„Emlékezzél
meg, hogy Jézus Krisztus feltámadott a halálból, ki a Dávid magvából való az én
Evangéliumom
szerint: [Ahogy az én
örömüzenetem mondja]” (2
Tim. 2,8)
Erről tesz bizonyságot az apostol minden gyülekezetben, ahogy
ez megírásra is került, a próféciákban: „És mikor őt (Sault)elveté,
támasztá nékik Dávidot királyul; kiről bizonyságot is tőn és monda: Találtam
szívem szerint való férfiút, Dávidot, a Jesse fiát, ki minden akaratomat
véghezviszi. Ennek magvából támasztott
Isten, ígérete szerint, Izráelnek üdvözítőt,
Jézust” (Csel. 13,22-23).
„Mikor pedig a te napjaid betelnek, és
elaluszol a te atyáiddal, feltámasztom utánad a te magodat, mely ágyékodból származik,
és megerősítem (és szilárddá teszem) az
ő királyságát” (2 Sám. 7,12).
Megesküdött az ÚR Dávidnak igazán, (nem
tér el attól) nem másítja azt meg:
Ágyékod gyümölcsét ültetem ültetem trónodra” (Zsolt. 132,11).
„És származik egy vesszőszál Isai törzsökéből,
s gyökereiből egy virágszál nevekedik (Más fordítás: Vesszőszál hajt ki
Isai törzsökéről, hajtás sarjad gyökereiről)” (Ésa. 11,1).
A
feltámadott Úr kijelentéssel erősíti meg a próféciákat: „Én vagyok Dávidnak ama gyökere (új hajtása) és ága…” (Jel.
22,16).
Ennek
az örömhírnek hirdetésére hívta el az Úr Pál apostolt: „Pál, Krisztus Jézus szolgája, [rabszolgája] meghívott [elhívott] apostol,
akit az Isten kiválasztott [elválasztott; elkülönített, vagyis külön
választott a világi, tisztátalan, szentségtelen dolgoktól] evangéliumának [Örömhírének; győzelmi hírének; a győzelmes hadvezérről szóló jó hírnek]
hirdetésére, [prédikálására]. Melyet eleve [előre] megígért az ő prófétái által a
szentírásokban, Fiáról, Jézus Krisztusról (héberül: Jehosua = Jahve az üdvösség, a szabadítás; a megváltó),
a mi Urunkról. Ő (hús)test szerint Dávid
nemzetségéből [magvából] született”
(Róm
1,1-3).
Őt
hirdeti minden gyülekezetben: „Eszetekbe
juttatom [és figyelmetekbe ajánlom; meg akarom ismertetni veletek] továbbá, atyámfiai [testvérek], az evangéliumot, melyet hirdettem néktek
[azt az örömüzenetet, (jó hírt) amelyet én néktek vittem], melyet be is vettetek [el is fogadtatok], melyben állotok is, [és szilárdan kitartotok benne; (amelyben meg
is maradtatok); melyet be is vettetek és követtek]. Amely által üdvözültök is [elnyeritek az üdvösséget, amelyen át meg
is menekültök], ha megtartjátok
[megőrzitek] (úgy), aminémű beszéddel
[(logosz): IGÉ-vel] hirdettem néktek, hacsak nem hiába [elhamarkodottan] lettetek hívőkké. [ha ugyan ragaszkodtok még hozzá, hacsak nem
látszatra lettetek hivőkké]” (1 Kor. 15,1-2).
Továbbá: „Tudtotokra
adom pedig atyámfiai (testvéreim), hogy
az az evangélium, melyet én hirdettem, nem ember szerint való (nem embertől
származik); Mert én sem embertől vettem
azt, sem nem tanítottak arra, hanem a Jézus Krisztus kijelentése által (kinyilatkoztatásából
kaptam)” (Gal. 1,11-12).
És
én: „… úgy határoztam, [döntöttem] hogy nem tudok közöttetek
másról, [nem akarok semmiről sem
tudni] csak Jézus Krisztusról, [még
pedig] róla is mint a megfeszítettről. [oszlopra feszítettről]” (1Kor. 2,2)
„Mert [ugyanis] nem szégyellem a Krisztus evangéliumát [az Úr Jézus
kereszthalála általi győzelméről szóló jó hírt; örömhírt] mert Istennek hatalma [képessége; (szabadító, /üdvösséget
hozó/) ereje] az minden hívőnek üdvösségére, [aki hisz] zsidónak először s [aztán] görögnek. [hellénnek; pogánynak]” (Róm.
1,16)
„Aki által van a menetelünk is [megnyílt
számunkra az út; szabadon járulhatunk] hitben
ahhoz a kegyelemhez, amelyben [most] állunk
[élünk; vagyunk] és dicsekedünk
[ujjongunk] az Isten [fiai] dicsőségének reménységében. [és
dicsekszünk a reménységgel, hogy az isteni dicsőség részesei lehetünk]” (Róm.
5,2)
„Mert a keresztről [kínoszlopról] szóló beszéd [(logosz): Ige] bolondság [ostobaság;
esztelenség; butaság; képtelenség] ugyan
azoknak, akik elvesznek, [(apollumenoi): jelentése: Teljes
feloldódás, elpusztul, megsemmisül] de
nekünk, akik üdvözülünk, [szódzó; szótéria: bűnbocsánat. Megmenekülés (rossztól,
veszélytől, ártalomtól, betegségtől, balesetből, bűnökből; mindenfajta
problémából, bajból). Megszabadítás (mindenfajta veszedelemből, gonosz szellemi
lényektől /démonoktól/. oltalmazás; biztonság; állandóság; jólét (bővölködés
anyagi és szellemi javakban); jóllét (egészség); boldogság, megtartatás]
Istennek ereje [(dünamisz): erő, képesség, hatalom; Itt: Isten ereje a szabadításra/megmentésre]”
(1Kor.
1,18).
Ugyanis: „Mivel… a világ [koszmosz: világegyetem; világmindenség]
a saját [maga] bölcsessége [(szophia):
a tudás, ismeret és tapasztalat legmagasabb szintű, érett, megfontolt
alkalmazásának képessége] útján nem ismerte meg Istent a maga
bölcsességében. Tetszett Istennek [úgy látta helyesnek (jónak)] hogy az
igehirdetés bolondsága [ostobaságnak, képtelenségnek látszó
igehirdetés (prédikálás)] által üdvözítse a hívőket. [azokat, akik
hisznek]” (1Kor. 1,21)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.