2013. június 15.

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:

Azon a helyen állsz, ahol a káoszt hátrahagyod, amit szükséges megtenni ahhoz, hogy ténylegesen beléphess a békességbe. Még vannak benned olyan dolgok, a gondolkodásodban és az érzelmeidben, amikkel el kell bánni, és be kell vinni a Szellem uralma alá ahhoz, hogy az áttörés majd valóságos lehessen. Neked mindössze a soron következő dolgot kell megtenned mindig.

Nem tudod megtenni azt, ami rajtad kívül esik. Az Én kegyelmem és erőm az adott pillanatra elegendő. Élj a pillanatban, mondja az Úr.

2 Korinthus 10:5 Lerontván okoskodásokat és minden magaslatot, amely Isten ismerete ellen emeltetett, és foglyul ejtvén
minden gondolatot, hogy engedelmeskedjék a Krisztusnak.


http://gyurinaploja.blogspot.com

Bob Gass: A benned folyó munka (2)

„…a belső emberünk… megújul napról napra.” (2Korinthus 4:16)

Egy napon Isten elküldte Sámuel prófétát, hogy keresse meg azt az embert, aki majd Izráel következő királya lesz. Sámuel látott egy nagyon jó megjelenésű, jó benyomást keltő fiatalembert, és azt gondolta: „Biztosan ő lesz az”. De Isten más mércével mér. „Az ember azt nézi, ami a szeme előtt van, de az Úr azt nézi, ami a szívben van” (1Sámuel 16:7). Az egyik állandó kritika, amivel Pálnak együtt kellett élnie, az volt, hogy az emberek azt mondták róla, hogy a külső megjelenése nem túl megnyerő; „…testi megjelenése erőtlen…” (2Korinthus 10:10).

Teste nemcsak öreg volt, de számos szenvedésen is keresztülment már: megkorbácsolták, megkövezték, éhezett, megverték, börtönbe zárták. „Nem nagyon zavar” – mondta Pál – „a belső az, ami számít. Valami történik belül, olyan mintha épp az ellenkezője lenne annak, ami kívül történik. Kívül minden nap egy kicsit haldoklom. Belül életre kelek, változom, egyre erősebb leszek.

Az öröm újra meg újra kibuggyan belőlem, még a börtönben is. Egyre inkább tele vagyok reménységgel, bár tudom, hogy a testem hamarosan meghal. Egyre több embert szeretek, még azokat is, akik miatt ide kerültem. Ez a legfurcsább dolog: kívül haldoklom, de belül életre kelek.” Pál tökélyre fejlesztette ezt a belső csatát. Gondolatait folyton a menny felé irányította. Börtönben lévő öregemberként sokkal inkább élt, mint addig valaha is.

Ezért írta ezt: „Ki választana el minket a Krisztus szeretetétől? Nyomorúság, vagy szorongattatás, vagy üldözés, vagy éhezés, vagy mezítelenség, vagy veszedelem, vagy fegyver?” (Róma 8:35).

Nos, a bajok és nehézségek elég könnyen megnyerhetik a külső csatát, de van egy belső éned, ott benned legbelül, amihez senki nem férhet hozzá. Erre a belső emberedre kell odafigyelned, mert ezt a csatát meg tudod nyerni!



10000 okai (Bless the Lord) - Matt Redman (Best Istentisztelet dal valaha) (with lyri

Kenneth e. Hagin: Gyakorold

Kenneth e. Hagin tanítása A HIT EREDETE

Legyen néktek a ti hitetek szerint. Máté 9,29.

Ha rendszeresen eszel, és nem végzel testmozgást, meg fogsz hízni, és puhány leszel. Hasonlóképpen, ha nem gyakorlod a hitedet, a hitizomzatod elsorvad. Gyakorold a hitedet azon a szinten, ahol vagy. Vannak keresztények, akiknek a hite meghaladja másokét a fejlettségben. Ahogy táplálod és gyakorlod a hitedet, úgy növekedik és erősödik. Ne feledd, hogy senki sem úgy kerül a létra csúcsára, hogy a legfelső fokán kezdi!

Sokan szenvedtek vereséget, mert megpróbáltak a saját hitszintjük felett hinni. Tanítást hallottak a hitről, és megpróbálták a létra tetején kezdeni. Mivel a hitük nem volt ezen a szinten, nem működött, és azt mondták: Ez a hit-dolog nekem nem megy. Próbáltam, de nem működik.

A hit működni fog, mihelyst gyakorlod. Egy idő után olyan dolgokkal kapcsolatban is tudsz hinni Istenben, amiről álmodni sem mertél volna. Legyen neked a te hited szerint. Ha a kérésed Isten Igéjén alapul, és hiszed, hogy Isten megteszi, Isten meg is fogja tenni.

Bárhol is tartasz a hitben, legyen megfelelő a hozzá-állásod. Állj pozitívan a dolgokhoz, és tartsd bekapcsolva a hit kapcsolóját. Folyamatosan higgy Istenben, és használd a hitedet.



A szolgálat fontossága

De szóra sem tartom érdemesnek életemet, csakhogy végigfussam pályámat, és teljesítsem a feladatot, amelyet Urunk Jézus bízott rám, vagyis hogy tanúságot tegyek az Isten kegyelmét hirdető evangéliumról. Apostolok cselekedetei 20,24

A hétnek két olyan napja van, ami miatt sohasem aggódom. Két gondtalan nap, amit szentül őrzök a félelemtől és fenntartástól. Az egyik ilyen nap a tegnap; minden fájdalmával, gyötrelmével, hibáival és tévedéseivel örökre elmúlt, és többé nem hozhatom vissza. A szép, édes, kedves emlékek kivételével, amelyek hátrahagyták rózsaillatukat az elmúlt nap szívében, semmi közöm sincs a tegnaphoz. Az enyém volt, és most már Istené.

A másik nap, ami felől nem aggódom, a holnap, minden lehetőségével, küzdelmével, terhével, veszélyeivel, nagy ígéreteivel. A nap majd fölkel rózsás ragyogásában, vagy a felhők álarca mögött. De fölkel. A holnap az enyém lesz.

Ezért csak a hét egy napja maradt nekem, a ma. Bárki megharcolhatja a mai nap harcait. Bárki hordozhatja egy nap terheit. Ezért azt hiszem, vállalom, és csak egy napi utat teszek meg egyszerre. Miközben hűségesen és kötelességtudóan futok pályámon és végzem kijelölt feladatomat ezen az egy napon, a mindenható Isten gondoskodik a tegnapról és a holnapról.

http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/a-szolgalat-fontossaga.html


Dr-Kováts György: JÉZUS A SZABADÍTÓ-4. (folytatás a szabadság megtartásával kapcsolatban)

Van még két terület:

4./ A Szent Szellemmel beteljesedünk. Ő be akarja tölteni a tanítványok életét. Ez megtörténik kézrátétel által, tudatos kérés és elfogadás által, dicsőítés közben, az Isten Igéjének kimondása, megtanulása, imádkozása – megvallása – közben, hálaadás közben, amikor akármi történik, „csakazértis” hálát adunk az Úrnak, másokkal való együtt imádkozás közben. Több féleképpen is. (Ld. Ef 5,18-20.) De nagyon fontos, hogy betöltsön, mert akkor nem lesz helye a gonosz szellemnek, ami az érzelmi ingatagságot szereti kihasználni – sértődést, duzzogást, meg nem bocsátást, haragot, félelmet, depressziót (ez már maga a gonosz szellem munkája, sok esetben), és a kívánságokat (paráznaság, mámor utáni vágy, lustaság, stb.). Ha a Szent Szellemmel teljes vagy, ezek elgyengülnek az életedben, és nem tud elkapni az ördög kihasználva ezek réseit.

5./ Egy másik: a „dolog” sokszor odavonzza az ellenséget. Amit használtál korábban, maga ténye is, hogy ott van, a közeledben, visszahozhatja az ellenség munkáját.
Pl. R.Bonnke afrikai misszióin, amikor megtérnek az emberek, a kabbaláikat, fétiseiket, „megáldott” (varázsolt) eszközeiket, pl. karkötők, láncok, amulettek, stb. és a varázsláshoz, jósláshoz, spiritizmushoz, okkult gyógyításhoz használt eszközeiket összehordják, bedobják egy erre kialakított vashordóba, és meggyújtják. Ha nehezen égnének, benzinnel is besegítenek. Láttam egy filmen, ahol tíz ilyen hordó tartalma égett egyszerre, egymás mellett. Az emberek pedig szabadon és boldogan körültáncolták azokat. Az Úr dicsérete, ereje, és a Szent Lélek kiáradása párhuzamosan történt ezeknek a dolgoknak az elvetésével.

Ezek persze pénzbe kerülnek. Az okkultizmus drága dolog – asztrólógiai tanfolyam, jóga, könyvek, eszközök, eljárások – sokba kerülnek. De a szabadság többe került a te Megváltódnak. „Nem veszendő holmin, ezüstön vagy aranyon, váltattatok meg a ti atyáitoktól örökölt hiábavaló életetekből, hanem drága véren, mint hibátlan és szeplőtlen Bárányén, a Krisztusén.”

Ha ott maradnak a „dolgok”, sok esetben ott marad a kötelék is. Néha tudatosan ellene kell mondani, tenni azoknak, amiket korábban kimondtak rád, vagy tettek veled – pl. ingázáskor, vagy okkult gyógymódok kapcsán – hogy felszabadulj. Az Úr már elvégezte a kereszten – de ezt gyakorlatba a hit által tesszük, a hit cselekedeteivel, ahogy az Úr mutatja. Néha elég, ha szólsz. Néha parancsolni kell a hit által, Jézus nevében. Néha megkenni olajjal. Máskor mást kell tenni – de a dolog is akadály lehet. Lehet, hogy le kell venni – gyűrűt, láncot, vagy egyebet, amit „megáldottak”, (varázslást végeztek vele kapcsolatban), el kell dobni, vagy el kell égetni pl. az amulettet, stb.

Az Ószövetségben olvassuk, hogy „még az aranyat se kívánd meg róla”, mármint a korábbi kultuszhelyeken felállított bálványszobrokról, döntsd le őket, ne tudakozz arról, hogy tisztelték isteneiket, hogy ne fertőzzön meg téged, és utódaidat.

Jósiás királyról kifejezetten prófécia hangzott el, azzal kapcsolatban, hogy egy nap a sokak botránkoztatására felállított bálványoltárt meg fogja „szentségteleníteni”, vagyis ellensúlyozza majd azt, amit tettek a korábbi generációk során az ördög szolgálatában. Meg is tette a maga idejében.

Az Újszövetségben az Acs 19-ben olvassuk, hogy az Efézusban élő keresztények, egy felismerés során rájöttek, hogy nem elég szóban odafordulni az Úr Jézushoz, hanem meg kell bánniuk, amit az ördög szolgálatában tettek korábban, és el kell határolniuk magukat az okkult cselekedetektől. Összehordták a varázsláshoz használt eszközöket, könyveket és egyéb írásokat, s elégették ezeket. Az árukat is említi Lukács evangélista: 50.000 ezüstpénz értékről ír. Ez nagyon sok pénz volt akkor is: kb. 150.000.000.- forintnak felel meg mai áron. (Van számítás, ami szerint csaknem félmilliárd lehetett.)

Az Úr fontosabb. Ennyi a komment. És a szabadság, amit az Úr Jézussal átélsz, és a védelem, és a biztonság, hogy az ördögnek nem lehet feletted hatalma, fontosabb, és többet ér. Ennyi.

Ha valakinek a pénz a fontosabb, akkor az ördög elkapja. Ld. Bálám történetében. Az Úr mondta, hogy ne számítson neki, és ne menjen, ne átkozzon, de ő addig nyüstölte az Urat, hogy végül engedett neki (mármint az Úr, Bálámnak) – azonban ez nem lett áldására. Hiába áldott átok helyett, később mégis, mivel a pénz elbódította, gonosz tanáccsal látta el a moábitákat, akik kivitelezték a tervet, és tőrbe ejtették Izráelt. Bálám pedig rossz végre jutott. A pénz becsapta. Vagyis az ördög a pénz útján.
A szabadság többet ér.


Pásztor Chris: Tégy Valamit Hogy Megáld A Világod

Készítette: Berki Anett

És megáldatnak a te magodban, a földnek minden nemzetségei, mivelhogy engedtél az én beszédemnek.(1 Mózes 22:18).

Az 1 Mózes 12:2-ben Isten szólt Ábrahámhoz és azt mondta „ ..És nagy nemzetté teszlek és megáldalak téged és felmagasztalom a te nevedet és áldás
leszel….” Látod milyen teljes volt Isten ötlete. Ábrahám nem kérte, hogy ő nagy
lehessen, ez Isten álma volt az ő számára. Az is fontos hogy észre vedd az okát,
amiért Isten Ábrahámot naggyá akarta tenni, az volt, hogy (Ábrahám) áldássá váljon.

Újjá születettként te Ábrahám magja vagy, és Isten meg akarja áldani a világot rajtad keresztül. Ő azt akarja, hogy az egész világnak hasznára váljon a
te léted. Ő azt mondja Ábrahámnak „....a te magod által az egész föld nemzetei
megáldatnak.” A te sorsod az, hogy áldás legyél a világod számára, ez a te
elhívásod. Te a változás ügynöke vagy a világodba. Ezért a te felelősséged hogy
kigondold ez időben világ megjavítását, és ennél többet is.

Értsd meg, hogy Isten álma a számodra az, hogy áldássá válj, ezt várja Ő el tőled. Ő érdekelt a te sikeredben, az Ő álma az, hogy sikert sikerre halmozz.
Ha te ma sikeres vagy, Ő tud reád számítani, hogy egy magas szintű sikert érsz
el. Az Úr Jézus a János 15:2-ben azt mondta: „Minden szőlővesszőt, amely
gyümölcsöt nem terem lemetsz mindazt pedig amely gyümölcsöt terem
megtisztítja, hogy több gyümölcsöt teremjen.” Ha te termékeny vagy az Úr
növelni fogja az Ő kegyelmét az életeden, hogy te sokkal termékenyebb légy.
Nos, menj ki ma és tégy valamit, hogy megáld a világod, légy sikeres az Úrért.

Ima
Drága Atyám, köszönöm a Te Igédet, amely felépít engem és betölti a szívem Isteni kincsekkel, én pedig megtermem annak gyümölcseit az igazságban. Átadom a szívem a Te Szellemednek, amely által termékennyé válok, és hatékonnyá minden jó feladatra, a Jézus nevében. Ámen.2

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: Galata 3:29; Zakariás 8:13
1 éves biblia olvasási terv: János Evangéliuma 12:1-19;
2 Királyok könyve 16-17
2 éves biblia olvasási terv: Márk Evangéliuma 12:35-44;

4 Mózes könyve 28

Isteni természet

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház

Amelyek által igen nagy és becses ígéretekkel ajándékozott meg bennünket; hogy azok által isteni természet részeseivé legyetek, kikerülvén a romlottságot, amely a kívánságban van e világon. (2PÉTER 1,4.)

Amikor Isten gyermekévé lettél, Isten a saját természetét — az örök életet — plántálta el benned. Isten élete, természete, létezése benned, azonnal megváltoztatta a szellemedet. Átmentél a szellemi halálból — a sátán birodalmából — az életbe, amely Isten birodalma. (1Ján. 3,14) Átkerültél a sátán uralmából a Krisztus Királyságába.
Amikor megkaptad az örök életet, a sátáni természet eltávozott tőled. Az a romlás, amiből kimenekültél, a szellemi halál, a sátáni természet. (2Pét. 1,4)
A sátáni természet eltávozott tőled, nem elméletileg, hanem ténylegesen. A 2Korintus 5,17 kijelenti: „…a régiek elmúltak…” És Isten természete került beléd. Immár részese vagy az Ő isteni természetének — Isten természetének — Isten életének!
Megvallás: Isten élete van bennem. Isten természete van bennem. Isten képessége van bennem. Isten bölcsessége van bennem. Ahhoz, hogy én kudarcot valljak, Istennek kellene kudarcot vallania. Isten azonban sohasem vallhat kudarcot! Én részese vagyok az Ő isteni természetének.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Nyár

KOZÁK JÓZSEF DICSÉRETEK - PEREI TIMÓTHEUS ÉS LORY B.

2013. június 14.

Ige: A bizonyságtétel ereje.

 „Úgy hogy példaképekké [mintaképeivé, példává is] lettetek Macedóniában és Akhájában minden hívőre nézve [minden hívő számára].

Mert nemcsak Macedóniában és Akhájában zendült ki [terjedt tovább; hangzott ki] tőletek az Úr beszéde (logosza)

[Más fordítás: Az Úr igéjének hirdetése ugyanis tőletek haladt tovább; az Úr üzenete, az örömhír], hanem minden helyen [mindenfelé] is híre terjedt [minden helyre elhatolt; mindenütt ismeretes lett] a ti Istenben vetett hiteteknek, annyira, hogy szükségtelen arról valamit szólnunk.  

Mert azok [az emberek] maguk(tól) hirdetik felőlünk [beszélik rólunk], milyen volt a mi hozzátok való menetelünk [hogyan jutottunk el (érkeztünk) hozzátok, és milyen fogadtatásban volt részünk nálatok], és miként tértetek meg az Istenhez a bálványoktól, hogy az élő és igaz [valódi]  Istennek [rabszolgáivá legyetek,] szolgáljatok*

És [hogy] várjátok az Ő Fiát az égből [a mennyből], akit feltámasztott [életre keltett] a halálból [a halottak közül], a Jézust, aki megszabadít [(rüomai): megment; megszabadít, megóv, megvédelmez,
megőriz, kiragad] minket amaz eljövendő [(erkhomai): bekövetkező] haragtól*(1 Thess. 1,7-10)

* „aki halálra adatott [halált szenvedett; ki lett szolgáltatva] bűneinkért [vétkeinkért, azaz:  félrecsúszásainkért (botlásainkért és elhajlásainkért] és feltámasztatott [feltámadt] megigazulásunkért [felmentésünkért, vagyis: igazzá nyilvánításunkért]” (Róm. 4,25)

Minden gyülekezetet és minden egyes hívőt így bátorít az apostol, egyben az is kijelentést nyer, hogy ki a mi Istenünk: „mivel várjuk a mi boldog reménységünket, a mi nagy Istenünk és üdvözítőnk, Jézus Krisztus dicsőségének megjelenését” (Tit. 2,13)

Aki: „Amikor (tűznek lángjában) eljő majd, hogy megdicsőíttessék az ő szenteiben, és csodáltassék mindazokban, akik hisznek (mivelhogy a mi tanúbizonyságunknak hitele volt ti nálatok) ama napon” (2 Thess. 1, 8.10)







Élő vízforrás

Isten gondoskodó szeretete.

„Ó Uram, micsoda az ember, hogy törődsz vele, az emberfia, hogy gondolsz rá?” (Zsolt. 144,3)


C. S. Lewis: A tévedésről, és a bűnről

"Az emberi lélek mindaddig meg sem próbál lemondani a saját akaratáról, amíg jól érzi magát vele. A tévedést és a bűnt egyaránt az jellemzi, hogy minél mélyebben befészkeli magát az emberbe, az áldozat annál kevésbé sejti a jelenlétét; a rossz álarcosan jelenik meg. A fájdalom viszont leplezetlen, kétségbevonhatatlan rossz; mindenki tudja, hogy valami baj történt, ha megsérül." 


Imádság:

Uram, Megváltó Krisztusom!
Te hívtál el engem,
Te hívtál el minket
a Te szolgálatodra.

Te ébresztetted fel,
Te növelted a hitemet, a hitünket
a gyülekezet közösségében,
úgy, ahogyan Te akartad:
egymás hite által.

Vizsgálj meg, kérlek,
engem és minket,
hogy felismerjük és elfogadjuk
azt a következő lépést
személyes hitünkben
és gyülekezeti közösségünkben,
amerre Te,
Te akarsz vezetni minket.

Adj nekem, adj nekünk
bátorságot és alázatot
elfogadni a Te vezetésedet!

Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)


Fosdick: A szeretetről

Nincs nagyobb hatalom a világon, mint az a szeretet, mely céljának eléréséért szenvedni is kész. 


A szeretet tanulható?

 …titeket is az Isten tanított az egymás iránti szeretetre… (1Thess 4:9)  

A szeretet tanulható? Egyértelműen. Láthatunk jó példát szeretni tudó emberektől, családtagjainktól, szellemi testvérektől. De a legnagyobb és az egyetlen tökéletes példa Isten szeretete az ember irányába, vagyis felénk.

Az ember a bűn / vagyis a céltévesztés miatt hátat fordított Istennek, aki nem intézte ezt el egy kézlegyintéssel, nem mondta, hogy ha nektek ez kell, akkor levettem rólatok gondomat, hanem utánament az embernek, aláhajló, áldozatos szeretetével. Krisztusban önmagát áldozta értünk az Úr.

Szenvedett, meghalt és feltámadt, hogy nekünk életünk, örök életünk legyen. Jeremiás könyvében olvassuk: Örökkévaló szeretettel szerettelek, ezért vontalak magamhoz irgalmasan – így szól az Úr. A végtelen szeretettel rendelkező Isten tanítani akar bennünket az egymás iránti szeretetre. Legyünk tanítható tanítványok! Engedjük, hogy Isten tanítson bennünket olykor a nehéz, a problémás emberek által is! Az ilyeneket nem könnyű szeretni, de Isten segítségével, a Tőle kapott szeretettel egyértelműen kivitelezhető. Ezt a szeretetet tanulnunk kell. Naponta…



C. H. Spurgeon: Csöndes nyugalomban

"...biztonságban élhetnek" (Hós 2,20)

Isten gyermekeit béke várja. Az igevers, amelyből ezeket a biztató szavakat kiemeltük, békességről beszél "a mezei vadakkal, az égi madarakkal és a földön csúszó-mászó állatokkal". Békességről földi ellenségeink, titokzatos bajaink és az apró bosszúságaink vonatkozásában. Ezek közül bármelyik elvehetné a nyugalmunkat, de nem fogja megtenni. Az Úr teljesen szétzúz majd mindent, ami népét fenyegetheti: "Kiirtom az íjat, a kardot és a háborút az országból". Akkor lesz majd igazán béke, amikor mindaz darabokra törik, ami a békességet fenyegeti.

Ezzel a békességgel nyugalom jár. "Akit az Úr szeret, annak álmában is ad eleget" (Zsolt 172,2). Az Istentől nyert békességben és bőségben csendes nyugalomban élhetnek a hívők.

Ez a nyugalom biztonságot is jelent. Más dolog élni, és más biztonságban élni. Aki már az ígéret földjére került, az Atya házába, a szeretet hajlékába, Krisztus kebelére: már most biztonságban élhet. Jobb a hívő számára, ha békességben pihenhet, mint ha ébren kell aggodalmaskodnia.

"Füves legelőkön deleltet" (Zsolt 23,2). Nincs addig igazi nyugalmunk, amíg nem a Vigasztalótól kapott biztonságban élünk.

C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből


http://keresztenydalok.hu/ahitatok

Isten arca

Kenneth e. Hagin: Ugyanaz a hit

Kenneth e. Hagin tanítása A HIT EREDETE

Mivel pedig a hitnek bennünk is ugyanaz a szelleme van, amint meg van írva: Hittem és azért szóltam; hiszünk mi is, és azért szólunk. 2Korinthus 4,13.

Pál azt írta: A hitnek bennünk is ugyanaz a szelleme VAN!
Nem azt írta tehát, hogy: próbálkozunk azzal, hogy megszerezzük, vagy ebben reménykedünk, hanem azt mondta, hogy ez a miénk! Mi a miénk. A hitnek ugyanaz a szelleme. És ez milyen fajta hit? Olyan fajta, ami (1) hisz, és (2) azért szól.

Ez nem ugyanaz a fajta hit, amelyikről Jézus beszélt a Márk 11,23-ban? Az a fajta, amely (1) hiszi a szívében, (2) kimondja a szájával, és (3) akkor az megtörténik? De igen! Ez a hitnek ugyanaz a szelleme! A 2Korinthus 4,13 pedig azt mondja, hogy ezzel rendelkezünk!


Szolgálni Jézusnak

A király így felel majd nekik: Bizony, mondom néktek, amikor megtettétek ezeket akárcsak eggyel is a legkisebb atyámfiai közül, velem tettétek meg. Mát. 25:40

A minap Budapesten kellett elérnem sietve egy vonatot. Örömmel állapítottam meg, hogy van még egy jegyem, amit nem használtam fel, mivel nem volt rajta lukasztás. Nagyon meglepődtem, amikor az ellenőr azt mondta, hogy ez a jegy érvénytelen, mert kétszer volt használva. "Tessék megnézni még egyszer!" - mondtam magabiztosan.
- Akárhányszor nézem, ezen bizony két sor tinta van, már használva volt egy villamoson vagy buszon is.
- Hűha, hát ezt akkor elnéztem.
- Mit szeretne: kifizeti helyben a 8 ezret, vagy utólag csekken a 16 ezret?
- Akkor inkább helyben fizetek - válaszoltam fanyar mosollyal -, a vicces az, hogy a munkáltatóm fizeti a jegyeimet, tehát nem is éri meg nekem csalni.
- Akkor van bérlete? Mutassa be két napon belül, és akkor csak 2 ezer lesz.
- Nincs bérletem - válaszoltam, és láttam az együttérzést az ellenőr szemében.
- Hát a családban sincs? Barátoknak? Olyan amin nincs rajta a bérletszám.
- Az az igazság, hogy sem a testvéreim sem a barátaim nem szoktak csalni... Mit tegyek, így neveltek... - válaszoltam.
És tudják mit történt? Elengedtek!

Hazafelé a vonaton azon gondolkodtam, hogy vajon kinek esett jobban a történés. Nekem, hogy elhitték rólam, hogy becsületes vagyok és nem büntettek meg, vagy annak az ellenőrnek, aki jót tehetett valakivel, és jól érezhette magát. Nem tudom eldönteni!

Mint ahogy azt sem tudom eldönteni, hogy kinek van nagyobb szüksége a jó tettekre? Jézusnak, vagy nekem? Tudom, hogy Jézusnak örömet okoz, ha jót teszek. Másrészt ha én nem teszem, akkor indítani fog valaki más, és ha nincs más, akkor akár köveket is változtathat kenyérré.

Részemről egészen bizonyos, hogy szükségem van jót cselekedni: ezzel elmélyítem Jézussal való barátságomat, és megismerhetem az Ő szeretetét, amit csak így a cselekvésen keresztül lehet megismerni.


http://reggelidicseret.blogspot.hu/2013/04/szolgalni-jezusnak.html

Dr-Kováts György: SZÓTÉR-2.

Tit 3:5 Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Szellem megújítása által,

Hogyan születtél újjá? Ugyanúgy ment meg újra és újra, ameddig ezen a földön élsz, és így visz be az örökkévalóságba is. Nem az igazság cselekedeteiből, amiket cselekedtél – hiszen nem voltál megigazítva, mielőtt segítségül hívtad volna Őt. Nem jártál a menny igazságában – hanem saját útjaidon, elszakadva Tőle. Úgy nyerted el az igazságot, hogy segítségül hívtad az Úr Jézus Krisztus nevét, és megmenekültél.

Megnyerted az új életet, irgalmasságából, mert megesett a szíve rajtad, nem fordult el tőled, méghozzá úgy, hogy kimunkálta benned az új életet. Megajándékozott vele, és beoltotta szívedbe. Az újjászületés fürdője az Ige által, ami képes újat teremteni benned, és a Szent Szellem megújítása által, ami az újat munkálja mindenkor, megszületett benned az új ember. Befogadtad a „beoltott” igét, beengedted, hogy ott elvégezze munkáját, és a Szent Szellem megelevenítése, ott bent, a szíved legmélyén, elvégezte. Megtette. Újjászült.

Maga a folyamat titkos, (a szél fúj, és zúgását hallod, de nem tudod, honnan jön, és hová megy – így van mindenki, aki Szellemtől született), nem tudod leleplezni, de az eredménye nyilvánvaló. Az új élet megjelenik, letagadhatatlan, egyértelmű, és utána már végzi tovább benned átformáló munkáját. (Jn 3,3-7.)

Hogyan kezdődik? Abból-e, hogy te jóságos, igaz, tiszta cselekedetekkel „kiérdemled” ezt? Nem. Ott indul, hogy segítségül hívod Őt, igényled szabadítását, számítasz Rá, és akkor Ő elvégzi. Irgalmasságából. Ez a megmentés útja. Ez vezet az újjászületéshez. Így lesz örök életed.


És később nem így történik? Amikor belekerülsz nehéz helyzetekbe, és segítségül hívod Őt? Jó cselekedeteidért, tökéletességedért ment meg? Nem. Irgalmasságából. Annak ellenére, hogy nem sikerült mindent megfelelően tenned. Mert Ő megmentő. Az Ige utána is dolgozik – nem csak újjászületésed előtt – és a Szent Szellem utána is megújít, gondolkodásodat, bensődet, lelkedet is átformálja. Ez az Ő megmentő munkájához hozzátartozik. Nem fog magadra hagyni, mert szeret, és mert irgalmas hozzád.

Pásztor Chris: Gyakorold a Valódi Szeretetet

Készítette: József Balogh

Mi a haszna atyámfiai, ha valaki azt mondja, hogy van hite cselekedetei pedig nincsenek? Avagy üdvözítheti őt a hit? Ha pedig az atyafiak férfiak vagy nők mezítelenek és szűkölködnek mindennapi eledel nélkül, És azt mondja nékik valaki közületek, Menjetek el békességgel melegedjetek meg és lakjatok jól, de nem adjátok meg nekik amire szüksége van a testnek, mi annak a haszna?Azonképpen a hit is ha cselekedetek nincsenek, meghalt önmagában. (Jakab 2:14-17).

A mi nyitó versünkben elmondja nekünk, hogy bizonyítsuk a mi hitünket. A valóságban ez az útja, hogy bizonyítsd a szeretetedet nem csak a szavakban, hanem bebizonyítván a te cselekedeteid által, úgy hívjuk, hogy a szeretet munkája. „Szüntelenül emlegetve a ti hiteteknek munkáját és a ti szeretetetek fáradozását és a mi Urunk Jézus Krisztus felől való reménységetek állhatatosságát, a mi Istenünk és Atyánk előtt.” (1 Tessalónika 1:3). Ez azt jelenti, hogy néha az a szeretet nem kényelmes, de neked akkor is szeretetben kell járnod. Mindazok, akiket szeretsz, lehet nem szeretnek téged vissza eléggé, de az sem számít, mert nincs olyan rész a Bibliában ami azt mondaná, akik szeretnek azokat szeresd viszont te is. Csupán azt parancsolja, hogy szeress.

Nos, ne keresd a viszonzást azért a jó dologért, amit azelőtt tettél. János 3:16 azt mondja „Úgy szerette Isten a világot…”; itt a bűnösök világára utal, azokra, akiket nem érdekli az Ő személye. Nem csodálatos és ösztönző tudni azt, hogy Jézus eljött, hogy meghaljon a bűnösökért, akik nem is akarták Őt? Ott a kereszten, amíg őket képviselte, ők átdöfték Őt, de az Ő válasza szeretetből fakadt. Azt mondta „… Bocsáss meg nékik Atyám, mert nem tudják, mit cselekszenek…” (Lukács 23:34). Te szeretni születtél, és a szeretet olyan valami, amit te tudatosan gyakorolsz. Te arra születtél, hogy szeress, hadd ne törje le semmi a te elkötelezettségedet a szeretetben járásban. Emlékezz, te nem azokat szereted, akik szeretnek téged, te ezt a Mester kedvéért teszed. Jézus a János 13:34-ben azt mondta „Új parancsolatot adok néktek, hogy egymást szeressétek, amint én is szeretlek benneteket, ti is így szeressétek egymást.” Szeretetben járni a bizonyítéka, hogy te igazi hívő vagy Krisztusban. „Erről ismertettek, meg hogy az én tanítványaim vagytok, hogy egymást szeretitek” (János 13:35).

Ima
Drága Mennyei Atyám, köszönöm a szeretetedet, és azt, hogy megosztod másokkal is ezt a leírhatatlan örömöt, és feltárod előttük Krisztus együttérzését a Jézus nevében. Ámen.

TOVÁBBI TANULMÁNYOK: 1 János 3:18; János 15:12; Jakab 2:15-17

Miért jött el Jézus

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


A tolvaj nem egyébért jön, hanem hogy lopjon és öljön és pusztítson; én azért jöttem, hogy életük legyen, és bővölködjenek. (JÁNOS 10,10.)

Miért jött Jézus?
Azért jött Jézus, hogy megosszon velünk néhány alapelvet, ami szerint élnünk kell? Azért jött, hogy egy erkölcsi kódexet adjon nekünk — mit szabad és mit nem — hogy ezzel kiigazítson minket? Vagy talán azért jött, hogy új vallást vagy új gyülekezetet alapítson?
Nem! Jézus egy célból jött el: Hogy nekünk életünk legyen, és hogy bővölködjünk abban!
Ez a szó, ’élet’, az Evangélium legnagyobb szava. Az embernek életre volt szüksége, mert szellemi halott volt. A szellemi halál, ami az ördög természete, Ádám bűnbeesésekor került az emberbe, egyben az ember bukását hozva.
Isten munkája minden korban arra irányult, hogy megsemmisítse ezt az ördögi természetet. Ezért jött el Jézus a földre. Ő kijelentette: „…én azért jöttem, hogy életük legyen…” Egyetlen dolog elégíti ki az ember szükségletét: Isten természete, az örök élet. Ezt semmi nem tudja helyettesíteni. Amikor valaki befogadja az örök életet, Isten természetét, Isten életét fogadja magába. Ez az isteni cselekedet változtatja meg az embert, azonnal átkerül ezáltal a sátán családjából Isten családjába.
Megvallás: Szellemem részesedett Isten életéből. Én élővé váltam Isten előtt. A szellemem részesedett Isten természetéből. Meg fogom engedni, hogy Isten bennem lévő élete és természete uralkodjon felettem.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Nyár

A lélek helyreállítása

Készítette: Krisztus Szeretete Egyház


Ő helyreállítja az én lelkemet… (ZSOLTÁROK 23,3. King James)
Kérlek azért titeket atyámfiai az Istennek irgalmasságára, hogy szánjátok oda a ti testeteket élő, szent és Istennek kedves áldozatul, ez legyen a ti értelmes szolgálatotok. És ne szabjátok magatokat e világhoz, hanem változzatok el a ti elméteknek megújulása által, hogy megvizsgáljátok, mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata. (RÓMA 12,1. 2.)

Újjászületett, Szellemmel betöltekezett keresztényeknek mondja azt Pál a Róma 12-ben, hogy tenniük kell valamit a testükkel és az elméjükkel. Az ember szelleme újraszületik, de a teste és lelke ugyanaz marad. Oda kell tehát szánnia a testét Istennek, és gondoskodnia kell elméje megújulásáról. A Zsoltárok 23-ban ‘helyreállít’-nak fordított héber szó és a Róma 12,2-ben ‘megújulás’-nak fordított görög szó voltaképpen ugyanazt jelenti. Helyre lehet állítani például egy értékes, antik széket, ami ránézésre ócskának tűnik. Utána is ugyanaz a szék marad, csak fel lett újítva. Az ember szelleme azonban nem helyreállítva lesz; újonnan születik, vagyis újjá lesz teremtve. A lelke viszont helyreállítva lesz, amikor az elméje megújul Isten Igéje által. A mai Egyháznak leginkább arra lenne szüksége, hogy a hívők megújítsák az elméjüket Isten Igéje által. Isten Igéje az, ami helyreállítja, megújítja és megmenti a lelkeket!
Megvallás: Naponta gondot viselek arra, hogy az elmémet megújítsam Isten Igéjével. Ezért nem szabom magamat e világhoz. Az én elmém megújul, hogy úgy gondolkozzam, ahogy Isten gondolkozik.

Kenneth E. Hagin - Hitünk tápláléka napi adagokban Nyár

Ron Kenoly Szenteltessék meg a te neved

2013. június 13.

1 Thess. 2. fejezet: Buzdítás, bátorítás (göröggel és kapcsolódó igékkel)

1 Thess. 2,1 Mert magatok tudjátok, atyámfiai [testvéreim], hogy a mi ti hozzátok való menetelünk nem volt hiábavaló [nem volt haszontalan, eredménytelen, üres]*

*És azért nem volt csak üres beszéd:  „(Mivel)hogy a mi Evangéliumunk [az örömüzenet] ti nálatok nem áll csak szóban [nemcsak szavakban jutott el hozzátok, nem csak üres (logosz: Ige) vagyis nem csak üres beszéd volt]. Hanem isteni erőkben [erő-megnyilvánulásban, csoda(tevő erőben)] is, Szent Szellemben [a Szent Szellem kiáradásával, és meggyőző erejével] is, sok bizodalomban [és teljes bizonyossággal és sok meggyőződéssel, nagy biztonsággal] is [és annak a teljes bizonyosságával, hogy ez az igazság]…” (1 Thess. 1,5)

1 Thess. 2,2 Sőt inkább, noha elébb [előzőleg] már háborúságot és bosszúságot szenvedtünk volt [előbb már szenvedés és bántalmazás ért bennünket] Filippiben, amint tudjátok, volt bátorságunk a mi Istenünkben, hogy közöttetek is [nyíltan; szabadon] hirdessük az Isten evangéliumát [szóljuk nektek az Isten örömüzenetét] sok tusakodással. [nehéz harcok árán; a sok nehézség ellenére is];

»Más fordítás: Mielőtt hozzátok érkeztünk, Filippiben megvertek és bántalmaztak bennünket amint tudjátok. Isten azonban mégis felbátorított bennünket, hogy a ti városotokban is mindenkinek elmondjuk az Istentől származó örömhírt. Valóban el is mondtuk, pedig Thesszalonikában is sokan ellenünk voltak«*

*Az apostol Filippibe egy jövendőmondó lányból kiűzi a tisztátalan szellemet, és ezért a lány gazdái fellázították a tömeget: „És velük egyben feltámada a sokaság (is) őellenük (és rájuk támadt). A bírák (az elöljárók) pedig letépetvén ruháikat, megvesszőztették (megbotoztatták) őket. És miután sok ütést mértek rájuk, tömlöcbe (börtönbe) veték őket, megparancsolva a tömlöctartónak (a börtönőrnek), hogy gondosan őrizze őket. Ki ilyen parancsolatot vévén, veté őket a belső tömlöcbe, és lábaikat kalodába szorítá” (Csel. 16,22-24)

1 Thess. 2,3 Mert a mi buzdításunk [vigasztalásunk; bátorításunk, igehirdetésünk] nem hitetésből van [nem tévelygésből, nem megtévesztésből ered], sem nem tisztátalanságból [nem is tisztátalan, hamis szándékból], sem nem álnokságból

[Más fordítás: A mi üzenetünk és tanításunk igaz, a szándékaink tiszták, viselkedésünk teljesen egyenes és őszinte]*

*És így folytatja az apostol: „Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, akik meghamisítják [(kapéleuó): csal, hamisít; megrontják] az Isten igéjét [logoszát] hanem tisztán [(eilikrineia): szó szerint: keveretlenül, elkülönítve, pontosan, őszintén]. Sőt szinte Istenből szólunk az Isten (színe) előtt a Krisztusban(2 Kor. 2,17).

És az apostol tovább folytatja a megvallását: „Mert a mi dicsekedésünk ez, lelkiismeretünk bizonysága, hogy isteni őszinteséggel és tisztasággal, nem (hús)testi bölcsességgel, hanem Isten kegyelmével forgolódtunk a világon, kiváltképpen pedig ti köztetek” (2 Kor. 1,12)

„...nem járunk ravaszságban, nem is hamisítjuk meg az Isten igéjét, hanem az igazság nyílt hirdetésével ajánljuk magunkat minden ember lelkiismeretének az Isten előtt” (2 Kor. 4,2)  

1 Thess. 2,4 Hanem amiképpen az Isten méltatott [megvizsgált, kipróbált] minket arra, hogy reánk bízza az Evangéliumot [(euangelion): jó hír, örömhír; győzelmi hír, győztes hadvezér érkezésének hírét], akképpen szólunk; nem úgy, hogy embereknek tessünk hanem az Istennek, aki megvizsgálja [és ismeri] a mi szívünket (bensőnket).

[Más fordítás: Olyan emberek vagyunk, akiket maga Isten tett próbára. Ő talált alkalmasnak arra, hogy ránk bízza az örömhírt. Ezért úgy beszélünk, hogy nem az emberek tetszését keressük, hanem Istenét. Mert ő vizsgálja meg a szívünket és szándékainkat]*

10 És hogy ki az az Isten, aki az apostolt megbízta, arról a feltámadott Jézus tesz bizonyságot, kijelentve, hogy: „… én vagyok a vesék és szívek vizsgálója…” (Jel. 2,23)

1 Thess. 2,5 Mert sem hízelkedő beszéddel, amint tudjátok, sem telhetetlenség színében [sem leplezett kapzsisággal] nem léptünk fel [nem forgolódtunk közöttetek] soha. [Nem próbáltuk senkitől kicsalni a pénzét], Isten a bizonyság [a tanú rá].

»Más fordítás: Mert amint tudjátok, sem hízelgéshez nem folyamodtunk soha, sem haszonlesést nem lepleztünk valami látszattal, az Isten rá a tanú«*

*És így folytatja az apostol: „… nem járunk ravaszságban [nem alkalmazunk cselt, nem járunk fortélyoskodásban], és nem is hamisítjuk meg [sem nem használjuk cselvetésre] az Isten igéjét [logoszát]. De a nyilvánvaló igazsággal kelletjük [a való(igaz)ság nyílt hirdetésével (kijelentésével; láthatóvá tételével) ajánljuk] magunkat  minden ember lelkiismeretének [szellemi ismeretének – együttészlelésének] az Isten előtt [Isten jelenlétében]” (2 Kor. 4,2).

 „Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, akik meghamisítják az Isten igéjét (és nyerészkednek Isten igéjével); hanem tisztán (mint akik tiszta szívből), sőt szinte Istenből szólunk az Isten előtt a Krisztusban” (2 Kor. 2,17).

 „Mert a mi buzdításunk (igehirdetésünk) nem hitetésből van (nem tévelygésből ered), sem nem tisztátalanságból (nem is tisztátalan szándékból), sem nem álnokságból” (1 Thess. 2,3)

 „Mert nem tisztátalanságra, hanem szentségre (megszentelődésre) hívott el minket az Isten” (1 Thess. 4,7)

És: „… (úgy) ajánljuk magunkat mindenben, mint Isten szolgái; sok tűrésben, nyomorúságban, szükségben, szorongattatásban” (2 Kor. 6,4)  

Mert: „Ismervén tehát az Úrnak félelmét, embereket térítünk (győzünk meg), Isten előtt pedig nyilván vagyunk (és nyíltan állunk); Remélem azonban, hogy a ti lelkiismeretetek előtt is nyilván vagyunk (és nyíltan állunk)” (2 Kor. 5,11)

1 Thess. 2,6 Sem emberektől való dicsőítést nem kerestünk, sem tőletek, sem másoktól. Holott terhetekre lehettünk volna, mint Krisztus apostolai [Más fordítás: [Emberi elismerésre nem törekedtünk sem a tiétekre, sem a másokéra. Pedig mint Krisztus apostolai élhettünk volna tekintélyünkkel, mégis szelíden léptünk fel közöttetek]*

*Pedig: „Ekképpen rendelte az Úr is, hogy akik az evangéliumot [örömüzenet; jó hírt] hirdetik, [prédikálják] az evangéliumból [örömüzenetből; jó hírből] éljenek” (1 Kor. 9,14).

De mi: „nem éltünk senkinél ingyen kenyéren, hanem fáradsággal és vesződséggel dolgoztunk éjjel és nappal, nehogy valakit is megterheljünk közületek. Nem azért, mintha nem volna meg a jogunk erre, hanem azért, hogy önmagunkat állítsuk elétek követendő példaként” (2 Thess. 3,8-9).

Senkinek ezüstjét, vagy aranyát, vagy ruháját nem kívántam:
Sőt magatok tudjátok, hogy a magam szükségeiről és a velem valókról ezek a kezek gondoskodtak” (Csel. 20,33-34).

És követve az Úr Jézust: „Én nem fogadok el dicsőséget emberektől” (Ján. 5,41)

1 Thess. 2,7 De szívélyesek valánk [(épiosz): jóindulatúan, barátságosan és szelíden, jártunk] ti közöttetek, amiként a dajka dajkálgatja [gondozza, melengeti] az ő gyermekeit.

[Más fordítás: Pedig Krisztus apostolai vagyunk, és használhattuk volna ezt a tekintélyünket. Mi azonban olyan gyengéden bántunk veletek, ahogy az anya dajkálja (táplálja) melengeti gyermekét].

1 Thess. 2,8 Így felbuzdulva irántatok [és az utánatok való vágyódásunkban; epekedésünkben], készek valánk közleni veletek nemcsak az Isten Evangéliumát, hanem a mi magunk lelkét [(pszükhé): életét] is, mivelhogy szeretteinkké lettetek nékünk.

[Más fordítás: Annyira közel álltatok szívünkhöz, hogy nemcsak Isten evangéliumát, hanem életünket is nektek akartuk adni. Ennyire megszerettünk benneteket]*

*Hiszen a mi Urunkat – aki maga a szeretet – is:Arról ismertük meg a szeretetet, hogy Ő az ő életét adta érettünk: mi is kötelesek vagyunk odaadni életünket a mi atyánkfiaiért (ezért mi is tartozunk azzal, hogy életünket adjuk testvéreinkért)” (1 Ján. 3,16).  

Dávid is így prófétál: „A szentekben, akik e földön vannak (a földön élnek) és a felségesekben (a dicsőségesekben), bennük van minden gyönyörűségem (és telik minden kedvem)” (Zsolt. 16,3)

1 Thess. 2,9 Emlékezhettek ugyanis atyámfiai a mi fáradozásunkra és bajlódásunkra [vesződségünkre; kemény munkánkra]: mert éjjel-nappal munkálkodva [dolgoztunk, és úgy] hirdettük néktek az Isten Evangéliumát, csakhogy senkit meg ne terheljünk közületek.

[Más fordítás: Emlékezzetek csak vissza, testvéreim, milyen keményen dolgoztunk, amikor nálatok voltunk! Éjjel-nappal saját kezünkkel dolgoztunk, hogy ne legyünk terhetekre, és ne nektek kelljen gondoskodnotok rólunk. Így adtuk át nektek az Istentől származó örömhírt]*

*Az apostol minden gyülekezetnek megismétli, hogy őt hogyan vezeti a Szent Szellem:Mert magatok is tudjátok, hogyan kell követnetek minket; hiszen mi nem tétlenkedtünk közöttetek, nem éltünk senkinél ingyen kenyéren, hanem fáradsággal és vesződséggel dolgoztunk éjjel és nappal, nehogy valakit is megterheljünk közületek. Nem azért, mintha nem volna meg a jogunk erre, hanem azért, hogy önmagunkat állítsuk elétek követendő példaként” (2Thessz. 3,7-9)

 Bizony: „Fáradozunk is, tulajdon kezünkkel munkálkodván [kezünk munkájával keressük kenyerünket, dolgozva el is fáradunk] ha szidalommal illettetünk, [átkoznak; gyaláznak] jót kívánunk; [áldást mondunk] ha háborúságot szenvedünk, [üldöznek] békességgel tűrjük; [türelemmel elhordozzuk; helytállunk]” (1 Kor. 4,12)

1 Thess. 2,10 Ti vagytok bizonyságok [a tanúk] és az Isten, milyen szentül, igazán [(hosziósz): istenfélő, szent módon, jóindulatúan] és feddhetetlenül [kifogástalanul] éltünk előttetek [viseltük magunkat irántatok], akik hisztek [akik hívőkké lettetek]*

*De: „Magatok is tudjátok, mi módon (hogyan) kell minket követni; mert nem viseltük magunkat közöttetek rendetlenül (hiszen mi nem tétlenkedtünk közöttetek)” (2 Thess. 3,7)

1 Thess. 2,11 Valamint tudjátok, hogy miként atya az ő gyermekeit, úgy intettünk [kérleltünk] és buzdítgattunk [ösztönöztünk] egyenként mindnyájatokat.

1 Thess. 2,12 És kérve kértünk [bátorítottunk, buzdítottunk, biztattunk benneteket és tanúságot tettünk], hogy Istenhez méltóan viseljétek magatokat [éljetek az Istenhez méltó módon; hogy méltóan kell járnotok (viselkednetek és, életmódot folytatnotok) ahhoz az Istenhez], aki az ő országába [az ő királyságába] és dicsőségébe hív titeket*

*És így folytatódik a kijelentés: „Kérlek tehát titeket én, aki fogoly vagyok az Úrért: éljetek méltón ahhoz az elhívatáshoz, amellyel elhívattatok” (Eféz. 4,1)

És: „Mindenki abban maradjon meg Isten előtt, testvéreim, amiben elhívatott” (1Kor. 7,24).

És ismét „Kiki amely hivatásban hívatott el, [(klészisz): hivatás; foglalkozás; társadalmi helyzet. Itt: „ki-ki maradjon meg abban a (társadalmi, emberi) helyzetben, amelyre elhivatott (= amelyre Isten rendelte; amelybe Ő helyezte bele)] abban maradjon. [(menó): - marad (egy adott helyen, állapotban, kapcsolatban vagy várakozásban)]” (1 Kor. 7,20).

És minden hívőnek szól az  üzenet: „Hogy járjatok [éljetek] méltóan az Úrhoz, teljes tetszésére, minden jó cselekedettel gyümölcsöt teremvén és növekedvén az Isten megismerésében” (Kol. 1,10).

És: „… a Krisztus evangéliumához méltóan [a Krisztus evangéliumának megfelelően éljetek és] viseljétek magatokat. [Más fordítás: „Csak éppen arra ügyeljetek, hogy a ti mennyei polgárságban való forgolódásotok a Krisztus örömüzenetéhez méltó legyen]. Hogy akár odamenvén és látván titeket, akár távol lévén, azt halljam dolgaitok felől, hogy megálltok [erősen] egy Szellemben, egy érzéssel [egy akarattal; egy szívvel; egyetértően] viaskodván [bajtársian együtt küzdötök] az evangélium [örömüzenet] hitéért” (Fil. 1,27).

 Amire elhívott titeket a mi Evangéliumunk által, a mi Urunk Jézus Krisztus dicsőségének elvételére [Más fordítás: hogy részesei legyetek a mi Urunk Jézus Krisztus dicsőségének]” (2 Thess. 2,14).

Mert a mi országunk mennyekben van (nekünk pedig a mennyben van polgárjogunk vagyis: „nekünk a polgárjogunk” (=magatartásunkat meghatározó eredetünk és hovatartozásunk) a mennyekben van). Honnét a megtartó (üdvözítő) Úr Jézus Krisztust is várjuk” (Fil. 3.20)

1 Thess. 2,13 Ugyanazért mi is hálát adunk az Istennek szüntelenül [megszakítás nélkül], hogy ti befogadván az Istennek általunk hirdetett beszédét [(logosz): Igéjét], nem úgy fogadtátok, mint emberek beszédét, hanem mint Isten beszédét, aminthogy valósággal az is, amely(nek) [ereje] munkálkodik is tibennetek, akik hisztek*

*Mert az Istennek beszéde (logosz: Igéje) élő és ható, (élő energia) és élesebb minden kétélű fegyvernél (minden kétélű kardnál), és áthatol az elme és a szellem, az ízületek és a velők szétválásáig és megítéli (kritikosz: döntésre alkalmassá teszi) a gondolatokat és a szívnek (a benső) indulatait (és szándékait)” (Zsid. 4,12)

1 Thess. 2,14 Mert ti, atyámfiai, követői lettetek [nyomdokába léptetek; hasonlóvá; utánzóivá lettetek] az Isten [a Krisztus Jézus kihívott] gyülekezeteinek [(ekklészia): kihívottak közösségeinek], amelyek Júdeában vannak a Krisztus Jézusban, mivelhogy ugyanúgy szenvedtetek ti is a saját honfitársaitoktól [a saját népetektől], miként azok is a zsidóktól [a Júdeában élő hitetlenektől],

1 Thess. 2,15 Akik megölték az Úr Jézust is és a saját prófétáikat, és minket is [(ekdiókó): kérlelhetetlenül / folyamatosan] üldöznek, és az Istennek nem tetszenek [nem kedvesek Isten előtt], és minden embernek ellenségei [és minden emberrel szemben állanak];

 »Más fordítás: Ezek a hitetlen júdeaiak ölték meg az Úr Jézust és a prófétákat, és ők kényszerítettek minket, hogy Júdeát sietve elhagyjuk. Ezek nem tetszenek Istennek, és minden emberrel ellenségesek«

1 Thess. 2,16 Akik megtiltják nékünk [és akadályoznak minket abban is], hogy a pogányoknak [nemzeteknek] ne prédikáljunk, hogy üdvözüljenek [megmeneküljenek]; hogy mindenkor betöltsék bűneiket [és így teszik teljessé céltévesztésüket]; de végre [vagyis végül] utolérte őket az Isten haragja.

[Más fordítás: Ezek a hitetlen júdeaiak mindig csak újabb és újabb bűnökkel gyarapítják vétkeiket, amíg végleg betelik a pohár. És valóban: Isten haragja utolérte őket; és ezzel vétkeik mértékét mindenkorra betöltik]*

*Az Úr Jézus kijelentése: „Örüljetek és örvendezzetek [ujjongjatok; vigadjatok ilyenkor], mert a ti jutalmatok [kárpótlásotok] bőséges [nagy fizetség jár nektek] a mennyekben: mert így háborgatták [üldözték; zaklatták; vádolták] a prófétákat [az Isten nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket] is, akik előttetek voltak [akik előttetek éltek]” (Mát. 5,12).

Lukács is bizonyságot tesz az Úr Jézus kijelentéséről: „Ezért mondta az Isten bölcsessége is: Küldök ő hozzájuk prófétákat és apostolokat; és azok közül némelyeket megölnek, és némelyeket üldöznek; Hogy számon kéressék e nemzetségtől minden próféták vére (hogy számot adjon ez a nemzedék minden próféta véréért), mely e világ fundamentumának felvettetésétől fogva kiontatott (amelyet kiontottak a világ kezdete óta), Az Ábel vérétől fogva mind a Zakariás véréig, ki elveszett (elpusztult) az (áldozati) oltár és a templom között: bizony, mondom néktek, számon kéretik e nemzetségtől (nemzedéktől)” (Luk. 11,49-51).

Jakab apostol bátorítása: „Például vegyétek, atyámfiai (testvéreim), a szenvedésben és béketűrésben (a türelemben) a prófétákat, akik az Úr nevében szólottak” (Jak. 5,10).

„De mindazok is, akik kegyesen akarnak élni Krisztus Jézusban, (szintén) üldöztetni fognak” (2 Tim. 3,12).

 István vértanú így beszél a zsidó vezetőkhöz: „Kemény nyakú és körülmetéletlen szívű és fülű emberek, ti mindenkor a Szent Szellemnek ellene igyekeztek (ellene szegültök), mint atyáitok, ti azonképpen. A próféták közül kit nem üldöztek a ti atyáitok? És megölték azokat, akik eleve hirdették amaz Igaznak eljövetelét: kinek ti most árulóivá és gyilkosaivá lettetek” (Csel. 7,51-52).  

Pál apostol így bátorítja a krisztusban élőket: Elmondjuk, hogy ti milyen türelmes kitartással és hittel viselitek el az üldözést, a sokféle bajt és nehézséget, amely körülvesz benneteket” (2 Thess. 1,4).

 Tudván, hogy amiképpen társaink vagytok [részt vállaltatok] a szenvedésben [szorongattatás; háborgattatás, megpróbáltatásban; zaklatásban], azonképpen a vigasztalásban [buzdítás és felbátorodásban] is(2 Kor. 1,7).  

És a Szent Szellem mintegy például tárja elénk, hogy Pál apostolt minden városban a hitetlen zsidók üldözték, és üldöztették: „ De azok a zsidók, akik nem hittek, felingerelték és megharagították a pogányokat a testvérek ellen. De a pogányok és zsidók vezetőikkel együtt összefogtak, hogy bántalmazzák és megkövezzék őket. Ők azonban ezt megtudva elmenekültek Likaónia (jelentése: farkasok földje) városaiba, Listrába (jelentése: feloldó város) és Derbébe (jelentése: bőrrel bevonó), és a körülvaló tartományba, és ott hirdették az evangéliumot” (Csel. 14,2.5-7).

„Antiókhiából (jelentése: bosszúálló, üldöző) és Ikóniumból (jelentése: képoszlop) azonban zsidók érkeztek oda, akik annyira felbujtották a tömeget, hogy megkövezték Pált, és kivonszolták a városon kívülre, mivel halottnak hitték. De amikor körülvették a tanítványok, felkelt, és visszament a városba. Másnap pedig Barnabással együtt elment Derbébe (jelentése: bőrrel bevonó) (Csel. 14,19-20).

És teszi ezt az Úr azért is: „Hogy senki meg ne tántorodjék a mostani megpróbáltatásokban. Hiszen ti is tudjátok, hogy erre vagyunk rendelve (hiszen mi ezért helyeztettünk le). Amikor nálatok voltunk, már előre megmondtuk nektek, hogy üldözni fognak minket, és amint tapasztaltátok, úgy is történt” (1Thessz. 3,3-4)

1 Thess. 2,17 Mi pedig, atyámfiai [testvéreim], amint elszakasztatánk [és megfosztottak bennünket] tőletek egy kevés ideig, [vagyis miután árván maradtunk tőletek egy kis időszakra] arcra [külsőleg], nem szívre [bensőre] nézve, [és árvákká tettek] annál buzgóságosabban, nagy kívánsággal igyekeztünk [annál nagyobb vágyódással törekedtünk arra], hogy szemtől-szemben láthassunk titeket [láthassuk orcátokat ismét].

1 Thess. 2,18 Azért menni is akartunk hozzátok, kiváltképpen én Pál, egyszer is, kétszer is, de megakadályozott minket a Sátán [jelentése: ellenség, ellenfél, üldöző; vádoló]*

*És bár: „… jóllehet (hús)testben távol vagyok tőletek, mindazáltal szellemben veletek vagyok, örülvén [örvendezve] és látván ti köztetek a jó rendet és Krisztusba vetett hiteteknek erősségét. [szilárdságát, rendíthetetlenségét, állhatatosságát]” (Kol. 2,5)

De: „… éjjel és nappal buzgón könyörgünk azért, hogy láthassunk benneteket, és kipótolhassuk hitetek hiányosságait! De maga a mi Istenünk és Atyánk, és a mi Urunk Jézus Krisztus egyengesse utunkat hozzátok!” (1 Thess. 3,10-11)

1 Thess. 2,19 Mert kicsoda a mi reménységünk, örömünk és dicsekedésünk [győzelmi] koronája [győzelmi koszorúja, és dicsőségünk]? Avagy nem azok lesztek-é ti is a mi Urunk Jézus Krisztus [színe] előtt az ő eljövetelekor [az Ő megjelenésekor]?

1 Thess. 2,20 Bizony ti vagytok a mi dicsőségünk és örömünk.
















Isten bölcsessége

„Benne, Jézusban van a bölcsesség és ismeret minden kincse elrejtve” (Kol. 2,3)


Megvallás

„Világosságom és segítségem az Úr, kitől félnék” (Zsolt. 27,1)




Hit Gyülekezete- Úgy kell az igazi tűz