Amikor Bill Gates-t, a Microsoft alapítóját, hihetetlen sikerérők
kérdezték, a következő dolgokat ajánlotta minden kezdő figyelmébe. Érdemes megfontolni
őket! 1. Az élet nem fair - szokj hozzá! 2. A világot nem érdekli az
önbecsülése; azt várja, hogy előbb érj el valamit, utána légy elégedett
magaddal. 3. Nem fogsz milliókat keresni rögtön az iskola befejezése után, és
nem leszel rögtön alelnök mobiltelefonnal. Meg kell dolgoznod érte. 4. Azt
hiszed, a tanárod túl kemény? Várd ki csak, milyen lesz a főnököd! Ő nincs
véglegesítve! 5. Az élet nincs szemeszterekre felosztva, és nincs nyári szünet
sem. A munkáltatók nem érdekeltek abban, hogy "megtaláld önmagad".
[...] A Biblia azt mondja: "Aki lustán dolgozik, elszegényedik, de a
szorgalmas munka meggazdagít." (Péld. 10,4)
2012. április 22.
A cél!
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Ifjú földművesek versenyeztek. Egy darab ugart kellett
felszántani. Az volt a mérték, hogy kitudja a legegyenesebb barázdát szántani.
A legtöbbje csak görbe barázdát szántott. Mikor a jutalom kiosztására került a
sor, elhangzott a kérdés: „Hova néztél szántás közben?”
Az egyik így szólt: az eke szarvára; a másik így: az eke
vasára; a harmadik a barázdát nézte, és mindegyik barázdája görbe volt. Volt
közöttük egy, akinek a barázdája egyenes volt. Hát te hová néztél? – kérdezte
tőle.
Én a lovak között elnéztem arra messze, az egyedül álló fára
és azt tartottam mindig szemmel.- felelte a kérdezett.
A bányász lámpája
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
A sóbányász naponta leszállt a föld gyomrába, hogy munkáját elvégezze.
Felszerelése nagyon egyszerű volt: egy lámpa és egy csákány.
Egyik este, amikor munkája végeztével a felszínre igyekezett, egy tekervényes és szűk folyosón elejtette a lámpását, ami összetört.
Az első pillanatban a bányász még örült is a kárnak: - Végre megszabadultam tőle! Mindenhová magammal kellett vinnem, vigyáznom kellett, hogy hová teszem, és még a munka közben is figyelnem kellett rá. Egy gonddal kevesebb, sokkal szabadabbnak érzem magam. Végül is, ezen az úton már évek óta járok, csukott szemmel is kitalálok.
Az emlékezet azonban hamarosan cserben hagyta. A sötétben minden egészen más volt. Pár lépés után nekiment a falnak.
Talán máris eltévesztette az utat? Hogy lehet, hogy ilyen hamar eltévedt? Megpróbált visszatérni a kiinduló ponthoz, de csakhamar ott állt a vízgyűjtő partján, ahonnan elindult.
- Nem is lehet olyan mély - gondolta magában -, de ha beleesek, biztosan megfulladok.
Óvatosan lekuporgott és elindult négykézláb. Nemsokára vérzett a keze és a térde. Tehetetlenségében sírva fakadt, mert hiába igyekezett, alig jutott előre.
Nagy vágy fogta el a lámpája után. Nem maradt más választása, várakoznia kellett türelmesen, hátha leszáll hozzá valaki, hogy megkeresse és legalább egy gyertya csonkjával kisegítse.
”Az én lábamnak szövétneke a Te Igéd, és ösvényemnek világossága.” Zsoltár 119,105
Egyik este, amikor munkája végeztével a felszínre igyekezett, egy tekervényes és szűk folyosón elejtette a lámpását, ami összetört.
Az első pillanatban a bányász még örült is a kárnak: - Végre megszabadultam tőle! Mindenhová magammal kellett vinnem, vigyáznom kellett, hogy hová teszem, és még a munka közben is figyelnem kellett rá. Egy gonddal kevesebb, sokkal szabadabbnak érzem magam. Végül is, ezen az úton már évek óta járok, csukott szemmel is kitalálok.
Az emlékezet azonban hamarosan cserben hagyta. A sötétben minden egészen más volt. Pár lépés után nekiment a falnak.
Talán máris eltévesztette az utat? Hogy lehet, hogy ilyen hamar eltévedt? Megpróbált visszatérni a kiinduló ponthoz, de csakhamar ott állt a vízgyűjtő partján, ahonnan elindult.
- Nem is lehet olyan mély - gondolta magában -, de ha beleesek, biztosan megfulladok.
Óvatosan lekuporgott és elindult négykézláb. Nemsokára vérzett a keze és a térde. Tehetetlenségében sírva fakadt, mert hiába igyekezett, alig jutott előre.
Nagy vágy fogta el a lámpája után. Nem maradt más választása, várakoznia kellett türelmesen, hátha leszáll hozzá valaki, hogy megkeresse és legalább egy gyertya csonkjával kisegítse.
”Az én lábamnak szövétneke a Te Igéd, és ösvényemnek világossága.” Zsoltár 119,105
A szivárgó cserépedény.
Készítette: | Győzedelmes Gyülekezet
Kínában egy vízhordozónak volt két nagy cserépedénye. Annak
a botnak egy-egy végén lógtak, amit a nyakában hordott. Az egyik edényen volt
egy repedés, míg a másik tökéletes volt és mindig egy teljes adag vizet
szállított.
A pataktól a házig tartó hosszú séta végén a megrepedt edény
már csak félig volt vízzel. Két teljes évig ez így ment, minden nap a
vízhordozó már csak másfél edény vizet szállított vissza a házba. Természetesen
a tökéletes edény büszke volt a teljesítményére, hisz tökéletesen csinálta. De
a szegény törött cserép szégyellte a tökéletlenségét, és nyomorultnak érezte
magát, hogy csak félannyit tudott teljesíteni. A két év keserűség után egyik
nap megszólította a vízhordozót a pataknál.
- Szégyellem magam, mert a víz szivárog egész úton hazafelé.
A vízhordozó így válaszolt a cserépnek:
- Észrevetted, hogy az ösvényen virágok csak a te oldaladon
nyílnak, s a másik cserép oldalán nem? Ez azért van így, mert én mindig tudtam
a fogyatékosságodról, és virágmagot szórtam az ösvénynek erre az oldalára.
Minden nap te locsoltad őket, amíg visszasétáltunk. Két éve leszedem ezeket a
gyönyörű virágokat, hogy az asztalt díszítsem velük. Ha nem lennél olyan,
amilyen vagy, akkor ez a gyönyörűség nem ragyogná be a házamat. Mi mindannyian
törött cserépedények vagyunk, a saját különleges hibáinkkal. De ezek a törések
és hibák teszik az életünket olyan nagyon érdekessé és értékessé. Csak el kell
fogadnunk magunkat és mindenki mást is olyannak, amilyen, s meglátni a jót
másokban. Hiszen Isten szemében mindennek és mindenkinek egyedi, fontos és
áldott helye és feladata van!
2012. április 21.
Ige: A Szent Szellem buzdítása
Minden Istent tisztelő emberhez így szól a Szent Szellem Pál apostolon
keresztül: „Intelek azért [buzdítalak tehát] mindenek előtt, hogy tartassanak
könyörgések, imádságok, [közbenjárások] esedezések, hálaadások [Istennel
való társalgásokat] minden
emberekért
[Mindenekelőtt arra
kérlek benneteket, imádkozzatok minden emberért! Könyörögjetek Istenhez,
kérjétek, hogy adja meg, amire szükségük van, és adjatok hálát érte, amikor
megadja], Királyokért és minden
méltóságban [és minden
hatalomban; és minden feljebbvalóért;
és minden felettesért; elöljáróért;
Imádkozzatok a császárokért és
mindazokért, akik hatalmat kaptak] levőkért,
hogy csendes és nyugodalmas életet éljünk, teljes istenfélelemmel és
tisztességgel [teljeset; és komolyságban].
Mert ez jó és kedves dolog a mi megtartó [üdvözítő] Istenünk [színe] előtt [ezt látja nemesnek, ezt
fogadja szívesen a mi megmentőnk, az isten]” (1 Tim. 2,1-3)
Ige: Miért imádkozzunk?
Az apostol példát mutat nekünk: : „hogy élhessetek az Úrhoz
méltóan, teljes mértékben az ő tetszésére, és teremjetek gyümölcsöt mindenfajta
jó cselekedettel, és növekedjetek az Isten ismeretében. Minden erővel
megerősíttetvén az Ő dicsőségének hatalma szerint minden kitartásra és
hosszútűrésre örömmel; (Más
fordítás: Az ő mindenen uralkodó dicsősége lehetővé teszi, hogy mindenféle
képességgel felruházva olyan hatalomra jussatok, mely teljes állhatatosságra és
hosszútűrésre képesít)” (Kol. 1,10-11)
„Mert valátok régen sötétség, most pedig világosság az
Úrban: mint világosságnak fiai úgy járjatok.
(Mert a világosságnak
gyümölcse minden jóságban és igazságban és valóságban van)” (Eféz. 5,8-9)
Ez pedig: „A Szellem gyümölcse …(amely): szeretet,
öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás” (Gal.
5,22)
Péter apostolon keresztül fejti ki a Szent Szellem, hogy mi
a mi feladatunk a gyümölcstermésben: „Ugyanerre pedig teljes igyekezetet is fordítván, a ti
hitetek mellé ragasszatok jó cselekedetet, a jó cselekedet mellé tudományt. A
tudomány mellé pedig önuralmat, az önuralom mellé pedig állhatatosságot, az
állhatatosságmellé pedig kegyességet, a kegyességben testvéri szeretetet, a
testvéri szeretetben pedig minden ember iránti szeretetet. Mert ha ezek
megvannak és gyarapodnak bennetek, nem tesznek titeket hivalkodókká, sem
gyümölcstelenekké a mi Urunk Jézus Krisztus megismerésére nézve. Akiben pedig
ezek nincsenek meg, az vak, rövidlátó, és elfeledkezett arról, hogy régi
bűneiből megtisztult” (2 Pét. 1,5-9)
Mert: „Az igaznak (megigazultnak) gyümölcse életnek fája; és lelkeket (életeket) nyer meg a bölcs” (Péld.
11,30)
Ige: Isten akaratának megismerése
„… ismered az ő
akaratát, és meg tudod ítélni, mi a helyes, mert megtanultad a törvényből” (Róm.
2,18)
Mégpedig:
„Krisztus törvényéből” (1 Kor. 9,21)
Ezért: „… ne igazodjatok e világhoz, hanem
változzatok meg értelmetek megújulásával, hogy megítélhessétek: mi az Isten
akarata, mi az, ami jó, ami neki tetsző és tökéletes” (Róm. 12,2)
„Jól vigyázzatok
tehát, hogyan éltek; ne esztelenül, hanem bölcsen” (Eféz. 5,15)
„… mivelhogy
levetkeztétek amaz ó embert, az ő cselekedeteivel együtt. És felöltöztétek az
új embert, aki Teremtőjének képmására állandóan megújul, hogy egyre jobban
megismerje őt” (Kol. 3,9-10)
Ezért: „Mindent vizsgáljatok meg; ami jó, azt megtartsátok!
Mindentől, ami gonosznak látszik, őrizkedjetek!” (1 Thess. 5,21-22)
„Hogy legyetek
feddhetetlenek és tiszták (romlatlanok),
Istennek szeplőtlen (hibátlan)
gyermekei az elfordult és elvetemedett (elfajult) nemzetség közepette (nemzedékben), kik között fényletek (ragyogtok), mint csillagok e világon” (Fil.
2,15)
„Hogy legyetek a ti
mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza az ő napját mind a gonoszokra, mind a
jókra, és esőt ád mind az igazaknak, mind a hamisaknak. Legyetek azért ti
tökéletesek, miként a ti mennyei Atyátok tökéletes” (Mát. 5,45.48)
„Maga pedig a
békességnek Istene szenteljen meg titeket mindenestől (teljes egészében); és a ti egész valótok (pneuma: szellemetek), mind
lelketek (elmétek), mind testetek
(szóma: egész lényetek) feddhetetlenül
(teljes épségben, kifogástalanul, feddhetetlenül, hibátlanul) őriztessék meg a mi Urunk Jézus Krisztus
eljövetelére.
Hogy erősekké tegye a
ti szíveteket, feddhetetlenekké a szentségben (a szent életben), a mi Istenünk és Atyánk (színe) előtt, amikor eljő a mi Urunk Jézus Krisztus
minden ő szentjeivel egyetemben” (1 Thess. 5,23; 3,13)
Isten igéjének fényében kell mindent (önmagunkat is)
megvizsgálni, hiszen a NAP-ról így vall Dávid: „Mert nap és pajzs az ÚR,
kegyelmet és dicsőséget ad az Isten. Nem vonja meg javait az ÚR azoktól, akik
feddhetetlenül élnek” (Zsolt. 84,12)
És: „Menedékem és pajzsom vagy te; igédben van az én reménységem” (Zsolt. 119,114)
Felkészültél?
Sok ember tiltakozik még az ellen is, hogy bárki a halálra
emlékeztesse őket.
A japán nyelvben például ugyanaz a szó jelenti a négyes számot és a halált.
Ezért aztán Japánban a szállodáknak nincs olyan emeletük, amelyet
"negyediknek" neveznek. Ennek ellenére a harmadik emelet után ott is
a negyedik következik, akárminek nevezik is.
"És amint elrendeltetett, hogy az emberek
egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet
következik, úgy Krisztus is egyszer
áldoztatott fel, hogy sokak bűnét elvegye;"
egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet
következik, úgy Krisztus is egyszer
áldoztatott fel, hogy sokak bűnét elvegye;"
Zsidókhoz írt levél 9.27.-28
A TROMBITA, BILL BURNS:
Fakadjon fel hit a lelkedben! Emelkedjen új magasságokba!
Most vizsgáld meg; vizsgáld meg azt a hitet, amellyel a nemes harcot harcolod.
Vizsgáld meg a hitet, ami lehetővé teszi, hogy diadalmas légy. És miközben
ezekben a napokban vizsgálod, a nagyobb hit pozíciójába fogsz eljutni. Mert az
a hit, amit Én adtam neked, bizony csak egy mérték volt, te viszont tápláltad,
vizsgáltad, hordoztad, azzal jártál, használtad, most pedig a fegyvereddé
válik. Olyan fegyver lesz belőle, amivel diadalmaskodni fogsz a nehéz időkben.
Ezzel a fegyverrel diadalkiáltással jössz elő, és nem a legyőzöttek
jajszavával. Indulj el, nem úgy, mint egy áldozat, hanem mint egy győztes. Járj
azon a földön, amit Én biztosítottam neked. Járj abban a hitben, amit Én adtam
neked, és növeszd fel hatalmasra ezekben a napokban. Olyan idő van most,
amelyben a szívedben elültetett hit magvai, amelyeket a kenet táplál, előjönnek
és aratást hoznak az életedben, mondja az Magasságos Úr Isten.
Zuhanórepülés
Amikor azt mondják, ugorj, akkor ugorj!
Számolj el tízig, és húzd meg a zsinórt!
Ha az ejtőernyő nem nyílik ki, bár erre kicsi az esély,
akkor húzd meg a tartalék ernyő zsinórját.
Amikor földet érsz, ott lesz egy teherautó, ami visszavisz a
repülőtérre.
A fiatalember jól megjegyezte ezeket az utasításokat, és
beszállt a repülőre. A repülő felszállt 3300 méter magasra, és az ejtőernyősök
kezdtek kiugrálni. Amikor a fiatalembernek azt mondták, hogy ugorjon, kiugrott.
Aztán elszámolt tízig, és meghúzta a zsinórt. Semmi nem történt. Az ernyő nem
nyílt ki. Így hát meghúzta a tartalékernyő zsinórját. Megint nem történt semmi.
Ejtőernyő sehol.
Hát ez remek, – mondta a fiatalember – gondolom, a teherautó
se lesz ott, amikor földet érek!
Te érezted már úgy magad, mint ez a fiatalember? Annyi
kudarcban, csalódásban volt már részed, hogy nem is hiszed, hogy valami jól
sikerülhet? A történetben szereplő fiatalemberrel ellentétben számunkra van
remény. Jézus Krisztusban bocsánatot nyerhetünk a múlt kudarcaiért, és újra
kezdhetjük. A kereszténységet szokták a „második esély evangéliumának” is
nevezni, mert a bukásainknak sosem kell véglegesnek lenniük. Erről szól Isten
kegyelme! Még ha az ejtőernyőink nem is nyílnak ki, mindig belezuhanhatunk mennyei Atyánk szerető karjaiba.
Tűz
Amikor a szeretetet keresed, Istent keresed.
Amikor Istent keresed, a szeretet után kutatsz.
Isten szeretete olyan, mint az emésztő tűz, de hol az
Isten?
Metsző szél fújt a naptól kiszikkadt táj fölött,
felkavarta a finom, sárga port és Nathan fáradt szemeit, száraz torkát égette.
Mezítláb vonszolta magát egyre tovább a forró, hegyes köveken. Így nyomakodott
át a hangos embertömegen. Izzadságcsöppek fénylettek mezítelen felsőtestén. Sok
fiatal jött rajta kívül erre az összejövetelre. Bár Nathan a leányokat csak
futólag üdvözölte és úgy tett, mintha figyelmet sem szentelne rájuk, annyira
azért nem voltak számára közömbösek.
Megszámlálhatatlan
korábbi találkozó emléke futott át az agyán. Zarándokok seregével újból és
újból a szent helyekre zarándokolt, hogy csillapíthassa Isten és a szeretet
utáni vágyát. Baál és Asera kultuszhelyei sok fiatal lelkesedését elnyerték,
olyanokét, akik nem elégedtek meg azzal, hogy a napi kenyerükért keményen
megdolgoznak. Nagyobb beteljesülést hajszoltak. Nathan egyike volt azoknak,
akik teljesen átadták magukat az ilyenek gondtalan és sokszor fékevesztett
életstílusának.
Szülei eleinte ellenezték ezt és rá akarták
beszélni, hogy a kemény munka és az erkölcs józan életelvére hagyatkozzon.
Nathan azonban nem tudott mit kezdeni szülei vallásával, amely erkölcsi
prédikációkra, kemény munkára és hetente egyszer unalmas istentiszteletre
korlátozódott. Végül azt az erős érvet érvényesítette a szüleinél, hogy
„mindenki ezt csinálja”.
Ez
messzemenően igaz volt. Kevés kivételtől eltekintve az egész országban a
Baál-tiszteletet ismerték el kultúrájuk részeként. Mindenfelé voltak szent
szobrok és kultuszhelyek.
Maguk a politikusok és vezetők is egyetértettek az
ünnepekkel, sőt részt is vettek rajtuk. Bár Nathannak sokszor kellett a
lelkiismerete gyötrő szavát elnyomnia, rabul ejtette a kor irányvonala és
együtt úszott a széles tömegek áramlásával.
Miközben Nathan a tömegen furakodott át, remélte,
hogy elkaphatja a Baál- és Asera-papok pillantását. A hűség, odaadás, sőt a
szeretet ifjonti érzései töltötték el a lelkét minden ember iránt. Számára ők
barátok és hősök egyvelege voltak. Bár nem ismerte személyesen a példaképeit,
tudta, hogy gondoskodtak ennek az összejövetelnek is a jó hangulatáról.
Ennek
az eseménynek most azonban másnak kellett lennie. Kortyolt a vállán függő bőr
tömlőből, ide-oda öblögette kiszáradt szájában a langyos folyadékot és közben
kiszínezte magában, mit tartogat számára ez a nap.
Az
ország három éve aszálytól szenvedett, a hírek szerint Illésnek, JHVH prófétájának
átka miatt. Ez az ember egyike volt azon keveseknek, akik a régi zsidó hithez
konokul ragaszkodtak és nem alkalmazkodtak ahhoz a néphithez, mely éppen
általánosan elterjedt.
Most
találkozót kényszerített ki a Baál- és Asera-prófétákkal itt, a Kármel hegyén,
Izrael egész népe előtt. Nathan érezte, hogy valami módon összeütközés lesz
ebből, de arról sejtelme sem volt, hogyan. Mindenesetre ennek az idegölő
szárazságnak a közeli végében reménykedett és emellett abban is, hogy egy
kicsit még szórakozhat is.
A kosszarv-tülök átható zengése kiszakította
Nathant a gondolataiból és hagyta, hogy magával sodorja a tömeg,
mely a tülök hívását követte. Az egyik hatalmas sziklán egy férfi állt, a
pusztai emberek ruházatába, poros teveszőr köntösbe burkolózva. Ősz haja és
szürke szakálla fénylett a napfényben. Nathan éppen közelebb ért, amikor a
férfi felemelte a hangját:
„Meddig sántikáltok kétfelé? Ha az Úr az Isten, kövessétek
őt! Ha pedig Baál az isten, kövessétek azt!”
Ez
volt hát Illés. Nathan igyekezett a férfi arcát kifürkészni. Nem voltak őrülten
fanatikus szemei, de nem volt régi, vallásos kövület sem, ám pillantása
meglepte Nathant: ott állt egy ember, akinek öröm és szenvedés volt az arcára
írva – egy férfi tele szenvedéllyel és méltósággal.
Nathan
a szíve mélyén megérzett valamit, amikor ennek a férfinek a szavait
hallgatta.
„Én vagyok JHVH utolsó prófétája, míg Baálnak négyszázötven
prófétája van. Hozzatok két bikát! Válasszák ki az egyiket, vágják darabokra és
tegyék a fára, de ne gyújtsák meg az áldozatot! Én a másik bikát készítem majd
elő, a fára fogom tenni és én sem gyújtom meg.”
Illés
a tömeg széle felé fordult. Nathan követte a pillantását és látta, hogy
csillogó ruháikban a Baál-próféták gyülekeztek ott. Illés hozzájuk kiáltott:
„Hívjátok hát isteneitek nevét, én JHVH nevét hívom. Amelyik
isten tűz által válaszol, az az igazi Isten.”
A
tömeg hangos rikoltozással fejezte ki egyetértését és Nathan is lelkesen
kiabált a többiekkel. Most aztán látványosabb előadás lesz, mint eddig
bármikor! A Baál-papok belekezdtek ritmikus, hipnotizáló dallamaik éneklésébe,
testüket ide-oda ringatták éppúgy, ahogyan Nathan ezt a korábbi ünnepeken már
megszokta. Ezelőtt megszámlálhatatlanul sokszor hallotta ezt a zenét, de még
soha sem énekelték ezt ennyien együtt. Puszta intenzitása és kifejező ereje is
lenyűgöző volt. Nathan elbűvölten énekelt és ringatózott a zene ritmusára.
Kábultan nézte, hogyan vágják le és darabolják
fel a fiatal bikát. Aztán a tömeget követte, mely nagy körmenetben vonult a
térség egyik felén lévő, gazdagon feldíszített kőoltárhoz. A próféták egymás
után lépdeltek fel a kőből faragott lépcsőkön. A levágott bikát, melyet
magukkal vittek, ünnepélyesen az oltárra helyezték.
Mint
rendesen, most is megváltozott a zene. A trombita hangja mind magasabb lett és
felgyorsult, majd egy hangos kiáltásra a próféták vad táncban törtek ki. Színes
ruháik ide-oda lobogtak, míg a vad zene ritmusára táncoltak. Egyikük dallamos
panaszdalra emelte fel a hangját és így kiáltott: „Ó Baál, hallgass meg
minket!” A többiek csatlakoztak: „Ó Baál, válaszolj!” Ezt Nathan már túl jól
ismerte és kezdte érezni, hogy lelkében ismét leírhatatlan érzések indulnak
fel. Sokszor megtörtént már ezeknél a csúcspontoknál, hogy Nathannak könnyen
sikerült valamelyik csinos leány közelébe kerülni. A szárnyaló muzsika és a
szabados tánc sok gátlásküszöböt lerombolt, így aztán nem volt szokatlan hogy
az emberek ösztönösen ölelkeztek.
Ma azonban Nathan bensőjébe lassan kellemetlen
érzés lopózott be. Amikor az egyik fiatal leány hozzá közeledett és kezét a
karjára tette, lerázta magáról és nyugtalanul ment arrább. Ilyen állapotban
kóborolt össze-vissza délutánig, amikor Illés hangja ismét felhívta a
figyelmét. Az éltes korú próféta csúfolta a Baál-papokat, mert istenük
mindeddig nem küldött tüzet, mely az áldozatot megemésztette volna.
„Kiáltsatok hangosabban! – szólt
fennhangon - hiszen isten! Talán gondolataiba mélyedt.
Hívjátok hangosabban, hívjátok fel magatokra a figyelmét!”
Halálos
csönd függött az embertömeg felett. Nathan visszafojtotta a lélegzetét, várva,
mi történik. Illés tovább kiáltott: „Tán elutazott!” Még Nathan sem tudott egy
mosolyt elfojtani zavarában. Amikor aztán Illés így folytatta: „Nem,
valószínűleg csak elaludt, fel kellene ébreszteni”, a tömegen mormogás
futott végig. A Baál-próféták bőszülten és gyűlölettel meredtek Illésre.
Egyik
próféta hirtelen kiáltásban tört ki és nagy késével saját karjába vágott.
Másodpercek alatt a többiek is húsukat kezdték vagdosni és így kiáltoztak: „Ó
Baál, felelj nékünk!” A tömeg figyelme ismét teljesen a Baál-papokra irányult.
Nathan számára lassanként tudatosult, miért is nem tudott ma igazán hangulatba
jönni. Kétségei támadtak. Élete utóbbi pár évét talán egy illúzióra fecsérelte.
Lelkiismerete, melynek hangját jó ideje elhallgattatta, lassan ébredezett és
eszébe juttatta saját önzését.
Mi
van, ha nem Baál az igazi isten? Milyen sors várna rá azért, mert idegen istent
szolgált? Nem használt-e ki másokat saját élvezetére anélkül, hogy tekintettel
lett volna arra, megsebzi-e őket?
Ilyen gondolatok foglalkoztatták, miközben a
délután és a Baál-próféták ereje a végét járta. Estefelé Illés mégegyszer
felemelte a hangját, hogy a népet a térség másik felére gyűjtse. A Baál-papok
elcsigázva, kimerülten járkáltak fel-alá. Istenüktől nem kaptak feleletet.
Illés
ellenben szótlanul fogott hozzá a tizenkét nyers, faragatlan kőből való oltár
építéséhez. Fát helyezett rá, majd leölte a bikát és darabjait a fára helyezte.
Aztán olyan dolgot művelt, amivel mindenki figyelmét magára vonta: amikor
ezekkel elkészült, árkot vont az oltár körül és a bikát, a fát, az oltárt és
mindent átitatott tizenkét vödör drága vízzel, míg minden csepegett és az árok
is színig telt a vízzel.
Aztán
a tömeg közepére állt, feltekintett a felhőtlen égre és kezeit imára emelte
fel:
„Ó Uram, Ábrahámnak, Izsáknak és Izraelnek Istene, hadd
ismerjék meg a mai napon, hogy te vagy Isten az Izraelben, és hogy én a te
szolgád vagyok, és hogy mindezeket a te parancsolatodból cselekedtem. Hallgass
meg engem, Uram, hallgass meg engem, hogy tudja meg e nép, hogy te, az Úr vagy
az Isten, és te fordítod vissza az ő szívüket!”
Illés
imája egyszerűnek tűnt és nem hatott túl nagy benyomást keltőnek a
Baál-próféták drámai ceremóniája ellenében. Lehetett hallani, ahogyan a víz
halkan csöpögött az oltárról. Ettől eltekintve teljes volt a csend. Aztán dörgő
robajjal napfény világosságú tűzoszlop zuhant le az égből és felemésztette az
egész oltárt.
Nathan
egy pillanatig megrendülten, szótlanul állt és a fényesség elől eltakarta az
arcát. Majd térdei összecsuklottak alatta, félelemmel vetette földre magát. Az
egész tömeg egyszerre kiáltott fel: „JHVH! Ő az Isten!”
A
bénultság pillanatában Nathan számára világosság gyúlt: megcsalták, becsapták.
Mind az a zene és érzéki izgalom, ami a Baál-tisztelethez vezette,
álszenteskedés volt csupán. Alapjában a Baál-kultusz éppen olyan üres volt,
mint amilyenek azok az élettelenné vált elvek voltak, melyektől szülei függtek.
Abban a vallásban, melyet ők a számára közvetíteni próbáltak, nem volt szív és
lélek - csak parancsok és tilalmak listája, mely soha nem
volt képes megnyerni a szívét. A Baál-tisztelet, mely számára olyan izgalmas és
kielégítő volt, a szeretetnek csak az érzését hozta anélkül, hogy valóban
megadta volna, hogy ő tudjon szeretni vagy hogy őt viszontszerethessék.
Helyzete
tulajdonképpen még rosszabb volt. Nathan több, mint becsapott volt. Amint sírva
ott feküdt a porban, tudatára jött, hogy milyen bűnös volt, amikor
lelkiismerete hangját elnyomta és a többiekkel együtt egyre ismét erkölcstelen
dolgokat művelt, melyek a kultuszhelyek találkozóin folytak. Mindegy, mennyire
akarta bebeszélni magának, hogy ez a szeretet és a szabadság ünnepe volt, valahol
mindig is tudta, hogy ez tulajdonképpen csak saját kielégülésének önző keresése
volt. Ezeket a lányokat ő sohasem szerette igazán. Ha pedig valaki a másikat
valóban szereti, nem akarna-e örökre vele maradni?
Nathan
felemelte könnyáztatta arcát és az oltár felé meredt. Égő áldozat látványát
várta, ehelyett azonban csak a megégett föld foltját látta. JHVH tüze
megemésztette az áldozatot, a fát, az összes vizet, ami az árokban volt, de még
az oltár köveit is.
Nathannak
jéghideg futott végig a gerincén: „Ki ez az Isten? Ki az, aki még az oltár
köveit is meg tudta emészteni? Mi tarthatna vissza egy ilyen tiszteletet
parancsoló lényt attól, hogy tüzével Nathant is el ne égesse? Lehetséges, hogy
törődik még mindig olyan emberekkel, mint amilyen ő is?
Mesterünk, Jahsua kijelentette egyszer:
„Azért jöttem, hogy e világra tüzet bocsássak: és mit
akarok, ha az immár meggerjedett?” (Luk.12:49)
Beszélt
még Isten lényéről is, mely a szeretet megemésztő tüze. Amikor Lelke egy ember
szívében lakik és azt kitölti, az önzetlenség cselekedetiben fog
visszatükröződni.
Ez az a tűz, melyet Mesterünk akart gerjeszteni. Egész földi
életének ez volt az értelme és célja. Ezért halt meg és támadt fel a halálból.
Azt akarta elérni, hogy Isten lénye az emberben
lakjon - az emberek egész nemzetségében, azokban, akik
teljesen átadják magukat, hogy úgy szeressenek, ahogyan Ő szeretett.
Nathan
történetét könnyen vonatkoztathatjuk a mostani időkre. Bár sokan komolyan
fáradoznak, erőfeszítéseikből mégsem származik több, mint száraz hitelvek.
Hiányzik belőlük az élet és a szenvedély. Mások pedig, akikben ott a sok
szenvedély és buzgalom, gyakran saját kívánságaik rabszolgái. Azoknak az
óhajaiknak a valóra váltásából, hogy valami valóságosat éljenek meg, érzéki
kicsapongásokra adják magukat és néha mégis úgy vélik, hogy ezek az érzések
Istennel való kapcsolatuk bizonyítékai.
De Isten maga a szeretet. A szeretet pedig a mások iránti
önzetlen gondoskodás szenvedélyes cselekedetein keresztül fejeződik ki. Ha
nincs ott ez a szeretet, Isten sincs ott. Már régen elhagyta az intézményes
vallások egész sorát, melyek halott kísérletekbe kezdenek, hogy a hagyományos
értékeiket merev engedelmesség útján őrizzék meg. Ez az engedelmesség nem a
szívből fakad. Isten nem vállal soha sem közösséget olyan összejövetellel, ahol
az ember énje vagy érzéki érzések vannak a középpontban.
Aki, mint Nathan, keres, sosem lehet biztos,
hogy célba ért, ha nem látja az Ő tanítványai igaz szeretetének
bizonyságtételét. Nem bízhatsz egy emberben vagy istenben sem, ha
nem szítja fel ezt a tüzet! Ha a szeretetet keresed, Istent keresed. Ha Istent
keresed, a szeretet után kutatsz. Isten a szeretet. Akkor hát hol az Isten?
„Így szól a magasságos és felséges, aki örökké lakozik,
és akinek neve szent: Magasságban és szentségben lakom, de a megrontottal és
alázatos szívűvel is, hogy megelevenítsem az alázatosok lelkét és
megelevenítsem a megtörtek szívét.” (És. 57:15)
Istent csak egy alázatos nép közepette lehet megtalálni,
olyanok között, akik képesek megbánni Teremtőjük ellen elkövetett bűneiket. Ott
az Ő szeretetének tüze egy napon elég forrón fog égni nemcsak ahhoz, hogy
lelkeket ébresszen, hanem hogy világosság legyen az egész földkerekség
számára.
Indián bölcsesség
Készítette: Az élet igazságai.
Az öreg indián meséli unokájának: tudod, minden emberben él
két farkas, mindkettő uralkodni akar rajta.
Az egyiket a düh, harag, aljasság, rosszindulat, gorombaság
élteti.
A másikat a szeretet, együttérzés, nemeslelkűség.
Kérdezi az unoka: Nagyapa, és melyik fog győzni?
Amelyiket eteted!
Joel Osteen pásztor: A hit akcióban
Készítette: Lisa Szanyel
A dicséret erőteljes! A dicséret aktivizálja, működésbe
hozza a hitedet, mint amikor a tested aktív, mozog és ez által
megerősödik.Ehhez hasonlóan a hálaadás által működésbe hozott hit is
megerősödik. Szeretem, amit ez az ige mond Ábrahámról: Hitetlenség sem ingatta
meg őt Isten ígéretében.
Mit jelent „inogni”?
Inogni azt jelenti, hogy előre-hátra mozogsz, ami egy nagyon
bizonytalan, megbízhatatlan állapot.
A szellemi inogás, tántorgás az, amikor egyszer jobban,
máskor kevésbé hiszel Isten ígéretében.
Az ingadozás megmutatkozik szavainkban és tetteinkben.
Amikor Isten ígéreteivel ellentétesen beszélsz, ingadozó és bizonytalan vagy.
Figyeld meg, hogy ez a vers nem azt mondja, hogy Ábrahám sosem volt hitetlen
vagy sosem kételkedett. Alapvetően azt mondja, hogy sosem hagyta, hogy ezek
vezéreljék vagy megingassák őt abban, amit mond, tesz vagy gondol. Ő foglyul
ejtette minden gondolatát és állhatatos volt Isten dicséretében és imádásában.
A dicséret stabillá tesz és megerősít.
Határozd ma el, hogy a hitedet működésbe fogod hozni
hálaadással és az Ő dicséretével egész nap! Ahogy ezt teszed, megerősödsz és
azt a győzedelmes életet fogod élni, amit Isten eltervezett számodra.
Róma levél 4:20
„Hitetlenség vagy bizalmatlanság sem ingatta meg őt Isten
ígéretében, de ő megerősödött hitben, ahogy dicsérte és dicsőítette Istent”
Bővített fordítás
„Az Istennek ígéretében sem kételkedett hitetlenséggel,
hanem erős volt a hitben, dicsőséget adván az Istennek,”
Károli Gáspár fordítás
Mondd el ezt az imát: Mennyei Atyám, áldom a neved és
köszönöm az életet. Hálát adok minden lélegzetvételért. Köszönöm az egészséget,
erőt és az örömöt. Dicsérlek azért, mert bőségesen kielégíted minden
szükségemet, ami által én áldás lehetek mások számára. Jézus nevében, Ámen.
Joel Osteen
Két lehetőség
Készítette: Győzedelmes Gyülekezet
Michael egy olyan típusú srác volt, aki tényleg meg tudott
őrjíteni. Mindig jókedvű volt és mindig tudott valami pozitívat mondani. Ha
valaki megkérdezte, hogy, hogy van, azt válaszolta:
- Ha jobban lennék, kettő lenne belőlem.
Született optimista volt. Ha valamelyik beosztottjának rossz
napja volt, Michael azt mondta neki, hogy a helyzet pozitív oldalát kell
néznie. Annyira kíváncsivá tett a természete, hogy egy nap odamentem hozzá és
azt mondtam:
- Ezt egyszerűen nem értem. Nem gondolkozhatsz mindig pozitívan.
Hogy csinálod ezt?
Michael azt válaszolta:
- Ha reggel felkelek, azt mondom magamnak: Két lehetőséged
van. Választhatsz, hogy jó- vagy rosszkedvű akarsz-e lenni.
- Minden alkalommal, ha történik valami, magam választhatok,
hogy elszenvedője legyek a helyzetnek, vagy tanuljak belőle.
- Minden alkalommal, ha odajön valaki hozzám, hogy
panaszkodjon, elfogadhatom a panaszkodását vagy felhívhatom a figyelmét az élet
szépségeire.
Én a pozitív oldalt választottam.
- Jó, rendben, de ez nem olyan egyszerű. - szóltam közbe.
- De, egyszerű. - mondta Michael, - az élet csupa választási
lehetőségből áll. Te döntöd el, hogyan reagálsz a különböző helyzetekben.
Választhatsz, hogy az emberek hogyan befolyásolják a hangulatod.
A mottóm: te döntöd el, hogyan éled az életed.
Elgondolkoztam Michael szavain. Rövid idővel később
elhagytam a Tower Industry-t, hogy önálló legyek. Szem elől tévesztettük
egymást, de gyakran gondoltam rá, ha úgy döntöttem, hogy élek. Néhány évvel
később megtudtam, hogy Michael súlyos balesetet szenvedett. Leesett egy kb. 18
méter magas toronyról. 18 órás műtét és sok hetes intenzív ápolás után Michaelt
elbocsátották a kórházból fémtámaszokkal a hátában. Mikor meglátogattam,
megkérdeztem, hogy érzi magát.
Azt válaszolta:
- Ha jobban lennék, kettő lenne belőlem. Szeretnéd látni a
sebemet?
Lemondtam róla, de megkérdeztem, hogy mi játszódott le
benne, a baleset pillanatában.
- Nos, az első, ami átsuhant az agyamon az volt, hogy a
lányom - aki pár hét múlva jön világra - jól van-e? Mikor pedig a földön
feküdtem, emlékeztem, hogy két lehetőségem van: választhattam, hogy élek vagy
meghalok."
- Féltél? Elvesztetted az emlékezeted? - akartam tudni.
Michael folytatta:
- Az ápolók valóban jó munkát végeztek. Végig azt
mondogatták, hogy jól vagyok. De mikor begurítottak a sürgősségire, láttam az
orvosok és nővérek arckifejezését, ami azt jelentette: „halott ember”
És tudtam, hogy át kell vennem az irányítást.
- Mit csináltál? - kérdeztem tőle.
- Nos, mikor egy felvételis nővérke hangosan megkérdezte,
hogy allergiás vagyok-e valamire, igennel válaszoltam. Az orvosok és nővérek
csöndben várták a válaszom. Mély levegőt véve visszaordítottam: - A
gravitációra!
Mialatt az egész csapat nevetett, elmagyaráztam nekik: az
életet választottam. Tehát úgy operáltak meg, mintha élő lennék és nem halott.
Michael a tehetséges orvosoknak köszönhetően maradt életben,
de csodálni való hozzáállásával is.
Tőle tanultam meg, hogy mindennap lehetőségünk van
választani, teljes életet élni. Hozzáállás kérdése minden. Ezért ne aggódj a miatt,
hogy mi lesz holnap. Mindennap van elég, ami miatt aggódhatsz. És a ma az a
holnap, ami miatt tegnap aggódtál.
Forrás: ismeretlen
Értékes vagy
Készítette: Győzedelmes
Gyülekezet
Előadást tartott egy tanító. Kezébe vett egy 20.000 forintos
bankjegyet. Felmutatta és feltett egy kérdést a hallgatóságának:
- Ki szeretné ezt a 20 ezrest?
Szinte minden kéz a magasba lendült. Azután folytatta
kérdéseit:
- Mielőtt oda adnám ezt valakinek, szeretnék előtte mutatni
rajta valamit. - fogta és mindenki szeme láttára összegyűrte a papírpénzt.
- Szeretné még valaki megkapni? - kérdezte. Továbbra is
kezek sokasága emelkedett a magasba.
- Nos, - folytatta, - ehhez mit fognak szólni? - Az
összegyűrt pénzt ledobta a földre és sáros talpú cipőjével taposni kezdte a
húszezrest.
- Na, szeretné még valaki megkapni? -
A kezek továbbra is a magasban maradtak
- Kedves hallgatóim! A mai példával egy nagyon fontos leckét
tanulhattunk meg. Nem számított senkinek sem, hogy mit tettem a pénzzel,
továbbra is akarták, mert az értékét nem tudtam csökkenteni. Gyűrött, sáros
állapotban is 20 ezer forint maradt. Ugyanígy sokszor az életünkben
összegyűrnek minket és beszennyeződünk, a lelkünkbe taposnak, és olykor a mi
hibás döntéseink vezetnek ehhez. Ezért sokszor úgy érezzük, hogy ennél
értéktelenebbek már nem is lehetünk! De nem számít mi történt, vagy mi fog
történni, Jézus szemében soha nem veszíted el az értékedet! Számára
felbecsülhetetlenül értékes vagy!
Ha eddig azt hitted, hogy tetteid és cselekedeteid vagy
önmagad határozod meg értékedet akkor tévedtél. Felbecsülhetetlen értékű, vagy
annak számára, aki szeret Téged.
Jézus szemében a Te értéked minden hányattatásod, megkopásod
és sérülésed ellenére sem csökken. Ő szeret Téged, és engedd, hogy szeretetével
megújítson!
Joyce Meyer:Mi a helyes magabiztosság?
Készítette: Győzedelmes gyülekezet
18,5-7 Ezékiás bízott az Úrban, Izráel Istenében; nem volt
hozzá hasonló senki Júda királyai között, sem előtte, sem utána. Ragaszkodott
az Úrhoz… megtartotta parancsolatait… Ezért vele volt az Úr, és minden
vállalkozása eredményes volt. (2 Királyok)
Mi a helyes magabiztosság? Úgy gondolom, a helyes
magabiztosság azt jelenti, hogy pozitívan állunk azokhoz a dolgokhoz, amiket
meg tudunk csinálni, és nem aggódunk azok felől, amiket nem tudunk megcsinálni.
Egy magabiztos ember nyitott a tanulásra, bátran átsétál az élet ajtóin, és
izgalommal várja, mi rejlik az ajtón túl. Tudja, hogy minden ismeretlen, új
dolog lehetőség arra, hogy többet megtudjon magáról, és kibontakoztathassa a
képességeit.
A magabiztos emberek nem a gyengeségeikre koncentrálnak,
hanem az erősségeiket fejlesztik a lehető legjobb szintre. Például egy tízes
skálán, én körülbelül a hármast ütöm meg, ha zongorázásról van szó. Ha elég
sokat, és nagyon keményen gyakorolnék – és a férjem elviselné a lármát, amit
csapok – akkor egy átlagos zongoristává tudnám magam felküzdeni, aki a tízes
skálán megüti az ötöst. Azonban előadóként a nyolcas szinten lehetek. Így, ha
az időmet és az energiámat ebbe a képességembe fektetem, akkor eljuthatok a
tízes szintre. Ha elkezded ilyen szemszögből vizsgálni a dolgokat, akkor
könnyen meg fogod látni, mely területekre érdemes összpontosítani az erődet.
Mik az erősségeid? Ha nem tudod, kérd meg Istent, hogy
mutassa meg neked.
Uram, ha Ezékiás képes volt Rád támaszkodni, és Benned
bízni, akkor tudom, hogy ez számomra is lehetséges. Kérlek, segíts, hogy
felismerjem, és a maximálisra tudjam fejleszteni az erősségeimet, ahelyett,
hogy a gyengeségeimre koncentrálnék. Ámen.
A halászokról
Készítette: Zoltán Jani
Csendesen ringatózik a hajó a tó vizén. Szép este van. A nap
utolsó sugarai aranyszínűre festik a hullámokat. Enyhén fúj a szél, éppen
annyira, hogy a kis vitorlást mozgásban tartsa. A halászok gyönyörködve nézik
ezt a megunhatatlan szépséget, szívükben rég érzett melegség árad. Fogva tartja
lényüket egy pillanatig a tenger, a vizek szeretete, az este hangulata, a
csend. Lenge szellő hozza a víz érdekes, hűvös illatát. Egy-egy hullám halk
csobbanással ütődik a hajó oldalának.
Hét férfi ül a hajóban. Már évek óta nem halásztak, amióta a
Mesterrel rótták Izrael poros útjait. Milyen boldog idők voltak! Együtt jártak
Jézussal éjjel-nappal. Mennyi csodának voltak tanúi, milyen sokat tanította
őket Isten országának dolgaira. Már el sem tudták képzelni az életüket nélküle!
És most még sincs velük. Egész eddigi életük felkavarodott. Összekuszálódott
minden, mikor szeretett Mesterüket elfogták, és keresztre feszítették a
Golgotán. Nem értették, miért kellett ennek így történnie. A borzalmas éjszakát
szomorú napok követték De asszonyok hozták a csodálatos hírt: Nincs Jézus a
sírban, mert feltámadott! Izgatottan szaladtak a sírhoz, és az tényleg üres
volt! És azóta találkoztak is szeretett Mesterükkel! Nem hagyta őket magukra!
Már biztosan tudták, hogy Ő él! Egyetlen tanítvány nem tudott felhőtlenül
örülni: Péter. Örömébe mindig belevegyült az önvád keserűsége: Megtagadta Urát
azon az éjszakán, esküdözve állította, hogy nem is ismeri! Hogy tudott ilyet
tenni?
Most ül a hajó deszkáján, merőn nézi a sötét vizet. A hálót
kivetették már. Gondolatai mindig visszaszállnak Jézushoz. Mikor megjelent
közöttük, olyan boldog volt! Újra látta a szeretett arcot! Hallotta azt a drága
hangot! És most már tudta, hogy Jézus él! De még nem tudott beszélni vele.
Pedig nagyon szeretett volna! Lelkét égette a tagadás és elvette minden örömét.
Ma is feledni akart. Elszaladni lelkiismerete elöl. Ő mondta a többieknek:
- Én elmegyek halászni!
- Akkor mi is elmegyünk veled. szedelőzködtek a többiek.
Pedig nem halásztak már régóta.
De valahogy megszokták, hogy Péter a hangadó, általában
hallgattak rá.
De ma éjszaka valami nem volt rendben. Hiába vetették ki
újra és újra a hálót, minden alkalommal üresen húzták be. Egyetlen hal sem volt
benne, még mutatóban sem. Ilyen még nem történt. Nem volt áldás a munkájukon.
Már hajnalodott, amikor csüggedten fordították partnak a hajót. Kikötéshez
készülődtek, amikor kiáltott valaki a partról:
- Fiaim! Van-e valami ennivalótok? - Azt gondolták, talán
halat akar venni valaki. Csüggedten válaszolták:
- Nincsen!
- Vessétek a hálót a hajó jobb oldala felöl, és találtok!
kiáltotta vissza az idegen.
Nem is tudtak számotadni róla, miért engedelmeskedtek. De
amikor ezt megtették, a hálót már nem bírták kivonni a halak sokasága miatt.
Csodálkozva néztek a partra, és Jánosban felujjongott az öröm:
- Az Úr van a parton!
Péter, ahogy ezt hallotta, felhúzta ingét, és gondolkodás
nélkül úszott kifelé. Nem érdekelték már a halak, a tó, a hajó, még társai sem,
akik kínlódtak a temérdek hallal. Elgyötört szíve vitte Jézus elé! Neki
rendeznivalója van a Mesterrel!
Az Úr várta övéit. Ismerte lelkük minden rezdülését. Tudta,
hogy fáradtak, frissen sült hallal, kenyérrel kínálta őket mert a többiek is
hamar partot értek. Miután jóllaktak, Jézus szeme a messzeségbe nézett.
Tekintetével átfogta a tavat, mely csillogott a reggeledésben, a rengeteg
halat, mely sok pénzt ér, a masszív kis hajót, és Péterhez fordult:
- Péter Jobban szeretsz-e engem ezeknél?
Péter összerezzent a kérdésre, eszébe jutott, hogy azzal,
hogy elindult halászni, visszament arra a helyre, ahonnét elhívta őt az Úr.
Tudta már, miért nem fogtak semmit. Most döntenie kell, melyiket szereti
jobban: munkáját, vagy az Urat? Egyiket a másikért el kell hagynia. A kettő
együtt nem megy!
- Igen, Uram, te tudod, hogy szeretlek téged!
- Legeltesd az én bárányaimat! feleli Jézus.
Kis idő múlva újra kérdezi az Úr:
- Péter Szeretsz-e engem?
Péter csodálkozva nézett az Úrra:
- Igen, Uram, te tudod, hogy szeretlek téged!
- Őrizd az én juhaimat! - inti Jézus.
Igen, éppen ő volt az, aki kezdeményezte az éjszakai
halászatot, aki visszavitte társait a tengerre. Lehajtotta a fejét, és újra
hallotta Mestere halk hangját:
- Péter, Szeretsz-e engem?
Ez a halk, fájdalmas kérdés összetörte Pétert. Hányszor
bizonygatta még a tagadás előtt is, hogy szereti Mesterét! És mégis meg tudta
tenni! Háromszor is! Annyira megbánta már! Annyit sírt miatta! Ma éjszaka is
meggyőződött róla, hogy már Jézus nélkül semmit nem ér az élete. És
valahányszor szívébe néz, mindig azt látja, hogy ő ennek ellenére mégis szereti
Urát! Sírva mondja:
- Uram, te mindent tudsz Te tudod, hogy én szeretlek téged!
- Legeltesd az én juhaimat! mondta újra Jézus, de hangja már
kedvesen, megbocsátón ölelte Pétert. Eltörölve szörnyű bűne, lelke újra szabad!
Könnyes szemét hálásan emeli Jézusra. Benne ígéret volt. Megértette, hogy neki
már csak az lesz a feladata, hogy az Úr nyájára legyen gondja! Rálépett a neki
kijelölt útra.
Mi is ebben a világban élünk, ahol számtalanszor dönteni
kell: Követjük az Urat, vagy megtagadjuk? Sokszor, mint Péter, nem is akarjuk,
csak a pillanat hozza úgy. Valamit kimondunk, megteszünk, és utána döbbenünk
rá, milyen nagy fájdalmat okoztunk Megváltónknak. Mikor belénk döbben ez a
felismerés, gyötrődő szívünket annyi mindennel próbáljuk nyugtatni! De nem megy.
Hiszen csak az adhat feloldozást, akit megbántottunk. És éppen Ő jön elénk!
Milyen csodálatos szeretet! Addig érintgeti szívünket, míg elindulnak a
bűnbánat könnyei És akkor megbocsátón emel föl! Szent feladattal bíz meg! Meg
nem érdemelt szeretet ez.
Ne féljünk bánkódni bűneink miatt! Ne akarjuk takargatni! Ne
keressünk kikapcsolódást valami másban, mert akkor lelkünk békessége végképpen
elveszik. Szívünk megkeményedik, és többé nem talál utat szeretett Mesteréhez.
Inkább mondjuk mi is sírva: - Uram, te tudod, hogy ennek ellenére is szeretlek
téged! Nincs az életemnek értelme Nélküled!
És megbocsátó szeretete újra felemel, visszaáll a régi
kapcsolat, közelségének öröme betölti szívünket. Mehetünk kéz a kézben Urunkkal
a kijelölt úton.
2012. április 20.
Ige: Bajbajutottak megvallása
És Dávid – az életveszély közepette – így folytatja
megvallását, példát adva a bajbajutottaknak: „Bizony elrejt (és megóv) engem
az ő hajlékába (az Ő sátrában) a
veszedelem napján; eltakar (és elrejt) engem
sátrának rejtekében (sátra mélyén), sziklára
emel fel (és magas kősziklára helyez) engem.
Most is felülemeli fejemet ellenségeimen
(így hát fölemelt fővel állok ellenségeim között), akik körültem vannak, és én az ő sátorában örömáldozatokkal áldozom,
énekelek és zengedezek az Úrnak” (Zsolt.
27,5-6).
Mert az Úr: „Híveinek lábait (megőrzi, és) megoltalmazza,
De az istentelenek (az Isten nélkül élők) setétségben némulnak el, Mert nem az erő teszi hatalmassá az embert,
(és mert senkit sem tesz hőssé a maga ereje)” (1 Sám. 2,9).
„Mert nap és pajzs az
Úr Isten; kegyelmet és dicsőséget ád az Úr, nem vonja meg a jót (az Ő
javait) azoktól, akik ártatlanul (és
feddhetetlenül) élnek. Seregeknek Ura!
Boldog ember az, aki bízik benned” (Zsolt. 84,12-13).
Bizony: „Az Úr a te
őriződ, az Úr a te árnyékod (és oltalmad) a te jobb kezed felől” (Zsolt.
121,5)
Ige: Bölcsesség ajánlása
„Mondd ezt a
bölcsességnek: Én néném vagy te. És az eszességet (ítélőképességet, és a
megkülönböztető képességet, a felismerést, és megértést, az értelmet, és
belátást jó) ismerősödnek (rokonodnak, hozzátartozódnak) nevezd. Azért, hogy
megőrizzen (figyeljen, szemmel tartson, ügyeljen, és megóvjon) téged a nem hozzád tartozó asszonytól
(az ellenséges, káros, gonosz idegentől),
és az ő (simulékony, álnok, csalárd és hízelkedő) beszédével (kérdéseivel, állításaival, kijelentéseivel,
tanításával, prédikációjával, üzenetével, és próféciájával) a kegyelemből (ne fosszon meg, és ne raboljon ki).” (Péld.
7,4-5).
Mert aki hozzá tér, az nincs tudatában annak, hogy: „ott élet nélkül valók (vagyis a holtak
szellemei, és csak árnyak,) vannak (és
hogy ott csak halotti árnyak találhatóak);
és (kifürkészhetetlen mélyre helyezi) az
ő hivatalosait, (akiket elhív)!” (Péld. 9,18).
Ige: Isten tettének megértéséről
És az Úr Jézusra kell tekinteni ahhoz, hogy megértsük, amit
tett velünk az Úr: „Amelyet megmutatott a Krisztusban, mikor feltámasztotta
Őt a halálból, és ültette Őt a maga jobbjára a mennyekben” (Eféz. 1,20).
És: „[Vele együtt] Titeket is megelevenített [életre keltett; feltámasztott], akik [megölötten] holtak valátok a ti
vétkeitek [hibás lépéseitek, botlásaitok,
eleséseitek] és bűneitek [céltévesztésetek] miatt, [a céltévesztés következtében]” (Eféz. 2,1).
„De az Isten gazdag
lévén irgalmasságban [könyörületben],
az Ő nagy szerelméből [szeretetéért]
mellyel minket szeretett [Más fordítás: De a végtelenül irgalmas Isten azzal mutatta meg nagy szeretetét
irántunk]. Minket, kik meg voltunk halva a vétkek [eleséseink] miatt, megelevenített [életre keltett] együtt a Krisztussal,
(kegyelemből tartattatok meg, (kaptátok
a megváltást); [kinek kegyelme által
megszabadultatok, üdvözültetek]. És [vele]
együtt feltámasztott [életre keltett]
és [vele] együtt ültetett [maga mellé] a mennyekben [az ég(iek)en túliakban) minket], Krisztus Jézusban” (Eféz. 2,4-6).
„Akiben van a mi váltságunk az Ő vére által [árán], a bűnöknek bocsánata [eltörlése]
az Ő kegyelmének gazdagsága szerint’ (Eféz. 1,7).
Mert bizony minket is: „Eltemettetvén
Ővele együtt a bemerítésben, akiben egyetemben fel is támasztattatok az
Isten erejébe (beavatkozásába, és működő erejébe) vetett hit által, aki feltámasztá Őt a halálból (a halottak közül).
És titeket, kik holtak valátok a bűnökben
(hibás lépésekben, botlásokban, melléfogásokban) és a ti (hús)testeteknek
körülmetéletlenségében, megelevenített (életre keltett) együtt Ővele, megbocsátván minden bűnötöket
(félre-csúszásotokat botlás vagy elhajlásotokat). „Avagy nem tudjátok-é, [hát nem értitek] hogy [mi] akik
bemerítkeztünk Krisztus
Jézusba, az ő halálába merítkeztünk be?
Eltemettettünk [azaz szellemben hasonlóvá váltunk] azért Ővele együtt a bemerítés által a halálba: hogy miképpen
feltámasztatott [életre kelt] Krisztus
a halálból [a halottak közül] az
Atyának dicsősége [fényessége,
ragyogása] által, azonképpen mi is
új életben [állapotban]
járjunk. Tudván azt, hogy a mi ó emberünk Ővele megfeszíttetett [oszlopra
feszíttetett] hogy megerőtlenüljön [teljesen működésképtelenné, erejét vesztetté
legyen] a bűnnek teste, (amartias
szóma: a céltévesztett én) [megsemmisüljön (elpusztuljon; tétlenné;
tehetetlenné váljon) a bűn hatalmában
álló test (szóma = a céltévesztett én)] hogy ezután ne szolgáljunk [ne legyünk rabszolgája] a bűnnek. [ne legyünk a céltévesztés) rabszolgái]” (Róm. 6,3-4.6).
Így teljesedett be a prófécia: „Kicsoda olyan Isten, mint
te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának vétkét?! Nem tartja
meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban! Hozzánk térvén,
könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger mélységébe veted
minden bűnünket! Hűséget mutatsz a Jákóbnak, irgalmasságot Ábrahámnak, amint
megesküdtél atyáinknak még az ősidőkben” (Mik. 7,18-20).
„Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő
kegyelme az őt félők iránt. Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól, olyan
messze veti el tőlünk a mi vétkeinket. Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz,
olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt” (Zsolt. 103,11-13).
Dávid így imádkozik, prófétálva a Krisztus népéről: „Oh Isten,
gyermekségemtől tanítottál engem; és mind mostanig hirdetem a te csudadolgaidat
(csodáidat). Vénségemig és megőszülésemig se hagyj el engem, oh Isten, hogy
hirdessem a te karodat (hatalmadat) e nemzetségnek (nemzedéknek), és
minden következendőnek a te nagy tetteidet. Hisz a te igazságod, oh Isten,
felhat (fölér) a (magas) égig, mert nagyságos (hatalmas) dolgokat
cselekedtél (vittél véghez); kicsoda hasonló te hozzád (ki olyan,
mint te), oh Isten?! Aki sok bajt (kakosz: rosszat,
szerencsétlenségeket, viszontagságokat) és nyomorúságot (thlipszisz:
nyomást, szorítást, szorongattatást, megpróbáltatást, gyötrődést,
szorongást) láttattál velünk, de ismét (újra) megelevenítesz
(újra életet adsz; életre hívsz), és a föld (feneketlen)
mélységéből (abüsszosz: a pokol feneketlen mélységéből)
ismét felhozol (kiemelsz) minket” (Zsolt. 71,17-20).
Mikeás is így prófétál, és dicsőíti az Urat: „Kicsoda
olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi öröksége maradékának
vétkét?! Nem tartja meg haragját örökké, mert gyönyörködik az irgalmasságban!
Hozzánk térvén, könyörül rajtunk; eltapodja álnokságainkat. Bizony a tenger
mélységébe veted minden bűnünket! Hűséget mutatsz a Jákóbnak, irgalmasságot
Ábrahámnak, amint megesküdtél atyáinknak még az ősidőkben”
(Mik. 7,18-20).
„Mert amilyen magas az ég a földtől, olyan nagy az ő
kegyelme az őt félők iránt. Amilyen távol van a napkelet a napnyugattól, olyan
messze veti el tőlünk a mi vétkeinket. Amilyen könyörülő az atya a fiakhoz,
olyan könyörülő az Úr az őt félők iránt” (Zsolt. 103,11-13)
Victoria Osteen: Láss túl a korlátaidon!
59,1 Nem az Úr keze rövid ahhoz, hogy megsegítsen, nem az
ő füle süket ahhoz, hogy meghallgasson… (Ézsaiás)
Egyik vasárnap a gyülekezeti alkalom alatt odajött hozzám
egy asszony, hogy imádkozzak érte. Elmesélte, hogy hozott néhány rossz döntést
felnőtt lányával kapcsolatban, és haragban vannak, sőt nem is beszélnek
egymással. Az asszony teljesen reményvesztettnek tűnt. Úgy látszott természeti
szinten nincs megoldás a problémájára. Mintha egy óriási hegy lenne közötte és
a lánya között.
Miközben a történetét hallgattam, őszintén szólva, fogalmam
sem volt, miként imádkozzam, de azért csak elkezdtem. Olyasmit mondtam, amit
még előtte sosem. „Istenem, úgy néz ki, hogy a keze teljesen meg van kötve.
Nincs semmi, amit még megtehetne. De Uram, tudom, hogy a Te kezed nincs
megkötve.” Abban a pillanatban, amikor ezt kimondtam, valami megmozdult bennem,
és láttam az asszony arcán felcsillanó reménysugarat. Egy szempillantás alatt
megváltozott a nézőpontja és megtelt hittel. Tudatában volt, hogy nincs
mindenre válasza, de sikerült neki túllátni a korlátain, és megnyitni a szívét
arra, amit Isten képes tenni az életében.
Lehet, hogy te is egy olyan szituációban vagy, ahol a kezed
meg van kötve. Lehet, hogy a negatív hangok, melyek állandóan benned
duruzsolnak, azt mondják, hogy úgysem fog sikerülni, teljességgel lehetetlennek
tűnik az egész. Lehet, hogy természeti szinten tényleg meg van kötve a kezed,
de mindig gondolj arra, hogy Isten keze soha sincs megkötve. Vele minden
lehetséges. Bármit képes megtenni, ami szükséges ahhoz, hogy keresztülvigyen
téged. Az Ő ereje, hatalma korlátlan. Semmi sem túl nehéz a számára!
Nem csak hogy szabad a keze arra, hogy segítsen neked, hanem
kitárt karokkal vár, hogy menj Hozzá és nyugalmat találj a lelkednek. Nem
számít, mit tettél, hogyan kerültél ebbe a helyzetbe, Isten szeretete
határtalan. Ő kész, hajlandó és képes segíteni, ha alárendeled magad Neki.
Arra hívlak most, hogy láss túl a korlátaidon és lásd meg, amit
Isten képes tenni az életedben. Lehet, hogy te még nem látod az utat, de Isten
tud utat készíteni számodra. Nem számít, mivel kell szembenézned, nézz szembe
vele hittel és ne futamodj meg. Az Ő keze sosincs megkötve, és több mint képes
arra, hogy megtegye a lehetetlent az életedben!
Victoria Osteen
Magyar fordítás: ahitatok.hu
Max Lucado: Micsoda szenvedélyes szeretet!
3,17-19 Kérem, hogy mélyen belegyökerezzetek az isteni
szeretetbe, és egész életetek erre épüljön. Hogy ilyen módon képesek legyetek…
megérteni, hogy milyen széles, mennyire hosszú, milyen magas és mennyire mély
Krisztus szeretete… azért imádkozom, hogy tapasztaljátok meg szeretetét, és
Isten maga töltsön be titeket teljesen. (Efezusi – Egyszerű fordítás)
A betlehemi jászoltól kezdve a jeruzsálemi keresztig
láthatjuk Mennyei Atyánk szeretetét irántunk. Mit lehet mondani egy ilyen
hatalmas szeretetre? Amikor rádöbbensz, hogy Isten inkább vállalja a halált,
minthogy nélküled éljen, mit szólsz ehhez? Hogyan lehet egy ekkora szeretetet
megmagyarázni?
18,20 …megmentett, mert gyönyörködik bennem. (Zsoltárok)
Több oka van annak, hogy Isten megmentett: azért, hogy
megdicsőítse Önmagát, azért, hogy megelégítse igazságát, azért hogy megmutassa
mindenek felett való hatalmát. De a legdrágább Tőle, hogy azért mentett meg,
mert szenvedélyesen szeret. Szereti, ha a közelében vagy. Nagy becsben tart.
62,5 …ahogy a vőlegény örül menyasszonyának, úgy örül majd
neked Istened. (Ézsaiás)
Ha Istennek lenne hűtőszekrénye, a fényképed rajta lenne. Ha
lenne pénztárcája, a fotód benne lenne. Minden tavasszal virágokat küld neked
és egy napfelkeltét minden reggel. Ha bármikor beszélni akarsz vele, Ő rád
figyel. A világegyetem bármelyik részét választhatta volna lakhelyéül, és Ő a
szívedet választotta. Na és a karácsonyi ajándékod, egyenesen Betlehemből?
Kedves barátom, be kell látnod: teljesen odavan érted!
Max Lucado
Magyar fordítás: ahitatok.hu
Szeretet
Isten szeretetének a lelke nem kerítheti hatalmába az embert
mindaddig, míg belőle nem áradhat tovább másokra is. (Fosdick)
Életcseppek
"Nem az a kérdés, hogy jobb vagyok-e, mint mások,
hanem, hogy jobbá leszek-e, mint vagyok." /Viktor J./
AZ ÉN TERHEM KÖNNYŰ
Jn 10,1-10.
Jézus mondja: 1 "Bizony, bizony, mondom néktek: aki nem
az ajtón megy
be a juhok aklába, hanem másfelől hatol be, az tolvaj és
rabló; 2 de aki
az ajtón megy be, az a juhok pásztora. 3 Ennek ajtót nyit az
ajtóőr, és
a juhok hallgatnak a hangjára, a maga juhait pedig nevükön
szólítja és
kivezeti. 4 Amikor a maga juhait mind kivezeti, előttük jár,
és a juhok
követik, mert ismerik a hangját. 5 Idegent pedig nem
követnek, hanem
elfutnak tőle, mert az idegenek hangját nem ismerik." 6
Ezt a példázatot
mondta nekik Jézus, de ők nem értették, mit jelent, amit
mondott nekik.
7 Jézus tehát így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony,
mondom néktek: én
vagyok a juhok ajtaja. 8 Aki énelőttem jött, mind tolvaj és
rabló, de a
juhok nem is hallgattak rájuk. 9 Én vagyok az ajtó: ha
valaki rajtam át
megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és legelőre talál.
10 A tolvaj
csak azért jön, hogy lopjon, öljön és pusztítson: én azért
jöttem, hogy
életük legyen, sőt bőségben éljenek."
AZ ÉN TERHEM KÖNNYŰ
Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg
vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek. (Mt 11,28)
A férjemmel, mint városlakók a vidékies Quebec földútján
autóztunk, amikor megláttunk egy igás ökrök által húzott fával megpakolt
szekeret. Amikor utolértük, megálltunk, és elővettük a fényképezőnket. Az
állatok mellett gyalogló farmer megállította őket, hogy tudjunk képeket
készíteni. Majd jelt adott nekik az indulásra, és tovább
vezette őket a csendes vidéken.
Kedves emlékként hoztam magammal a jelenetet a békében
egymás mellett haladó emberről és állatairól. A hosszú kapcsolat során az
állatok megtanulták felismerni a gazdájuk hangját, és barátjuknak tekintik őt, aki
eteti őket, és vigyáz rájuk, és saját súlyával nem növeli terhüket, hanem
mellettük gyalogol.
Erről az a teher jutott eszembe, melyet mindnyájunknak
hordoznunk kell, és hogy Jézus, a mi mesterünk arra hív, hogy tőle tanuljunk.
Közösségben vele mi is megtanulhatjuk felismerni a hangját. Tudhatjuk, hogy számíthatunk
szerető gondoskodására. Soha nem kéri, hogy nagyobb terhet cipeljünk, mint amit
elbírunk, és mindvégig mellettünk marad. Urunk szeretete azután rajtunk
keresztül árad másokra is.
Imádság: Segíts Urunk, tanulni tőled, hogy jobban meg tudjuk
osztani szeretetedet másokkal. Ámen.
Az iga, melyet Jézus kínál, segít az élet terheinek
hordozásában.
Hazel Keenan Schrum (Ontario, Kanada)
Wigglesworth történet
Készítette: Ilda Kemi
Sok sürgönyt kapott, hogy menjen egy fiatalemberhez, aki
nagyon beteg. Mikor megérkezett, egy asszony állt az ajtóban.
"Ön Wigglesworth?" - kérdezte.
"Igen" - felelte.
"Nagyon sajnálom, hogy későn jött, a fiamnak már semmi
sem kell többé."
"Isten még sehova sem küldött későn." -
válaszolta.
Kérte, hogy mutassa meg a fiát. A fiú a fal felé fordulva
feküdt, és úgy lihegett, mintha meg akarna halni. A szíve már nagyon gyenge
volt.
"Imádkozom az Úrhoz, hogy erősítse meg önt."-
mondta.
Azokban a napokban sokat imádkozott és böjtölt. Tudta, hogy
ez az eset emberi számítás szerint reménytelen, ezért az éjszaka nagy részét
imádkozással töltötte. Másnap, korán reggel a közeli mezőre kiment imádkozni.
Ott, a mezőn Isten kinyilatkoztatta neki, hogy valami új
kezdődik az életében.
Amikor visszament a házba, kérte, hogy vegyék elő a beteg
ruháit, és szárítsák meg, mert az Úr felsegíti.
Nem hittek neki, és nem csináltak semmit a ruhákkal. Ez
vasárnap reggel volt.
Elment a közeli ősi metodista egyház kápolnájába, ahol
felkérték az Ige szolgálatára. Az Úr Igéje által hit ébredt az emberek
szívében, és azt mondogatták:
"Máté fel fog kelni!"
Amikor visszament a beteghez, akkor újra szólt a háziaknak,
akik szégyenkezve elővették a ruhákat, és a tűz mellé tették.
Ezután bement a beteghez, és elmondta látomását.
"Ha kezemet önre helyezem, az Úr dicsősége betölti ezt
a helyet, és én nem tudok a helyemen megállni."
Azután kiment, behozta a beteg ruháit, és szólt az ott
állónak, hogy adja rá a harisnyáját.
"Most kimehetnek a szobából." - mondta. Az ajtót
becsukták.
"Imádkoztam, hogy történjen a látomás szerint, és
hirtelen, amint megérintettem a fiatalembert, Isten ereje betöltötte a szobát,
mely olyan hatalmas volt, hogy én a földre estem. Orrom és szám érintette a
földet, és a dicsőségben kb. egy negyed óráig feküdtem ott. Ez idő alatt Máté
az ágyban kiáltozott:
"Uram, ez a Te dicsőségedért van!"
Az ágy egyszerűen megrázkódott, mint minden más is a
szobában Isten ereje által. Máté ereje, élete, szíve, - amelyet a
leggyengébbnek tartottak mind megújultak. Én még a földön feküdtem a
dicsőségben, mikor ő már felkelt, és öltözködni kezdett. Miután felöltözött,
fel-alá kezdett járkálni a szobában és kiabált:
"Felkeltem a Te dicsőségedre!
Felkeltem a Te dicsőségedre!"
Kinyitotta az ajtót, és kikiabált:
"Papa, Isten meggyógyított engem!
Meggyógyultam!"
A dicsőség betöltötte a konyhát is; az apa és az anya is
földre estek, és leányuk, akit kihoztak a menhelyről, akinek elméje kissé
gyenge volt, ezen a napon teljesen meggyógyult."
Ébredés kezdődött a faluban.
Kérték, hogy jöjjön vissza,
és maradjon náluk hosszabb ideig.
(Stanley Howard Frodsham: Hit apostola c. könyve alapján)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)