2012. június 10.

Palavics József megigazultság tanulmányának 6. része


Készítette: Mihaly Szanto
Ez a hatodik rész annyire töményen ellene mond a bibliának, hogy ezt több részletben fogom közölni, mert nagyon hosszu lenne, még akkor is, ha csak az ígéket írnám ki, amikkel ellenkezik.
Ezért csak úgy fogom számozni, hogy „6.1 rész, 6.2 rész és így tovább...)

A tanulmányt nem azért közlöm, mert egyetértek vele, és nem azért, hogy ezt az anyagot ajánlanám bárkinek is biblia tanulmányozásra. És nem is azért, hogy valakit vagy valakiket bántsak. A célom éppen az, hogy lássuk, hogy a tanulmány hol tér el a bibliától.

Kent Hovindtól hallottam, hogy a patkány méreg 98%-ban nagyon finom eledel és csak 2%-a méreg. A patkány megeszi. Nem azért mert a 2%-a méreg, hanem azért, mert a 98%-a finom étel. A probléma az, hogy a kettő össze van keverve. Valahogy így érzem én a megigazulás tanát Andrew Womack féle értelmezésével. A finom eledel össze lett keverve biblia ellenes, csúsztatásokkal, félre értelmezés és félre magyarázásokkal.

Visszatérve a méreghez: mit csinálnál a patkányméreggel? Megpróbálnád szétválasztani az ételt a méregtől? Vagy inkább kidobnád az egész egyveleget? Vagy megetetnéd a patkánnyal, amit ki akarsz írtani, mondjuk a konyhádból?

Maradva a patkány méregnél:
1. Valaki direkt bekeverte. (nem emberre gondolok)
2. A cél az elpusztítás.
3. Ha megeszed meghalsz.
4. A sátán is imeri a bibliát és tudja idézni.
5. Van megoldás: dobd ki az egészet és keress olyan megigazítás tanítást, amelyik nincs keverve, amelyik nem ellenkezik a bibliával.

Prédikátorok 9:21
A megholt legyek a patikáriusnak kenetit megbüdösítik, megerjesztik; azonképen hathatósabb a bölcseségnél, tisztességnél egy kicsiny balgatagság.

Kik eszik meg a mérget? Azok, akik valamilyen oknál fogva nem akarják elfogadni Isten ígéjének bizonyos részeit. Egyszer valaki azt mondta nekem, hogy „Az nem lehet, hogy Isten olyan kegyetlen, hogy csak az ő véres fia láttán bocsátaná meg a bűneinket.” Az ilyen hozzá állás nem fogadja el Isten evangéliumát feltétel nélkül. Addig fogja keresni a kiútat, gyúrni és ollózni az igét, amíg meg nem találja azt a változatot, amelyik megfelel az ő általa elképzelt „evangéliumnak”. Általában az ilyen hozzáállásuak nem is akarják hallani a másik oldalt. Aki nem fogadja el az ő változatukat, az le van írva, de nem hajlandók arra, hogy érdemlegesen megvizsgálják a saját álláspontjukat a biblia fényében. Ennek eredménye, hogy a bibliát arra fogja használni, hogy a saját „evangéliumát” alá támassza vele, hogy „hitele” legyen. Az ilyen Számomra az ilyen csupán báránybőrbe öltöztetett evangélium.

Mikor egy előző bejegyzésemben leírtam, hogy a biblia mit tanít a bűnről, bűnbocsánatról, József azt válaszolta rá, hogy (nem pontosan idézek, de hűen) „... de ha neked Mihály így működik, akkor rendben van...”
Nem arról van szó, hogy kinek mi működik.
(2 Timótheus 4:3
Mert lesz idő, mikor az egészséges tudományt el nem szenvedik, hanem a saját kívánságaik szerint gyűjtenek magoknak tanítókat, mert viszket a fülök;)

Arról van szó, hogy tekintélynek fogom e fel Isten szavát, vagy úgy gondolom, hogy átértelmezhetem, kikerűlhetem, és saját „igényemnek” megfelelően csavargathatom?

Ha valakinek „nem működik a biblia”, jobban teszi, ha ahelyett, hogy a bibliát magához igazítaná, magát igazítja a bibliához. Már ha nem akar Istennel ellenkező tábor részese lenni.

Ebben a tanulmány 6. részében már nem a 98, és a 2 % arányban van a keverés, hanem a legjobb esetben 99 % méreg és 1 % étel, annyira ellentmond Isten igéjének.

Az irónia az, hogy ha nem akarod elfogadni a méreggel kevert eledelt, akkor azzal vagy vádolva, hogy elveted a kegyelem alapu üdvösséget. A tény az, hogy a megigazulás tana nem új. A bibliában ott van. A hívők első generációja ismerte, hitte, tanította, leírta. Akik a bibliát élő hittel tanulmányozták, olvasták, azok is ismerték, hitték ezt a doktrínát (Isten alapelvét). Luther, Kálvin újra felfedezték illetve hitték, tanították.
Nem vagyunk ráutalva arra, hogy a méreggel kevert változatot tanulmányozzuk, hanem ott van a bibliánk és tanulmányozhatjuk őszinte szívvel. Úgy, hogy ahol nem egyezünk a bibliával MAGUNKAT és az elméletünket igazítjuk a bibliához és nem fordítva.

József:
Az evangélium legnagyobb ellensége
by Jozsef Palavics on Wednesday, August 24, 2011 at 4:29am ·

(Megigazultság tanulmányok 6.)
Az evangélium azt hirdeti, hogy Isten visszaállította az eredeti állapotába, megigazította, ártattlanná tette az embert és az emberiséget. (Róma 1.17) Ha valaki az evangélium alatt mégis az emberek bűnösségéről beszél, akkor nem az evangéliumot hirdeti. Az ember szeme, tapasztalata alapján (amire azt mondta Pál, hogy nem úgy ismerjünk már senkit, 2 Kor. 5.16) valóban bűnösnek látszanak az emberek, de Isten szeme, szíve, hite alapján már nem bűnösök. (Róma 5:10) Sokan, akik azt mondják hisznek Istenben, jobban hisznek abban, amit látnak, mint abban a láthatatlanban, amit Isten lát, amiben Isten is hisz, ami Krisztusban van.

(Mihály:
Nézzük csak meg a Róma 1:17-et. Nem csak a 17. verset, hanem a környezetét, amibe Pál használja ezt a verset:
Róma 1:15-32
Azért a mi rajtam áll, kész vagyok néktek is, a kik Rómában vagytok, az evangyéliomot hirdetni.
Mert nem szégyenlem a Krisztus evangyéliomát; mert Istennek hatalma az minden hívőnek idvességére, zsidónak először meg görögnek.
Mert az Istennek igazsága jelentetik ki abban hitből hitbe, miképen meg van írva: Az igaz ember pedig hitből él.
Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják.
Mert a mi az Isten felől tudható nyilván van ő bennök; mert az Isten megjelentette nékik:
Mert a mi Istenben láthatatlan, tudniillik az ő örökké való hatalma és istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megértetvén megláttatik; úgy, hogy ők menthetetlenek.
Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká lettek, és az ő balgatag szívök megsötétedett.
Magokat bölcseknek vallván, balgatagokká lettek;
És az örökkévaló Istennek dicsőségét felcserélték a mulandó embereknek és madaraknak és négylábú állatoknak és csúszó-mászó állatoknak képmásával.
Annakokáért adta is őket az Isten szívök kivánságaiban tisztátalanságra, hogy egymás testét megszeplősítsék;
Mint a kik az Isten igazságát hazugsággá változtatták, és a teremtett dolgokat tisztelték és szolgálták a teremtő helyett, a ki mind örökké áldott. Ámen.
Annakokáért adta őket az Isten tisztátalan indulatokra; mert az ő asszonynépeik is elváltoztatták a természet folyását természetellenesre:
Hasonlóképen a férfiak is elhagyván az asszonynéppel való természetes élést, egymásra gerjedtek bujaságukban, férfiak férfiakkal fertelmeskedvén, és az ő tévelygésöknek méltó jutalmát elvevén önmagokban.
És a miképen nem méltatták az Istent arra, hogy ismeretökben megtartsák, azonképen oda adta őket az Isten méltatlan gondolkozásra, hogy illetlen dolgokat cselekedjenek;
A kik teljesek minden hamissággal, paráznasággal, gonoszsággal, kapzsisággal, rosszasággal; rakvák, írigységgel, gyilkossággal, versengéssel, álnoksággal, rossz erkölcscsel;
Súsárlók, rágalmazók, istengyűlölők, dölyfösek, kevélyek, dicsekedők, rosszban mesterkedők, szüleiknek engedetlenek,
Balgatagok, összeférhetetlenek, szeretet nélkül valók, engesztelhetetlenek, irgalmatlanok.
Kik jóllehet az Isten végzését ismerik, hogy a kik ilyeneket cselekesznek, méltók a halálra, mégis nemcsak cselekszik azokat, hanem az akképen cselekvőkkel egyet is értenek.

Mit is mond itt Pál?
1. Krisztus (a Messiás) evangéliuma Isten hatalma MINDEN HÍVŐNEK ÜDVÖSSÉGÉRE! (15. vers. Minden hívő nem azonos az egész világgal. Ha nem hiszel benne, akkor neked nem használ semmit.)
2. Isten haragszik azokra, akik nem hisznek neki és akik hamisságot cselekszenek és akik feltartóztatják az Isten igazságát hazugságok által. (18. vers)
3. Isten megjelentette a hitetlen és hamis embereknek is (az egész világnak) az ő örökkévaló hatalmát és istenségét. A teremtett dolgok, az egész élő növény és állatvilág, mind magán hordozza teremtőjük bölcsességét, precízségét, mindenhatóságát. (19, 20. versek)
4. Ahelyett, hogy Istent dicsőítenék, okoskodnak, ami miatt szívük megsötétedett. (21. vers)
5. Annak ellenére, hogy Isten egyértelművé tette, hogy teremtő nélkül ez a teremtett világ nem jöhetett volna létre, a hitetlenek nem hisznek Istennek. Ezért ők menthetetlenek. (20. vers)
6. Amit a teremtett világ sugall teremtőjéről, elutasítják, és mint Istent nem tisztelik, hanem inkább a teremtett dolgokat dicsőítik. Ezzel Isten igazságát hazugsággá változtatják. Isten pedig tisztátalanságba engedte őket süllyedni, mivel nem őt választották. (21. vers)
7. Azt hiszik magukról, hogy bölcsek, de Isten szemében bolondok. (22. vers)
Pál felsorol egy bűn listát: A kik teljesek minden hamissággal, paráznasággal, gonoszsággal, kapzsisággal, rosszasággal; rakvák, írigységgel, gyilkossággal, versengéssel, álnoksággal, rossz erkölcscsel; Súsárlók, rágalmazók, istengyűlölők, dölyfösek, kevélyek, dicsekedők, rosszban mesterkedők, szüleiknek engedetlenek, balgatagok, összeférhetetlenek, szeretet nélkűl valók, engesztelhetetlenek,
irgalmatlanok. (15-30 versek)
8. Az ilyenek méltók a halálra. Mondja Pál. (32. vers)

Ez tehát a közvetlen környezete a Róma 1:17-nek. Ezeket mondja PÁL.

Nézzük csak mit mond József: „Ha valaki az evangélium alatt mégis az emberek bűnösségéről beszél, akkor nem az evangéliumot hirdeti.”

Pontosan az ellenkezője annak, amit pl. Pál beszél a kiragadott ige közvetlen környezetében!
Pál a Jézus Krisztus evangéliumát említi, majd azonnal a hitetlen világ istentelenségéről beszél. Elmondja, hogy Istennek engedetlenek, hitetlenek, Isten haragja van rajtuk és méltók a halálra. Tessék választani. Tessék eldönteni. Kinek is higgyjek? Mert a két evangélium nem ugyanaz. Melyik evangéliumot válasszam. A Jézus Krisztusét amit Pál és a biblia képvisel, vagy „Józsefét”? (Persze ez a kijelentés nem Józseftől származik, de mivel ő idézi, kijelenti, ezért most neki kell vállalni a kijelentést következményeivel együtt.)
József kijelentése szerint Pál nem az evangéliumot hírdeti. József szerint az nem evangélium, mert az emberek bűnösségéről beszél az evangélium alatt.
Bocsánatot kérek, de én megint csak a bibliát választom. Nekem semmi bajom nincs azzal, amit Pál mond, sem azzal, ahogy mondja. Világos, érthető, egyértelmű, semmit nem kell belemagyarázni. Csak elfogadni.

2012. június 9.

Ige: Új föld és új ég


„Az ő (Isten) akarata szült minket az igazságnak igéje által, hogy az ő teremtményeinek valami zsengéje legyünk” (Jak. 1,18).

Az újjászülő beszéd pedig: „… az igazság beszéde, mely az evangélium” (Kol. 1,5).

 És ti: „…nem romlandó, hanem romolhatatlan magból születtetek újjá, Isten élő és maradandó igéje által”  (1Pt. 1,23).

Aki: „nem az általunk véghez vitt igaz cselekedetekért, hanem az ő irgalmából üdvözített minket újjászülő és megújító fürdője a Szent Szellem által” (Tit. 3,5).

„Ezek által kaptuk meg azokat az ígéreteket, amelyek nekünk drágák, sőt a legnagyobbak: hogy általuk isteni természet részeseivé legyetek…” (2 Pét. 1,4).

Így valósult meg a prófécia, amely az új teremtésnek figyelmeztetés is: „Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek! Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni, majd megtudjátok…” (Ésa. 43,18-19).

„Mert ímé, új egeket és új földet teremtek, és a régiek ingyen sem említtetnek (a régire nem is emlékeznek), még csak észbe sem jutnak” (Ésa. 65,17).

Ige: Az én dicsekedésem


 „Nékem pedig ne legyen másban dicsekedésem, hanem a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjében [kínkarójában], aki által nékem megfeszíttetett a világ [(koszmosz): látható világ, evilág], és én is a világnak. »(koszmosz): látható világ, evilág« [Más fordítás: Nálam pedig szóba se jöjjön a dicsekedés, hacsak Urunknak, a Krisztus Jézusnak keresztjével (kínkarójával) nem, akin keresztül nekem a világ meg van feszítve, én pedig a világnak]” (Gal. 6,14)

„Krisztussal együtt megfeszíttettem [oszlopra szegeztettem]. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet pedig most (hús)testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és önmagát adta [feláldozta] érettem(Gal. 2,20)

Ige: Vegyetek Szent Szellemet



 „Mert nem kaptatok szolgaság szellemét ismét a félelemre, hanem a fiúságnak Szellemét kaptátok, aki által kiáltjuk: Abba, Atyám! Ez a Szellem bizonyságot tesz a mi szellemünkkel együtt, hogy Isten gyermekei vagyunk. Ha pedig gyermekek, örökösök is; örökösei Istennek, örököstársai pedig Krisztusnak...” (Róm. 8,15-17)

Az Úr Jézus parancsa a tanítványaihoz: „...rájuk lehelle, és monda nékik: Vegyetek Szent Szellemet” (Ján. 20,22)

a legfontosabb kérdést tette – és teszi – fel Pál apostol azokhoz, akik hívőkké lettek: „...Vajon vettetek-e Szent Szellemet, minekutána hívőkké lettetek?” (Csel. 19,2)

Mert: „Mi az Istentől vagyunk: aki ismeri az Istent, hallgat reánk, aki nincsen az Istentől, nem hallgat reánk. Erről ismerjük meg az igazságnak Szellemét és a tévelygésnek szellemét” (1 Ján. 4,6)

Csodás Királyom (nyitott ajtót adtál)

Ima

Ima

Bölcs mondások: Adakozás


Mennyivel több volna az irgalmas szamaritánus, ha az nem jelentené az olaj és bor odaadását, a szamár átengedését és a vendégfogadó díját! (Stewart)

Bob Gass: Hat alapelv az élethez.


„Szerezz bölcsességet… szerezz értelmet!” (Példabeszédek 4:7)

Építsd bele az életedbe ezt a hat alapelvet:

1) Ne aggódj, ha megteszed a tőled telhető legtöbbet! Isten nem elégszik meg kevesebbel, de nem vár el többet. „Bízzál az Úrban, és tégy jót… és megadja szíved kéréseit!” (Zsoltárok 37:4).

2) Ne siess, ha a siker a pontosságon múlik! „Jó tervezés és kemény munka jómódhoz vezet, de az elsietett lépések ínségbe juttatnak” (Példabeszédek 21:5 NLT).

3) Ne vonj le végkövetkeztetést, amíg nem ismered az összes tényt! Bárkivel is találkozol, lesznek betöltetlen szükségei, be nem gyógyult sebei és be nem teljesedett reményei. Ha azt szeretnéd, hogy az emberek a legjobb képességeid szerint értékeljenek, és ne a legrosszabbak szerint, akkor: „ti is úgy bánjatok velük, amint szeretnétek, hogy az emberek veletek bánjanak” (Lukács 6:31 NLT).

4) Ne hidd el, hogy lehetetlen, amíg meg nem próbáltad! Ha Isten akarata szerint jársz, az ő módszerei szerint teszed a dolgokat, érzékeny vagy az ő időzítésére és hajlandó vagy kitartani, akkor a problémáid csupán megmutatják, hogyan dolgozik Isten a te javadra. „Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál, azoknak, akiket elhatározása szerint elhívott” (Róma 8:28), csak türelmesen bizakodva várnunk kell.

5) Ne vesztegesd az idődet bagatell dolgokra! Ahhoz, hogy az elsőrendű dolgok az első helyre kerülhessenek, meg kell kérdezned magadtól: „Mi az, amit csak én tudok elvégezni, vagy én tudom a legjobban?” Csak ha erre a kérdésre már válaszoltál, akkor fogod tudni, hogy mi az, amit tenned kell.

6) Ne hidd, hogy a jó szándék elfogadható kifogás a semmittevésre! Vizsgáld meg az életed! Olyan vagy, aki csak beszél a dolgokról, vagy olyan, aki meg is teszi? Légy határozott az étkezési szokásaidban, az odaszánásodban, a pénzügyekben és a családi dolgokban stb. Írd fel ezt egy lapra, és olvasd el gyakran: „Ha meg kell történnie, csak rajtam múlik!” Jakab azt írja: „a hit is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában” (Jakab 2:17).


Chico - Jöjj közel tarts jelenlétedben

AZ ÖREG JIM LÁTOGATÓJA



Szerző: Schulte, Anton

Egy afrikai gyülekezet lelkésze arra lett figyelmes, hogy egy szegény öreg férfi mindennap betér a templomba, de viszonylag hamar ismét elhagyja. Arra a kérdésre, hogy mit csinál a templomban, azt felelte: 'Bemegyek, hogy imádkozzam.'
A csodálkozó lelkész további érdeklődésére, hogy 'De te sohasem vagy elég hosszú ideig bent, hogy imádkozhass', azt felelte az öreg férfi:
- Én nem tudok hosszú imát mondani, de mindennap délben eljövök ide, és ezt mondom: 'Jézus! Itt van Jim...'. Aztán várok egy percet, és Ő meghallgat engem.

Az öreg Jim nemsokára kórházba került. megállapították, hogy fölöttébb jó hatást gyakorolt betegtársaira. Az akadékoskodó betegek barátságosabbak lettek, és sokat nevettek abban a kórteremben.
- Jim! - szólt hozzá egyik nap az osztályos nővér -, a többiek azt mondják, te hoztad ezt a változást erre az osztályra. Te mindig boldog vagy.
- Igen, kedves nővér, én nem tehetek róla, hogy mindig boldog vagyok. Ezt a látogatómnak köszönhetem.
A nővér még sohasem látott Jim-nél látogatót, mert nem volt sem rokona, sem szűkebb baráti köre.
- A te látogatódtól? - kérdezte -. Mikor szokott jönni?
- Mindennap délben - felelte Jim -. Jön, megáll az ágy lábánál, és azt mondja: 'Jim! Itt van Jézus!'...

Carl Eichhorn: Gyõzelmi ujjongás


De hála az Istennek, aki a diadalt adja nekünk a mi Urunk Jézus Krisztus által!
(1 Kor 15, 57)

Igénk összefüggése értelmében elõször is a halál felett aratott gyõzelemrõl van szó. Látszat szerint a halál hatalmasabb, mint az élet és látszólag övé az utolsó szó. De végül mégsem a halál, hanem az élet diadalmaskodik. Jézus Krisztus feltámadása kezeskedik errõl. Az élet erõsebbnek bizonyul, mint a halál, mihelyt kapcsolatba kerülünk Jézus Krisztussal. A halál kénytelen mindazokat szabadon engedni, akik már Jézus Krisztus által megújult belsõ életet nyertek. Miért kellene rettegnünk a meghalástól, amikor az csupán átmenet az életre?

Pál a bûnt a halál fullánkjának nevezi. Általa lesz igazán veszélyes a halál, mint a skorpió a fullánkjával. Amint a bûn elvétetik, a halál nem tud többé megölni. Jézus gyõzelmet ad a bûn felett is. Már magunkkal hozzuk a világra és a hosszú összeszokás révén rettentõ hatalommá válik. Ereje úgy roppantja össze jó szándékainkat, mint vékony nádszálakat. Gondoljunk csak az iszákosság vagy a tisztátalan élet ijesztõ hatalmára! Jézus Kriszus által gyõzelmet arathatunk minden bûn felett, õ gyõzelmet ad erõszakos énünk felett, még azokban a sötét órákban is, amikor a testi vágyak nagy erõvel törnek ránk. Diadalra segít a harag és türelmetlenség idején, melyek magukkal akarnak ragadni minket. Legyõzi az irigységet, mely szívünket marcangolja. És Õ segít diadalra mind az érzékenykedés, a neheztelés, a kesergés, mind az aggodalmaskodás és kapzsiság felett, melyek hatalmukba kerítenek minket. Még az idegeink, rossz lelki állapotunk felett is gyõzelemre segít.

A bûnnel függ össze a lelkiismeretben jelentkezõ önvád is. Az ilyen lelkiismeret szörnyû hatalom. Nem lehet olyan könnyen elhallgattatni, újra meg újra jelentkezik. A vádoló, furdaló lelkiimerettel szemben az ember nem könnyen állja meg a helyét; a lelkiismeret nem hagy neki nyugtot. Erõsebb, mint a büntetéstõl, megszégyenítéstõl, vagy magától a haláltól való félelem. Csak az Úr Jézus Krisztus csendesítheti le igazán azzal, hogy megszabadít minket a bûn terhelõ érzésétõl. - Isten gyõzelmet ad nekünk, de ez nem azt jelenti, hogy felmentést nyerünk a harcok alól. Sõt ellenkezõleg! De mivel tudjuk, hogy a gyõzelem a mienk lesz, bátrabban és örömmel tudjuk vállalni a harcot. A gyõzelmek megtapasztalásából eredõ bizonyosság hálássá és örvendezõvé tesz.

Carl Eichhorn: "Isten műhelyében" c. könyvéből


TILOS AZ ÁTJÁRÁS!


6 Én, az ÚR, vagyok a te Istened, aki kihoztalak Egyiptom földjéről, a szolgaság házából.
7 Ne legyen más istened rajtam kívül! 8 Ne csinálj magadnak semmiféle istenszobrot azoknak a képmására, amik fenn az égben, lenn a földön vagy a föld alatt a vízben vannak. 9 Ne imádd, és ne tiszteld azokat, mert én, az ÚR, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok! Megbüntetem az atyák bűnéért a fiakat is harmad- és negyedízig, ha gyűlölnek engem. 10 De irgalmasan bánok ezerízig azokkal, akik szeretnek engem, és megtartják parancsolataimat.
11 Ne mondd ki hiába Istenednek, az ÚRnak a nevét, mert nem hagyja az ÚR büntetés nélkül, ha valaki hiába mondja ki a nevét! 12 Tartsd meg a nyugalom napját, és szenteld meg azt, ahogyan megparancsolta neked Istened, az ÚR. 13 Hat napon át dolgozz, és végezd mindenféle munkádat! 14 De a hetedik nap a te Istenednek, az ÚRnak a nyugalomnapja. Semmiféle munkát ne végezz azon, se te, se fiad, se lányod, se szolgád, se szolgálód, se ökröd, se szamarad és semmiféle állatod, se a kapuidon belül tartózkodó jövevény.
Hadd pihenjen szolgád és szolgálód hozzád hasonlóan! 15 Emlékezzél arra, hogy szolga voltál Egyiptomban, de kihozott onnan Istened, az ÚR, erős kézzel és kinyújtott karral. Ezért parancsolta neked Istened, az ÚR, hogy tartsd meg a nyugalom napját. 16 Tiszteld apádat és anyádat, ahogyan megparancsolta neked Istened, az ÚR, hogy hosszú ideig élhess, és jó dolgod lehessen azon a földön, amelyet Istened, az ÚR ad neked! 17 Ne ölj! 18 Ne paráználkodj! 19 Ne lopj! 20 Ne tanúskodj hamisan felebarátod ellen! 21 Ne kívánd felebarátod feleségét, ne kívánd felebarátod házát, se mezejét, se szolgáját, se szolgálóját, se ökrét, se szamarát, és semmit, ami a felebarátodé! 5Móz 5,6-21.


                        TILOS AZ ÁTJÁRÁS!


Utasításaid értelmessé tettek, ezért gyűlölök minden hamis ösvényt. (Zsolt 119,104)

Egy falu melletti út menti táblára a következő van írva: "Tilos az átjárás és a fák kivágása! Védjük környezetünket!" Néhány falubeli figyelmen kívül hagyta ezt a tiltást. A területet átjáróként használták a szomszéd településre, valamint fákat vágtak ki, hogy tüzet rakjanak.
Szakadó esős hetek után, a kivágások miatt keletkezett ösvények veszélyes patakot képeztek, teljesen járhatatlanná téve ez által az utat.

Az engedetlenség - a szabályok áthágása - károkat okozhat a kapcsolatokban is. Amikor Ádám és Éva ettek a tiltott gyümölcsből (1Móz 3), engedetlenségük szakadást okozott Istennel való kapcsolatukban. Isten nekünk adta a tízparancsolatot. Miközben az engedetlenségről elmélkedtem, rájöttem, hogy a tízparancsolat az életünkben olyan, mint a
helyes utat mutató út menti táblák, amelyet követnünk kell, valamint figyelmeztetnek az elkerülendő utakra.

Imádság: Atyánk, köszönjük a tízparancsolatot és Jézus Krisztust, aki mutatja nekünk a helyes utat. Segíts engedelmeskednünk igéd iránt, és egyedül téged követni. Ámen.

Istent követni mindig a helyes utat jelenti.

Charlotte Mande Kasongo (Nyugati Fok, Dél-Afrika)


Michael W.Smith - Save Me From Myself (feliratos)

Szombati karosszék (Kubinyi Károly) - magyar

Idézetek


"Ha minden más bizonytalan is, egy dolog bizonyos: Isten gondot visel a hívőkről. A gondviselés kinyitja a második ajtót, ha az első becsukódik." (C.H. Spurgeon)

Oswald Chambers: A HIT PROGRAMJA

"Hiszed-e ezt?" (Jn 11,26)

Márta hitt abban a hatalomban, amivel Jézus Krisztus rendelkezett, hitte, hogy meggyógyíthatta volna a bátyját, ha ott lett volna. Azt is hitte, hogy Jézust különös mély bizalom kapcsolja össze Istennel és amit kér, Isten megadja neki. De neki magának lett volna szüksége arra, hogy bensőségesebb, személyesebb legyen a bizalma Jézus iránt. Hite programjának beteljesedését a jövőbe helyezte. Jézus azonban tovább vezette őt, amíg hite személyes tulajdonává nem lett, végül aztán lassan sajátos örökséggé erősödött meg: "Igen, Uram, hiszem, hogy te vagy a Krisztus!"

Veled is ehhez hasonlóan bánik az Úr? Téged is ránevel a vele való személyes meghittségre? Hadd vésse beléd is ezt a kérdést: "Hiszed-e ezt?" Mi a kételkedésed tűzpróbája? Eljutottál-e már életkörülményeidben te is ilyen megoldhatatlan útszakaszra, mint Márta, ahol hited programja személyes hitté kezd alakulni? Ez semmiképp sem történhetik meg addig, amíg személyes nehézségeid következtében személyes problémád nem támad.

A hit állásfoglalást jelent. Az észhit programja szerint csak magamban bízom és kizárok minden egyebet, ami nem egyeztethető össze ezzel az állásfoglalással. A személyes hitben erkölcsileg rábízom magam a hitnek erre az útjára és vonakodom bármiben is megalkudni. A hit egyéni útjára jutva pedig szellemileg rábízom magam Jézus Krisztusra és elhatározom, hogy ebben a dologban egyedül az Úr uralmát ismerem el.

Amikor szemtől szemben állok Jézus Krisztussal és Ő azt mondja nekem: "Hiszed-e ezt?" - rájövök, hogy a hit olyan egyszerű, mint a lélegzetvétel és megdöbbenek rajta, miért voltam olyan ostoba és miért nem bíztam benne már előbb is.

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

Te vagy a legfőbb kincsem

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel
Figyelj jól, és figyeld meg a jeleket a természetes dolgokban, amelyek megerősítik azt, amit Én a szellemiekben végzek. Amikor utasítást és útmutatást adok neked, akkor megerősítem az azt követő jelekkel, mondja az Úr. Az már rajtad áll, hogy higgy és annak alapján reagálj. Viszont nem lehetsz olyan, mint egy betolakodó. Meg kell várnod,amíg a lehetőségek ajtói megnyílnak, illetve bezárulnak. Nagy előnyödre válik, ha megmaradsz a Szellem sodrásában.

Márk 16:20 azok pedig kimenvén, prédikáltak mindenütt; az Úr együttműködvén velük, és az Igét erősítvén a kísérő jelek által.

Forditotta: Országh György

Amen!
Aldott, csodaszep napot kivanok mindenkinek, a Krisztusban!
Kep: Australia

Forras: http://ft111.com/
http://gyurinaploja.blogspot.com/


Joyce Meyer - ELENGEDNI A SÉRTŐDÖTTSÉGET


Készítette: Ilda Kemi
62 1,6 Ezért nagy öröm tölt el benneteket, annak ellenére, hogy most még egy kis ideig különböző megpróbáltatások szomorúságot okoznak nektek.
1,7 Miért van ez így? Mert szükséges, hogy ezek a nehézségek próbára tegyék a hiteteket, vajon valódi-e. Az igazi hit ugyanis értékesebb a színtiszta aranynál. Az aranyat tűzzel tisztítják meg, mégsem marad meg örökké. Hitetek viszont, miután kipróbálták, és valódinak bizonyult, dicséretet, elismerést és dicsőséget szerez nektek, amikor Jézus Krisztus megjelenik. (1 Péter Egyszerű fordítás)

Meg kell értenünk, hogy minden olyan alkalom, amikor arra van kísértésünk, hogy megsértődjünk, vagy felhúzzuk magunkat, tulajdonképpen a hitünk próbája. Péter azt mondja: „Kedves barátaim, ne érjenek benneteket meglepetésként ezek a mostani szenvedések! Ezeknek az a célja, hogy kipróbálják a hiteteket. Ne gondoljátok, hogy valami szokatlan történik veletek! (1 Péter 4:12 Egyszerű fordítás) Minden alkalom, amikor egy kapcsolat meg van próbálva lehetőség arra, hogy Isten munkája megdicsőüljön bennünk, bizonyságként azoknak, akik figyelnek minket, miközben elszenvedjük a bántásokat.

Életünk viharait kezelhetjük egy helyes vagy egy helytelen módon. Amíg nem vált nyilvánvalóvá számomra, hogy a Szent Szellem által micsoda erő lakozik bennünk, hívőkben, hogy a helyes dolgot tegyük, addig nem tudtam helyes módon kezelni a bántásokat.

Jézus tanítása szöges ellentétben áll a világ tanításával. Ő azt tanítja, hogy a vihar közepette is békességünk lehet. Képzeld csak el, milyen nagyszerű lenne, ha bármi is történne, teljes békességed lenne!

Jézus azt mondja nekünk: „Figyeljetek rám! Hatalmat adtam nektek, hogy kígyókon és skorpiókon tapossatok. Hatalmatok (fizikai valamint mentális erőtök és képességetek) van az ellenség minden ereje fölött” (Lukács 10:19, AMP Bible alapján). Azt is megígérte, hogy semmi sem fog ártani nekünk. Ha hatalmunk van az ellenség fölött, akkor arra is hatalmunk (fizikai és mentális erőnk) van, hogy mások bántásain felülkerekedjünk. Jézus megadja nekünk a szükséges erőt, hogy helyesen bánjunk az emberekkel.


Magyar fordítás: ahitatok.hu

Ébredés Magyarországon Adullám Evangélista Szolgálatok

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Készítette: Lisa Szanyel
Nem annak van az ideje, hogy földhöz kötött legyél, vagy hogy elvonják a figyelmedet a problémák és az aggodalmak. Annak van az ideje, amikor át kell engedned a gondjaidat Nekem, és bíznod abban, hogy Én bölcsességet fogok adni és megmutatom a megoldás útját. Olyan lesz a hited, mint a szél, ami felemel és hordoz, mint egy madarat, a szellemi rendeltetésed világába. Tedd rendbe a prioritásaidat, és keresd az arcomat, mondja az Úr, és Én egy örökkévaló kilátást adok neked.

Ézsaiás 40:31 De akik az Úrra várnak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk, futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!

Forditotta: Országh György
Ha'la'san koszonjuk Gyuri szolgalatat az Urnak!

Amen! Halleluja!
Aldott, sikeres napot kivanok mindenkinek, a Krisztusban!


Forras: http://ft111.com/
http://gyurinaploja.blogspot.com/

Kincsem, ó Jézus, Te légy

Jövel Uram Jézus

2012. június 8.

Ige: Újjászületés előtti természet


 Újjászületésünk előtt: „… mi is esztelenek, engedetlenek, tévelygők voltunk, különféle kívánságok és élvezetek rabjai, gonoszságban és irigységben élők, egymástól gyűlöltek és egymást gyűlölők” (Tit. 3,3)

 „amelyekben egykor éltetek e világ életmódja szerint; igazodva a levegő birodalmának fejedelméhez, ahhoz a szellemhez, amely most az engedetlenség fiaiban működik” (Eféz. 2,2)

Ige: A jótettről


És: „Ne fogd meg a jótéteményt azoktól, akiket illet, ha hatalmadban van annak megcselekedése

(Más fordítás: Ne késs jót tenni a rászorulóval, ha módodban van, hogy megtedd).

Ne mondd a te felebarátodnak: menj el, azután térj meg, és holnap adok; holott nálad van, a mit kér.

(Más fordítás: Ha van mit adnod, ne mondd embertársadnak: Menj el, jöjj holnap, majd akkor adok)” (Péld. 3,27-28).

Ige: Az óemberről



 „… levetkezzétek ama régi élet szerint való ó embert [hogy a korábbi gonosz életmódotokat hagyjátok el és vessétek le a „régi” embert], mely meg van romolva a csalárdság kívánságai miatt [Más fordítás: Ez ugyanis teljesen megromlott a saját vágyai miatt, amelyek rossz irányba vezették, és aki romlásba rohan a megtévesztő kívánságok miatt]; Megújuljatok pedig a ti elméteknek szelleme szerint(Eféz. 4,22-23).

Mert: „Akik pedig Krisztuséi, a testet [a (hús)testet; bűnös természetüket szenvedélyeivel, kívánságaival és vágyaival együtt] megfeszítették [(sztauroó): a szenvedélyt, indulatot vagy az önzést eltörli, kiirtja (legyőzi). Minden olyan magatartás, amellyel az ember Krisztus megfeszítésének jegyében megtagadja hústesti életét, és a világban őt körülvevő bűnt. (dr Varga Zsigmond: Újszövetségi görög-magyar szótár 879. oldal: sztauroó)] indulataival és kívánságaival együtt (Gal. 5,24).

És: Ezek által kaptuk meg azokat az ígéreteket, amelyek nekünk drágák, sőt a legnagyobbak: hogy általuk isteni természet részeseivé legyetek és megmeneküljetek attól a pusztulástól, amelyet a kívánság okoz a világban” (2 Pét. 1,4)

„Hogy legyetek feddhetetlenek [kifogástalanok] és tiszták [romlatlanok, épek, vegyítetlenek, érintetlenek], Istennek szeplőtlen [ártatlan, hibátlan, tökéletes, ócsárlástól mentes, megrovást nem érdemlő, támadhatatlan] gyermekei [fiai] az elfordult [fonák, hamis, ravasz, álnok] és elvetemedett [elfajult, kificamodott, eltorzult] nemzetség közepette [a gonosz és romlott nemzedékben]. Kik között fényletek [ragyogtok, fénylettek, világítotok], mint csillagok [fénypontok] e világon [a mindenségben]. Más fordítás: „Akkor Isten ártatlan és tiszta gyermekei lesztek, akikben senki sem talál hibát. A gonosz és romlott emberek között úgy ragyogtok, mint a csillagok a sötét éjszakában” [ha az élet igéjére figyeltek]” (Fil. 2,15).

Mert: „Ti vagytok a világ világossága [kozmosz fénye; ti vagytok a világ számára a fény]. Nem rejtethetik el [nem lehet eltitkolni, titokban tartani] a hegyen épített [fekvő, elhelyezett] város. Úgy fényljék [világítson; ragyogjon fel] a ti világosságtok [fényetek] az emberek előtt, hogy lássák [meglássák, észrevegyék] a ti jó cselekedeteiteket [nemes; kitűnő /(eszményi) szép / tetteiteket], és dicsőítsék [magasztalják] a ti mennyei Atyátokat [aki a mennyekben van]” (Mát. 5,14.16).

Came to my Rescue - Hillsong United

37-es ZSOLTÁR.

Vida Sándor: Mézcseppek:


- A hívő ember életértelme a szeretet.

Oswald Chambers: SZENVEDÉSÉNEK RÉSZESE


"Amennyiben részetek van a Krisztus szenvedéseiben, örüljetek" (1Pt 4,13).

Ha Isten téged eszközévé készít fel, akkor sok olyan tapasztaláson visz át, amelyek egyáltalán nem neked vannak szánva. Csak mert használhatóvá akar tenni az Ő kezében, képessé arra, hogy megértsd, mi megy végbe más lelkekben, azért visz át dolgokon, hogy soha ne lepődj meg, bármivel kerülsz is szembe. Nem tudsz bánni ezzel az emberrel! Miért nem? Isten elég alkalmat adott már neked, hogy ezen a vonalon is áthasson az Ő igazsága, de te eltűntél, mert ostobaságnak találtad, hogy időt szentelj ilyesmire.

Krisztus szenvedései nem a közönséges ember szenvedései. Ő "Isten akaratából" szenvedett, nem a mi egyéni szenvedéseink értelmében. Csak amikor kapcsolatunk van Jézus Krisztussal, akkor érthetjük meg, mi Isten terve velünk. A keresztyén ember kiműveléséhez hozzátartozik az is, hogy tudja, mi Isten célja. A keresztyénség történetében az volt az irányzat, hogy kikerüljék a Jézus Krisztus szenvedéseiben való részesülést. Az emberek megpróbálták Isten parancsait a saját elképzelésük szerint rövid úton teljesíteni. Isten útja mindig a szenvedés útja, a "hosszú, fáradságos út".

Részesedünk-e mi a Krisztus szenvedéseiben? Felkészültünk-e arra, hogy Isten kedvéért kiirtsuk személyes becsvágyunkat? Készen vagyunk-e arra, hogy átformálódásunk közben leromboljuk saját elhatározásainkat? Ez nem azt jelenti, hogy pontosan tudjuk, miért vezet Isten ezen az úton - ez szellemileg beképzeltté tenne minket. Soha sem vesszük észre mindjárt, hogy min akar most átvezetni Isten; csak átmegyünk rajta többé-kevésbé értetlenül, aztán egyszerre elérkezünk egy világos útszakaszra és ezt mondjuk: "Csodálatos! Hiszen Isten őrzött, pedig nem is tudtam!"

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:


Légy résen és maradj elhelyezkedve teljes mértékben és szilárdan az Én jelenlétemben, mondja az Úr. Mert az ellenség támadást indított, hogy letérítsen az útvonalról, és szétszórjon a szélben. Az a stratégiája, hogy érzelmileg belevonjon olyan dolgokba, amit nem tudsz kontroll alatt tartani. Nem az a dolgod, hogy megpróbáld kontroll alatt tartani, hanem az, hogy Bennem bízz azokban a dolgokban. Utasítsd vissza, nehogy megengedd, hogy az ördög és a tervei kibillentsenek az egyensúlyból. Állj meg erősen és határozottan az Én célkitűzéseimben. Én veled vagyok és a te oldaladon állok.

Náhum 2:1 A szétszóró feljött orcád elé. Állíts őrt az erődítményre! Figyeld az utat! Erősítsd meg az oldalsáncaidat! Nagy erővel szilárdítsd meg az erősségedet!

Erőt adó godolatok 3. rész

Szárnyaid alá rejtőzöm.

Ravasz László


Aki önmagának él, nem él, mert nem ismeri a lét örömét és koronáját. Csak az tudja, mi az igazi élet, aki Istennek és másoknak él. (Spurgeon) 

Imádság:


Szerető Mennyei Édesatyám! 
Köszönöm, hogy az életemet kezedbe vetted. Köszönöm, hogy nem hagytál a saját börtönömben sínylődni. Köszönöm a szabadítás csodáját, és az új életemet. Hálás a szívem, hogy ezt megtetted értem, porszem teremtményedért. Mennyei Atyám, a szégyen és a szomorúság is munkál a szívemben, hogy ennek a csodás új életre szóló meghívásnak ellenére is folyamatosan engedetlen vagyok. Nem rád figyelek, ha szólsz, nem igyekszem, ha hívsz, ha küldesz. Tudom a jót, s teszem a rosszat. Bocsáss meg nekem, és kérlek, jobbíts, nevelj, taníts, mert e nélkül elveszem. Munkáld ki bennem a feltétlen engedelmességet, hogy ne kelljen szégyenkeznem. Ámen (M.D.)

A nap gondolata:


A hit a lehetetlen dolgokon csak nevet. (Smith Wigglesworth)

A kétféle szomorúság


A kétféle szomorúság

 Mert az Isten szerinti szomorúság megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre, a világ szerinti szomorúság pedig halált szerez. (2Kor 7:10)

Van egy olyan fajta szomorúság, ami az életet munkálja. S egyben ez a Szentírásban Isten meghökkentő üzenete az embernek, ami érdekes fordulatot hozhat a szomorú érzéseink terén. Mi az Isten szerinti szomorúság? Az Ige itt azt tanítja, hogy ez az, ami megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre. Figyeljük meg: szomorú érzések, és mégis életet munkálnak.

Áldott dolog, ha valakinek az életében Isten kimunkálja ezeket az érzéseket. Mert ez a szomorúság nem letör, hanem a legnagyobb mélységben nyitott a vigasztalásra.

A világ szerint szomorú ember elzárkózó, megvigasztalhatatlan, de az Úr szerinti megszomorodás egy egészen más állapot, ahol Isten a legmélyebb szívbéli elhagyottságban is életet munkálhat. Ilyen a bűnbánat érzése is, ami ugyancsak szomorúság, mégis megbocsátást munkál, helyreállítja az Úrral a kapcsolatunkat. S éppen ennek következtében költözik igazi, elmélyült öröm a lelkünkbe. Van egy szép ének erről, ami érdekes módon egy halom szomorú érzést tartalmaz, mégis reményt kelt:

Sokszor úgy érzem összeroskadok,
Többé nem lesznek jó és szép napok.
Nem süt rám a napsugár,
Nem lesz többé tél, se nyár,
Lelkem terhével egyedül vagyok.

Éjszakák törnek rám,
És én úgy érzem megfolyt a magány.
Félelem, fájdalom,
Kínozza lelkem,
hogy el sem mondhatom.

Megpróbáltam,
hogy nagy dolgot teszek:
Minden emberhez nagyon jó leszek,
És ha megbántanak
nem lesz szívemben harag,
Ez sem oldotta meg terhemet.

Mit tegyek ezután?
Mikor tűnik fel újra szivárvány?
Lesz-e még megoldás,
Vagy csak a négy fal vesz körül, semmi más?

Van egy út, amit Isten készített,
Csak ott lelsz nyugtot és békességet.
Ez az út, a kereszt, ahol Isten szent Fia,
Minden emberért életét adta.

Még ma jöjj, ahogy vagy,
Hisz Jézus Krisztus téged is elfogad.
Félelem, fájdalom,
Eltűnnek végleg,
s te élhetsz szabadon.

(Berencsi Balázs)

Segíts Uram.

Segíts Uram.

Idézetek


"A múlt ajtaján egy szó áll: megbocsátás. Ha arra gondolunk, mi mindent tesznek az emberek társaikkal, mi mindenben részesek, mi mindent kell egymástól elviselniük, megértjük, hogy a béke csak a megbocsátásból fakad. Minden megbocsátó szó és mozdulat, a békét építi." (Phil Bosmans)

(William Wurdsworth) : A cirkusz


Egyszer, még kamasz koromban, apámmal cirkuszjegyért álltunk sorba. Végül már csak egyetlen család volt köztünk és a pénztárablak között. Az a família mély benyomást tett rám. Nyolc gyerek szorongott a sorban, egyik sem látszott többnek tizenkét évesnél. Lerítt róluk, hogy nem dúskálnak. A ruhájuk olcsó, de tiszta. Jól nevelten vártak a sorukra, kettesével kézen fogva álltak a szüleik mögött. Izgatottan suttogtak a bohócokról, elefántok és más, aznap este műsorra kerülő látványosságokról. Érezhetően soha nem jártak még cirkuszban. Ez az este fiatal életük fénypontjának ígérkezett.

Az apa meg az anya vezette a kis csapatot, keblük dagadt a büszkeségtől. Az asszony fogta a férje kezét, felnézve rá, mintha azt mondaná: „Te vagy az én ezüstpáncélos lovagom”. A férfi mosolyogva sütkérezett a dicsfényben, a tekintete visszatükrözte felesége néma lelkesedését.

A pénztárosnő megkérdezte, hány jegyet kérnek.

- Nyolc gyerek-, és két felnőttjegyet legyen szíves – vágta ki peckesen az apa -, hogy elvihessem cirkuszba az egész családomat.

A jegyár hallatán az asszony eleresztette férje kezét, lehorgasztotta a fejét, a férfi ajka remegni kezdett.

- Mennyit mondott? – hajolt kissé közelebb. A pénztárosnő megismételte az összeget. Nem volt náluk annyi.

Hogyan közölhette volna az apa nyolc csemetéjével, hogy nincs elég pénze a cirkuszra? A körülmények láttán apám a zsebébe nyúlt, előhúzott egy húszdollárost, és leejtette a földre. (Tudni kell, hogy semmiféle értelemben nem számítottunk tehetősnek!) Lehajolt, felvette a bankjegyet és megkocogtatta a férfi vállát.

- Elnézést uram, ez a zsebéből esett ki. A férfi pontosan tudta, mi történt. Eszébe se jutott volna kérni, az önkéntes segítséget mégis elfogadta kétségbeejtően szorult helyzetében. Mélyen apám szemébe nézett, két kezébe fogta apám jobbját, megmarkolta a húszast, s egy könnycsepp gördült le arcán: - Köszönöm, kedves uram. Ez rengeteget jelent nekünk.

Visszaballagtunk az autónkhoz, és hazahajtottunk. Aznap este számunkra elmaradt a cirkusz, mégsem éreztük úgy, hogy lemaradtunk volna valamiről.

Spurgeon idézetek


"Aki bűnben él és mégis üdvösségre vár, hasonlatos ahhoz, aki polyvát vet, s mégis azt hiszi, hogy búzával és árpával fogja csűrét megtölteni."

Joyce Meyer: Akarsz-e meggyógyulni?

5,5 Volt ott egy ember, aki harmincnyolc éve szenvedett betegségében.(Mélyen gyökerező, elhúzódó betegség – angolból fordítva)
5,6 Amikor látta Jézus, hogy ott fekszik, és megtudta, hogy már milyen hosszú ideje, megkérdezte tőle: "Akarsz-e meggyógyulni?" (Tényleg komolyan gondolod, hogy meg akarsz gyógyulni- angolból fordítva) (János)

„Akarsz-e meggyógyulni?” Hát nem érdekes, hogy Jézus pont ezt a kérdést teszi fel ennek a szegény embernek, aki már harmincnyolc hosszú éve beteg?”

Az Úr most tőlünk is ugyanezt kérdezi. Vannak emberek, akik valójában nem is akarnak meggyógyulni. Mindig csak a problémájukról akarnak beszélni. Előfordul, hogy a problémájuk függőséggé alakul, meghatározva az identitásukat és az életüket. Mindent meghatároz, meghatározza, amit gondolnak, mondanak és cselekszenek. Ha ilyen „mélyen gyökerező, elhúzódó” betegségtől, problémától szenvedünk, akkor az Úr szeretné, ha tudnánk, hogy nem ennek kell lennie életünk, és egész létünk fókuszának. Azt akarja, hogy bízzunk Benne és működjünk együtt Vele, amint lépésről lépésre vezet, míg végül győzedelmeskedünk a probléma fölött. Ne használjuk a problémánkat arra, hogy az emberekből együttérzést csikarjunk ki.

Régebben, amikor a férjemet próbáltam elárasztani a panaszkodásommal, ő egyszerűen így szólt: „Joyce, nem foglak sajnálgatni, mert ha így tennék, akkor sohasem jutnál túl a problémáidon.” Ilyenkor legszívesebben jól behúztam volna neki egyet.

Sokszor megharagszunk azokra, akik megmondják nekünk az igazságot. Az igazság pedig az, hogy mielőtt meggyógyulnánk, előbb akarnunk kell meggyógyulni – a testünkben, a lelkünkben és a szellemünkben. Eléggé kell akarnunk ahhoz, hogy képesek legyünk elfogadni az igazságot.

Mindannyiunknak meg kell tanulnunk Isten személyesen ránk szabott tervét követni. Bármi is legyen a problémánk, Isten megígérte, hogy betölti a szükségeinket és kárpótol minket a veszteségeinkért. Szembenézni az igazsággal - ez a kulcs ahhoz, hogy a börtönajtók, melyek eddig fogva tartottak kinyíljanak.

Joyce Meyer
Magyar fordítás: ahitatok.hu

2012. június 7.

Ige: A botránkozásról


 Az Úr Jézus kijelentése: „… Lehetetlen dolog, hogy botránkozások [botrányok, botlások, bűnre csábítások] ne essenek [ne jöjjenek]; de jaj annak, aki által esnek [aki által eljönnek. Elkerülhetetlen, hogy kelepcék ne készüljenek, de jaj annak, aki azokat készíti. Biztos, hogy fognak olyan dolgok történni, amelyek bűnbe viszik az embereket, de nagyon rossz lesz annak, aki miatt ez történik].

Jobb [és elviselhetőbb volna] annak, ha egy malomkövet vetnének a nyakába, és ha a tengerbe vettetik, hogysem mint egyet e kicsinyek közül megbotránkoztasson [és tőrbe csaljon, hitszegésre (aposztáziára) vagy elégedetlenségre csábítson, botlásba és bűnbe vigyen]” (Luk. 17,1-2)

De: „Aki pedig megbotránkoztat [bűnre, elpártolásra, elégedetlenségre csábít, tőrbe ejt, botlásba visz csak] egyet [is] e kicsinyek közül, akik énbennem hisznek, jobb annak [jobban járna], hogy malomkövet [(onikosz) - szamár- (tudniillik. olyan nagy, hogy egy szamár kell a forgatásához)] kössenek a nyakára, és [azzal együtt] a tenger mélységébe vessék. [a tenger fenekére süllyesztenék]. Jaj a világnak [(koszmosz): a teremtett világ (azaz: az angyalok és emberek együtt.) az univerzum] a botránkozások [a kelepcék; a botrányok (a botlásba vivő alkalmak); a bűn csapdái miatt] miatt!

Mert szükség [kikerülhetetlen], hogy botránkozások essenek [történjenek, hogy kelepcék támadjanak, hogy botrányok jöjjenek]; de [mégis] jaj, annak az embernek, aki által a botránkozás esik [aki által keletkeznek a kelepcék; és jön a botrány] [Más fordítás: Sajnálom a világban élő embereket a miatt, ami bűnbe viszi őket! Elkerülhetetlen ugyan, hogy egyesek bűnbe essenek, de rossz lesz annak, aki bűnbe viszi az embereket; Mert szükségszerű ugyan, hogy jöjjenek csábítások a bűnre, mégis jaj annak az embernek, aki által jönnek]” (Mát. 18,6-7).

Pál apostolon keresztül jelenti ki a Szent Szellem, hogy miért szükséges hogy botránkozások (hamis tanok és tanítások)  legyenek, amelyek megosztást, szakadást hoznak a nyájban: „Mert szükség, [kell is] hogy szakadások [(haireszisz): viszály, pártoskodás, meghasonlás, széthúzás; megosztottság] is legyenek köztetek, [körötökben] hogy a kipróbáltak [állhatatosak, megbízhatóak; hitelesek] nyilvánvalókká  (láthatókká) legyenek [megismertessenek; kitűnjenek] ti köztetek. [ugyanis a megbízhatók csak így tűnnek ki közületek]” (1 Kor. 11,19).

 Ezek a Krisztus népéből támadnak, ahogy ezt Pál apostol az efézusi véneknek kijelenti: „Mert én tudom azt, hogy az én eltávozásom után jőnek ti közétek gonosz [dühös] farkasok, kik nem kedveznek a nyájnak [és nem kímélik a nyájat]. Sőt ti magatok közül is támadnak férfiak, kik fonák dolgokat beszélnek, hogy a tanítványokat magok után vonják” (Csel. 20,29-30).

Az Úr már kijelentette, hogy az Ő népének mit kell tenni a hamis tanítókkal: „Mikor te közötted jövendőmondó (próféta), vagy álomlátó támad és jelt vagy csodát ád néked (tudtodra). Ha bekövetkezik is az a jel vagy a csoda, a melyről szólott vala néked, mondván: Kövessünk idegen (más) isteneket, akiket te nem ismersz, és tiszteljük azokat: Ne hallgass efféle jövendőmondónak (prófétának) beszédeire, vagy az efféle álomlátóra. Mert az Úr, a ti Istenetek kísért titeket (mert csak próbára tesz benneteket Istenetek), hogy megtudja, ha szeretitek-e az Urat, a ti Isteneteket teljes szívetekből, és teljes lelketekből?

Az Urat, a ti Isteneteket kövessétek, és őt féljétek, és az ő parancsolatait tartsátok meg, és az ő szavára hallgassatok, őt tiszteljétek, és ő hozzá ragaszkodjatok. Az a jövendőmondó pedig vagy álomlátó ölettessék meg (Annak a prófétának és annak az álomlátónak pedig meg kell halnia). Mert pártütést hirdetett az Úr ellen, a ti Istenetek ellen (mert el akart téríteni Istenetektől, az ÚRtól), aki kihozott titeket Egyiptom földéből, és megszabadított téged a szolgaságnak házából; hogy elfordítson (El akart tántorítani) téged arról az útról, a melyet parancsolt néked az Úr, a te Istened, hogy azon járj. Gyomláld (takarítsd) ki azért a gonoszt magad közül (köréből)” (5 Móz. 13,1-6).

János apostol is szól a hamis tanítókról: „Fiacskáim, itt az utolsó óra; és amint hallottátok, hogy az antikrisztus eljő, így most sok antikrisztus támadt (jelent meg); ahonnan [ebből] tudjuk, hogy itt az utolsó óra. Közülünk váltak ki, de nem voltak közülünk valók; mert ha közülünk valók lettek volna, velünk maradtak volna; de hogy nyilvánvalóvá legyen felőlük, hogy nem mindnyájan közülünk valók” (1 Ján. 2,18-19).

Péter apostol is erre figyelmezteti a Krisztus népét: „Valának pedig hamis próféták is a nép között, amiképpen ti köztetek is lesznek (föllépnek majd) hamis tanítók, akik veszedelmes eretnekségeket fognak becsempészni (romlásba döntő tévtanokat terjesztenek), és (ezekkel) az Urat, aki megváltotta őket, megtagadván, (s ezzel) önmagokra hirtelen való veszedelmet (gyors pusztulást) hoznak. És sokan fogják követni azoknak romlottságát; akik miatt az igazság útja káromoltatni fog. És a telhetetlenség miatt költött beszédekkel vásárt űznek belőletek (Kapzsiságukban megkísérlik, hogy hízelgő szavakkal becsapjanak majd titeket; //benneteket pedig szép szavakkal fognak kifosztani kapzsiságukban//); kiknek kárhoztatásuk régtől fogva nem szünetel, és romlásuk nem szunnyad (De már rég kimondatott //készen van// az ítélet, s pusztulásukat //kárhozatukat// nem kerülik el)” (2 Pét. 2,1-3).

És sokan fognak ezekre hallgatni, és ennek eredményéről így szól a Szent Szellem: „A Szellem pedig nyilván (világosan) mondja, hogy az utolsó időkben némelyek elszakadnak a hittől, hitető (megtévesztő) szellemekre és gonosz szellemek (ördögi) tanításaira figyelmezvén (hallgatnak). Hazug beszédűeknek képmutatása által (és olyanokra, akik képmutató módon hazugságot hirdetnek), kik meg vannak bélyegezve a saját lelkiismeretükben” (1 Tim. 4,1-2)



Ige: A kísértés


De az is kijelentést nyer, hogy a csapás kísértés, aminek célja az Istenben való hit elrablása: „Boldog ember az, aki a kísértésben kitart; mert minekutána megpróbáltatott, elveszi az életnek koronáját, amit az Úr ígért az őt szeretőknek. Senki se mondja, mikor kísértetik: Az Istentől kísértetem: mert az Isten gonoszsággal (és a gonosztól) nem kísérthető, ő maga pedig senkit sem kísért.

Mert mindenki saját kívánságától vonzva és csalogatva esik kísértésbe. Azután a kívánság megfoganván, bűnt szül; a bűn pedig teljességre jutván halált nemz. Ne tévelyegjetek szeretett atyámfiai (szeretett testvéreim)! Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék felülről való, és a világosságok Atyjától száll alá, akiben nincs változás, vagy változásnak árnyéka (sem fénynek és árnyéknak váltakozása)” (Jak. 1,12-17)

Ige: Az eltévelyedett testvér útbaigazítása


 „Ha pedig eltévelyedik valaki az igazságtól: „Atyámfiai (testvéreim), még ha előfogja is az embert valami bűn (ha valakit tetten is érnek valamilyen hibás lépés, botlás, baklövés, melléfogásban), ti szellemiek (akik szellemi emberek vagytok), igazítsátok útba (igazítsátok helyre) az olyant szelídségnek (jóindulat, barátságosság, higgadtság) szellemével. Ügyelvén (de azért vigyázva) magadra, hogy meg ne kísértessél te magad is” (Gal. 6,1)

 „Ha pedig valaki nem engedelmeskedik a mi levél által való beszédünknek (és intésünknek), azt jegyezzétek meg; és ne társalkodjatok (ne tartsatok kapcsolatot) vele, hogy megszégyenüljön. De ne tartsátok (ne tekintsétek) ellenségnek, hanem intsétek, mint atyafit (mint testvéreteket)” (2 Thess. 3,14-15)

 Mert: „Atyámfiai (testvéreim), hogyha valaki ti köztetek eltévelyedik az igazságtól, és megtéríti őt valaki, Tudja meg, hogy aki bűnöst térít meg (és visszafordít) az ő tévelygő útjáról, lelket (vagyis életet) ment meg a haláltól és sok bűnt (és sok tévedést, hibát) elfedez” (Jak. 5,19-20)

És azért kell figyelmeztetni, mert azt mondja az Úr: „És ha elfordul az igaz az ő igazságától, és cselekszik álnokságot, és én vetek eléje botránkozást: ő meg fog halni.  Ha meg nem intetted őt, vétke miatt hal meg és elfelejtetnek igazságai, amelyeket cselekedett; de vérét (vagyis életét) a te kezedből kívánom meg.

(Más fordítás: Ha az igaz letér az igaz útról, és gonoszságot követ el, akkor én bukását okozom, és ő meg fog halni. Ha nem figyelmezteted őt, akkor meghal ugyan vétke miatt, és emléke sem marad meg igaz tetteinek, amelyeket véghezvitt, de a vérét tőled kérem számon). Ha pedig te megintetted (és figyelmeztetted) azt az igazat, hogy az igaz ne vétkezzék (többé), és ő nem vétkezik többé: élvén él (mert akkor életben marad), mert engedett az intésnek (és a figyelmeztetésnek), és te (is) a te lelkedet (vagyis életedet) megmentetted” (Ezék. 3,20-21)


Így töltöd be Isten akaratát, hiszen az Úr már az Ószövetségben kijelentette, hogy mit kell tenni: „Ne gyűlöld a te atyádfiát szívedben; fedd meg a te felebarátodat (a te honfitársadat) nyilván (és bátran), hogy ne viseljed az ő bűnének terhét (és hogy ne légy részes a vétkében)” (3 Móz. 19,17)

De: „Ne álljon elő egy tanú senki ellen semmiféle hamisság és semmiféle bűn miatt (mert nem lehet elég egy tanú senkinek a bűne vagy vétke dolgában sem); akármilyen bűnben bűnös valaki (és bármilyen vétket követett is el), két tanú szavára vagy három tanú szavára álljon a dolog (és csak két vagy három tanú szavával lehet érvényes egy ügy)” (5 Móz. 19,15)



Hatalmas Atyám dicsőítlek Téged

81-es ZSOLTÁR

Ravasz László


Éljünk úgy, amint majd halálunk óráján kívánnánk, hogy életünk legyen. (Augustinus) 

Napi gondolat


 A kicsi gyertya oly messze sugárzik! Jótett ragyog így a silány világban. (Shakespeare ) 

Légy elégedett a körülményeiddel


„Nem a nélkülözés mondatja ezt velem, mert én megtanultam, hogy körülményeim között elégedett legyek.” (Filippi 4 11)

A Biblia azt tanítja, hogy megelégedettek lehetünk, „függetlenül a körülményeinktől”, ha Jézushoz közel maradunk. (Filippi 411)

Az a megelégedettség, amit Jézusban fedezhetünk fel, az nagyszerűbb, mint bármi, amit a világ nyújthat. Ez a Jézusban nyert elégedettség egy olyan kincs, ami minden elképzelésünket felülmúlja. Ha Jézusra nézünk, akitől a megelégedettségünk is van, akkor nem kell, hogy nyugtalanok legyünk, vagy féljünk. (János 14 27; Timoteus 66).

Akkor érhetjük el a megelégedettséget, ha hallgatunk a Szentlélek szavára, tanuljuk azt, hogy az „Isten királyságában nem egy számottevő dolog az evés és az ivás, de az igazság a békesség és az öröm nagyon is lényegesek.” (Róma 14 17)

Tudjuk, hogy ezek a dolgok igazak, mivel Jézus megmondta ezt nekünk. Azt akarta, hogy ezt megismerjük és így az Ő békessége legyen bennünk. (János 16:33)

Botos Lajos Én Hiszek!!.

Kenneth E. Hagin: Nyereség!


Mert nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség. - Filippi 1,21.

Amikor a test meghal, a belső ember tovább él. A mai szövegben Pál a fizikai halálról beszél — és azt mondja, hogy az nyereség. Ez véget vet annak az elképzelésnek, miszerint az ember meghal, mint egy kutya, és ennyi az egész. Ebben így határozottan semmi nyereség nem lenne.

De véget vet annak az elképzelésnek is, hogy amikor meghalsz, csak ide-oda lebegsz, mint egy felhő az égen. Ebben sem lenne semmi nyereség. Véget vet a reinkarnáció elképzelésének is. (Az ugyancsak mindenestül puszta elképzelés! Semmi igei nincs benne.) Sokan azt hiszik, hogy újra meg fognak születni erre az életre — legközelebb esetleg mint tehén, ló vagy akár légy. Semmi nyereség nem lenne abban, ha mint tehén jönnél vissza — lehet, hogy megennének. Ha szúnyog lennél, lehet, hogy lecsapnának. Milyen ostobák tudnak lenni az emberek, amikor elhagyják a Bibliát és hamis tanításokba keverednek! Az igazság pontosan az, amit a Biblia állít: A fizikai halállal az újjászületett hívő — aki örök szellemi lény — elköltözik, hogy Krisztussal legyen, és ez valóban nyereség!

Megvallás: ‘Nekem’ az élet ebben a fizikai testben Krisztus. Krisztusnak az élete lakozik az én valódi énemben — a belső emberben, az örök szellemi lényben.

Életcseppek


"Ha a házassági közösségünkben az Úr Jézus van mindig az első helyen, akkor el tudjuk hordozni társunk idővel megmutatkozó gyöngéit és hibáit. Aki bűnbocsánatból él, az megtanul a hétköznapok során megbocsátani." /Josef Kausemann/

Egy keskeny út


1986. január 3-án a körzeti nőgyógyász beutalt az egyik budapesti klinikára, mert a terhesség első hónapjaiban szokásos, kötelező rákszűrés, eredménye'' P4-es citológiai lelet lett.

A klinikán az első hét alapos kivizsgálással telt el. Izgatottan és mégis reménykedve vártam a laboratóriumi eredmények megérkezését.
Tizenegyedikén, amikor hozzám értek, a professzor anélkül, hogy bármi mást mondott volna, megkérdezte, hogy hány élő gyermekem van? Olyan oda nem illőnek látszó és rosszat sejtető volt ez a kérdés, hogy nem is tudtam hirtelen válaszolni. Vizit után behívtak a professzor szobájába, az osztályos orvossal várt rám. Közölték, hogy rosszindulatú daganatom van, és ezért azonnali közbeavatkozásra, operációra van szükség.

- Nem áltatjuk Önt. Látnia kell a helyzete súlyosságát, mert ha jobbnak hinné, mint amilyen, akkor esetleg a gyerek megszületése utánra akarná halasztani a műtétet. Márpedig nincs idő a halogatásra. Ha napokon belül eltávolítjuk a méhét - ami természetesen egyúttal a terhesség megszakítását is jelenti - még lelsz esélye a túlélésre, különben nem.
Nem tudtam visszatartani a könnyeimet. Csak azt hajtogattam:
- De ez a gyerek már él, mozog.
A két orvos egymást támogatva próbált meggyőzni:
Számoljon asszonyom! Mi több, a négy vagy az egy? Magának már van négy élő, egészséges gyermeke, ha nem egyezik bele, nem tudja felnevelni őket. Rájuk kell gondolnia! Anyára van szükségük és nem egy sírra, ahová virágot vihetnek.
Iszonyú érzés volt szembekerülni ezzel a rettegett betegséggel és azzal a helyzettel, hogy az életem ára: megöletni a gyermekemet.

Attól kezdve nem volt nyugalmam, gyötört ez a választási kényszer. Egyik megoldást sem találtam elfogadhatónak. Nem akartam, hogy elvegyék tőlem ezt az ötödiket, ugyanakkor hatott rám az is, amit az orvosok és az egész kórházi légkör, a nővérek és a betegek sugalltak. Nehéz anyagi körülmények között éltünk és alig több mint ötven négyzetméteres lakásban, a legidősebb gyermekünk is csak kilencéves volt, rokonainkra nem számíthattunk. Ilyen helyzetben talán tényleg felelőtlenség itt hagyni a férjemet öt vagy négy kicsivel. Ezt mondta az eszem, a szívem azonban azt, hogy nem szabad egy másik ember élete árán meggyógyulni. Kinek van joga megmondani, hogy nem szabad egy másik ember élete árán meggyógyulni. Kinek van joga megmondani, melyikünk élete a fontosabb? A napok közben teltek egymás után és már nem lehetett tovább halogatni a döntést. Az orvosok tapintatosan, de érezhető türelmetlenséggel sürgették a beleegyező nyilatkozat aláírását.

Nyugtalanságomban a folyosókat járva gyakran láttam, amikor mentősök rohantak be inkubátorban egészen kis babát hozva. Lám, az emberi tudás őket már valószínűleg képes lelsz életben tartani, bárcsak az én kicsimnek is legalább annyi esélye lenne, mint egy ilyen koraszülöttnek! A végső döntés előtt magamra maradtam, rá kellett döbbennem: nincs ember, aki segíteni tudna! És abban a pillanatban, ahogy ezt felismertem, megérkezett a segítség! A tudatom alól, a lelkem mélyéből megvilágosodott bennem az ő neve, az Övé, akire gyermekkorom óta még csak nem is gondoltam.
- Uram, olyan vagyok, mintha keresztre feszítettek volna. Kérlek, segíts!
Bementem a kórterembe és a kimerültségtől elaludtam. Álmomban egy férfihang szólt hozzám: Ne öld meg a gyermekedet! Én adok erőt.'' Hetek óta először ébredtem derűsen, aggodalom nélkül.

A nővér éppen akkor jött be a bébidoppal. Ezzel a műszerrel az anyák naponta meghallgathatták a méhükben lévő baba szívhangját. Ezt nálam a tervezett beavatkozás miatt eddig elhagyták. Most én is magamhoz hívtam a nővért:
- Kérem, jöjjön ide is, hallgassuk meg a baba szívét!

Értetlenül, zavartan nézett rám.

Kérem, jöjjön, nem lesz műtét!

Bennem ezután minden lerendezetté vált, ugyanakkor a klinikán igen nehéz lett a helyzetem. A bébidoppos vizsgálat után az osztályos orvos hamarosan üzent, hogy keressem fel. Valósággal magán kívül volt, már értesült a döntésemről. Kiabált:
- Ennek az egésznek semmi értelme. A huszonnyolcadik hétnél tovább úgysem tudja kihordani a terhességét, és ha akkor esetleg meg is születik egy körülbelül egykilós gyermek, még mindig kérdés, hogy életben marad-e? Maga viszont minden esélyét elveszti, a daganat is fejlődni fog, kezelhetetlen lesz és a szülés után áttételek jelentkeznek majd. Eddig azt hittem, azért van négy gyereke, mert szereti őket, de már tudom, hogy csak felelőtlenségből. Már nem is magát sajnálom; majd eltemetik, megeszik a kukacok és kész, de mi lesz a gyermekeivel, azok anya nélkül fognak felnőni. Azt hiszi, hálásak lesznek ezért? Téved, utálni fogják az árvaságukért.
Megsajnáltam, nagyon rosszul nézett ki. Talán eszébe jutott az a több száz vagy ezer magzatelhajtás, amit addig csinált, hogy talán mégis emberek voltak, nem pedig egyszerűen csak megszületendő problémák. Hallgatott egy kicsit, aztán csendesebben folytatta.

- Elismerem, nehéz napjai lehettek, a rák valóban félelmetes betegség, nem csoda, ha már nem képes helyes döntést hozni. Pedig higgye el, egy gyors operációval még meggyógyíthatnánk.

A nővérek és a betegtársaim eddig sajnáltak. Itt valamennyien veszélyeztetett terhességgel feküdtek. Sokuknak talán pont azért vált kétségessé a kívánt gyermek, mert korábban a nem kívántakat elvetették. Most, mikor megtudták, hogy a betegségem ellenére sem egyezem bele az abortuszba, becsmérlő szavakat használva támadtak rám. Ebben a helyzetben jutott eszembe a férjemnek egy régebbi munkatársa, akit személyesen ugyan nem ismertem, de tudtam róla, hogy katolikus keresztény hitét megvallva és vállalva él.
Telefonon kerestem meg, ő volt az első ember, aki megértette a problémámat. Még aznap elment a férjemhez - akivel én csak látogatáskor tudtam volna beszélni, mert otthon nem volt telefonunk, és segítségét is felajánlva tájékoztatta a döntésemről. Férjem gyermekkorától ateista környezetben élt, meggyőződéses materialista volt, csak később tudtam meg, hogy évek óta kérte imában az általa csak ,,feltételesen'' elfogadott Istentől a hit kegyelmét.

Lélekben tehát arra is fel kellett készülnöm, hogy nem fogja elfogadni a választásomat, de nem így történt. Mikor megtudta tőlem, ki adott és ad erőt, hit töltötte el, és ő is megtért.

l986. március 1-jén a gyülekezetben is házasságot kötöttünk, és ugyanazon a napon részesült négy gyermekünkbemerítésbe. Június 6-án áldott állapotom kilencedig hónapjában 4,30 kg testsúllyal megszületett Gábor fiam.
A műtétre csak a szoptatási időszak befejezése után, l987. áprilisában került sor.
Gábor - akinek az emberi tudomány szerint meg sem lett volna szabad születnie - ma már három és fél éves és esténként együtt imádkozik velünk, szüleivel és testvéreivel Urunkhoz Istenünkhöz.


kiálcs az Urnak : Keresztény dícséret : ( Rupa Testvérek)

Ravasz László: Gondolatok


A gyermek nem fényűzés: ő maga a gazdagság.