"Én magamra esküszöm, mondja az Úr: mivelhogy e dolgot
cselekedted... megáldván megáldalak téged..." (1Móz 22,15-19).
Ábrahám eljutott odáig, ahol Isten igazi természetével
került kapcsolatba; most érti meg Isten valóságát. "Célom Isten maga...,
minden áron, Uram, és minden úton." "Minden áron és minden úton"
azt jelenti, hogy semmit sem magunk választunk ki azon az úton, amelyen Isten a
célhoz vezet.
Amikor Isten szól - és Ő a bennem lévő természetéhez szól -,
akkor már nincs többé lehetőség a kérdezősködésre: annak egyetlen következménye
az azonnali engedelmesség. Amikor Jézus azt mondja: "Jöjj!" - akkor
egyszerűen megyek. Ha Ő azt mondja "engedd el ezt", akkor elengedem,
ha ő azt mondja "bízz Istenben ezzel a dologgal kapcsolatban", akkor
bízom. Mindezek a megnyilvánulások azt bizonyítják, hogy bennem van Isten
természete.
Hogy Isten kijelenthesse önmagát nekem, azt nem az Ő lénye
határozza meg, hanem az enyém.
"Mert én hitvány s földhözragadt vagyok,
Azért nem látom utad magasabbnak..."
Az engedelmesség iskolájában járva jutok el oda, ahol
Ábrahám volt és akkor meglátom, kicsoda Isten! Addig nem lehet valóságos
Istenem, amíg Jézus Krisztusban szemtől szembe nem állok vele, de akkor tudom,
hogy "az egész világon rajtad kívül nincs senki, Uram, senki sincs, csak
Te!"
Isten ígéretei nem érnek nekünk semmit addig, amíg
engedelmesség által meg nem értjük Isten természetét. Háromszázhatvanötször
elolvasunk valamit a Bibliában, mégsem jelent semmit, míg aztán hirtelen
meglátjuk, mit akar Isten mondani, mert valamilyen részletkérdésben
engedelmeskedtünk neki és az Ő lénye azonnal megnyílt előttünk. "Isten
minden ígérete Őbenne lett igen és Őáltala ámen" (2Kor 1,20).
Engedelmességből születik az "igen". Amikor életünk engedelmességével
mondunk "áment" egy ígéretre, akkor lett az az ígéret a mienk.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.