2012. január 9.

Apostolok Cselekedete: 4. fejezet: HIT ÉS ÜLDÖZÉS (szerkesztett)


Csel. 4,1 Míg ők azonban a néphez szólottak [a néphez beszéltek, megjelentek, és] oda léptek hozzájuk a papok és a templom felügyelője [a templomőrség parancsnoka] és a sadduczeusok,

Csel. 4,2 Neheztelve [bosszankodtak ugyanis, és fel voltak háborodva] a miatt [mert nehezen szívelték el, és igen rossz néven vették], hogy ők a népet tanítják, és hirdetik [prédikálják] a Jézusban a halálból [a halottak közül] való feltámadást;

Csel. 4,3 És rájuk veték kezüket [elfogták Pétert és Jánost, és letartóztatták], és veték őket őrizet alá [és börtönbe zárták őket] másnapig, mert már este vala.

Csel. 4,4 Sokan pedig azok közül, kik hallgatják az igét [a logoszt], hívének [vagyis: sokan hitre jutottak]; és lőn a [Jézusban hívő] férfiak száma mintegy ötezer.

Csel. 4,5 Lőn pedig, hogy másnapra egybegyűlnek azoknak fejei, vénei és írástudói [a törvénytanítók, és a jeruzsálemi elöljárók] Jeruzsálembe.

Csel. 4,6 És Annás [jelentése: alázatos], a főpap, és Kajafás [jelentése: kőfaragó; elnyomás] és János [jelentése: Jahve kegyelmes] és Sándor [jelentése: férfit legyőző], és akik csak főpapi nemzetségbeliek [főpapi származásúak] valának.

Csel. 4,7 És mikor őket a középre állaták, tudakozzák [kikérdezték, vallatták őket, és így faggatóztak] vala: Micsoda hatalommal, vagy micsoda név által [vagy kinek a nevében] cselekedtétek ti ezt.

Csel. 4,8 Akkor Péter, Szent Szellemmel megtelve [akkor Péter, aki tele volt Szent Szellemmel], monda nékik: Népnek fejedelmei [népünk vezetői; ti, főemberei a népnek] és Izráelnek vénei!

Csel. 4,9 Ha e mai napon mi egy nyavalyás [egy nyomorék, magatehetetlen, beteg] emberrel való jótétemény felől hallgattatunk ki [folyik a vizsgálat ellenünk, és ítélkezés alá kerültünk, hogy], mi által gyógyult meg ez:

Csel. 4,10 Legyen tudtotokra mindnyájatoknak és az Izráel egész népének [és vegyétek tudomásul valamennyien, Izráel egész népével együtt], hogy [a mi Urunknak] a názáretbeli Jézus Krisztusnak neve [és hatalma] által [történt. Ő az], akit ti megfeszítettetek [karóra húztatok, kivégeztetek], kit Isten feltámasztott halottaiból, az által áll ez ti előttetek épségben

[Más fordítás: A feltámadott Jézus hatalma gyógyította meg ezt az embert. Ezért áll itt előttetek teljesen egészségesen].

Csel. 4,11 Ez [vagyis Jézus] ama kő [Ő lett a sarokkő], melyet ti építők megvetettetek [félredobtatok; semmibe vettetek], mely lett a szegletnek fejévé [akiből mégis a ház sarokköve lett].

Csel. 4,12 És nincsen senki másban üdvösség: mert nem is adatott emberek között az ég alatt más név, mely által kellene nékünk megtartatnunk [vagyis üdvözülhetnénk].

»Más fordítás: Jézus az egyetlen, aki megmentheti az embereket, és az Ő neve az egyetlen hatalom a világon, ami üdvözíthet bennünket«.

Csel. 4,13 Mikor pedig látták Péternek és Jánosnak a szólásban való bátorságukat [az ő hitvalló bátorságukat, és merészségüket] és megértették, hogy írástudatlan [tanulatlan, képzetlen] és közönséges [tudatlan, és egyszerű, faragatlan] emberek csodálkoznak [meglepődtek] vala; meg is ismerik őket, hogy a Jézussal voltak vala.

Csel. 4,14 Mikor azonban látták, hogy amely ember meggyógyult vala, ővelük együtt ott áll, semmit nem bírtak ellenük szólni [őket megcáfolni, vagy tagadni].

Csel. 4,15 [Felszólították tehát őket, hogy menjenek ki a nagytanács elől]. Mikor pedig őket a gyűlésből kiküldötték, tanácskoztak [tanakodtak, megvitatták, meghányták-vetették] maguk közt, mondván:

Csel. 4,16 Mit cselekedjünk ez emberekkel? Mert hogy nyilvánvaló [közismert] csoda lőn általuk, mindazoknak, kik Jeruzsálemben laknak [és tartózkodnak], tudtukra van [ismert], és el nem tagadhatjuk.

Csel. 4,17 De hogy tovább ne terjedjen a nép között [ez a hiedelem], fenyegetéssel fenyegessük meg őket [és szigorúan tiltsuk meg], hogy [ezentúl] többé egy embernek se szóljanak ebben a névben [vagyis: többé senkinek se merjenek szólani a Jézus nevében].

Csel. 4,18 Azért beszólítván [behívatták] őket, megparancsolták nékik [és arra utasították őket], hogy teljességgel [egyáltalán] ne szóljanak [és ne beszéljenek] és ne tanítsanak a Jézus nevében.

Csel. 4,19 Péter és János pedig felelvén, mondának nékik: [Hozzatok ítéletet, és döntsétek el ti magatok] Vajon igaz dolog-é Isten előtt, rátok hallgatnunk inkább, hogysem Istenre, ítéljétek meg

[Más fordítás: Gondoljátok meg, jónak látja-e Isten, ha inkább nektek engedelmeskedünk, mint neki]!

Csel. 4,20 Mert nem tehetjük [és nem is lehetséges], hogy amiket láttunk és hallottunk, azokat ne szóljuk.

Csel. 4,21 Amazok pedig nem találván semmi módot, [semmi lehetőséget arra, hogy] hogyan büntessék meg őket, még megfenyegetvén, elbocsáták őket a nép miatt, mert mindnyájan dicsőítik [és magasztalják] vala az Istent azért, ami történt.

Csel. 4,22 Mert több vala negyven esztendősnél az az ember, akin a gyógyításnak ez a csodája lett vala.

Csel. 4,23 Mikor pedig elbocsáttattak, menének az övéikhez, és elbeszélék, amiket a főpapok [a papi fejedelmek] és a vének mondottak nékik.

Csel. 4,24 Ezek pedig mikor hallották, egy szívvel-lélekkel [egyetértésben, közös akarattal] felemelik szavukat az Istenhez, és mondának: [Mindenható] Urunk, te vagy az Isten, ki teremtetted a mennyet és a földet, a tengert és minden azokban levő dolgot.

Csel. 4,25 Ki Dávidnak, [a mi atyánknak, és] a te szolgádnak szája [és a Szent Szellem] által ezt mondottad: Miért zúgolódtak [miért zúdultak fel; zúgolódnak, háborognak, morognak] a pogányok [a nemzetek], és gondoltak [miért foglalkoznak, törekednek, elmélkednek, mit forgatnak az elméjükben] a népek [a nemzetek] hiábavalókat [haszontalan, hiábavaló, tartalom nélküli dolgokat]?

Csel. 4,26 Felállottak [felkeltek, fellázadtak] a földnek királyai, és a fejedelmek [megegyeztek és] egybegyűltek az Úr ellen és az ő Krisztusa [az ő Felkentje] ellen.

Csel. 4,27 Mert bizony egybegyűltek a te szent Fiad [a te szent Szolgád], a Jézus ellen, akit felkentél, [valóban megegyezett] Heródes és Poncius Pilátus [ebben a városban] a pogányokkal [a nemzetekkel] és Izráel népével,

Csel. 4,28 Hogy véghezvigyék [hogy végrehajtsák azt], amikről a te kezed [és amit hatalmad] és a te tanácsod [és akaratod] eleve elvégezte [előre elrendelt; elhatározott] volt, hogy megtörténjenek.

Csel. 4,29 Most azért, Urunk, tekints [figyelj oda] az ő fenyegetéseikre: és adjad a te szolgáidnak, hogy teljes bátorsággal [minden módon, és mindig és állandóan nyíltan, világosan, és őszintén] szólják a te beszédedet [hirdessék igédet],

Csel. 4,30 A te kezedet kinyújtván gyógyításra; és hogy jelek és csodák történjenek a te szent Fiadnak [a te szent Szolgádnak], a Jézusnak neve által.

Csel. 4,31 És minekutána könyörögtek [és imájukat befejezték], megmozdult [megrendült; megrázkódott] a hely, ahol egybegyűltek; és betelének [beteljesednek] mindnyájan Szent Szellemmel, és az Isten beszédét [Isten Igéjét, logoszát] bátorsággal szólják vala.

Csel. 4,32 A hívők sokaságának pedig szíve-lelke egy vala [kihívott gyülekezet egy akaraton, vagyis teljes egységben volt]; és senki semmi marháját [vagyonát] nem mondá magáénak [sajátjának], hanem nékik mindenük köz [közös] vala [és mindenüket megosztották egymással].

Csel. 4,33 És az apostolok nagy erővel [és hatalommal] tesznek vala bizonyságot az Úr Jézus feltámadásáról [és hirdették mindenkinek az Úr Jézus halottak közül való életre kelését]; és nagy kegyelem [vagyis: Isten jóindulata, kedvezése, jóindulatú gondoskodása] vala mindnyájukon.

Csel. 4,34 Mert szűkölködő [nélkülöző] sem vala ő közöttük senki; mert valakik földek [szántóföldek] vagy házak birtokosai [tulajdonosai] voltak, eladván, elhozák az eladottak árát,

Csel. 4,35 És letevék az apostolok lábainál: aztán elosztatott az egyesek közt, amint kinek-kinek szüksége vala.

Csel. 4,36 József is [jelentése: felmagasztalt], ki az apostoloktól Barnabásnak neveztetett el, ami megmagyarázva annyi [vagyis lefordítva azt jelenti], mint Vigasztalás [buzdítás, bátorítás, vagyis a Szent Szellem] Fia, Lévita [azaz Lévi leszármazottja], származása szerint ciprusi [jelentése: szeretet].

Csel. 4,37 Mivelhogy néki mezeje [szántóföldje] vala, eladván, a pénzt elhozá, és az apostolok lábainál letevé.




Világosságod küld el

Felkészültél?


Sok ember tiltakozik még az ellen is, hogy bárki a halálra emlékeztesse őket.
A japán nyelvben például ugyanaz a szó jelenti a négyes számot és a halált. Ezért aztán Japánban a szállodáknak nincs olyan emeletük, amelyet "negyediknek" neveznek. Ennek ellenére a harmadik emelet után ott is a negyedik következik, akárminek nevezik is.

"És amint elrendeltetett, hogy az emberek
egyszer meghaljanak, azután pedig ítélet
következik, úgy  Krisztus is egyszer
áldoztatott fel, hogy sokak bűnét elvegye;"
Zsidókhoz írt levél 9.27.-28.

Életcseppek


Bob Gass: Ne csak mondd, érvényesítsd is!


„…mert akit szeret az Úr, azt megfenyíti…” (Zsidók 12:6)

A Biblia megkérdezi: „Milyen apa az, aki nem igazítja helyre a fiát?” A válasz: „Nem valami jó apa!” Nem tudjuk, hogyan kezdte Éli főpap két fiának, Hofninak és Fineásnak nevelését. Egyszerűen csak ennyit olvasunk: „…fiai… átkot vonnak magukra, és mégsem fenyítette meg őket” (1Sámuel 3:13).

Lehet, hogy Éli hallott azokról a szörnyű dolgokról, amiket fiai tettek, és ezt mondta: „Ejnye fiúk, ezt azért nem kellett volna!” A fiúk pedig így válaszoltak: „Igen, apa”, és aztán folytatták tovább a templomi istentiszteletre érkezők megkárosítását, és az asszonyok elcsábítását. A gond nem az volt, hogy Éli nem mondta el a gyermekeinek, mi a helyes; hanem az, hogy nem tette számukra kötelezővé azt, amit mondott nekik.

 Nyilván nem ismersz egyetlen olyan szülőt sem, aki azt mondja a gyermekének: „Menj, rabolj bankot, 10-20 év börtön jót fog tenni neked!”. Nem, ezek a szülők valószínűleg helyes dolgokat mondtak a gyermekeiknek. Sok börtönlakó szülője szintén jó dolgokat mondott. Az érvényesítés azonban hiányzott ezekből az annyira jó szándékú szülőkből.

Éli nem érvényesítette az igazságot, csak állította. Nem mozdította ki fiait pozíciójukból, és nem fosztotta meg őket papi kiváltságaiktól. Hagyta, hogy tovább folytassák azt, amit addig tettek, miközben azt mondta, hogy nem kellene. Szülők, ne csak mondjatok valamit, hanem tegyetek is! Ha gyermeked rossz útra téved, és te hallgatsz, akkor magadat kíméled, őt pedig feláldozod. Szülőként a legjobb módja a gondoskodásnak, ha szeretettel fegyelmezed a gyermeked.

1Krón 17,1-20  Zsid 11,4-12,3  Zsolt 18,20-29  Péld 4,18

Lássam azt, mit látsz, lépjek ott, hol lépsz (Élő Ige)

Isten jósága







Isten jósága 6/1

Ilyet még nem láttál!! Csodálatos!

Hip hop praise dance

Sokszor úgy érzem...

Nagy Istenem

Pintér Béla - Odaadom Neked Mindenem

Casting Crowns - Dicsőséges nap (Glorious Day)

Megtérő ima

A megbocsátás ereje

A Te Keneted...

2012. január 8.

Ige: Az egyetlen közbenjáróról


Egy Isten van, és egyetlen közbenjáró: „Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus, A ki adta önmagát váltságul mindenekért, mint tanúbizonyság a maga idejében” (1 Tim. 2,5-6).

Egyetlen gyógyító van: A názáreti Jézust felkente az Isten Szentlélekkel és hatalommal, és ő szertejárt, jót tett, és meggyógyított mindenkit, akik az ördög igájában vergődtek, mert az Isten volt vele. (Csel. 10,38)

De sokan mást hirdetnek, és különböző szentekhez irányítják azokat, akik nem ismerik Isten kijelentését. „Nem rendkívüli,  hisz maga a sátán is átváltoztatja magát világosság angyalává. [a fény követévé, és elhiteti az emberekkel, hogy ő a világosság angyala, mert a világosság angyalának képére változik át].  Nem nagy dolog azért [nem csodálkozom tehát], ha az ő szolgái [követei, küldöncei] is átváltoztatják magukat [adják ki (tettetik) magukat] az igazság szolgáivá [követeivé, küldönceivé]; akiknek [megérdemelt] végük az ő cselekedeteik [az ő munkájuk] szerint lészen. [Nem meglepő tehát, ha a Sátán szolgái olyan álarcot vesznek fel, hogy az igazság szolgáinak látsszanak. Végül azonban megkapják, amit a tetteikkel megérdemeltek]” (2 Kor. 11,14-15)

Ige: A világgal barátkozó hívőkről


 „Parázna férfiak és asszonyok (isten iránt hűtlen emberek), nem tudjátok-é, hogy a világgal való barátság ellenségeskedés az Istennel (mert megtörtétek a szövetséget)? Ha tehát valaki a világgal barátságot köt, ellenségévé válik az Istennek” (Jak. 4,4)

Ige: A haragról


 „Ám haragudjatok (ha haragusztok is), de ne vétkezzetek: a nap le ne menjen a ti haragotokon; Se pedig az ördögnek (diabolosz: vádló, rágalmazó) ne adjatok helyet” (Eféz. 4,26-27).

Azért (tanuljátok meg tehát), szeretett atyámfiai (testvéreim), legyen minden ember gyors a hallásra, késedelmes a szólásra, késedelmes a haragra. Mert ember haragja Isten igazságát nem munkálja (nem szolgálja)” (Jak. 1,19-20).

Hát: „Ne légy hirtelen a szellemedben a haragra (ne bosszankodj föl szellemedben hirtelen); mert a harag (és a bosszankodás) a bolondok (hitetlenek, vagyis Isten nélkül élők) kebelében nyugszik (ostobák szívében tanyázik)” (Préd. 7,9).

És aki tartogatja haragját, a harag gyűlöletet szül. Tehát: „Aki gyűlöli az ő atyjafiát (testvérét), mind embergyilkos az: és tudjátok, hogy egy embergyilkosnak sincs örök élete, ami megmaradhatna ő benne” (1 Ján. 3,15).

Mert az ilyenekben az ördög természete van, aki emberölő (embergyilkos) volt kezdettől fogva: „Ti az ördög atyától valók vagytok (származtok), és a ti atyátok kívánságait akarjátok teljesíteni. Az emberölő (embergyilkos) volt kezdettől fogva, és nem állott meg az igazságban, mert nincsen ő benne igazság. Mikor hazugságot szól, a sajátjából szól; mert hazug és hazugság atyja” (Ján. 8,44).

Mi dicsérünk Jézus

Cikkek:: Te kit választanál?



Konfucius, Buddha, Mohamed és Jézus Krisztus Egy kínai ember egyszer elmesélte élete tapasztalatait a maga képes nyelvén: Mély verembe estem, minden erõmmel igyekeztem kijutni, de nem sikerült. Arra jött Konfucius és így szólt: - Fiam, ha hallgattál volna a tanításomra most nem lennél ebben a veremben. - Ezt tudom! - kiáltottam, de ez most nem segít rajtam. Segíts! Akkor követem tanításodat. Konfucius azonban mit sem törõdve velem folytatta útját és otthagyott reménytelenül.

Majd másvalaki jött, és letekintett a verem mélyére. Buddha volt. Keresztbefonta karját és azt mondta: - Fiam, ha te is keresztbefonod karodat, behunyod szemedet és a teljes nyugalom és alázatosság állapotába kerülsz, akkor eléred a nirvánát, az örök megsemmisülést, ahogy én is elértem. Légy közönyös minden külsõ körülménnyel szemben, és megtalálod nyugalmadat.

Sietõs léptekkel közeledett Mohamed, lehajolt a verem szélén és lenézett. - Ember! Ne csinálj olyan nagy lármát! Annyi bizonyos nyomorult helyzetben vagy. Félsz? Nos, nem kell félned. Allah akarata volt, hogy ide beleessél. Ezt jól gondold meg. Ki tehet valamit Allah akarata ellen? Mondd el a hitvallást: Allah nagy és Mohamed az õ prófétája. Mormold ezt a vallástételt amíg örökre be nem zárul a szád. Aztán halj meg. Kétszeresen fogod élvezni a paradicsom gyönyörûségeit. És Mohamed is elment, de engem nyomorult embert nem szabadított meg.

Aztán ismét hangot hallottam. - Fiam! Feltekintettem és megláttam Jézus arcát. Az ember fiáét, telve részvéttel és együttérzéssel. Egyetlen szemrehányó szó sem hagyta el az ajkát. Azonnal lejött hozzám a verembe. Tulajdon életét adta, hogy megmentsen. Karjával átölelt, kiemelt a verembõl és szilárd talajra állította lábamat. Levette beszennyezõdött ruhámat, és tulajdon ruhájába öltöztetetett. Azután ennem adott, végül így szólt: - Kövess engem, és mostantól fogva vezetlek. Megõrzöm lábadat az eleséstõl. Ezért lettem én -így mondta a kínai- Jézus követõje .

Bölcs mondások: Szeretet


Aki meg akarja ismerni a szeretetet, az menjen a keresztre feszítés hegyére, és szemlélje ott a Fájdalmak Emberének halálát. (Spurgeon) 

A Teremtő létezése



Róma 1,19-20: Mert ami az Isten felől tudható, nyilvánvaló számukra; mert az Isten megjelentette nékik: mert ami az Istenben láthatatlan, tudniillik az Ő örökkévaló hatalma és Istensége, a világ teremtésétől fogva az ő alkotásaiból megérthető és átlátható...

Sokan azért nem hisznek Istenben, a Teremtő létezésében, mert semmilyen kézzelfogható bizonyítékot nem találnak a tevékenységéről. A hitetlenek számára Tóth László Tibor az alábbi szellemes példázattal világította meg az irányított teremtés létezését:

Egy multimilliomos vállalkozó sajtótájékoztatót tartott, ahol az interjú végén a kíváncsi újságírók feltettek egy kérdést:
- Miért hiszi, hogy van Isten?
- Nézzék, nekem számtalan üzemem van. Az egyikben autókat, a másikban húsdarálót, és sok egyebet gyártunk. Egy autó 140-150 ezer alkatrészből áll, de előbb 24 mérnököm tervezget, majd anyagpróbákat végzünk, és csak azután jöhet a gyártás. No de vegyük csak a húsdarálót. Mindössze 9 alkatrészből áll, és 17 mozdulattal lehet összeszerelni a futószalagon, mégis egy-egy munkásnak több napon át kell gyakorolnia ennek módját. Ha nekem ezek után azt állítja valaki, hogy a több milliárdszor bonyolultabb világegyetem megalkotásához nem kellett a Teremtő, az nem normális.

- Rendben van, de mivel tudná Ön kézzelfoghatóan bizonyítani a Teremtő létezését?
A gyáros észrevette a gúnyos felhangot, és diktálni kezdett a titkárnőjének: "Pályázat. Építészmérnököt keresek, aki megtervez, majd kivitelez egy toronyépületet az általam felvázolt méretekben és minőségben. Alapméret: kör alakú, átmérője 4 méter. Magassága ennek legalább 200-szorosa, azaz 800 méter. (Természetesen bírnia kell a toronynak az elemi erők okozta bármilyen erős kilengést!) A fal vastagsága alaptól a felső szintig max. 25 cm lehet. Ebbe bele kell szerelni a víz, gáz, csatorna, felvonó és minden egyéb kiszolgáló rendszer csöveit, vezetékeit. A torony belsejében nem lehet semmi. Kívül-belül teljesen simára, egyenletes felületűre kell készíteni, merevítés, kitámasztás nem lehet rajta. Ennek ellenére a torony tetejére legyen ráépítve egy önállóan működő komplett vegyi üzem, amely tápszereket állít elő, emberi fogyasztásra. Siker esetén a honorárium összegét a mérnök szabhatja meg, bármilyen magas összegben." Elvette a papírt a titkárnőjétől, és aláírva átnyújtotta az újságírónak.

- Tessék, itt a válaszom. Benne a bizonyíték.
- Nem értjük, hogy mi akar ez lenni.
- Majd később megértik. Egyelőre közöljék a lapjukban feltűnő helyen. Ha akad rá jelentkező, újra találkozunk, és folytatjuk a sajtóértekezletet.

A nagy érdeklődést kiváltó eseményre jó néhány neves építészmérnök, és még a korábbinál is több újságíró jött el.
- Talán el is kezdhetjük, szólt ironikusan a házigazda. Kérem az első jelentkezőt, tegye meg ajánlatát, ismertesse elképzeléseit. Csak konkrét megoldást, kivitelezhető terveket fogadok el.
Néhány percnyi vita után a szakma legismertebb építésze dühösen megjegyezte:
- Rendben van, én már kiestem a versenyből, de szeretném látni azt az embert, aki ezt megtervezi! Ezt egyszerűen lehetetlen megépíteni! A gyáros megkérdezte:
- Nos, van még jelentkező? Ha nincs, akkor kérem figyeljenek jól, bemutatom az eredetit.
A titkárnő átnyújtott neki egy hosszú, cső alakú papírtekercset. Kibontotta az egyik végénél, és óvatosan kihúzott belőle egy ép búzaszálat, szép, tömör aranykalásszal. Azután így szólt a jelenlevőkhöz:

- Igazuk van uraim, ez a feladat az ember számára valóban lehetetlen! De a Teremtőnk mindenható, csodálatos alkotásokat hozott létre, mint ez is, nézzék csak! Mérjék le, itt vannak hozzá a műszerek. Figyeljenek kérem, kör alakú a szára, átmérője pontosan 4 mm. magassága ennek éppen 200-szorosa, azaz 800 mm. A falvastagsága mindenütt 0,25 mm. Kívül sima, belül üres, az összes táp- és kiszolgáló csatorna ebben a vékony falban fut, no és ez a csodálatos miniatűr vegyi üzem, a kalász itt a tetején önállóan működik. És tudják hogyan? Napenergiával! Ráadásul a Napot is Isten teremtette. Értik az összefüggéseket? Ez a kis vegyi labor 8-9 féle tápanyagot, vitamint állít elő vízből és a talajból felszívott ásványi anyagokból, napenergiával. Ez alatt szelek és viharok tépik, kényükre hajlítgatják, akár a földig. De a búzaszálak ezt is kibírják. Nos, uraim az itt látható remekmű és a mi kontárkodásaink közötti különbség egyértelműen bizonyítja a Teremtő létezését, és határtalan, számunkra szinte felfoghatatlan képességeit. Köszönöm hogy eljöttek ide megszemlélni Isten teremtő erejének egyik kézzelfogható bizonyítékát. Ha körülnéznek, ha tükörbe néznek, mindenütt az ő alkotásait látják. Ha pedig teremt, műveket alkot, akkor létezik!

1Mózes 1,1-31

Ő az ki velem van.

Bölcs mondás


Benjamin Franklin (1706-1790)

Úgy dolgozz,
mintha száz évig élnél;
úgy imádkozz,
mintha holnap meghalnál.
http://www.hotdog.hu/magazin/magazin_article.hot?m_id=36851&a_id=850222&h_id=120076

Aforizmák


Mennyi ember meghal, mielőtt megismerkedett volna önmagával! (Sainte-Beuve)

A mai nap igéi



"Akit nekem ad az Atya, az mind énhozzám jön, és aki énhozzám jön, azt én nem küldöm el: mert nem azért szálltam le a mennyből, hogy a magam akaratát tegyem, hanem, hogy annak az akaratát, aki  elküldött engem. Annak pedig, aki elküldött engem, az az akarata, hogy abból, amit nekem adott, semmit se veszítsek el, hanem feltámasszam az utolsó napon.
Mert az én atyámnak az az akarata, hogy annak, aki látja a Fiút, és hisz benne, örök élete legyen: én pedig feltámasztom őt az utolsó napon."
János. 6:37-39,


Hálát adunk a mi mennyei Atyánknak, hogy kiválasztott minket erre a kegyelemre. Dicsőség Istennek, hogy gondja volt arra, hogy Jézus az ő gyermeke ott hagyva a menny csodálatos világát, biztonságát, a földi életet választva, meghalt érettünk. Az övéi vagyunk, ez bizonyos. A jó pásztor minden bárányára figyel, mert fontos neki, akár kicsin, akár nagy, akár fekete, akár fehér. Az üdvösségnél nincs nagyobb kincsünk, ez a mi jutalmunk.

Ez az a kenyér, ami az mennyből  szállt le: ez nem olyan, mint amilyet atyáitok ettek, és mégis meghaltak: aki ezt a kenyeret eszi, élni fog örökké." ezeket a zsinagógában mondta, amikor Kapernaumban tanított.
János. 6:58,59,


Ő maga az élet, az ige amit olvasunk az az élet, amit az Úrvacsora alkalmából magunkhoz veszünk, az maga az élet. A világ, keres, kutat és elégedetlen, boldogtalan, mert nem találja meg azt amire a lelke vágyik. Mert a génjeinkbe van kódolva az Isten hiánya, de nekünk kell azt keresni és el nem tévelyegni, csapdába esve, más irányba, amit a gonosz kínál. Mert ő résen van, és mindenkinek felkínál valamit, hogy meg ne találja azt, amitől a megmenekülése függ.

Azt az embert, aki féli az Urat,
oktatja ő, hogy melyik utat válassza.
Élete boldog marad,
és utódai öröklik a földet.
Közösségben van az Úr az őt félőkkel,
szövetségére tanítja őket.
Zsoltárok 26:12-14,

Amaro Del - Szívem tágra nyitom

Áldjad én lelkem az Urat

Uszkaiak szolgálata - Vigyázz, testvér! (ének)

Vigyázzatok... (Máté evangéliuma 24:4-14.)

Ó Istenem köszönöm neked....wmv

Benned is szülessen meg Jézus!

Nekem nincs más Rajtad kívül Jézus...flv

Fölveszem a dicséret köntösét.

A Kebbics-viszketegség


Van egy régi haszid mese egy asszonyról, akit Anna Kebbicsnek hívtak. Mást sem csinált, csak panaszkodott Egész nap így siránkozott:
„Olyan kevés pénzem van, a ruháim ócska rongyok."
„Olyan rossz az egészségem, a hátam olyan, mint Jerikó falai."

„Olyan messziről kell cipelnem a vizet, hogy a lábaim olyanok, mint egy-egy görögdinnye."
„A házam olyan kicsi, hogy alig tudok megmozdulni benne."
„A gyermekeim olyan ritkán látogatnak meg, hogy lassan már meg sem ismernek."
Egy reggel Anna Kebbics arra ébredt, hogy viszket az orra. A viszketés egész nap nem enyhült. Elment a városba, hogy felkeresse a rabbit.
Amikor a rabbi meglátta Annát, megkérdezte:
-     Hogy vagy, Anna? Anna így felelt:
-     Olyan kevés pénzem van, a ruháim ócska rongyok. Olyan rossz az egészségem, a hátam olyan, mint Jerikó falai. Olyan messziről kell cipelnem a vizet, hogy a lábaim olyanok, mint egy-egy görögdinnye. A házam olyan kicsi, hogy alig tudok megmozdulni benne. A gyermekeim olyan ritkán látogatnak meg, hogy lassan már meg sem ismernek. Aztán itt van ez a viszketés az orromon, ami annyira gyötör. Mondd meg nekem, rabbi, mit jelent ez?
A rabbi így szólt:
-     Anna, ezt a viszketést Kebbics-viszketegségnek hívják - a panaszkodók viszketegségének. A jelentése pedig a következő: Amilyennek tartod magad, olyanná válsz.
A következő reggelen, amikor Anna felkelt, még mindig viszketett az orra. Alig tudott megmozdulni. A háta kővé vált, mint Jerikó falai. Ahogy körülnézett, azt látta, hogy a háza úgy összezsugorodott, hogy a karjai kilógtak az ablakon, a lábai meg a bejárati ajtón. Meg sem tudott benne mozdulni. A lábfejei helyén két hatalmas görögdinnye éktelenkedett. Ruhái ócska rongyokká változtak. Amikor a fia és a lánya arra jártak, Anna szólt nekik, de azok fejüket csóválva továbbmentek - nem ismerték meg.
Az orra meg továbbra is viszketett.
Kétségbeesésében Annának eszébe jutott a Kebbics-viszketegség jelentése: Amilyennek tartod magad, olyanná válsz! Mit jelent ez?
Anna elkezdett gondolkodni: Tulajdonképpen elég pénzem van a megélhetésemhez, sőt még több is. Mostantól fogva adok a feleslegemből azoknak, akik nem állnak olyan jól. Az egészségem sem olyan rossz. Valójában a koromhoz képest egész jól érzem magam. Örülök, hogy ilyen szép házban lakhatom. Nem túl nagy, de kényelmes és elég meleg. Ami azt illeti, nem is bánom, hogy vízért kell járnom. Szeretem az út menti virágok illatát. És a gyermekeim - olyan büszke vagyok, hogy önállóak lettek, és már tudnak gondoskodni saját magukról.
Csodálatos módon, amíg Anna ezeket mondta, visszaállt az eredeti állapota - életszemlélete pedig örökre megváltozott. Amikor a rabbik Anna történetét mesélik, a következő mondattal fejezik be: Bárcsak örökké viszketne az orrotok!

Lehet, hogy nem kapjuk meg a Kebbics-viszketegséget, ám arra nekünk is szükségünk van, hogy emlékeztessenek: szemléletmódunk hatással van a dolgok alakulására. A hozzáállásunknak nagy a jelentősége. Állandóan panaszkodsz? A legrosszabbra számítasz mások részéről? Mindig rosszul esik, ha azt látod, hogy másnak több van, mint neked, vagy úgy tűnik, hogy jobban megy a sora? Az ilyen gondolkodásmód eredménye az lesz, hogy helyzeted valószínűleg még rosszabbra fordul.
Ha viszont pozitív beállítottságú vagy, meglátod másokban a jót, együtt örülsz azokkal, akiknek jobban megy, mint neked, és áldod Istent mindazért, amit neked adott, ne feledd: sorsod valószínűleg jobbra fordul.
A keresztyéneknek pozitív beállítottságúaknak kell lenniük. Minden okuk megvan erre.

A hatalmas VAGYOK



Elgondolkoztál ma már azon, milyen hatalmas Isten? Tisztában vagy azzal, hogy az Univerzum alkotója áll melletted? Ő Isten, aki a világot hívta életre. Ő a hatalmas Vagyok. Ma ezt mondja neked "Én vagyok minden, amire csak szükséged van. Az erőd vagyok. Én vagyok a bölcsességed. Én őrizlek téged. Én gondoskodom rólad. Én készítem el az utat számodra. Én oldom meg a gondjaidat. Én adom az álmaidat. Én vagyok a te győzedelmed."

Dávid a 138. zsoltárban így fogalmazott:

Ha nyomorúságban vergődöm, megelevenítesz; ellenségeim haragja ellen kinyújtod kezedet, és a te jobb kezed megment engemet. (Károli fordítás)

Talán ma te is Dávidhoz hasonlóan érzed magad, különféle nehézségek között.
A problémáid nagysága helyett tekints Isten hatalmasságára!
Ő minden, amire szükséged van. Ő a hatalmas VAGYOK. Ő az egyetlen, aki életed minden területén győzelemre vezet téged!
Mózes II. könyve:3:14

És monda Isten Mózesnek: VAGYOK, AKI VAGYOK. És monda: Így szólj az Izráel fiaihoz: A VAGYOK küldött engem ti hozzátok.
Károli Gáspár fordítás

Mond el ezt az imát: Mennyei Atyám, köszönöm, hogy szeretsz, és hogy megszabadítottál. Ma a te nagyságodra fogok csak figyelni. Köszönöm, hogy te vagy a hatalmas Vagyok - minden, ami a győzedelmes életre visz. Jézus nevében, Ámen
Joel Osteen

A boldog ember



A mesebeli ország öreg királya megbetegedett. Tudós orvosai nem tudtak segíteni rajta.

- Egyetlen gyógyszer létezik csak ez ellen a kór ellen – közölte a királlyal a legöregebb bölcs.
– Ha találnál az országodban egy boldog embert, és annak az ingét magadra öltenéd, meggyógyulnál…

A király fiai nyomban útra is keltek, bejárták a birodalmat, de igazán boldog emberrel nem találkoztak. Fáradtan, csüggedten, reményt vesztve indultak haza.
Útjuk sötét erdőn át vezetett. A fák között pislákoló fényt pillantottak meg. Közelebb érve egy kis kunyhó előtt találták magukat.

- Nem gyönyörű ez az este? – mondta köszönés helyett a földön ülő férfi.
- Olyan boldog vagyok, hogy megélhettem ezt a napot is. Hála legyen Istennek érte…

A királyfiak szíve nagyot dobbant, úgy látszik, mégis találtak egy boldog embert.
Elmondták, mi járatban vannak és megkérték, hogy adja nekik az ingét, mert különben meghal az öreg király.

- Szívesen megtenném - mondta a boldog ember, - de ingem nekem még sohasem volt…

Görög mese nyomán

2012. január 7.

Ige: Egymás szeretetéről


A Szent Szellem újra-és újra figyelmezteti a szenteket: „Ne nézze kiki a maga hasznát, hanem mindenki a másokét is. Annakokáért az az indulat legyen bennetek, mely (meg)volt a Krisztus Jézusban is” (Fil. 2,4-5)

„Elszenvedvén (viseljétek el) egymást és megbocsátván kölcsönösen egymásnak, ha valakinek valaki ellen panasza volna; miképpen a Krisztus (az Úr) is megbocsátott néktek, akképpen (tegyetek) ti is; Mindezeknek fölébe pedig öltözzétek föl a szeretetet, mint amely a tökéletességnek kötele (mert az tökéletesen összefog mindent)” (Kol. 3,13-14)

És az apostol megerősíti a kijelentést:Tartozunk [kötelességünk, ami egyben szükségszerűség is] pedig mi az erősek, [akik képesek vagyunk rá; akiknek van erőnk erre] hogy az erőtlenek [képtelenek megtenni, mert gyengék, ezért nem lehetséges nekik] erőtlenségeit [a gyöngeség megnyilvánulásait] hordozzuk [elviseljük, cipeljük, és őket felemeljük], és ne magunknak kedveskedjünk. [az a kötelességünk, akik hatalmat érzünk magunkban, hogy a gyengék, tehetetlenek gyarlóságát (gyengeségeit) elviseljük és ne a magunk javát (kedvét; tetszését) keressük (kedvére éljünk)]” (Róm. 15,1)

Ige: Az antikrisztusról


„Fiacskáim (gyermekeim), itt az utolsó óra; és amint hallottátok, hogy az antikrisztus eljő, így most sok antikrisztus támadt; a honnan tudjuk, hogy itt az utolsó óra. Közülünk (indultak el, és) váltak ki, de nem voltak közülünk valók; mert ha közülünk valók lettek volna, velünk maradtak volna (megmaradtak volna közöttünk); de hogy nyilvánvalóvá legyen felőlük, hogy nem mindnyájan közülünk valók” (1 Ján. 2,18-19).

 „Akinek [a törvénytipró] eljövetele a Sátán ereje által van [a sátán munkálkodása. a Sátán munkájának eredménye lesz. a sátán munkálkodása (energiája)], a hazugságnak minden hatalmával [erejével], jeleivel és csodáival, [akinek eljövetele vagyon a Sátánnak hatalmas ereje által, minden hatalommal, és jelekkel, és hazug csuda tételekkel] (akinek az eljövetele a Sátánnak teljes erővel, je­lekkel és a hazugság csodáival való működése által)” (2 Thess. 2,9)

Ige: A kihívott gyülekezetről, az eklézsiáról


Az apostol bizonyságtétele elhívásáról, és feladatáról, és arról, hogy ki által ismerteti meg bölcsességét Isten: Nékem, minden szentek között a legeslegkisebbnek adatott [vagyis jutott osztályrészül] ez a kegyelem [ez az ajándék], hogy a pogányoknak [vagyis a nemzeteknek örömüzenetül] hirdessem a Krisztus végére mehetetlen [és felfoghatatlan, kinyomozhatatlan, kifürkészhetetlen, mérhetetlen] gazdagságát; Ezért vagyok én, Pál, a Krisztusnak foglya ti érettetek, a pogányokért [vagyis a nemzetekért].

Ha ugyan hallottátok [és ha tényleg megértettétek, és felfogtátok] Isten kegyelmének [rendjét, és] rendelkezését [vagyis Isten jóindulatát, kedvezését, jóindulatú gondoskodását irántatok, és kegyelmének arról a sáfárságáról], melyet nékem adott a ti érdeketekben; [vagyis: amelyben a ti javatokra részesültem]. Ennek az Evangéliumnak lettem szolgájává az Isten kegyelmének ama ajándékából, mely adatott nékem az Ő hatalmának [és csodatevő erejének] és munkája [azaz: hatóereje, energiája] szerint. [amelyet hathatós erejével juttatott nekem. Amelynek lettem én szolgájává az Isten sáfársága [az Isten rám vonatkozó terve] szerint, amelyet nékem adott tireátok nézve [vagyis az eklézsiáért, melynek én kiszolgálójává lettem], hogy betöltsem [és teljesítsem, érvényre juttassam, és teljesen feltárjam előttetek] az Isten Igéjét [logoszát].

Azért, hogy megismertettessék [hogy kijelentse, ismertté tegye, értésére adja, tudomására hozza] most a mennybeli fejedelemségekkel [vagyis az égi helyeken lévő kormányzatokkal; fennhatóságokkal] és hatalmasságokkal az egyház [azaz: a kihívott gyülekezet, az eklézsia] által az Istennek sokféle [és szerfölött sokrétű] bölcsessége.

Szívem Hozzád száll fel én Uram

Vida Mézcseppek:


Semmi sem gyökerezik olyan mélyen, minta felületesség

Joseph Prince: Vedd át hit által kegyelemből!



Képzeld el, hogy egy gyógyító összejövetelen vagy. Egy alkoholtól bűzlő alkoholista bemegy a gyülekezetbe. A zongorista, egy idősödő hölgy mögé ül, aki 50 éve szolgál a gyülekezetben. Mindketten ízületi csúzban szenvednek. Isten gyógyító ereje jelen van. Egyszer csak az alkoholista, aki azelőtt soha nem volt gyülekezetben, meggyógyul. A zongorista nem.

A legtöbb ember ilyen történeteket hallva felháborodna és összezavarodna. Talán ezt kérdeznék: "Nem kellett volna Istennek meggyógyítania ezt a kedves, idős hölgyet, aki szolgálta Őt hűségesen éveken keresztül, és nem ezt a züllött alkoholistát?"

Látod, nem tudjuk kiérdemelni Isten áldásait. Az Isten irántunk való szeretetébe és kegyelmébe vetett hitünk által kapjuk meg ezeket. Ha megkapjuk a legnagyobb áldást - az üdvösséget - egyszerűen azáltal, hogy HISSZÜK, hogy Jézus megszerezte a számunkra, és nem mi dolgozunk meg érte, miből gondoljuk, hogy a többi, csekélyebb áldások elérhetőek a mi munkánk által?

Szóval, ha a lányom, Jessica megbetegszik, nem megyek az Atyához ezt mondva: "Atyám, gyógyítsd meg a lányom, mert Joseph Prince pásztor vagyok, és gyógyulásról prédikálok az embereknek."
Nem, én Jézus vére által megyek oda Hozzá,
és azt mondom: "Atyám, köszönöm, hogy 2000 évvel ezelőtt Jézus elszenvedte Jessica betegségét a (saját) testében. Egyedül ezen az alapon és a Te kegyelmedből gyógyultnak nyilvánítom őt a Jézus nevében."

Mikor egyszerűen elhiszed, hogy megkapod az áldásaidat egyedül Jézus bevégzett munkája és az Ő kegyelme által, meg fogod kapni az áldásaid!
Galata 3:5

Mit gondoltok, Isten azért adja Szent Szellemét nektek, vagy azért munkálkodik hatalmas csodákkal köztetek, mert megtartottátok a Törvény előírásait? Nem! Azért teszi mindezt, mert amikor meghallottátok az örömhírt, hittetek!
Egyszerű Fordítás

Annakokáért, aki a Szellemet szolgáltatja nektek, és hatalmas dolgokat művel bennetek, a törvény cselekedeteiből, vagy a hit hallásából cselekszi-e?
Károli Gáspár fordítás

Joseph Prince

Ima és megvallás: Az Úr megszabadít engem



Ha igazak kiáltanak, Te meghallgatod, és minden bajukból
kimented őket. (Zsolt. 34,17.)

A magasságos Istenhez kiáltok, Istenhez, aki jót végez
felőlem. Elküld a Mennyből és megtart engem: meg-
gyalázza az engem elnyelőt. (Zsolt. 57,2–3.)

Az Úr megment engem ellenségeimtől, még az ellenem
felkelők fölött is felmagasztal engem, az erőszakos ember-
től megszabadít engem. (Zsolt. 18,48.)

Uram, Te megszabadítasz a fegyvertől, a gonoszok szájá-
tól és az erősnek kezéből, hogy legyen reménységem, és a
hamisság befogja az ő száját. (Jób 5,15. 16.)

Elrejtesz engem a Te orcádnak rejtekében az emberek
zendülései elől; sátradban őrzöl engem a perpatvarkodó
nyelvektől. (Zsolt. 31,20.)

Meggondolás őrködik felettem, értelem őriz engem,
hogy megszabadítson engem a gonosznak útjától, és a
gonoszságszóló férfiútól. (Péld. 2,11. 12.)

Egy ellenem készült fegyver sem lesz jószerencsés, és
minden nyelv, mely ellenem perbe száll, kárhoztatik,
ez az Úr szolgáinak öröksége és az ő igazságuk, mely
Tőled van, Uram. (Ésa. 54,17.)

Isten könyörült rajtam és megszabadított engem, mert
váltságdíjat talált értem! Ezért nézhetem a Te színed nagy
örömmel, visszaadtad az igazságomat. (Jób 33,24. 26. 28.)

Az én segítségem az Úrtól van, aki teremtette az eget
és a földet. Nem engedi, hogy lábam inogjon; nem
szunnyad el az én őrizőm. Az Úr az én őrizőm,
az Úr az én árnyékom jobb kezem felől.
Nappal a nap meg nem szúr engem, sem éjjel a hold.
Az Úr megőriz engem minden gonosztól,
megőrzi az én életem (Zsolt. 121.5-7)






Hatalmas Isten a Szabadító.

Humor


  A tanító néni azt magyarázza a gyerekeknek, hogy az emberiség Ádámtól és Évától származik.
- Ez nem így van! – szól közbe az egyik gyerek. Az én apám azt mondta, hogy a majomtól származunk.
- Ez így is van, de én most nem a ti családotokról beszélek, hanem általában az emberiségről.

Idézetek


"Mi a szenvedély? Hatalom ez, amely az ember akaratán erőt vesz, feltétlenül rá van utalva, és mégis gyűlöli, bálványként imádja és mégis megveti." Theodor Bovet

Carl Eichhorn: Elmerülve a világba



Ettek, ittak, házasodtak, férjhez mentek... adtak, vettek, ültettek, építettek...
(Lukács 17, 27-28)

Ezekben a földi foglalatosságokban merült ki az emberek élete az özönvíz elõtt csakúgy, mint késõbb, Sodomában és Gomorrában. Istent nem keresték. Eközben olyan biztonságban érezték magukat, mintha másképp nem is folyhatna az élet, míg azután jött a katasztrófa és valamennyiüket elsodorta.

Az Istent nem ismerõ ember e világba kapaszkodik. Ha a láthatatlanokkal és örökkévalókkal nincs kapcsolata, a láthatókba és ideigvalókba merül el. Így volt ez, így van most is és így lesz, különösen az idõk végén. Az ideigvalók uralják az ember gondolkodását. Jézus visszajövetelére senki sem gondol, sõt mosolyog e gondolaton. Az Úrnak az a napja teljesen váratlanul éri majd a legtöbb embert.

Isten gyermekei is esznek és isznak. De náluk nem a gyomruk a döntõ s nem a körül forog minden: mit együnk, mit igyunk? Õket az foglalkoztatja: elérem-e majd én is a nagy célt és megmenekül-e a lelkem? Engedik, hogy testi jólétükrõl a mennyei Atya gondoskodjon, aki nem hagyja gyermekeit elveszni.

Õk is "házasodnak és férjhez mennek", de nem úgy, mint e világ gyermekei, akiket ebben kizárólag a test ösztönei vezetnek. Nem akarnak mindenáron házastársra szert tenni, mintha a házasélet lenne a legfõbb jó. Isten gyermekei mindent Jézus nevében tesznek; házasságra vonatkozó döntésük is így születik. Nem lépnek olyan kapcsolatra, melynél a legfõbb dolog, a Megváltóba vetett hit és szeretet egysége hiányzik.

- Õk is "adnak és vesznek", de nem a pénzkérdés áll a középpontban. Nem törekszenek tisztességtelen haszonra s nem ragaszkodnak kétségbeesetten földi javaikhoz.

Õk is "ültetnek és építenek", azaz szorgalommal és hûséggel dolgoznak, de a napi munkát is istentiszteletnek tekintik. Itt a földön nem otthonra, csak hajlékra akarnak szert tenni. Tudják, hogy otthonuk odafent van és itt csak sáfárok, nem tulajdonosok: zarándokok, de nem polgárok.

Nagy dolog, ha valóban szabadok vagyunk a földiektõl. Isten is segít ebben, amikor lemetsz életünkrõl darabokat, úgy hogy belevérzünk. Különösen ott vág nagyon mélyre, ahol meg vagyunk kötözve. Ne jajgassunk és ne berzenkedjünk soha ez ellen! Mindenben és mindentõl szabadon elõre tekinteni, nem pedig hátrafelé; ez Isten gyermekeinek drága kiváltsága.
Carl Eichhorn: "Isten műhelyében" c. könyvéből

Nyaralni küldjük a lelkünket 2. rész

Ima


"Istenem, adj derűt, hogy elfogadjam azt, amit nem tudok megváltoztatni. Bátorságot, hogy megváltoztassam azt, amit meg bírok változtatni, és bölcsességet, hogy fel tudjam ismerni, a kettő közötti különbséget." Marcus Aurelius

34-es ZSOLTÁR

Ö - Az Úr Jézus Krisztus - a SZERETET


Spurgeontól gondolatok

A gyanakvás a közösség halála.

Nem, mint Ádám és Éva! Sokkal nagyobb!


Isten óriási hatalmat adott nekünk. Újjászületett hívőként több hatalmat kaptunk Jézustól, mint ami Ádámnak és Évának volt. Nekik a föld fölött volt hatalmuk. Azonban, Jézus feltámadása után hatalommal bírt a mennyben, a földön és a föld alatt – a démon világot és a poklot értjük alatta (Fil. 2:10).

Jézus feltámadása után, de még a mennybemenetele előtt tanítványaihoz fordult és ezt mondta: Jézus hozzájuk lépett, és így szólt: “Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön. Menjetek el tehát, tegyetek tanítvánnyá minden népet, megkeresztelve őket az Atyának, a Fiúnak és a Szentléleknek nevében, tanítva őket, hogy megtartsák mindazt, amit én parancsoltam nektek; és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig.” (Mt. 28:18-20)

Mivel a „tehát” szó „annak a fényében, amit most mondtam” értelemben használandó, Jézus alapvetően ezt mondta a tanítványainak: „Az általam birtokolt erőt és hatalmat nektek adom most. Menjetek és folytassátok a munkámat, azt a munkát, amit elkezdtem.”

Az a hatalom, ami keresztényként a miénk, felülmúlja Ádám hatalmát. Mindent visszakaptunk, amit ő elvesztett, és még sokkal többet. Hatalmunk van a démoni birodalom fölött is. (Mt. 10:1, 7-8).

Itt az Idő hogy dicsérjük Őt.

2012. január 6.

Ige:A szeretet


A szeretet megmenti azt, akit szeretünk: „A gyűlölség (gyűlölet) szerez (teremt; kelt) versengést (viszályt; veszekedést). Minden vétket (hűtlenséget; hibákat) pedig elfedez (eltakar; fátyolt borít. (Itt: nem enged látni, láthatatlanná tesz, mert elhallgat, magában tart) a szeretet (kedvelés, barátság, az a személyes ragaszkodás, amely érzéseket vagy érzelmeket mozgat meg)” (Péld. 10,12)

Péter apostolon keresztül hangzik a kijelentés. Még fontosabb és hathatósabb az Isten szerinti szeretet: „Mindenek előtt pedig legyetek hajlandók az egymás iránti szeretetre (az egymás iránti szeretet legyen kitartó bennetek); mert a (az Isten szerinti) szeretet sok vétket (céltévesztést) elfedez (befed; eltakar; fátyolt borít; láthatatlanná tesz)” (1 Pét. 4,8)

Ige: A megszentelődésről


"... legyetek ... szentek, mert én szent vagyok” (3 Móz. 11,43-45).

A megszentelés gyakorlati megvalósításáról így szól az Úr: Szenteljétek oda magatokat, és legyetek szentek, mert én, az ÚR, vagyok a ti Istenetek. Tartsátok meg rendelkezéseimet, és teljesítsétek azokat! Én, az ÚR, szentellek meg titeket(3 Móz. 20,7-8).

 Az apostol pedig még egyértelmübbé teszi a megszentelődés gyakorlati megvalósítását: „Kérlek [buzdítalak, bátorítalak] azért titeket atyámfiai [testvéreim] az Istennek irgalmasságára, [az Isten könyörülete által] hogy  szánjátok oda [mutassátok be; adjátok, állítsátok oda] a ti testeiteket [(szómata): teljes lényeteket, személyiségeteket]  élő, szent és Istennek kedves [tetsző; elfogadható] áldozatul. Mint a ti okos tiszteleteteket [Ez legyen a ti szellemi dicsőítésetek (hódolatotok, ésszerű, igeszerű istentiszteletetek, s így a ti szolgálatotok okos legyen] És ne szabjátok magatokat [ne igazodjatok; ne legyetek hasonlóvá, ne alkalmazkodjatok (idomuljatok)] e világhoz, [ehhez a világkorszakhoz]. Hanem változzatok el [alakítsátok, formáljátok át, változtassátok meg magatokat] a ti elméteknek [értelmetek, gondolkodásotok, megértésetek; vélekedésetek; a szellemetek belső, értelmes felfogóképességének] megújulása által [hanem gondolkodásmódotok megújításával alakuljatok át úgy] hogy megvizsgáljátok, [felismerjétek; megítélhessétek; megválasszátok; hogy azt próbálgassátok] mi az Istennek jó, kedves és tökéletes akarata. [mi a helyes, mi a kedves előtte és mi a tökéletes; ami neki tetsző](Róm. 12,1-2).

És hogy ki az az Úr, aki megszentel és hogyan teszi ezt meg, arról így tesz bizonyságot  a Szent Szellem: „...Krisztus... szerette az egyházat, és Önmagát adta azért; Hogy azt megszentelje, megtisztítván a víznek fürdőjével az ige által, Hogy majd Önmaga elébe állítsa dicsőségben az egyházat, úgy hogy azon ne legyen szeplő, vagy sömörgözés, vagy valami afféle; hanem hogy legyen szent és feddhetetlen” (Eféz. 5,25-27).

És az apostol megvallása: „aki önmagát adta értünk, hogy megváltson minket minden gonoszságtól, és megtisztítson minket a maga népévé, amely jó cselekedetre törekszik” (Tit. 2,14)

Ige: Isten kiválasztása


Isten Krisztusban kiválasztott bennünket: Aszerint, amint magának kiválasztott [kiválogatott] minket Őbenne a világ teremtetése [megalapozása; a világ(alap) levetése (katabolé): ledobás; levetés; /elvetés Isten színe elől/] előtt, hogy legyünk mi szentek és feddhetetlenek [hibátlanok; kifogástalanok; szeplő nélküliek teljesen épek, fogyatékosság nélküliek (amomósz): teljesen épek, fogyatékosság nélküliek, akárcsak az áldozati állat a Törvény előírásai szerint] Őelőtte szeretet által. Eleve elhatározván [előre kiszemel, előre elhatároz, eldönt (prooridzó): előre kiszemel, előre elhatároz, eldönt] hogy minket a maga fiaivá fogad [egy fiú helyére helyez (hüiotheszia): - fiúként való elhelyezés, vagyis örökbefogadás]** Jézus Krisztus által az Ő akaratának jó kedve ((theléma eudokia): jóakarat, jó szándék, jókedv, jóindulat, jótetszés. Itt: akaratának elhatározása, jó kedvében hozott döntése szerint) szerint [Szeretetéből indítva azonban már eleve különválasztott (kiszemelt) minket a maga számára a Krisztus Jézuson keresztül, avégre, hogy fiaivá tegyen, ahogyan ezt akarata (és jóságos tetszése) is helyeselte]” (Eféz. 1,4-5).

Ezért Isten kiválasztottjai vagyunk: "Mert ő szabadított meg minket, és ő hívott el szent hívással, nem a mi cselekedeteink alapján, hanem saját végzése és kegyelme szerint, amelyet még az idők kezdete előtt Krisztus Jézusban adott nekünk. Ez most nyilvánvalóvá lett a mi Üdvözítőnk, Krisztus Jézus megjelenése által, aki megtörte a halál erejét, és az evangélium által világosságra hozta az elmúlhatatlan életet.” „és aki ezt öröktől fogva tudja” (2 Tim. 1,9-10; Csel. 15,18).

És hogy ki az az Úr, aki kiválasztott, erről így beszél az Úr Jézus „Nem ti választottatok (ki) engem, hanem én választottalak (ki) titeket, és én rendeltelek titeket (arra), hogy ti elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és a ti gyümölcsötök megmaradjon; hogy akármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja néktek” (Ján. 15,16).

**Fiaivá fogad (hüiotheszia): - fiúként való elhelyezés, vagyis örökbefogadás.
Itt pontosabban fordítva: egy fiú helyére helyezte. A fiúvá fogadásnak négy alapvető törvénye volt a görög jog szerint, amelyen keresztül magyarázza el a Szent Szellem, hogy ez gyakorlatilag mit jelent: 1. Megváltozott a családi helyzete, egy másik család tagja lett (Az Ádám (jelentése: földből való ember) családjából Isten családjának tagja, azaz: mennyei /szellemi/ emberré lett). 2. Ez névváltozással is járt (Ádámról Krisztusra változott a neve). 3. Új otthona lett, az új család szokásait, törvényeit kellett követnie (Otthona az Atya háza, vagyis a menny. A mennyország szokásait kell követnie, és annak törvénye vonatkozik rá). 4. Új felelősségek és kiváltságok birtokosa lett (Felelőssége az isteni természet /a feltétel nélküli – mentő – szeretet/ megjelenítése itt a földön, kiváltsága: minden helyzetben és helyzet feletti: győzelem).

Aldjuk szent Neved

Spurgeontól gondolatok



Amíg valaki a pénzét tárcájában tartja, nincsen baj, de ha szívében hordozza, átkára lesz.

Válogatás C.S.Lewis gondolataiból


Ha Isten mindazt a bolond imádságot meghallgatta volna, amit életem során elmondtam, hol lennék most?
http://johir.neobase.hu/book/Valogatas_CSLewis_gondolataibol

Oswald Chambers: MEGMARADSZ-E JÉZUS MELLETT?


 
"Ti vagytok, akik megmaradtatok velem az én kísértéseimben" (Lk 22,28).

Való igaz, hogy Jézus Krisztus velünk van kísértéseinkben; de vajon mi vele megyünk-e az Ő kísértéseibe? Sokan nem járnak többé Jézussal attól a perctől kezdve, amikor megtapasztalták, mit tud tenni Ő. Ügyelj arra, hogy Jézussal tartasz-e akkor is, amikor Isten életkörülményeidet megváltoztatja, vagy ekkor átállsz a világ, a test és az ördög oldalára? Viseljük ugyan a hozzátartozás jelét, de vele is járunk? "Ettől fogva sokan visszavonultak tanítványai közül és nem jártak többé vele" (Jn 6,66). Jézus kísértései egész életén át tartottak, így végigkísérik Isten Fiának bennem lévő életét is. Abban az életben, amelyet most élek, Jézus Krisztussal járok-e?

Azt képzeljük, hogy védekeznünk kellene néhány olyan dolog ellen, amit Isten enged meg az életünkben. Soha! Isten irányítja életkörülményeinket; és bármilyenek is azok, nekünk csak arra kell ügyelnünk, hogy "megmaradjunk Vele az Ő kísértéseiben". Itt az Ő kísértéseiről van szó, nem a miénkről; ezek Isten Fiának bennünk levő élete ellen irányulnak. Testi életedben Jézus Krisztus becsülete forog kockán. Hűséges maradtál-e Isten Fiához azokban a kísértésekben, amelyek az Ő benned való életét szorongatják?

Továbbra is Jézussal jársz-e? Az út átmegy a Gecsemánén, a város kapuján, egészen ki a táboron kívül. Magános út ez, és arra visz, ahol már lábnyom sem tálalható - csak ez a hang hallatszik: "Kövess engem!"

Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből

Jesus Culture- Your Love Never Fails

Spurgeon idézetek


"Tegnap terhét nem hordozom, semmi felől nem aggódom; holnap terhét nem ismerem, ma árad rám a kegyelem." (Ungár Aladár)

Tudd, mi a feladatod …



Egyszer nagy szárazság köszöntött be a pusztán. Először a fű barnult el és sült ki. Aztán a bokrok és a kisebb fák is kihaltak. Nem esett az eső, a frissülést hozó reggeli harmat is elmaradt. Sok állat szomjan halt, mert csak kevésnek volt ereje kimenekülni a sivatagból. A szárazság tovább fokozódott. Még a legerősebb és legidősebb fák is, melyeknek gyökerei mélyen a földbe hatoltak, elvesztették leveleiket. Minden kút és folyó, forrás és tó kiszáradt. Egyetlenegy virág maradt életben, mert egy egészen kicsi forrás pár csepp vizet adott neki.

De a forrás kétségbeesett: „Minden kiszárad, szomjan hal és elpusztul, és én mindezen semmit nem tudok változtatni. Mi értelme van még annak, hogy pár csepp vizet hozzak fel a mélyből a felszínre?” Egy vastag, öreg fa állt a közelben. Hallotta a forrás panaszát, és mielőtt meghalt, ezt mondta neki:

„Senki nem várja tőled, hogy az egész pusztaságot felvirágoztasd. Neked csak az a feladatod, hogy egyetlen egy virágnak életet adj. Semmi több.”

Afrikai mese