2012. június 29.
Keresztelő János bizonyságtétele.
"Utánam jön egy férfi , aki megelőzött engem, mert
előbb volt mint én. Én nem ismertem őt, de azért jöttem, és azért keresztelek
vízzel, hogy ismerté legyen Izráel előtt."
Így tett erről bizonyságot János: " Láttam, hogy a
Lélek leszállt az égből, mint egy galamb, és megnyugodott rajta. Én nem
ismertem őt, de aki elküldött, hogy vízzel kereszteljek, ő mondta nekem: Akire
látod a Lelket leszállni és megnyugodni rajta, ő az, aki Szentlélekkel
keresztel. Én láttam, és bizonyságot tettem arról, hogy ez az Isten Fia."
János 1:30-34,
János felkészítette a népet erre a nagy eseményre,
kijelentette, hogy akire rászáll a galamb, az Isten Báránya.
"Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ
bűnét!"
János 1:29,
Ez a mondat elég volt azoknak, akiknek szólt. A jövendő
tanítványoknak. Mert az övéi hallják és felismerik őt.
"Íme, az Isten
Báránya!"
Meghallotta a két tanítvány, hogy ő ezt mondta, és követték
Jézust. Jézus megfordult, és amikor
meglátta, hogy követik őt, megszólította őket: " Mit kerestek?"
Ők pedig ezt válaszolták: " Rabbi - ami azt jelenti:
Mester -, hol van a lakásod?
Ő így szólt: "Jöjjetek, és meglátjátok."
János. 1:36-39,
Ma is így működik ez aki keresi őt az megtalálja. Milyen
egyszerűen történnek a találkozások, hallunk róla és a találkozáskor már
követjük is őt. Mert kiválasztottak vagyunk, mert akartuk megismerni őt.
Követjük őt és az Ige alapján meg is ismerjük teljes valóját, ő pedig elfogad,
szeret minket, tanít és pásztorol mindenkit aki hozzá tartozik.
Csúcsra törő
„Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett
nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogy ha nyilvánvalóvá lesz,
hasonlókká leszünk Ő hozzá; mert meg fogjuk őt látni, a mint van” 1Jn 3,2
Pontosan megtervezte az útvonalat fel a csúcsig. Tudta, hogy
melyik ponton indul el, és azt is, hol fut a fő repedés, amit el kell érnie.
Bízott magában és abban is, hogy jól választotta ki a napot, és nem fog esni az
eső. Nem egészséges, ha az ember meg akarja mászni a „Nagy sziklát”. Sokan
próbálkoztak már, de csak néhánynak sikerült az ismerősei közül látni a
csodálatos panorámát onnan fentről. Most már ő is közéjük akart tartozni.
Amikor nekilendült, bátran haladt előre. Keze, lába rutinosan kereste a kapaszkodókat,
kis hasadékokat a kemény felszínen; elkerülve a porosabb, mozgékonyabb
részeket, nehogy néhány kavics miatt az elejéről kelljen kezdenie. Nem jó dolog
megcsúszni, lezuhanni, még akkor sem, ha biztosító kötelet használt. Könnyen
megsérülhet az ember.
„Csak a hasadék, csak az is sikerüljön!” – gondolta. Sokat
gyakorolt rá. Még eddig egyszer sem mászott úgy, hogy két sziklafal közé került
volna, és alig marad kapaszkodó. Ha oda ér, nagyon vigyázni fog. Ott lesz két
világ között. Mindig ébernek kell lennie, jól kell gazdálkodnia az erejével.
Minden ponton meg kell feszítenie az izmait, a keze és a lába nem csúszhat meg.
Egyszerre csak az egyik pihenhet, de lesz egy rövidebb szakasz, amikor egyik
sem. „Ott adjon nekem erőt az Úr!” – sóhajtotta magában. Bátorságot adott neki
a mászáshoz, hogy az eddigi próbák sikerültek. Mindenki azt mondta: jó
hegymászó lesz, ha ezt a pályát is legyőzi.
Minden jól sikerült, ahogy szerette volna. De volt egy pont,
vagy talán kettő, ahol úgy érezte, mintha átsegítenék az akadályon. Amikor
elfogyott az ereje, amikor egy pillanatra megcsúszott a lába, véletlenül mégis
kapaszkodóra lelt, mégis ki tudott tartani. Amikor túljutott a visszahajló
peremen, amikor felhúzta magát csupán a keze erejével és végre két lábbal állt
világa fölött, jóleső érzés töltötte el a szívét.
A hitre jutott ember két világ között él. Életének - szíve
szerint - már nem lenne része mindaz, ami szédíti, csábítja, rosszra viszi az
embert, de még nem is ért célba. Nem hallja még a mennyei hárfákon játszó
angyalok zenéjét, csak homályosan látja az Isten dicsőségét és egyre csak Felé
törekszik. Az útja sem egyszerű. Fel kell készülnie, folyamatosan kell
tanulnia, mindent meg kell pontosan terveznie a célig és egy percre sem
felejtheti el, ki ő valójában. Ha ezek szerint cselekszik, még ha útját állják
is csalfa akadályok, még ha lankad is az ereje, a gondviselő Isten vele lesz,
reménye megtartja őt és meglátja majd az Isten arcát.
Istenben bízom
„Mintegy csudává
lettem sokaknak; de te vagy az én erős bizodalmam” (71. Zsoltár. 7. vers)
„Csudává lettem sokaknak”, vagy, ahogy más fordítás mondja
„csodálkoznak rajtam sokan.” - mondja Dávid. Mi lehetett a csodálkozás oka?
Dávid isteni csodával legyőzte a Gáthi óriást, Góliátot,
több harci sikert ért el pásztorfiúként, mint a korabeli harcedzett vitézek,
vagy maga Saul a király. „És énekelni kezdének az asszonyok, kik vígadozának és
mondának: Megverte Saul az ő ezerét és Dávid is az ő tízezerét.” (1Sám.18:7)
Bizony, ez is lehetett volna a csodálkozás tárgya. Viszont,
Dávid az igaztalan üldözés miatt vált „csudává” sokak számára. A korabeli
bulvársajtó biztos tele volt történetével; A semmiből jött, hős lett, de
kiderült, hogy csak a trónt akarta megkaparintani. Vérdíjat tűztek ki a fejére,
de ez a ’rablófejedelem’, csodával határos módon mindig kicsúszik a hatóság
kezéből...
A tömeg számára ez a skandalum volt a csoda, Dávid számára
valami más. Amikor menekül féltékeny apósa gyilkos haragja elől, szabadulásában
nem saját találékonyságát, ügyességét látja, hanem Isten erejének
megnyilvánulását.
S hozzá hasonlóan, mi is üldözöttek vagyunk. „a ti
ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresvén, kit
elnyeljen.” (1Pét.5:8)
Életünk nap, mint nap veszélyben forog. De az Úr, akiben
bízunk sokszor számunkra láthatatlan módon oltalmaz meg a legnagyobb
veszélytől, a kárhozat útjától.
Így ma Dáviddal együtt adjunk hálát az Örökkévalónak, hogy a
lelki harcunkhoz erőt ad ma is, és az Ő érdeméért győzőként ott ülhetünk, az Ő
királyi székében.
„Aki győz, megadom annak, hogy az én királyiszékembe üljön
velem, amint én is győztem és ültem az én Atyámmal az ő királyiszékében.”
(Jel.3:21)
Oswald Chambers: ISTENI TERVEK FELFEDEZÉSE
"Az Úr vezérelt engem ez utamban..." (1Móz 24,27).
Annyira eggyé kellene lennünk Istennel, hogy ne legyen
szükségünk folytonos vezetést kérnünk. A megszentelődés Isten gyermekeivé tett
minket, és a gyermek életének természetes vonása az engedelmesség. Ha
engedetlen akarna lenni, azonnal ösztönszerűen észreveszi a diszharmóniát. A
szellemi élet területén az ösztönösen megérzett belső zavar Isten Szellemének
az intése. Amikor Ő megdorgál, abban a pillanatban állj meg! Újulj meg elméd
szellemében, hogy megértsed, mit akar Isten. Ha Isten Szellemétől újjászülettünk,
hitünk kudarca, ha ebben vagy abban vezetést kérünk. "Az Úr vezérelt
engem", és ha visszanézünk, meglátjuk azt a csodálatos tervet, amit -
amikor újjászülettünk - Istentől elfogadtunk.
Mindannyian megláthatjuk Istent a rendkívüli dolgokban, de
ahhoz már szellemi képzettség kell, hogy minden kis részletkérdésben is
meglássuk Őt. Soha ne gondolj arra, hogy a "véletlen"-nek nevezett
esemény nem Isten rendelése! Légy kész, hogy mindenben felismerd Isten terveit!
Őrizkedj attól, nehogy bálvánnyá tedd saját meggyőződésedhez való
ragaszkodásodat, ahelyett, hogy Istennek rendelnéd alá magad! "Sohasem
fogom ezt megtenni" - pedig valószínű, hogy mégis meg kell tenned, ha az Ő
szentje vagy. Nem élt a mi Urunknál következetlenebb lény ezen a földön, de
Atyjával szemben sohasem volt következetlen. A szent ne valamilyen elvhez
legyen hűséges, hanem az isteni élethez. Az isteni élet mindig újra felfedezi
az isteni gondolkozást. Könnyebb fanatikusnak lenni, mint hűségesen hívőnek,
mert meglepően megalázó Isten iránt hűségesnek lenni - különösen a lelki gőg
számára.
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c.
könyvéből
Hősök voltunk !!!!!!
Akik a 1980-as évek előtt születtek, azok valódi HŐSÖK,
Gondolj csak bele, 1990 előtt születettek, azaz Mi, kész
csoda, hogy életben maradtunk.
Nekünk még nem volt gyerekülésünk az autóban, sőt még
biztonsági öv se nagyon, viszont bizton tudhattuk, hogy a gyerekágyak
festékében akadt bőven ólom.
A gyógyszeres és vegyszeres üvegek könnyedén nyithatóak
voltak, nem volt semmi furfangos védelemmel ellátva, de még a fiókok és ajtók sem
voltak felszerelve biztonsági nyitóval.
Mikor bicajozni mentünk, nem hogy könyökvédőnk, de sisakunk
sem volt. Még rendes biciklink sem.
Mi még csapból ittuk a vizet, és azt se tudtuk, mit jelent
pontosan az ásványvíz. Sokáig kevertük a szódavízzel. Azt hittük az ugyanaz.
Szúr-szúr. Semmi különbség a kettő között. Mai napig szódának hívom a
ásványvizet!
Mi nem nagyon unatkoztunk, ha tehettük kimentünk játszani.
Igen, ki. Egész nap kint voltunk, a szüleink pedig csak sejtették, hogy élünk
és megvagyunk, hiszen még Matáv telefon se nagyon volt, nem hogy mobil.
Nyáron a derékig érő fűben játszottunk, mégsem lettünk
kiütésesek és nem tört ránk allergiás roham.
Nem tudtuk mi az az UV sugárzás, a pollen.
Ha elestünk, megsérültünk, eltört valamelyik végtagunk, vagy
csak szimplán betört a fejünk, senkit nem pereltek be ezért. Egyszerűen mi
voltunk a hibásak.
Étkezési szokásaink Schobert Norbi mércéjével mérve nap mint
nap tartalmazták a halálos dózis többszörösét, de még egy Mc'Donaldson edződött
amerikai elhízott kisgyerek is helyből nyomna egy hátra szaltót attól, amit mi
leküldtünk kaja címszóval. Gondoljunk a zsíros kenyérre, a kolbászra.
Zseniális!!!! Így volt!
Az iskolai menzára (ki tudja mit NEM tettek bele) és mégis
itt vagyunk.
A kakaóban nem volt A,B,C,D és E vitamin, viszont
'bedeko'-nak hívták és már ez is elég volt a boldogságunkhoz.
Szobi szörpöt ittunk, ami hírből sem ismerte az
édesítőszert, viszont tömény cukorból készült.
A limonádét még magunknak kevertük és mosatlanul ettük a
fáról a gyakran éretlen gyümölcsöt.
A WC pereme alatt pedig a baktériumok ezreinek a kolóniái
telepedtek meg a még háborítatlan nyugalomban, Domestos mentes korban.
Volt néhány barát, aki már ismert olyat, akinek videója
volt, vagy esetleg spektruma (az valami számítógép volt). áááááá
De szó sem volt Playstationról, Nintendóról, X-Boxról, Videó
játékról, 164 tévécsatornáról, műholdról és kábeltévéről, filmekről, DVD-ről, internetről,
Fitness-Club kártyáról vagy
mobiltelefonról.
Viszont voltak barátaink!!!!!!! bezonyám!
Olyanok, akikkel találkoztunk kint az utcán, a focipályán
vagy a ping-pong asztaloknál, vagy ha mégse, akkor egyszerűen becsengettünk hozzájuk
és beengedtek.
Nem kellet megkérdezni a szülőket. Sem a miénket, sem az
övéket!
Nem vittek és nem hoztak a szülők.... Mégis itt vagyunk.
Nyakunkban lógott a lakáskulcs, mikor játszani mentünk, és
nem ritkán fadarabokkal, botokkal harcoltunk, labdával dobáltuk egymást, mégis itt
vagyunk.
Nem ütöttük ki egymás szemét, a többi seb pedig begyógyult.
Focizni is csak az állhatott be, aki tudott. Akkor még volt
egy íratlan szabály, amit ma nehezen értünk már meg mi is. Azt csináld, amihez
értesz. Aki pedig nem értett a focihoz, pláne nem tudta rendesen kirúgni az
ellenfél bokáját, az csak csalódottan nézhette a játékot a rácson túlról, vagy
odébb állhatott, és más játékot, más játszótársakat kereshetett magának.
Mennyire igaz!!
A szerelmet nem brazil sorozatokból tanultuk, csak
egyszerűen megéltük.
Boldogan szaladtunk végig az utcán az első csók után, úgy,
mintha már sohasem akarnánk megállni. így volt!
Ha egy tanár nyakon vágott, nem szúrtuk le egy késsel és nem
pereltük be, és nem sírtunk otthon a szülőknek. Sőt! Ha lehetett, el se mondtuk.
Ismertük a törvényt. Megtanítottak úgy élni, hogy tudjuk,
mit jelent a kötelesség, a
bűntudat, a jóérzés, a felelősség. Ismertük ezeknek a
szavaknak a mélységét.
Ezek voltunk mi!
Hősei egy letűnt kornak, amelyen a mostani fiatalok
értetlenül mosolyognak.
Bob Gass: A „hit szabályai” szerint élni
„Hitben haltak meg ezek mind…” (Zsidók 11:13)
A Biblia azt mondja: „Hitben haltak meg ezek mind, anélkül,
hogy beteljesültek volna rajtuk az ígéretek. Csak távolról látták és üdvözölték
azokat…” (Zsidók 11:13).
A hit emberei előre látják, amit Isten megígért, akár
megtapasztalják megvalósulásukat, akár nem. „Hogy hihetek egy ígéretben, ha nem
láttam beteljesedni?” – kérdezed.
Az olyan emberek, mint Ábrahám nem érték meg, hogy lássák
Isten életükre vonatkozó ígéretének teljes beteljesedését, de úgy haltak meg,
hogy hittek benne.
Istenben bízni azt jelenti, hogy biztosra veszed szavát,
akkor is, ha még nincs semmi látható megnyilvánulása annak, hogy amit mondott,
az valósággá lesz. Ha már a halálos ágyadon vagy, és még mindig nem teljesedett
be, akkor is bízol benne.
Ezt jelenti hit által élni. Az idézett igében az a
kifejezés, hogy „hitben”, különbözik attól, amit a szakasz többi részében
olvashatunk: „hit által”. A „hitben” igazából azt jelenti: „a hit szerint, a
hitnek megfelelően”. Ezek az emberek a „hit szabályai” szerint éltek. A hit
volt az uralkodó alapelv az életükben! Ezért, még ha úgy mentek is a sírba,
hogy nem látták megvalósulni Isten ígéreteit, mégis úgy távoztak, hogy ezt
mondták: „Isten akkor is igazat mondott”. Tudták, hogy a beteljesedés el fog
jönni, és ennek várásában éltek.
Ezt kéri ma tőled is
Isten. Azt szeretné, hogy úgy élj előtte, hogy számítasz ígéreteire akkor is,
ha minden körülmény ellene szól annak, amit az ígéret állít. Azt is jelenti,
hogy nem manipulálod a körülményeket, hogy „besegíts” Istennek, mint ahogy Sára
tette, amikor Izmael született. Azt jelenti, hogy bízol Istenben, hogy az Ő
módszereivel, az Ő időzítése szerint és az Ő dicsőségére be fogja teljesíteni.
Teremtés
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Volt egyszer egy szegény ember, aki gondterhelten bandukolt
az erdő szélén… Amikor elfáradt, leült pihenni, és a hátát egy fának
támasztotta. Ekkor még nem tudta, milyen fát választott. Különös, mágikus fa
volt ez. Olyan fa, ami minden kívánságát teljesíti annak, aki hozzá ér.
A vándor először arra gondolt, milyen jó lenne most egy
pohár víz. Hirtelen azon vette észre magát, hogy egy pohár kristálytiszta víz
van a kezében. Meglepetten nézte, vizsgálgatta, még meg is szagolta. Végül úgy
döntött, hogy nem lehet veszélyes, és megitta. Aztán megéhezett, és valami
ennivalót kívánt. Az étel ugyanolyan hirtelen és bámulatos módon jelent meg
előtte, mint a víz.
- Úgy látszik, teljesülnek a kívánságaim! – gondolta
meglepetten.
Most már hangosan mondta ki:
- Akkor hát szeretnék egy gyönyörű házat!
Az előtte lévő völgyben megjelent a ház. Arcán széles
mosollyal szolgákat kívánt, akik a háznak gondját viseljék. Amint ezek is
megjelentek, úgy érezte, hihetetlen erővel áldotta meg az Úr. Kívánt hát
magának egy gyönyörű szép és rendkívül intelligens asszonyt, akivel
szerencséjét megoszthatja.
Amikor ez is valóra vált, meglepődve szólt a nőhöz:
- Várj csak egy kicsit! Mi történik itt? Nekem nincs ilyen
szerencsém! Ez velem nem történhet meg!
Abban a pillanatban, hogy ezeket a szavakat kimondta… minden
eltűnt.
- Tudtam”– mondta, és megrázta a fejét.
Azután felállt, és gondterhelten bandukolt tovább az erdő
szélén…
Júda oroszlánja: Új élet Krisztusban
Gyakran tapasztalom azt, amikor egy új üzenet készül, hogy
Isten elém hoz embereket, helyzeteket vagy engem vezet oda olyan emberekhez,
vagy küld bele szituációkba, amelyeken, vagy akiken keresztül konkrétan
bemutatja, hogy a fizikai szememmel is lássam, megértsem, miről is akar most
tanítást adni nekünk. Így történt ez most is, ráadásul két ízben is adott az Úr
bizonyosságot, megerősítést arról, amiről ma szó lesz.
Hadd kezdjem azzal, hogy Istennek az az akarata, hogy a
keresztények felé angyalok szolgáljanak és ott legyenek mellettük, aktívan az
életük részeivé válva. Istennek az az akarata, hogy a természetfeletti világban
éljünk, abban az új életben, ami Jézus feltámadása után van.
Jézus élete és szolgálata során többször is szolgáltak
angyalok, vagy vitték a hírt angyalok. Pl. Az üres sírnál angyalok voltak a
fejénél és a lábainál ott, ahol Jézus teste korábban feküdt.
János 20:12
„és két angyalt látott, amint fehér öltözetben ott ültek,
egyik a fejnél, másik a lábnál, ahol Jézus teste feküdt.”
A menybemenetel után hirtelen két angyal jelent meg a
tanítványoknak.
Ap.Csel 1:10
„ De mialatt meredten néztek a mennybe távozó után, fehér
ruhában hirtelen két angyal állott eléjük és megszólította őket: „Galileai
férfiak, miért álltok itt s néztek a mennybe? Az a Jézus, aki tőletek a mennybe
felvétetett, ugyanazon a módon jő majd el, ahogy őt a mennybe menni láttátok.”
Amíg mi hivők testben
élünk, az óember vezet bennünket és nem haltunk meg a test kívánságainak, addig
nem fogjuk megtapasztalni ezt a természetfeletti áldást.
Amíg a hivők életét a test irányítja, addig nem lép
működésbe a szellemvilág. Bele kell lépnünk a feltámadás erejébe, és annak
természetfeletti csodájába kell részesülnünk. A test teljes halálba adása, a
saját egó feladása, a lélek vezette intellektuális kontroll feladása, az
értelem, érzelem és emberi akarat gyeplőjének átadása a Szent Szellemnek. Amint
megtapasztaljuk a test, az ”óemberi kő” elgördülését, beléphetünk a
szellemvilág csodálatos dimenziójába, ahol angyalok fognak szolgálni felénk,és
beszélni hozzánk. Amikor már a hústest szabad a bűn és a halál törvényétől,
amikor már nem a test dolgai és kívánságai körül forognak a gondolatok, hanem a
Szellem dolgai körül (Róma 8:5) amikor a test aláveti magát a Szent Szellem
uralmának, akkor már nem a test kívánsága szerint fogunk élni többé. A Szent
Szellemmel megöldököljük a test műveit, a rosszindulatot, a felfuvalkodást, az
önző gondolkodást, az egoista szemléletet (én életem, nekem, én tekintélyem, én
gyerekem, én vagyok a sorban az első, engem nézzetek, vegyetek már észre
stb.) megöldököljük a képmutató hivő életet, akkor ezután a Szent
Szellem fogja tudni élni Jézus életét az életükben. Akkor Jézus feltámadásának
az élete, a feltámadás ereje látható lesz a beszédünkön, a hétköznapi
életünkön, a munkahelyen is és a gyülekezetekben egyaránt. Akkor
mindannyiunknál ott lesznek az angyalok - ugyanúgy, ahogy ott voltak az üres
sírban – ott lesznek a fejnél is és a lábunknál is, ott lesznek a
gondolatainknál és a járásunk közben is meg fogjuk tapasztalni őket.
A testi keresztény még nem ment át Jézussal a halálból az
életre, benne és általa Jézus nem tudja a feltámadott életét élni. Ezért a
testi keresztény még nem ismeri a szellemben járás áldásait, és hogyha
beszélgetsz vele, nem is érti, hogy miről beszélsz. Nála még nem gördült el a
kő.
Kolossé 3. (Csia
ford.)
„Ha tehát a Felkenttel együtt feltámadtatok, a fenn lévőket
keressétek, ahol a Felkent van, az Isten jobbján ülve. Eszetek a fenn lévőkön
járjon, ne a földön levőkön! Hiszen meghaltatok, s életetek a Felkenttel együtt
rejtve van az Istenben. Mikor a Felkent, aki a mi életünk, láthatóvá lesz,
akkor ti is megdicsőülve Vele együtt láthatókká lesztek.
Öljétek el hát földön lévő tagjaitokat, a paráznaságot,
tisztátalanságot, szenvedélyt, gonosz vágyat, továbbá a telhetetlenséget, ami
bálványimádás. Ezekért jön el az Isten haragja. Tegyétek le ti is mind: a
haragot, indulatot, gonoszságot, rágalmazást, szátokból a gyalázatos beszédet.
Ne hazudjtok egymás ellen, ha egyszer az óembert foglalkozásaival együtt
levetkőztétek, és az újat felöltöttétek, mely annak képére újul meg,
minduntalan új megismerésre, aki azt teremtette. Öltsétek fel tehát azért, mert
Isten választottai szentek és szeretettek vagytok, az irgalom gerjedezését,
jóságosságot, alázatosságra való törekvést, szelídséget, hosszútűrést.
Viseljétek el egymást és legyetek kegyelmesek egymáshoz, ha valakinek valaki
ellen panasza volna. Ahogy az Úr kegyelmet adott nektek, úgy kegyelmezzetek ti
is. Mindezekre rá öltsétek fel a szeretetet, mely a legtökéletesebb kötelék.”
Hogyha Jézus Krisztus
feltámadási erejében éljük a mindennapjainkat, akkor meg fogjuk tapasztalni az
angyalok segítségét, szolgálatát, akik ott járnak előttünk, ott járnak
mögöttünk is és intézik a dolgainkat. Akkor mennyei helyeken járhatunk
Jézussal, akkor ki – és bejárásunk lesz a menyben, akkor az Ő gondolatai a
mieink lesznek, az Ő útjai a mieink lesznek, és az Ő terhét fogjuk hordozni,
nem a sajátunkat.
„Mert feltámadtatok és a ti életetek el van rejtve
Krisztusban.”
Ezen a szinten már olyan könnyű az új életet élni, mert nem
mi élünk, a régi élet már halott, már régen nem harcol, itt már a Felkent éli
bennünk az Ő életét.
Ezen a szinten az emberi jellem érett arra, hogy hitelesen
mutassa be Krisztust a világnak. Ezen a szinten egy nyitott menny alatt
élhetünk, ahol fontosabb lesz számunkra a mennyei világ, mint a földi világ,
ahol a szellemvilág valóság lesz a számunkra, ahol Krisztus a Felkent az Úr, a
Szent Szellem hangja, jelenléte, a természetfölötti dimenzió és az angyalok,
vagyis maga a menny fogja meghatározni a földi életünket és annak irányát.
Amikor a test befolyása megszűnik az életünkben, akkor fog
tudni a Szent Szellem folyója teljesen kiáradni. Amikor a test és annak
kívánságai már nem bálványok többé, akkor fog az új élet, Krisztus élete
előtörni bennünk. Sátán a befolyásolásával csábítja a lelkünket, az
óemberünket, hogy a bennünk lévő Krisztusi élet ne tudjon kiteljesedni. Kérdés,
hogy a Szent Szellemnek engedünk – e vagy ennek a hamis befolyásnak, amelyik
léhaságot hoz a hivők életében, egy könnyelmű életmódot, és könnyelmű
gondolkodást eredményez, egy felszínes hivő életet, és a világgal és annak
kívánságaival való keveredést.
A sátán hamis befolyásának engedve az óember ott felejti
magát a tv előtt, az internet előtt, ott találjuk ezt az óembert a világi
programokon, vagy a foci vb szenvedélyes szurkolói között és vicces, kétértelmű
beszédek jönnek ki a száján, vagy éppen egy folyamatos ábrándozás alatt éli az
életét. A sátán befolyásolásával
használni tudja az óembert az ő céljaira, az ő szolgálatára. Befolyásolhatja az
ember érzelmeit, akaratát, amikor az ember az indulatai felett nem tud gyeplőt
tartani, amikor hiába akar Istennek engedni, mégsem tud. Meg kell tagadnunk a
test, az óember uralmát, és meg kell tagadnunk a sátán befolyását a lelkünkre
nézve, ahhoz, hogy a szellemünk szabadon tudjon a Szent Szellemmel
összekapcsolódva együtt irányítani és vezetni.
A másik oldalon pedig Isten is használni akarja ezt az
embert, de nem az óembert, hanem a feltámadás erejében járó új embert az Ő
szolgálatára.
Kérdés, hogy kinek az életét éled, Ki éli az életét benned?
Isten, a sátán, az új ember vagy az óember? Az óember uralma akadályozza a
Szent Szellem szabad áramlását.
A lelkünknek, az óembernek a törekvése, nincs összhangban a
Szent Szellemmel. Az óember ábrándozik, kedélyállapota hullámzó, az óember
érzelgős, az óembernél még ott vannak a hajlamok, a generációs bűnök. Az
értelemnek legfontosabb, hogy a mennyei impulzusok irányítsák, a Szellem uralma
alatt legyen, és Ő irányítsa az embert. Ez akkor tud megvalósulni, hogyha az
óember halott,hogyha meg van tagadva és a keresztre van küldve.
„Mert meghaltatok és a ti életetek el van rejtve a
Krisztusban…”
Amint az Isten igazsága a Szent Szellem által nem tud
átáramlani az értelmünkbe, máris a hústest kezd irányítani és máris tévúton
járunk, elvesztettük a feltámadás erejét. Az új ember már nem tud kiteljesedni
A gondolkodásunkért felelősek vagyunk, nem engedhetjük meg, hogy a sátán hamis
befolyása alá kerüljenek, de azt sem, hogy ne a Szent Szellem irányítsa azt.
Foglyul kell ejtenünk a hamis gondolkodásmódot, és minden magaslatot, amely
Isten ismeretével szemben emeltetett és amelyek akadályozzák az Isten akaratát
az életünkben.
Ebben a gonosz világban nem engedhetjük meg, hogy a sátán
hamisságokat csepegtessen a gondolkodásunkban és ő prédikáljon vagy irányítsa
azokat. Amint engedünk neki, ez aztán kihat a döntéseinkre, a beszédünkre és a
cselekedeteinkre, a kapcsolatainkra. A sátánnak az a célja, hogy a hajlamainkat
felhasználja, a gondolatainkat, az értelmünket és érzelmeinket befolyásolhassa,
mert akkor nyert ügye van, máris megakadályozta, hogy Krisztus láthatóvá váljon
bennünk.
Egyedül Isten élő, kinyilatkoztatott igéje, amely kétélű
kard, tudja szétválasztani az óemberi cselekedeteket, az emberi erőlködést és a
szellemi embert.
Zsidók 4:12
„ Mert az Isten igéje él és hatékony, élesebb bármely kétélű
kardnál, és elhat a léleknek és a szellemnek, az ízeknek és a velőknek
széjjeloszlásáig, megítélni képes a szív szenvedélyeit és gondolatait:” (Csia
ford.)
Egyedül Isten kinyilatkoztatott igéje képes bennünket
átvinni a kereszt előtti állapotból a kereszt utániba, vagyis a hústestból, az
óember állapotából az újemberig, a feltámadott új életig. Amikor a Szent
Szellem által megvilágosított ige behatol az ember szellemébe nap,mint nap az
tud egyedül ott tartani bennünket a Felkent, feltámadt Krisztus új életében.
Ez a kinyilatkoztatott ige leválasztja a lelki törekvéseket,
és döntéseket, megakadályozza az óember tetteit és felszabadítja Krisztus
akaratát, Krisztus gondolatait és érzelmeit bennünk, rajtunk keresztül. A rhéma
ige képes ott tartani bennünket az üres sírnál, a naponként elvett kijelentett
ige képes a mennyet nyitva tartani a számunkra és a Szent Szellem uralmát
megtartani az életünk felett. Amilyen mértékben engedjük, hogy Isten élő igéje
vezessen bennünket, amilyen mértékben tud a Szent Szellem hatással lenni a
szellemünkön át az életünkre, olyan mértékben lesz láthatóvá rajtunk Krisztus,
az új ember olyan mértékben lesz erős bennünk.
Máté 26:41 (Csia ford.)
„Legyetek éberek és imádkozzatok, hogy kísértésbe ne
essetek. A szellem ugyan kész, (hajlandó)
de a test erőtlen.”
Az embereknek Istennel érintkező belső szerve: a szellem. A
szellemünk fejlődésével leszünk egyre szabadabbak az óembertől. Ahhoz, hogy a
szellem életét élhessük, meg kell öldökölnünk a földi tagjainkat. (Róma 8:13) a
világ befolyását, dicsőségét és értékrendjét a Szellem erejével. A feltámadás
erejével való összekapcsolódás elválaszt bennünket a bűn, az óember hatalmától.
Kereszt előtt a test élete, kereszt után a szellem élete él.
Kereszt előtt ott vannak a test cselekedetei és ha itt
maradunk, és így akarunk Istennek tetszeni, itt mindig erőlködés lesz a hivő
élet és kudarcos, mindig elesés, felállás, elesés és újabb felállás a hivő
élet.
Efézus 2:1-3
„Titeket is életre keltett, akik halottak voltatok vétkeitek
és bűneitek miatt, amelyekben egykor éltetek a világ életmódja szerint. Egykor
mi is mind közöttük éltünk testünk kívánságaival, követtük a test és érzékek
hajlamait, és a harag fiai voltunk emberi természetünk szerint, éppen úgy,mint
a többiek.”
Hogyha azonban megismerted ezt az erőt, a feltámadás erejét,
akkor maradj is benne mindenestül, mindvégig, mert test és vér, az óember nem
örökölheti Isten királyságát.
Gyakran látok 10-20 éves keresztényeket, akik elvesztették a
feltámadás erejét, akik abban a hitben vannak, hogy mivel egyszer elmondták a
megtérő imát, ilyen – olyan tanításokat hallgatnak, ők adakoznak, jó
keresztények,mégis, amikor beszélnek és amikor az életüket nézed, akkor az
látszik, hogy réges – régen nem járnak a feltámadás erejében, az új életben.
Mert, amikor megszólal, akkor a „test” beszél, az önigazultság, önhittség
szavait árasztva, és a vallásos lepel rájuk telepedve, elhiteti velük, hogy ők
életre keltett új emberek,miközben az emberi természet ordít ott a
hétköznapokban is. Az ilyen hivőknél a hivő élet gyakran imitáció,
szerepjátszás.
Megláttam, hogy a sátánnak van egy erőteljes és hatásos
taktikája: mégpedig az, hogy megtalálja ezt a rést, megtalálja az óembert és
nagyon könnyen használni tudja a saját céljaira, így válik megkötözötté a hivő
egy idő után, hogyha kiesik a feltámadás erejéből és az óember újra életre kel,
vagy pedig hogyha meg sem halt még.
Vannak olyan jellembeli hibák a hivőknél, amelyek még soha
nem kerültek fel a keresztre pl. rivalizálás, megbízhatatlanság, szavahihetőség
hiánya, csapongás, szétszórtság, kapkodó, rendetlen életvitel, önmaga körül
forgolódás, mindenben a hiba és a negatívumok keresése, minden lében kanál ,
érvényesülési vágy, engem nézzetek, engem hallgassatok,rám figyeljetek stb. Amikor ez tapasztalható egy keresztény
embernél, ott a kereszt még nem végzett mélyreható munkát. Azonban ezekkel a
jellembeli hibákkal Isten királyságában nem lehet szolgálni, de oda bejutni
sem.
És itt jön a sátán műve, hogy ezekre a hústesti dolgokra
rádobja a törvénykezés, a vallásosság, a hitetés, megtévesztettség szellemeit
és máris nyert ügye van, mert elaltatta a hivőt. Itt az Isten királysága máris
csak beszéd marad.
„Uram, könyörülj rajtuk!”
Ezek az emberek áhítatosan imádkoznak tovább,énekelnek az
Úrnak:”Jó az Úr, megbocsát és újra megbocsát, kegyelmes és irgalmas,és
szabadságot adott nekünk. Halleluja!” „Feltámadtam, és az életem, el van rejtve
Krisztusban.”
Aztán hétről – hétre újra előjönnek az újabb és újabb
ígérgetések, melyek teljesítése mindig elmarad, és amelyek miatt már sokan el
is fordultak tőle, de hát Jézusnak is voltak ellenségei.
Vagy talán hétről – hétre hanyagul kezeli a családját,
esetleg a munkáját, arrogáns a családjával szemben, vagy éppen felületes,nem
érdekli a másik családtag sorsa , közömbös, és újból és újból elesnek, titkos
bűnökben stb. Az ilyen hivők a vallásosság leple alatt nem tudják, hogy az
amiben élnek nem az Isten királysága.
Így jött vissza a gyülekezetekben a bűn és így jött vissza a
világ szelleme,mert a pogányság egyre nagyobb teret hódít, az óember és a
hústest egyre nagyobb teret hódít a hivőknél és ezáltal a gyülekezetekben is.
Nagyon tetszik ez az ige:
Róma 6:1- 8 (Csia ford.)
„Mit mondjunk hát? Megmaradjunk a vétekben, hogy a kegyelmet
megsokasítsuk? Szó sem lehet róla. Vajon
mi, akiket halálba vitt a vétek, élhetnénk-e még tovább ebben a vétekben? Hát
nem értitek, hogy mi, akik a Krisztus Jézusba bemerítkeztünk, halálába merültünk
be? A bemerítkezés ővele együtt eltemetett minket a halálba, hogy amiként a
Krisztust a halottak közül az Atya dicsősége feltámasztotta, úgy mi is megújult
életben járjunk. Hiszen, ha eljutottunk arra, hogy halálának hasonmásával
összenőjünk, feltámadásával is összenőttekké leszünk.
Mert tudjuk, hogy ó emberünk vele együtt megfeszíttetett,
hogy a vétek teste tehetetlenné váljék, hogy tovább ne legyünk a vétek
rabszolgái, mert aki meghalt, az igazságossá lett, és a vétektől szabaddá. Ha pedig a Krisztussal együtt meghaltunk,
hisszük, hogy vele együtt élni is fogunk.”
Kereszt által összenőttünk Krisztus feltámadásával, hogyha a
halálával azonosultunk, hogyha az óember Krisztussal meghalt, akkor
tehetetlenné vált. Meghalt a bűn a világ befolyásának.
Róma 6:17
„Csak voltatok a bűn rabszolgái.” Krisztus szabad életre
hívott el bennünket.
Galata 5:19
„A hús tettei pedig nyilvánvalóak, ilyenfélék: paráznaság,
tisztátalanság,(maszturbáció) kicsapongás,
bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés, civakodás, féltékenység,
indulatoskodás, veszekedések, meghasonlás, versengések, irigykedés,
részegeskedés, lakmározás és az ezekhez hasonlók. Akik ilyesmiket tesznek –
előre megmondom nektek, mint ahogy már előre meg is mondtam –, Isten
királyságát nem fogják örökrészül kapni.”
A test az óember cselekedetei elzárnak bennünket Isten
Királyságától. Olyan sok kereszténynek a beszédéből látható, hogy még nem ment
át a kereszten. A vallás nem engedi az embert a feltámadás erejében járni.
Ahogy a farizeusok nem voltak ott Jézussal a keresztnél, a vallásos ember nem
tud eljutni önmagától az üres sírig, a feltámadásban való járásig. Ezért
látható a gyülekezetekben olyan sok elbukás, kudarc és sok testi keresztény,
mert a vallásos szellem megbénítja, halottá teszi a szellemüket.
El kell, hogy gördüljön a vallásosság köve az életünkről
ahhoz, hogy többé ne a test cselekedeteit tegyük, hanem egyedül a Szent Szellem
befolyása alatt tudjunk élni.
A feltámadás erejében élve, nem lesznek visszacsúszott,
elbukott hivő életek, bukdácsoló keresztények, és nem lesz nehéz a hit útja,
mert a Szent Szellem maga végzi el az Ő megszentelő munkáját bennünk. A
legnagyobb természeti csoda az, amikor egy ember átmegy a halálból az életre,
ezt hívjuk újjászületésnek. A Szent Szellem adja meg, a vallásban élő hívőknek
az újjászületés csodáját, hogy valóban megtapasztalható mindennapi csodaként
éljük át az angyalok szolgálatát és azt, hogy Krisztus, a Felkent éli bennünk
az Ő szent életét.
A Szent Szellem végezze el ezt a hatalmas átformáló munkát,
hogy a beszédünk és a viselkedésünk ne az egónkat tükrözze, hanem Krisztus
jellemét és természetét.
Galata 5:22
„A Szellemnek gyümölcse ellenben: szeretet, öröm, békesség,
hosszútűrés, jóságosság, derékség, hűség (hit), szelídség, önuralom. Azok, akik
a Krisztus Jézuséi, a húst szenvedélyeivel és kívánságaival együtt
megfeszítették.”
Sokáig nem hittem, amikor azt hallottam a gyülekezetben,
hogy a hivő élet legnagyobb csodája az újjászületés. Több éves keresztényként
éltem át ezt a csodát és akkor megértettem, igen valóban ez a legnagyobb csoda.
Ma sokan élnek hivő életet, járnak gyülekezetben úgy, hogy sosem élték át ezt a
csodát.
Ez az a csoda, amikor az ember szelleméről lehull a lepel,
amikor a kárpit kettéhasad a hivők templomában. A kárpit a szent sátorban
elválasztotta, elzárta a legszentségesebb részt, az Isten jelenlétét az
embertől. A kárpit mögött a szent Isten szava, jelenléte, dicsősége van ma is.
A kárpit mögött a manna, a friss élő ige, amely naponként adja a legmegfelelőbb
szellemi ételt a számunkra. A kárpit ma is elválaszt a külvilágtól. Amikor az
ember átéli az újjászületés csodáját, akkor bemegy a szentélyből a szentek
szentjébe, ahol a Szent Szellem birodalma van és a Szellem irányítása van.
Amikor átéljük a templomunkban lévő kárpit kettéhasadását, azt sokszor sírás –
nevetés, szabadulás kíséri. Ez egy gyönyörű és szent esemény, ilyenkor Isten
élő rhéma igéje végzi a munkát, a szétválasztás munkáját, amikor szétválasztja
a lelket a szellemtől. Ilyenkor egy élő igemag a Szent Szellem ereje által
behatol az ember szellemébe, amely kettéhasítja a kárpitot. Ez az esemény az,
amikor a kő elgördül és előjön az újember.
„ Többé már nem én élek, hanem él bennem a Krisztus.”
Ahogy Jézus engedte, hogy a teste meghaljon és bekerüljön a
sírba, úgy tegyük ezt mi is vele együtt. Legyen az óember Krisztussal együtt
meghalva. Jézusnak a feltámadása azonban olyan dicsőséges volt, hogy a testéből
semmi maradvány nem maradt a sírban, mert a feltámadás ereje legyőzte a halált
teljesen. A mi óemberünknek egyszer s mindenkorra ott kellene, hogy maradjon
mindenestül a sírban, hogy Krisztussal együtt összenőve éljük tovább a
feltámadott új életet. Vannak hivők, akik átélték ezt a csodát, de kiestek egy
idő után a Krisztusban való új életből, és lecsúsztak ismét az óember
szintjére, a régi életet tovább cipelve. Egy hajszál választ el a kettőtől,
maga a kárpit, és sokszor nem is könnyű észrevenni, hogy már nem a szellem
útját járjuk, hanem a test éli a hivő életet. Amikor pedig a test végzi az istentiszteletet,
az maga a vallásgyakorlás.
A sokéves
keresztényeket biztatnám, hogy merjenek őszintén belenézni az Ige tükrében és
megvizsgálni, hogy vajon melyik oldalon állnak: a kereszt előtt vagy után. Az
istentiszteletük nem süllyedt – e vissza a test szintjére időközben. A Szentek
szentjében ki és be lehet járni naponta. Sokan csak ritkán mennek oda be,
azonban minél ritkábban mégy oda be, annál inkább teret kap a hústest és az
óember. Nekünk újszövetségi hivőknek folyton ott kellene élnünk a szentek
szentjébe, Isten élő jelenlétébe. Ma sokan beszélnek, sok prédikáció és
elméleti igehirdetés hangzik el erről, a hivők nagy része mégis a szentélyben,
a lelki síkon éli meg a hivő életét. Látszólag mindenki ugyanarról az igéről
beszél, mégis van, aki a kárpit előtt táborozik éveken át. A kárpit előtt a
test, az óember még él, folyton elbukik és feláll, fújja az ige betűjét
megszokásból és ez olyan természetes, de nincs benne a Szellem ereje. Az is
sokszor olyan magától értetődő, hogy gyakran elesnek a hivők, hogy félvállról
veszik a szentséget, mert olyan erős a világgal való keveredés, és nem is
érzékelik, hogy pusztán a pitvarban vagy csak a szentélyben élnek.
Isten Szelleme hív – hív a mennyei szentek szentjébe, a
Szellem birodalmába, a nyitott menny alá, hív a feltámadott új életre minden
hivőt. Ne maradj a kárpit előtt évekig, onnan imádkozva, onnan szolgálva soha
nem fog tűz leáradni az imádra és a szolgálatodra. Látszólag ugyanaz az
istentisztelet, ugyanaz a hivőélet, látszólag mindenki ugyanazt gyakorolja.
Azonban a pitvarban és a szentélyben élő hivők felszínes élete és szolgálata
nem fog természetfeletti gyümölcsöket eredményezni. Nem hordozza a beszédük, az
életük, a szolgálatuk Isten jelenlétét, erejét és dicsőégét.
A pitvarból és a szentélyből is lehet prófétálni, de abban
túl sok a lelki és a testi beszéd, abban még kevés az ihletett beszéd, kevés az
a szó, ami közvetlenül a tróntól jön. Ott még látható az egó, a teljesítményre
figyelés, a magamutogatás, a szellemi büszkeség stb. A pitvarban és a
szentélyben levőknél az Isten igéje még nem kétélű kardként működik, a
pitvarban levő hivőknek a szava lehet éles és vághat is gyakran vág is, ez
azonban a törvény szava még, a testből jövő okoskodások, kioktatások,
önigazoló, önhitt szavak, amelyek sebeket okoznak, amely nem az ige kardja.
De Isten Szelleme hív ma, hogy térjünk arra az útra, amely a
Szentek Szentjébe vezet.
Zsidók 10:19 - 20 (Egyszerű ford.)
„ Ezért, testvéreim, félelem nélkül, bizalommal és teljesen
szabadon bemehetünk a mennyei Szentek Szentjébe. Ez Jézus vére (halála) miatt
lehetséges, hiszen megnyitotta az utat, amely oda vezet. Ez az új és élő út,
amely bevezet a függönyön keresztül a Szentek Szentjébe. A függöny pedig nem
más, mint Jézus teste.”
Jézus Krisztus véráldozata az, amely kettéhasítja a kárpitot
a te templomodban is. Jézus Krisztus véráldozata az, amelyik átvisz a testi
kereszténységből a szellemi életbe, az óemberből új embert teremt. Jézus
Krisztus véráldozata, amely ott a Golgotán be lett mutatva ma szétválasztja a
lelki dolgokat és cselekedeteket a szellemitől, hogy az új teremtés szolgáljon,
az új ember prédikáljon a gyülekezetekben és ne a test. Jézus Krisztus
véráldozatát érvényesítjük ma az életünkben, mert ma is bemegyünk az Atya
jelenlétébe, az Ő dicsőségébe, a trónhoz, hogy halljuk az Ő hangját,és azt
szóljuk, hogy szellemben lássuk meg az Ő akaratát és azt tegyük meg.
„Atyám, bocsásd meg nekünk azokat a dolgokat és életünknek
azt a szakaszát, amelyet a pitvarban és a szentélyben vesztegettünk el.
Köszönjük Jézus vérét, amely megmos, megtisztít és megszentel bennünket a régi
életünk minden tisztátalanságától, amely szégyent hozott az Isten országára.
Atyám mi most úgy döntünk, hogy nem akarunk többé a vallásban vesztegetni egy
percet sem, nem akarunk többé az óemberből szólni és cselekedni, a halálba
adjuk a régi életünket, legyen odaszegezve a keresztre, legyen egyszer s
mindenkorra halott, Jézus halálával együtt. Atyám, akarjuk, hogy ki tudd
fejezni magad rajtunk keresztül, nem engedjük többé, hogy a régi, pogány
életünk útját állja a Te királyságod megnyilvánulásának. Meg akarjuk ismerni a
feltámadásod valódi erejét, vissza akarunk menni a keresztre az óemberünkkel
Jézus nevében.”
Ámen.
2012. június 28.
Levél Filemonhoz: Ima és kérés (göröggel és kapcsolódó igékkel)
Filem. 1,1 Pál, Krisztus Jézusnak foglya, és Timótheus [jelentése: Isten dicsősége; valaki, aki Istent
tiszteli; istenfélő], az atyafi, [a testvér, írják e
levelet] Filemonnak [jelentése: szerető, szeretetteljes], a mi [Isten szerinti
szeretettel, kedvesen, nagyon] szeretett [drága
testvérünknek és] munkatársunknak,
Filem. 1,2 És Appiának »jelentése:
előhozó, termékeny; gyümölcsöző« [a mi testvérünknek, és Isten szerinti szeretettel, kedvesen, nagyon szeretett, vagyis] a szeretettnek, és Arkhippusnak [jelentése: a ló gazdája; a ló mestere, lovakon uralkodó], a mi bajtársunknak [és harcostársunknak], és a te
házadnál [a te otthonban] való gyülekezetnek [vagyis:
kihívottak közösségének, vagyis: eklézsiának]:
Filem. 1,3 Kegyelem néktek [vagyis Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása] és békesség [vagyis az az
állapot, amelyben minden a maga helyén van: épség; jó egészség; jólét, a
veszély érzetétől való mentesség; boldogság, boldogulás, mégpedig mind az
egyén, mind a közösség vonatkozásában] Istentől, a mi
Atyánktól, és az Úr Jézus Krisztustól.
Filem. 1,4 Hálát adok [folyton, és
újra meg újra] az én Istenemnek mindenkor, [amikor megemlékezem
rólad] emlegetvén téged az én imádságaimban,
Filem. 1,5 Mert hallom a te [(agapé): Isten szerinti] szeretetedet és ama te hitedet, mely van benned [és hogy milyen
hűséges vagy] az Úr Jézushoz, és
minden szentek irányában [és mennyire szereted azokat, akik Istenhez tartoznak]*
*Az apostol minden gyülekezetet – akiket ismer, és akikről csak hallott –
és minden hívőt az Úr előtt hordoz imádságban, példát mutatva nekünk, így
imádkozik: A
Korinthusibeliekért: „Hálát adok értetek Istennek mindenkor, azért a
kegyelemért, amely nektek a Krisztus Jézusban adatott” (1 Kor. 1,4)
A Rómabeliekért: „Először is hálát adok az én Istenemnek
Jézus Krisztus által mindnyájatokért, hogy hiteteknek az egész világon híre
van” (Róm. 1,8)
A
Thessalonikabeiekért: „Hálát adunk az Istennek mindenkor mindnyájatokért,
amikor megemlékezünk rólatok imádságainkban; mert szüntelenül emlegetjük a mi
Istenünk és Atyánk színe előtt hitből eredő munkátokat, szeretetből jövő
fáradozásotokat, és a mi Urunk Jézus Krisztus felől táplált reménységetek
állhatatosságát” (1 Thess. 1,2-3)
Az Efézusbeliekért: „Annakokáért
én is, hallván a ti hiteteket az Úr Jézusban, és minden szentekhez való
szerelmeteket (és a bennetek minden szent iránt megnyilvánuló szeretetről),
Nem szűnöm meg hálát adni tiérettetek,
emlékezvén reátok az én könyörgéseimben (imádságaimban)” (Eféz.
1,15-16)
A Kolosébeliekért: „Hálát
adunk az Istennek és a mi Urunk Jézus Krisztus Atyjának, mindenkor ti értetek
könyörögvén, Mivelhogy hallottuk a ti hiteteket a Krisztus Jézusban, és a szeretetet, amellyel minden
szentekhez vagytok (és arról a szeretetről, amely valamennyi szent iránt él
bennetek)” (Kol. 1,3-4).
A Filippibeliekért: „És azért imádkozom [és könyörgök], hogy a ti [(agapé):
Isten szerinti] szeretetetek még
jobban-jobban bővölködjék [gyarapodjon]
(Isten)ismeretben [teljes (igazi) megismerésben; tudományban;
megértésben] és minden értelmességben
[és a teljes tapasztalatban és mindenféle
észlelésben; érzékelésben]. Hogy
megítélhessétek [és el tudjátok dönteni,
és bírálni], hogy mi a rossz és mi a jó [mi a helyes, mi a lényeges, és fontos, hogy az eltérő dolgokat
meg tudjátok próbálni és vizsgálni].
Hogy legyetek (napfény)tiszták [a NAP fényében megvizsgált, megítélt, minden
hamisságtól mentesek] és botlás nélkül valók [kifogástalanok; feddhetetlenek, és megütközést nem keltők, meg nem botránkoztatók, vagyis: nem
tévútra vezetők, nem eltévelyitők, olyanok, akikben senki meg nem botolhat] a Krisztusnak napjára.
Teljesek lévén az igazságnak [vagyis a megigazulásnak] gyümölcsével [és
hasznos eredményével], melyet Jézus
Krisztus teremt [Más fordítás: és
gazdagon teremjétek az igazság gyümölcseit Jézus Krisztusban] az Isten dicsőségére és
magasztalására, [és dicséretére].” (Fil.
1,9-11)
És azért imádkozik, hogy az az Isten
szerinti szeretet növekedjen bennetek, amely: „… hosszútűrő [nagyon türelmes; Szó
szerint: haragos indulatot megfékez], kegyes
[jóságos; kedves; szeretetre méltó]; a
szeretet nem irigykedik; [nem féltékeny, nem vetélkedik, nem verseng; nem
lép fel vetélytársként], a szeretet nem
kérkedik [nem dicsekszik; nem henceg], nem
fuvalkodik fel. [nem is kevély; nem pöffeszkedik; nem gőgös, nem fújja fel
magát]. Nem cselekszik
éktelenül [nem tapintatlan; nem viselkedik bántóan.
Nem
nagyravágyó; nem illetlen], nem keresi a
maga hasznát [vagyis nem keresi a maga érdekeit, a maga javát], nem gerjed [és nem lobban] haragra [nem bőszül fel; nem válik
ingerültté], nem rója fel [és nem
számítja fel, és nem tartja számon] a
gonoszt [a rosszat; a sérelmet, és nem gondol rosszra]. Nem örül [és nem örvendezik] a hamisságnak [a gonoszságnak;
igazságtalanságnak; istentelenségnek], de
együtt örül [és örvendezik] az
igazsággal; [és örömét az igazság, a valóság, vagyis Isten igéjének
győzelmében leli].
Mindent elfedez [eltakar; csenddel elleplezi
(szó nélkül eltűri, türelmesen elviseli); elhallgat, és magában tart], mindent hiszen [és elhisz; mindig
bizakodik], mindent [elvárva] remél, [Ez biztos várása valaminek, ami
be is fog következni] mindent eltűr. [elvisel;
elszenved; teher alatt marad; kitartással tűr, mindenben állhatatos]. A szeretet soha el nem fogy [nem szűnik
meg soha (el nem múlik; alább nem hagy; nem roskad össze; nem vall kudarcot;
nem merül ki)]” (I Kor. 13,4-7)
És az apostol kéri Istent: „…
hogy a mi Urunk Jézus Krisztus Istene, a dicsőség Atyja adja meg nektek a
bölcsesség és a kinyilatkoztatás Szellemét, hogy megismerjétek őt. És
világosítsa meg szellemi szemeteket, hogy meglássátok: milyen reménységre
hívott el minket, milyen gazdag az ő örökségének dicsősége a szentek között. És
milyen mérhetetlenül nagy az ő hatalma rajtunk, hívőkön…„(Eféz. 1,17-19)
De a Szent Szellem azt is kijelenti, hogy az ismeretben való
gyarapodásnak mi a feltétele: „Hálát adok értetek Istennek mindenkor, azért
a kegyelemért, amely nektek a Krisztus
Jézusban adatott. Mert a vele való
közösségben mindenben meggazdagodtatok,
minden beszédben és minden ismeretben, amint a Krisztusról való bizonyságtétel megerősödött bennetek” (1 Kor. 1,4-6)
Filem. 1,6 Hogy a te hitedben [és meggyőződésedben] való közösség hathatós [(energész): aktív, működő, tevékeny, és hatékony] legyen, a Krisztus ügyében, minden bennetek levő jónak [vagyis jó dolgoknak, és javaknak] megismerése [és megértése]
által. [Más
fordítás: Azért imádkozom, hogy a hitünkben való
közösséged, és a benned élő hit vezessen el
téged azoknak a jó dolgoknak a teljes felismerésére, amiket Krisztusért
megtehetünk, és ami a mienk a Krisztusban]*
*És
így folytatódik a kijelentés: „Mert ismeritek [tudjátok] a
mi Urunk Jézus Krisztusnak jótéteményét [kegyelmét], hogy gazdag
lévén, [mégis teljesen] szegénnyé
lett érettetek, hogy ti az ő szegénysége által meggazdagodjatok [és gazdaggá lehessetek, ezzel mutatta
meg, mennyire szeret benneteket]” (2
Kor. 8,9).
„Aki, mikor Istennek formájában [vagyis alakjában] vala [(hüparkhó):
létezik, jelen van], nem tekintette
[és nem tartotta] zsákmánynak [ragadománynak] azt, hogy Ő
az Istennel egyenlő, [nem tekintette olyan
dolognak, amelyhez föltétlenül ragaszkodnia kell]. Hanem önmagát megüresíté szolgai formát vévén föl [szolgai alakot öltött], emberekhez hasonlóvá lévén [és
külsejét tekintve olyan lett (úgy
jelent meg), mint egy ember
(és magatartásában is embernek
bizonyult)].
Más fordításban: »Hanem
azzal, hogy rabszolga alakját öltötte fel, s emberi hasonmásba öltözött, üressé
tette magát, mindenről önként
lemondott, és beleegyezett abba, hogy szolga legyen. Amikor a Földön
megszületett és emberré lett, és valóban olyan is volt, mint egy szolga«
(Fil. 2,6-7)
Filem. 1,7 Mert sok örömünk és
vigasztalásunk van [és sok
buzdítást, és bátorítást
kapunk] a te [(agapé)= Isten szerinti] szeretetedben,
hogy a szenteknek szíveik [bensői]
megvidámodtak [és felüdültek]
te általad, atyámfia [testvérem].
[Más
fordítás: Testvérem,
sokszor megmutattad, hogy isteni szeretettel szereted a testvéreket, és ezzel
felvidítottad (és megnyugtattad) őket. De még engem
is megvigasztaltál, és nagy örömet szereztél]
Filem. 1,8 Annakokáért jóllehet
nagy bátorságom van a Krisztusban, megparancsolni néked azt, ami illendő [ami kötelességed volna];
»Más fordítás: Filemon, valamit meg kellene tenned. Igaz,
meg is parancsolhatnám ezt neked, hiszen lenne rá hatalmam«,
Filem. 1,9 A szeretetért inkább [csak] kérlek, ilyen lévén,
én [az öreg]
Pál, a megvénhedett, most pedig [megkötözött] foglya is a Jézus Krisztusnak;
Filem. 1,10 Kérlek téged az én fiamért, akit fogságomban szültem [akinek bilincseimben
adtam életet], Onésimusért [jelentése: hasznos,
hasznot hozó, használható],
Filem. 1,11 Aki egykor tenéked haszontalan [és hasznavehetetlen szolgád] volt, most
pedig mind néked, mind nékem nagyon hasznos [használható és nagyon drága lett],
Filem. 1,12 Kit visszaküldöttem;
te pedig őt, azaz az én szívemet, fogadd magadhoz
[Más
fordítás: te pedig úgy fogadd őt, mint az én szívemet]!
Filem. 1,13 Őt én magamnál akartam tartani, hogy te helyetted szolgáljon [és segítségemre legyen] nékem az Evangéliumért szenvedett
fogságomban [vagyis az örömüzenetért
viselt bilincseimben];
Filem. 1,14 De a te megkérdezésed
[és beleegyezésed] nélkül semmit
sem akartam cselekedni, hogy jótéteményed ne kényszerítésből, hanem szabad
akaratból való legyen [és hogy ne kényszerből tegyél jót,
hanem saját elhatározásodból].
Filem. 1,15 Mert talán azért vált meg [és
szakadt el]
tőled ideig-óráig [vagyis azért hagyott el téged rövid időre], hogy őt, mint örökkévalót kapd vissza [hogy őt örökre visszanyerd];
Filem. 1,16 Nem úgy immár [és többé már nem], mint (rab)szolgát, hanem (rab)szolgánál nagyobbat [és
jóval többet], mint szeretett atyafit [mint
kedves testvéredet], kiváltképpen
nékem, mennyivel inkább pedig néked, mind (hús)testben,
mind az Úrban.
[Más fordítás: aki nekem is, de sokkal inkább neked, hústesti értelemben is és az Úrban
is szeretett testvéred].
Filem. 1,17 Azért, ha engem részestársadnak [veled közösségben
lévőnek] tartasz, úgy fogadd őt magadhoz, mint
engemet.
Filem. 1,18 Ha pedig valamit
vétett ellened [ha valamivel megbántott, vagy bármivel megkárosított téged], avagy adós [és tartozik neked], ezt nekem ródd fel [mert én kezeskedem érte, tőlem kérd számon, vagyis azt nekem számítsd fel, én megfizetem helyette].
Filem. 1,19 Én Pál írtam az én [saját]
kezemmel, én [azt]
megfizetem [vagyis megadom neked]: hogy azt ne mondjam
néked, hogy te magaddal is adós vagy ezen felül nékem
[Más fordítás:
Azt ugyanis
nem akarom mondani, hogy önmagaddal is tartozol nekem].
Filem. 1,20 Bizonyára, atyámfia,
jótéteményt várnék tőled az Úrban: vidámítsd meg az én szívemet [az én bensőmet] az Úrban
[Más
fordítás: Igen, testvérem,
kérlek, tedd meg nekem ezt a szívességet az Úrért! Vidámíts fel engem, és nyugtasd meg, üdítsd
fel az én szívemet, - a bensőmet - Krisztusban; szeretnék
benned örömet találni az Úrban]!
Filem. 1,21 Bízván [mert biztos vagyok]
a te engedelmességedben, így írtam néked, tudván,
hogy annál, amit mondok, többet is fogsz cselekedni.
Filem. 1,22 Egyúttal pedig
készíts nékem szállást; mert reménylem, hogy a ti imádságaitokért néktek
ajándékoztatom
[Más
fordítás: Remélem,
hogy Isten válaszolni fog az imádságaitokra, és hamarosan meglátogatlak
benneteket].
szeretetre méltó, kedves; pezsdülő; ékesszóló), [aki velem együtt raboskodik Jézus Krisztusért, vagyis] az én fogolytársam a Krisztus Jézusban*
*A Kolossébeli Epafrás Pál
apostollal szolgált, és hű volt Urához az Úr
Jézus Krisztushoz, és tanítójához, Pál apostolhoz, akivel együtt szolgált: „….Epafrás… [jelentése: szeretetre méltó, kedves; ékesszóló], a mi szerelmes [agapé
= Isten szerinti szeretettel szeretett] (rab)szolgatársunk, aki hív
[hűséges, megbízható] (rab)szolgája
tiérettetek [ti köztetek] a Krisztusnak” (Kol. 1,7).
És aki nem hagyta el az apostolt a fogságban sem: „Köszönt
titeket Epafrás, ki ti közületek való, Krisztus Jézusnak (rab)szolgája, mindenkor tusakodván ti
érettetek imádságaiban, hogy megállhassatok tökéletesen és teljes
meggyőződéssel az Istennek minden akaratában. Mert bizonyságot teszek őfelőle,
hogy sokat fárad érettetek és azokért, kik Laodiczeában (jelentése: a nép igazsága; népítélet) és
Jerápolisban (Jelentése: szent város,
papok városa) vannak” (Kol.
4,12-13)
Filem. 1,24 Továbbá Márk [jelentése:
védelem], Aristárkhus [jelentése: a legjobb vezér, a
legjobb uralkodó], Démás [jelentése: nép kedveltje, a nép férfia, a nép
vezetője, népek kormányzója] és Lukács [jelentése: napfényes,
világos, fényt adó], az én
munkatársaim [is köszöntenek]*
*Márk
(Márk héber neve: ióannész, vagyis János) Pál apostol és Barnabás segítőtársa volt, már a
közös szolgálatuk elkezdésekor: „Amikor Szalamiszba értek, hirdették az Isten igéjét a zsidók
zsinagógáiban. János is velük volt, mint segítőtárs” (Csel. 13,5).
Péter apostol úgy
ír róla, mint saját fiáról: „Köszönt
titeket a [veletek] együtt (ki)választott babiloni (Babilonban
lévő)[gyülekezet] és Márk, az én fiam”
(1Pét 5:13).
Aristárkhus
egy Tessalonikai keresztény volt, aki az apostollal szolgált: „… a Thessalonikabeliek közül
pedig Aristárkhus” (Csel. 20,4).
És amikor az apostolt hajón vitték Rómába,
ő az apostollal együtt ment: „Beülvén
azért egy Adramittiumból való hajóba, az Ázsia mentében fekvő helyeket akarván
behajózni, elindultunk, velünk lévén a macedóniai Aristárkhus, ki
Tessalonikából való” (Csel. 27,2).
Démás is az apostollal szolgált,
de később így ír róla az apostol: „… Démás engem elhagyott, e jelen való világhoz
ragaszkodván, és elment Thessalonikába…” (2 Tim. 4,10).
Lukács tartott ki végig az
apostol mellet, még a római fogság idején is: „Egyedül Lukács van velem…” (2 Tim. 4,11)
Filem. 1,25 A mi Urunk Jézus Krisztusnak kegyelme [vagyis: Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása] legyen a ti szellemetekkel!
Ámen [Filemonhoz küldetett Rómából az Onésimus
szolga által].
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)