Mert:
„Akin az Úrnak Szelleme megnyugszik:
bölcsességnek és értelemnek Szelleme, tanácsnak és hatalomnak (és erőnek) Szelleme, az Úr ismeretének és félelmének (vagyis
tiszteletének) Szelleme. Az ÚR félelme
(vagyis az Úr tisztelete) lesz a
gyönyörűsége, és nem szemeinek látása szerint (vagyis nem a látszat után) ítél, és nem füleinek hallása szerint
bíráskodik (és nem hallomás után dönt)” (Ésa. 11,2-3).
Mikeás
próféta is hittel vallja, hogy: „És
megszégyenülnek a látók (ḥôzeh: látók, nézők, próféták),
és elpirulnak a jövendőmondók (qásam: jósol, jövendőt mond,
hamisan prófétál), és elfedik
szájukat mindnyájan, mert nem lészen felelet Istentől. Én ellenben
megteljesedem az Úr Szellemének erejével, és (mišəpáṭ: igazságossággal,
törvényességgel) és hatalommal, és
(gəḇúráh: hősiességgel, vitézséggel, és bátorsággal),
hogy hirdessem Jákóbnak az ő vétkét (peša: lázadását, és elszakadását),
és Izráelnek az ő bűnét (az ő
céltévesztését)” (Mik. 3,7-8).
Ezért szükséges, hogy: „Vegyetek Szent Szellemet” (Ján.
20,21-22).
Pál
apostol is így bátorítja az Istent szeretőket: „Mert nem félelemnek [és nem csüggedtségnek] szellemét adott [ajándékozott] nékünk az Isten; hanem erőnek és
[(agapé): Isten szerinti)]
szeretetnek és józanságnak szellemét
[Más
fordítás: Hiszen a Szent Szellem, akit Isten adott nekünk, nem a gyávaság
szelleme, hanem az erőnek, isteni szeretnek, kiegyensúlyozottságnak és
fegyelmezettségnek Szelleme].
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Köszönöm, hogy hozzászólásoddal megtisztelsz. Ám ha vitatkozni, vagy kötözködni van kedved, arra kérlek, azt ne itt gyakorold.