Izráel Szentje.
Ti értetek (érdeketekben) küldöttem el Bábelbe (Babilóniába, letörök minden zárat), és leszállítom mindnyájukat, mint
menekülőket a Káldeusokkal együtt vidámságuk hajóiba” (Ésa. 43,10-14)
(Megjegyzés: az
Ószövetség minden Igéjében, ahol az ÚR szó szerepel, a héberben mindenütt a
JHVH, vagyis Jahve szó szerepel).
„Ímé, (én) újat
cselekszem; most készül (most kezd kibontakozni), avagy nem tudjátok még?
(majd megtudjátok) Igen, a pusztában utat szerzek (már készítem az utat
a pusztában), és a kietlenben (a
sivatagban) folyóvizeket (folyókat
fakasztok).
Dicsőítni fog engem (még) a mező vada (is), a sakálok
és struccok (is), hogy vizet
szereztem (mert vizet fakasztok) a
pusztában; a kietlenben folyóvizeket (és folyókat a sivatagban), hogy választott népemnek inni adjak. A nép(nek), amelyet magamnak alkoték (formáltam, hogy), hirdesse dicséretemet” (Ésa.
43,19-21)
„Kopasz (kopár) hegyeken folyókat nyitok (fakasztok) és a rónák közepén (a völgyek mélyén) forrásokat; a pusztát vizek tavává (bővizű tóvá) teszem és az aszú (a szomjú) földet vizeknek forrásivá.
A pusztában cédrust (a hatalom szimbóluma), akácot
nevelek (növesztek) és mirtuszt és
olajfát (Júda szimbóluma), plántálok a kietlenben (a pusztaságba). Ciprust, platánt, sudár cédrussal együtt (borókafenyőt
ültetek, meg kőrisfát). Hogy lássák, megtudják, eszükbe vegyék
(vegyék észre) és megértsék mindnyájan,
hogy az Úrnak keze művelte ezt (hogy az ÚR keze vitte ezt végbe), és Izráel Szentje teremtette ezt!” (Ésa. 41,18-20)
„Mert vizet öntök (árasztok) a szomjúhozóra (a szomjas földre), és folyóvizeket (patakokat) a
szárazra; kiöntöm (kiárasztom) Szellememet
a te magodra (utódaidra), és
áldásomat a te csemetéidre (sarjadékaidra).
És növekednek, mint fű között (mint fű a
víz mellett), és mint a fűzfák vizek
folyásinál (csatornák mentén). Ez azt
mondja: én az Úré vagyok, amaz Jákób nevét emlegeti (Jákób nevére
hivatkozik), és a másik önkezével írja:
az Úré vagyok, és hízelegve (dicsekedve) Izráel nevét említi.
Így szól az Úr, Izráelnek királya és megváltója, a seregeknek Ura: Én vagyok az első, én az utolsó, és
rajtam kívül nincsen Isten. És ki hirdetett hozzám hasonlóan? Jelentse
meg és hozza azt elém, mióta e világ népét teremtém. (Kicsoda olyan, mint én? Szóljon, mondja meg, sorolja fel, hogy mi történt,
amióta hajdan népet alkottam); és
jelentsék meg (és mondják el) a
közeli és távoli jövőt.
Ne féljetek, és ne rettegjetek! Hát nem mondtam-é meg és nem jelentém előre? (Hiszen régóta hirdettem, megmondtam). Ti vagytok tanúim! Hát van-é rajtam kívül Isten? Nincs kőszál
(kőszikla), nem tudok (róla)!” (Ésa.
44,3-7)
János apostolon keresztül nyer kijelentést, hogy ki
tette az ígéreteket: „Szellemben valék
ott (elragadtattam) az Úrnak napján,
és hallék hátam megett nagy szót (hatalmas hangot), mint egy trombitáét. Megfordulék azért, hogy lássam a szót (milyen
hang szólt hozzám), amely velem beszéle;
megfordulván pedig, láték hét arany gyertyatartót;
És a hét gyertyatartó között hasonlót
az ember Fiához, bokáig érő ruhába (palástba) öltözve, és mellénél aranyövvel körülövezve
Mikor pedig láttam őt, leesém az ő lábaihoz, mint egy holt. És reám veté az ő
jobb kezét, mondván nékem: Ne félj; én
vagyok az Első és az Utolsó, És az Élő; pedig halott valék, és ímé élek
örökkön örökké. Ámen, és nálam vannak a pokolnak és a halálnak kulcsai” (Jel. 1,10.12-13.17)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.