Készítette: Mihaly Szanto
Ez a hatodik rész annyire töményen ellene mond a bibliának,
hogy ezt több részletben fogom közölni, mert nagyon hosszu lenne, még akkor is,
ha csak az ígéket írnám ki, amikkel ellenkezik.
Ezért csak úgy fogom számozni, hogy „6.1 rész, 6.2 rész és
így tovább...)
A tanulmányt nem azért közlöm, mert egyetértek vele, és nem
azért, hogy ezt az anyagot ajánlanám bárkinek is biblia tanulmányozásra. És nem
is azért, hogy valakit vagy valakiket bántsak. A célom éppen az, hogy lássuk,
hogy a tanulmány hol tér el a bibliától.
Kent Hovindtól hallottam, hogy a patkány méreg 98%-ban
nagyon finom eledel és csak 2%-a méreg. A patkány megeszi. Nem azért mert a
2%-a méreg, hanem azért, mert a 98%-a finom étel. A probléma az, hogy a kettő
össze van keverve. Valahogy így érzem én a megigazulás tanát Andrew Womack féle
értelmezésével. A finom eledel össze lett keverve biblia ellenes, csúsztatásokkal,
félre értelmezés és félre magyarázásokkal.
Visszatérve a méreghez: mit csinálnál a patkányméreggel?
Megpróbálnád szétválasztani az ételt a méregtől? Vagy inkább kidobnád az egész
egyveleget? Vagy megetetnéd a patkánnyal, amit ki akarsz írtani, mondjuk a
konyhádból?
Maradva a patkány méregnél:
1. Valaki direkt bekeverte. (nem emberre gondolok)
2. A cél az elpusztítás.
3. Ha megeszed meghalsz.
4. A sátán is imeri a bibliát és tudja idézni.
5. Van megoldás: dobd ki az egészet és keress olyan megigazítás
tanítást, amelyik nincs keverve, amelyik nem ellenkezik a bibliával.
Prédikátorok 9:21
A megholt legyek a patikáriusnak kenetit megbüdösítik,
megerjesztik; azonképen hathatósabb a bölcseségnél, tisztességnél egy kicsiny
balgatagság.
Kik eszik meg a mérget? Azok, akik valamilyen oknál fogva
nem akarják elfogadni Isten ígéjének bizonyos részeit. Egyszer valaki azt
mondta nekem, hogy „Az nem lehet, hogy Isten olyan kegyetlen, hogy csak az ő
véres fia láttán bocsátaná meg a bűneinket.” Az ilyen hozzá állás nem fogadja
el Isten evangéliumát feltétel nélkül. Addig fogja keresni a kiútat, gyúrni és
ollózni az igét, amíg meg nem találja azt a változatot, amelyik megfelel az ő
általa elképzelt „evangéliumnak”. Általában az ilyen hozzáállásuak nem is akarják
hallani a másik oldalt. Aki nem fogadja el az ő változatukat, az le van írva,
de nem hajlandók arra, hogy érdemlegesen megvizsgálják a saját álláspontjukat a
biblia fényében. Ennek eredménye, hogy a bibliát arra fogja használni, hogy a
saját „evangéliumát” alá támassza vele, hogy „hitele” legyen. Az ilyen Számomra
az ilyen csupán báránybőrbe öltöztetett evangélium.
Mikor egy előző bejegyzésemben leírtam, hogy a biblia mit
tanít a bűnről, bűnbocsánatról, József azt válaszolta rá, hogy (nem pontosan
idézek, de hűen) „... de ha neked Mihály így működik, akkor rendben van...”
Nem arról van szó, hogy kinek mi működik.
(2 Timótheus 4:3
Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el nem
szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat, mert
viszket a fülök;)
Arról van szó, hogy tekintélynek fogom e fel Isten szavát,
vagy úgy gondolom, hogy átértelmezhetem, kikerűlhetem, és saját „igényemnek”
megfelelően csavargathatom?
Ha valakinek „nem működik a biblia”, jobban teszi, ha
ahelyett, hogy a bibliát magához igazítaná, magát igazítja a bibliához. Már ha
nem akar Istennel ellenkező tábor részese lenni.
Ebben a tanulmány 6. részében már nem a 98, és a 2 %
arányban van a keverés, hanem a legjobb esetben 99 % méreg és 1 % étel, annyira
ellentmond Isten igéjének.
Az irónia az, hogy ha nem akarod elfogadni a méreggel kevert
eledelt, akkor azzal vagy vádolva, hogy elveted a kegyelem alapu üdvösséget. A
tény az, hogy a megigazulás tana nem új. A bibliában ott van. A hívők első
generációja ismerte, hitte, tanította, leírta. Akik a bibliát élő hittel
tanulmányozták, olvasták, azok is ismerték, hitték ezt a doktrínát (Isten
alapelvét). Luther, Kálvin újra felfedezték illetve hitték, tanították.
Nem vagyunk ráutalva arra, hogy a méreggel kevert változatot
tanulmányozzuk, hanem ott van a bibliánk és tanulmányozhatjuk őszinte szívvel.
Úgy, hogy ahol nem egyezünk a bibliával MAGUNKAT és az elméletünket igazítjuk a
bibliához és nem fordítva.
József:
Az evangélium legnagyobb ellensége
by Jozsef Palavics on Wednesday, August 24, 2011 at 4:29am ·
(Megigazultság tanulmányok 6.)
Az evangélium azt hirdeti, hogy Isten visszaállította az
eredeti állapotába, megigazította, ártattlanná tette az embert és az
emberiséget. (Róma 1.17) Ha valaki az evangélium alatt mégis az emberek
bűnösségéről beszél, akkor nem az evangéliumot hirdeti. Az ember szeme,
tapasztalata alapján (amire azt mondta Pál, hogy nem úgy ismerjünk már senkit,
2 Kor. 5.16) valóban bűnösnek látszanak az emberek, de Isten szeme, szíve, hite
alapján már nem bűnösök. (Róma 5:10) Sokan, akik azt mondják hisznek Istenben,
jobban hisznek abban, amit látnak, mint abban a láthatatlanban, amit Isten lát,
amiben Isten is hisz, ami Krisztusban van.
(Mihály:
Nézzük csak meg a Róma 1:17-et. Nem csak a 17. verset, hanem
a környezetét, amibe Pál használja ezt a verset:
Róma 1:15-32
Azért a mi rajtam áll, kész vagyok néktek is, a kik Rómában
vagytok, az evangyéliomot hirdetni.
Mert nem szégyenlem a Krisztus evangyéliomát; mert Istennek
hatalma az minden hívőnek idvességére, zsidónak először meg görögnek.
Mert az Istennek igazsága jelentetik ki abban hitből hitbe,
miképen meg van írva: Az igaz ember pedig hitből él.
Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek
minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal
feltartóztatják.
Mert a mi az Isten felől tudható nyilván van ő bennök; mert
az Isten megjelentette nékik:
Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való
hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén
megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.
Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent
dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká
lettek, és az ő balgatag szívök megsötétedett.
Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek;
És az örökkévaló Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó
embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak
képmásával.
Annakokáért adta is őket az Isten szívök kivánságaiban
tisztátalanságra, hogy egymás testét megszeplősítsék;
Mint a kik az Isten igazságát hazugsággá változtatták, és a
teremtett dolgokat tisztelték és szolgálták a teremtő helyett, a ki mind örökké
áldott. Ámen.
Annakokáért adta őket az Isten tisztátalan indulatokra; mert
az ő asszonynépeik is elváltoztatták a természet folyását természetellenesre:
Hasonlóképen a férfiak is elhagyván az asszonynéppel való
természetes élést, egymásra gerjedtek bujaságukban, férfiak férfiakkal
fertelmeskedvén, és az ő tévelygésöknek méltó jutalmát elvevén önmagokban.
És a miképen nem méltatták az Istent arra, hogy ismeretökben
megtartsák, azonképen oda adta őket az Isten méltatlan gondolkozásra, hogy
illetlen dolgokat cselekedjenek;
A kik teljesek minden hamissággal, paráznasággal,
gonoszsággal, kapzsisággal, rosszasággal; rakvák, írigységgel, gyilkossággal,
versengéssel, álnoksággal, rossz erkölcscsel;
Súsárlók, rágalmazók, istengyűlölők, dölyfösek, kevélyek,
dicsekedők, rosszban mesterkedők, szüleiknek engedetlenek,
Balgatagok, összeférhetetlenek, szeretet nélkül valók,
engesztelhetetlenek, irgalmatlanok.
Kik jóllehet az Isten végzését ismerik, hogy a kik ilyeneket
cselekesznek, méltók a halálra, mégis nemcsak cselekszik azokat, hanem az
akképen cselekvőkkel egyet is értenek.
Mit is mond itt Pál?
1. Krisztus (a Messiás) evangéliuma Isten hatalma MINDEN
HÍVŐNEK ÜDVÖSSÉGÉRE! (15. vers. Minden hívő nem azonos az egész világgal. Ha
nem hiszel benne, akkor neked nem használ semmit.)
2. Isten haragszik azokra, akik nem hisznek neki és akik
hamisságot cselekszenek és akik feltartóztatják az Isten igazságát hazugságok
által. (18. vers)
3. Isten megjelentette a hitetlen és hamis embereknek is (az
egész világnak) az ő örökkévaló hatalmát és istenségét. A teremtett dolgok, az
egész élő növény és állatvilág, mind magán hordozza teremtőjük bölcsességét,
precízségét, mindenhatóságát. (19, 20. versek)
4. Ahelyett, hogy Istent dicsőítenék, okoskodnak, ami miatt
szívük megsötétedett. (21. vers)
5. Annak ellenére, hogy Isten egyértelművé tette, hogy
teremtő nélkül ez a teremtett világ nem jöhetett volna létre, a hitetlenek nem
hisznek Istennek. Ezért ők menthetetlenek. (20. vers)
6. Amit a teremtett világ sugall teremtőjéről, elutasítják,
és mint Istent nem tisztelik, hanem inkább a teremtett dolgokat dicsőítik.
Ezzel Isten igazságát hazugsággá változtatják. Isten pedig tisztátalanságba
engedte őket süllyedni, mivel nem őt választották. (21. vers)
7. Azt hiszik magukról, hogy bölcsek, de Isten szemében
bolondok. (22. vers)
Pál felsorol egy bűn listát: A kik teljesek minden
hamissággal, paráznasággal, gonoszsággal, kapzsisággal, rosszasággal; rakvák,
írigységgel, gyilkossággal, versengéssel, álnoksággal, rossz erkölcscsel;
Súsárlók, rágalmazók, istengyűlölők, dölyfösek, kevélyek, dicsekedők, rosszban
mesterkedők, szüleiknek engedetlenek, balgatagok, összeférhetetlenek, szeretet
nélkűl valók, engesztelhetetlenek,
irgalmatlanok. (15-30 versek)
8. Az ilyenek méltók a halálra. Mondja Pál. (32. vers)
Ez tehát a közvetlen környezete a Róma 1:17-nek. Ezeket
mondja PÁL.
Nézzük csak mit mond József: „Ha valaki az evangélium alatt
mégis az emberek bűnösségéről beszél, akkor nem az evangéliumot hirdeti.”
Pontosan az ellenkezője annak, amit pl. Pál beszél a kiragadott
ige közvetlen környezetében!
Pál a Jézus Krisztus evangéliumát említi, majd azonnal a
hitetlen világ istentelenségéről beszél. Elmondja, hogy Istennek engedetlenek,
hitetlenek, Isten haragja van rajtuk és méltók a halálra. Tessék választani.
Tessék eldönteni. Kinek is higgyjek? Mert a két evangélium nem ugyanaz. Melyik
evangéliumot válasszam. A Jézus Krisztusét amit Pál és a biblia képvisel, vagy
„Józsefét”? (Persze ez a kijelentés nem Józseftől származik, de mivel ő idézi,
kijelenti, ezért most neki kell vállalni a kijelentést következményeivel
együtt.)
József kijelentése szerint Pál nem az evangéliumot hírdeti.
József szerint az nem evangélium, mert az emberek bűnösségéről beszél az
evangélium alatt.
Bocsánatot kérek, de én megint csak a bibliát választom.
Nekem semmi bajom nincs azzal, amit Pál mond, sem azzal, ahogy mondja. Világos,
érthető, egyértelmű, semmit nem kell belemagyarázni. Csak elfogadni.