2012. augusztus 24.
Bizonyságtétel:
Írta: Zakariás Antónia
Szeretettel küldöm, mert tanulságos, még akkor is, ha nem
tevődik ki.
Egy történetet írok le nektek. Szászvároson a 2o11-es évet
23 kis törppel indítottam, akik mind hátrányos helyzetűek.
Az eredményes munkám során hamar ismert lettem, és nagyon
sok jómódú szülő kemény pénzt akart adni, hogy magyarul taníthassam
gyermeküket, és helyet csináljak nekik, azáltal, hogy pár gyermekemről
lemondjak.
A csoport létszáma így is túlnőtt a megadott kereteken,
ennek ellenére a nagy lelkes bajnokaimmal haladtunk, és egyre inkább
kiteljesedtek ők is.
Hallani sem akartam arról, hogy bármelyikről le kéne
mondjak, lekenyerezni meg engem semmivel nem lehet, így határozottan
visszautasítottam a kínálkozó lehetőséget, mondván, hogy,, egyetlen egy
gyermekről, amit ISTEN rám bízott soha nem mondok le!! ''
Ezt minden gyermek nagyon jól tudja , azok is akik felső
hatalom miatt nem lehetnek fizikailag mellettem, de a jóságos Isten mindig ad
lehetőséget, hogy valahogy megtaláljanak, és én is gondoskodni tudjak
kellőképpen róluk.
A csoda ez, és még nagyobb csodákat ad az Isten azoknak,
akik nem dobnak el egyetlen egy gyermeket sem , akik szorítani akarják kezüket.
Zakariás Antónia
Erdély
Ne félj!!
Boseges aldasat arassza Ratok az Ur, a Mennybol! Sok
szeretettel kuldom mindenkinek♥
"Én megyek előtted, és az egyenetleneket megegyenesítem,
az ércajtókat összetöröm, és leütöm a vaszárakat.
Néked adom a sötétségnek kincseit és a rejtekhelyek
gazdagságait, hogy megtudjad, hogy én vagyok az Úr, aki téged neveden hívtalak,
Izrael Istene." Esaias 45:2-3.
"Mikor vízen mégy át, én veled vagyok, és ha folyókon,
azok el nem borítnak, ha tűzben jársz, nem égsz meg, és a láng meg nem perzsel
téged." Esaias 43:2.
"Ne félj, mert én veled vagyok, napkeletről meghozom
magodat, és napnyugatról egybegyűjtelek." Esaias 43:5.
Amen!
Az álláskérelmező!
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Akkoriban, amikor még a távíró volt a leggyorsabb távközlési
eszköz, egy fiatalember munkára jelentkezett, mint morzekód-operátor.
Az újságban talált egy hirdetést, és jelentkezett a
megjelölt címen. Amikor megérkezett, egy nagy, mozgalmas irodába lépett, amit
nagy zaj, csattogás töltött be, és kivehető volt a telegráf hangja is a háttérben.
A recepciós ablakon egy felirat utasította az álláskérelmezőket, hogy töltsenek
ki egy formanyomtatványt, és várjanak, amíg beszólítják őket a belső irodába. A
fiatalember kitöltötte az űrlapot, és leült a már ott várakozó hét jelentkező
mellé. Pár perc múlva felállt, odasétált a belső iroda ajtajához, és bement.
Természetesen a többi várakozó felkapta a fejét, és csodálkozva nézte, mi
történik. Arról diskuráltak egymás közt, hogy nem hallották, hogy bármelyiküket
is szólították volna. Valószínűnek tartották, hogy az a fiatalember, aki bement
az irodába, hibát követett el, és ki fogják zárni.
Ám e helyett pár perc múlva a munkaadó kísérte ki a
fiatalembert az irodából, és így szólt a többi jelentkezőhöz:
- Uraim, nagyon köszönöm, hogy idefáradtak, de az állás
éppen most lett betöltve.
A többi jelentkező zúgolódni kezdett, majd egyikük
felszólalt: - Egy pillanat! Ezt nem értem. Ő jött utolsónak közülünk, és mi még
csak lehetőséget sem kaptunk az elbeszélgetésre. Mégis ő kapta meg az állást.
Ez nem tisztességes!
A munkáltató így válaszolt: - Sajnálom, de amíg itt ültek és
várakoztak, a telegráf Morse-jelekkel mindvégig a következő üzenetet kopogta:
„Ha érti ezt az üzenetet, jöjjön be. Az állás az öné." Önök közül senki
nem hallotta vagy nem értette meg az üzenetet. Ez a fiatalember megértette. Övé
az állás.
Rá vagy-e hangolva Isten hangjára? Meghallod-e, amikor
beszél hozzád? Figyelsz-e? „Ez az én szeretett Fiam... reá
hallgassatok"(Mt 17,5
Az úr ígérete
Készítette: Papp László
Hívj segítségül engem a nyomorúság idején!
Én megszabadítlak, és te dicsőítesz engem
2012. augusztus 23.
Ige: A hű szolga
„Kicsoda hát a hű [és megbízható] és bölcs [okos; értelmes; és eszes] (rab)szolga, akit
az ő ura gondviselővé tőn az ő háza népén, hogy a maga idejében adjon azoknak
eledelt
[Más
fordítás: Az, akit
azért rendelt a többi szolgája fölé az ura, hogy idejében (hogy kellő
időszakban) odaadja nekik az ételüket (a táplálékot, az
eledelüket].
Boldog az a (rab)szolga, akit az ő [visszatérő,
hazatérő] ura, mikor haza jő, ily [és ebben a] munkában [ebben a tevékenységben] talál.
Bizony mondom néktek, hogy
minden jószága fölött gondviselővé teszi őt [és ura meg fogja bízni egész vagyona kezelésével].
Ha pedig ama gonosz (rab)szolga így szólna az ő szívében: Halogatja [és elhalasztja] még az
én uram a hazajövetelt [Más
fordítás: ha azonban a
rabszolga hitvány és szívében (vagyis magában) ezt mondja: késik (elidőzik) az uram];
És az ő (rab)szolgatársait verni kezdené, a részegesekkel [és a korhelyekkel] pedig enni és inni kezdene:
Megjő annak a szolgának az
ura, amely napon nem várja, és amely órában nem gondolja [és nem is sejti],
És kettévágatja [kegyetlenül
megbünteti, és kettéhasítja] őt,
és a képmutatók [a kétszínűek] sorsára juttatja [és s részét a képmutatók között jelöli ki majd]; ott lészen sírás [jajgatás] és fogcsikorgatás” (Mát.
24,45-51)
Ige: Az Úr visszajöveteléről
„[Virrasszatok, mert] amiképpen pedig a Noé [jelentése: megnyugvás; pihenés, vigasztalás)] napjaiban vala, akképpen lesz az
ember Fiának eljövetele [és megérkezése] is
[Más fordítás: Amikor az Emberfia
ismét eljön a földre, hasonló lesz a helyzet, mint Noé idejében volt].
Mert amiképpen az özönvíz
előtt való napokban esznek és isznak vala, házasodnak és férjhez mennek vala,
mind ama napig, amelyen Noé a bárkába méne.
[És semmit sem sejtettek] és
semmit nem vesznek vala észre [nem eszméltek fel; és nem is gondoltak rá],
mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat elragadá [és elsodorta]. Akképpen
lesz az ember Fiának eljövetele [visszajövetele,
megérkezés, megjelenése] is
[Más
fordítás: Az emberek addig nem tudták,
mi fog történni, és nem ismerték fel a veszélyt, amíg a vízözön oda nem ért, és
el nem pusztította őket (valamennyiüket). Ugyanígy lesz, amikor az Emberfia
eljön a földre]
[Ugyanígy lesz az Emberfiának eljövetele is] Akkor ketten lesznek a mezőn [vagy a szántóföldön]; az egyik felvétetik [vagyis az egyiket elviszik; magukhoz
veszik; az egyik elragadtatik],
a másik ott hagyatik [és a másik ott marad].
Két asszony őröl a malomban;
az egyik felvétetik [vagyis az egyiket elviszik; magukhoz
veszik; az egyik elragadtatik],
a másik ott hagyatik [ott marad; Ketten lesznek egy ágyban: egy felvétetik, egy ott hagyatik]
Azt pedig jegyezzétek meg [és emlékezzetek erre; értsétek meg, és legyetek tudatába], hogy ha
tudná a ház ura, hogy az éjszakának melyik szakában [melyik órájában; melyik őrváltáskor] jő el a tolvaj: [akkor
ébren maradna, virrasztana, és] vigyázna,
és nem engedné, hogy házába [be]törjön
Azért legyetek készen [mindig
álljatok készenlétben, olyanok, mint a felkészítettség állapotában lévők] ti
is [akiket
előkészítettek erre az eseményre]; mert amely órában nem
gondoljátok, abban jő el az embernek Fia” (Mát. 24,37-44)
Ige: A titkokról
„Mert nincs oly titok [titkos, elrejtett helyen lévő
dolog], mely nyilvánvalóvá ne
lenne [ami ismertté, jól láthatóvá, nyilvánvalóvá ne válna, és elő ne kerülne]; és nincs oly elrejtett [eldugott, elrejtett, titokban tartott] dolog, mely ki ne tudódnék [és ismertté ne válna], és világosságra ne jőne [amely napvilágra, és nyilvánosságra ne kerülne]” (Luk. 8,17)
Ezért ha üldöznek benneteket: „… ne
féljetek [ne rettenjetek, (ne ijedjetek, és rémüljetek, ne
riadjatok) meg] tőlük. Mert nincs oly
rejtett [leplezett, eltitkolt] dolog,
ami [egyszer] napfényre ne jőne
[le ne lepleződnék]; és oly titok
[rejtett, titkos, vagy színlelt dolog], ami
ki ne tudódnék [melyet meg ne ismernének].
Amit néktek
a sötétben mondok, a világosságban [(verő)fényben; fényes nappal] mondjátok [el, szóljátok]; és amit fülbe súgva hallotok, a háztetőkről [hírnökként]
hirdessétek [és prédikáljátok]” (Mát. 10,26-27).
Márk egy más összefüggésben idézi az Úr Jézus szavait: Mert
nincs semmi titkolt dolog, mely egyszer láthatóvá nem lesz és nincs olyan
elrejtett dolog, mely egyszer napvilágra nem kerül; Mert csak azért van titok, hogy kiderüljön, és rejtelem, hogy napfényre
jusson. Ha valakinek van füle a hallásra, hallja [és értse meg]”
(Márk. 4,22-23).
A mindenkori hívőket így figyelmezteti az Úr: „oltalmazzátok meg magatokat (és
óvakodjatok) a vallásos tanításoktól, ami
képmutatás: „Mert nincs oly rejtett
dolog, mely napfényre ne jőne (amely le ne lepleződnék); és oly titok, mely ki ne tudódnék” (Luk.
12,2).
„Mert minden cselekedetet
az Isten ítéletre előhoz, minden titkos (és eltitkolt) dologgal, akár jó, akár gonosz (vagy rossz) legyen az” (Préd. 12,16).
És: „Feltárja a sötétségből
a mélységes titkokat, és a halálnak árnyékát is világosságra hozza. (Más
fordítás: Mély, sötét titkokat leplez le, napvilágra hozza a homályos
dolgokat)” (Jób. 12,22)
Az áldás
„Áldást parancsol melléd az Úr a te csűreidben és minden vállalkozásodban, és mindenben,
amire ráteszed kezedet; és megáld téged azon a földön, amelyet az Úr, a te
Istened ád néked” (5 Móz. 28,8)
Ige: Mit tegyetek
„Ezek azok a dolgok, amelyeket cselekedjetek: Igazságot
szóljon ki-ki az ő felebarátjával: igazságos és békességes ítélettel ítéljetek
a ti kapuitokban. És senki ne gondoljon az ő szívében gonoszt az ő felebarátja
ellen; s a hamis esküvést se szeressétek, mert ezek azok, amiket én mind
gyűlölök, így szól az Úr” (Zak. 8,16-17)
Áldás
Aki műveli a földjét, annak elég kenyér jut, de aki
hiábavalóságokat hajhász, annak szegénység jut. A hívő ember bőven kap áldást,
de a gazdagságra törő nem marad büntetlenül.
Példabeszédek könyve 28,19-20
„Nem az a szegény, akinek csak kevese van, hanem az, aki
többre vágyik”
A Biblia egyértelmű tanítása, hogy az anyagi jólétet a
gyarapodást mindig meg kell, előznie a szeretetnek. Adni csak abból tudsz, ami
a tied. Az egyik legismertebb keresztény írónő a következőket írta:
„A gazdagság nem bűn, ha valaki becsületesen jutott hozzá.
Isten nem ítéli el a gazdagot gazdagsága miatt. De elmarasztalja akkor, ha a
reá bízott anyagiakat önzően használja fel. Sokkal jobb volna, ha pénzével jót
tenne, és így Isten trónjánál helyezné el. „
E.G. White: Krisztus példázatai
A másik oldalról sehol nem olvastam azt a Bibliából, hogy
támogatni kellene a lustákat a munkakerülőket, azokat, akik felelőtlenül
elherdálják azt, amit az Úr rájuk bízott, eldorbézolják azt is, amit meg sem
kerestek.
A legfontosabb, hogy az életünkön Isten áldása legyen. Az
áldás mindig Istentől jön, Ő adja az embernek azt a jót amire szükségünk van.
Isten azt ígéri, hogy a „hívő ember bőven kap áldást”, ami nem mindig a pénz
nagyságában nyilvánul meg. Nem a szerencsejátékokban, kell bíznunk, nem Fortuna
istenasszony segítségében, hogy anyagi biztonságunk legyen, hanem az Úr
ígéretében, hogy kenyerünk-vizünk soha el nem fogy.
Amikor kérdezünk, számítsunk rá, hogy Isten válaszolni fog
„Ha pedig valakinek nincsen bölcsessége, kérjen
bölcsességet Istentől… De hittel kérje, semmit sem kételkedve, mert aki
kételkedik, az olyan, mint a tenger hulláma, amelyet a szél sodor és ide-oda
hajt. Ne gondolja tehát az ilyen, hogy bármit is kaphat az Úrtól…” Jakab 1:5-7
Isten vezetni akar téged az életben, de ehhez előbb két
dolog szükséges:
1. A megfelelő személyt kell kérdezned: Istent.
2.
Megfelelő hozzáállással kell kérdezned. Hittel kell kérnünk, várva arra, hogy
Isten valóban válaszolni fog.
Kértél már valamit úgy Istentől, hogy igazából nem is
vártad, hogy megadja?
Talán pontosan ezért nem kaptad meg!
Isten a hit által munkálkodik az életünkben. Nagyon gyakran
azt mondjuk, hogy: „Istenem, kérlek, vezess engem!” Aztán egyszerűen elsétálunk
anélkül, hogy megvártuk volna a vezetést. Azonnal hozzálátunk a dolgunkhoz. Azt
mondjuk: „Istenem adj nekem bölcsességet, segíts meghozni a helyes
döntést.” - de valójában nem is várjuk el tőle a segítséget. Még mindig
úgy gondoljuk, hogy minden rajtunk múlik.
Isten azt ígérte, hogy bölcsességet ad nekünk, ha kérjük
tőle. A bölcsesség azt jelenti, hogy Isten nézőpontjából szemléljük a dolgokat.
A bölcsesség azt jelenti, hogy olyan döntéseket hozunk, amelyeket Isten is
hozna.
Gondolkodj el ezen: Isten sohasem hoz rossz
döntést. Ő sohasem hibázik. Azt mondja, hogy ha bízunk benne és hallgatunk rá,
akkor vezet majd minket a helyes döntések meghozatalában. Ennek azonban az a
nyitja, hogy mindent hittel kérjünk.
(Daily Hope by Rick Warren, 2011.10.23)
z Úr Jézus kijelentése
Készítette: Lisa Szanyel
"Ő pedig felelvén, monda a hozzá szólónak: Kicsoda az
én anyám; és kik az én testvéreim? És kinyújtván kezét az Ő
tanítványaira, monda: Ímé, az én anyám és az én testvéreim! Mert aki cselekszi
az én mennyei Atyám akaratát, az nékem fitestvérem, nőtestvérem és
anyám." Mate 12:48-50. Amen!
Az igazi szeretet!
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Erik szívesen magával vitte Bobit, a kutyáját, hogy a patak
mentén felfedező utat tegyenek a tanyájukon. Egyszer, amikor a legelőn jártak,
Erik meglátott egy tehenet biztos távolban.
De ahogy megálltak, hogy bizonyos nyomokat szemügyre
vegyenek, dühödt tehénbőgést hallott, és valami nagy robajjal áttört a bozóton.
Földbe gyökerezett a lába, ahogy egy fekete tehén rá akart rohanni.
De akkor Bobi – akit arra tanítottak, hogy tartsa távol
magát a tehenektől – acsarkodva rávetette magát a tehénre. Az megrázta a fejét,
és figyelme Bobi felé irányult, majd a következő pillanatban földhöz teremtette
az ebet.
Erik felmászott egy fára abban a tudatban, hogy Bobi meg
tudja védeni magát. Ám ahogy lenézett onnan, látta, hogy tévedett. –
-Istenem, kérlek vigyázz Bobira!- könyörgött, amikor a
felbőszült tehén újra nekitámadt a kutyájának.
Erik fentről figyelt, míg végül a tehén visszament a
bozótba. A bozót takarásában észrevette a tehén újszülött borját. Leereszkedett
a fáról, és odasietett a mozdulatlan Bobihoz. Összeszorult torokkal nyalábolta
a fel a kutyát, és minden erejét összeszedve a házukhoz vitte.
- Apa! Anya! – kiáltotta kétségbeesetten. – Segítsetek!
Szülei futva jöttek, és Erik arcáról peregtek a könnyek,
miközben beszámolt a történtekről.
Apa Bobi mellkasához szorította a fülét.
- Még ver a szíve! – mondta. – Vigyük el az állatorvoshoz!
Erik a váróteremben ült, amíg az orvos hosszan vizsgálta, és
ellátta Bobit.
- Fel fog épülni a kutyád – mondta, miután végzett-, de több
bordája is eltört. A tüdeje átfúródott, és agyrázkódást kapott. Itt marad
nálunk, míg megerősödik. Erik és édesapja szótlanul hazahajtottak.
- Bobi a tehénnek ment, hogy ne bántson engem – mondta végül
Erik.
Apa bólintott.
- Bobi önként nézett szembe a halállal azért, hogy te
élhess. Tudod, mire emlékeztet ez engem? – kérdezte édesapa. – Jézus
áldozatára. Ő úgy szeretett minket, hogy fájdalmat szenvedett testében,
lelkében, szellemében. Az életét adta, hogy megmentsen bennünket a haláltól.
Ezzel megmutatta nekünk, hogy milyen az igazi szeretet.
2012. augusztus 22.
Az újjászületett hívőkhöz így szól az Úr:
„No azért egyed vigassággal (és
örömmel) a te kenyeredet, és igyad jó
szívvel (és jókedvvel) a te borodat;
mert immár kedvesek Istennek a te cselekedetid! A te ruháid mindenkor legyenek
fehérek, és az olaj (a kenet) a te
fejedről el ne fogyatkozzék” (Préd.
9,9-10)
„No azért egyed vígassággal (és
örömmel) a te kenyeredet, és igyad jó
szívvel (és jókedvvel) a te borodat;
mert immár kedvesek Istennek a te cselekedetid! A te ruháid mindenkor legyenek
fehérek, és az olaj (a kenet) a te
fejedről el ne fogyatkozzék” (Préd.
9,9-10)
Ige: Az Úr Jézus mennybemenetele
„Fölmenvén a
magasságba… Az pedig, hogy fölment, mit jelentene mást, minthogy előzőleg le is
szállt erre a földre” (Ef 4,8). És a nép, amely a sötétségben lakott, nagy
világosságot látott, és akik a halál földjén, és árnyékában laktak, azoknak
világosság támadt (Mát 4,16)
Kép Istenről
Egy kisfiú leült az asztalhoz a színes krétáival és egy nagy
üres lappal, és elkezdett rajzolni.
Az édesapja észrevette, milyen elmélyülten dolgozik. Megállt
mellette, és megkérdezte: „Mit csinálsz, kisfiam?"
„Lerajzolom Istent" - mondta a kisfiú.
„De kicsim, Istent nem tudod lerajzolni" - felelt az
apa. „Senki sem tudja, hogy néz ki Isten".
A kisfiú egy percre elgondolkodott, aztán így szólt:
„Hát - majd megtudják, ha elkészülök!"
A legtöbben egyetértenének a történetbeli apával. Senki sem
tudja, hogy néz ki Isten. De talán ez az egyik oka annak, hogy Isten
megalkotott minket, és elhívott az Ő szolgálatára. A „saját képmására"
teremtett minket, hogy - bizonyos értelemben - megmutassuk a világnak, hogy néz
ki Isten. Ahogy átformálódunk Fiának, Jézus Krisztusnak a képére (Róm 8,29), az
emberek láthatják bennünk visszatükröződni mennyei Atyánkat.
Mindannyian képesek vagyunk arra, hogy Istent képviseljük a
világ előtt - éspedig a magunk módján. Nem kell azon törni a fejed, vajon a te
képed Istenről olyan-e, mint a többieké. Egyedülálló módon kell Istent
szolgálnod, azokkal a képességekkel és ajándékokkal, melyeket Isten neked
adott, és amikor elkészülsz, az emberek egy kicsit többet fognak tudni arról,
milyen Isten. Meglátják Istent benned!
„Az Istent soha senki nem
látta: Ha szeretjük egymást, az Isten (lakik bennünk, és) bennünk marad, és az Ő szeretete teljessé
lett bennünk” (1 Ján. 4,12)
Idézet
"A Góliátok még mindig járják a világunkat. Adósság.
Csapás. Dialízis. Veszély. Csalás. Betegség. Kétségbeesés. Hatalmas kihívások
parádéznak és lépkednek peckesen még mindig, elcsenik az álmunkat, elemelik a
békességünket és elszipkázzák az örömünket. De nem uralkodhatnak rajtunk.
Tudjuk, hogyan bánjunk el velük. Mielőtt szembeszállunk az óriásokkal, előbb
Isten elé állunk. Nézz az órásokra - és elbuksz, nézz Istenre - és ledőlnek az
óriások!!" /Max Lucado/
Bob Gass: Ez a te látomásod – be kell teljesítened! (5)
„…Írd le ezt a kijelentést, vésd táblákra, hogy könnyen el
lehessen olvasni!” (Habakuk 2:2)
Ha egy álom Istentől való, és te elkötelezed magad rá, akkor
„biztosan bekövetkezik” (Habakuk 2:3). Igen, időnként meg fogsz botlani,
időnként meg kell feszülnöd, hogy túllépj régi korlátaidon, lehet, hogy
tántorogva fogod átlépni a célvonalat, de el fogod érni.
El fogsz jutni az
Ígéret Földjére. Nézd csak meg Mózest: egy történelmet megváltoztató üzenetet
kellett eljuttatnia a fáraóhoz, pedig nehéz beszédű volt. Házassági problémái
is voltak.
Szeretett mindent egyedül megoldani, míg el nem jutott arra
a pontra, ahol már nem bírta tovább, és megtanulta átruházni a feladatokat.
Néha nem tudott
uralkodni magán, ezért mondta neki ezt Isten: „…Ezt a földet ígértem oda
esküvel… Megmutattam neked, de nem mehetsz be oda” (5Mózes 34:4).
Ám végül mégiscsak
bejutott!
1400 évvel később ott állt Jézussal a Megdicsőülés
[Színeváltozás] Hegyén, az Ígéret Földje közepén!
Azt mondod: „De én csúnyán elbuktam”. Dávid házasságtörést
követett el, zsoltárai mégis sokaknak adnak erőt, és az egész világon idézik őt
a szószékekről. Isten nem mentegette Dávidot, hanem megbocsátott neki, és
felhasználta őt. „Mert miután Dávid a maga nemzedékében, az Isten akarata
szerint szolgált, meghalt, és eltemették…” (ApCsel 13:36).
A Biblia így írja le
Istent: „te bűnbocsátó Isten vagy, kegyelmes és irgalmas, hosszú a türelmed és
nagy a szereteted” (Nehémiás 9:17).
Egyes fordítások így adják vissza: „kész a megbocsátásra”.
Isten készen áll, amikor te is, csak annyit kell tenned, hogy Hozzá fordulsz.
Mielőtt Habakuk látomásáról kezdett volna írni, ezt mondta:
„Őrhelyemre állok, és megállok a bástyán, és vigyázok, hogy lássam, mit szól
hozzám, és mit feleljek én panaszom dolgában” (Habakuk 2:1 Károli).
Isten helyreigazít,
nem leselejtez! Hát nem csodálatos? Így működik Isten kegyelme.
A bölcsesség kérhető
„Ha pedig valakinek közületek nincsen bölcsessége, kérje
Istentől, a ki mindenkinek készségesen és szemrehányás nélkül adja; és
megadatik néki.”
(Jakab apostol levele 1. fejezet 5. vers)
A Biblia elbeszélése alapján, a földön Salamon volt az
isteni bölcsességgel leginkább megáldott ember. Bölcsessége azonban nem IQ
teszttel mérhető bölcsesség volt, nem a logikai és az elméleti feladatok
megoldásának képessége, nem lexikális tudás.
Példabeszédeiben többször beszél a valódi bölcsességről,
mely után folyamatosan áhítozott. Ez pedig nem volt más, mint Isten
fokról-fokra történő megismerése, tetteinek megértése és szavainak való
engedelmesség.
„Igen, ha a bölcsességért kiáltasz, és az értelemért a te
szódat felemeled, Ha keresed azt, mint az ezüstöt, és mint a kincseket kutatod
azt: Akkor megérted az Úrnak félelmét, és az Istennek ismeretére jutsz. Mert az
Úr ád bölcsességet, az ő szájából tudomány és értelem származik.” (Péld. 2:3-6)
De mit ér mindez, ha az ember nem fogad szót az Örökkévaló
figyelmeztetésének? Salamon élete tanulság számunkra. Uralkodása elején bölcs,
halló szívet kért Istentől és igazságos ítélettétele lenyűgözte korának
hatalmasait.
Ám egy ponton magával ragadta a világ pompája, elsodorta a
birodalmába áramló mindenféle emberi elképzelés idegen feleségei révén. Ennek a
vargabetűnek állít emléket a prédikátor könyve, melyben leleplezi e világ
hívságainak hiábavalóságát és kifejezi bánkódását az elszalasztott pillanatok
felett, tanulságul, hogy okulva tapasztalatából, mi ne hagyjuk, hogy Sátán
bármi módón ellopja örök életünk bizonyosságát.
Így, ma, ha az Ő szavát hallod, olvasod, légy te a Jézus
példázatában felvázolt bölcs ember:
„Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi
azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, aki a kősziklára építette az ő házát.”
(Máté 7:24)
S megtapasztalhatod, hogy semmiféle vihar nem sodorhat el
Jézus mellől, hanem tiéd lesz az élet világossága.
IGAZI BŰNBÁNAT
Mt 4,12-17.
12 Amikor Jézus meghallotta, hogy Jánost fogságba vetették,
visszatért Galileába. 13 Majd elhagyta Názáretet, elment, és letelepedett a tengerparti
Kapernaumban, Zebulon és Naftáli területén, 14 hogy beteljesedjék az, amit
Ézsaiás prófétált: 15 "Zebulon földje és Naftáli földje, a Tenger melléke,
a Jordánon túl, pogányok Galileája! 16 A nép, amely a sötétségben lakott, nagy
világosságot látott, és akik a halál földjén és árnyékában laktak, azoknak világosság
támadt." 17 Ettől fogva kezdte Jézus hirdetni: "Térjetek meg, mert
elközelített a mennyek országa."
IGAZI BŰNBÁNAT
Betelt az idő, és elközelített már az Isten országa:
térjetek meg, és higgyetek az evangéliumban. (Mk 1,15)
A beszélgetés feszült volt, tele túlzott érzelmekkel, és
senkiben nem mutatkozott készség a változásra. Végül megszólaltam: "Tudom,
hogy elkövettem néhány hibát." Mások is elismerték ugyanezt. A körülmények
megértek a bűnvallásra, megbocsátásra és megbékélésre, de ez elmaradt. Mérgesen
és feszülten hagytuk ott a megbeszélést, és nagyon kevésre
jutottunk.
Órákkal később gondolatban újra átrágtam a találkozót. Mi
romlott el közöttünk? Mit lehetett volna tenni, hogy az összeütközésből egy
építő megoldás szülessen? Lassan rájöttem, hogy habár mindannyian beismertük, hogy
hibáztunk, egyikünk sem bánta ezt meg. Senki nem kereste a megbocsátást, és
senki nem fogadta el az Isten által kínált bűnbocsánatot. A bűnbánat több, mint
beismerni hibáinkat. A bűnbánat azt jelenti, hogy igazán sajnáljuk, amit
tettünk, egy új irányba indulunk, és egy új kapcsolatot keresünk azokkal,
akiket megbántottunk szavainkkal, tetteinkkel és döntéseinkkel.
A megbeszélést átgondolva felismertem, hogy az önigazolás
szokásunkká válhat. Azt várjuk, hogy Isten formáljon át másokat, ahelyett, hogy
engednénk magunkat átformálni. Talán nehéz meghallani Jézus bűnbánatra szólító
hívását, de utána biztos az örömhír következik.
Imádság: Mindenható Istenünk, újíts meg bennünket. Teremts
bennünk megbékélő és megbékéltető szellemet. Ámen.
Az igaz bűnbánat változást hoz!
D. Max Whitefield (Új-Mexikó, USA)
A BÖRTÖN
Szerző:
Wilhelm Busch
Bizonyára
mindannyian tapasztalták már, milyen végtelenül magányos tud lenni az ember...
Engem az élet nagy, sötét mélységekbe is dobott. Ültem náci börtönökben a hitemért. Voltak órák, amikor azt gondoltam: még egy lépés, és benn vagyok az őrület sötét birodalmában, ahonnan nincs visszaút. És akkor jött Jézus! Minden elrendeződött. Bizonyságát adhatom.
Átéltem egy estét a fogházban, amikor elszabadult a pokol.
Átmenő szállítmányt hoztak, olyan embereket, akiket koncentrációs táborokba akartak továbbítani, akiknek semmi reményük sem volt többé a szabadulásra. Ezekre az emberekre egy este rátört a kétségbeesés. Mindenki ordított. El sem tudja képzelni ezt, aki nem volt ott. Egy egész ház, tele a kétségbeesés zárkáival, ahol mindenki kiabál, dörömböl a falakon és ajtókon. Az őrök idegesek, revolverekkel a mennyezetre lőnek, körbe rohangálnak, egy embert összevernek.
Én a cellámban ülök és azt gondolom: ilyen lesz a pokol!
A helyzet leírhatatlan.
Ekkor eszembe jut: Jézus! Hiszen Ő itt van.
Halkan, egészen halkan azt mondtam a zárkámban: 'Jézus! Jézus! Jézus!' -
És pár perc múlva csönd lett. Hozzá kiáltottam, ezt senki sem hallotta, csak Ő, - és a démonoknak távozniuk kellett.
Azután hangosan énekeltem - pedig szigorúan tiltva volt. Jézusról szólt az ének. Mint egy imádság. Minden fogoly hallotta. Az őrök egy szót sem szóltak, pedig hangosan énekeltem.
Akkor megéreztem valamit abból, hogy mit jelent, ha valakinek élő Megváltója van...
(Wilhelm Busch: Jézus a mi sorsunk c. könyvből)
Életcseppek
Isteni biztonság
Bevehetetlen ércfallá teszlek ezzel a néppel szemben.
Harcolni fognak ellened, de nem bírnak veled, mert én veled leszek: megsegítlek
és megmentelek - így szól az Úr" (Jer 15,20).
Az istenfélelemben és a hitben való állhatatosság olyanná
teszi az embert, mint az erős ércfal, amelyet senki sem tud lerontani vagy
áttörni. Az Úr ajándékai az ilyen emberek, akikre rendkívül nagy szükségünk van
a gyülekezetben és a világban, de különösen a szószéken.
Ez a mai, hamis világ foggal és körömmel harcol az igazság
meg nem alkuvó bajnokai ellen. Úgy látszik, semmi nem bántja úgy a Sátánt és
seregét, mint a határozottság. Olyan dühösen támadja a szent elszántságot, mint
ahogy az asszírok ostromolták a fallal körülvett városokat. Mekkora öröm számunkra,
hogy nem tudja legyőzni azokat, akiket Isten a maga erejével erősített meg.
Akiket a különféle tanítások szele hajt ide-oda, egy fuvallatra megdőlnek és
elvesznek, de akik szeretik a kegyelemről szóló tanítást, mert már övék a
kegyelem ajándéka, úgy állnak, mint a sziklák a háborgó tengerben.
Honnan ered ez a megingathatatlanság? Én veled leszek"
- mondja az Úr, és ez a helyes válasz. Az Úr megsegíti és megmenti hűséges
szolgáit az ellenség támadásaitól. Seregek lehetnek ellenünk, de a Seregek Ura
velünk van. Ne próbáljunk meghátrálni egy kicsit se, hiszen maga az Úr tart
minket helyünkön. Maradjunk ott az Ő erejével.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Ige: Végidők
Készítette: Lisa Szanyel
Mert lesz idő, mikor az egészséges tanítást el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük; És az igazságtól elfordítják az ő fülüket, de a mesékhez odafordulnak. 2Timotheus 4:3-4. Amen!
Mert lesz idő, mikor az egészséges tanítást el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat, mert viszket a fülük; És az igazságtól elfordítják az ő fülüket, de a mesékhez odafordulnak. 2Timotheus 4:3-4. Amen!
A vakok és az elefánt!
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Valamikor régen egy faluban - egy tanmese szerint - mindenki vak volt. Egy napon a falu lakói közül hatan találkoztak egy emberrel, aki elefántháton jött feléjük.
A hat ember, akik már hallottak az elefántról, de soha nem voltak ilyen közelségben egyhez sem, megkérték az utazót, engedje meg, hogy megérintsék a nagy vadállatot. Úgy akartak visszamenni a
Valamikor régen egy faluban - egy tanmese szerint - mindenki vak volt. Egy napon a falu lakói közül hatan találkoztak egy emberrel, aki elefántháton jött feléjük.
A hat ember, akik már hallottak az elefántról, de soha nem voltak ilyen közelségben egyhez sem, megkérték az utazót, engedje meg, hogy megérintsék a nagy vadállatot. Úgy akartak visszamenni a
faluba, hogy el tudják mondani a többieknek, hogyan néz ki az elefánt.
Az utazó beleegyezett, és a hat embert az elefánt különböző testrészeihez vezette. Addig tapogatták és simogatták, míg bizonyosak nem voltak benne, hogy tudják, milyen az elefánt.
Alig várták, hogy visszaérjenek, és elmeséljék a faluban, hogy mit tapasztaltak. A falu lakossága összegyűlt, hogy halljanak az elefántról. Az első, aki az állat oldalánál állt, azt mondta:
- Az elefánt olyan, mint egy nagy vastag fal.
- Badarság! - vágott közbe a második, aki az elefánt agyarát fogta. Az elefánt elég kicsi, kerek, sima, de nagyon éles. Én nem falhoz, hanem egy lándzsához hasonlítanám.
A harmadik, aki az elefánt fülét fogta, tiltakozott: - Egyáltalán nem hasonlít sem falhoz, sem lándzsához. Olyan, mint egy hatalmas nagy levél, ami vastag gyapjúszőnyegből készült. Amikor pedig megérinted, mozog.
- Nem értek veletek egyet! - mondta a negyedik, aki az ormányát fogta. - Én tudom, hogy az elefánt olyan, mint egy óriáskígyó!
Az ötödik kiabálva juttatta kifejezésre nemtetszését. Ő az elefánt egyik lábát fogta, és arra a következtetésre jutott, hogy az elefánt kerek és vastag, mint egy fa.
A hatodiknak megengedte az utazó, hogy felüljön az elefánt hátára, és ő így tiltakozott:
- Hát egyikőtök sem tudja pontosan leírni, milyen az elefánt? Nyilvánvalóan olyan, mint egy
hatalmas, mozgó hegy!
Embereink azóta is vitatkoznak, és a falubeliek közül senki nem tudja elképzelni, hogyan is néz ki egy elefánt.
A Biblia sokféle módon írja le Istent - mivel sokféleképpen tapasztalható meg. Ő a világmindenség Teremtője, ugyanakkor hű barát. Igazságos bíró, de megbocsátó Atya is. Ahhoz, hogy megértsük Istent vagy a Bibliát, figyelmesen kell tanulmányoznunk Isten Igéjét a maga teljességében. Ha csak egy nézőpontból közelítjük meg Istent vagy az igazságot, akkor valószínűleg téves következtetésre jutunk.
Az utazó beleegyezett, és a hat embert az elefánt különböző testrészeihez vezette. Addig tapogatták és simogatták, míg bizonyosak nem voltak benne, hogy tudják, milyen az elefánt.
Alig várták, hogy visszaérjenek, és elmeséljék a faluban, hogy mit tapasztaltak. A falu lakossága összegyűlt, hogy halljanak az elefántról. Az első, aki az állat oldalánál állt, azt mondta:
- Az elefánt olyan, mint egy nagy vastag fal.
- Badarság! - vágott közbe a második, aki az elefánt agyarát fogta. Az elefánt elég kicsi, kerek, sima, de nagyon éles. Én nem falhoz, hanem egy lándzsához hasonlítanám.
A harmadik, aki az elefánt fülét fogta, tiltakozott: - Egyáltalán nem hasonlít sem falhoz, sem lándzsához. Olyan, mint egy hatalmas nagy levél, ami vastag gyapjúszőnyegből készült. Amikor pedig megérinted, mozog.
- Nem értek veletek egyet! - mondta a negyedik, aki az ormányát fogta. - Én tudom, hogy az elefánt olyan, mint egy óriáskígyó!
Az ötödik kiabálva juttatta kifejezésre nemtetszését. Ő az elefánt egyik lábát fogta, és arra a következtetésre jutott, hogy az elefánt kerek és vastag, mint egy fa.
A hatodiknak megengedte az utazó, hogy felüljön az elefánt hátára, és ő így tiltakozott:
- Hát egyikőtök sem tudja pontosan leírni, milyen az elefánt? Nyilvánvalóan olyan, mint egy
hatalmas, mozgó hegy!
Embereink azóta is vitatkoznak, és a falubeliek közül senki nem tudja elképzelni, hogyan is néz ki egy elefánt.
A Biblia sokféle módon írja le Istent - mivel sokféleképpen tapasztalható meg. Ő a világmindenség Teremtője, ugyanakkor hű barát. Igazságos bíró, de megbocsátó Atya is. Ahhoz, hogy megértsük Istent vagy a Bibliát, figyelmesen kell tanulmányoznunk Isten Igéjét a maga teljességében. Ha csak egy nézőpontból közelítjük meg Istent vagy az igazságot, akkor valószínűleg téves következtetésre jutunk.
Tanulságos történet! Az áldozati bárány
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Tíz földműves együtt indult a mezőre dolgozni. Vihar lepte meg őket. Tépdeste a fák koronáit, a kerteket, a szántóföldet meg teljesen letarolta. A cikázó villámcsapások és a jégeső viharos verése ellen egy düledező templomba menekültek.
A villámcsapások hangja egyre erősödött, a korhadt gerendák recsegtek. Attól tartottak, hogy rájuk szakad a mennyezet.
Tíz földműves együtt indult a mezőre dolgozni. Vihar lepte meg őket. Tépdeste a fák koronáit, a kerteket, a szántóföldet meg teljesen letarolta. A cikázó villámcsapások és a jégeső viharos verése ellen egy düledező templomba menekültek.
A villámcsapások hangja egyre erősödött, a korhadt gerendák recsegtek. Attól tartottak, hogy rájuk szakad a mennyezet.
A földművesek méltatlankodva zúgolódtak, hogy biztosan van közöttük egy nagy bűnös. Az ő méltatlan viselkedésének a következménye az égi háború. Féltek, hogy a gyakori villámcsapások áldozatai lesznek valamennyien.
- Meg kell találnunk a bűnöst - javasolták, és túl kell adni rajta.
- Akasszuk ki kalapjainkat a templom körüli kerítésre. Akinek kalapját előbb viszi el a szél, az lesz a bűnös és átengedjük sorsának.
Megegyeztek a javaslatban. Nagy nehezen kinyitották a templom ajtaját és a tíz szalmakalapot a kerítésre akasztották. A szél egyet azonnal elkapott. Kegyetlenül és határozottan kidobták a kalap tulajdonosát is. A
szerencsétlen ember kétrét görnyedt a nagy szélben és alig tudott lábon maradni.
Csupán pár lépést haladt előre a nagy viharban, amikor óriási dörgést hallott: a templomba becsapott a villám. Porrá égett az épület és a bennlévők.
- Meg kell találnunk a bűnöst - javasolták, és túl kell adni rajta.
- Akasszuk ki kalapjainkat a templom körüli kerítésre. Akinek kalapját előbb viszi el a szél, az lesz a bűnös és átengedjük sorsának.
Megegyeztek a javaslatban. Nagy nehezen kinyitották a templom ajtaját és a tíz szalmakalapot a kerítésre akasztották. A szél egyet azonnal elkapott. Kegyetlenül és határozottan kidobták a kalap tulajdonosát is. A
szerencsétlen ember kétrét görnyedt a nagy szélben és alig tudott lábon maradni.
Csupán pár lépést haladt előre a nagy viharban, amikor óriási dörgést hallott: a templomba becsapott a villám. Porrá égett az épület és a bennlévők.
2012. augusztus 21.
Ige: A megvallás
„De mit mond? [tehát az Írás] Közel hozzád a beszéd [az Ige, a kijelentés] a szádban [ajkadon] és a szívedben (a bensődben) van azaz [tudniillik]
a hit beszéde, [igéje; szava] amelyet
mi hirdetünk [prédikálunk] (Róm. 10,8)
A törvény így prófétál a Krisztusba
vetett hitről, és annak megvallásáról: „Mert ez a parancsolat,
amelyet én ma megparancsolok neked, nem megfoghatatlan számodra, és nincs távol
tőled. Nem a mennyben van, hogy azt kellene mondanod: Ki megy fel a mennybe,
hogy lehozza és hirdesse azt nekünk, hogy teljesíthessük? Nem is a tengeren túl
van, hogy azt kellene mondanod: Kicsoda kel át a tengeren, hogy elhozza és
hirdesse azt nekünk, hogy teljesíthessük? Sőt inkább nagyon közel van hozzád az
ige, a szádban és a szívedben van, teljesítsd hát azt!” (5 Móz. 30,11-14)
Mert azt hirdetjük, hogy: Mindaz, aki hiszi, hogy Jézus a
Krisztus, Istentől született; és mindaz, aki szereti a szülőt, azt is szereti,
aki attól született. Abból ismerjük meg, hogy szeretjük az Isten gyermekeit,
hogyha az Istent szeretjük, és az ő parancsolatait megtartjuk. Mert az az Isten
szeretete, hogy megtartjuk az ő parancsolatait; az ő parancsolatai pedig nem
nehezek” (1 Ján. 5,1-3)
A hit beszéde pedig Isten Igéje: „Mert minden test olyan, mint a fű, és az
embernek minden dicsősége olyan, mint a fű virága. Megszárad a fű, és virága
elhull: De az Úr beszéde megmarad örökké. Ez pedig az a beszéd [evangélium],
amely néktek hirdettetett” (1 Pét. 1,24-25)
Dávid is erről prófétál, kijelentve azt is, hogy ez által lehet csak
újonnan születni: „Irgalmadból újjáéledek, s megtartom szád bizonyságait.
Uram, a szavad (logosz) örökké megmarad, szilárd, mint az ég
dicsősége” (Zsolt 119,88-89)
Ige: Az Isten szerinti szeretet
„És azért imádkozom [könyörgök], hogy a ti [(agapé):
Isten szerinti] szeretetetek még
jobban-jobban bővölködjék [gyarapodjon]
(Isten)ismeretben [teljes (igazi) megismerésben; tudományban;
megértésben] és minden értelmességben
[és a teljes tapasztalatban és mindenféle
észlelésben; érzékelésben]” (Fil. 1,9)
Az az Isten szerinti szeretet
növekedjen bennetek, amely: „… hosszútűrő [nagyon türelmes; Szó
szerint: haragos indulatot megfékez], kegyes
[jóságos; kedves; szeretetre méltó];
a szeretet nem irigykedik; [nem féltékeny, vetélkedik,
verseng; nem lép fel vetélytársként], a
szeretet nem kérkedik [nem dicsekszik; (henceg)], nem fuvalkodik fel. [nem is kevély; nem pöffeszkedik; nem gőgös,
nem fújja fel magát].
Nem cselekszik éktelenül [nem tapintatlan; nem viselkedik
bántóan. Nem nagyravágyó; nem illetlen], nem
keresi a maga hasznát [a maga érdekeit; javát], nem gerjed [lobban] haragra
[nem bőszül fel; nem válik ingerültté], nem
rója fel [nem számítja fel; nem tartja számon] a gonoszt [rosszat; sérelmet; nem gondol rosszra].
Nem örül [örvendezik] a hamisságnak [gonoszságnak;
igazságtalanságnak; istentelenségnek], de
együtt örül [örvendezik] az
igazsággal; [örömét az igazság, a valóság, vagyis Isten igéjének győzelmében
leli].
Mindent elfedez [eltakar; csenddel elleplezi
(szó nélkül eltűri, türelmesen elviseli); elhallgat, magában tart], mindent hiszen [elhisz; mindig
bizakodik], mindent [elvárva] remél, [Ez biztos várása valaminek, ami
be is fog következni] mindent eltűr. [elvisel;
elszenved; teher alatt marad; kitartással tűr, mindenben állhatatos]. A szeretet soha el nem fogy [nem szűnik
meg soha (el nem múlik; alább nem hagy; nem roskad össze; nem vall kudarcot;
nem merül ki)]” (I Kor. 13,4-7)
És az apostol így kéri Istent: „[és
kérem] Hogy a mi Urunk Jézus Krisztusnak
Istene, a dicsőségnek Atyja adjon néktek bölcsességnek (a tudás, ismeret és tapasztalat legmagasabb szintű, érett,
megfontolt alkalmazásának képessége. Bölcsesség, mint tudomány, mely bölcsesség
az isteni titkok megfejtéséhez, melyet Isten ajándékoz az övéinek) és kijelentésnek [kinyilatkoztatásnak,
leleplezésnek] Szellemét az Ő
megismerésében [annak a bölcsességnek és leleplezésnek Szellemét adja
néktek, melyet az ő megismerése nyújt].
És világosítsa meg
értelmetek szemeit [szellemi szemeteket; Gyújtson szellemetekben
világosságot; fénnyel teljenek meg szívetek szemei], hogy tudhassátok [megérthessétek] hogy mi az Ő elhívásának az [elváró] reménysége, mi az Ő öröksége dicsőségének a gazdagsága a szentek között,
[számára]. Mennyire felülmúl mindent az ő
nagy hatalma a mi életünkben, akik abban a mértékben hittünk, ahogy az ő
erejének uralkodó hatalmát a Krisztus életében munkálkodni láttuk” (Eféz. 1,17-19)
De a Szent Szellem azt is kijelenti, hogy az ismeretben való
gyarapodásnak mi a feltétele: „Hálát adok értetek Istennek mindenkor, azért
a kegyelemért, amely nektek a Krisztus
Jézusban adatott. Mert a vele való
közösségben mindenben meggazdagodtatok,
minden beszédben és minden ismeretben, amint a Krisztusról való bizonyságtétel megerősödött bennetek” (1 Kor. 1,4-6)
A FA
Szerző: Guti Tünde
Láttam egy fát. Öt vaskos ágban folytatódott a rövid törzs.
Olyan volt, mint egy nagy, kérges, nyitott tenyér. Egyik ágát hajlatban
levágták. Kettő összecsavarodva tartotta egymást, szinte párhuzamosan a föld
felett.
Másik kettő pedig ? a legkevésbé vastag ? merészen
növekedett felfelé.
Annyira különös volt a látvány, hogy megálltam és úgy néztem
sokáig. Érdekes volt és elgondolkodtató!
Nem ilyenek vagyunk-e mi is? Egy a gyökér, Jézus Krisztus!
Közös a törzs, az Eklézsia.
Egyik ága sérült, talán betegség, vagy vihar sújtotta. Kettő
fáradtan támogatja, öleli, karolja fel egymást, alig bír kellő magasságban a
föld felett maradni. De tartja magát és hozzá nőtt társát, mert szélben és
fergetegben edződött, erős ág!
A középső kettő felfelé tör akadálytalanul. Igaz, ezeknek az
átmérője a többihez képest kisebb, éppen ezért a teherbírásuk is csekélyebb. De
így öten együtt, egy gyökérből kihajtva és általa megtartatva olyanok, mint
Istenünknek az Ő gyülekezetén keresztül megnyilvánuló, kitárt, ajándékozásra,
gyógyításra és megtartásra kész tenyere.
Láttam egy fát. S ez a fa megtanított valamit.
Fény és öröm
Fényözön árad az igazakra, és öröm a tiszta szívűekre"
(Zsolt 97,11).
Sokszor drága árat fizet az igazságért, aki mindent kockára
tesz érte, de a végén gazdag jutalmat nyer kárpótlásul. A szent élet olyan,
mint a vetés. Látszólag elvész a mag a földben, nem lehet újra összeszedni.
Naiv dolog volna azonnali aratást várnunk. Ez a naivitás azonban érthető,
hiszen itt a fényről van szó, és lehetetlennek látszik, hogy a fényt a földbe
temesse valaki. Igehelyünk mégis arra utal, mintha a fény el lenne rejtve.
Valahol megvan, de senki nem látja, mintha el lenne takarva. Mi azonban egészen
biztosak vagyunk abban, hogy egy napon ez a fényözön egyszer csak áradni fog.
Tökéletesen meg vagyunk győződve arról, hogy az Úr
elkészítette az aratás idejét a világosság magvetői számára, és aratni fogunk,
ki-ki magának. Akkor jön el boldogságunk korszaka. Örömkévéket arathatunk az
áradó fényben. Szívünk tiszta volt az Úr előtt, még ha az emberek ezt nem is
akarták elhinni, sőt, szidalmaztak bennünket. Igazak voltunk az Úr előtt, bár
sokan vaskalaposaknak csúfoltak. Még várnunk kell, ahogyan a gazda várja a föld
termését, de egyszer majd fényözön fog áradni ránk, és az Úr által elkészített
örömet élvezhetjük.
Bátorság, testvéreim! Ne kapkodjunk és ne türelmetlenkedjünk.
Hamarosan a megígért fény és öröm lesz lelkünk osztályrésze.
C. H. Spurgeon "Isten ígéreteinek tárháza" c.
könyvéből
Ige: a szellemek megpróbálása
Szeretteim, ne higgyetek minden szellemnek, hanem próbáljátok meg a szellemeket, hogy vajon Istentől valók-e, mert sok hamis próféta jött ki a világba (1 ján. 4,1)
Az élet vizének forrása
"És ezt mondta nekem: "Megtörtént! Én vagyok az
Alfa és az Ómega, a kezdet és a vég. Én adok majd a szomjazónak az élet vizének
forrásából ingyen."
Jelenések könyve 21:6
A mesékben sokan keresték az élet vizének lelőhelyét. Ma a
való életben főleg a szépségipar foglalkozik az örök fiatalság hajkurászásával,
borsos áron.
Pedig Istentől az élet vizéből ingyen kaphat mindenki,
egyetlen kikötéssel, hogy az illetőnek szomjazónak kell lennie.
Kell az örök élet? Nem kell! Kell a szenvedés, halál és bűn?
Kell! - nagyjából ebbe a mondatba sűríthető az a tragédia, amit az emberiség
hatezer éve él a Föld nevű bolygón. Isten feltételes - azaz folyamatosan
megújítandó - örök életet adott Ádámnak és Évának az Édenkertben. A szívben
visszhangra talált egyetlen torz mondat véget vetett az idillikus állapotnak.
Ebben a megváltozott világban az embernek valós és kitalált problémákkal
egyaránt meg kell küzdenie azzal az elkerülhetetlen háttéren, hogy folyamatosan
peregnek a szemek a homokóráján.
Bár az igény az örök életre halhatatlan az emberben, de a
legnagyobb ajándék Isten részéről, hogy ebben a bűnérában nem élhetünk örökké.
Isten mindössze három dolgot kér azoktól, akik még mindig
hisznek abban, hogy az örök élet valóság lehet.
Eszköze: az élet vize
Kivitelezője: Isten
Kedvezményezettek: akik szomjaznak
Ára: ingyen van.
Már önmagában csoda, hogy az örök élet lehetséges. Még
nagyobb csoda, hogy ez az ajándék nem gonosz és kapzsi emberek, hanem az örökké
igazságos és mindig tökéletes Isten kezében van. Megdöbbentő, hogy mindössze
annyi igénnyel kell rendelkeznie az kérelmezőnek, hogy emberi találmányokkal és
vívmányokkal, törvényekkel és filozófiákkal nem kielégíthető örök szomjúsággal
kell rendelkeznie. A legszebb pedig, hogy az árcédulán - azon az oldalon, ami a
vásárló oldalán látszik - az áll, hogy a termék ingyenes, mert Valaki kifizette
helyettünk. Nem azért ingyenes, mert értéktelen lenne, hanem mert Valaki már a
végtelen árat megfizette érte.
Ne hagyjuk ki azt az élményt az életünkből, amikor Isten
valósággá teszi a szomjazók életében, hogy Jézus vére érdeméért mindenkinek
ingyen adja egy egész örök életen át az örök fiatalság vizét!
Oswald Chambers: SZELLEMI ERŐNK ÖSSZPONTOSÍTÁSA
"...csak a mi Urunk Jézus Krisztus
keresztjében..." (Gal 6,14).
Ha Isten erejét, azaz Jézus feltámadott életét kívánnád
megismerni halandó testedben, akkor mélyen bele kell gondolnod Isten
tragédiájába. Hagyd abba, hogy saját érdekedben felkutasd szellemi életed
jelenségeit, mindentől szabadon mélyedj el szellemben Isten tragédiájába és
azonnal ott lesz benned Isten ereje!
"Térj vissza hozzám" (Ézs 45,22),
Figyelj a valóságos forrásra, akkor majd Isten ereje ott
lesz benned. Elveszítjük az erőt, ha nem helyes irányba figyelünk. A kereszt
hatalmából van üdvösségünk, megszentelődésünk és gyógyulásunk, de ezek közül
egyiket sem kell hirdetnünk, csak Jézus Krisztust, a megfeszítettet. Jézus - ha
Őt hirdetjük - maga elvégzi munkáját. Összpontosíts az isteni középpontra
igehirdetésedben, akkor hallgatóid nem lesznek többé ugyanazok, még ha nem
ügyeltek is rád.
Ha a magamét mondom, az nem jelent neked többet, mint ha te
is a magadét mondod nekem. De ha Isten igazságáról beszélek, később rád talál
és velem is ez történt. A szellemi erő nagy középpontjára, a keresztre kell összpontosítanunk
magunkat, hogy bekapcsolódjunk ebbe a központba, melyben minden hatalom
egyesül, és akkor felszabadul számunkra az erő.
Vannak olyan megszentelődési mozgalmak és szellemi
élményeket hajhászó összejövetelek, ahol nem Krisztus keresztje áll a figyelem
középpontjában, hanem a kereszt hatásai.
Ma élesen bírálják a gyülekezetek erőtlenségét, és ez a
bírálat jogos. De gyengeségünk egyik oka, hogy nem a szellemi erőre
összpontosítjuk a figyelmünket. Nem tudunk eléggé behatolni a Golgota tragédiájába
és a megváltás jelentőségébe.
Oswald Chambers "Krisztus mindenek felett" c.
könyvéből
Idézet
Ha Istennek lenne
hűtőszekrénye, a fényképed rajta lenne. Ha lenne pénztárcája, a fotód benne
lenne. Minden tavasszal virágokat küld neked és egy napfelkeltét minden reggel.
Ha bármikor beszélni akarsz vele, Ő rád figyel. A világegyetem bármelyik részét
választhatta volna lakhelyéül, és Ő a szívedet választotta. Kedves barátom, be
kell látnod: nagyon szeret Téged!
http://keresztenyszepsegportal.hu/index.php?option=com_k2&view=item&id=804:egy-f%C3%A9rj-im%C3%A1ja&Itemid=97
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)