„Ti vagytok a világ világossága [kozmosz
fénye; ti vagytok a világ számára a fény]. Nem
rejtethetik el [nem lehet eltitkolni,
titokban tartani] a hegyen épített [fekvő, elhelyezett] város. Úgy fényljék [világítson; ragyogjon fel] a ti világosságtok [fényetek] az
emberek előtt, hogy lássák [meglássák, észrevegyék] a ti jó cselekedeteiteket [nemes; kitűnő
/(eszményi) szép / tetteiteket], és dicsőítsék [magasztalják] a
ti mennyei Atyátokat [aki a mennyekben van]” (Mát. 5,14.16)
2012. március 28.
Ige: Az Úr Jézus kijelentése az Övéinek:
„… hogy hová
megyek én, tudjátok; az utat is tudjátok. Monda néki Tamás: Uram, nem tudjuk
hová mégy; mi módon tudhatjuk azért az utat? Monda néki Jézus: Én vagyok az út,
az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. Ha
megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól
fogva ismeritek őt, és láttátok őt. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk
az Atyát, és elég nékünk! Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és
még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mi módon
mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát? Nem hiszed-é, hogy én az Atyában
vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek,
nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e
dolgokat. Higgyetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van;
ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higgyetek nékem”
(Ján. 14,4-11)
Hiszen: „Én és az Atya egy vagyunk”
(Ján. 10,30)
A hívő elbizonytalanodásának oka
Mitől bizonytalanodhat el egy hívő, erre
mutat példát Bemerítő János története: „És Jánosnak mind ezeket elmondták (és hírül
vitték) a tanítványai. És János az ő
tanítványai közül kettőt előszólítván (magához hívatott, és) Elküldé Jézushoz (az Úrhoz ezzel a
kérdéssel), mondván: Te vagy-é az, aki
eljövendő vala, vagy mást várjunk? Mikor azért azok a férfiak hozzámentek (vagyis
odaérkeztek hozzá), mondának: Bemerítő
János küldött minket te hozzád (ezzel a kérdéssel), mondván: Te vagy-é az, aki eljövendő vala, vagy mást várjunk? Azon
órában pedig (Jézus) sokakat (vagyis
sok embert) gyógyított meg
(különféle) betegségekből (és
bajokból), csapásokból, (és megszabadított
gonosz) tisztátalan szellemektől, és sok
vaknak adá meg szeme világát (és adta vissza a látását). És felelvén Jézus, (így válaszolt, és) monda nékik: Elmenvén mondjátok meg (és vigyétek
hírül) Jánosnak, amiket láttatok és
hallottatok: hogy a vakok szemeik világát veszik (vagyis a vakok látnak), a sánták járnak, a poklosok (vagyis leprások)
megtisztulnak, a süketek hallanak, a
halottak feltámadnak, a szegényeknek az evangélium prédikáltatik (és hirdettetik).
És boldog, valaki én bennem meg nem
botránkozik” (Luk. 7,18-23)
Az elbizonytalanodás egyik oka az volt, hogy Jánoshoz
is eljutott az Úr Jézus tetteinek híre, Aki: „… körüljárta [és bejárta] vala
Jézus a városokat mind, és a falvakat, tanítván azoknak zsinagógáiban, és
hirdetvén az Isten [vagyis a mennyek] országának Evangéliumát [az Isten királyságáról szóló
örömhírt, királyi uralmának jó hírét, a győztes hadvezér érkezésének hírét]. És gyógyítván mindenféle [és mindenfajta]
betegséget és mindenféle erőtlenséget
[gyengeséget; minden bajt, kórt, fogyatékosságot, rosszullétet, krónikus
jellegű fizikai rendellenességet az emberi szervezetben. Árt
almat, csapást, panaszt; gyötrő, kínos betegségeket] a nép között” (Mát.
9,35).
És az Úr Jézus szolgálatának eredményeként
beteljesedtek a próféciák: „Megelevenednek
(és életre kelnek) halottaid és
holttesteim fölkelnek (és föltámadnak a holttestek): serkenjetek föl és énekeljetek (és ébredjetek, és ujjongjatok), akik a porban lakoztok, mert harmatod az
élet (és a világosság) harmata, és
visszaadja a föld az árnyakat!” (Ésa. 26,19)
„És
meghallják ama napon a siketek (is) az írás beszédeit, és a homályból és
sötétből (és a homály és a sötétség után) a vakoknak szemei (pedig) látni
fognak. És (újra) nagy örömük lesz a
szenvedőknek az Úrban, és a szegény emberek vígadnak Izráel Szentjében” (Ésa.
29,18-19)
„És megismerik a tévelygő szelleműek az
értelmet (és észhez térnek), és akik zúgolódnak, tanulságot tanulnak (és
levonják a tanulságot)” (Ésa. 29,24) „Mondjátok a
remegő szívűeknek: legyetek erősek, ne féljetek! Ímé, Istenetek bosszúra jő, az
Isten, aki megfizet, Ő jő, és megszabadít titeket! Akkor a vakok szemei
megnyílnak, és a süketek fülei megnyittatnak, Akkor ugrándoz, mint szarvas a
sánta (és szökellni fog), és ujjong a néma nyelve, mert a pusztában víz
fakad, és patakok (erednek) a kietlenben (a pusztában)” (Ésa. 35,4-6)
Ítélkezés: (részlet A Viskó c. könyvből)
- Már miért viccelnék? Egészen biztos, hogy sokan vannak
ott, ahonnan jöttél, akikről úgy gondolod, hogy megérdemlik az ítéletet. Lennie
kell legalább néhány embernek, aki felelős azért, hogy ennyire sok a fájdalom
és a szenvedés. Mit gondolsz azokról a mohó és kapzsi emberekről, akik a világ
szegényei rovására gyarapodnak? Mi a helyzet azokkal, akik feláldozzák
gyermekeiket a háború érdekében? És mit gondolsz azokról a férfiakról, akik verik
a feleségüket, Mackenzie? Vagy azokról az apákról, akiknek nincs más okuk, hogy
verjék a fiaikat, mint hogy enyhítsék saját szenvedésüket? Nem érdemelnek ezek
ítéletet, Mackenzie?!
Mack érezte feldolgozatlan haragjának mélységét, ahogy dühöngő
áradatként tódult fel bensejében. Belesüppedt a székbe, és próbálta megőrizni
az önuralmát az elméjére rontó emlékképek nyomásával szemben, de érezte, hogy
egyre kevésbé ura a helyzetnek. A gyomra görcsbe rándult, ahogy kezét ökölbe
szorította, légzése pedig egyre zihálóbb lett.
- És mi van azzal az emberrel, aki ártatlan kislányokra vadászik?
Mit gondolsz róla, Mackenzie? Bűnös ez az ember? El kellene ítélni?
- Igen! - sikoltotta Mack. - Pokolra vele!
- Ő a hibás a téged ért veszteségért?
- Igen!
- És mit gondolsz ennek az embernek az apjáról, aki ilyen
szörnyeteget nevelt a fiából? Ő is bűnös?
- Igen, ő is!
- Milyen messzire kell visszamennünk, Mackenzie? Ez a bűnös
örökség egészen Ádámig visszavezethető. Mi van akkor vele? De miért is állnánk
meg itt?! Mi a helyzet Istennel? Isten indította útjára ezt az ügyet. Akkor
Isten a hibás?
Mackkel megfordult a világ. Egyáltalán nem érezte magát bírónak,
sokkal inkább vádlottnak.
Az asszony hajthatatlan volt: - Nem ennél a pontnál akadtál
el, Mackenzie? Nem ez az, ami A Nagy Szomorúságot élteti? Hogy Istenben nem
lehet megbízni? Biztos vagyok benne, hogy egy olyan apa, mint te, meg tudja
ítélni az Atyát.
Mack haragja heves lángként lobbant fel. Vissza akart vágni,
de a nőnek igaza volt, és ezt értelmetlen lett volna tagadni. A nő folytatta: -
Hát nem épp emiatt panaszkodsz, Mackenzie? Hogy Isten cserbenhagyott téged és
Missyt? Hogy Isten már a Teremtés előtt tudta, hogy eljön a nap, amikor a te
drága Missydet brutálisan megölik, és mégis 'elkövette' a teremtést? Aztán
pedig megengedte, hogy ez az elfajzott szörnyeteg kiragadja őt a te szerető
karjaidból, pedig meg tudta volna akadályozni. Akkor nem Isten a hibás,
Mackenzie?!
Mack a padlót bámulta, a feltoluló emlékképek össze-vissza
rángatták az érzelmeit. Végül kimondta, hangosabban, mint szerette volna, ujját
pedig egyenesen az asszonyra szegezte:
- De! Isten a hibás! - A vád ott lebegett a teremben, amint
a bírói kalapács lecsapott Mack szívében.
- Akkor, - szólt az asszony ellentmondást nem tűrő hangon -,
ha ilyen könnyen ítéletet tudsz mondani Isten felett, akkor egészen biztosan
meg tudod ítélni az egész világot is. - Szenvtelen hangon beszélt. - Akkor most
válaszd ki két gyermekedet, akik Istennel tölthetik az örökkévalóságot, amikor megjelenik
az új ég és az új föld! De csak kettőt.
- Micsoda?! - fortyant fel Mack, és hitetlenkedve fordult a
nő felé.
- És ki kell választanod hármat a gyermekeid közül, hogy az
örökkévalóságot a pokolban töltsék.
Mack képtelen volt elhinni, amit hallott, és kezdett újból
pánikba esni.
- Mackenzie! - A nő hangja most ugyanolyan nyugodt és
csodálatos volt, mint amikor először hallotta azt. - Én most csak azt kérem
tőled, hogy tegyél meg valamit, amit hited szerint Isten tesz. Ő ismer
mindenkit, aki valaha is megfogant, méghozzá sokkal mélyebben és teljesebben
ismeri őket, mint ahogy te a saját gyermekeidet valaha is ismerni fogod. Ő
mindegyiket az ő lényük ismeretének megfelelően szereti. A te hited szerint Ő
legtöbbjüket egy gyötrelmes örökkévalóságra ítéli, távol az Ő jelenlététől,
szeretetétől pedig elszakítva. Így van, Mackenzie?
- Azt hiszem, igen. Csak hát ezt így még soha nem gondoltam
végig. - A döbbenettől szinte akadozott a nyelve. - Egyszerűen csak elfogadtam,
hogy Isten képes ezt megtenni. A pokol, mint beszédtéma mindig nagyon elméleti
volt számomra; nem olyan emberekről szólt, akik igazán érdekeltek... - Mack
tétovázott, mert ráeszmélt, hogy amit kimondani készül, az meglehetősen
otrombán hangzik -, ...nem olyan emberekről szólt, akik igazán érdekeltek.
- Akkor tehát azt feltételezed, hogy Isten ezt minden gond
nélkül megteszi, te bezzeg képtelen vagy rá? Akkor lássuk, Mackenzie! Öt
gyermeked közül melyik az a három, akit pokolra ítélsz? Jelenleg Katie
hadakozik ellened leginkább. Durván bánik veled, és bántó kijelentéseket vág a
fejedhez. Talán ő az első és leglogikusabb választás. Hogyan döntesz Katieről?
Te vagy a bíró, Mackenzie, és neked kell döntened.
- Nem akarok a bíró lenni - mondta Mack, és felállt. Az agya
sebesen pörgött. Kizárt dolog, hogy ez most a valóság, ami vele történik! Hogy
kérhetné tőle Isten, hogy válasszon a saját gyermekei között? Az lehetetlen,
hogy ő Katiet, vagy bármelyik gyermekét - csak azért, mert vétett ellene - egy
örökkévalóságra a pokolra küldje. Még akkor sem tenné ezt, ha Katie, Josh vagy
Tyler valami szörnyű bűncselekményt követne el. Képtelen lenne rá! Számára ez
az egész nem a gyermekei teljesítményéről szólt; itt az irántuk való
szeretetéről volt szó.
- Én erre képtelen vagyok! - szólt, szinte suttogva.
- Meg kell tenned! - ismételte meg a nő.
- Nem tudom megtenni! - mondta hangosabban és szenvedélyesebben.
- Meg kell tenned - mondta újra, már lágyabb hangon.
- Én... ezt... nem... fogom... megtenni!!! - üvöltötte Mack,
és érezte, hogy felforr benne a vér.
- Meg kell tenned - suttogta az asszony.
- Nem tudom! Nem tudom! Nem fogom megtenni! - sikoltotta, és
most már nem tudott uralkodni szavai és érzelmei fölött. A nő állt, és várt, és
közben nézte őt. Végül Mack könyörgő tekintettel ránézett: - Nem mehetnék
inkább én? Ha mindenáron szükséged van valakire, akit egy örökkévalóságon át
gyötörhetsz, akkor majd megyek én helyettük. Ez megfelel? Megtehetem ezt?! -
Lerogyott az asszony lábai elé, és most már sírva könyörgött: -Kérlek, hadd
menjek én a gyermekeim helyett! Kérlek! Örömmel megtenném...! Könyörögve
kérlek... Engedd meg, kérlek!
- Mackenzie! Mackenzie! - suttogta az asszony, és szavai úgy
hatottak Mackre, mint hűsítő víz fröccsenése egy kegyetlenül forró napon. Kezei
gyengéden érintették Mack arcát, miközben talpra segítette őt. Ahogy patakzó
könnyei közt ránézett, látta, hogy a mosolya sugárzó. - Most pontosan úgy
beszélsz, mint Jézus. Helyes ítéletet hoztál, Mackenzie. Nagyon büszke vagyok
rád!
- De hiszen én semmiféle ítéletet nem hoztam! - próbálkozott
Mack zavarában.
- Dehogynem! Úgy döntöttél, hogy méltók a szeretetre, még
akkor is, ha ezért mindent fel kell áldoznod. Ez az, ahogy Jézus szeret.
(részlet A Viskó c. könyvből)
Joyce Meyer: Ez van!
Ne igazodjatok e világhoz, hanem változzatok meg
értelmetek megújulásával. (Róma 12,2)
Olyan az alakom, hogy a felső méretem két számmal kisebb,
mint az alsó. Ez mindig is így volt. Sok gyönyörű kosztüm van, amiket nem tudok
megvenni, mert nem árulják külön a felső és az alsó részüket, méretemnek
megfelelően. Vehetnék két különböző méretű kosztümöt, de az már igencsak nagy
pazarlás lenne. Ez a dolog nagyon frusztrált engem, mindaddig, amíg el nem
fogadtam, hogy „ez van”!
Most már csak nevetek az egészen – a nevetés pedig, mint
tudjuk, nagyon jó szokás, pláne, ha az ember korosodik. Ha nagyobb a lábad,
mint szeretnéd, vagy a testarányaid nem tökéletesek, vagy alacsonyabb vagy a
kelleténél – ne hagyd, hogy ezek a dolgok frusztráljanak. Fogadd el: „ez van”!
Én eldöntöttem, hogy boldog leszek azzal, amit kaptam, és a
lehető legjobbat hozom ki belőle. Soha ne felejtsd el, hogy Isten azt akarja,
hogy szeresd önmagad és a tested. Ő ezt várja tőlünk, még ha a világ mást is
üzen. A Biblia azt mondja, hogy ne igazodjunk ehhez a világhoz, hanem
változzunk meg értelmünk megújulásával. Gondolkozz magadról egy új módon.
Határozd el magad, hogy a lehető legjobb „te” leszel, és ne foglalkozz azzal,
mit mond a világ arról, hogy milyennek kellene lenned.
A világ sok mindent mond. Hazugságokat súg a füledbe,
méghozzá sokszor kegyetleneket és durvákat. A divat és a trendek szinte havonta
változnak. Ha megpróbálod ezeket követni, elveszel. És elveszíted a barátságot
önmagaddal. De ha azt választod, hogy úgy tekintesz magadra, ahogy Isten lát,
akkor nem csak szeretni fogod magad, hanem kellő magabiztossággal és hittel
fogsz rendelkezni ahhoz, hogy a jó erőteljes eszköze légy a világban.
Joyce Meyer
Állatiskola
Egy nap összegyűlt néhány állat az erdőben, és elhatározták,
hogy iskolát indítanak. Egy nyuszi volt ott, egy madár, egy mókus, egy hal és
egy angolna. Létrehoztak egy oktatási bizottságot, és megpróbálták
összeállítani a tanmenetet.
A nyúl ragaszkodott hozzá, hogy az odúásás mindenképpen
legyen benne a tananyagban. A hal az úszáshoz ragaszkodott. A mókus
ragaszkodott ahhoz, hogy vegyék be a körkörös famászást, a madár pedig a
repülést akarta.
Összeállították hát a tanmenetet ezekből a tárgyakból. Aztán
kijelentették, hogy minden állatnak kötelező mindegyik kurzust elvégezni.
A nyuszinak, bár ásásból ötöst kapott, a körkörös
famászással komoly gondjai akadtak: folyton hanyatt esett. Nemsokára a sok
eséstől agykárosodást szenvedett, és már az ásás sem ment olyan jól. Már nem
ötösöket, csak hármasokat kapott ásásból, körkörös mászásból pedig persze
mindig csak egyeseket.
A madárnak nagyon szépen ment a repülés, de amikor ásásra
került a sor, az már nem ment annyira. Folyton eltört a csőre meg a szárnya.
Hamarosan repülésből is hármasokat kapott, ásásból pedig egyest. Emellett a
körkörös famászással is nagyon kínlódott.
A mókusnak ragyogóan ment a körkörös famászás, de a víztől
annyira félt, hogy úszásból egyenesen megbukott.
A halnak nem esett nehezére legjobbnak lenni úszásórán, de
nem volt hajlandó kijönni a vízből, hogy a többi órán részt vegyen.
Az osztályelső egy szellemileg visszamaradott angolna lett,
aki mindent megcsinált félig-meddig. De a tanárok örültek, mert a széleskörű
tanmenetnek köszönhetően mindenki minden tantárgyat tanult.
(Tony Campolo: Everything You've Heard is Wrong c. művéből,
Dallas: Word, 1992, 130. o.)
Érezted már úgy magad, mint ezek az állatok az iskolában?
Voltál már olyan helyzetben, amikor olyan dolgokat kellett tenned, amikre nem
vagy alkalmas?
Krisztus testét, a Gyülekezetet, úgy tervezte Isten, hogy
mindenkit magába foglaljon, de Isten sosem akarta, hogy mindenki mindent
csináljon. Nem kell olyannak lenned, mint a lelkipásztorod, vagy az ifjúsági
vezetőd, vagy bárki más.
Isten sajátos képességeket adott neked - amiket lelki
ajándékoknak is nevezünk - amiket neked, és csakis neked kell használnod a
gyülekezetben és a világban. Senki más nem rendelkezik pont ugyanazokkal az
ajándékokkal, és sok olyan munka van, amit csak te tudsz elvégezni (1Kor 12).
A Krisztus követésére való felhívás arra szólít fel, hogy
fedezzük fel egyedi tehetségünket, és aztán használjuk úgy az Istentől kapott
ajándékainkat és képességeinket, hogy azzal dicsőséget és tisztességet adjunk
Neki.
Ima munkalehetőségért
Atyám, Jézus nevében hiszem, megvallom és eszedbe
juttatom a Te Igédet, mert tudom, hogy gondod van a Te
Igédre, hogy beteljesítsd azt. Éberen őrködsz az Igéd
felett, hogy beteljesítsd azt. (Ésa. 43,26. Jer. 1,12.)
A Te Igéd, amely szádból kimegy, nem tér Hozzád
üresen, hanem megcselekszi, amit akarsz,és megtermi
gyümölcsét ott, ahová küldted. (Ésa. 55,11.)
Igazság által vagyok erős, nem gondolok a nyomorral,
mert nincs mit félnem, és a rettegéssel, mert nem közelít
hozzám. Te termővé, gyümölcsözővé teszed kezem
minden munkáját, magot ádsz a magvetőnek és kenyeret az éhezőnek. (Ésa. 54,14. 55,10.)
Atyám, Te vagy az irgalmasságnak Atyja és minden
vigasztalásnak Istene. Te megvigasztalsz engem minden
nyomorúságomban. (2Kor. 1,3. 4.)
Te vagy a jólét és bátorítás forrása. Ezért én bátor vagyok,
megállok a hitben, és növekszem az erődben. (1Kor. 16,13.)
Azért én bátor vagyok, kezeimet le nem eresztem, mert az
én munkámnak jutalma van. (2Krón. 15,7.) Mivel munkálkodom, a jutalom nem tulajdoníttatik nekem kegyelemből,
hanem tartozás szerint. (Róm. 4,4.)
És becsületbeli dolognak tartom, hogy csendes életet éljek,
saját dolgaimat ellátom, és tulajdon kezeimmel munkálkodom, amiként az Úr rendelte nekem. A kívülvalók iránt
tisztességem van, és semmiben sincs szükségem. Ahogy az
Úr rendelte, csendesen munkálkodom és a magam kenyerét eszem. Megtanulom, hogy jó cselekedetekben járjak, és ne legyek gyümölcstelen. (1Thess. 4,11. 12. 2Thess. 3,12.
Tit. 3,14.)
Te tudod az én dolgaimat, és adtál előmbe egy nyitott ajtót,
amelyet senki be nem zárhat, mivel megtartottam a Te
beszéded és nem tagadtam meg a Te neved. (Jel. 3,8.)
Semmi felől nem aggódom, hanem imádságomban és
könyörgésemben minden alkalommal hálaadással tárom
fel kívánságaimat az Isten előtt. És az Istennek békessége,
mely minden értelmet felülhalad, megőrzi szívemet és
gondolataimat a Krisztus Jézusban. Az én Istenem pedig
betölti minden szükségemet az Ő gazdagsága szerint
dicsőségesen a Krisztus Jézusban. (Fil. 4,6. 7. 19.)
És reám szállanak mindez áldások, és megteljesednek
rajtam, mert hallgatok az Úrnak, az én Istenemnek szavára.
Áldott vagyok a városban, és áldott vagyok a mezőben.
Áldott az én méhemnek gyümölcse és az én földemnek
gyümölcse. Áldott vagyok bejöttömben, és áldott vagyok
kimentemben. Áldást parancsol mellém az Úr mindenben,
amire ráteszem kezemet; és megáld engem azon a földön,
amelyet az Úr, az én Istenem ád nékem. És bővölködővé
tesz engem az Úr minden jóban, megnyitja nékem az Úr
az Ő drága kincsesházát, az eget, hogy esőt adjon az én
földemnek alkalmas időben, és megáldja kezemnek minden
munkáját. (5Móz. 28,2–4. 6. 8. 11. 12.)
Uram! Te az életet és a halált, az áldást és az átkot adtad
előmbe, és így szóltál: Válaszd az életet, hogy élhess mind
te, mind a te magod! Én az életet választottam, hogy élhessek mind én, mind az én magom. (5Móz. 30,19.)
Az én Istenem adott nekem gazdagságot és kincseket,
és megengedte, hogy egyek abból és részemet elvegyem,
és örvendezzek az én munkámnak, mert az én szívem
örömét az Isten kedveli. (Préd. 5,19. 20.) Ámen!
TANULSÁG, TANÁCS:
A tárgyak használatra vannak, az emberek szeretetre! A
probléma a mai világban az, hogy az emberek vannak használva és a tárgyak
szeretve.
Legyünk óvatosak és tartsuk emlékezetünkben ezt a
gondolatot: A tárgyak azért vannak, hogy
használjuk, az emberek pedig, hogy szeressük őket!
Légy ura érzelmeidnek:
- vigyázz a gondolataidra, szavak lesznek belőlük,
- vigyázz a szavaidra, cselekedetek lesznek belőlük,
- vigyázz a cselekedeteidre, megszokások lesznek belőlük,
- vigyázz a megszokásaidra, szenvedély lesz belőlük,
- vigyázz a szenvedélyedre, rabsággá és végzeteddé válhat!
A harag és a szeretet nem ismernek határt. Válaszd a
szeretetet, hogy szép és kedves életed
legyen!
készítette: Edit Lörincz
Feketén-fehéren
Ma már nem sokat
használjuk a "feketén-fehéren" kifejezést. Talán mert nem tetszik ez
a gondolkodás. Hogy valami vagy fekete, vagy fehér? És semmi más? Hogy valami
vagy igaz, vagy hamis? "Hát, nekem jobban tetszik, hogy nekem is igazam
lehet, meg neked is. Neked létezik Isten, nekem nem. Nem kell vitázni!"
Kényelmesen hangzik? Na ez a szürke. És sokan, nagyon sokan vágynak ma így
élni. Persze lehet. de érdemes vajon?
...
... Sok dolog az
életben, talán a legfontosabbak, nem lehetnek ilyenek is, meg olyanok is.
Szeretsz, vagy nem? Nincs középút. Halál, vagy élet? Nem lehetek itt is, ott
is... Fekete, vagy fehér... Isten feketén-fehéren elmondta mennyire szeret
téged. A kereszten Jézus érted, értünk fizetett, szenvedett meg. Most
rajtunk keresztül hív téged, hogy gyere Őhozzá. Egyszerűen mondd azt Neki:
"Jézus, köszönöm, hogy meghaltál értem. Rád bízom magam, hiszek Benned.
Szeretnélek megismerni. Kérlek, gyere be az életembe, és ments meg engem!
Ámen."
WatchmanNee: A maga idejében
„Dávid, miután a maga idejében szolgált az Isten
akaratának, elaludt, és az ő atyáihoz helyeztetett" (Csel 13,36).
Dávid a maga idejében, azaz egy
nemzedéken át szolgált Istennek.
Manapság nagyon gyakran arra
törekszünk, hogy állandósítsuk munkánkat egy szervezet, társaság vagy rendszer
felállításával. Az ószövetségi szentek ezzel szemben a saját napjaikban
szolgáltak, aztán meghaltak. Ez fontos elve az életnek. A búzát elvetik,
felnövekszik, kalászt hoz, megérik, majd az egész növényt gyökerestől kiszántják.
Isten munkája még a tekintetben
is szellemi, hogy nincsenek földi gyökerei, sem földszaga. Az emberek elmennek,
de az Úr marad. Mindennek, ami a gyülekezetben végbemegy, korszerűnek és
elevennek, a jelen szükségleteit kielégítőnek kell lennie - szinte azt is
mondhatnánk, hogy a jelen szükségleteihez kell igazodnia. Nem lehet
mozdulatlan, földhöz kötött.
Isten elszólítja munkásait, de ad helyettük
másokat. A mi munkánk kárt szenvedhet, de az Övé soha. Hozzá nem ér fel semmi.
Most és mindörökké Ő az Isten.
C. H. Spurgeon: Nem kárhoztat
"Azokban a napokban, abban az időben - így szól az Úr -
keresni fogják Izráel bűnét, de nem lesz, és Júda vétkeit, de nem fogják
találni, mert megbocsátok azoknak, akiket meghagyok" (Jer 50,20).
Valóban dicsőséges szózat ez! Tökéletes bűnbocsánatot ígér a
bűnös Izráelnek és Júdának. Úgy eltörli bűnüket "mint a felleget"
(Ézs 44,22), nem találják, nem lesz többé. Dicsőség legyen a kegyelem
Istenének!
A Sátán keresi vétkeinket, hogy vádolhasson, ellenségeink is
ezt teszik, hogy megterhelhessenek, sőt még saját lelkiismeretünk is beteges
igyekezettel keresi, hol marasztalhatja el magát. De amikor az Úr minden
bűnünket elfedezi Jézus Krisztus vérével, nem kell tartanunk többé semmiféle
vádaskodástól, "nem lesz", "nem fogják találni". Isten
gondoskodott arról, hogy elvegye népe vétkeit, megváltotta népét bűneiből.
Jézus Krisztus áldozata "a tenger mélyére dobja minden vétkünket" (Mik
7,19). Micsoda ujjongással tölti ez el a szívünket!
Bűneink eltörlése azért lehetséges, mert Isten megbocsát
választottainak. Kegyelmének szava nemcsak királyi, hanem isteni szó. Kegyelmet
hirdet, és mi szabadok vagyunk. Elvégezte értünk az engesztelést, és ettől
kezdve népének nem kell félnie a kárhoztatástól.
Áldott legyen szent neved, bűnöket eltörlő Isten!
C. H. Spurgeon
"Isten ígéreteinek tárháza" c. könyvéből
APRÓ JELEK EGY LÁGY SZÉLBEN, MARSHA BURNS:
Nézz fel, mondja az Úr. Ismét mondom, nézz fel! Túlságosan
magadra néztél eddig és a saját gondjaidra, és ezért nem vetted észre, amit Én
cselekszem. Muszáj látnod és tudnod, amit Én cselekszem, és azt is, hogy milyen
tervei vannak az ellenségnek ellened. Annak van most az ideje, amikor újra új
magaslatokra emellek szellemileg, hogy még tisztábban tudj látni és észlelni.
Egy olyan kenetet is kiárasztok, ami megnöveli a találékonyságodat, a kreatív
képzelőerődet. Helyezkedj el úgy, hogy a legtöbbet hozd ki ebből a most
következő lépésből.
Zsoltár 5:3 Halld meg a szavamat reggel, Uram; reggel Hozzád
fordulok a szavammal, és felnézek.
Amen!
Szivbol, szivbe uzenet, fogadjatok szeretettel a mai napon
is e csodalatos profeciat, Gyuri Naplojabol! Gyonyoru napotok legyen, az Ur
aldottjai vagytok, mert aldast orokoltetek. Aldott minden, amihez kezetek ér.
:)
Készítette: Lisa Szanyel
2012. március 27.
Ige: Az apostol kérése Urunktól
„És azért imádkozom, hogy…” „A minden kegyelemnek Istene pedig, aki az
ő örök dicsőségére hívott el minket a Krisztus Jézusban, titeket…ő maga tegyen
tökéletesekké, erősekké, szilárdakká és állhatatosakká” „Aszerint, amint
magának kiválasztott minket Őbenne a világ teremtetése előtt, hogy legyünk mi
szentek és feddhetetlenek Őelőtte szeretet által” (Fil. 1,9; 1 Pét. 5,10; Eféz.
1,4)
Aki: „… a békességnek
Istene (Ő) szenteljen meg titeket mindenestől; és a ti egész valótok, mind
szellemetek, mind testetek (szóma=énetek)
feddhetetlenül őriztessék meg a mi Urunk
Jézus Krisztus eljövetelére” (1 Thess.
5,23).
„aki meg is erősít
(szilárdít) titeket mindvégig, hogy
feddhetetlenek [kifogástalanok] legyetek
a mi Urunk Jézus Krisztus [eljövetele] napján”
(1Kor. 1,8).
„Hogy legyetek
feddhetetlenek [kifogástalanok]
és tiszták [romlatlanok, épek, vegyítetlenek, érintetlenek], Istennek szeplőtlen [ártatlan, hibátlan, tökéletes, ócsárlástól mentes, megrovást nem
érdemlő, támadhatatlan] gyermekei [fiai] az elfordult [fonák,
hamis, ravasz, álnok] és elvetemedett [elfajult, kificamodott, eltorzult]
nemzetség közepette [a gonosz és romlott nemzedékben]. Kik között fényletek [ragyogtok, fénylettek, világítotok], mint csillagok [fénypontok] e világon
[a mindenségben].
»Más fordítás: „Akkor
Isten ártatlan és tiszta gyermekei lesztek, akikben senki sem talál hibát. A
gonosz és romlott emberek között úgy ragyogtok, mint a csillagok a sötét
éjszakában, ha az élet igéjére
figyelte «” (Fil. 2,15)
És így folytatódik a kijelentés: „Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza [fölkelti]
az ő napját mind a gonoszokra
[rosszakra, haszontalan, hibás, silány], mind
a jókra, és esőt ád mind az igazaknak [igazságosoknak, megigazultaknak], mind a hamisaknak [bűnösöknek nem-hívőknek;
engedetleneknek, igazságtalanoknak (ige nélkülieknek)]. Legyetek azért ti [valóban olyan] tökéletesek [felnőtt, érett korú (célba érkezők)], miként [éppen úgy, mint ahogy] a ti mennyei Atyátok tökéletes [célját
betöltött; (a célban van)]” (Mát. 5,45.48).
„Legyetek annakokáért
követői az Istennek, mint szeretett gyermekek” (Eféz. 5,1).
És hogy te is: „Tökéletes (és feddhetetlen) légy az Úrral, a te Isteneddel” (5 Móz. 18,13).
„Mert úgy van az Isten akarata (Istennek ugyanis az az akarata), hogy jót cselekedvén (feddhetetlen
élettel), elnémítsátok a balgatag (esztelen,
oktalan, értelmetlen) emberek tudatlanságát” (1 Pét. 2,15).
Az apostol
megvallása: „Mi őt hirdetjük, intvén
minden embert, és tanítván minden embert minden (teljes) bölcsességgel, hogy minden embert
tökéletesnek állassunk elő (tökéletessé tegyünk) a Krisztus Jézusban” (Kol. 1,28)
Ige: Egymás szeretete
Azért imádkozunk, hogy
isteni szeretettel szeressétek egymást, és ez a szeretet egyre erősebben
működjön bennetek. De ne csak egymást szeressétek, hanem mindenki mást is
ugyanúgy, ahogy mi szeretünk benneteket];
És: „Hogy erősekké
tegye [és szilárdítsa meg] a ti
szíveteket [és a ti bensőtök szilárd alapra találva],
feddhetetlenekké [kifogástalanná,
tökéletessé, hibátlanná, és megtámadhatatlanná váljon] a szentségben [a megszentelődés során a szent életben]. A mi Istenünk és
Atyánk [vagyis mennyei Édesapánk színe] előtt, amikor eljő [és megjelenik] a mi Urunk Jézus Krisztus
minden ő szentjeivel egyetemben [vagyis
összes szentjeivel együtt]” (1 Thess. 3,13)
„Hogy legyetek a ti mennyei Atyátoknak fiai, aki felhozza [fölkelti]
az ő napját mind a gonoszokra
[rosszakra, haszontalan, hibás, silány], mind
a jókra, és esőt ád mind az igazaknak [igazságosoknak, megigazultaknak], mind a hamisaknak [bűnösöknek
nem-hívőknek; engedetleneknek, igazságtalanoknak (ige nélkülieknek)].
Legyetek azért ti
[valóban olyan] tökéletesek [felnőtt,
érett korú (célba érkezők)], miként [éppen úgy, mint ahogy] a ti mennyei Atyátok tökéletes [célját
betöltött;(a célban van)]” (Mát. 5,45.48).
Dávid így énekel Isten jóságáról: „Meglátogatod a földet és elárasztod (gondoskodsz a földről,
megöntözöd); nagyon meggazdagítod azt.
Istennek folyója (és patakja) tele
van vizekkel; gabonát szerzesz nékik (gabonával látod el az embereket), mert úgy rendelted azt (így gondoskodsz
a földről). Megitatod barázdáit,
göröngyeit meglapítod (elegyengeted); záporesővel
meglágyítod (porhanyítod) azt,
termését (növényzetét) megáldod. Megkoronázod az esztendőt jóvoltoddal (javaiddal),
és a te nyomdokaidon kövérség (bőség)
fakad; Csepegnek a puszta legelői (és
legelők sarjadnak a pusztán) és a halmokat
vígság (ujjongás) övezi. A legelők
megtelnek juhokkal (nyájak lepik el a legelőket), és a völgyeket gabona borítja; örvendeznek (ujjonganak) és énekelnek” (Zsolt. 65,10-14).
És az apostol így folytatja a megvallást: „Ki az elmúlt időkben (az előző
nemzedékek során) hagyta a pogányokat
mind a maguk útján haladni (megengedte, hogy minden nép a maga útján
járjon): Jóllehet nem hagyta magát
tanúbizonyság nélkül, mert jótevőnk volt, adván mennyből esőket és termő időket
nékünk, és betöltvén eledellel és örömmel a mi szívünket” (Csel. 14,16-17)
Ige: Isten kiválasztásáról
Isten Őbenne, vagyis Krisztusban: „…kiválasztott minket
magának már a világ teremtése előtt, hogy szentek és feddhetetlenek legyünk
előtte (agapé: Isten szerinti) szeretetben. Előre el is
határozta, hogy fiaivá fogad minket Jézus Krisztus által, akarata és tetszése
szerint, hogy magasztaljuk dicsőséges kegyelmét, amellyel megajándékozott
minket szeretett Fiában” (Eféz. 1,4-6)
„hogy ellenségeink kezéből megszabadulva, félelem nélkül
szolgáljunk neki, szentségben és igazságban őelőtte életünk minden napján” (Luk.
1,74-75)
„aki az ő dicsőséges testéhez (szóma: személyéhez)
hasonlóvá változtatja a mi gyarló testünket (szóma= személyünket), azzal az erővel, amellyel maga alá vethet
mindeneket” (Fil. 3,21)
Ezért: „… az Isten őt [eleve] (el) rendelte
[oda adta] engesztelő [véres] áldozatul [fedélnek] azoknak, akik az ő
vérében hisznek, hogy igazságát [igazságosságát]
megmutassa. [nekünk] Isten
ugyanis az előbb [korábban]
elkövetett bűnöket [végtelen
türelmében] elnézte [elengedte;
megbocsátotta]” (Róm. 3,25)
„Mivel tehát a gyermekek (hús)testből és vérből valók, ő
is hasonlatosképpen részese lett azoknak, hogy a halál által megsemmisítse (működésképtelenné tegye) azt, akinek
hatalma van a halálon, tudniillik az ördögöt” (Zsid. 2,14)
Ugyanis: „A törvény szerint majdnem mindent vérrel
tisztítanak meg, és vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat” (Zsid. 9.22)
És mert Ő bemutatta ezt az áldozatot: „Nincsen azért immár
semmi kárhoztatásuk [elmarasztaló
ítéletük] azoknak, akik Krisztus Jézusban vannak, [élnek] kik nem (hús)test szerint
járnak, hanem Szellem szerint. Mert a Jézus Krisztusban való élet szellemének
törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől. Mert ami a
törvénynek lehetetlen vala, [mivel
a törvény a maga részéről tehetetlenséget mutatott] mivelhogy
erőtlen vala a (hús)test miatt, [melyet a (hús)test gyengévé tett]. Az
Isten [azt megtette] az
ő [saját] Fiát
elbocsátván [elküldve] bűn
(hús)testének hasonlatosságában [hasonmásában] és a bűnért, [a bűn miatt], kárhoztatta a bűnt a
(hús)testben. [hogy elítélje a (hús)testben levő bűnt]” (Róm. 8,1-3)
Így figyelmeztet a Szent Szellem: „Az Isten Szellemét
erről ismeritek meg: amelyik szellem vallja, hogy Jézus Krisztus (hús)testben
jött el, az Istentől van” (1 Ján. 4,2)
Spurgeon idézetek
"Isten gyermeke számára nem létezik "szerencsés
véletlen"! Életét a szerető mennyei Atya vezeti, őrzi és tervezi. Semmi
sem történik vele véletlenül."
FELEJTHETETLEN LECKE
2Tim 3,14-17.
14 De te maradj meg abban, amit tanultál, és amiről
megbizonyosodtál,
tudván, kiktől tanultad, 15 mivel gyermekségedtől ismered a
szent
írásokat, amelyek bölccsé tehetnek téged az üdvösségre a
Krisztus
Jézusba vetett hit által. 16 A teljes Írás Istentől
ihletett, és hasznos
a tanításra, a feddésre, a megjobbításra, az igazságban való
nevelésre;
17 hogy tökéletes legyen az Isten embere, minden jó
cselekedetre
felkészített.
FELEJTHETETLEN LECKE
Ne feledkezzetek meg vezetőitekről, akik az Isten igéjét
hirdették
nektek. Figyeljetek életük végére, és kövessétek hitüket.
(Zsid 13,7)
Édesanyámnak különleges hite volt. Ha képes volnék az összes
leckét
fölsorolni, amit tőle tanultam, a lista sok oldalt
megtöltene. Ehelyett
csak egyet említek: megtanított naponta elmondani az Úr
imádságát és
Bibliát olvasni. Ilyen egyszerű, mégis alapvető tanítás
vetette el
bennem a hit magjait, melyek kifejlődve közelebb hoztak
Istenhez. Hálás
vagyok, hogy az édesanyámtól tanult lelki fegyelmen
keresztül
megtanultam szeretni és követni Krisztust.
Kíváncsi vagyok, manapság hány gyermeknek tanítják meg
ezeket a fontos
leckéket. Úgy tűnik, sok gyerek hamarabb sajátítja el a
számítógép és a
videojátékok használatát, minthogy megtanulná, hogyan
szóljon Istenhez.
A gyereknevelés nem könnyű feladat. Kimutathatjuk hálánkat
hitünk
mintái - gyakran szüleink - felé úgy is, hogy imádkozó, a
Szentírásban
gyökerező életet élünk. Az imádság és Isten igéjének olvasása
hatékony
eszközök, amelyek egész életünkön át szolgálnak bennünket.
Egyben olyan
örökségek is, amelyek továbbadása a küldetésünk.
Imádság: Teremtő Istenünk, köszönjük, hogy már első
lépéseinket is
ügyeled, és meghívsz, hogy kövessük békéd és igazságod
ösvényét. Ámen.
Az imádság és az ige adományok Isten gyermekei számára.
Adalina Ríos de León (San Juan, Puerto Rico)
Szentek legyetek!
Az igazi szentség nem törvényesség, hanem szeretet. A
menyasszony sem azért akar szeplő és ránc nélkül való lenni, mert attól fél,
hogy ha nem tökéletes, akkor a vőlegénye lesújt rá, hanem mert annyira szereti,
hogy tökéletes akar lenni Neki. Ez a különbség a félelem által motivált
törvényesség és a szeretettől való motiváltság között, ami viszont betölti a
Törvényt.
Ezért kell az életünk elsődleges céljának lennie, hogy még
jobban szeressünk. Az Úr kijelentette, hogy a legfontosabb parancsolatok az
Isten iránti szeretet mindenek felett, és az egymás iránti szeretet. Ha így
teszünk, akkor automatikusan betöltjük a Törvényt. Ha Istent szeretjük, akkor
nem fogunk bálványokat imádni. Ha szeretjük a többi embert, akkor nem fogunk
lopni, ölni, de még irigykedni sem fogunk rájuk. Az Úr a Törvény minden egyes
tiltását pozitív dolgokkal helyettesítette - szeressük Istent és szeressük
egymást, és így betöltjük az összes tiltó parancsolatot.
Isten szeretéséhez a kulcs egyszerűen az, hogy tanuljunk
Róla és az Ő útjairól. Nem hiszem, hogy akár egyetlen olyan szempontot is
találhatnánk Vele kapcsolatban, vagy akár egyetlen olyan dolgot is tanulhatnánk
az Ő természetéről, ami ne késztetne arra, hogy még jobban szeressük Őt. Ez
arra is érvényes, amikor az Ő ítéleteit látjuk, ugyanis az Ő ítéletei
tökéletesek, és még ezeket is az emberi szeretetet messze felülmúló szeretettől
hajtva cselekszi.
Ezért van, hogy az igaz kereszténység valójában tanítványság
- a tanítványok arra kötelezték el magukat, hogy mindent megtanulnak a
mestereiktől, amit csak lehet, hogy olyanokká váljanak, mint ők. Az igazi
krisztusi tanítványság egy olyan életforma, ami Isten megismerésére törekszik
minden más felett. Ő kell, hogy legyen az első szerelmünk. Bármi ennél kevesebbel
megsértjük Őt, ugyanis Ő nagyon is sokat adott oda azért, hogy velünk
kapcsolatba kerüljön.
Egyesek az Isten iránti őszinte szeretetből hajlanak a
törvényességre, és azzal a vággyal, hogy Neki tetsszenek. Ha viszont nem térnek
le erről az ösvényről, akkor a Törvény iránti elkötelezettségük
elkerülhetetlenül felváltja az Isten iránti szeretetüket. Ez nem az élet
ösvénye, és mégis, szinte minden hívő rásodródik egy időre. Sajnos sokan
vannak, akik soha nem térnek le róla. Mások pedig, amikor ráébrednek, hogy mit
okozott ez az életükben, túl nagy lendülettel indulnak el a másik irányba, és
így beleesnek az út túloldalán húzódó árokba - a törvénytelenségbe.
Ismét mondom, hogy a mi célunk az kell, hogy legyen, hogy
megmaradjunk az élet ösvényén, ami ezek között a végletek között van, ezt pedig
valószínűleg csak akkor fogjuk tudni megtenni, ha úgy szeretjük Istent, hogy ez
lesz az életünk fő törekvése. Csak akkor fogjuk tudni úgy szeretni egymást,
ahogy kell, ha úgy szeretjük Őt is, ahogy kell.
Mindannyian küszködhetünk az egyik vagy másik irányba
lendülve, a törvényesség és a törvénytelenség (vagy Bonhoeffer szavaival az
"olcsó kegyelem") között. Az emberek általában átmennek egy-egy ilyen
és olyan időszakon is, miközben egyre érettebbé válnak, de ha nem akarunk a két
oldal között ingadozni, akkor meg kell találnunk az igazi szentség ösvényét,
ami nem a törvényesség, és nem is a törvénytelenség. A Szent Szellem szent, és
ha meg akarjuk ismerni Őt, és az Ő temploma akarunk lenni, akkor nekünk is
szenteknek kell lennünk. A szentség nem törvényesség, hanem egy jó magatartás,
amikor azt tesszük, amit Krisztus tenne, mert szeretjük Őt. Azt is mondta
valaki, hogy a szent (angolul "holy") úgy is
leírható, hogy "wholly"(magyarul "teljesen" - a két
angol szó kiejtése ugyanaz - a ford.), mert a szentség azt jelenti, hogy
teljesen az Övéi vagyunk.
Az is igaz, hogy a Krisztus kortársai között élő törvényes
emberek gyűlölték Őt és azt a fajta szentséget, amit Ő képviselt. Jézus olyan
szabadságban járt, ami a meggyőződésük alapjaival szállt szembe. A
törvényességben mindig megtalálható a kontroll szelleme is, Jézus tiszta
személyisége azonban szabadságot sugárzott. Emellett hihetetlen mértékű
kegyelmet sugárzott a bűnösök irányában, és határozott elutasítást a
törvénykező, önigazult emberek felé. A törvénytelen emberek sokkal valószínűbb,
hogy Krisztushoz jönnek, mint a törvényesek.
Tudjuk, hogy a gyülekezet, Krisztus menyasszonya, szeplő és
ránc nélkül való lesz. A szeplő nélküliség az erkölcsi tisztaságra utal, a ránc
nélküliség pedig az állandóan fiatalos természetről. Az igazi szentség megtart
bennünket az állandóan fiatalos, friss szellemiségben, míg a törvényesség hamar
öregít. A törvényesség hajlamos arra, hogy "régi botömlővé" tegyen
bennünket, ami már nem elég rugalmas ahhoz, hogy megtartsa az új bort.
Ha vallásos a szellemünk, törvényes a gondolkodásunk, akkor
túlzottan ítélkező szemmel fogjuk nézni az embereket, és hajlamosak leszünk
kárhoztatni azokat, akikhez az Úr kegyelmes akar lenni. Ráadásul soha nem
fogunk tudni megszabadulni a bűntudattól és szégyentől, mert a törvényesség
soha nem fogja tudni megütni a saját mércéit. Azokat, akik eszerint élnek, arra
kényszeríti, hogy stresszesen éljenek, megjátsszák magukat, és képmutatók
legyenek, amitől hamar megöregszik az ember.
Ha a törvénytelenség szélsőségére vagyunk hajlamosak, akkor
a szentségtelen kegyelemre is, ami azt jelenti, hogy olyanoknak is kegyelmet
biztosítunk, akik Isten ítélete alatt vannak. Az ilyenek képesek ugyan
befogadni az új bort, viszont annyira heves reakciót vált ki belőlük a
felépítettség (struktúra), hogy nem tudnak bortömlőt alkotni a megtartásához,
ezért elvész az új bor. Az élet ösvénye tehát a szélsőségek között található.
Lehet, hogy könnyebb a törvénytelenségből Krisztushoz jönni, hiszen ezért
mondta Jézus, hogy a paráznák és a bűnösök az önigazult törvénykezők előtt
jönnek be a királyságba, viszont az is igaz, hogy a törvénytelenség a halálba
visz.
A szentség annyit jelent, hogy megmaradunk Őbenne, aki
szent, azt tesszük, amit Ő, és úgy gondolkodunk, mint Ő. A fegyelmezésnek is
megvan a maga helye, sőt alapvető szerepe van a tanítványságban, de végső soron
azáltal kell megváltoznunk, hogy látjuk az Ő dicsőségét, és annyira szeretjük
Őt, hogy mindig azt akarjuk tenni, ami Neki tetszik. Így tölti be a Törvényt a
szeretet.
Rick Joyner
Fordítás: Országh György
Ravasz László
Az üdvösség és bűnbocsánat csak annak az életében lesz égető
problémává, aki úgy érzi, hogy a bűnösök között ő az első.
Hatalmad van a vihar felett
A napokban kérdezte valaki, hogy miért teremtette Isten a
mennydörgést?
Eddig fel sem tűnt a szó. Miért mennydörgés, miért nem pld.
pokoldörgés? Milyen hazug az ördög, hisz a viharnak semmi köze a Mennyhez.
Márk 4,35-40: Azután monda nékik azon a napon, amint este
lett: Menjünk át a túlsó partra. Elbocsátván azért a sokaságot, elvitték Őt,
úgy amint a hajóban volt; de más hajók is voltak vele. Akkor nagy szélvihar
támadt, a hullámok pedig becsapnak vala a hajóba, annyira, hogy már-már
megtelék. Ő pedig a hajó hátulsó részében a fejaljon aluszik vala. És fölkelték
Őt, és mondának néki: Mester, nem törődsz vele, hogy elveszünk? És felkelvén
megdorgálá a szelet, és monda a tengernek: Hallgass, némulj el! És elállt a
szél, és lett nagy csendesség. És monda nékik: Miért vagytok ily félénkek? Hogy
van az, hogy nincs hitetek?
Jézus megdorgálta a vihart, és az engedett neki. 1Ján. 3,8:
…Azért jelent meg az Istennek Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa. Tehát Jézus
azért tudta lerontani a vihart, mert az az ördög munkája, nem pedig Istené.
Nagyon sokan félnek a vihartól, a villámlástól, a dörgéstől.
És ezek tényleg félelmetes dolognak tűnnek. 1Pét. 5,8-9: …vigyázzatok; mert a
ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresve, kit
nyeljen el: akinek álljatok ellen, erősek lévén hitben…
Ordító oroszlánnal, még nem találkoztam, de valószínűleg
hasonlóan félelmetes, mint a nagy szél, villámlás, dörgés. Jézus is azt
kérdezte, miért féltek, miért nem hisztek, és Péter is azt mondja álljunk
ellent a félelmetes dolgoknak hittel.
Emlékszem az első esetre, amikor gyakoroltuk a hatalmunkat
az időjárás felett. Nyaralásból jöttünk haza, és hatalmas eső kísért végig az
úton. Reménykedtünk, hogy mire hazaérünk eláll, de még akkor is ömlött az eső,
amikor már a szomszéd településen jártunk. Megvallottuk a feleségemmel, hogy
amikor hazaérünk nem fog esni, és nyugodtan ki tudunk pakolni az autóból.
Dicsőség Istennek így is lett! Amikor végeztünk, akkor kezdett el esni. Azóta
is nagyon sokszor gyakoroljuk ezt. Pld. elmegyünk boltba, elkezd esni az eső,
és megállítjuk, amíg haza nem érkezünk. Valamelyik este jégeső kezdett esni, és
aznap tettük ki a gyerekeknek a medencét, ami csak egy vékony fóliával volt
letakarva. Azonnal elparancsoltuk a jeget. Dicsőség az Úrnak nálunk semmi kárt
nem tett, míg a szomszéd utcában lakok mondták, hogy náluk mindent elvert. Ott
annyi esett, hogy állt a járdán a jég.
Persze volt amikor elbuktunk. Megláttuk, hogy esik az eső,
és: Jaj, most meg fogunk ázni! Meg is áztunk. Aztán bocsánatot kértünk az Úrtól
a hitetlenségért, és legközelebb már ismét működött.
Szóval, ha egy félelmetes dologgal állsz szembe, akkor ne
félj, hanem állj ellen hittel neki, hiszen hatalmad van felette. Lukács 10,19: Ímé,
adok néktek hatalmat, hogy kígyókon és skorpiókon tapodjatok, és az ellenségnek
minden erején; és semmi nem árthat néktek. Szerkesztő: Papp Miklós
Bob Gass: Amiért érdemes küzdeni
Hogy tudott Dávid kiállni egy olyan óriás elé, aki elől
mindenki más elfutott? Góliát megfélemlítette Isten népét, és Dávid
környezetében senki sem mert megbirkózni a problémával.
- Ha olyan helyzettel találod szembe magad, amin változtatni
kell, mi késztet arra, hogy felállj, és ezt mondd: „Márpedig én teszek
valamit”?
- Az, ha olyan ügyről van szó, ami nagyobb nálad! Az, ha nem
vagy hajlandó belenyugodni, hogy a félelem csapdájában éld le az életed; az, ha
nem akarsz egy szűk, én központú világban élni.
Végeztek egy felmérést száz évnél idősebb emberek között.
Arra számítanál, hogy egészséges táplálkozásról, csodagyógyszerekről és kitartó
edzésről fogsz olvasni. Valójában azonban ezeknek a százéveseknek az életében
egyetlen közös dolog volt: a cél! Mindannyiuknak volt valami nyomós oka arra,
hogy reggel felkeljen az ágyból.
Pál azt írja: „Nekem az élet Krisztus” (Filippi 1:21-Mert
nékem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség). Pál számára ez volt az
indítóok! Hogy dicsőítse Jézus nevét, és építse az Ő országát.
Túl sokan vagyunk olyanok, mint az srác, aki ezt mondta:
„Mindegy, hogy min dolgozom éppen, szívesebben csinálnék valami mást”. Te is
ilyen vagy? Vagy van olyan célod, ami elég nagy ahhoz, hogy arra összpontosítsd
energiáidat és elég erős ahhoz, hogy tovább menj akkor is, amikor minden
összeesküszik ellened?
Isten küldetésre teremtett. Felfedezted már, hogy mi az?
Jézus tizenkét éves korában ezt mondta: „nekem Atyám dolgaiban kell foglalatosnak
lennem” (Lukács 2:49 KJV -Károli:- Ő pedig monda nékik: Mi dolog, hogy engem
kerestetek? Avagy nem tudjátok-é, hogy nékem azokban kell foglalatosnak lennem,
a melyek az én Atyámnak dolgai) ?
Huszonegy évvel később a kereszten haldokolva kijelentette:
„Elvégeztetett!” (János 19:30-- Mikor azért elvette Jézus az ecetet, monda:
Elvégeztetett! És lehajtván fejét, kibocsátá lelkét).
Ez a két kijelentés foglal keretbe egy teljes mértékben
beteljesedett, Istent dicsőítő életet. Kérdezd hát meg te is Istent, hogy mi a
terve az életeddel! Amíg meg nem találod, nem is éltél igazán, és amíg be nem
teljesíted, addig nem vagy kész a halálra.
A hit
A hit mindenkié, de nem kell mindenkinek
Aki hisz Istenben, ezt nem érti meg
Isten a jóság, a remény, a szeretet
Miért nem kell, ha a tiéd lehet
Azt kapod Istentől, mit csak tőle kaphatsz
Éltedben meglelheted így a nyugalmat
Üres óráidban sem leszel egyedül
Isten szeretete melletted ül
Ha bántanak mások, és te védtelen maradsz
Isten kezébe mindig kapaszkodhatsz
Az Ő keze hozzád szelíden mutat
Mellette újra otthonra találhatsz
Úgy érzed, élsz, de nem élet az élet
Körülötted a dolgok csak örök kétségek
Ha nem változtathatsz, újuljon meg lényed
Isten kegyelméből újjászülethetsz
A hit mindenkié, akard, hogy így legyen
Akard, hogy hited neked is legyen
Ha nem találtál megoldást, adok a kezedbe
Szorítsd erősen, élj vele!
Aki hisz Istenben, ezt nem érti meg
Isten a jóság, a remény, a szeretet
Miért nem kell, ha a tiéd lehet
Azt kapod Istentől, mit csak tőle kaphatsz
Éltedben meglelheted így a nyugalmat
Üres óráidban sem leszel egyedül
Isten szeretete melletted ül
Ha bántanak mások, és te védtelen maradsz
Isten kezébe mindig kapaszkodhatsz
Az Ő keze hozzád szelíden mutat
Mellette újra otthonra találhatsz
Úgy érzed, élsz, de nem élet az élet
Körülötted a dolgok csak örök kétségek
Ha nem változtathatsz, újuljon meg lényed
Isten kegyelméből újjászülethetsz
A hit mindenkié, akard, hogy így legyen
Akard, hogy hited neked is legyen
Ha nem találtál megoldást, adok a kezedbe
Szorítsd erősen, élj vele!
Készítette: Péter Bálint
2012. március 26.
Lukács evangélium 13. fejezet: Változtassátok meg a szíveteket! (szerkesztett)
Luk. 13,1 Jövének pedig ugyanazon időben némelyek, kik néki hírt mondának a
Galileabeliek felől, kiknek vérét Pilátus az ő áldozatukkal elegyítette [az áldozat vérével összekeverte].
Luk. 13,2 És felelvén Jézus, monda nékik: Gondoljátok-é, hogy ezek a
Galileabeliek bűnösebbek [azaz: a
célt eltévesztőbbek] voltak valamennyi Galileabelinél, mivelhogy ezeket szenvedték?
Luk. 13,3 Nem, mondom néktek:
sőt inkább, ha meg nem tértek [ha meg nem változtatjátok azt, ahogyan gondolkodtok, és
ahogy éltek, és ha más
felismerésre nem tértek], mindnyájan, hasonlóképen elvesztek [és mindnyájan úgy fogtok elpusztulni, mint ők].
Luk. 13,4 Vagy az a tizennyolc, akire rászakadt [rádőlt, ráesett] a torony Siloámban [a Siloám (jelentése: küldött) tavánál], és megölte őket,
gondoljátok-é, hogy bűnösebb volt [vagy
többel tartozott, többel volt adós] minden más Jeruzsálemben lakó embernél?
Luk. 13,5 Nem, mondom néktek:
sőt inkább, ha meg nem tértek [ha meg nem változtatjátok azt, ahogyan gondolkodtok, és
ahogy éltek, ha más
felismerésre nem tértek], mindnyájan hasonlóképen elvesztek [és mindnyájan úgy fogtok elpusztulni, mint ők]
Luk. 13,6 És ezt a példázatot mondá: Vala egy embernek egy fügefája szőlejébe
ültetve; és elméne, hogy azon gyümölcsöt keressen, és nem talála.
Luk. 13,7 És monda a vincellérnek: Ímé három esztendeje járok gyümölcsöt keresni
e fügefán, és nem találok: vágd ki azt; miért foglalja [és használja] a földet is hiába?
Luk. 13,8 Az pedig felelvén, monda néki: Uram, hagyj békét néki még ez
esztendőben, míg köröskörül megkapálom és megtrágyázom:
Luk. 13,9 És ha [jövőre] gyümölcsöt terem, jó [akkor
meghagyjuk]; ha pedig nem, azután vágd ki azt
Luk. 13,10 Tanít vala pedig szombatnapon [(szabbaton):
nyugalom
napja, a heti pihenőnap, a világi elfoglaltságoktól való megnyugvás napján] egy zsinagógában.
Luk. 13,11 És ímé vala ott egy
asszony, kiben betegségnek szelleme vala [kiben
betegségnek szelleme lakott] tizennyolc esztendőtől
fogva [és akit már tizennyolc éve gyötört a betegség szelleme]; és meg volt görbedve
[annyira, hogy] teljességgel nem
tudott felegyenesedni.
Luk. 13,12 És mikor azt látta Jézus, előszólítá [és magához hívta őt, így szólva hozzá], és monda néki:
Asszony, feloldattál [és szabad
vagy, mert megszabadultál, fel vagy old(oz)va] a te betegségedből!
Luk. 13,13 És reá veté [rátette] kezeit; és azonnal felegyenesedik, és dicsőíté az Istent.
Luk. 13,14 Felelvén pedig a zsinagógafő [a zsinagógavezetője, elöljárója], haragudva [fölháborodva,
és méltatlankodva a felett való bosszúságában], hogy szombatnapon [a nyugalom napján] gyógyított Jézus,
monda a sokaságnak [a tömegnek]: Hat nap van, amelyen
munkálkodni kell; azokon jöjjetek azért és gyógyíttassátok magatokat, és ne
szombatnapon [vagyis ne a nyugalom
napján].
Luk. 13,15 Felele azért néki az Úr, és monda: Képmutató, [kétszínű] szombatnapon nem oldja-é el mindenitek az ő
ökrét vagy szamarát a jászoltól, és nem viszi-é [és nem vezeti-e el] itatni?
Luk. 13,16 Hát ezt, az Ábrahám
leányát, kit a Sátán megkötözött [és
fogva tartott] ímé tizennyolc
esztendeje, nem kellett-é feloldani e kötélből [és nem szabad szombatnapon feloldani bilincsétől, a kötelékből] szombatnapon [a nyugalom napján]?
Luk. 13,17 És mikor ezeket mondta, megszégyenülnek mindnyájan [ellenfelei], kik magukat néki ellenébe veték [akik vele szembeszegültek]; és az egész nép örül vala mindazokon a dicsőséges dolgokon [és mindazoknak a
csodáknak], amelyek őáltala lettek [amelyeket ő vitt
véghez]
Luk. 13,18 Monda pedig Jézus: Mihez hasonló az Isten országa [az Isten királysága]? És mihez hasonlítsam
azt [mivel is vessem össze]?
Luk. 13,19 Hasonló a mustármaghoz, melyet az ember vévén, elvet az ő kertjében; és
felnevelkedett [és felnőtt], és lett nagy fává,
és az égi madarak fészket raktak annak ágain [illetve ágai közé]
Luk. 13,20 És [így folytatta, és] ismét monda: Mihez
hasonlítsam az Isten országát [az Isten királyságát]?
Luk. 13,21 Hasonló a kovászhoz melyet az asszony vévén, három mérce lisztbe
[keverte, és] elegyítette [azaz: rejtette, várva], mígnem az egész
megkel
Luk. 13,22 És városokon és falvakon megy vala által, tanítva, és Jeruzsálembe
menve
Luk. 13,23 Monda pedig néki valaki: Uram, avagy kevesen vannak-é akik üdvözülnek
[Más fordítás: Uram,
csak néhány ember fog megmenekülni]? Ő pedig monda nékik:
Luk. 13,24 Igyekezzetek bemenni [küzdjetek, harcoljatok, törekedjetek arra,
hogy bejussatok] a szoros [a szűk, és keskeny] kapun: mert sokan,
mondom néktek, igyekeznek bemenni [és
keresik majd a bejutást] és nem mehetnek [és nem tudnak, mert nem lesz rá erejük];
»Más fordítás: Tegyetek meg mindent azért, hogy a keskeny ajtón menjetek
be! Mert mondom nektek: sokan
próbálnak bejutni a keskeny ajtón át, de nem sikerül nekik; Hát
küzdjetek azért, hogy a szűk kapun bemehessetek«
Luk. 13,25 Mikor már a gazda [vagyis
a ház ura] felkél és bezárja az
ajtót, és kezdetek kívül állani és az ajtót zörgetni [és elkezdtek odakint állva dörömbölni az
ajtón], mondván:
Uram! Uram! nyisd meg [az ajtót] nékünk; és ő felelvén,
ezt mondja néktek: [nem ismerlek
titeket]. Nem tudom, honnét valók vagytok ti;
Luk. 13,26 Akkor [hiába] kezditek mondani: Te előtted [a Te színed előtt] ettünk és ittunk, és a
mi [széles] utcáinkon [és piacainkon, és tereinken]
tanítottál;
Luk. 13,27 De ezt mondja: Mondom néktek, [nem ismerlek titeket, és] nem tudom, honnét valók vagytok ti; távozzatok el én tőlem mindnyájan,
[akik elhatároltátok magatokat tőlem, ét
külön útra tértetek], akik hamisságot [igazságtalanságot; gonoszságot, istentelenséget]
cselekesztek!
[Más fordítás: Akik nem hisztek, mert
hiányzik belőletek az ige, és nem az ige szerint éltetek]
Luk. 13,28 Ott lesz sírás [jajgatás, és siránkozás] és fogak csikorgatása, mikor látjátok
Ábrahámot, Izsákot és Jákóbot, és a prófétákat mind az Isten országában [az Isten
királyságában], magatokat pedig kirekesztve [kiutasítva, és kívülre vetve, mert ti ki
lesztek onnan zárva].
Luk. 13,29 És jőnek napkeletről
és napnyugatról, és északról és délről, és az Isten országában letelepednek [és asztalhoz dőlnek
az Isten királyságában]
Luk. 13,30 És ímé vannak utolsók, akik elsők lesznek, és vannak elsők, akik
utolsók lesznek.
Luk. 13,31 Ugyanazon napon jövének ő hozzá némelyek a farizeusok közül, mondván
néki: Eredj ki és menj el innét: mert Heródes meg akar téged ölni.
Luk. 13,32 És monda nékik: Elmenvén mondjátok meg annak a rókának [annak a ravasz, dörzsölt embernek]: Ímé ördögöket [gonosz
szellemeket, démonokat] űzök [és haj(í)tok] ki és gyógyítok ma és holnap, és harmadnapon
elvégeztetem [és harmadnap
elérkezek a végcélba, és befejezem, és véghezviszem].
Luk. 13,33 Hanem nékem ma és holnap és azután úton kell lennem; mert nem lehetséges,
[és nem engedhető meg] hogy a próféta
Jeruzsálemen kívül vesszen el
Luk. 13,34 Jeruzsálem! Jeruzsálem! Ki megölöd a prófétákat [az Isten
nevében szóló, isteni akaratot közvetítő személyeket, akik Isten előtt állnak,
Isten jelenlétében élnek, és Tőle vesznek Igéket], és megkövezed
azokat, akik tehozzád küldettek, hányszor akartam egybegyűjteni a te fiaidat,
miképpen a tyúk az ő kis csirkéit az ő szárnyai alá, és ti nem akarátok!
Luk. 13,35 Ímé pusztán hagyatik néktek [elhagyatott lesz] a ti házatok [a ti
templomotok]; és bizony mondom néktek, hogy nem láttok engem, mígnem eljő az idő,
mikor ezt mondjátok: Áldott, aki jő az Úrnak nevében [az Ő hatalmával, és tekintélyével]!
Imádság:
Az én Tehozzád tartozásom Te vagy magad, Uram.
Belőled indul, hozzád érkezik meg érzés és gondolat, erő és
akarat.
Nélküled semmi vagyok, nélküled nem akarok lenni.
Veled a helyemen vagyok,
bárhol is legyek, ha hozzád tartozom.
Ámen
(Hajdú Zoltán Levente)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)