Csel. 1,4 És velük összejövén [egybegyűjtvén
őket, és egyszer, amikor együtt evett (sózott) velük], meghagyá [megparancsolta] nékik, hogy el ne
menjenek [ne távozzatok el]
Jeruzsálemből, hanem várják* be [türelemmel] az Atyának ígéretét, melyet
úgymond, hallottatok tőlem:
*Már Dávid így prófétál: „Várjad az Urat, légy erős;
bátorodjék szíved és várjad az Urat” (Zsolt.
27,14)
Pál apostolon keresztül hangzik a kijelentés arról,
hogy kit kell várni: „Az Úr pedig a
Szellem [az Úr ugyanis Szellem]; és
ahol az Úrnak Szelleme, ott a szabadság” (2
Kor. 3,17)
És hogy ki az az Úr, azt az Úr Jézus jelenti ki: „Az Isten Szellem: és akik őt
imádják, szükség, hogy szellemben és igazságban imádják” (Ján. 4,24)
Az Atya ígérete pedig így hangzott: „És lészen az után, hogy kiöntöm Szellememet
minden (hús)testre, és prófétálnak a
ti fiaitok és leányaitok; véneitek álmokat álmodnak; ifjaitok pedig látomásokat
látnak. Sőt még a szolgákra és szolgálóleányokra is kiöntöm azokban a napokban
az én Szellememet” (Jóel. 2,28-29)
Csel. 1,5 Hogy János ugyan vízbe merített, ti azonban Szent Szellembe fogtok bemeríttetni
nem sok nap múlva [nem sokkal e napok után.]*
*Bemerítő János így prófétál: „Én ugyan vízbe merítelek be titeket
megtérésre [hogy más felismerésre térjetek; a gondolkozás(mód)
megváltoztatás végett], de aki utánam jő,
[a nyomomba lép], erősebb
[hatalmasabb] nálamnál, akinek saruját
hordozni sem vagyok méltó [alkalmas megfelelő]; Ő Szent Szellembe és tűzbe merít be majd titeket” (Mát.
3,11)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.